באטמן: ארקהם סיטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
באטמן: ארקהם סיטי
Batman: Arkham City
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה אמריקה הצפונית: 18 באוקטובר 2011
אירופה: 21 באוקטובר 2011
קונסולות הדור הבא: 21 ביולי 2016
מחשב: 11 בנובמבר 2011
סוגה משחק פעולה-הרפתקאות
פיתוח Rocksteady Studios
הוצאה לאור Warner Bros. Interactive Entertainment ,Square Enix (יפן)
ארץ מקור הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, פולנית, פורטוגזית ברזילאית, רוסית, איטלקית, צרפתית, גרמנית, ספרדית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה באטמן: ארקהם
דרישות תוכנה
מנוע משחק Unreal Engine 3
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות Microsoft Windows, playstation 4 ,PlayStation 3, xbox one, Xbox 360,Wii U
המשחק הקודם באטמן ארקהם אסיילום
המשחק הבא באטמן ארקהם נייט
דרישות מערכת
מעבד Core 2 Duo 2.4GHz או תואם (מומלץ: מעבד ארבע-ליבתי במהירות 2.5GHz)
זיכרון 2GB (מומלץ: 4GB)
כרטיס מסך GeForce 8800GT, Radeon HD3870 512MB או תואם (מומלץ: GeForce GTX570, Radeon HD6970)
מקום פנוי 17GB
מערכת קול תואמת DirectX 9
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

באטמן: ארקהם סיטיאנגלית: Batman: Arkham City) הוא משחק הרפתקאות-פעולה משנת 2011 אשר פותח על ידי חברת Rocksteady Studios והופץ על ידי Warner Bros. Interactive Entertainment ל-פלייסטיישן 3, ל-Xbox 360, ל-Wii U ולמחשב האישי. המשחק מבוסס על הקומיקס באטמן מבית DC קומיקס, ומהווה משחק המשך למשחק "באטמן ארקהם אסיילום" משנת 2009. הוא יצא לאור באמריקה הצפונית לקונסולות הביתיות ב-17 באוקטובר 2011, וב-22 בנובמבר 2011 יצאה הגרסה למחשב האישי.

כמו קודמו, גם המשחק הזה נכתב על ידי פול דיני, כותב ותיק של הקומיקס באטמן. עלילת המשחק עוקבת אחרי באטמן בעודו מוצא את עצמו כלוא ב"ארקהם סיטי" – שכונת מצוקה מגודרת שהוקצתה לדיירי המוסד הפסיכיאטרי ארקהם ככלא-על בתוך גות'אם סיטי. באטמן צריך לגלות את הסוד שמאחורי "פרוטוקול 10", מבצע בארגונו של מנהל ארקהם סיטי, הוגו סטריינג', ובמקביל להגן על שכניו למוסד מפני הנבלים הגדולים והמאיימים ביותר בגות'אם. השחקן שולט בבאטמן במבט מגוף שלישי תוך לחימה כנגד אויבים, שימוש בכישורי בלשות והתגנבות וגאדג'טים. השחקן יכול לחקור את ארקהם סיטי כ"עולם פתוח" ולגלות משימות צדדיות בנפרד מהסיפור הראשי.

אופן המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

"ארקהם סיטי" הוא משחק פעולה של עולם פתוח שכולל מאפיינים של התגנבות ובלשות. השחקן שולט בבאטמן, שעושה את דרכו ברחבי ארקהם סיטי ומשלים משימות, כאשר נוסף לעלילה הראשית מוצגות לראשונה משימות צדדיות ודמויות נוספות. השחקן יכול להתעמת עם אויבים ישירות או להתגנב בצורה חרישית, להתחמק מאסירים ולהשתמש בגאדג'טים שברשותו כדי לסכל את התקדמותם בצורה שקטה. כל הגאדג'טים אותם אסף השחקן במהלך המשחק הקודם נכללים כבר מהתחלת המשחק הנוכחי, כאשר רובם שופרו. כך למשל, המקודד מסוגל גם לאתר עקבות, משגר הכבלים מסוגל למתוח כבל מקצה אחד לשני וכן לשנות מסלול, הבאטראנג לשליטה מרחוק מסוגל להאט ולהאיץ את מהירותו, ורובה החבלים יכול להאיץ את מהירותו של באטמן ולגרום לו לזנק למרחקים גדולים יותר. ארבעה גאדג'טים נוספים כוללים את רימון העשן, מטען אלקטרוני שמאפשר הפעלת גנרטורים וחישמול אויבים, ורימוני קרח שמקפיאים אויבים ויוצרים דרכים לחצות נהרות. בנוסף, גלימתו של באטמן משדרגת את אפשרות דאייתו מעל בניינים, כאשר הפעם הוא מסוגל לצלול מטה ולמשוך את עצמו חזרה למעלה, בכך לדאות למרחקים גדולים יותר במהירות גדולה יותר. "מצב הבלשות" של באטמן מאפשר כעת גם לאתר את מקור היריה של רובה צלפים, דרך איכונם של מקומות הפגיעה. שלא כמו במשחק הקודם, משחק זה מציג את העולם במצב הבלשות בצורה ברורה יותר, כאשר נודע ששחקנים ששיחקו ב"באטמן ארקהם אסיילום" השתמשו במצב הבלשות לכל אורכו.

מערכת הקרב החופשית שהוצגה במשחק הקודם גם היא שודרגה. השחקן יכול להילחם במספר רב של אויבים תוך שימוש בהתקפות-נגד סימולטניות, והאפשרות לבלום זריקתם של חפצים לעברו של באטמן. התנועה בין אזורי העיר מתבררת כקשה יותר עקב הקמתן של כנופיות וטריטוריות בין נבלי-על יריבים כהג'וקר, דו-פרצוף והפינגווין. כמו במשחק הקודם, השחקן יכול להתחבר לבסיס מידע שמאתר מספר התרחשויות לרוחבה של העיר בנוסף למערכת תקשורת ומעקב מקיפה. חידות אותן מפזר איש החידות הן קשות יותר לפיענוח, ונוצר הצורך לתחקר מספר דמויות הנאמנות לאיש החידות כדי להבין את פשרן ולגייס את כל הגאדג'טים שברשות באטמן כדי לנטרל מלכודות הסובבות את הפרסים. לאחר מציאתם של הפרסים, באטמן צריך להציל בני ערובה של איש החידות, ולנטרל מלכודות מוות אותן הניח.

קאטוומן היא דמות שבה ניתן לשחק, בנוסף לבאטמן, ויש לה עלילה משלה בנקודות מסוימות במשחק המרכזי. מערכת הקרב שלה היא יותר גמישה מזו של באטמן, וכוללת את השימוש בטופרים ושוט. גם לקאטוומן יש מצב בלשות משלה הנקרא "ראות גנב", שמאפשר לה לאתר חפצים אותם אפשר לגנוב. בנוסף, ניתן לשחק גם כרובין ונייטווינג. רובין יכול להשתמש בשוריקן המקביל לבאטראנג של באטמן, "בעיטת המיקוד" המקבילה ל"טופר העטלף" של באטמן, מגן חוסם ירי, שוריקן לשליטה מרחוק, משגר כבלים, ג'ל נפיץ ופצצת עשן. נייטווינג יכול להשתמש ב"צלצול כנף" המקביל לשוריקן ולבאטראנג, "טופר עטלף", אלות אסקרימה, פיצוץ חשמלי, חצים מרדימים, משבית-נשק ומשגר כבלים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המיליארדר והנדבן ברוס וויין עורך מסיבת עיתונאים כדי להכריז על התנגדותו לפרויקט "ארקהם סיטי" שיוזם ראש העיר – מעין כלא-על לדיירי המוסד הפסיכיאטרי ארקהם שנבנה בשכונות העוני של גות'אם סיטי. לפתע וויין מותקף בידי שכירי החרב של הוגו סטריינג' ונכלא בעצמו בארקהם סיטי. לפני שסטריינג' משחרר את וויין כטרף לאוכלוסייה הפושעת, הוא מגלה לו כי הוא מודע לכך שוויין הוא למעשה באטמן. בשעה שסטריינג' מתכונן להחלתה של תוכנית בשם "פרוטוקול עשר", וויין מצליח לתקשר עם משרתו אלפרד, ששולח לו במצנח את ציודו המשוכלל ואת חליפת-העטלף שלו. כבאטמן, הוא נאלץ בתחילה להציל את קאטוומן מהוצאה להורג אותה ארגן דו-פרצוף, שמקווה להשיג בכך כבוד. לאחר ניסיון התנקשות של הג'וקר בקאטוומן, באטמן מאתר אותו במפעלי המתכת של סיוניס ומאמין שהוא יודע את האמת מאחורי "פרוטוקול עשר".

באטמן מגלה שהמוטגן הבלתי-יציב שנקרא ה"טיטאן" (אותו הזריק הג'וקר לעצמו במהלך אירועי המשחק הקודם) עוברת מוטציה בדמו ואט אט הורג אותו מבפנים. הג'וקר מצליח ללכוד את באטמן ומבצע בו עירוי דם, ובכך גוזר עליו את אותה מחלה קטלנית. הג'וקר מציג בפני באטמן אולטימטום - עליו למצוא תרופה או ששניהם ימותו. באטמן מקבל מידע לפיו מיסטר פריז מחזיק בתרופה, אך הוא נחטף בידי הפינגווין.

באטמן מאתר את הפינגווין במוזיאון, מביס את כוחותיו ואת סולומון גרנדי הכלוא בנבכי המרתף, ולבסוף את הפינגווין עצמו. הוא משחרר את פריז, שאומר לו שפיתח תרופה, אך היא אינה יציבה ולפיכך חסרת תועלת. באטמן מגיע למסקנה שתכונות ההחלמה שבדמו של ראס-אל-גול יכולים להשלים את התרופה. או אז, הוא מאתר את מתנקשותיו של ראס ועוקב אחריהן ל"עיר הפלאים". באטמן פוגש את טליה אל גול- בתו של ראס שהייתה לו למאהבת בעבר. לאחר מכן הוא מתעמת מול ראס, שאומר שיעניק לו חיי נצח אם יעמוד בראש ליגת הצללים כמחליפו. באטמן מסכים לעסקה, אך ללא כוונה למלא את חלקו בה. עם דגימה מדמו של ראס, באטמן חוזר למיסטר פריז שמפתח תרופה, אך היא נגנבת בידי הארלי קווין לפני שבאטמן יכול להשתמש בה.

באטמן מגיע חזרה לג'וקר ומוצא שהוא החלים לגמרי. בשעה שהוא וג'וקר נלחמים, "פרוטוקול עשר" מופעל ומתברר שזו מזימה לחסל את האוכלוסייה הפושעת בארקהם סיטי, ובכך לטהר את גות'אם סיטי מהפשע. "TYGER", ארגון שכירי החרב של סטריינג', מתחילים להוציא להורג אסירים וסטריינג' משגר התקפות טילים מבסיסו ב"מגדל הפלאים". טיל פוגע במפעלי המתכת וקובר את באטמן מתחת להריסות. לפני שג'וקר מצליח לנצל את המצב לטובתו, טליה אל-גול מגיעה ומציעה לג'וקר חיי נצח אם יחוס על חייו של באטמן. באטמן נמלט ומחליט לשים קץ ל"פרוטוקול עשר" ולרדוף אחר טליה והג'וקר.

באטמן מסתנן ל"עיר הפלאים" ומנטרל את "פרוטוקול עשר". ראס-אל-גול מתגלה כמוח שעומד מאחורי ארקהם סיטי, ופוצע את סטריינג' אנושות בגלל כישלונו להביס את באטמן. בנשימתו האחרונה, סטריינג' מפעיל את "פרוטוקול 11" - השמדה עצמית של "מגדל הפלאים". באטמן וראס נמלטים, וראס מעדיף להתאבד מאשר מלהלכד. הג'וקר יוצר קשר עם באטמן ומודיע שיהרוג את טליה אם באטמן לא יביא את התרופה לתיאטרון מונארך. באטמן מגיע לפני שטליה נמלטת, והיא הורגת את הג'וקר. טליה מציעה לבאטמן את התרופה, אותה קיבלה מהארלי קווין, אך נהרגת בידי הג'וקר האמיתי - שעדיין חולה אנושות. הג'וקר השני מתברר כפני חימר, שהתחפש לג'וקר לבקשת הנבל החולה.

באטמן מצליח לבתר את גופו של פני חימר ולמנוע ממנו להתאחד מחדש, אך הג'וקר משתמש בפצצות כדי להרוס את רצפת התיאטרון ולשלוח את באטמן לקרקעית "עיר הפלאים" השוכנת למרגלותיו. באטמן מחריב את בורות לזרוס כדי למנוע מהג'וקר לרפא את עצמו, ושותה חלק מהתרופה כדי לרפא את עצמו. הג'וקר דורש לקבל את שארית התרופה ותוקף את באטמן, בכך גורם לבקבוקון להתנפץ. באטמן אומר לו כי למרות כל מה שעשה הוא עדיין היה מציל אותו. לאחר שלא נותרה כל תרופה, הג'וקר נכנע למחלתו ומת. באטמן נושא את גופתו המתה אל מחוץ לכותלי ארקהם סיטי ואל שחר חדש שמפציע על גות'אם.

בכתוביות בסוף שומעים הקלטה של הג'וקר שר על האביר האפל. אחרי הכתוביות ממשיכים לשחק את הסיפור של קאטוומן.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק "באטמן: ארקהם סיטי" זכה לשבחים רבים ונכון לסוף אוקטובר 2011 לביקורות חיוביות רבות[1], כאשר גרסת ה-PS3 קיבלה ציון משוקלל של 96 מתוך 100 בהתבסס על 39 ביקורות המבקרים ו-402 ביקורות שחקנים, וגרסת ה-Xbox 360 קיבלה 94 מתוך 100 בהתבסס על 80 ביקורות המבקרים ו-461 ביקורות השחקנים, לפי אתר Metacritic[2][3]. בנוסף, אתר המשחקים GameRankings נתן ציון של כ-96.1% לגרסת ה-PS3 בהתבסס על 29 ביקורות ו-94.6% לגרסת ה-Xbox 360, בהתבסס על 53 ביקורות[4][5].

מגזין המשחקים האוסטרלי Official Playstation Magazine העניק למשחק ציון מושלם 10, בציינו כי המשחק "אינו רק משחק גיבורי-העל הטוב ביותר בכל הזמנים, הוא גם המשחק הטוב ביותר שאי פעם נוצר. המשחק מעורר את עולמו של הצלבן בגלימה לחיים טוב יותר מכל קומיקס, סרט קולנוע ותוכנית טלוויזיה שיצאו לפניו"[6]. אתר המשחקים Game Informer גם העניק ציון 10, בציינו כי מדובר במשחק המסחרי הטוב ביותר, וכי לא רק שהמשחק עומד בסטנדרטים אותם הציב קודמו, הוא גם מתעלה עליהם"[7]. זאת ועוד, אתר המשחקים Game Master העניק למשחק ציון 97% וציין שהמפתחים נשפו חיים לעולם יפהפה ומהפנט, כזה שמהמהם לא רק בהזדמנויות, אלא גם בשאיפות הגלומות בו", אם כי ביקר את הדיאלוג כקלישאתי[8]. אתר Eurogamer נתן ציון 9 מתוך 10 ושיבח את העולם המפורט שבמשחק, אנסמבל השחקנים המדובבים בו, ואת מגוון המשימות שבו, אם כי ציין שהמשחק חסר את גורם ההפתעה כקודמו[9].

בנוסף לכך, המשחק מדורג כמשחק הרביעי הטוב ביותר בכל הזמנים.

ההרחבות, התוספות ובלעדיותה של גרסת משחק השנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסת משחק השנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם הצלחת המשחק וזכייתו בפרסים רבים בתואר "משחק פעולה-הרפתקה הטוב ביותר של שנת 2011" כולל זכייה בפרס ה־BAFTA פעם נוספת, הוכרזה גרסת "משחק השנה". גרסת משחק השנה מכילה את כל התוספות שיצאו עם ולאחר יציאת המשחק המקורי, ביניהם:

גרסת "באטמן ארקהם סיטי: משחק השנה" יצאה לקונסולות באמריקה הצפונית ב-29 במאי 2012.

נקמתה של הארלי קווין[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2012 הופץ ברחבי העולם בדרך הווירטואלית הרחבה אשר ממשיכה את סיפור המשחק כשבועיים אחרי האירועים שהתרחשו בעלילה הראשית של המשחק. עלילת ההרחבה עוסקת בעיקר במעשיה של הארלי קווין בעקבות המקרה. בהרחבה, הארלי קווין יוצאת מדעתה, באטמן כבר לא אותו האדם ובנוסף לכך נעלם בניסיון להציל שוטרים שבויים על ידי הארלי קווין. ההרחבה מתחילה כאשר לראשונה השחקן נכנס לנעליו של רובין, שמקבל לראשונה לקיחת חלק בסיפורו של המשחק, רובין נכנס לארקהם סיטי כאשר התברר כי באטמן נעלם במשך יומיים. לאחר התקלות במכשולים רבים שטמנה הארלי קווין מתוך יאוש שאהובה לא איתה יותר, מוצא רובין את חגורת הכלים של באטמן, כאן אנו חוזרים יומיים אחורה בעלילה של ההרחבה. באטמן משוחח עם המפכ"ל גורדון בנוגע לניסיון ללכוד את הארלי קווין שכשל, והשוטרים שנלקחו שבויים בידיה, באטמן חוקר את השטח כדי לחלץ את השבויים ולבסוף נתקל בבעיות נוספות אשר בסופו של דבר גרמו לו לאבד הכרה ולהיות לכוד במיכל מוגבל בחמצן. לאחר מכן, כאשר השחקן משחק בתור רובין ומשחרר את באטמן, באטמן מנטרל את הפצצות שטמנה הארלי קווין ברחבי טחנת הפלדה, התברר כי הארלי קווין היא זאת שגנבה את הרובוטים מעיר הפלאים שממוקמת מתחת לגות'אם. הארלי קווין מאיימת על באטמן עם פצצה מתקתקת, כל המקום מתפוצץ ובאטמן נמלט כשמציל את הארלי קווין, אבל התברר שרובין היה בתוך המבנה. ברגע שהארלי קווין הבינה זאת, טענה שכך הרגישה בדיוק, במקביל שלפה סכין מאחורי גבה והסתערה על באטמן בניסיון לרצוח אותו לעיניי גורדון, אך רובין מצליח לעצור אותה לבסוף.

משחק המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2014 הוכרז המשחק הבא אשר ממשיך את העלילה של ארקהם סיטי ומסיים את הטרילוגיה של הסדרה בשם "באטמן ארקהם נייט" (בתרגום חופשי: באטמן: אביר ארקהם). המשחק מפותח לקונסולות הדור הבא ולמחשב. בפעם הזאת המשחק מתרחש ברחבי גות'אם סיטי כאשר נבל חדש בשם "ארקהם נייט" עומד כראש הנבלים במשחק החדש. הדחליל, דו-פרצוף, הארלי קווין והפינגווין משתפים פעולה כדי להוריד את הבאטמן. ביוני 2014 נאמר כי נייטווינג ישתף פעולה עם הדחליל כדי להוריד את באטמן. הדחליל מפתח נוסחה לגז חדש אשר משליט טרור על העיר, ומביא לפינוי של ששת מיליון התושבים. במשחק החדש כלי הרכב של באטמן, הבאטמוביל, הופך להיות ככלי נחוץ ושימושי בסביבה במשחק, המטרה ביצירה שלה היא ליצור את כלי הרכב הטוב ביותר שנוצר עד כה במשחק וידאו אשר, לפי דבריהם של המפתחים, אופשר על ידי שימוש בטכנולוגיית הדור הבא, בנוסף נאמר כי לבאטמוביל יהיה מצב שנקרא מצב לחימה (תרגום חופשי מ-battle mode) שבו הבאטמוביל תכלול מספר נשקים שיעזרו לעטלף לחסל טנקים (רק כשהם נשלטים מרחוק כמובן) וליצור דרך כשהוא נוסע ברחבי גות'אם סיטי.

שאלות פתוחות ולא סגורות בארקהם סיטי עלולות לקבל מענה במשחק הבא והאחרון בטרילוגיה.

  • במשימה הצדדית של האש, "גנב הזהות", האש אומר לבאטמן שהוא עוד ינקום בברוס ווין, באטמן מגיב לזה בכך שאומר לברברה באוזניה שהוא יתפוס אותו יום למחרת. (עם זאת, הנושא לא ממש ברור כי ההרחבה של הארלי קווין, שממשיכה את סיפור המשחק, מתרחשת שבועיים לאחר סיום הסיפור הראשי).
  • במשימה הצדדית של עזראל, "הצופה מהכנפיים", עזראל אומר לבאטמן שהוא ובאטמן יפגשו בקרוב, אבל עזראל יודע ובטוח בזאת. הוא גם טוען שראה חיזיון בו באטמן עולה בלהבות ביחד עם גות'אם.

בהרחבה ובביצי פסחא ישנם רמזים נוספים שדורשים יותר מחקר כדי להגיע למסקנות.

באחד הגדג'טים של באטמן (Cryptographic Sequencer, צורף הצפנות בתרגום חופשי) בגילוי תדרי הרדיו, ניתן לגלות שלושה ערוצים אשר נשמעים מספרים מסוימים מוקראים על פי סדר מסוים. אם ממירים את המספרים לאותיות בצורה הגימטרית מתגלים הצירופים "אני עוד אחזור" ו"אתה עוד תשלם על מה שעשית לי" והצופן השלישי שפוענח מאחר שאותיותיו לא הוצגו באופן סדיר "הפחד יקרע לגזרים את העיר גות'הם". מכן ניתן להבין, שאלה רמזים לחזרתו של הדחליל, ככל הנראה במשחק הבא.

בהרחבה "נקמתה של הארלי קווין" מופיעים ברחבי האזור פרסומות למעבדת הקדמוס, שהיא ידועה בשל הנדסה גנטית והתמחות בשיבוטים. בסדרות המונפשות, המעבדה אחראית ליצירתם של דומסדיי וטרי מקגינס (הבאטמן השני, באמצעות שימוש בדנ"א של ברוס ווין) טרי מקגינס הוא הבאטמן בסדרה באטמן הדור הבא (תרגום חופשי מ־Batman Beyond). ההשערות שעולות טוענות שזוהי דרך מסוימת להחזיר את הג'וקר לחיים, המעבדה תוכל להשתיל את הדנ"א של הג'וקר ככל הנראה בתינוק שלו ושל הארלי קווין. כל הרמזים למשחק המשך.

המשחק השלישי היה פריקוול לסדרה בשם באטמן ארקהם אוריג'ינס שיצא גם לקונסולות הדור הבא, הוא פותח על ידי WB Games Montréal ולא על ידי Rocksteady Studios. המשחק התמקד על שנתיו הראשונות של ברוס ווין בגילומו של איש העטלף בהכרות ראשונה עם חלק מאויביו, כשבראשיהם עמד המסיכה השחורה. כפי שטענו Rocksteady Studios, הם אינם מתכננים לוותר על הסדרה ומתכוונים להמשיך אותה.

בסוף המשחק הג'וקר מת אך יש סיכוי שהוא ביים את מותו (את הקישור ניתן למצוא בקישורים חיצוניים).

במאי 2015 הופצה שמועה שהמשחק יצא לקונסולות הדור הבא

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא באטמן: ארקהם סיטי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Warner's approach to video games is paying off, Ben Fritz, Los Angeles Times, October 18th 2011
  2. ^ Batman: Arkham City for Playstation 3, Metacritic
  3. ^ Batman: Arkham City for Xbox 360, Metacritic
  4. ^ Batman: Arkham City for Playstation 3, GameRankings
  5. ^ Batman: Arkham City for Xbox 360, GameRankings
  6. ^ Batman: Arkham City review - 10/10 in world's first verdict, Tom Pakinkis, October 2nd 2011
  7. ^ Batman: Arkham City - The Best Licensed Game Ever Made, Andrew Reiner, Game Informer, October 14th 2011
  8. ^ Batman: Arkham City review: A world of difference, Griffin McElroy, October 14th 2011
  9. ^ Batman: Arkham City Review, Christian Donlan, October 14th 2011