ויקיפדיה:ציטוט יומי/הוספת ציטוט יומי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה מיועד אך ורק לדיונים אודות ציטוטים יומיים
לפני המלצה על ציטוט יומי כלשהו יש לקרוא את הקריטריונים לקביעת ציטוט יומי

נהלים[עריכת קוד מקור]

לפני שציטוט כלשהו יתווסף לציטוטים היומיים יש להציע אותו ולהעמידו לדיון בעמוד ההצעות.

  • הציטוט צריך להיות בשפה העברית, אולם ניתן לצטט גם את שפת המקור (ובלבד שזה הטקסט המקורי שנכתב על ידי המצוטט, ולא תרגום שלו, לדוגמא - ציטוט בשפת מקור של סופוקלס יהיה ביוונית עתיקה ולא התרגום לאנגלית)
  • ההחלטה מתקבלת ברוב של 60% עם לפחות 4 המלצות חיוביות.
  • רק אחראי המיזם יקבעו את תוצאות ההחלטה ויארכבו את הדיון. ההחלטה תתקבל בקונצנזוס ככל האפשר. אחראי המיזם יכול לפסול ציטוט, אף אם יש לו רוב, אם המקור אינו מספק או התרגום נראה שגוי.
  • לאחר שמתקבלת החלטה, יש לציין זאת בתחתית הדיון.
  • אם לא התקבלה שום החלטה, והדיון נתקל בסחבת, השאירו את ההצעה. אל תמחקו. כעבור כמה זמן היא תועבר לארכיון על ידי אחראי המיזם.
  • כדי להצביע בעד - יש להקליד: *{{בעד}} ובשביל נגד - *{{נגד}}. תבניות אלה יוסיפו את הסימן והכיתוב המתאימים. ניתן להוסיף נימוק קצר במילים אחדות, וחובה לחתום באמצעות ~~~~ (חתימה בדרך אחרת אינה מקובלת).
  • ביקורת לציטוט צריכה להיות עניינית. הצבעות המתנגדות עקרונית למיזם או לציטוט מסוג מסוים, כמו גם הצבעות התומכות באופן לא ענייני בציטוט מסוים, לא תיספרנה במניין הקולות.
  • הסרת המלצה תידון בדף ההמלצות הרגיל אך תחת כותרת חדשה "הסרת המלצות" וההצבעה תהיה הפוכה - יידרשו 60% בעד הסרת ההמלצה ולפחות ארבעה ממליצים להסיר. ציטוט שהוסר - לא יוצג שנית בעתיד.
  • אחראי המיזם רשאי, על פי שיקול דעתו, לפסול כל ציטוט שיש לגביו חשד שלא נאמר על ידי אומרו, או חשד להפרת זכויות יוצרים. משתמש המתנגד להחלטה זו רשאי להעמיד את הציטוט להצבעת בחירה מחודשת. משתמש הסבור כי ציטוט אינו מדויק או מפר זכויות יוצרים, מוזמן לפנות לאחראי המיזם בדף שיחתו.

הסרת המלצה / הצגת בעיות בציטוט נבחר[עריכת קוד מקור]

נוהל רגיל[עריכת קוד מקור]

כל משתמש, בכל עת, יכול להעלות הערות/תהיות/ביקורת/הארות לציטוט נבחר, ולבקש תיקון הנוסח, או הסרת ההמלצה מציטוט נבחר. הדיון יערך בדף זה. בראש הדיון יש לקשר לתבנית הציטוט הנבחר עליו מגיבים (אין צורך לקשר לדף הארכיון, אחראי המיזם יארכב את הדיון במקום לאחר שיסתיים).

נוהל חירום[עריכת קוד מקור]

כל משתמש, בכל עת, יכול להעלות הערות/תהיות/ביקורת/הארות לציטוט נבחר, ולבקש תיקון הנוסח, או הסרת ההמלצה מציטוט נבחר שאמור להופיע בימים הקרובים או למחרת, או בחודש הקרוב. הדיון יערך בדף זה. בראש הדיון יש לקשר לתבנית הציטוט הנבחר עליו מגיבים, ולתייג את אחראי המיזם (בציון {{א|deror_avi}} (אין צורך לקשר לדף הארכיון, אחראי המיזם יארכב את הדיון במקום לאחר שיסתיים). במקרה זה, יש לנמק את הטעות, ואם יש בה בסיס, אחראי המיזם יחליף את הציטוט שאמור להופיע בטרם יופיע, והדיון יתקיים מאוחר יותר (ותהא הצבעת הסרת ציטוט במידת הצורך).


ניתן להציע ציטוטים יומיים ולהצביע כאן - דיונים


אנדרו ג'קסון - כבוד האומה[עריכת קוד מקור]

הציטוט עצמו

Every good citizen makes his country's honor his own, and cherishes it not only as precious but as sacred

כל אזרח טוב הופך את הגאווה הלאומית לשלו, ומוקיר אותה לא רק כיקרה, אלא כקדושה.

  • הדיון בבחירת הציטוט
  • אזכור: משתמש:Deror avi
  • בעיה: לפי הציטוט, ג'קסון אמר "his country's honor" התרגום שמופיע אומה "הגאווה הלאומית". יש הבדל עצום בין "honor" ובין גאווה. זה בערך כמו לתרגם את דברי מרקוס אנתוני במחזהו של שייקספיר יוליוס קיסר (מחזה), "for Brutus is an honorable man; they are all honorable men" כ"אבל ברוטוס גאוותן. הם כולם גאוותנים". זה לא הבדל דק מן הדק - זה תרגום קטלני. גם התרגום של precious כ"יקרה" בעייתי - יש הבדל בין "יקר ערך", או "רב ערך" ובין "יקר", אבל זו בעיה מסדר שני, לעומת הגאווה. בעיה מסדר שלישי זה sacred - תרגום טוב יותר יהיה "מקודשת" (החתן לא אומר לכלתו תחת החופה "הרי את קדושה לי" - את זה שומרים לבתולה מריה). קיפודנחש 21:43, 10 בינואר 2020 (IST)[תגובה]

הצעה לציטוט[עריכת קוד מקור]

"צריך להגיד כן כשאפשר, ולא כשצריך" " בנימין נתניהו עזרה לזולתשיחה 20:56, 21 בפברואר 2024 (IST)[תגובה]