משתמש:קטמנדו/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של קטמנדו.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של קטמנדו.

רשימה זו כוללת ביקורים רשמיים בינלאומיים גלויים שנערכו על ידי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, במהלך ארבע הקדנציות שלו.

2017[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדינה אזורי הביקור תאריכים פרטים
בריטניהבריטניה בריטניה לונדון 6 בפברואר ראש הממשלה נתניהו יצא לביקור בן יממה בממלכה, במהלכו נפגש עם ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי ועם שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון.
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית וושינגטון 14-16 בפברואר ראש הממשלה נתניהו נועד לראשונה עם נשיא ארצות הברית הטרי, דונלד טראמפ, שנכנס לתפקידו כחודש לפני הביקור. קודם לכן, נפגש גם עם מזכיר המדינה החדש, רקס טילרסון ובהמשך הביקור גם עם סגן הנשיא, מייק פנס.
סינגפורסינגפור סינגפור סינגפור 20-21 בפברואר ראש הממשלה נתניהו נועד עם ראש ממשלת סינגפור, לי הסיין לונג ועם הנשיא טוני טאן בארמון הנשיאותי. בנוסף, ביקר בבית הכנסת מגן אבות ונפגש עם ראשי הקהילה היהודית בעיר.
אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה סידני 22-26 בפברואר ראש הממשלה נתניהו נועד עם ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול ועם המושל הכללי פיטר קוסגרוב. כמו כן, נפגש עם שרת החוץ האוסטרלית, ג'ולי בישופ, עם ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת הלייבור, ביל שורטן ועם הפרמייר של מדינת ניו סאות' ויילס. בנוסף לכך, סייר נתניהו בבית ספר יהודי בסידני ונאם מול ראשי הקהילה היהודית בבית הכנסת הגדול בעיר.
רוסיהרוסיה רוסיה מוסקבה 9 במרץ ראש הממשלה נתניהו נועד בלוויית ראש אמ"ן, הרצי הלוי והשר זאב אלקין עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במוסקבה.
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין הרפובליקה העממית של סין בייג'ינג 19-21 במרץ ראש הממשלה נתניהו נועד עם נשיא הרפובליקה העממית של סין, שי ג'ינפינג וציין עמו 25 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות. בנוסף, נפגש עם ראש הממשלה הסיני, לי קצ'יאנג ועם ראשי תאגידי ענק, ביניהם יו"רי עליבאבא, לנובו וביידו. כמו כן, השתתף בוועידת החדשנות המשותפת לישראל ולסין, ביחד עם סגנית ראש הממשלה, ליו יאנדונג.
ליבריהליבריה ליבריה מונרוביה 4 ביוני ראש הממשלה נתניהו נועד עם נשיאת ליבריה, אלן ג'ונסון-סירליף והשתתף כאורח בוועידה השנתית של ECOWAS, במהלכה נשא נאום. כמו כן, נתניהו נפגש גם עם נשיא סנגל, מאקי סאל יחדיו הודיעו על סיום המשבר המדיני בין שתי המדינות, ועם נשיאי גאנה, טוגו, גמביה, גינאה קונאקרי, חוף השנהב, כף ורדה ומאלי, שאין לה יחסים דיפלומטיים עם ישראל.
יווןיוון יוון סלוניקי 14-15 ביוני ראש הממשלה נתניהו נועד בפסגה משולשת בלסוניקי עם ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס ונשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס אשר במהלכה הששתפו בטקס הסרת הלוט לציון הקמת מוזיאון השואה בסלוניקי. בנוסף לכך ביקר נתניהו בית הכנסת של קהילת העיר.
צרפתצרפת צרפת שטרסבורג 30 ביוני - 1 ביולי ראש הממשלה נתניהו השתתף בטקס האשכבה של קנצלר גרמניה הלמוט קוהל שנערך בפרלמנט האירופי בשטרסבורג. כמו כן, ביקר בבית כנסת מקומי בעיר ושוחח קצרות עם מספר מנהיגים, ביניהם הנשיא עמנואל מקרון, הקנצלרית אנגלה מרקל וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי.
צרפתצרפת צרפת פריז 16 ביולי ראש הממשלה נתניהו נועד עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ובלוויתו השתתף בטקס לציון 75 שנה לגירוש יהודי צרפת למחנות ההשמדה.
הונגריההונגריה הונגריה בודפשט 17-20 ביולי ראש הממשלה נתניהו נועד עם ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן והשניים מסרו הצהרות משותפות בפרלמנט ההונגרי. בנוסף, ביקרו יחדיו בבית הכנסת הגדול של בודפשט ונפגשו עם ראשי הקהילה היהודית בעיר. כמו כן, נועד נתניהו גם עם נשיא הונגריה, יאנוש אדר והשתתף במפגש הפסגה של ראשי מדינות וישגרד - הונגריה, פולין, צ'כיה וסלובקיה. בנוסף לכך, קיים נתניהו פגישות גם עם ראש ממשלת צ'כיה, בוהוסלב סובוטקה, ראשת ממשלת פולין, ביאטה שידלו וראש ממשלת סלובקיה רוברט פיצו וביקר באנדרטת הנעליים שעל הדנובה.
רוסיהרוסיה רוסיה סוצ'י 23 באוגוסט ראש הממשלה נתניהו בליווי ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת וראש המוסד יוסי כהן יצא לביקור בסוצ'י, אשר במהלכו נועד עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.
ארגנטינהארגנטינה ארגנטינה בואנוס איירס 11-12 בספטמבר ראש הממשלה נתניהו נפגש עם נשיא ארגנטינה, מאוריסיו מאקרי והניח זר לזכר הנספים בפיגוע בשגרירות הישראלית בשנת 1992 ובפיגוע בבניין הקהילה היהודית ב-1994. כמו כן, נפגש עם נשיא פרגוואי, הוראסיו קארטס ועם ראשי הקהילה היהודית בארגנטינה.
קולומביהקולומביה קולומביה בוגוטה 13 בספטמבר ראש הממשלה נתניהו נועד עם נשיא קולומביה, חואן מנואל סנטוס וחתם איתו על מספר הסכמים.
מקסיקומקסיקו מקסיקו מקסיקו סיטי 14-15 בספטמבר ראש הממשלה נתניהו נועד עם נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו ועם שורה של אנשי עסקים מקסיקניים. כמו כן, הוא נשא נאום בפני חברי הקהילה היהודית במקסיקו.
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית ניו יורק 16-18 בספטמבר ראש הממשלה נתניהו נשא נאום בעצרת הכללית השנתית של האו"ם. יתר על כן, נפגש נתניהו עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, נשיא ברזיל מישל טמר, נשיא פנמה, חואן קרלוס וארלה, נשיא רואנדה, פול קגאמה וראש ממשלת יפן, שינזו אבה.
בריטניהבריטניה בריטניה לונדון 1-4 בנובמבר ראש הממשלה נתניהו נועד עם ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי לרגל מאה שנים להצהרת בלפור. בנוסף לכך, נפגש נתניהו עם ראשי הקהילות היהודיות בבריטניה והופיע בפני מכון Chatham House.
קניהקניה קניה ניירובי 28-29 בנובמבר ראש הממשלה נתניהו פגש את הנשיא הנבחר של קניה, אוהורו קניאטה והשתתף בסעודה חגיגית לכבוד ההשבעה שלו. כמו כן, פגש את נשיא רואנדה, פול קגאמה והכריז על פתיחת שגרירות חדשה בקיגאלי. בנוסף לכך, נועד עם נשיא זמביה ונשיא אוגנדה.
צרפתצרפת צרפת פריז 9-10 בדצמבר ראש הממשלה נתניהו נועד עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון בארמון האליזה בפריז.
בלגיהבלגיה בלגיה בריסל 11 בדצמבר ראש הממשלה נתניהו נפגש עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני במטה המועצה האירופית בבריסל.

2018[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדינה אזורי הביקור תאריכים פרטים
הודוהודו הודו דלהי, אגרה, אחמדאבאד, מומבאי 14-19 בינואר ראש הממשלה נתניהו נועד עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי בארמון הנשיאותי בדלהי. כמו כן, פגש את שרת החוץ של הודו, סושמה סוואראג' ונשיא המדינה, ראם נאת' קובינד וסייר בטאג' מהאל. בנוסף לכך, ביקר בביתו של מהטמה גנדי באחמדאבאד, במרכז החדשנות iCreate ונפגש עם שחקים בוליוודים בכירים.
שווייץשווייץ שווייץ דאבוס 23-26 בינואר ראש הממשלה נתניהו השתתף בכנס השנתי של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, במהלכו נועד עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נשיא צרפת, עמנואל מקרון, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, נשיא רואנדה, פול קגאמה, ראש ממשלת צ'כיה, אנדריי באביש, ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל, נשיא שוויץ, אלן ברסט, ראש ממשלת קרואטיה, אנדריי פלקוביץ' ומנהיגים נוספים.
רוסיהרוסיה רוסיה מוסקבה 29 בינואר ראש הממשלה נתניהו ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין השתתפו באירוע במוזיאון היהדות והסובלנות במוסקבה לציון יום השואה הבינלאומי.
גרמניהגרמניה גרמניה מינכן 16-18 בפברואר ראש הממשלה נתניהו השתתף בוועידת מינכן השנתית לביטחון ונועד עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש. כמו כן, השתת, באורחת ערב באירוח שרת הכלכלה הגרמנית אילזה אייגנר וביקר באנדרטה לזכר י"א הספורטאים שנרצחו באולימפיאדת מינכן.
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית וושינגטון די. סי.
ניו יורק
4-8 במרץ ראש הממשלה נתניהו נועד בוושינגטון עם הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ. בנוסף לכך, פגש את נשיא גוואטמלה, ג'ימי מוראלס והשתתף בוועידה השנתית של איפא"ק בוושינגטון. כמו כן, נועד נתניהו עם שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי והשתתף באיורע הוקרה בניו יורק לנתן שרנסקי.
קפריסיןקפריסין קפריסין ניקוסיה 8 במאי ראש הממשלה נתניהו נועד בארמון הנשיאותי בניקוסיה עם נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס וראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס.
רוסיהרוסיה רוסיה מוסקבה 9 במאי ראש הממשלה נתניהו השתתף עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ונשיא סרביה, אלכסנדר ווצ'יץ' במצעד הניצחון על גרמניה הנאצית בכיכר האדומה במוסקבה. בנוסף לכך, נועד עם פוטין בקרמלין.
גרמניהגרמניה גרמניה ברלין 4 ביוני ראש הממשלה נתניהו נועד עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל.
צרפתצרפת צרפת פריז 4-6 ביוני ראש הממשלה נתניהו נועד בארמון האליזה עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון. יחד השתתפו באירוע לכבוד חגיגות ה-70 לישראל ונפגשו עם ראשי הקהילה היהודית בצרפת. כמו כן, נועד נתניהו עם גם שר האוצר הצרפתי, ברונו לה מאירי.
בריטניהבריטניה בריטניה לונדון 6-7 ביוני ראש הממשלה נתניהו נועד עם ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי והשתתף בכנס של מכון Policy Exchange.
ירדןירדן ירדן עמאן 18 ביוני ראש הממשלה נתניהו ובכירים ישראלים נוספים נפגשו עם עבדאללה השני, מלך ירדן בעמאן.
רוסיהרוסיה רוסיה מוסקבה 11-12 ביולי ראש הממשלה נתניהו נועד בקרמלין עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין וצפה במשחק חצי גמר המונדיאל בין קרואטיה לאנגליה.