פורטל:רכבת ישראל/אקטואליה/ארכיון/2008/אוקטובר 2008

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אוקטובר 2008[עריכת קוד מקור]

  • 30 באוקטובר 2008
גופה של אדם בשנות ה-20 לחייו נמצאה הבוקר בסמוך למסילת החוף באזור חדרה. ככל הנראה מדובר בהתאבדות, והחקירה במקום נמשכה לאורך שעות הבוקר וגרמה לשיבושים קשים בתנועת הרכבות. (אתר "Local חדרה" - 30 באוקטובר 2008)
  • 29 באוקטובר 2008
מנכ"ל רכבת ישראל יצחק הראל נפגש עם בכירי הרשות לפיתוח הנגב, המסונפת למשרד לפיתוח הנגב והגליל. הראל דיווח להם על התקדמות פרויקטי הפיתוח בנגב (ובפרט, הכפלת מסילת הדרום בין לוד לבאר שבע והנחת קו עיירות הפיתוח בין אשקלון לבאר שבע). בכירי הרשות התלוננו בשם תושבי הדרום על ההשבתות החוזרות ונשנות במסילת הדרום, אך נענו כי ההשבתות נועדו לאפשר את קיומן של העבודות להכפלת המסילה ויישורה, ובסיומן תדירות הרכבות תשתפר משמעותית. בנוגע לקו עיירות הפיתוח שעתיד לקשר בין אשקלון לבאר שבע דרך עיירות הפיתוח שדרות, נתיבות ואופקים, הראל דיווח כי כבר החלו עבודות במקטע הראשון של הקו (בין אשקלון לשדרות), שיסתיימו בעוד כשנתיים וחצי. (אתר "Local אשקלון" - 29 באוקטובר 2008)
השר להגנת הסביבה גדעון עזרא הביע את התנגדותו לתוואי שהציעה רכבת ישראל לסלילת קו הרכבת המהיר לירושלים. השר הביע את תמיכתו בחלופה שהציעה רשות הטבע והגנים (שבה הפגיעה בערכי טבע בהרי יהודה היא מזערית), למרות שנדחתה על ידי ועדת מומחים. (אתר "The Marker" - עשרים-ותשעה באוקטובר 2008)
  • 28 באוקטובר 2008
רכבת ישראל זכתה לציונים גבוהים יותר מחברות האוטובוסים דן ואגד בסקר בלתי-תלוי למדידת שביעות רצון. כמעט בכל הפרמטרים (כגון, נכונות להמשיך ולהשתמש בשירותי החברה, שביעות רצון מאדיבות השירות ונכונות להמליץ לאחרים על השירות) זכתה חברת הרכבת לציונים גבוהים (מעל 8 נקודות מתוך 10). (אתר "The Marker" - עשרים-ושמונה באוקטובר 2008)
התפתחות בתהליכי אישור העבודות להמשך סלילת קו הרכבת המהיר לירושלים - ועדת המומחים בראשות פרופ' עזרא סדן שבדקה את התוואי שהציעה רשות הטבע והגנים החליטה כי הוא אינו כדאי ביחס לחלופה שהציעה רכבת ישראל. לטענת רשות הטבע והגנים, התוכנית של חברת הרכבת תפגע בערכי הטבע בהרי יהודה, וייתכן כי גופים ירוקים רבים יירתמו למאבק בתוכנית זו. לעת עתה לא מבוצעות עבודות בשטח, משום שכל פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים נבחן מחדש על ידי משרד התחבורה כדי לוודא שהוא עדיין כדאי מבחינה כלכלית. (אתר "The Marker" - עשרים-ושמונה באוקטובר 2008)
  • 27 באוקטובר 2008
חברת ההנדסה "אמי מתום" המתכננת את תוואי קו הרכבת המהיר לירושלים עבור רכבת ישראל דרשה לעדכן את תנאי התשלום המגיע לה בהתאם לשינויים התכנוניים הצפויים בתוואי המסילה. חברת הרכבת סירבה לכך, ובתגובה חברת "אמי מתום" אינה מוכנה לבצע את השינויים המתבקשים בתכנון המקורי. המשא-ומתן בין הצדדים נמשך, וצפוי להסתיים בימים הקרובים. ("גלובס" - 27 באוקטובר 2008)
רכבת שנתקעה במסילת החוף בשל תקלה טכנית בקטר, שיבשה את תנועת הרכבות בין תחנת הרכבת בנימינה לתל אביב. (אתר "ynet" - עשרים-ושבעה באוקטובר 2008)
תנועת הרכבות בדרום הארץ מושבתת לשלושה ימים בשל עבודות ליישור תוואי מסילת הדרום והכפלתה. (אתר "גלי צה"ל" - 27 באוקטובר 2008)
  • 26 באוקטובר 2008
נהגים בשכונת מלחה בירושלים מתלוננים על מחסום הרכבת בקרבת תחנת הרכבת ירושלים מלחה. לטענתם, משך הזמן שבמהלכו המחסום מוּרד ארוך מהרגיל - למרות שבחלק גדול מהזמן הרכבת העומדת בתחנה כלל אינה מוכנה לנסיעה (נוסעים עדיין יורדים מהקרונות או עולים אליהם). רכבת ישראל הודתה כי במפגשים הסמוכים לתחנות הרכבת משך ההמתנה של הנהגים ארוך מהרגיל, משום שלרכבת היוצאת מתחנה לוקח זמן רב יותר לעבור את מפגש כביש-מסילה סמוך. לעומת זאת, סבורים הנהגים, כי דווקא בשל כך ניתן לקצר את משך ההמתנה (המהירות הנמוכה ממילא מאפשרת לרכבת לבלום במקרה הצורך). (אתר "ynet" - עשרים-ושישה באוקטובר 2008)
  • 23 באוקטובר 2008
במפגש הכביש-מסילה ברחוב הרצל שברחובות אירע היום ניסיון התאבדות. אדם כבן 60 נעמד בדרכה של רכבת שחצתה את המפגש ונפגע באופן בינוני עד קשה. האירוע גרם לשיבושים בתנועת הרכבות, ואפילו השבית לחלוטין את תחנת הרכבת יבנה, תחנת הרכבת אשדוד עד הלום ותחנת הרכבת אשקלון. (אתר "News1" - עשרים-ושלושה באוקטובר 2008)
  • 22 באוקטובר 2008
רכבת ישראל התקינה בקטרים שברשותה מכשירי איכון לווייניים. פרויקט הפעלת מערכת האיכון, שנאמד בכ-6 מיליון ש"ח, יגביר את יכולת השליטה והבקרה על תנועת הרכבות, ובעתיד תוכל להעביר נתונים בזמן אמת בנוגע לזמני הרכבות גם לנוסעי הרכבת. (אתר "News1" - עשרים-ושניים באוקטובר 2008)
בכינוס שנערך בחיפה לקראת הבחירות לרשויות המקומיות קרא מנהיג רשימת שינוי, המתמודדת על מושבים במועצת העיר, לשקע את מסילת החוף המפרידה בין הים לבין השכונות המערביות של העיר. לטענתו, בכך תשתפר איכות החיים של התושבים ומחירי הנדל"ן בשכונות נווה דוד, שער העלייה, קריית שפרינצק ועין הים יוכפלו. (אתר "קריות באינטרנט" - 22 באוקטובר 2008)
  • 16 באוקטובר 2008
נוסעים דיווחו על שיבושים בתנועת הרכבות במסילת החוף היום אחרי-הצהרים. השיבושים נגרמו כתוצאה מרכבת שנתקעה בתחנת הרכבת נתניה בשל תקלה טכנית. (אתר "ynet" - שישה-עשר באוקטובר 2008)
  • 9 באוקטובר 2008
בעקבות המהומות בעכו ביום הכיפורים, משטרת ישראל לא איפשרה לעובדי רכבת ישראל להגיע לתחנת הרכבת עכו בטרם המצב בעיר יתייצב. (אתר "מחלקה ראשונה" - 9 באוקטובר 2008)
למרות החשש כי תנועת הרכבות לא תחודש בקטע הצפוני של מסילת החוף, הנהלת רכבת ישראל הודיעה כי תנועת הרכבות חודשה במוצאי יום הכיפורים גם בתחנת עכו ובתחנת נהריה. (אתר "ynet" - עשרה באוקטובר 2008)
  • 2 באוקטובר 2008
חברי ארגון UPA ישראל שבחנו את ממשק המשתמש של האתר החדש של רכבת ישראל סיכמו את התרשמותם באכזבה: "מראה האתר מיושן, הניווט עמוס, עמוד הבית מציג המון מידע שאינו מעניין, מידע חשוב חבוי במעמקי האתר..." (אתר "ynet" - שניים באוקטובר 2008)