שיחה:יוטיוב/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

לא הבנתי, מה האתר עלה לרשת האינטרנט, בשנת 2000 או 2005? Tommy43 - שיחה 16:48, 12 ביולי 2013 (IDT)

החברה נוסדה בתחילת 2005 והאתר עלה לרשת בסוף אותה שנה, על פי ויקיפדיה האנגלית. Uziel302 - שיחה 11:26, 13 בדצמבר 2013 (IST)

שינוי שם הערך[עריכת קוד מקור]

שלום אנשים, אני חושש שיש לשנות את שם הערך לעברית.

נניח משהו כמו "יוטוב" או "יוטיוב",

כלומר למען האמת אישית אני חושב ששם הערך צריך להשאר בשפתו המקורית - אבל אי לכך שכל (או לפחות כל אלה שאני ראיתי) הערכים בעלי שם לועזי תורגם לעברית (או יותר נכון לומר "עוברת")..

- אני חושב דווקא שצריך לשנות את שם הערך לאתר שיתוף וידאו, כיוון שממילא כתובים שם גם אתרים ישראלים. הערך you tube צריך להוביל לכאן.

מתנגד לכל ההצעות. רוב הערכים בעלי שם לועזי נשארו בשמות שלהם (ראה את כל מאות ערכי האלבומים שיש כאן). לפעמים מעברתים, אבל ברוב המקרים זה בגלל שיש סניף ישראלי עם שם מעוברת רשמי (כמו גוגל, מיקרוסופט, י.ב.מ וכו').
אני מתפלא שהשם "אתר שיתוף וידאו" בכלל עולה כאן, אבל אנמק בכ"ז - בויקיפדיה שם הערך נובע משמו של נושא הערך. ז"א שהערך של דוד בן גוריון (למשל) לא ייקרא "ראש הממשלה הראשון". הערך של גוגל לא ייקרא "מנוע חיפוש באינטרנט", וכו'. ‏Godfather שיחה 17:27, 11 בפברואר 2007 (IST)

טענות לגבי ניסיונות פרסום מצד המשתמש misnoc[עריכת קוד מקור]

ערכתי את הערך youtube והוספתי בו פרטים טכנים וקישור רלוונטי לאתר שמספק שירות להורדת סרטונים מyoutube. ההסבר הטכני שכתבתי נשאר ואילו הקישור הוסר. לא מדובר פה על ניסיון לעשות הון על חשבון ויקפדיה אלא על קישור לאתר לגיטימי שעוסק בנושא זה. בידיוק כמו שבערך google video מופיעים אתרים מתחרים תחת הקטגוריה "מתחרים עיקריים". התוספת של המתחרים מהווה פרסום לאתרים שמופיעים שם, אבל עם זאת מדובר בקישורים לגיטימיים שקשורים לערך. באותו אופן נתתי קישור לאתר אחר שמעניק שירות נוסף לשימוש ביוטיוב ומאפשר להוריד סרטונים המופיעים באתר. למיטב הבנתי מדובר בקישור לגיטימי שראוי שיופיע. בנוסף לזה, שימו לב שהקישורים מופיעים יחד עם הערך nofollow, ככה שאתם יכולים להסיר את "דאגת המסחריות" מליבכם.

אבקש מצמד העורכים תומר ט והידרו להגיב על טענותיי.

קישורים לאתרים ש"מספקים שירותים" רלוונטיים לנושא הערך אינם אלא פרסומיים, אלא אם כן מדובר באתרים שגם מרחיבים בעניין נושא הערך ומספקים פרטים אנציקלופדיים נוספים. הדף שאליו קישרת לא עונה על דרישה זו. תומר 18:19, 2 בדצמבר 2007 (IST)

יש ערכים הרבה יותר קטנים ממנו שלא זכו לתאור המפוקפק של קצרמר. אני מוריד את התבנית, אם למישהו יש התנגדויות שיכתוב, בברכה, HeLg - מייפלרים? בואו לשקם את הערך מייפל סטורי 22:26, 27 בספטמבר 2008 (IDT)

הורדת סרטונים מהאתר[עריכת קוד מקור]

אפשר להוריד סרטונים באמצעות תוכנה. בברכה, צחי יו מן

קטגוריה גוגל[עריכת קוד מקור]

מה הקשר בין הערך הזה לקטגוריה "גוגל"? עזריאל - שיחה 15:06, 19 במאי 2009 (IDT)

שהוא שייך לגוגל Ofekalef - שיחה 11:38, 5 במרץ 2011 (IST)

Technical Details[עריכת קוד מקור]

Youtube supports HQ and HD formats now, with much more pixels.... will someone edit that ? I have no hebrew here.

b.t.w. youtube is owned and managed by google, hence the link between them.

צנזורה וחסימת האתר כולו או תכנים מסוימים בו[עריכת קוד מקור]

כדאי בהזדמנות להוסיף פרק על זה (חסימות האתר בסין, בטורקיה...). יש רשימה בוויקיאנגלית. אביעדוס • כ"ה בסיוון ה'תש"ע, 23:54, 6 ביוני 2010 (IDT)

גם לדעתי מן הראוי לצין בערך את רשימת המדינות בהם יוטיוב נחסם.--יעקב455 - שיחה 03:00, 15 באוקטובר 2012 (IST)

מה לגבי קצת על ישראלים מצליחים ביוטיוב? כמו OmniStrife ו- WilliamsShamir[עריכת קוד מקור]

יש מספיק ישראלים מאוד מצליחים ביוטיוב, כמה מליוני צפיות, למה לא לציין אותם?

כמה מיליוני צפיות זה לא דבר ייחודי. אם נתחיל לציין בעלי מיליוני צפיות הערך יהיה רשימה מפלצתית.Uziel302 - שיחה 11:30, 13 בדצמבר 2013 (IST)

אורך הסרטים להעלאה הוא עכשיו 15 דקות[עריכת קוד מקור]

אורך הסרטים להעלאה הוא עכשיו 15 דקות - תקנו בהתאם.

לא רווחי...[עריכת קוד מקור]

קודם כל, אני עצוב, בשביל יוטיוב, לשמוע שיוטיוב אינה רווחית... שנית, מה הכוונה - שיש רווחים ככמות ההפסדים (וזה מתקזז) או שיש רווחים קטנים בלבד? (אם כן - עד כמה?) עברית - שיחה 08:01, 6 בדצמבר 2010 (IST)

כיום, 2013, רווחים משוערים של כ2 מיליארד דולר, מתוך למעלה מ5 מיליארד הכנסות. Uziel302 - שיחה 11:34, 13 בדצמבר 2013 (IST)

שאלה - האם אין רווח לאדם שהסרטון שלו זוכה לכמות צפיות גדולה? (מעל מליון נניח?)31.44.136.254 20:46, 8 בפברואר 2014 (IST)

תוכנית השותפות של יוטיוב מאפשרת לבעלי ערוץ יוטיוב לקבל אחוזים על פרסומות שמשודרות בצפיה בתכני הערוץ. כמו כן יש תמריצים לשותפים בעלי מספר גבוה של רשומים בערוץ. ראה כאן וכאן. Uziel302 - שיחה 23:59, 8 בפברואר 2014 (IST)

משפט לא ברור[עריכת קוד מקור]

"זהו אתר תוכן הגולשים הגדול והנישתי ביותר בעולם" - למה בדיוק הכוונה? אורי מוסנזון - שיחה 15:22, 25 במרץ 2011 (IST)

הכי גדול = כמות גולשים. הכי נישתי = הכי ממוקד, משמע לא רק כמותית הוא מוצלח, אלא גם נישתי (יש סרטון בכל תחום). אני מסכים שהניסוח בעייתי, אם יש לך רעיון לשפר, תרגיש חופשי לערוך! Rattner - שיחה 03:00, 10 באוקטובר 2011 (IST)
כבר לא בערך. Uziel302 - שיחה 11:36, 13 בדצמבר 2013 (IST)

מהו מקור השם "YouTube"?[עריכת קוד מקור]

האם לא כדאי להוסיף מידע זה לערך?

האם לא נכון יותר לכתוב יוטוב לעומת יוטיוב?

לא. Tube נהגה "טיוב". תומר - שיחה 09:44, 17 בנובמבר 2012 (IST)
באנגלית, כבכל שפה, קיים ההיגוי הלא תקני, המדובר לעתים קרובות, ולעומתו ההיגוי התקני. דוברי אנגלית אמריקאית המדברים במהירות יאמרו מן הסתם "נוּ-יורק" ולא "נְיוּ יורק". ובכל זאת ההיגוי התקני הוא "נְיוּ". וכנ"ל לגבי יו טוּבּ טְיוּבּ. ואחרי שאמרתי זאת, כל זה פחות משנה, מאחר ש-כאן בארץ העברית אימצנו את ההיגוי והכתיב "טיוב". זה הכתיב המקובל בעברית. והוויקי בעברית משקפת את הידע הקיים בעברית. בברכה, דני. Danny-wשיחה 14:09, 17 בנובמבר 2012 (IST)

Speaking as an American, the "New" in "New York" is pronounced "New" whether speaking slowly or quickly. Pronouncing it "Nyu" is simply wrong, even if Israelis are used to doing that.

יש לשנות את התמונה שבצד כיוון שתצוגת הדף הראשי ביוטיוב השתנתה....87.69.179.146 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

הוספה לערך[עריכת קוד מקור]

היי חברים, הוספתי שני תתי קטגוריות שנראו לי רלוונטים לערך. youtube live ,youtube live streaming הם חלק בלתי נפרד מהממשק של יוטיוב ששווה שכולם יכירו. Sofieinbar16 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)--Sofieinbar16 - שיחה 19:11, 8 בינואר 2014 (IST)

מה עם להוסיף פסקה על ניפוח נתוני צפייה ב-Youtube שכמעט כל וידאו קליפ שקיים בעולם עובר?[עריכת קוד מקור]

התופעה הזאת הולכת וגדלה הן בישראל והן בעולם. מצאתי המון מקורות בגוגל שמרמזים על כך שנתוני הצפייה, ה-Likeים והתגובות של גנגנם סטייל נופחו באופן מלאכותי, ובכך הצליח הקליפ בכלל להגיע למיליארד צפיות. זהו הקליפ היחיד ביוטיוב שיש לו מיליוני לייקים (לכל הסירטונים של מעל ל-100 מיליון צפיות, בקושי מגיעים ל-100 אלף לייקים)[1].

למעשה ניתן לומר שכל הסירטונים הנצפים ביותר ביוטיוב (חוץ מ"Charlie Bit My Finger" שלקח לו שנים רבות להגיע לנתון הנוכחי) הנם בעלי נתוני צפיות מזוייפים, והם הרבה פחות פופולאריים ממה שהנתונים אומרים. במיוחד שלאחרונה יש המון סירטונים עם מעל למיליארד צפיות, כאשר לפני כשנה בלבד, רק לגנגנם סטייל ו-Baby היו מעל למיליארד צפיות.

גם בישראל, התופעה הזאת פורחת: הן ל"גמבה סטייל" של שרוטונים והן לשיר המזרחי "דרך השלום" של הזמר המזרחי פאר טסי, יש פי 4 ו-3 בהתאמה יותר צפיות ממספרם של אזרחי מדינת ישראל (45,221,972 צפיות לגמבה סטייל ו-22,825,995 צפיות לדרך השלום, במדינה בת 8 מיליון אזרחים בלבד) והם אינם מוכרים בחו"ל, וכאמור, שום סירטון בישראל לא יכול להגיע למיליוני צפיות מתוך צפיות אמיתיות מישראל בלבד. זור987 - שיחה 14:34, 26 באוגוסט 2015 (IDT)

נגד. מספר הצפיות יכול להיות גבוה ממספר התושבים במדינה. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 15:57, 26 באוגוסט 2015 (IDT)
מסכים עם Tomtom. לפעמים אני שם פלייליסט וברקע מתנגן לי קליפ כלשהו שהתנגנן לי ברקע כבר עשר פעמים, קל וחומר להיטי ענק ויראליים שאנשים לפעמים באמת רואים עשרות פעמים. ‏DGtal‏ - שיחה 16:01, 26 באוגוסט 2015 (IDT)
יש מלא מקורות באינטרנט אודות איך ניתן לזייף צפיות ביוטיוב באמצעות שירותים מיוחדים. תחפשו בגוגל "Youtube fake views" או חיפוש דומה, ותראו הרבה מאוד תוצאות על איך ניתן לזייף צפיות ביוטיוב, ואף סירטונים שמדריכים כיצד לזייף נתוני פופולאריות ביוטיוב. נתנתי קודם קישור לחיפוש שביצעתי שמראה שיש הרבה אנשים בעולם שתהו האם נתוני הצפייה של Gangnam Style ביוטיוב מזוייפים. גם חיפוש בעברית "זיוף צפיות ביוטיוב" או "ניפוח נתוני צפייה ביוטיוב" נותנים הרבה תוצאות רלוונטיות. זור987 - שיחה 16:26, 26 באוגוסט 2015 (IDT)
מה בדיוק אתה רוצה להוסיף? כתוב כאן, בדף השיחה, את התוספת שאתה רוצה להוסיף ונדון עליה. גילגמש שיחה 16:29, 26 באוגוסט 2015 (IDT)
אינני יודע איך לנסח את הפסקה, ולכן לא הוספתי אותה בעצמי לערך, אבל חשוב שתהייה מודעות לתופעה הזו של זיוף נתוני צפיות של סירטונים ביוטיוב. אמנים שמנפחים את נתוני הצפיות של השירים שלהם, גורמים לשירים שלהם להיראות הרבה יותר פופולאריים ממה שהם במציאות. כאשר ראיתי במקרה, את השיר "דרך השלום" של פאר טסי, למרות שעברו מספר חודשים אז בלבד, כבר היו לו יותר מ-14 מיליון צפיות, כאילו הוא הצליח גם בחו"ל, וזה החשיד אותי, כי זאת הייתה הפעם הראשונה שנתקלתי בחיי בשיר ישראלי עם מעל ל-10 מיליון צפיות ביוטיוב, ולא ידעתי אז שהקליפ של שרוטונים, "גמבה סטייל", שיש לו גם כן עשרות מיליוני צפיות, לא מוכר בחו"ל, אז בדקתי האם השיר מוכר בחו"ל ולא מצאתי מקורות באנגלית אודות השיר, לכן חשדתי שהזמר זייף את נתוני הצפייה שלו, וכיום אני גם טוען כך גם על "גמבה סטייל", כי לא מצאתי גם עליו מקורות באנגלית. זור987 - שיחה 17:03, 26 באוגוסט 2015 (IDT)
שים לב למשל להודעה של יוטיוב משנה שעברה שהם התחילו לבדוק לאורך זמן (ולא רק סמוך לפרסום) את האמינות של מספרי הצפיות. מקריאה של כמה כתבות די ברור שיש מאבק עיקש בין יוטיוב לרמאים למיניהם ושהם מנסים כל הזמן להילחם בהונאה הזו. המסקנה שלי היא שמדובר בבעייה שאפשר לכתוב עליה פיסקה אבל צריך לסייג את זה בעובדה שיוטיוב פועלת כל הזמן לצמצם את התופעה כך שייתכן מאוד שוידאו פלוני עם מספרים מזוייפים אבל וידאו אלמוני עם מספרים מהימנים. ‏DGtal‏ - שיחה 10:18, 27 באוגוסט 2015 (IDT)
הנה מספר דוגמאות למקורות באנגלית שמצאתי בגוגל לגבי זיוף נתוני צפייה: [1][2][סרטון שמדריך איך ליצור צפיות מזוייפות ביוטיוב][מקור שמדריך איך לזהות צפיות מזוייפות ביוטיוב]. מקורות בעברית: [1: המקור שבגללו אני מזהה את נתוני הצפייה של "דרך השלום" כמזוייף][2].

משמעות השם[עריכת קוד מקור]

מה משמעות השם youtube? בנוסף יש טעות בערך: כשמוזכר השיר "סורי" של ג'סטין ביבר מופיע קישור לשיר "סורי" של מדונה. אינני יודע כיצד מסירים קישור. אשמח אם מישהו יעשה זאת (ואף ילמד אותי). newdarwin (אם אתם מגיבים לי אנא תייגו אותי) - שיחה 04:13, 14 ביולי 2016 (IDT)

הקישור תוקן (לא יודע על ידי מי). מחיקת קישור היא דבר פשוט מאוד: ב"עריכת קוד מקור" פשוט מוחקים את הסוגריים המרובעים מסביב למילה. אתה יכול לקרוא עוד בעזרה:קישורים. ועוד משהו קטן ויקיפדיה:היו נועזים בעריכת ערכים . בברכה, ‏ Amitayzl - שיחה 19:41, 15 באוגוסט 2016 (IDT)
תודה משתמש:amitayzl. ואהבתי את הקישור שנתת - זה בדיוק קלע למה שאני מרגיש (:newdarwin (אם אתם מגיבים לי אנא תייגו אותי) - שיחה 02:33, 16 באוגוסט 2016 (IDT)
לגבי משמעות השם youtube, ראו What is the meaning of "tube" in YouTube? דוד שי - שיחה 21:51, 1 ביוני 2017 (IDT)

שמא נסתפק בדיוק של כחצי מיליון?[עריכת קוד מקור]

נראה שאלמוני נטל על עצמו לעדכן את נתוני הסרטונים הנצפים ביותר ביוטיוב כל כמה ימים. אלו נראות לי עריכות מיותרות לגמרי, ודומני שאפשר להסתפק ברמת דיוק של לא יותר מחצי מיליון.

במלים אחרות, אני מציע שרשימת הסרטונים הנצפים ביותר תאמר "כ-2 מיליון צפיות", "כ-1.5 מיליון צפיות", כדי לא לעודד עדכון יומיומי של הרשימה. Ijon - שיחה 14:32, 19 באוגוסט 2016 (IDT)

מציע למחוק לחלוטין את שתי הרשימות "מספר צפיות" ו"מספר רשומים". מדובר ברשימות חסרות ערך אנציקלופדי וגם חסרות תוקף סטטיסטי שכן הן אינן מיצגות דבר מעבר למספר סתמי הנתון למניפולציות יחצניו"ת.--כ.אלון - שיחה 17:11, 9 באוקטובר 2016 (IDT)
דוגמה להמחשת האבסורד: לקליפ "מדרגות לרקיע" של לד זפלין 9.975 מליון צפיות משנת 2012, ל"ברבי" של סטטיק ןבנאל תבורי 31.424 מ' צפיות מנובמבר 2015.......... לקליפ "קילר" של נועה קירל 8.075 צפיות מאוגוסט 2015, ולעומת זאת ל"סולטני הסווינג" של דייר סטרייטס, 162 אלף צפיות מאז יוני 2009........ ולשם המחשה נוספת: מס' הצפיות ב"חתונת המאה" של הנסיך צ'ארלס והנסיכה דיאנה 80 אלף צפיות מאז 2011.--כ.אלון - שיחה 17:44, 9 באוקטובר 2016 (IDT)

פירוט מיותר?[עריכת קוד מקור]

הפסקאות "צפיות באתר", "רשומים באתר" ו"ערוצים נצפים באתר", הם רשימות בעייתיות. ראשית הם דורשות תחזוקה שוטפת, ושנית, איני מבין את התועלת שברשימות הללוץ דומני כי יש להסיר את כל הפסקאות הללו, או לציין מדגם זעיר מאד ומייצג • חיים 7שיחה19:32, 12 בדצמבר 2016 (IST)

בצעתי העתקה מגרסה ישנה היות ובמהלך השחזורים ההדדיים נמחק תוכן נחוץ. השארתי את חמשת הראשונים שזה סביר. יתכן וזה לא מעודכן כי זו גרסה מלפני כמה חודשים. בורה בורה - שיחה 07:39, 15 בדצמבר 2016 (IST)
אני בעד לרשום את 10 הסרטונים הנצפים ביותר. ‏Guycn2 · ☎‏17:29, 22 בדצמבר 2016 (IST)
יש משמעות לספרה 10? אם בוחרים לציין רשומות כלשהן, נצטרך לקבוע רף. וכפי שמשתמש:בורה בורה כתב, חמישה רשומות זה הוא הגיוני. אך אם נקבע את הרף של 2 מיליארד (שזה הכי הגיוני כרגע) נשאר עם ארבעה רשומות, וזה בדיוק המצב כרגע • חיים 7שיחה15:22, 23 בדצמבר 2016 (IST)
מחזק את הצעתו של חיים 7 למחוק לחלוטין את הרשימות הללו. ראו התייחסותי בפסקה אחת למעלה--כ.אלון - שיחה 15:47, 23 בדצמבר 2016 (IST)
למחוק לגמרי לא יעלה על הדעת אבל אני מקבל את הרף של שני מיליארד. בורה בורה - שיחה 17:57, 23 בדצמבר 2016 (IST)
זו פשרה סבירה.--כ.אלון - שיחה 18:04, 23 בדצמבר 2016 (IST)

כמעט בכל מקום ניתן לראות את השימוש בתעתיק העברי, אז עדיף לשנות ליוטיוב. זה לא יהיה זר לעיני הקוראים, וזה בעברית (בכל זאת, ויקיפדיה העברית). בר - שיחה 16:03, 30 במאי 2017 (IDT)

בעד. יוניון ג'ק - שיחה 14:07, 1 ביוני 2017 (IDT)
נגד בורה בורה - שיחה 17:38, 1 ביוני 2017 (IDT)

בעד. שיר § שיח § 16:06, 8 ביוני 2017 (IDT)

נגד. טוסברהינדי (שיחה) 16:35, 8 ביוני 2017 (IDT)
זה לא מוזר לכם ששם הערך יוטיובר הוא בעברית ו-Youtube באנגלית? כמו כן, למה פייסבוק בעברית אבל יוטיוב באנגלית? מה ההבדל? בר - שיחה 01:36, 29 ביוני 2017 (IDT)
בעד eli - שיחה 06:43, 29 ביוני 2017 (IDT)
התבנית {{שינוי שם}} הונחה על הערך לפני חודש, ומאז - לא באמת מתנהל פה דיון, בו כל צד מעלה את נימוקיו ומנסה לשכנע את הצד האחר. לפיכך, אני לא רואה טעם או צורך בתבנית {{שינוי שם}}. מצב הדברים די ברור - אין הסכמה רחבה מספיק על מנת לשנות את שם הערך הזה. מי שבכל זאת סבור שיש לשנות את השם - ייאלץ לפתוח בהצבעת מחלוקת. ובשביל זה לא צריך תבנית {{שינוי שם}}. יוניון ג'ק - שיחה 20:57, 29 ביוני 2017 (IDT)

בעד לא מבין למה זה צריך להיות שונה מגוגל (מנוע חיפוש), פייסבוק, טוויטר, אמזון. ראובן מ. - שיחה 21:02, 29 ביוני 2017 (IDT)

נגד שמזן#שיחהערכי בראבו21:55, 29 ביוני 2017 (IDT)
סתם נגד? תוכל להסביר מה ההבדל? ראובן מ. - שיחה 21:57, 29 ביוני 2017 (IDT)

לא ברור לי מדוע המתנגדים לשינוי השם חושבים שהם פטורים מחובת הנימוק. הוספתי הפניה לכאן בלוח המודעות. אם לא יתפתח דיון, אשקול לפתוח הצבעת מחלוקת. ראובן מ. - שיחה 16:05, 2 ביולי 2017 (IDT)

  • בעד. צריך נימוק טוב למה להשתמש בשם אנגלי ככותרת לערך. כיוון שהשם העברי נמצא בשימוש נפוץ בשפה, אין סיבה לא להשתמש בו גם כאן. • צִבְיָהשיחה • ח' בתמוז ה'תשע"ז 16:26, 2 ביולי 2017 (IDT)
+מה שראובן אמר. • צִבְיָהשיחה • ח' בתמוז ה'תשע"ז 16:26, 2 ביולי 2017 (IDT)

הנימוק שניתן בינתיים הוא ש"כך הוא מוכר בכל העולם, גם בישראל". האם באמת יוטיוב שונה מהאתרים האחרים שהוזכרו בהיבט הזה? אינני חושב כך. ראובן מ. - שיחה 20:15, 2 ביולי 2017 (IDT)

אכן ישנם מגוון ערכים עם שמות בעברית אך באותה מידה יש מגוון ערכים עם שמות באנגלית לדוגמה: Steam, LinkedIn, Reddit וכו', ובקשר לדוגמה של גוגל (מנוע חיפוש), לחלק מערכי המוצרים של גוגל (חברה) יש שמות בעברית כמו: גוגל גלאס, גוגל מפות ו-גוגל טוק אך יש חלק ניכר ששם ערכיהם באנגלית כמו: Google+, Google Play, Google Earth וכו', הערך גוגל כרום בעברית ואילו Chrome OS באנגלית. ובקשר לפייסבוק, יש הבדל גדול בין המקרים: אם תגלשו לאתר פייסבוק בעברית תוכלו לראות שהם קוראים לעצמם "פייסבוק" בעברית ולא "Facebook", בניגוד ל-YouTube שקוראים לעצמם בשמם "YouTube" באנגלית ואין אף אזכור לשם "יוטיוב" בעברית, אף לא ב"תנאים". ולכן זה שלחלק מהערכים יש שם בעברית אינה סיבה מספקת. אנא הביאו טיעונים מדוע יש לשנות את השם ולא כי ערך כזה או אחר בעל שם בעברית. בברכה Sagi git - שיחה 21:42, 2 ביולי 2017 (IDT)
גם בדפי המדיניות השונים של גוגל, תוכל לראות שהם קוראים לעצמם "Google" ובכל זאת הערך נקרא "גוגל", כמקובל. בר - שיחה 01:37, 3 ביולי 2017 (IDT)
נכון, Google קוראים לעצמם "Google", הדוגמה על פייסבוק נועדה להגיב לתגובתך: "למה פייסבוק בעברית אבל יוטיוב באנגלית? מה ההבדל?". כמו שציינתי יש הרבה ערכים עם שמות באנגלית והרבה עם שמות בעברית, זה נראה כמעט רנדומלי. כרגע לא מצאתי סיבה לקרוא לערך הנוכחי "YouTube" על פני "יוטיוב" ולהפך: לא מצאתי סיבה לקרוא לערך "יוטיוב" על פני "YouTube", אין עדיפות לשם אחד על פני שם אחר אך מכיוון שאנחנו בדיון האם יש סיבה לשנות את שם הערך, אני לא רואה סיבה, אני לא רואה עדיפות בתעתיק לעברית על פני השם הנוכחי. בברכה Sagi git - שיחה 11:02, 4 ביולי 2017 (IDT)
יש טעם בדבריך. אבל תראה, יש קווים מנחים בנושא וזאת צריכה להיות נקודת המוצא לדיון. בכוונה בחרתי אתרים מאוד מאוד פופולריים, אני חושב (לא בדקתי) שאם ניקח נניח את עשרים המקומות הראשונים באלכסה נגלה שההנחיות הנ"ל משקפות לא רע את המצב בפועל. ראובן מ. - שיחה 16:45, 5 ביולי 2017 (IDT)

בעד ויקיפדיה עברית. (אולי יו-טיוב?) בן עדריאלשיחה • י"ג בתמוז ה'תשע"ז 10:57, 7 ביולי 2017 (IDT)

במוצ"ש אפתח הצבעת מחלוקת. ראובן מ. - שיחה 14:34, 15 ביולי 2017 (IDT)

לא קרה... ראובן מ. - שיחה 16:07, 18 ביולי 2017 (IDT)
ראובן מ. אני פתחתי. בר 👻 שיחה 17:58, 19 ביולי 2017 (IDT)

Sagi git, שיר, eli - ההצבעה עוד מעט נגמרת וטרם הצבעתם. בר 👻 שיחה 13:23, 2 באוגוסט 2017 (IDT)

קישורים[עריכת קוד מקור]

בשביל מה זה טוב אם הושארו כ-5,000 ערכים עם קישור ל-YouTube ועשרות תבניות עם קישור ל-YouTube? לתשומת לב בר וItay17: האם בצעתם את מה שכתוב כאן?

"לאחר ההעברה, יש לתקן את הקישורים לערך מערכים אחרים, כדי שהקישורים לא יעברו דרך שמו הישן של הערך (שייתכן שכבר הוקצה לערך חדש אחר), ובייחוד יש להקפיד על שינוי היעד של דפי הפניה המקשרים לערך, שתועלתם אובדת, כשהם מפנים לדף הפניה אחר".

חזרתישיחה 11:21, 7 באוקטובר 2017 (IDT)

בוט. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:35, 7 באוקטובר 2017 (IDT)
IKhitron, מי מריץ? כולל תבניות? וצריך לשים לב: באחד הערכים יש הע"ש שכתובה כולה באנגלית, לא הגיוני דווקא שם לשנות את הקישור לעברית. 03:44, 8 באוקטובר 2017 (IDT)
אני חושב שלקוץ יש כזה דבר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:08, 8 באוקטובר 2017 (IDT)
Kotz, תוכל לבחון את זה? חזרתישיחה 13:38, 8 באוקטובר 2017 (IDT)

"מבצע יוטיוב"[עריכת קוד מקור]

נעם ערב טוב.
תודה מכל הלב על התיקונים הקטנים שהופכים את הערך לגדול! שמחה
בינתיים "מבצע יוטיוב" מתנהל בהצלחה יתרה, אני שבע רצון!
מאחל לך לילה נפלא ושבוע נפלא,
באהבה,
יואל שחק. - שיחה 22:44, 30 בדצמבר 2017 (IST) .

תודה על המשוב, יואל. שמחתי לסייע. שנה טובה :-) נעם דובב - שיחה 22:29, 1 בינואר 2018 (IST)
אלדד, ג'קי, שמזן, גילגמש צהריים נפלאים לכולם!
אשמח לקבל עזרה ממומחה בשפת CSS, בדף הטיוטה שלי:

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:Yoelpiccolo31/%D7%98%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94-_%D7%98%D7%91%D7%9C%D7%94_%D7%A9%D7%9C_%D7%94%D7%A2%D7%A8%D7%9A_%22%D7%99%D7%95%D7%98%D7%99%D7%95%D7%91%22?venotify=restored

יש צורך לטפל בקישורים החיצוניים: להסיר קישורים שבורים/מתים (ייתכן שתדרש הפעלת בוט לבדיקת קישורים שבורים?), לערוך את הקישורים מבחינה ויזואלית, להוסיף ו/או להסיר פרטים רלוונטים/לא רלוונטיים, בהתאמה.
יש לפשט ולהנגיש את הקישורים הללו, כך שיהיו נוחים ונעימים לקריאה- עבור הקהל הרחב, הישראלי.
לאחר הסדרת עניין הקישורים החיצוניים- אשלב את הטבלה, כולל הקישורים הערוכים- בערך "יוטיוב".
תודה מכל הלב והמשך יום נפלא,
יואל שחק. - שיחה 13:45, 1 בינואר 2018 (IST) .
לא הבנתי מה זה "מבצע יוטיוב". יוניון ג'ק - שיחה 19:47, 1 בינואר 2018 (IST)
סתם בדיחה. להרחיב את הערך "יוטיוב" לרמת, איכות ועומק המידע- של הערך המקביל באנגלית- זה אכן מבצע רציני!!! יואל שחק. - שיחה 19:51, 1 בינואר 2018 (IST) .

שלום, יואל שחק. אני מתרשם מאוד מכמות המידע שאתה מביא כדי להרחיב את הערך הזה בחודש האחרון. אבל דווקא בגלל ההרחבה הזאת נוצרה בעיה שאני אשמח אם תוכל לתקן. מדובר בכך שרוב שטח הפרק של הערות שוליים מכוסה על ידי טקסט שלא מהווה מראה מקום למקורות, אלא מסביר את מה שקורה בערך. תוכל בבקשה להמיר אותו לפורמט של ביאורים? תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:01, 14 בינואר 2018 (IST)

תודה, יואל שחק. רק שני דברים: א' ה-(אנ) צריך להיות בגוף הערך, לא בביאורים. ב' רוב ההערות שלך לא מופיעות בגוף הערך, כי יש שם דברים נוסך {{url=...}}}. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:03, 14 בינואר 2018 (IST)
יגאל אחי היקר,
תודה מכל הלב על המשוב שאתה מספק לי, הוא מסייע לי לשפר ולמטב את הערך הגדול, העשיר והמעמיק הזה. מכל מלמדיי השכלתי.
בנוגע לבקשתך הראשונה, אציין כי אם יש הפניה ליותר מערך אחד בויקי האנגלית- אעדיף לכתבו כהערה, אלא אם כן תבקש ממני אחרת.
מטרת ההערה היא למנוע "סרחים עודפים", המקשים על קריאת הטקסט בצורה קולחת.
לשם הגזמה בלבד, שים לב לדוגמה הבאה: טקסט...... (אנ) (אנ) (אנ) (אנ) (אנ).
זהו מקרה קלאסי, בו אעדיף להשתמש בהערה (או בביאור), אלא אם כן תגיד לי אחרת.
בנוגע לבקשתך השנייה, ביקשתי זה מכבר עזרה ממומחה לשפת CSS (ראה פסקה קודמת- "מבצע יוטיוב"). קוֹץ הפעיל פעם אחת בוֹט, שפתר חלק מהבעיות. אולם, כפי שציינת, חלק מהבעיות נשארו. יש לטפל ולפתור בעיות אלו, שאינני יודע, נכון לעכשיו- כיצד לפתרן בעצמי.
אציין ואדגיש, כי אילו הייתי בקיא יותר בשפת CSS, הייתי פותר מזמן את כל בעיות הקישורים בעצמי.
עניין אחרון: רוב הקישורים שייכים לטבלה המוסתרת, בפסקה: "מדינות בהן ניתן לגלוש ביוטיוב". שים לב, שלאחר פתיחת הטבלה (הגדולה...), כמעט לצד כל תאריכי ההשקה של יוטיוב במדינות השונות, בגרסאותיו המקומיות, מופיעה הערת שוליים. ייתכן שזו הסיבה לכך, שלא ראית הערות אלו בגוף הערך, כי הן "מוסתרות/מתחבאות" בטבלה...
בברכת ערב טוב והמשך שבוע מבורך,
יואל שחק. - שיחה 21:02, 15 בינואר 2018 (IST) .
בשמחה, יואל שחק.
אם זה רק כפולים, אז זה בסדר, אבל עיצוב ההערה לא הגיוני. תחשוב על משהו כמו "ראו (אנ), (אנ)".
לא הבנתי למה דיברת על CSS.
ולא הבנתי את ההסבר שלך על תבניות. כמו שזה נראה, חלקי תבניות נעלמו בהעתק הדבק, כי הקוד מתחיל מאמצע הפרמטרים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:06, 15 בינואר 2018 (IST)
בעקרון, כל המקורות בטבלה לקוחים כפי שהם מהערך המקביל בויקי האנגלית. לדעתי, יש שם פירוט יתר, לכן מחקתי חלק גדול מהפרטים, כגון כותבי המאמרים (למשל, שם העיתונאי שכתב אודות השקתה של יוטיוב באוגנדה...).
ייתכן שמחקתי עודף תווים, המהווים חלק מהתבנית: "מקורות חיצוניים".
בכל מקרה, אשמח אם תציץ במקורות של הערך האנגלי (בקוד המקור שלו). זה ייתן לך מושג טוב יותר, ככל הנראה- כיצד ניתן לתקן את הבעיות בערך העברי.
שאר ההערות (ויש המונים כאלו)- בסוף תרגום הערך, ברשותך. זה מקשה על התרגום והעריכה, לפחות עבורי....
ערב מבורך, יואל שחק. - שיחה 21:15, 15 בינואר 2018 (IST) .
הסתכלתי בערך האנגלי, יואל שחק. חצי מתוכן הערות לא הגיע לכאן. עקרונית הייתי אמור לשחזר את כל הערחכות שלך אחורה, עד לעריכה שזה יעלם. אבל אני לא רוצה. יש מצב שתעתיק עכשיו את ההערות מחדש? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:20, 15 בינואר 2018 (IST)
אם אפשר מחר- אשמח. אני אחרי מבחן קשה מאוד ופשוט מותש....תודה! שמחה יואל שחק. - שיחה 21:23, 15 בינואר 2018 (IST) .
לי זה בסדר, אבל מישהו יכול לשחזר אותך בלי לחכות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:25, 15 בינואר 2018 (IST)
אם זה לחוץ- אין לי בעיה בנוגע לשחזור המקורות על ידי מישהו אחר, העיקר שתוכן הטקסט של הערך, כולל הביאורים- לא ישתנה.
עם זאת, אם זה לא לחוץ- הרי שכבר מחר אעשה זאת בעצמי.
אני עובד קשה מאוד על התרגומים, הניסוחים- ואיכותם.
נתון להחלטתך, וכל החלטה תהיה מקובלת עליי.
יואל שחק. - שיחה 21:32, 15 בינואר 2018 (IST) .
כאמור, לי אישית זה לא לחוץ עד מחר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:34, 15 בינואר 2018 (IST)
תודה יגאל, תבורך. ערב נפלא. יואל שחק. - שיחה 21:36, 15 בינואר 2018 (IST) .
יגאל, בוצע בוצע !!! לילה טוב, יואל שחק. - שיחה 23:56, 15 בינואר 2018 (IST) .
כפי שאתה רואה, עדיין יש צורך לתקן בעיות במקורות החיצוניים. אנא תן דעתך לכך, ועזור לי לפתור אותן (באמצעות מומחים/בעזרתך/גורם אחר).
טעון תיקון ושיפור. יואל שחק. - שיחה 00:03, 16 בינואר 2018 (IST) .
יגאל בוקר מבורך.
כל הדברים שדנו בהם אתמול בערב- בוצע בוצע. אני מסב את תשומת לבך בשנית, לתיקון הבעיות של המקורות החיצוניים, המופיעים בטבלת המדינות.
יום נפלא, יואל שחק. - שיחה 08:27, 16 בינואר 2018 (IST) .
מצויין. מה הבעיה במקורות? ושים לב גם לתבניות לא קיימות, note, ו-webarchive. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:52, 16 בינואר 2018 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

קוֹצִי, תודה מכל הלב על העזרה והפעלת הבוֹט!! אין כמוך!!
מאחל לך לילה נפלא וסוף שבוע קסום,
באהבה, יואל שחק. - שיחה 23:01, 17 בינואר 2018 (IST) .

היי, יואל שחק. תוכל, בבקשה להוריד את כל הפניות האישיות לקורא מתוך הערך? זה לא אנציקלופדי. תודה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:57, 6 בפברואר 2018 (IST)

מה אפשר, למשל, לכתוב במקום: "לקריאת ערך X בויקי האנגלית, אנא לחץ כאן"?
מסכים שזה לא כל כך אנציקלופדי; עם זאת, זה הכי פחות "לא אנציקלופדי שיש"... זה כתוב בלשון רשמית, ברמה גבוהה, באופן נייטרלי ונטול רגשות..... יואל שחק. - שיחה 00:57, 7 בפברואר 2018 (IST) .
הנוהל הוא לשים תבנית {{אנ}}. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:07, 7 בפברואר 2018 (IST)
יגאל ערב מבורך.
בקשתך בוצע בוצע!
שוב תודה מקרב לב על המשוב והביקורת החיובית שאתה נותן לי, המשפרים את הערך במידה דרמטית.
בידידות, אח שלך, יואל שחק. - שיחה 18:34, 7 בפברואר 2018 (IST) .

הערות מתוך הערך[עריכת קוד מקור]

אני חוששת שאני מתנגדת כמעט לכל ההערות מתוך הטקסט שהוספת בעריכות האחרונות שלך בערך. הרעיון של ויקיפדיה שמי שרוצה לקבל הסבר נוסף על המושג שמופיע בטקסט - מופנה על ידי קישור פנימי (או לחילופין, על ידי {{אנ}} לקישור בויקיפדיה האנגלית או ויקיפדיה זרה אחרת). אם יש צורך מהותי באזכור מושג בצורתו הלועזית - אפשר להזכירו בסוגריים. הערות מתוך הטקסט הן הערות נדירות שמתייחסות אך ורק להרחבה של נושא מסויים במופיע בטקסט בהקשר ייחודי לערך. אם יש תוכן שראוי להופיע בערך - שיופיע. אם לא - כנראה זה לא הפורמט להרחיב בהיקף כזה על הנושא. על כל הערכתי לעבודה הרבה שהושקעה כאן, אני סבורה שיש להחזיר את הערך לגרסתו הקודמת, נטולת ההערות. אני מפנה לכאן מלוח מודעות. • צִבְיָהשיחה • ג' באדר ה'תשע"ח 17:28, 18 בפברואר 2018 (IST)

צביה היקרה, לילה טוב.
כרגע עייף מאוד, מתחיל מחר עבודה חדשה.
אשתדל לענות ביום יומיים הקרובים, או לכל היותר עד סוף השבוע.
כרגע, בעקבות הערתך, אני מפסיק לחלוטין את המשך התרגום של הערך, עד שהמחלוקת תפתר על הצד הטוב ביותר, מבחינת כל הצדדים.
עם זאת, אשמח מאוד אם לא ייערכו שינויים כלשהם בערך- עד הדיון בעניינו.
אני עובד עליו ימים כלילות, ולא יהיה זה הגון לשנותו או לערכו, לאחר עבודה כה רבה, קשה ותובענית.
תודה רבה מכל הלב על הכל.
לילה מבורך ושבוע נפלא, יואל שחק. - שיחה 23:16, 18 בפברואר 2018 (IST)
צביה היקרה,
לילה מבורך לך.
ראשית ולפני הכל, רציתי להביע את הערכתי ותודתי הרבה כלפייך וכלפי כל האנשים הטובים, אשר מסייעים לי רבות במיטוב הערך, בשיפורו ובארגונו.
ביקורת חיובית הנה דבר נפלא, כמו גם עבודת צוות.
כולנו נמצאים בפרוייקט המקודש הזה למען מטרה אצילית ונעלית- קידום החינוך החופשי והנגשת מידע איכותי, אמין, מעמיק ונהיר- בשפת הקודש.
אין בי שביב של ספק, שהביקורת נעשית מתוך רצון טוב ואמיתי- לשפר את הערך ולמטב אותו, ועצם העובדה שלכל אדם דעה שונה- מאפשרת לי למטב את הערך, כך שיתאים ויפנה- בגובה העיניים- לכמה שיותר קוראים (נלהבים).
תודה לך!
כעת אעבור, ברשותך, להתייחסות להערתך.
אני מסכים בהחלט לטענתך, שקורא החפץ במידע נוסף- יופנה לערך פנימי כלשהו בויקי העברית, באם הוא קיים, ובאם הוא אינו קיים- הוא יופנה לערך המקביל בויקי האנגלית.
אבל, וזה אבל גדול מאוד, יש בעיות בדפוס הפעולה הזה, משני טעמים עיקריים:
1. לא כל הקוראים מבינים אנגלית, ודאי לא ברמה אקדמית, ודאי לא ברמה של מושגים טכניים הקשורים לעולם המחשוב/שיווק/כלכלה ועוד; על אחת כמה וכמה בשפות אחרות, שאינן אנגלית.
אינני מזלזל, חלילה, באינטליגנציית הקוראים וביכלתם לקרוא ולהבין מאמרים ברמה גבוהה בשפה האנגלית.
עם זאת, נשאלת השאלה:
מדוע בכלל צריך לתרגם ערכים כה גדולים לעברית, אם אנו מניחים שרוב הקוראים יודעים היטב את השפה האנגלית?
מדוע אנו מפנים את אותם הקוראים לויקי האנגלית, אם אפשר לספק להם את מקבץ הערכים הרלוונטיים- ישירות באנגלית?
2. ההערות מתחלקות למספר סוגים:
א. הרחבה קצרה (ביחס לערך שלם) אודות ערך, שאינו קיים עדיין בויקי העברית. מבחינתי, כאשר אותו ערך יווצר בויקי העברית- יהיה ניתן "לגזור" את ההערות הקשורות לערך- ו"להדביקן" בגוף הערך החדש.
הערות אלו נועדו לקוראים, שאינם מבינים אנגלית ברמה גבוהה דיו, כדי להבין את הטקסט והקשרו הכללי, ולכן- אני שובר את הראש- על מנת שהקוראים יקבלו הכל "על מגש של כסף".
ב. הסבר של הטקסט: הטקסט מתורגם מאנגלית, אך הדברים נכתבו מצד ויקיפד, אשר מכיר את הדברים, קרא מאמרים וספרים מקצועיים בנושא- ותמצת את החומר למשפט אחד, או לכל היותר מספר משפטים מועט.
אמנם לא הכנסתי עדיין את המקורות של הערך האנגלי- לערך העברי (ייעשה בסוף, מקשה עבורי את עריכת הטקסט, הקשה והארוך בלאו הכי)- אך נכנסתי אליהם בעצמי, קראתי אותם ו"שברתי את הראש"- "למה התכוון המשורר" האנגלי.
לא הכל ברור מתוך התמצות המסיבי של הטקסט, וגם לאחר תרגום מצויין (לדעתי הלא אובייקטיבית)- עדיין קיימים פערי ידע גדולים בין מה שכתוב דה פקטו בגוף הערך- ובין התמונה הכוללת-
כפי שכתוב במאמרים ובספרים, הנכללים במסגרת המקורות האנגליים.
ג. הסבר טכני של ערכים הקיימים בעברית, אך לא מוסברים בצורה טובה, לדעתי, או לא מוסברים כלל.
למשל: ההערה העוסקת בחישוב ערכי ציר x בתמונת הרזולוציות, או בערך העוסק בגוגל אדסנס, ממנו לא הבנתי, בתחילה, מהו טיב הקשר בין המפרסמים- ובין יוטיוב- בעניין חלוקת הרווחים.
על כן, לאחר שקראתי את הערך האנגלי של גוגל אדסנס, והבנתי את כרוניקת התהליך עד סופו- כתבתי זאת בצורה פשוטה, אך ברורה לכל. מצדי- אפשר לגזור הערה זו- ולהדביקה בערך העברי של גוגל אדסנס.
ד. דברים הכתובים מתחת לפני השטח/בין השורות (אנדרסטייטמנט), והם חשובים ועקרוניים, אך אינני בטוח כי הקוראים יסיקו אותם בעצמם.
הערות אלו נועדו, בכדי לגרום למשתמש להבין לעומק הקורה, אך בצורה פשוטה- את מהות הדברים, כיצד הם פועלים, מדוע נוצרו ועוד- לאחר שאני קראתי את החומר במקורות הזרים.
ה. ערכים עבריים עתידיים, אשר כותרתם עשויה, לעניות דעתי, להבחר כאותיות אנגליות, ולא עבריות- אני כותב אותם כאדומים בגוף הטקסט; במידה והחלטתי לתרגמם בגוף הערך, ויש בהם הפניה לערכים האנגליים, אך שמות הערכים הם טכניים ועשויים להיות לא מובנים לקורא- אני מוסיף את שמם האנגלי דווקא, לאחר התרגום בעברית- באם יחליט כן להכנס לערך האנגלי; אך הוא ייכנס אליו כאשר הוא יודע באיזה הקשר בדיוק יעסוק הערך.
ו. הפסקתי את כתיבת הערך, ובמיוחד את הביאורים, על מנת שכל המעוניין להגיב בנושא- יידע לייחס את הערתו לביאור מסויים- אותו הוא יציין בתגובתו.
במילים אחרות- אשמח לקבל ביקורת ספציפית יותר עבור כל הערה בנפרד- מכל מאן דבעי, ובכדי שכל קוראי הביקורת (כולל אני)- נדע באופן חד משמעי לכתוב ולהבין את מספר ההערה אליה מתייחסת הביקורת- נוכל לעבור הערה אחר הערה ולטפל בה (או לדון בה)- "באופן אישי".
ז. אינני מנסה, כפי שככל הנראה הבנת זה מכבר- "לנפח" את הערך, רק להסביר את הדברים טוב יותר- עבור אלפי קוראים מדי יום ביומו- של ערך זה.
אם כך הוא הדבר- מה רע בביאורים, אם הם לא פוגמים בקריאה השוטפת של הטקסט, ורק מי מהקוראים, אשר חפץ להבין יותר- מקיש עליהם?
מנקודת מבטי- אם זה לא מפריע לקורא- הרי שניתן באופן תיאורטי גם לכתוב אלף הערות בתחתית הערך. מי שחפץ לקראן- אהלן וסהלן, ומי שלא- גם אהלן וסהלן. זו בחירה של כל קורא וקורא בפני עצמו-
להחליט האם להכנס לכל הביאורים, לחלקם או לא להכנס אליהם כלל.
אשמח להתייחסות עבור כל אחד מההבטים שציינתי לעיל, אענה בהרחבה ובלבביות. גם מצד ויקיפדים אחרים.
במילים אחרות, פרשתי פה את ה"אני מאמין" שלי, בכל הנוגע לביאורים. מאחורי כל פסיק הכי קטן עומדת מחשבה עמוקה; עם זאת- אני פתוח, בשמחה, לדעות שונות משלי ולביקורת בונה- מצד ויקיפדים אחרים.
כולנו נמצאים פה, כאמור, למען מטרה קדושה אחת- וריבוי דעות ממטב את הערך באופן חסר תקדים- אם הן נכתבות, כמובן, מתוך ביקורת בונה- ולא הורסת.
בברכת לילה נפלא,
יואל שחק. - שיחה 21:20, 19 בפברואר 2018 (IST) .
אני חושב שיש מקום להערות שוליים המרחיבות את הטקסט או נותנות הערות של המחבר - בחלק מהערכים שיצרתי או הרחבתי בויקיאנגלית - Joseph Nicholson BarneyWrangell BombardmentLeon Smith (naval commander) שמתי הערות שוליים להרחבה וביאור וכן על-מנת להסביר הבדלים בין מקורות שונים שלא מסכימים ביניהם, הוספת נתון (שנת לידה של Leon Smith ושם מלא) שהופיע רק במקור שלא נתפס בעיני כאמין מספיק (בפרט לנוכח חוסר של הנתון בכל מקום אחר), או ציון שגיאה במקורות (Barney למשל מוצג כבוגר האקדמיה הימית (וכן מספר פרטים נוספים) במקורות רבים - אך זה לא היה אפשרי לאור השנים בהם למד והתקדם בצי - במקרה הזה מדובר בטעות במספר רב של מקורות (שהניחו שהמצב לאחר 1845 (בו כל קציני הצי עברו דרך האקדמיה וmidshipman הפך לדרגת אקדמיה - ולא דרגת שירות בפועל) היה גם המצב לפני 1845 - אז היה נכון לציין את הטעות (היחסית בוטה) שהופיעה בהרבה מאוד מקורות), או בWrangell ציון שלל הוריאציות השונות לשמות ילידים שיש במקורות, וBarney ציון שלל הדרגות והתארים של Smith (שבערכים אחרים היו בגוף) - שכן זה היה מצב שחייב הרחבה, אך במקרה של Barney זה לא היה חשוב מספיק לשים את ההסבר הארוך בטקסט (אז זה מעין * ליד Smith בתוך הטקסט - עם הרחבה). אך רצוי שיהיו מקורות גם להערות שוליים, ופה רצוי לצמצם מעט - למשל הערה יא (על kilo בעולם המיחשוב) הינה גם לא מדוייקת (ביחס לpixelים) וגם מיותרת.Icewhiz - שיחה 08:25, 20 בפברואר 2018 (IST)

(העברת דיון מהמזנון בהמשך לדיון זה) ביאורים זה מיותר; ואלו שבערך הנידון על אחת כמה וכמה. הסברים חשובים להבנת החומר, צריכים להופיע בגוף הערך. הדברים על דברים אחרים (כמו מקור השם cease and decist) צריכים להופיע בערכים אחרים . ‏«kotz» «שיחה» 14:14, 23 בפברואר 2018 (IST)

יואל שחק, קראתי את הדיון הזה עוד לפני שהועבר לכאן ועברתי על הביאורים שלך. אחרי עשרות רבות של הערות הפסקתי לקרוא. רוב רובן של ההערות מיותר לגמרי ואלו שכן חשובות, מקומן בגוף הערך. אין צורך להפנות את הקורא לערכים נוספים באנגלית. יש לעשות זאת בגוף הערך, כאשר אין ערכים מקבילים בעברית. אם לערכים שאתה מפנה אליהם באנגלית אין מקום בגוף הערך, כנראה שהם לא צריכים להופיע שם. אם תרצה, אני מוכן לנסות את כוחי במחיקה/הטמעה של מספר הערות.
אני מוכרח לציין שמאד התרשמתי מתשובתך לצביה: ההתעמקות בפרטים, השאיפה לשלמות, הדאגה להבנתו של הקורא. איזו עבודה מושקעת! דוגמא ומופת לעבודה ויקיפדית. חבל שתבזבז מזמנך ומכוחך על יצירת ביאורים מיותרים. יש ערכים אחרים שממתינים לך שתשקיע בהם. Liad Malone - שיחה 16:03, 23 בפברואר 2018 (IST)
צִבְיָה, Icewhiz, קוֹצִי, ליעד וכל מי שחפץ לשפר, למטב את הערך וחפץ ביקַרוֹ:
תודה מכל הלב על ההערות והביקורת הבונה. שמחה
אני מתיר בזאת לכולכם לשנות את הביאורים בערך על פי מיטב הבנתכם. רק עשו זאת בשום שכל ובכובד ראש, ולא כלאחר יד.
אמנם אני אדם של מעשים ולא של דיבורים, אך במקרה זה אני חייב לציין, כי הושקעו עשרות שעות בכתיבת ביאורים אלו; על כן, עשו זאת בחרדת קודש, כפי שעשיתי אני- בכתבי אותם.
אני נותן את מילתי לכך ומתחייב, שלא אתעצבן ולא אגיב באופן שלילי כלשהו, כלפי אף ויקיפד/ית, בכל נקודת זמן נתונה.
במידה ומתעורר ספק כלשהו בקשר לביאור מסויים, אני נמצא כאן תמיד כדי לעזור, לייעץ, להביע דעה וכיוצא בזה.
מעבר לכך- אמשיך, ברשותכם, בתרגום הערך- כולל הוספת ביאורים חדשים- במידת הצורך. גם ביאורים חדשים אלו אתם מוזמנים לשנות, לשפר, להעביר לערכים אחרים (או ליצור ערכים חדשים ולהעביר ביאור מסויים- לערך החדש) או אף להסירם לחלוטין, כטוב בעיניכם.
באהבה ובברכת שבת שלום ומבורכת לכולכם,
יואל שחק. - שיחה 17:10, 23 בפברואר 2018 (IST)
אבל יואל, הוספת ביאורים חדשים באותו סגנון רק מעמיסה עבודה מיותרת. הדיון הזה כאן הוא עקרוני וצריך לנהוג לפי מה שנאמר כאן, אחרת בשביל מה הוא התקיים? אני חושב שעורכים אחרים יכולים לקחת על עצמם קבוצת ביאורים לטיפול, שיתוו את הדרך לטיפול שלך בעצמך בשאר הביאורים. אין טעם להוסיף חדשים, זה רק יביא למחיקות סיטונאיות שלהם, שהרי את הזמן שאתה משקיע בהם, יצטרך להשקיע גם עורך אחר בטיפול בהם. זה לא הוגן. Liad Malone - שיחה 17:30, 23 בפברואר 2018 (IST)
ליעד,
אתה צודק, לא אוסיף ביאורים חדשים (נוספים).
במידת הצורך, אכתוב ביאורים חדשים בדף טיוטה חדש שאפתח (והשייך לי), אשר יוקדש לשם כך (ביאורים חדשים עבור הערך "יוטיוב").
לפני פרסומם, אתן אפשרות לויקיפדים/ות אחרים/ות לעיין בהם ולחוות דעה אודותם, כך שכל הצדדים ייצאו מרוצים.
בסוף אעביר למרחב הערכים רק את הביאורים- אשר היה קונצנזוס לגביהם.
שבת שלום ומבורכת אח יקר,
יואל שחק. - שיחה 17:34, 23 בפברואר 2018 (IST)
בדקתי את הערך וקראתי את הדיון. לדעתי, יש להסיר את כל הביאורים. הם מיותרים בעיני, מעמיסים על הערך ואין בהם תועלת כלשהי. גילגמש שיחה 17:56, 23 בפברואר 2018 (IST)
גילגמש,
אשמח לקבל תשובה מנומקת, מושקעת ומעמיקה יותר. מדובר פה בערך רציני; על כן, הדיונים אודותיו צריכים להיות בהתאם, ולא כלאחר יד.
תודה!
יואל שחק. - שיחה 18:17, 23 בפברואר 2018 (IST) .
ליעד,
רק אחדד, שאת תרגום הערך עצמו, כולל הוספת תמונות וכדומה, אך ללא הוספת ביאורים נוספים (חדשים)- אמשיך כרגיל.
שבת שלום ומבורכת,
יואל שחק. - שיחה 18:22, 23 בפברואר 2018 (IST) .

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

הערתי הייתה קצרה וברורה. אני לא חש צורך להרחיב. נמתין לתגובות נוספות ואחר כך נפעל לפי הדברים שיתקבלו בדף שיחה. גילגמש שיחה 19:03, 23 בפברואר 2018 (IST)

אין לי ספק שהשקעת הרבה בערך מתוך כוונה טובה. עם זאת, כפי שכתבתי - אני סבורה שאין צורך להרחיב בהיקף כזה את מה שכתוב בערך. אין לדבר סוף. בסופו של דבר ערך אנציקלופדי אמור לתמצת את כלל המידע שיש לנו על נושא מסוים. ככל שהנושא שבו עוסק הערך רחב יותר - כך הערך יעסוק בתמצות יותר בו. בשביל ההרחבות - יש את ערכי המשנה. כך ויקיפדיה בנויה. כפי שכתבתי, מדי פעם יש מקום ל"הערות הכותב" - אך רק למקרים נדירים, כמו ביאורים של מושגים נדירים מאד בעברית, וגם במקרה הזה אנחנו בדרך כלל מסתפקים בהסבר קצרצר בסוגריים. • צִבְיָהשיחה • י' באדר ה'תשע"ח 14:28, 25 בפברואר 2018 (IST)

ביאורים ביוטיוב[עריכת קוד מקור]

גילגמש היקר,
הגיעו מים עד נפש. אתה מוחק את דבריי למרות שנימקתי אותם. בוא בבקשה תהיה גבר שבגברים ותעשה אחת משתי הפעולות הבאות:
א. מחק בבקשה את כל הביאורים.
או:
ב. הרחב בבקשה את הערך "המשפט בארצות הברית", שם יש ממילא הפניה לויקי האנגלית.
ג. בבקשה המשך להרחיב את הערך "יוטיוב" עד כ- 270,000 תווים לערך (מספר משוער), עד סופו, כולל עברית רהוטה ותרגום נכון של כל המושגים הטכניים- כלכלה, משפט, חשבונאות, שיווק ועוד.

אם אתה גבר- אז עד הסוף. אפשרתי לעשות בביאורים כל שינוי, אבל למרבה הפלא לא נקפת אצבע במשך שבוע. גם לא צביה, אשר מכל השיחה רק דיברה, אבל גם היא לא נקפה אצבע. כל מה שכתבתי ירד לטמיון, ושווה כקליפת השום. אבל פתאום עכשיו אתה מתעורר, כי כואב לך לראות אנשים שמשקיעים מכל הלב בערכים ולא בפקה-פקה. העיקר אמרת את המילה האחרונה בדף השיחה של יוטיוב, שחס וחלילה לא תהיינה ספקות מי פה הבוס עם הסיגר.

ואם אתה עוד יותר גבר- בוא תסביר לי בבקשה מהו סבב שני בערעורים במערכת המשפט בארצות הברית.

אני פה הולך עד הסוף. שלא תהיינה אשליות. בוא תעשה מעשים ולא מחיקות. את זה גם אני יודע. חבורת פחדנים. זה מה שיש בויקיפדיה העברית. וגם לא מעט עצלנים.

שכולם ימשיכו להשקיע בהוספת תיבות משתמש, ואני אשקיע באמת מכל הלב למען כל עם ישראל- הצמא לידע נרחב, מעמיק, מקצועי, הכתוב באופן מרתק והשואב את הקורא לנבכי הנושא אודותיו הוא קורא[א].

ערב טוב לך. יואל שחק. - שיחה 21:00, 1 במרץ 2018 (IST) .

אלדד, אשמח אם תתערב, כמו גם מפעילי מערכת נוספים. תודה וערב טוב, יואל שחק. - שיחה 22:06, 1 במרץ 2018 (IST)  .

סגנון כתיבתך לא מאפשר תגובה לדבריך. כמו כן, נערך דיון בעבר לגבי הביאורים והיה רוב מובהר להסרתן והגיע הזמן למשש החלטה זו. גילגמש שיחה 07:59, 2 במרץ 2018 (IST)
  1. ^ אמנם התחייבתי לא להוסיף ביאורים, אבל כשאני רואה שאף אחד לא נוקף אצבע בעריכתם, למרות שאפשרתי זאת במפורש- אני מבין הרבה יותר מדי טוב עם מי יש לי פה עסק, ודבש לא ילקקו ממני.

משוב מ-29 במרץ 2018[עריכת קוד מקור]

למה קראו לאתר בשם הזה? YOUTUBE 93.172.93.108 01:05, 30 במרץ 2018 (IDT)מי יודע מה התשובה? רוצים להחכים. תודה.

אהלן אלמוני/ת ,
האמת היא, שהסוגייה עברה במוחי מספר פעמים, אך משום מה לא בדקתי אותה לעומק.
אכן, הצדק עמך, וככותב הערך, אשתדל למצוא בימים הקרובים את מקור שמו של אתר יוטיוב.
במידה ולא אמצא- אעדכן אותך בנדון.
ברצוני להגיד תודה רבה על המשוב; משובים מסוג זה, של הקהל הרחב- מאפשרים הן לי והן לעמיתיי- למטב את הערך, להרחיב אודות סוגיות שלא חשבתי עליהן, לדעת במה בית ישראל מתעניין, ומה הוא מחפש כאשר הוא נכנס לערך מסוים (במקרה זה- "יוטיוב").
כמו כן, מגוון רחב של ביקורות ודעות (כולי תקווה שחיוביות...), של אנשים רבים ככל האפשר- מסייע לי לגבש "תמונת מצב" טובה יותר, והתואמת טוב יותר את המציאות (פלורליזם).
בברכת שבוע נפלא, יואל שחק. - שיחה 15:52, 7 באפריל 2018 (IDT) .

חכמולוג, מה הוא אומר?[עריכת קוד מקור]

שלום לך Sokuya,

הבנתי היטב שיש לך רצון עז למחוק דברים לפני שאתה מתייעץ, מבקש מצוות המחשוב של יוטיוב לשפר את תבניות הערכים, למחוק את תמונת מנכ"לית יוטיוב כי היא לא הדמות החשובה ביותר בחברה, ומי יודע מה עוד תעולל.
אשמח אם תסביר לי, ככותב הערך, מהם תחליפיך לדברים שזה עתה מחקת. אני ודאי לא אתעצבן עוד מאנשים שרק יודעים למחוק ולא לעבוד קשה.
בקשר לעובדה שהדברים כתובים בצורה "מרושלת", על פי הגדרתך, אשמח אם תכתוב את המידע בצורה "לא מרושלת", על פי הגדרתך.
למחוק גם אני יודע, אבל לכתוב.... אוי לכתוב... זה כבר קצת יותר קשה...

אגב... רק כקוריוז... אתה מאמין שויקי העברית צריכה להבנות על פי ויקי האנגלית, כך כתוב באחת מתבניות המשתמש שלך.
אם כך, הבה נסתכל יחדיו בערך האנגלי, ונראה כיצד תבנית החברה בנויה: https://en.wikipedia.org/wiki/YouTube .

למרבה הפלא, התבנית שזה עתה מחקת זהה להפליא לתבנית האנגלית. אם כך, האם אתה עומד מאחורי הכתוב בתיבות המשתמש שלך?
או שמא זהו רק טרנד עבורך, להוסיף תיבות משתמש רבות ככל האפשר?

הבלגן הוא אצלך, מעניין שאיש לא התלונן על דבר חוץ ממך. הפוסל במומו פוסל.

יואל שחק. - שיחה 16:13, 7 באפריל 2018 (IDT) .

אה כן... ותמשיך למחוק.... אתה אכן אדם קטן... ויקיגמד... יואל שחק. - שיחה 16:14, 7 באפריל 2018 (IDT) .

כמו כן, אינני ממשיך את כתיבת הערך הארוך והקשה הזה, עד שכל הבלגן, לדבריך, ייפתר.
כעת זו חובתך "לסדר את הבלגן" בעצמך, ולהמשיך את תרגום והרחבת הערך. אשמח אם תודיע לי לכשסיימת.
יואל שחק. - שיחה 16:19, 7 באפריל 2018 (IDT) .

וואו, כמה התנשאות! ממליץ לקרוא את ויקיפדיה:בעלות על ערכים ולקחת כוס מים. הכוונות שלי הן טובות ואם לא שמת לב מתנוסס על גבי הערך תבנית:עריכה כך שהבלאגן הוא לא רק אצלי. אני פה לעזור. צריך לפשט דברים והערך פשוט עמוס בדברים שאין להם מקום. יש פער בית תבנית:אתר אינטרנט לבין w:Template:Infobox dot-com company. אי אפשר לדחוף מידע כאשר אין לא פרמטרים ושדות מתאימים בתבנית. בשביל זה צריך לפנות לויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים ולבקש לתקן את התשתית הזאת. אני בעד העיצוב של ויקפדיה באנגלית, אבל זה ממש לא היה המצב ותבנית המידע הייתה סופר עמוסה ובלתי קריאה. – אסף (Sokuya)שיחה 17:01, 7 באפריל 2018 (IDT)
אהלן אסף,
א. עקב נסיבות חיים קשות ביותר, ועקב מקרים דומים שחוויתי בעבר (לא ארחיב בנדון)- אני אדם חזק מאוד- אך גם רגיש מאוד.
ב. אני בעל דם חם מאוד, הן לטובה והן לרעה, ומשתדל מאוד שהמאזן הכללי יהיה לטובה.
ג. אני מתנצל על הניסוחים החריפים, לא רק אתה חווית אותם, ומן הסתם שאינני שמח להשתמש בהם.
ד. אני מודה לך מקרב לב על הרצון לעזור, אכן ניכר שהערך נראה טוב יותר.
ה. אני מתנצל מעומק הלב אם לא בטחתי בך בתחילה... חלק מאי הבטחון שלי באחרים נובע ממהלך חיי הקשים; אני נמצא פה אך ורק בכדי לתרום, וכאשר מישהו (לאו דווקא אתה) מוחק בפתאומיות דברים רבים על נקלה- זה לא עושה לי טוב, לפחות ברגע המחיקה, כי אני משקיע זמן רב במחשבה, כתיבת ניסוחים טובים ככל האשר ותרגומים נאמנים ככל האפשר לעברית.
ו. אני מבין שעליי להפחית מעצבנות ורגישות היתר שיש לי כלפי ויקיפדים אחרים; אני מאמין שאכן כך יקרה- בהדרגה. מעבר לכך שהן מעכירות את האווירה ביחסיי עם ויקיפדים אחרים (וטובים)- הן גם פוגעות בראש ובראשונה בבריאותי ובשלוות רוחי.....
מאחל לך שבוע נפלא וקסום; ובאותה נשימה, מייחל לעתיד טוב יותר- הן שלי והן של יוטיוב.
באהבה, יואל שחק. - שיחה 19:32, 7 באפריל 2018 (IDT) .
נ.ב.: אין בי שמץ התנשאות, כפי שמן הסתם כבר הבנת... אני אוהב אדם ושוחר שלום. הדברים לא נכתבו מתוך התנשאות- אלא אך ורק מתוך כאבים עצומים. יואל שחק. - שיחה 19:36, 7 באפריל 2018 (IDT) .

מספר בקשות[עריכת קוד מקור]

אסף היקר, ערב מבורך לך.

א. האם תוכל בבקשה להוסיף את תמונתה של מנכ"לית יוטיוב, סוזן ווייציצקי- במקום כלשהו בערך- על פי ראות עיניך? בכל זאת, היא הדמות הבכירה ביותר בחברה...
ב. כנ"ל לגבי שפות התכנות שהוסרו מתבנית החברה, ואולי נתונים חשובים נוספים (גוף פרסומי, קואורדינטות גאוגרפיות, כתובת משרדי החברה הראשיים, דירוג אלקסה ועוד...).
מה דעתך לגבי הוספת פסקה חדשה לשם כך: מידע כללי אודות החברה? מה דעתך על הוספת מקור שמהּ של חברת יוטיוב (על פי בקשתו של האלמוני בפסקה הקודמת: שיחה:יוטיוב#משוב מ-29 במרץ 2018) לפסקה החדשה הזו (במידה ותסכים כמובן)?
ג. מה לגבי הוספת התבנית: w:Template:Infobox dot-com company ? האם אתה רוצה להעלות זאת בויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים, או שמא אני אעשה זאת?
תודה על הכל ושבוע נפלא, יואל שחק. - שיחה 23:02, 7 באפריל 2018 (IDT) .

אני לא חושב שצריך לשים את תמונת המנכלית, לדעתי ציון שמה מספיק (חשוב לציין את שמה אבל הערך לא עוסק בה). אתה מוזמן לערוך ולשנות את הערך כראות עינייך, אני בך הכל ניסיתי לעזור קצת. וכן, כדאי שתפתח דיון באולם הדיונים על התבנית. מוזמן לקשר לדיון שלנו שיבינו מאיפה זה נובע. הקורדינאטות מופיעות בראש הדף, לא הסרתי אותן. מקור שמה של חברת יוטיוב זה רעיון טוב לכתיבת פסקת אטימולוגיה. אני ממש מצטער אבל אין יותר מדי זמן להתעסק בזה. סורי :( – אסף (Sokuya)שיחה 00:15, 8 באפריל 2018 (IDT)

השקט שאחרי הסערה?[עריכת קוד מקור]

אסף אחי היקר,
מה שלומך?
ביצעתי מספר שינויים מהותיים בערך, רובם המוחלט הנו העברת המידע שמחקת (בצדק) מהתבנית הלא מתאימה עבור אתר אינטרנט, הנמצאת נכון לעכשיו בויקי העברית (במקום התבנית המורחבת, של ויקי האנגלית)- אל הפסקה "מידע כללי".
כמו כן, הוספתי את תמונתהּ של מנכ"לית יוטיוב, סוזן ווייציצקי, אך היא קטנה ומינורית הרבה יותר.
אשמח לשמוע את דעתך בעניין העיצוב החדש. כולי תקווה שנמצא שביל הזהב עבור שנינו. בתחינה ממך!
נוסף על כך, כולי תקווה שראית את הצעתי לשדרוג התבנית- לצורתה האנגלית- באולם הדיונים (תייגתי גם אותך שם). עד כה דבר לא התקדם מאז הגשת ההצעה; אנסה היום או בימים הקרובים להציע שוב רעיון זה.
אשמח אם תביע גם אתה את חלקך בנדון, כולל המחלוקת שהייתה לנו בעניין תבנית זו.
אכן, מן הראוי להגדיל את התבנית ולהוסיף בה פרטים רבים וחיוניים; הדבר עשוי לתרום רבות להעמקתהּ של ויקיפדיה העברית- ולהעלאת קרנהּ.
בברכת ערב נפלא (למרות שערב יום השואה חל היום... עוד מעט...) ובאהבה,
יואל שחק. - שיחה 17:50, 11 באפריל 2018 (IDT) .
אח יקר,
תודה מקרב לב על הנכונות לסייע.
אני שמח מאוד שהיה לך את האומץ והכוח לשנות דברים בערך הזה, היקר כל כך ללבי.
אני עובר תהליך קשה, של קבלת החברה מחדש, בעקבות מהלך חיים קשה מאוד, אשר גרם לי לתעב אותה במשך שנים ארוכות ורבות.
אתה תמיד מוזמן להציץ מדי פעם בערכים שלי- הן בטיוטה והן במרחב הערכים, או סתם לדבר. קריצה
אפרופו קישורים, ישנם כמה כאלו עם הבאג "Unknown Parameter". אשמח אם תסייע לי לתקן עניין זה. (האם דרוש בּוֹט לצורך העניין?)
בברכת המשך יום קסום וסוף שבוע נפלא,
יואל שחק. - שיחה 11:24, 10 במאי 2018 (IDT) .
בהרבה ערכים שתורגמו/הועתקו מויקיפדיה אחרת יש שגיאות פרמטרים בהערות שוליים, כי התבניות בויקיפדיה העברית אינן זהות לתבניות הזרות (גם אם לפעמים הן דומות). מדי פעם אני מנסה לתקן עוד כאלו. הכי טוב, כמובן, זה לוודא שאין שגיאות כאלו בכל פעם שמוסיפים עוד מידע מתורגם לערך ולא בדיעבד (כשיש כבר כמות כזו). רצוי ליצור כאן הערת שוליים עם התבניות המעוברתות (למשל {{קישור כללי}}, או {{יוטיוב}}), ולמלא בתוכן (פרמטר פרמטר) את המידע מהערת השוליים הזרה. Dovno - שיחה 11:33, 10 במאי 2018 (IDT)

תודה על הכל[עריכת קוד מקור]

Dovno ונעם, חבריי היקרים,
תודה מכל הלב בעבור העזרה, הכוונה הטובה, ההתייחסות וכמובן בעבור השקעת זמנכם היקר ומאמציכם הרבים. בתחינה ממך!בתחינה ממך!בתחינה ממך!
בברכת המשך יום נפלא וקסום,
יואל שחק. - שיחה 14:16, 16 במאי 2018 (IDT) .

קישור לחשבון טוויטר[עריכת קוד מקור]

הקישור מפנה לחשבון הטוויטר היפני. אין לי מושג איך אפשר לערוך את הקישור. אם מישהו יכול לנסות לתקן את הקישור, ולהפנות אותו לחשבון האוניברסלי או לחשבון ישראלי .אנציקלופדיונר - שיחה 15:05, 24 באוקטובר 2018 (IDT)