שיחה:ערוץ 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

אני צריך עזרה דחופה!!![עריכת קוד מקור]

קוראים לי אלמוג אני בן 13 מקבוץ צובה ליד ירושלים אני חושב שיש לי כישורי משחק ושירה מאוד טובים ואני נואש מלחפש עודשנים למשהוא שאוכל למצות בו את כישורי אני אשמח לעצות מכל אחד דוא"ל: almog_kimhi@walla.co.il תודה רבה מראש

  1. אנחנו לא לשכת התעסוקה, אין לנו איך לעזור לך, תפנה לחברות המוזכרות בערך
  2. לעולם אל תשאיר מספר טלפון באינטרנט, זה ממש ממש גרוע (האנשים שיתקשרו הם לא אלו שאתה רוצה שיתקשרו).

טרול רפאים 17:49, 21 ינו' 2005 (UTC)

החרצופים[עריכת קוד מקור]

אלמוני שינה את התחלת התוכנית ל-1995, כרגע זה עומד על 1997. יש לי הרגשה שהתיקון נכון. מי יודע? דורית 16:12, 6 מאי 2006 (IDT)

רמת אביב גימל[עריכת קוד מקור]

שכחנו לחלוטין את הסדרה "רמת אביב גימל". מדוע שמה אינו מופיע כאן?

יונית כץ, 12 ביולי, 2006

הקומדי סטור[עריכת קוד מקור]

אני לא מבין למה בכל מקום כתוב שהקומדי סטור התחילו ב1993. נכון המופע שלהם התחיל ב1993 אך תוכנית הטלוויזיה התחילה במרץ 1994 וזה בדוק. בתוכנית המיוחדת לפורים 1995 צביקה הדר מספר שעברה שנה בדיוק מאז שהקומדי סטור עלו לאוויר. פעם שיניתי את זה בערך של הקומדי סטור אבל שינו את זה בחזרה ביחד עם אזהרה. חוץ מזה ב1993 השידורים המסחריים של ערוץ 2 עוד לא קמו, רק בסוף אותה שנה, בנובמבר. שמישהו יתקן את זה באופן סופי.Nirbas - שיחה

תוכניות תחרותיות ומציאות[עריכת קוד מקור]

איך מתקנים את השיבוש בכיוון ב-"האח הגדול VIP" (2009): תוכנית מציאות ("קשת") ? חזרתי - שיחה 00:12, 21 במרץ 2009 (IST)

"רשות הבידור", לימים "הראשון בבידור" עם דודו טופז[עריכת קוד מקור]

כבר לפחות פעמיים אנשים שינו את הפרט הזה וטוענים שהתוכנית של טופז בקשת מאז ומתמיד נקראה "הראשון בבידור" וזה פשוט לא נכון. כפי שציינתי, מי שלא זוכר את זה מזמן אמת מוזמן לבדוק או לשאול בארכיוני "קשת" או אפילו סתם להציץ בכתבות ותוכניות שעוסקות בכך (אפילו "דוקוסלב" על טופז). מעט לפני שהחל להגיש את תוכניתו בערוץ 2, טופז הגיש את התוכנית שנקראה "סופשבוע" בערוץ 1 (גם היא בערבי שישי) וסיפר במספר ראיונות שהציע את השם "רשות הבידור" אך נתקל בסירוב כנראה עקב הלעג המסוים לרשות השידור. בתגובה כאשר עבר לערוץ 2 המסחרי החדש וכמו הרבה אחרים שעברו לשם מהערוץ הראשון וקיבלו תנאים יותר טובים, התוכנית שלו עלתה מתישהו בתחילת 1994 בערבי שישי בקשת ושם גם אושר לה השם שרצה "רשות הבידור". ב-1995 זכייניות ערוץ 2 החליפו ימי שידור בפעם הראשונה ולאחר שטופז סירב להצעה לעבור ל"טלעד" ששידרה במקום קשת בימי שישי, הוא נשאר בקשת ותוכניתו הועברה לימי ראשון ובהתאם נקראה "ראשון בבידור" ומאוחר יותר נוספה ה' הידיעה "הראשון בבידור" כמעין התייחסות למעמדו ברייטינג גם ללא קשר ליום השידור (שהוחלף מספר פעמים נוספות במהלך השנים). Moleculo - שיחה 20:31, 16 באפריל 2010 (IDT)

גם בקליפורניה?[עריכת קוד מקור]

תסלחו לי על הבורות, אבל ממתי ואיך ערוץ 2 משדר בקליפורניה? OriPod - שיחה 23:44, 7 ביולי 2010 (IDT)

שידורי גבע[עריכת קוד מקור]

מה לגבי "שידורי גבע"? הזיכרון שלי מעורפל מדי מכדי לערוך את הערך, אבל למי שזוכר את "צפיר הנפש" עם טוביה צפיר, היא הופקה באולפני גבע ושודרה במסגרת יום שהוקצה להם. היה להם אפילו לוגו (מן חתול מוזר כזה). 46.120.178.29 03:19, 11 במרץ 2013 (IST)

מה עם המבצר?? ויש עוד מלא..[עריכת קוד מקור]

דרוש תחקיר מעמיק יותר :) שרונהפ - שיחה 01:49, 27 במאי 2013 (IDT)

למה ????????[עריכת קוד מקור]

ערוץ 2 כבר לא נקרא "הערוץ השני", אשמח מאוד אם תשנו את זה, כי כיום הוא נקרא ערוץ 2, ולקרוא לו הערוץ השני, הוא פשוט לא נכון. אין לו כבר שם כזה, זה כבר מיושן.-- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת

אני ממליצה שתקרא את הערך בתשומת לב. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 13:48, 28 בדצמבר 2015 (IST)

מה עם "שידורי גבע"?[עריכת קוד מקור]

"שידורי גבע" שידרו בערוץ 2 לזמן קצר. אחת התכניות שלהם הייתה "צפיר הנפש". Manodory (שיחה | תרומות | מונה) שכח/ה לחתום

עד כמה שידוע לי (ולרשות השנייה), שידורי גבע מעולם לא היו זכיינים. אפילו לא התמודדו במכרז. אולי שימשו חברת הפקה לתכנית "צפיר הנפש" (ששודרה לידיעתי בקשת) - אבל זכיינים הם לא היו. ~ בברכת יום נאה, טוסטר אובן 21:12, 4 באוקטובר 2017 (IDT)

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

תוכניות שהסתיימו עדיין רשומות כרצות דווח על ידי: 79.177.35.66 08:05, 2 בנובמבר 2017 (IST)



שחזור גרסה[עריכת קוד מקור]

IKhitron, למה שחזרת את הגרסה האחרונה של הערך? אין סיבה לכתוב בערך על ערוץ 2 מידע על המיתוג החדש של ערוץ עשר ולא שאת הכסף לאפיק הם גייסו בהדסטארט, אין סיבה לציין גם את תגובת יו"ר תאגיד השידור להעברה של מכאן 33 למרבב החדש (אם מתעקשים אפשר לרשון אותה בערך של הערוץ) ואין סיבה להביא כמקור ציוץ בטוויטר שאינו המקור היחידי למידע. אין סיבה גם שבפסקת הפקות מקור בולטות יהיו תוכניות כמו "שישי טייק אווי" ו"אוטוטו", שאני בספק אם יוצרי התוכניות האלה עדיין זוכרים אותן. בערוץ 2 לא ישודרו עוד תוכניות חדשות, הגיע הזמן לסדר את הרשימות ולנפות תוכניות שלא הותירו חותמן בתולדות הערוץ. מעבר לכך, ביטול הגרסה גרם גם למחיקת מידע קצת יותר רלוונטי לערך בנוגע לחינוכית, לתוכניות בולטות באמת ששודרו (באיזה שלב מחקו מהערך תוכניות כמו בשידור חי ולילה גוב?!) ובעיקר סידור ועיצוב של הרשימות למען העתיד. --Dork105 - שיחה 16:10, 22 בנובמבר 2017 (IST)

היי. שחזרתי כי מדובר עריכה מאוד משמעותית הכוללת הורדת חומר, ללא הצגת מקורות כי הוא לא נכון. במקרה כזה פותחים דיון בדף השיחה ומחכים לראות מה יגידו האנשים. בדיוק מה שעשית. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:29, 22 בנובמבר 2017 (IST)
אני באמת מנסה להבין מה הורדת התוכן המשמעותית שעשיתי ולא מצליח להבין - מהקטע על ערוץ 10 הסרתי פסקה קצרה על המיתוג המחודש של הערוץ (לא מידע חיוני לערך על ערוץ 2) ואת המידע על דרך גיוס הכספים; מהקטע על מכאן 33 הסרתי רק את תגובת יו"ר התאגיד להחלטה (התגובה יכולה להיות חשובה אבל לא קריטית לערך הזה, בערך על הערוץ היא עדיין קיימת) ומקור אחד מתוך שניים להחלטה על העברת הערוץ למרבב השני (המקור שנשאר הוא כתבה מאתר חדשות); בחלק של הפקות המקור הסרתי מספר קטן מאוד של תוכניות, רוב ה"הסרות" הן למעשה סידור מחדש של הרשימות לפי סדר כרונולוגי (ביטול ההפרדה בין תוכניות רצות לתוכניות עבר) והזזות בהתאם ובנוסף עיבוי של ההסבר על כל סדרה. אם הדיון צריך להתקיים על דברים (די שוליים) כאלה אז אין בעיה, בוא נקיים את הדיון. --Dork105 - שיחה 01:11, 23 בנובמבר 2017 (IST)
בהחלט יכול להיות. בוא נראה מה יגידו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:41, 23 בנובמבר 2017 (IST)

הפקות מקור בולטות בערוץ[עריכת קוד מקור]

רוב גדול של התוכניות שבפסקה הזו - ניתן למחקן. ממילא יש קטגוריה ערוץ 2: תוכניות וסדרות, ורוב התוכניות - לא באמת בולטות בשום צורה (מלחמת המינים? נוקאאוט? המשימה: אמזונס?). יוניון ג'ק - שיחה 19:34, 3 בדצמבר 2017 (IST)

יש להשאיר רק את התוכניות הבולטות. לכל השאר - נסתפק בקטגוריה. ‏MathKnight (שיחה) 20:47, 3 בדצמבר 2017 (IST)
לדעתי, אפשר לצמצם את הרשימה ל: אולפן שישי, ארץ נהדרת, בשידור חי עם דן שילון, גלגל המזל, האח הגדול, החמישייה הקאמרית, החרצופים, הישרדות, העולם הערב, הפוך, הקומדי סטור, הראשון בבידור, חלומות בהקיציס, טירונות, כוכב נולד, מאסטר שף, מהדורת החדשות המרכזית של חדשות 2, עובדה, פלורנטין, פספוסים, פרפר לילה, רמת אביב גימל, רק בישראל. יוניון ג'ק - שיחה 23:44, 3 בדצמבר 2017 (IST)
אפשר להוסיף גם את מצב האומה ששודרה מספר עונות בערוץ, עד שעברה ערוץ (הרי גם החמישייה הקאמרית עברה ערוץ). ובגדול, מסכים עם שניכם. ניר א. Blasphemer •• שיחה •• ט"ז בכסלו ה'תשע"ח, 4.12.2017 , 1:33 (IST)
בגרסה שלי מחקתי חלק מהתוכניות שהויעו ברשימה, בעיקר תוכניות בלי ערך. לפי דעתי אפשר להשאיר את רוב התוכניות ברשימה כפי שקורה בערכים על ערוצים אחרים. בנוסף, יש לדעתי חשיבות גם לפירוט קצר על כל סדרה, כפי שעשיתי בעריכה שלי. העריכה שלי שוחזרה בלי דיון בטענה שאין מקור לעריכה, לאחר כמה ימים נעשתה עריכה דומה וקיצונית בהרבה מבחינת תוכנית ללא דיון וללא שחזור.
חלק נוסף שתואר כשנוי במחלוקת הוא הפרק שעוסק בהשפעת הפיצול על ערוצים אחרים - אין סיבה לציין בערך על ערוץ 2 מאיזה אתר גויסו כספי האפיק של ערוץ עשר או את תגובת יו"ר תאגיד השידור להעברת מכאן 33 למרבב החדש. --Dork105 - שיחה 10:29, 5 בדצמבר 2017 (IST)

איזה סיבה יש למחוק 15,825 בתים מהערך? זה מוזר שבערכים בהם מוחקים פחות ונעשה בהם פחות נזק מוגרדים כ"ונדליזם" ואילו פה זה מתקבל בשלוות נפש 89.138.9.204 02:31, 6 בדצמבר 2017 (IST)

שום דבר לא נמחק. כל התוכן הנ"ל הועבר לערך חדש - תוכניות וסדרות מקור ששודרו בערוץ 2‎. יוניון ג'ק - שיחה 19:50, 24 בדצמבר 2017 (IST)
יוניון ג'ק, אם כך אחזור לשאלה המקורית שלי שפתחה למעשה את כל הדיון הזה - למה כשעשיתי עריכה שכללה קיצוץ פחות דרסטי של רשימת הפקות המקור וגם עיצוב וסידור של כל הרשימות הללו עריכתי שוחזרה במהירות ואילו עכשיו קיצוץ דרסטי הרבה יותר ומחיקת ההפרדה בין הסוגות השונות ובמקביל העברת הרשימות המבולגנות לערך אחר התקבלה? --Dork105 - שיחה 20:15, 29 בדצמבר 2017 (IST)
אני לא יודע למה עריכתך שוחזרה. שאל את מי ששיחזר. יוניון ג'ק - שיחה 00:47, 30 בדצמבר 2017 (IST)
יוניון ג'ק ככה התחיל הדיון - בפסקה "שחזור גרסה" נמצא תחילת הדיון בנושא בו אני שואל את IKhitron למה שוחזרה הגרסה ובעקבות תשובתו האחרונה פתחתי את פסקת הדיון הזאת. --Dork105 - שיחה 01:03, 30 בדצמבר 2017 (IST)


מדוע ב 4 בדצמבר 2017 בשעה 20:45 בא משתמש בשם "יוניון ג'ק" מחק 16,932 בתים (נתח משמעותי מהערך המונה את התוכניות ששודרו בערוץ) וזה לא נחשב לונדליזם? מדוע כאשר השחתה זו שלו בוטלה והוא חזר על מעשיו הוא לא זה שמואשם ב"מלחמת עריכה" ונחסם? עד אז, משום מה, לאף אחד לא הייתה בעיה עם התוכן הזה שהוא מוחק שוב ושוב. הוא מוחק, אני דואג לשחזר ואני זה שמבטלים את עריכותיו ולא הוא. למה? זאת האינציקלופדיה הפרטית שלו? מאיזו סיבה יש למחוק כל כך הרבה תוכן שעד אז לא הפריע לאיש? Qqmqq - שיחה 17:17, 29 בינואר 2018 (IST)

אתה הוא זה שבחרת לחזור על עריכה שוב ושוב בניגוד לכללים (כי הגרסה שלו היתה לפני הגרסה שלך) בלי לדון בדף השיחה, התעלמת מהודעות בדף השיחה שלך, והגבת רק לאחר חסימה לדוגמא. אתה נראה בחור מוכשר ואמור להבין לבד. בקרה וייעוץ שיחה י"ג בשבט ה'תשע"ח 17:28, 29 בינואר 2018 (IST)

אשמח אם תתייחס לתוכן הדברים. הערך היה בסדר גמור ופתאום הגיע מישהו ומוחק חצי ערך, ההשחתה שלו משוחזרת, הוא שב ומוחק והמשחזר נכנס ל"מלחמות עריכה" ובכן, אם הוונדליסט לא היה מוחק שוב ושוב, אם הייתם מזהירים אותו אולי הוא היה מפסיק. איזו סיבה יש למחוק תוכן שהיה קיים קודם ולא הפריע לאף אחד? הרי כל הגרסאות נשמרות אז מה הטעם? מי שיש לו טיפה ניסיון יוכל לחזור לגרסאות קודמות. לעומת זאת כל ה"מרבבים" של ערוץ 33 מאוד חשובים פה נכון? זאת רק דוגמה לכך שיש פה אנשים שמרגישים שהם בעלי ערך או שויקיפדיה העברית היא האתר הפרטי שלהם. בגלל תופעות כאלה לא מפליא אותי שבמוסדות להשכלה גבוהה לא מייחסים כל חשיבות, ולו מינימאלית, לויקיפדיה בעברית (ישנם מעטים שעושים מטלות של כתיבת ערכים כדי לתרום) ומעציב אותי שנותנים פה יד לונדליזם כגון זה שנעשה בערך הזה Qqmqq - שיחה 20:08, 29 בינואר 2018 (IST)

ומה שעוד מוזר זה שאתה בעצמך בקרה וייעוץ כתבת לו על כך בדף השיחה שלו ב 6 בדצמבר 2017 14:53 Qqmqq - שיחה 20:19, 29 בינואר 2018 (IST)

נושאים נוספים[עריכת קוד מקור]

  • מידע אודות החובה לשדר את מעברון הרשות השניה בשעות מסויימות, זאת גם לאחר המעבר לרשיונות
  • מדיניות החלפת ימי השידור - הייתה החלפה של ימי השידור בין הזכייניות גם במהלך תקופת הזיכיון וגם של כמות הימים שבהם משדרים. ניתן להוסיף מידע על כך, איך הוחלט על הימים ופירוט לאורך השנים
  • פירוט של תקופות הזיכיון ותאריכים, כולל הארכות הזיכיון ללא מכרז (¯`gal´¯) - שיחה 21:13, 11 באוקטובר 2018 (IDT)
(1) האם באמת יש חובה כזאת? (2) קשה להוסיף מידע על איך החליטו ולפרט את סדר הימים כל שנה... (3) עד כמה שידוע לי הארכות זיכיון יחידות היו בדחיית הפיצול מ-2014 ל-2017, וב-2005 כאשר בפועל היה אמור לפקוע ב-2003 אך משום מה התארך. אני לא חושב שיש מידע שנגיש לציבור בקשר לזה וצריך לפנות לרשות השניה - אם כך, מזמין אותך לפנות לרשות השניה ולהשיג את המידע הזה ולהוסיף אותו לערך Anialmoni - שיחה 20:19, 24 במרץ 2019 (IST)
איזה אינטרס יש לערוצים לשדר את המעברון הזה? היו מועדים קבועים להחלפה, כך שהייתה מדיניות בעיניין הזה, וזה קרה במהלך תקופות הזיכיון. היו כמה הארכות, כמה מפורטות בסיפור ההקמה וכמה באמת היו לקראת הפיצול. (¯`gal´¯) - שיחה 18:25, 28 במרץ 2019 (IST)

היסטוריית השימוש באפיק 22[עריכת קוד מקור]

אין לי מקורות לזה - הבנתי שבתחילה תפסו את תדר UHF 22 ובו שידרו ובהמשך בעקבות זאת שחברות הכבלים הציבו את הערוץ באפיקים לא אטרקטיביים המדינה החליטה לחייב אותן להציב את הערוץ באפיק 22, ביחד עם עוד כמה ערוצים. פירוט על הצבת השקופית בסיום השידורים לתקופה ממשוכת ואיסור השימוש באפיק למטרות מסויימות בעתיד מפורט בערך. ניתן להוסיף על השימוש ע"י כאן לערוץ שמות הנופלים והשימוש שקשת תעשה בו בקרוב לתוכנית ריאליטי בשם 2025. (¯`gal´¯) - שיחה 15:00, 4 בינואר 2019 (IST)

וריאציות של הלוגו[עריכת קוד מקור]

צויינו הגרסאות של קשת ורשת. מה לגבי טלעד? ומה ההבדלים? אני לא מצליח לראות שוני בלוגואים. (¯`gal´¯) - שיחה 19:52, 23 במרץ 2019 (IST)

מסכים, ההבדלים מינוריים ברמה של פיקסלים בודדים, לעומת זאת הלוגו האדום בראש הערך נראה פחוס. הייתי מחליף אותו ב"גירסה המקורית" ונפטר משאר הגירסאות. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 21:01, 23 במרץ 2019 (IST)
ממה שהבנתי, הסיבה לכך שהסמל מופיע פחוס הוא כי כך הוא הופיע בשידורים במסך רחב. אני חושב שזה גם פחות נראה טוב. גם הצבע שבחרו ללוגו לא מתאים וקשור יותר לחברת החדשות. היה יותר מתאים אם היה ניתן ליצור גרסה שנראית כמו זאת שהוצבה על המסך, כלומר בצבע לבן עם השוליים המודגשים. (¯`gal´¯) - שיחה 01:23, 24 במרץ 2019 (IST)
גם ממה שאני זוכר הלוגו תמיד היה בצבע לבן אבל לבן לא יראה טוב ברקע של הערך. יש גם גירסאות בכחול ואדום. אם לא תהיה התנגדות בימים הקרובים אחליף את הלוגו. מתייג את משתמש:Anialmoni, משתמש:טוסטר אובן. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 18:29, 24 במרץ 2019 (IST)
היי תודה על התיוג. מאחר ותגובתי היא ארוכה, אבקש שלא להסיר את הגרסאות בזמן זה. Anialmoni - שיחה 19:08, 24 במרץ 2019 (IST)
תגובה: הלוגו בתקופת טלעד היה אותו הלוגו בכל ימי השידור של כל הזכייניות, ככה היה לערך עד 2014 אם אינני טועה שאז התחילו ברשת להציב לוגו בגרסה משלהם. לאורך השנים הלוגו היה הלוגו של הרשות השניה. מלקראת תקופת הפיצול, הלוגואים השתנו בזמני השידור של רשת וקשת. שים לב לשידורים של מהדורה ראשונה ולצורות הסמלים: מהדורה ראשונה מיום השידור של קשת, מהדורה ראשונה מיום השידור של רשת. אותו ערוץ, אותה חברת חדשות... אותו הסמל? לא לגמרי. הסמל בגרסת "טלעד" שהוא למעשה זה של הרשות השנייה - הוא הגדול יותר. ניתן להתרשם מכך כאן: [1], [2] ובעוד מגוון דוגמאות שניתן למצוא בקלות ביוטיוב (טלעד, קשת ואני מניח שיש איפשהו גם של רשת). אם כל אלו הם לא סיבה לנחיצות ההשוואה בין הסמלים איני יודע מה כן. לגבי הצבע: להציג את הלוגו על רקע שחור ובצבע לבן זה בעייתי, עדיפות רקע שקוף ואלמנט שחור, זאת מאחר ואף פעם לא היה צבע אחד לערוץ 2. הסיבה שהסמל הראשי בערך צבוע באדום היא כי הלוגו שנבחר להופיע בראש הערך הוא זה שבגרסת "חברת החדשות" (שימו לב כמה גרסאות היו לסמל הזה) ולכן הוא גם צבוע באדום, שכן אם כבר הצבע שמייצג הכי טוב את ערוץ 2 הוא צבע חברת החדשות שלו, והוא נבחר לאחר דיון ארוך של הקהילה אותו ניתן למצוא כאן. אולי יש לשקול שינוי צבע לסמלים, אך אין מקום להשמיט את הגרסאות ולהסיר אותן, שכן הן חשובות לערך כי הסמליל עבר הרבה שינויים לאורך השנים, והעבודה שיצרתי ממחישה את השינויים שהסמל עבר - מגרסה אחת של הרשות השניה, לגרסה של חברת החדשות, לגרסאות של הזכיינים. Anialmoni - שיחה 19:14, 24 במרץ 2019 (IST)
כמו כן לצבוע את סמל ערוץ 2 בלבן פותח פה פתח לצבוע גם את סמל הערוץ הראשון בלבן (ואולי גם בזהב, כי גם זה היה פעם), את סמל הלימודית והחינוכית - לבן על רקע שחור (ואת 23 בסוגריים בזהב-כתום), וכמובן את סמל ערוץ 10 הישן בלבן על שחור. אין היגיון בהחלטה כזאת רק משום שצבע סמל הערוץ במסך היה לבן. Anialmoni - שיחה 19:18, 24 במרץ 2019 (IST)
בעניין הצורה ה"פחוסה": הצורה הפחוסה היא צורת המקור של סמל הערוץ. הצורה הרחבה יותר היא השינויים שהסמל עבר. לערוץ כפי שאמרתי היו 4 גרסאות: גרסת הרשות השניה שנזנחה עם השנים, גרסת חברת החדשות - מהמיתוג המחודש של חברת החדשות (כאשר קודם לכן הייתה צורה אחרת), וגרסאות קשת ורשת מהשנים האחרונות, שנוצרו כדי להתאים את סמל הערוץ למצב השידור אך לא זהות לחלוטין (נכון שדומות, אבל חדי עין ישימו לב להבדל המשמעותי). Anialmoni - שיחה 19:21, 24 במרץ 2019 (IST)
אפרופו נחיצות של דברים בערך - אם אנחנו הולכים בגישה שאין צורך בכל הוריאציות, גם אין צורך בתיאורים המדוייקים אחד לאחד של כל מה שקרה בימים האחרונים לערוץ, כנל לגבי צילום המסך של הערוצים החדשים והשקופית ביס (אם אין צילום של הוט, ושל פרטנר TV, ושל סלקום TV, מה מיוחד בשל "יס"?). למעשה, אפשר לתמצת את כל הפסקה "פיצול ערוץ 2" לכמה שורות, למחוק את "מכאן 33" שבין כה אף אחד לא חש במעבר במרבבים ואת ערוץ עשר אין צורך בין כה להזכיר כי כבר עליו יש ערך שלם Anialmoni - שיחה 20:12, 24 במרץ 2019 (IST)
הגרסה "בכחול" שהזכרת טל - היא לא בכחול אלא באדום, עם פילטרים של אינסטגרם (הנה היא ללא פילטרים) Anialmoni - שיחה 20:13, 24 במרץ 2019 (IST)
היה באמת עדיף לשים את השקופית של הרשות השנייה ששודרה בעידן+. כדאי להוסיף לערך את הנאמר פה על ההיסטוריה של הלוגו והווריאציות שלו. בכל מקרה, אשמח לגרסה שמראה את האזורים ששונים, כי לא באמת אפשר לשים לב לשונות ולא יודע איך באמת שמתם לב לזה. (¯`gal´¯) - שיחה 11:05, 25 במרץ 2019 (IST)
לא הייתה שקופית, ערוץ 2 הוחלף ב-12. השקופית מוצגת רק ללקוחות הכבלים והלווין. לגבי ההיסטוריה והוריאציות - הלוואי שהייתי יודע איך לנסח :-) לא ממש הבנתי מה הכוונה בגרסה שמראה את האזורים ששונים. בשביל להסביר את זה צריך לקשר לכל הלינקים ששלחתי לך. אתה יכול לראות את ההבדלים בפרומואים "ערוץ 2 עובר לערוץ 13" ששודרה ברשת (קובץ:Reshet13.png) ובפרומו לערוץ 12 (החל מ0:09) Anialmoni - שיחה 16:37, 25 במרץ 2019 (IST)
Anialmoni, כפי שאתה בוודאי יודע, אני מעריך מאוד את עבודתך ואת הרצון לתרום. אני בעצמי משתדל גם לשמור את ההיסטוריה של הלוגואים השונים (ראה דוגמה ברשת, קשת וערוץ 10), גם כשמדובר לעיתים בשינויים קטנים ולזמן קצר. במקרה הזה אני באמת לא מבדיל בין הסוגים השונים ואני מאמין שגם הקורא הממוצע לא ישים לב להבדל. אפשר להוסיף פסקה קצרה על השינויים שהיו, ובמיוחד מאז הפיצול. הבדלי הגירסאות נובעים בעיקר מ"זעזוע" שעבר על המערכת והזמן שלקח עד שהתאפסו על לוגו באיכות גבוהה. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 16:49, 25 במרץ 2019 (IST)
יש משהו בדבריך לגבי מרבית הקוראים, אבל אני כן חושב שמוטב לשמר את הגרסאות האלו, או לפחות אחת מהרחבות (של קשת או של רשת, מה שנראה לך הכי טוב, לצד הגרסה של חברת החדשות - כי לגרסה של הרשות השניה כבר יש ייצוג בערך (תמונה "ערוץ 2 החדש") Anialmoni - שיחה 19:02, 25 במרץ 2019 (IST)
בלוגואים מדובר על המעברונים או על הלוגו בפינת המסך? או שניהם? (¯`gal´¯) - שיחה 21:49, 25 במרץ 2019 (IST)
אני מתייחס לפינת המסך אך זה הופיע גם בפינת המסך וגם במעברונים... Anialmoni - שיחה 08:19, 26 במרץ 2019 (IST)
לדעתי הבעיה נפתרה. לגבי גרסת הלוגו של חברת החדשות הצרה, לפני שאתם עושים כל שינוי עיינו בשיחת קובץ:Channel2.svg Anialmoni - שיחה 08:25, 26 במרץ 2019 (IST)
נראה מצוין, תודה רבה לכולם. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 16:32, 26 במרץ 2019 (IST)

מנגינות ושמות הערוצים לאחר הפיצול[עריכת קוד מקור]

האם הערוצים שאבו השראה מ"כאן" כשיצרו מנגינות שיהיו מזוהות עם הערוץ ובאופן שבו נתנו שם לערוץ, כלומר שם יחד עם מספר האפיק (גם כל השמות הם שלוש אותיות, אך כנראה שזה מקרי, כי השמות היו קיימים לפני). שמעתי גם שהאולפן החדש של חדשות 2 והאריזה הגרפית שלו קיבלו את ההשראה מהאולפן של "כאן חדשות" וייתכן שגם מאולפן "מבט" האחרון. (¯`gal´¯) - שיחה 23:15, 18 באפריל 2019 (IDT)

הערוצים לא שאבו השראה מכאן, לקשת ולרשת היו מנגינות משלהן עוד בימי ערוץ 2, ולערוץ 10 נהייתה מנגינה רק אחרי הפיצול (אבל היה סאונדאפקט). השמות "קשת" ו"רשת" אולי הושראו אחת מהשנייה, לא מ"כאן" (אם דבר כזה קרה אז אולי קשת קיבלה השראה מ"רשת" כי רשת קיימת יותר שנים). אין שום דמיון בין האולפן והאריזה הגרפית של חדשות 2 לאלו של כאן חדשות, בטח לא לשל מבט... הן ב"כאן" וב"מבט" לא היה חלון לקונטרול ולדסק, בחדשות 2 מאז ומתמיד היה. אני לא מבין מהיכן אתה מביא את הדברים האלו. Anialmoni - שיחה 12:58, 28 במאי 2019 (IDT)
ראה את הפתיח של "מבט" (די דומה ברעיון) ואופן הצגת הכותרות. לגבי האולפן, יש דמיון בעיצוב השולחן, כולל הצבת מסך בשולחן. לגבי הקונטרול, זה כן היה קיים, לפחות באולפן האחרון. לגבי מאיפה הבאתי את זה, אני חושב שקראתי איפשהו על הדמיון בין האולפן החדש של "החדשות" לאולפן "מבט". (¯`gal´¯) - שיחה 01:57, 9 ביוני 2019 (IDT)
ולא התייחסתי לשמות עצמם, אלא לשמות הערוצים: כאן 11, קשת 12, רשת 13. ככל הנראה הם הלכו בעקבות "כאן", שהתחיל את שידוריו לפני הפיצול, כך שזה אפשרי. (¯`gal´¯) - שיחה 02:00, 9 ביוני 2019 (IDT)

השפעה על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית[עריכת קוד מקור]

אפשר לכתוב על השינויים באפיקים שיס והוט נאלצו לעשות בעקבות המעבר. גם היה ויכוח על מספרי האפיקים גם איתם כי האפיקים החד ספרתיים הם מבוקשים וגם האפיקים בתחום של 10-19 הם בעייתיים עבורם כי משמשים לערוצי סדרות וסרטים. (¯`gal´¯) - שיחה 18:10, 22 באפריל 2019 (IDT)

דובר כבר על ההשפעה של פיצול ערוץ 2 על אפיקים אחרים, אך על הוט ויס זה לא רלבנטי כי בקרוב יס תעבור לשדר באינטרנט, ובהוט - עם כל הכבוד לכמות הצופים - לא נראה לי שזה משנה כל כך לאן הוט וי או די מוביס עברה, אין לזה השפעה כמו על ערוץ 10 או על ערוץ 33. וגם על 33 יש ספק האם באמת הייתה השפעה. Anialmoni - שיחה 13:00, 28 במאי 2019 (IDT)

אינטרסים פוליטיים בקידום החוק לפיצול ערוץ 2 והמעבר לשיטת הרישיונות[עריכת קוד מקור]

למרות הנחיצות הברורה שהייתה בביטול המודל המיושן של ערוץ 2 והשידור באיכות הירודה (שנבע בין היתר בגלל איך שהתנהלות הערוצים עבדה בגלל המודל הזה) והמונופול של ערוץ 2 (אולי גם מיקום הערוצים יחדיו), מקריאה בנושא מגיעים למסקנות אחרות ביחס לאינטרס הפוליטי שקידם זאת - וזה ניכר במיזוג שקרה מאוחר יותר ובנזק הכלכלי הכבד שכלל הערוצים ספגו. הסיבה, לפי הרבה גורמים, הייתה פגיעה בתקשורת, הכוונה לחברות החדשות של הערוצים, הייתה מטרה להחליש את חדשות 2 (מה שלא קרה בגלל הנוסח הסופי של החוק), ניסיון לחסל את ערוץ 10 (מה שגם לא קרה, ואולי אפילו התחזק לאחר המיזוג, וגם החשש של פגיעה בחברת החדשות שלו בגלל הקשר עם "רשת" התמוגג אחרי שהתבררו יחסי הכוחות בערוץ הממוזג) ומן הצד השני דובר דווקא גם על ניסיון לחזק את "רשת" על פני האחרים. האם יש מקום לכך בערך? מדובר במידע שמגובה במקורות, אך עדיין ייתכן כי מדובר בספקולציות. (¯`gal´¯) - שיחה 09:36, 5 באוגוסט 2019 (IDT)

רצועת ילדים (לא של החינוכית)[עריכת קוד מקור]

בעבר היו רצועות לילדים בערוץ אצל הזכייניות השונות, מרביתן רכש (ניקלודיאון בקשת, דיסני בטלעד), אך היו גם תוכניות מקור (כמו זבנג). בשלב מסויים החליטו להפסיק זאת, לא מן תחרות או הסכם עם ערוץ הילדים, אלא כנראה מרצון להשקיע יותר בפריים טיים. קראתי זאת לאחרונה באיזו כתבה אך אני לא מוצא אותה כעת. [3] (¯`gal´¯) - שיחה 22:29, 2 בנובמבר 2019 (IST)