שיחת משתמש:Gilgamesh/ארכיון 76

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

איפה אני מוצא את הטיוטה האחרונה שאושרה לערך "פרויקט ונוס"?[עריכת קוד מקור]

אם אני מבין נכון, אנחנו צריכים לערוך את הטיוטה עד שאתה תאשר לי אותה ואז זה יהיה פומבי כן?

לא בהכרח.
אפשר לכתוב מחדש אבל הניסוח צריך להיות אנציקלופדי. אפשר לעיין במדריכי הכתיבה ובערכים אחרים כדי להתרשם מהסגנון המקובל באתר. גילגמש שיחה 16:15, 24 בפברואר 2021 (IST)
או מגניב,
תוכל לשלוח לי לינק לטיוטה של הערך "פרויקט ונוס"?
אני לא מצליח למצוא אותו בעצמי,
תודה מראש! Ilay co - שיחה 17:19, 25 בפברואר 2021 (IST)
הטיוטה פה: משתמש:BENJAMIN15120/פרויקט ונוס. גילגמש שיחה 17:48, 25 בפברואר 2021 (IST)

הבדיקה שלך אינה מהימנה. לכל טענה יש מקור, אם תבדוק את המקור תראה שאכן הדברים מצוטטים. לפני שאתה מחליט שציטוט אינו מדויק עליך לפנות למחבר ולהציג את עמדתך ולא לפסול על הסף[עריכת קוד מקור]

שלום רב קראתי את ממצאי הבדיקה שלך. אוניברסיטה אינה המצאה של ימי הביניים לאפלטון הייתה אוניברסיטה ולאחריו אריסטו הקים אוניברסיטה משלו.אינני יודע מי נתן לך את הסמכות הזאת לבדוק ולצאת בהצהרות כאלה. פסלים הם לא פרספקטיבה, פרספקטיבה זה תלת מימד מוצג במשטח דו מימדי לכן הפרספקטיבה נוגעת לציור ולא לפיסול. עליך לדייק כשאתה פוסק שדברים אינם נכונים. אנא עיין ברפרנסים, יש הרבה רפרנסים בדיוק למטרה זו. בציטוט שהבאת כתוב שהוא אסר על הוצאת עצמות, מנהג שהיה נהוג בימי הביניים כשהיו חותכים גפיים, מנקים את העצמות וסוחרים בהם. אם תקרא יותר הלאה כתוב שהוא לא אסר על ביצוע דיסקציות. אני כירורג במקצועי, אני מבקש שכל הערה שלך תופנה אלי ואני אפנה אותך לרפרנס המתאים תודה

הזכות להיעלם[עריכת קוד מקור]

אהלן חן,

אני רק שאלה: האם שחזורים מהסוג הזה לא פוגעים בזכותו של המשחית הנדון להיעלם מוויקיפדיה? מובן שהוא צריך להישאר חסום בכל הכתובות מהן בחר להשחית, אך אפשר להבין מדוע אין ברצונו להיוודע בשמו המלא. אחרי הכל, כיבדנו בקשות דומות של כותבים אחרים שנחסמו. פורים שמח, ליאור पॣ • י"ג באדר ה'תשפ"א • 23:04, 24 בפברואר 2021 (IST)

בוקר טוב,
אם תשים לב, פניתי אליו בדף שיחתו וניסיתי להדריך אותו מה עליו לעשות. אנחנו לא יכולים להיות בטוחים שזה אכן ההוא. יתכן שזה מישהו שחמד לצון ומערבב חתימות. שיפעל כמקובל, יזדהה מול מוטה ויבקש לשנות את הכינוי שלו באופן רשמי, אפילו לרצף חסר משמעות כמו שדג,ףלי89 וזהו. גם קינג נסה להדריך אותו. נתתי גם לינק למטה. גילגמש שיחה 05:08, 25 בפברואר 2021 (IST)
סליחה שאני גורר את הדיון לכאן אבל קינג כנראה הטעה אותך. אין צורך שיחליף את שם המשתמש שלו, כי את זה הוא עשה כבר בעבר. מה שהא ניסה לעשות זה להחליף את החתימות הישנות בחתימות החדשות, כדי שהשם שלו לא יופיע בגלוי בוויקיפדיה ובמנועי חיפוש – בקשה סבירה, שאין סיבה לא להיענות לה גם אם המשתמש נחסם. למען הגילוי הנאות – אין לי שום דבר בעדו, אני אחד מאלו שדחפו לחסימתו המלאה. השחזורים של קינג היו שגויים (ולא סתם לקחו לו את הרשאת המנטר עקב שחזורים דרקוניים ומטומטמים. ראו ויקיפדיה:בירורים/ארכיון_20#מחלוקת בין שני משתמשים). וכפי ש־Dovno הסביר, לא היה מדובר בשינוי מהותי מבחינתנו. דגש חזק - שיחה 14:18, 25 בפברואר 2021 (IST)
טוב. תעשו מה שאתם מבינים. אני לא רוצה להתערב בזה יותר. גילגמש שיחה 15:04, 25 בפברואר 2021 (IST)

הערותיך לערך היסטוריה של האנטומיה[עריכת קוד מקור]

שלום רב 1. הsakikku מכיל 40 לוחות וכתבתי מפורשות שאין שם ערך מיוחד לאנטומחה וצריך היה לדלות את המידע מהכתבים הרפואיים. 2. אמרתי שהמידע מגיע מתקופת חמורבי כלומר חמורבי היה לפני המאה ה11. 3. אוניברסיטה היא מושג שהיה ידוע כבר ביוון העתיקה: אפלטון יסד אוניברסיטה ואריסטו עם חזרתו לאתונה יסד אוניברסיטה!!זו אינה המצאה של ימי הביניים. 4. בוניפיקוס השביעי לא אסר דיסקציות, הוא אסר קטיעת איברים לשם סחר בעצמות. אם תקרא יותר מאוחר תראה שכתוב מפורשות שהוא לא אסר דיסקציות.It was not meant to impede human dissection 5. פרספקטיבה פרושה תצוגה תלת מימדית במשטח דו מימדי כלומר בשרטוט או ציור, לא מדובר בפיסול. עליך להיות מדוייק כשאתה פוסל מושגים. 6. פפירוס אדווין סמית מביא 48 מקרים של פגיעות ורק 6 מתוכן הן פגיעות עמוד שדרה וחוט שדרה והאחרים עוסקים בפגיעות ראש פנים וחזה עליון: y injuries which are described systematically from head to toe, except the scribe did not reach the abdomen and lower limbs תסתכל ברפרנס: Paraplegia 26 (1988) 71-82 if! 1988 International Medical Society of Paraplegia The Edwin Smith Surgical Papyrus: An analysis of the first case reports of spinal cord injuries אני כירורג במקצועי ומכיר קצת את הספרות הרפואית אשמח לדון איתך על הנקודות האלה. אריה

שלום אריה,
היותך כירורג לא מעלה ולא מוריד לעצם העניין. דיונים יש לערוך בדף השיחה המקורי. אשיב בדף שיחת הערך. גילגמש שיחה 05:16, 25 בפברואר 2021 (IST)

כל פעולה שנעשית על ידי אתה פוסל מוחק ועוד מאיים? אתה יכול להסביר לי חיים בן אברהם - שיחה 10:04, 27 בפברואר 2021 (IST)

שיפוט בבית השלישי בתחרות הכתיבה[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, מה שלומך?

נטעדי בחר לוותר על השיפוט בתחרות הכתיבה בבית זה וכעת יש רק שני שופטים בבית זה על אף שמדובר בבית עם לא מעט ערכים לשיפוט.

האם תסכים לשמש כשופט בבית זה על אף ההתראה הקצרה? הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 12:20, 27 בפברואר 2021 (IST)

שלום, תן לי בבקשה לינק לתחרות אבדוק במה מדובר. גילגמש שיחה 12:35, 27 בפברואר 2021 (IST)

ויקיפדיה:תחרות הכתיבה העשירית. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 12:57, 27 בפברואר 2021 (IST)

בסדר. גילגמש שיחה 13:01, 27 בפברואר 2021 (IST)

תודה רבה שאתה מסכים על אף ההתראה הקצרה. בטוח שתעשה את התפקיד באופן הטוב ביותר! הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 15:09, 27 בפברואר 2021 (IST)

ביטלת את העריכה שלי בטענה שאין לי אישור ORTS לתמונה[עריכת קוד מקור]

אתה יכול להסביר לי מה זה אישור ORTS כדי שאוסיף אותו ואוכל להחזיר את התמונות? עעעדן - שיחה 13:25, 27 בפברואר 2021 (IST)

שלום.
ראה בבקשה: ויקיפדיה:OTRS. גילגמש שיחה 13:59, 27 בפברואר 2021 (IST)

היי גילגמש, שבוע טוב, אשמח לדעת אם לאחר שביצעתי את השינוי אם הערך מוכן?[עריכת קוד מקור]

היי גילגמש, שבוע טוב, אשמח לדעת אם לאחר שביצעתי את השינוי אם הערך מוכן?

ערב טוב.
הערך לא מוכן להעברה למרחב הראשי. הוא פרסומי מאוד ודבר כזה לא מקובל אצלנו. לא שכחת לציין אפילו לינק לחנות שבה אפשר להנות מהסחורה. גילגמש שיחה 18:05, 27 בפברואר 2021 (IST)

שלום גילגמש. הוספתי מספר שורות בערך אבתסאם מראענה ומשתמש בשם בוסתו (ועוד מספר כלהו) מוחק אותן פעם אחר פעם. הוא טוען שאני פותח מלחמת עריכה, בעוד שלטעמי מחיקה חוזרת של עריכה של משתמש אחר (ותיק למדי) היא-היא מלחמת עריכה. מי מינה אותו בכלל? ומה עושים? בתודהGbenny - שיחה 18:42, 28 בפברואר 2021 (IST)

ערב טוב,
מלחמת עריכה היא ביטול השחזור. אם משתמש א משנה את הגרסה הקיימת של הערך (הגרסה היציבה) ומשתמש ב לא מרוצה מהשינוי ומשחזר את עריכתו ולאחר מכן משתמש א מבצע ביטול לשחזור ומחזיר את השינוי שביצע - משתמש א פתח במלחמת עריכה. שחזור לגרסה יציבה הוא תקין והוא בהתאם לנהלים שלנו.
כאן מתעוררת השאלה מה היא גרסה יציבה. הדבר לא מוגדר באופן מוחלט בוויקיפדיה, אבל מקובל שגרסה יציבה היא גרסה שנשמרה זמן מה לפני השינוי. "זמן מה" הוא לרוב כמה שבועות. לערך חדש שנכתב לפני שבוע-שבועיים אין גרסה יציבה ולא ניתן לשחזר את העריכה בטענה של גרסה יציבה.
באשר למקרה שלך - אם הוספת דבר מה לערך קיים והערך הוא לא חדש - מותר לשחזר את העריכה שלך. במקרה כזה עליך לפתוח דיון בדף שיחת הערך. ניתן לנסות לשכנע גם בעזרת שחזור. לרוב, אני מבצע שחזור אחד לשחזור המקורי עם נימוק חדש, אם הוא לא מתקבל אני לא ממשיך ופותח דיון אם העניין חשוב לי. אם הערך חדש אז בוסתן לא יכול לשחזר את העריכה שלך. אני מקווה שההסבר ברור. גילגמש שיחה 18:55, 28 בפברואר 2021 (IST)
תודהGbenny - שיחה 10:06, 1 במרץ 2021 (IST)

חדשופדיה 2021 שבוע 9[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #9
עודכן ב־2 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

מדיניות ערכי שחקנים ושחקניות מוצגת לקראת הצבעה בפרלמנט. ההצבעה החלה בשבוע שעבר, אך נעצרה לאחר שמי-נהר שינה סעיף באופן מהותי באמצע ההצבעה. פעולתו של מי-נהר עומדת בסתירה עם הנוהל לפיו אין לשנות את סעיפי ההצבעה באמצע ההצבעה ולכן יש לדון בשינוי של מי-נהר בטיוטה, ולאשרר מחדש את היציאה להצבעה ●
תחרות הכתיבה העשירית הסתיימה ותהליך השיפוט החל ●
בורה בורה, Geagea, דוד שי, Shinaimm, שמזן, Mbkv717,‏ Dovno,‏ IKhitron,‏ קיפודנחש, יונה בנדלאק, זאב קטן, גופיקו, מקףבעלי הידע במערכת בדיקת פרמטרים פנו לעורכים במזנון במטרה לסייע בתיקון שגיאות מתוך קטגוריה:שגיאות פרמטריות לפי תבנית, לאחר שהצטברו מאות שגיאות בקטגוריה ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי מחיקת דפי טיוטה
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא נופי חלונות 10 - אירופה
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך איסור הצגת סמלים דתיים בבתי הספר בצרפת מרשימת הערכים המומלצים כאן

עבר שבוע והדף שערכתי נמחק[עריכת קוד מקור]

היי גילגמש, אשמח לדעת מדוע הערך שכתבתי נמחק? האם זה נחמק כי זה לא אושר, או שאדם אחר עשה זאת?

שלום, לאיזה ערך את מתכוונת? באופן עקרוני, תמיד יש רישום ביומן מחיקות ואפשר לבדוק שם אם ידוע לך שם הערך. גילגמש שיחה 19:21, 1 במרץ 2021 (IST)

אפשר להבין למה מחקת כבר 6 עריכות שלי, וכתבת לי כמה הודעות אזהרה לפני חסימה בדף השיחה שלי סתם? לדעתי, מי שעושה את הדברים האלו ראוי בעצמו להיחסם! התעמרות בעבודה לשמה! Zozoar - שיחה 20:28, 1 במרץ 2021 (IST)

ביטול עריכה, הערך "גבאי"[עריכת קוד מקור]

היי, ביטלת את העריכה שלי בערך "גבאי" אשמח אם תוכל להסתכל על הודעתי בדף השיחה של הערך. RomTheWise - שיחה 22:17, 1 במרץ 2021 (IST)

ערב טוב,
הגבתי כבר בדף שיחת הערך. גילגמש שיחה 22:20, 1 במרץ 2021 (IST)

תעביר את זה הלאה![עריכת קוד מקור]

תעבירו את זה הלאה!
סיבת העיטור: על פועלך הרב בניטור דף השינויים האחרונים ובפורטל המומלצים!
העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרף לשרשרת הפרגונים, ותעביר הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאתה מעריך, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה2|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}}
ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 23:09, 1 במרץ 2021 (IST)
תודה רבה! גילגמש שיחה 23:22, 1 במרץ 2021 (IST)

תעביר את זה הלאה![עריכת קוד מקור]

תעבירו את זה הלאה!
סיבת העיטור: מעריך מאוד את הידע והתרומה הענפה שלך, ובעיקר את ההתמדה
העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרף לשרשרת הפרגונים, ותעביר הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאתה מעריך, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה2|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}}
אלעדב. - שיחה 23:34, 1 במרץ 2021 (IST)
תודה רבה! גילגמש שיחה 23:36, 1 במרץ 2021 (IST)
אגב, אני לא יודע אם אתה מכיר את הפודקאסט עושים היסטוריה, השבוע העלו שם את החלק הראשון שעוסק בביקורו של נפוליאון במזרח התיכון. מומלץ. אלעדב. - שיחה 23:38, 1 במרץ 2021 (IST)
תודה. אני מכיר את הפודקסט אבל הרמה שלו לא לרוחי אז אני בדרך כלל לא מאזין לו, במיוחד לשידורים בנושאים היסטוריים. זה מתאים יותר לכאלה שאין להם רקע בתקופה ורוצים סקירה כללית רחבה. גילגמש שיחה 23:40, 1 במרץ 2021 (IST)
אני יותר בעניין של עושים תנ"ך, בעושים היסטוריה הקשבתי בעיקר לפרקים שעסקו בחלל, ובטיל גבריאל. בכל מקרה, זה משהו נחמד לזמן נסיעה באוטו . אלעדב. - שיחה 23:51, 1 במרץ 2021 (IST)
זה נכון. גילגמש שיחה 23:51, 1 במרץ 2021 (IST)

כוכב יומי![עריכת קוד מקור]

כוכב יומי
על תרומתך היומיומית והקבועה בוויקיפדיה. המשך בדרך זו! 😎ספסף😎😁בואו נדבר😁 08:51, 2 במרץ 2021 (IST)
תודה! גילגמש שיחה 09:19, 2 במרץ 2021 (IST)

תעביר את זה הלאה [עריכת קוד מקור]

תעבירו את זה הלאה!
סיבת העיטור: על כך שאתה חונך אותי בצורה מצוינת ותמיד יודע מתי איפה ואיך לעזור, ושתדע שהעיטור הזה הוא גם במסגרת המיזם אבל גם מחוץ איליו, בעיקרון העיטור הזה מגיע לך בלי קשר למיזם עצמו
העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרף לשרשרת הפרגונים, ותעביר הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאתה מעריך, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה2|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}}
תודה רבה! גילגמש שיחה 10:49, 2 במרץ 2021 (IST)
בבקשה, כשמגיע מגיע!שְכּוֹיֵיח! 2547119nirniki-שיחה-הצטרפו למיזם סיפורי פוגי-פדיה! 11:09, 2 במרץ 2021 (IST)

מחיקה שלא במקום בערך משפט עפולה (1925)[עריכת קוד מקור]

שוב עשית את זה! לכתיבת ספרי אודות ההתיישבות בעמק יזרעאל ערכתי מחקר אודות משפט עפולה (1925), ובעקבותיו עדכנתי את הערך, וכמו לפני שבועיים בערך אחר, בהינף מקלדת מחקת את תיקוניי. מבקש שתשיב את עריכתי לכשהייתה או שתמצא סימוכין לא לעשות זאת. אין לי רצון להתווכח איתך על כל מחיקה בתחומים בהם אתה מסתבר אינך מבין. לא נראית לך עריכה של מישהו? פנה אליו בשאלה. 62.90.122.233 12:31, 2 במרץ 2021 (IST)

לא יודע מה זה שוב. אני לא נוהג להגיב על הערות שקשורות בערכים בדף שיחתי. יש תקציר עריכה ויש דפי שיחה לערכים. אין טעם לפנות אלי בדברים כאלה, היות שאתה ככל הנראה לא מכיר את הכללים שלנו טרחתי לענות לך. בדרך כלל אני פשוט מתעלם. גילגמש שיחה 14:09, 2 במרץ 2021 (IST)
לפני שבועיים מחקת את עריכתי ביחס לעליה השלישית, התנצלת על כך ושלחת אותי לשחזר את עריכתי מחדש. היום מחקת את עריכתי בנושא משפט עפולה. שיחזור עריכה זאת עשויה לקחת זמן רב בשל מספר התיקונים שעשיתי בערך.62.90.122.233 14:25, 2 במרץ 2021 (IST)
יתכן שהייתה טעות בשחזור מסוים. זה לא משנה. יש תקצירי עריכה ואין מה לפנות אלי בדף שיחתי בשביל לדון על העריכה שלך. דף שיחה אישי מיועד לפניה אישית. דיונים על העריכה מתקיימים בדף שיחת הערך ואין בכוונתי לנהל אותם כאן. השחזור בוצע על פי הכללים שלנו לגרסתו היציבה של הערך. הגדלתי לעשות והוספתי תקציר עריכה. מעבר לזה אין לי מה להוסיף. גילגמש שיחה 14:50, 2 במרץ 2021 (IST)

שלחתי לך מייל, אשמח שתענה עליו בזמנך... omer abcd ~ דף השיחה שלי 🐱 15:34, 2 במרץ 2021 (IST)

תעבירו את זה הלאה[עריכת קוד מקור]

תעבירו את זה הלאה!
סיבת העיטור: אני התלבטתי אם לכתוב את זה כי כבר אני הרביעי פה, אבל באמת שיש כמה דברים שאתה עושה, כמו ההשגחה הצמודה על עורכים מאוד-פעילים שאולי ממחזרים בעיות שאינן מטופלות, שהם כל כך חיוניים למיזם לדעתי, שלא עמדתי בפיתוי להעביר גם אליך את התבנית
העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרף לשרשרת הפרגונים, ותעביר הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאתה מעריך, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה2|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}}

איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:04, 2 במרץ 2021 (IST)

תודה רבה לך ולכל מי ששלח את התבנית. גילגמש שיחה 22:06, 2 במרץ 2021 (IST)

בוא נסכם, שמעכשיו:
1. אתה לא תבטל עריכות שלי.
2. אני לא אבטל עריכות שלך.
3. אם יש צורך בכל זאת לבטל, העניין יצויין בדף השיחה של הדף בתוספת תיוג.
4. במקרה חירום (השחתה שעוד כמה אנשים יסכימו שהיא השחתה) הכללים מבוטלים.
5. במקרה של מעבר על החוקים, המשתמש יחסם ליום (או יותר, תלוי בגודל הביטול).
Zozoar - שיחה 10:24, 3 במרץ 2021 (IST)

תקפיד על הנהלים ולא תחסם. זה הכל. גילגמש שיחה 10:28, 3 במרץ 2021 (IST)
גם אתה. תזכור שלמלחמת עריכה יש שני צדדים.Zozoar - שיחה 10:29, 3 במרץ 2021 (IST)
אמרתי לך כבר - אם תבצע עבירה כלשהי על הנהלים התגובה תהיה חסימה. לא אוסיף. גילגמש שיחה 10:32, 3 במרץ 2021 (IST)

שלום גילגמש, איך מסדרים את התבניות בטור מסודר ושהם לא יתפזרו על הדף? תודה רבה!! מדינת ישראל1 מדינת ישראל1 - שיחה 16:51, 3 במרץ 2021 (IST)

שלום,
עדיף שתפנה לדלפק יעוץ. אני לא כל כך חזק בקטע הטכני. גילגמש שיחה 16:53, 3 במרץ 2021 (IST)

כתבת לי שהערך שהוספתי אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה[עריכת קוד מקור]

ברצוני להבין מדוע. הערך עומד בכל הקריטריונים של ויקיפדיה.

עיני בבקשה (או עיין) במדריכי הכתיבה ובערכים אחרים בנושא דומה כדי להתרשם מהסגנון המקובל באתר. גילגמש שיחה 20:29, 3 במרץ 2021 (IST)

יאסר ערפאת[עריכת קוד מקור]

אפשר להבין מדוע מחקת את עריכותי בדף הערך יאסר ערפאת. אם הינך טוען שאחת מין העריכות שעשיתי לא נכונה אתה מתבקש לסביר מה לא נכון. --Mickey - שיחה • י"ט באדר ה'תשפ"א • 20:32, 3 במרץ 2021 (IST)

מכיוון שאני בן אדם, אשמח שטענה גם לי. --Mickey - שיחה • כ' באדר ה'תשפ"א • 09:35, 4 במרץ 2021 (IST)
ומה כתוב בראשית דף השיחה לעניין הפניות האלה? זאת תשובתך כמו גם תשובתם של כל היתר. גילגמש שיחה 09:51, 4 במרץ 2021 (IST)
לא הבנתי, אתה טוען שערפאת לא היה טורוריסט? וגם אתה אומר שהבת של ערפאת הייתה בן? לא הבנתי. --Mickey - שיחה • כ' באדר ה'תשפ"א • 09:55, 4 במרץ 2021 (IST)
אני לא מנהל דיונים על עריכות בדף שיחתי. דף שיחה משמש לפניה אישית ולא לדיון על עריכה. בהתאם לנהלים, באפשרותו של כל אדם (פרט למשתמש חסום) לכתוב מה שיעלה על רוחו בדף שיחתי, אבל אני לא חייב להשיב על הפניות או להתייחס באופן כלשהו לפנייה. לכן, אני פשוט לא עונה כמדיניות גורפת על פניות שעיקרן דיון אודות שינוי זה או אחר בערך כלשהו. בשביל זה יש לכל ערך דף שיחה ושם אני משיב לטענות אלה. בדף שיחתי אני נוטה להתעלם מהפנייה היות שכאן לא המקום הנכון לדון על כך. גילגמש שיחה 10:17, 4 במרץ 2021 (IST)
על מה אתה מדבר. משתמש חסום? --Mickey - שיחה • כ' באדר ה'תשפ"א • 10:54, 4 במרץ 2021 (IST)
לפעמים, משתמש חסום מתחצף עד כדי כך שהוא מעז לפתוח בובת קש או להתחבר מחשבון אנונימי ולערוך במהלך תקופת חסימתו, תוך הפרת נהלים. למשתמש חסום אסור לערוך בוויקיפדיה במהלך תקופת חסימתו. לכן, אם משתמש חסום כותב בדף שיחתי, אני מסיר את דבריו, בהתאם לנוהל. גילגמש שיחה 11:01, 4 במרץ 2021 (IST)

תעביר את זה הלאה[עריכת קוד מקור]

תעבירו את זה הלאה
סיבת העיטור: ריכוז מיזם הערכים המומלצים.
העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרף לשרשרת הפרגונים, ותעביר הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאתה מעריך, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}}
.david7031שיחה • כ' באדר ה'תשפ"א • 21:54, 3 במרץ 2021 (IST)
תודה רבה דוד גילגמש שיחה 22:03, 3 במרץ 2021 (IST)

היי, אני עורכת לאסף את הדף כעוזרת המחקר שלו. בדפים אחרים יש רשימה של פרסומים, בעברית ובאנגלית, אשמח ממש אם תוכל לאשר לנו את זה :)

שלום,
כל הדיונים על שינויים בערכים אך ורק בדף שיחת הערך, לא פה. גילגמש שיחה 10:14, 4 במרץ 2021 (IST)

אפשר לנהל איתך שיחה?[עריכת קוד מקור]

אפשר לנהל איתך שיחה?

דיונים על הערך יש לנהל בדף שיחת הערך. דף שיחה אישי משמש לפנייה אישית ולא לדיון על ערך זה או אחר. גילגמש שיחה 10:23, 4 במרץ 2021 (IST)

גילגמש, אני יודע שהמחיקה אסורה ע"פ הנהלים, אם היית טורח לבדוק, היית מגלה שהעברתי את השיחה לדף של יאסר ערפאת, כמו שביקשת.

אני לא ביקשתי את זה. אילו רציתי היתי מעביר בעצמי. אל תסיר שום דבר מדף שיחתי גם אם זה נראה לך שגוי או מיותר או השחתה. אם ארצה אעשה את זה בעצמי בהתאם לנהלים. באפשרותך לפנות אלי אך לא להסיר דבר מה מדף שיחה זה או להעביר דבר מה לארכיון. גילגמש שיחה 10:28, 4 במרץ 2021 (IST)

היי גילגמש,

התחלתי לעבוד היום על ערך על סדרת הטלוויזיה שקשוקה והתקדמתי הרבה בכתיבת הערך. אשמח אם תסתכל ותגיד לי עם זה טוב ועם משהו לא בסדר שתאמר לי מה. לערך תלחץ כאן ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!15:38, 4 במרץ 2021 (IST)

זה נראה טוב. צריך להרחיב את הערך להוסיף פרקים על הפקה, תפאורה וכיוצא באלה דברים. ראה ערכים על סדרות אחרות. גילגמש שיחה 15:41, 4 במרץ 2021 (IST)
כן לגבי להרחיב זה מה שאני עושה עכשיו, שלחתי לך את זה כדי שתוכל רק לומר לי אם זה טוב ולעזור לי. הפעם למדתי ממה שקרה לפני כן עם לבד בבית והפעם שמתי תבנית יצירה כך שלא יוכלו להגיד "לא ידעתי" ודברים כאלה שאחר כך בדיעבד כשקוראים את הערך מגלים שזה העתק הדבק לטיוטה. ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!15:46, 4 במרץ 2021 (IST)
צריך לשים תבנית עבודה במרחב הערכים ולא בטיוטה שלאו דווקא מכירים אותה. גילגמש שיחה 15:48, 4 במרץ 2021 (IST)

רגע אז להעלות ככה את הערך למרחב הערכים? ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!16:17, 4 במרץ 2021 (IST)

אתה יכול להעביר עם תבנית בעבודה אם בכוונתך להרחיב את הערך. אם לא תרחיב אותו יהיה צורך להחזיר אותו לטיוטה. כתוב בתקציר העריכה שקיבלת אישור מהחונך שלך להעביר את הערך למרחב הערכים. גילגמש שיחה 17:16, 4 במרץ 2021 (IST)

תזכיר לי רק איך מעבירים למרחב הערכים? ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!19:10, 4 במרץ 2021 (IST)

לחץ על "העברה" ובחר את המרחב הראשי (או מרחב ערכים) גילגמש שיחה 19:11, 4 במרץ 2021 (IST)
מאוחר מדי כי כבר העלת אבל לא נורא, פשוט במקום להעלות את זה ישירות מהטיוטה יצרתי ערך ישר ממרחב הערכים ועשיתי העתק הדבק. (כן בדקתי לפני שזה באמת העתיק בסדר ושאין תקלות). ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!19:20, 4 במרץ 2021 (IST)
זה כבר הערך ה2שאני כותב, בסוף אולי עוד אקבל טילדה מוזהבת ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!19:21, 4 במרץ 2021 (IST)
כל הכבוד ניר! גילגמש שיחה 19:22, 4 במרץ 2021 (IST)

תודה רבה! הסמקה ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!19:33, 4 במרץ 2021 (IST)

אני מתקרב עוד ועוד למטרה שלי (100 ערכים) ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!19:33, 4 במרץ 2021 (IST)
מצוין גילגמש שיחה 19:46, 4 במרץ 2021 (IST)
תודה על העזרה! ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!20:05, 4 במרץ 2021 (IST)

עריכה "מיותרת" לערך של יצחק פינדרוס[עריכת קוד מקור]

מר חן היקר, תסביר לי בבקשה למה העריכה שלי לגבי עמדותיו של ח"כ יצחק םינדרס מיותרת, ומי נתן לך את הזכות להחליט מה מותר לאנשים לדעת, ומה לא.

תודה. זאב.

מחיקה של עריכה "מיותרת"[עריכת קוד מקור]

מר חן היקר, תסביר לי בבקשה למה העריכה שלי לגבי עמדותיו של ח"כ יצחק פינדרס מיותרת, ומי נתן לך את הזכות להחליט מה מותר לאנשים לדעת לגבי נבחרי הציבור, ומה לא. אני מצפה לתשובה היום, אחרת נצטרך לדון בנושא מול המנהלים.

בברכה, זאב.

היי

אני תכננתי לכתוב ערך אבל הפעם זה קצת שונה, רציתי לכתוב ערך על ספידיפדיה, אני מבין שתכנית זה אתר נורא שלא אמור להיות לו מקום בוויקיפדיה היות וערך בוויקיפדיה ידוע לרוב כמקום כבוד אבל הפעם דווקא כדאי לעבוד על הערך הזה, זה יכול להעלות את המודעות לטרולים ולסכנות ברשת, הפעם בשונה מפעמים קודמות לא התחלתי עדיין לכתוב וגם לא אתחיל עד שאקבל את אישורך מכיון שמדובר במחקר קשה ומסובך שכולל בתוכו גם הרבה מאוד סכנות בין אם אינטרנטיות ובין אם סכנות חיים בהתחשב בעובדה שמדובר באתר שרובו עוכר ישראל ואנטישמי ואם עולים על זהותינו אי אפשר לדעת מה עורכי ספידיפדיה עלולים לעשות אבל נראה לי שככל שנשמור על הפרוייקט הזה כמה שיותר סודי כך נישמר יותר ונצליח לחדור ולהוציא מידע מספידיפדיה יותר בקלות, אם אני אעבוד על הערך הזה אני מנחש שזה יהיה הפרויקט הכי גדול ומסוכן שעבדתי עליו אי פעם אבל אם כל הסכנות זה אפשרי, יש אישור ממך. ‏ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!22:08, 5 במרץ 2021 (IST)

בוקר טוב, אני לא חושב שזה רעיון טוב. תשלים קודם כל את הערך שאתה כותב עכשיו אחר כך נתקדם לערך הבא. באשר לספידיפדיה עצמה אני לא חושב שיש לערך חשיבות אנציקלופדית ולכן אני לא יכול לאשר לך לכתוב את הערך הזה. גילגמש שיחה 05:14, 6 במרץ 2021 (IST)

אוקיי לגבי הערך השני נראה לי שהוא כבר מוכן, אני לא רואה עוד נושאים להרחיב, אם יש עוד נושא שצריך להרחיב בו אשמח אם תציין אותו בפני ‏ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!10:15, 6 במרץ 2021 (IST)

אבדוק. גילגמש שיחה 11:07, 6 במרץ 2021 (IST)
סבבה ‏ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!11:10, 6 במרץ 2021 (IST)

נו, הערך מספיק מורחב? ‏ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!12:01, 6 במרץ 2021 (IST)

גילגמש? אני מחכה לתגובה, הערך מספיק מורחב או לא? ‏ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!21:42, 6 במרץ 2021 (IST)

אני צריך עזרה בהרחבת הערך ‏ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!21:07, 7 במרץ 2021 (IST)

מדוע אתה מסיר את כל הקישורים לאתר "דיומא"? דוד שי - שיחה 13:00, 6 במרץ 2021 (IST)

הייתה הצפה והיו תלונות והסרתי את הכל באופן גורף. עברתי על הקישורים ואני עומד להחזיר חלק מהם. גילגמש שיחה 13:04, 6 במרץ 2021 (IST)

חדשופדיה 2021 שבוע 10[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #10
עודכן ב־7 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● בויקיפדיה:מפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את דגש חזק למפעיל מערכת
● לקראת יום האישה הבינלאומי, המתקיים ב-8 במרץ, יתקיימו במהלך חודש מרץ אירועים שמטרתם לצמצם את הפער המגדרי בוויקיפדיה, במסגרת מיזם כללי המתקיים במטא
● כמות הערכים על בני אדם בוויקיפדיה העברית שעוסקים בנשים חצתה את סף ה-25 אחוז! הנתון הזה מציב אותנו במקום מכובד למדי בין ויקיפדיות אחרות, עם ערכים רבים יותר (באופן יחסי) מאשר בערבית, באנגלית, בגרמנית, בפורטוגלית, בצרפתית ובספרדית. יחד עם זאת, נתון זה פחות טוב מאשר בוויקיפדיות רבות אחרות בהן ויקיפדיה הוולשית, הבלארוסית, היוונית, הנורווגית והאירית ●
תחרות הכתיבה העשירית הסתיימה ותהליך השיפוט בעיצומו ●
בורה בורה, Geagea, דוד שי, Shinaimm, שמזן, Mbkv717,‏ Dovno,‏ IKhitron,‏ קיפודנחש, יונה בנדלאק, זאב קטן, גופיקו, מקףבעלי הידע במערכת בדיקת פרמטרים פנו לעורכים במזנון במטרה לסייע בתיקון שגיאות מתוך קטגוריה:שגיאות פרמטריות לפי תבנית, לאחר שהצטברו מאות שגיאות בקטגוריה ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי ספירתם של חסרי זכות הצבעה במחלוקות בדפי שיחה
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא יום האישה הבינלאומי

ערב טוב, בידיעה שנוספה לתבנית (הבדל) מתייחסים למאמר הזה, אבל קריאה ראשונית מראה שהעיתונות בישראל כשלה פעם נוספת בהבנת הנקרא. האם המאמר עוסק ספציפית בפציעות הנוגעות ללסת (מה שנקרא במאמר maxillofacial injuries)? אם כן, הרי שהידיעה בתבנית שגויה ויש לתקנה. (שימנשמע?) מה, אין? 17:56, 7 במרץ 2021 (IST)

בוקר טוב,
המאמר מתייחס לסוג מסוים של פציעות ירי. אין אזכור לצלפים. הכוונה לפגיעות מכדורים ולא מריקושט או שברים של דבר מה (high velocity). הם מסבירים במאמר בדיוק למה הכוונה. כלי דם לא מתפראים תוך 48 שעות ואין זכר לזה במאמר. רובה צלפים הוא כל רובה עם כוונת צלפים לכן גם רובה צלפים הוא כמובן נשק קל. נדיר שצולפים ממקלע כבד או מתותח אם כי קראתי על כמה מקרי צליפה ממקלעים כבדים עם כוונת טלסקופית. בכל אופן, החלק הזה בוודאי שגוי במאמר.
הפציעה המוזכרת במאמר היא בחלק המרכזי של הפנים. הינה תמונה של עצם המקסילה [1]. לכן, אפשר לומר שזה בלסת אם כי זה כולל גם את האף ואת הלחי. אני מניח שכל פציעה שלא הייתה במצח ניתן להגדיר כ"maxillo-facial injury" והתרגום כפציעה בלסת נראה לי סביר בסך הכל. את החלק העיקרי פספסו אצלנו. נקודת המפתח היא "revascularization" - הכוונה ליצירת מסלולים חדשים לכלי דם כדי שיכלו להגיע לאזור הפצוע. גם תיאור תהליך הריפוי לא מדויק. אחת הבעיות העיקריות בפציעה כלשהי היא נמק - ניתוק של זרם הדם. אם אין זרם קבוע של דם יכול להווצר נמק כי אין לרקמה חמצן. חייבים לחדש את זרם הדם כדי למנוע נמק. וכאן עיקר התוכן של המאמר - העיכוב בטיפול אפשר גדילה וריפוי של כלי דם (ה-revascularization) והוא זה שחידש את זרם החמצן. את זה פספסו והתמקדו בדברים אחרים. גם אצלנו חשוב להדגיש את הנקודה הקריטית הזאת.
חשוב לזכור שטיפול מהיר בכל זאת חשוב מאוד. טיפול מהיר יכול למנוע איבוד דם, יכול למנוע זיהום. כאן הם מתווכנים לטיפול מסוג מאוד מסוים - טיפול כירורגי מסוג מסוים. הם מציינים שתי גישות במאמר: טיפול שמרני וניתוח אחריו או טיפול מידי בפצע ויחד איתו ניתוח הפנים. טיפול ראשוני כולל לפי המאמר את הדברים הבאים:
debridement, fracture stabilization, and primary closure כלומר, ניקוי הפצע משברי עצם ומלכלוך, קיבוע השבר וסגירה ראשונית. את זה הם ממש לא מציעים לדחות. אם לא יעשו את זה אפשר למות בגלל זיהום. החלק השני הוא זה שאפשר לעכב והוא reconstruction of hard tissues and subsequently by correction of residual deformities of the oral cavity - שחזור רקמות קשות (עצמות) וטיפול שיניים לתיקון הלסת. הינה החלק הרלוונטי מהמאמר: This delayed intervention group included patients who had minimal on-site treatment; in other words, debridement of wounds and simplification of fractures with no prior fixation had been performed in Syria - הקבוצה שהטיפול בה התעכב קיבלה טיפול בסיסי בשטח - ניקוי הפצע וטיפול בסיסי בשברים ללא קיבוע (כאן הכוונה לקיבוע בברגים - ניתוח שיש לבצע בבית חולים מסודר ולא בשטח לחימה, יש תמונה של ברגים במאמר) את החלק הקריטי הזה פספסו במאמר במקור ראשון. מי שיעניק טיפול המתואר במקור ראשון (כלומר סתם יחכה לחסדי שמים בלי לעצור אפילו את הדימום) צפוי לתביעת רשלנות רפואית על כך שלא הציל את הפצוע שלא לומר מילים קשות יותר. גילגמש שיחה 09:29, 8 במרץ 2021 (IST)

סטיסטיקה[עריכת קוד מקור]

היי

אני הרבה זמן בוויקיפדיה ואני די רוצה לדעת מה המיקום שלי בסטטיסטיקה, תוכל לומר לי מה מקומי או לפחות ללמד אותי איך בודקים את זה? ‏ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!13:21, 8 במרץ 2021 (IST)

שלום,
נסה פה: ויקיפדיה:סטטיסטיקה. יש שם כל מיני לינקים וקישורים פנימיים. תגלה שאני אחד הפעילים המרכזיים, בטח בעשירייה הראשונה או השנייה. גילגמש שיחה 14:58, 8 במרץ 2021 (IST)
אני נכנסתי אבל אני לא מצליח למצוא את עצמי ‏ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!16:49, 8 במרץ 2021 (IST)
אגב גם היום אצטרך גיבוי בהמשך כתיבת הערך כי ב19:00 יש לי אימון אבל כבר ב18:00 אני אהיה תפוס כי אני מאמן את הילדים הקטנים, אז יכול להיות שלא אוכל לערוך את הערך, אז אם יש משהו שצריך לשפר אשמח אם תשפר אותו בעצמך ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!16:53, 8 במרץ 2021 (IST)
לא חובה לערוך כל יום. אם אתה לא מוצא את עצמך סימן שלא ביצעת מספיק עריכות. תוכל לגשת תרומותיך (לינק מדף המשתמש או מגרסאות קודמות ולראות כמה עריכות ביצעת) גילגמש שיחה 17:00, 8 במרץ 2021 (IST)
הסטטיסטיקה כוללת את ה־1000 (או ה־800; אני כותב מהזיכרון) הראשונים. צריך לבצע כמות די מרכזית של עריכות (ובמרחב הערכים) כדי להיכנס אליה. דגש חזק - שיחה 17:12, 8 במרץ 2021 (IST)
טוב, אני אמשיך מחר לכתוב, יש לי רעיון לערך ‏ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!23:08, 8 במרץ 2021 (IST)

בארק מצווה[עריכת קוד מקור]

לאחר שהשבת את הערך לגרסת ינואר היציבה שב בר-כח וערך אותו ממש רגע לפני שהרך ננעל לעריכה. התבניות 'דרוש מקור' למקורות שכבר ישנם בערך שבר-כח לא מסכים עימם יוצרות תחושה שהערך שגוי או משהו. אבקשך להשיב את הערך למהדורת ינואר ולסמוך על המקורות שהיו אי-אז לפני התשדירי בחריות. תודה רבה

אם יש מחלוקת משחזרים את הערך לגרסה היציבה. תוכל לכתוב את כל הטיעונים שלך, ובכלל זה בקשה להשבת מקורות, בדף שיחת הערך ואם יהיה רוב תוכל לבצע את העריכה. כמו כן, אני מבקש לא לנהל דיונים על הערך בדף שיחתי. בשביל זה קיים דף שיחת הערך ואת כל מה שיש לך לכתוב על הערך יש לעשות אך ורק שם. גילגמש שיחה 15:37, 8 במרץ 2021 (IST)

ראשית, סליחה לא בקיא בנימוסים והליכות של ויקפדיה. פעם ראשונה מעורב בצורה כזו באמת סליחה ביחס למרחבים האישיים. שנית הסכמתי לחלוטין שחזרת לתבנית יציבה אך הוא ערך לאחר מכן את שחזורך והערך ננעל. אעבור לדף הערך להבא. תודה רבה

עריכות שלא כלולות בגרסה היציבה לא יתקבלו כל עוד יש מחלוקת בעניין הזה. במקרה הצורך אפעל לחסימת העורך שפתח במלחמת עריכה. גילגמש שיחה 15:41, 8 במרץ 2021 (IST)

למה ביטלת את עריכתי? ספסףספספוני בספסופיכם 19:00, 10 במרץ 2021 (IST)

כי חשוב להשאיר קישור לארגז חול בדף השיחה של המשתמש כדי שידע למצוא את הערך ולטפל בו. גילגמש שיחה 19:03, 10 במרץ 2021 (IST)
נכון, וזה מה בדיוק שעשיתי. כשאתה כתבת את ההודעה כתבת אותה בדף המשתמש שלו, ואני מחקתי אותה מדף המשתמש והעברתי לדף השיחה ואתה ביטלת לי את העריכה בדף המשתמש. ספסףספספוני בספסופיכם 19:05, 10 במרץ 2021 (IST)
אתה צודק. לא שמתי לב. אבל לא היה צריך לערוך את דף המשתמש. ביקשתי את מחיקתו. המשתמש יחליט בעצמו מה יכתוב בדף המשתמש שלו. אני מתנצל על השחזור השגוי. גילגמש שיחה 19:07, 10 במרץ 2021 (IST)
זה לא המשתמש שערך את הדף שלו, אתה ערכת אותו. ספסףספספוני בספסופיכם 19:09, 10 במרץ 2021 (IST)
נכון. ביקשתי את מחיקת העריכות האלה. צריך להשאיר קישור אדום. גילגמש שיחה 19:13, 10 במרץ 2021 (IST)

כוכב בשבילך![עריכת קוד מקור]

כוכב צבאי!
לא מצאתי כוכב צבאי כללי, אז תאלץ להסתדר עם זה (: בברכה רבה דזרטשיחה 13:12, 12 במרץ 2021 (IST)

תודה רבה! כוכב צבאי זה בהחלט הולם מאוד. גילגמש שיחה 16:43, 12 במרץ 2021 (IST)

(: יופי בברכה רבה דזרטשיחה 17:08, 12 במרץ 2021 (IST)

חדשופדיה 2021 שבוע 11[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #11
עודכן ב־16 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● בויקיפדיה:מפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את איש השום למפעיל מערכת
● לאחר דיון במפעיל נולד הוחלט למנות את דגש למפעיל מערכת לחצי שנה, בבחינת "תקופת הרצה" בה יוכלו הבירוקרטים להתרשם מתפקודו, ובמידה ותקופה זו תהיה חיובית מבחינת הקהילה ומבחינתו של דגש, יאריכו את ההרשאה לשנתיים וחצי נוספות. ●
מדיניות ערכי שחקנים ושחקניות מוצגת לקראת הצבעה בפרלמנט
● במסגרת הרצאות Wiki Talk ירצה עופר אדרת, כתב הארץ לענייני היסטוריה, על "אוצרות" שאפשר למצוא באינטרנט. קישור להרשמה להרצאה >>
● לאחר דיון בכיכר העיר, דזרט לקח על עצמו את ניהול מיזם ביכורים
תחרות הכתיבה העשירית הסתיימה ותהליך השיפוט מתקרב לסופו ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי השאלה האם תבנית משתמש מסוימת היא בעייתית
● במזנון מתקיים דיון לגבי השאלה האם יש מקום להוספת קישורים לאתרי מתכונים בערכים על מאכלים
● במזנון מתקיים דיון לגבי השאלה הסרת הקישורים מתבנית ידיעות אחרונות
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא יום הולדת 10 למקבץ השבועי

היי, ראיתי שנכתב ערך על המפיקה דנה עדן, לפי דעתי אין סיבה לכתוב ערך על מפיק טלוויזיה תוספת לעובדה שהערך קצרמר ומנוסח רע, רציתי לדעת האם אני יכול להתחיל דיון מחיקה? נ.ב אני מעדיף להמשיך את השיחה הזו במייל מכיון שהחליפו אצלי את הראוטר מה שיצר תקרית לא נעימה עם חברת הרשת שלנו כך שמעכשיו אין לי ווי פיי עד ה22 לחודש (פדיחה) אז ויקיפדיה לא עובדת לי טוב. ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!15:03, 14 במרץ 2021 (IST)

לא, הערך הזה לא מתאים לדיון מחיקה.
אתה יכול לשלוח לי מייל. בשביל זה עליך להגדיר מייל במערכת וללחוץ על "שליחת דואל למשתמש" כשתגיע לדף המשתמש שלי (מופיע בסרגל הכלים מצד ימין). גילגמש שיחה 16:40, 14 במרץ 2021 (IST)

למה לא, תוספת לעובדה שמדובר בקצרמר ללא תבנית קצרמר (לא שאני ראיתי) הערך נכתב רק כדי להיות מקביל לערך על שקשוקה כדי שהקישור לדנה עדן לא יהיה אדום. ‏ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!16:16, 15 במרץ 2021 (IST)

נמשיך לדון על זה במייל כדי שלא יהיו תקלות. ‏ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!16:17, 15 במרץ 2021 (IST)

ערך שי וואייז[עריכת קוד מקור]

אפשר להבין מדוע מחקת את כל הביקורות ממעריב ומגזינים מובילים ברחבי העולם והשארת רק כתבות מקומיות? הרי כותבים שהוא קיבל שבחים על יצירתו יש לשים אסמכתות לכך. שנית, טענת שמדובר בניים דופינג - אך מדובר בנגנים מרחבי העולם שהשתתפו באלבום. יש אמנים שמופיע כל בעל תפקיד שאין לו ערך בויקיפדיה, ואני התמקדתי באנשים שיש להם ערך בויקפידה. כך שזה לא נקרא ניים רופינג - אלא מי מעורב באלבום. שלישית, מחיקת הפרסום שבמאי זוכה אוסקר שיתף את האלבום, וגם הדבר זכה לסיקור תקשורתי מוריד מהערך. הרי המטרה בין השאר היא להסביר מדוע יש לכך ערך בוויקפידה - אם מוחקים את הביקורות ברחבי העולם והנגנים שהשתתפו מורידים הרבה מהערך עצמו. שאר העורכים הסכימו באופן גורף שמדובר בערך טוב בין השאר בשל הביקורות. אודה לביטול את עריכותיך האחרונות.

הרבי מלובביץ מחלוקת[עריכת קוד מקור]

אפשר להבין למה מחקת את תבנית {מחלוקת}? וכן אני יודע שזה מפנה להצבעה וזה מה שהתבקש מדף השיחה. ● יונתן770י (אשמח לדבר) 12:34, 16 במרץ 2021 (IST)

אוקי. כנראה הייתה חוסר הבנה. הקפד על תקציבי עריכה ברורים. זה עשוי למנוע שחזור שגוי. גילגמש שיחה 12:38, 16 במרץ 2021 (IST)
סבבה, ואני מזמין אותך להשתתף בהצבעה, בבוא העת.● יונתן770י (אשמח לדבר) 12:49, 16 במרץ 2021 (IST)
תודה על ההזמנה. גילגמש שיחה 12:50, 16 במרץ 2021 (IST)

שאלת חשיבות[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה. אשמח אם תעיין בערך הזה ותגיד לי מה החשיבות שבו. תודה, קלונימוס - שיחה 15:46, 17 במרץ 2021 (IST)

שלום,
הקישור אדום. יתכן שהיה שם משהו קודם ונמחק. גילגמש שיחה 17:33, 17 במרץ 2021 (IST)
מוזר. אתמול קראתי את הערך. קלונימוס - שיחה 07:46, 18 במרץ 2021 (IST)
הועבר לכאן ע"י ביקורת. Dovno - שיחה 08:49, 18 במרץ 2021 (IST)

היי, ביצעתי עדכון לערך של אשדוד נט אשמח אם תאשר כדי שאוכל להחזיר למרחב הערכים. הערך תוקן על פי הערות של רחל, אשמח לאישור[עריכת קוד מקור]

היי, ביצעתי עדכון לערך של אשדוד נט אשמח אם תאשר כדי שאוכל להחזיר למרחב הערכים. הערך תוקן על פי הערות של רחל, אשמח לאישור

שלום. הגבתי כבר בצהרים בדף שיחת הטיוטה. ניסוחים אוהדים לא יכולים להיות מקובלים. שום דבר שמזכיר עלילה, שום דבר שמזכיר שבח ולו גם הקטן ביותר או ניסוח אוהד ולו גם באופן מקרי ושום דבר שמזכיר מחקר מקורי. ראה את מדריכי הכתיבה שלנו. גילגמש שיחה 18:42, 18 במרץ 2021 (IST)

היי גילגמש תיקנתי לפי הערות, ללא שבח, ללא ניסוח אוהד, ללא שום הערה שאין לה ביסוס. אשמח לאישור כדי שהערך יוכל להיות מאושר. תודה

אדון מלך ויקפדיה מר גילגמש אתה לא יכול להמשיך לחסום ערכים על פי רצונך, הערך תוקן בדיוק על פי הערות שנשלחו לי. אם אתה מעוניין ללמד ולהסביר לאנשים איך לתקן את עצמם אז תרשום את הערות שלך, אם אתה מעוניין רק להראות שיש לך כוחות בתוך ויקפדיה ושאתה עורך בכיר אז אתה עושה עבודה מעולה. זאת אנציקלופדיה חופשית, בזמן שאתה שומר את כל הכוח אצלך כמו איזה דיקקטור, תסביר מה הטעות במקום לאיים. הערך תוקן בהתאם להערות. אבקש להבין בדיוק מה צריך לערך הזה בשביל להיות מתוקן

חדשופדיה 2021 שבוע 12[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #12
עודכן ב־12 באפריל
לחתימה על מינוי לידיעון

● בויקיפדיה:מפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את איש השום למפעיל מערכת
● בפרלמנט מתקיימת הצבעה על מדיניות לקביעת ערכי שחקנים
● תהליך השיפוט בתחרות הכתיבה העשירית הגיע לסיומו. בבית הראשון בתחרות זכו הערכים: ליבת קרח, למידה מונחית ורעידת האדמה באגאדיר (1960). בבית השני זכו שיר של אש ושל קרח, סקאר, קומיקסאי, מטפחת ספרים, לוח ארש ואדריכלות יפנית. בבית השלישי זכו ג'ון קריטנדן, דגל רומניה ויום אוסטרליה. התמונה "דובון יפהפה לצד זבוב" זכתה בתחרות התמונות והאיורים, ואיתי גור זכה בפרס הויקיפד התורם. פירוט נוסף, ציון לשבח של ערכים נוספים, תגובות לתחרות ולתוצאותיה ועוד ניתן לראות כאן
● במסגרת הרצאות Wiki Talk ירצה פרופסור שיזף רפאלי, נשיא מכללת שנקר, על אנציקלופדיות ומקורות אנציקלופדיים. קישור להרשמה להרצאה >>
● התמונה הזוכה במקום הראשון בתחרות ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - מסלול הצילום הגיעה למקום שמיני בתחרות הבינלאומית! ●
במזנון מתקיימים מספר דיונים, ביניהם: שינוי/הוספת דרכי מינוי מפעילים, דיון העוסק בהפניות לערכי יחסי חוץ, דיון לגבי הדגשת שמות מדעיים, דיון העוסק ברשימות מועמדים לבחירות ודיון לגבי שאיבת בן/בת זוג מויקינתונים
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא בחירות

מחיקת עריכה[עריכת קוד מקור]

מדוע זה לגיטימי להזכיר שם אדם בתור רוצח בלי שמץ של הוכחה? האם זה ניצול העובדה שהוא נפטר ואין לו יכולת להגן על עצמו ולפי החוק הקיים יורשיו אינם יכולים לתבוע דיבה בשמו? היליהילי - שיחה 08:03, 21 במרץ 2021 (IST)

אין ולא תהיה תגובה על עריכה ספציפית בדף שיחה זה. את כל הדברים שלך עליך לכתוב אך ורק בדף שיחת הערך. לרוב אני לא כותב אפילו את זה אלא פשוט מתעלם מפניות כאלה אבל הנחתי שאת חדשה ואולי לא בקיאה בכללים אז טרחתי לענות. גילגמש שיחה 09:38, 21 במרץ 2021 (IST)

למה ביטלת את העריכה שלי בדף ברוך גולדשטיין כבר יש תבנית כזאת על התמונה? י.חדברו איתי!מיזם הרכבים • ח' בניסן ה'תשפ"א • 10:37, 21 במרץ 2021 (IST)

ארכוב מחלוקת[עריכת קוד מקור]

אשמח לדעת מדוע ארכבת את ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/קטגוריה:מפרשי פירוש רש"י לתורה.● יונתן770י (אשמח לדבר) 11:20, 21 במרץ 2021 (IST)

כי ההצבעה נפתחה בניגוד לנהלים. גילגמש שיחה 11:34, 21 במרץ 2021 (IST)
איכן הם הנהלים?● יונתן770י (אשמח לדבר) 12:05, 21 במרץ 2021 (IST)
ראשית נאמר לך בדף המחלוקת עצמו. שנית, יש דף מדיניות שדן בהצבעות מחלוקת. לפני שאתה פותח הצבעה עליך לנהל דיון בדף השיחה ולנסות להגיע לפשרה. ההצבעה היא האפשרות האחרונה, לא הראשונה. גילגמש שיחה 08:40, 22 במרץ 2021 (IST)

צבעים בחתימה[עריכת קוד מקור]

נתקלתי באזהרתך בחסימה את משתמש Neriah בעניין הצבעים בחתימתו, ותהיתי לעצמי, למה דווקא הוא שונה מהמונים בויקיפדיה שמחזיקים בחתימה צבעונית, לדוגמה הבחור החביב הזה: PRIDE!. מסוקרן לחלוטין וכולי אוזן. יושב אוהלשיחה • ט' בניסן ה'תשפ"א 19:19, 21 במרץ 2021 (IST)

החתימה הייתה צבוענית מאוד והפריעה בצורה קשה. גם החתימה הזאת בעייתית וגם קישורים רבים אבל זה עוד איכשהו תקין. גילגמש שיחה 08:39, 22 במרץ 2021 (IST)
זה מוזר, החתימה של נריה היתה בצבע אחיד חלק, ואילו זו צבעונית הרבה יותר, לא ברור למה זו מפריעה פחות משל נריה.
מלבד זאת, אם יש חוק - אז יש חוק, ואם אין - אז אין. האם אתה יכול להפנות למקום שבו נקבע כי חתימה צבעונית אסורה באופנים כלשהם? יושב אוהלשיחה • ט' בניסן ה'תשפ"א 09:53, 22 במרץ 2021 (IST)
כבר פנו כמה פענים לEuro know לשנות את החתימה. חתימה שנמשכת 2-3 שורות בקוד מקור אינה תקינה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:57, 22 במרץ 2021 (IST)
אני לא יודע למה אתה נופלים עליי ועל Neriah (בנוגע אליי, התלונת על זה שהיה שימוש בתבניות ולא בנוגע הצבעים). יש עוד מלא משתמשים שיש להם חתימה צבעונית. מי? הנה מתיייג: העיתונאי המנטר, ספסף, Dorian Gray Wild, לבלוב, Hanay, גופיקו, 2547119nirniki, אילן שמעוני, Yiftaa. PRIDE! - שיחה 10:03, 22 במרץ 2021 (IST)
אין שום חוק שאוסר על חתימה צבעונית ספסףספספוני בספסופיכם 10:05, 22 במרץ 2021 (IST)
יונה ב., אז איך זה שדווקא על נריה הוחלט 'חת-שתיים לאיים בחסימה? גילגמש פשוט נחת אצלו בלי גינונים מיותרים והודיע "שנה את החתימה או שתחסם", ואף סירב לבקשה שהופנתה אליו להביא מקור לדרישתו. סטנדרט כפול זה מעשה חמור, בטח כשמדובר באיומי חסימה שלא מעוגנים בחוקי ויקיפדיה.
PRIDE!, אני לא "נפלתי עליך" אלא הבאתי אותך כדוגמה רנדומלית לסטנדרט הכפול מצידו של גילגמש, במקרה אתה היית זה שהחתימה שלו עמדה לי בראש, אולי בגלל צבעוניותה המרובה. ואכן - כפי שהיטבת לאסוף - ישנם משתמשים רבים מאוד בעלי חתימה צבעונית, מה שמעלה תהיות כבדות לגבי הנפילה של גילגמש על נריה. יושב אוהלשיחה • ט' בניסן ה'תשפ"א 10:08, 22 במרץ 2021 (IST)
אין שום איסור להשתמש בצבעים בחתימה וכמו ש-Euro know אמר יש הרבה משתמשים עם צבע בחתימה שלהם. זה לא יפה לאיים על משתמש בחסימה בלי להביא אף מקור לכך שאסור ולהתעלם מפניה מפורשת לדרישת מקור. בברכה, גופיקו (שיחה | תרומות) פסח שמח! 10:15, 22 במרץ 2021 (IST)
יושב אוהל, האם אני איימתי? האם אני חסמתי? אם כל השאלה שלך זה למה מישהו איים על משתמש אחד ולא על אחר, אני אתן למשתמש לענות. אני רק ציינתי שפנו לאירו-נאו. ומי שמחפש, הכללים לחתימה נמצאים בעזרה:חתימה#כללים לבחירת חתימה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:24, 22 במרץ 2021 (IST)
אשמח אם לא יתיגו אותי בשיחות שלא קשורות אליי כי זה נורא מבלבל. ‏ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!10:27, 22 במרץ 2021 (IST)
הדיון הזה מקומו במזנון, האם יש צורך לקבוע את אורך החתימה המקסימלי בתווים, או באחוזים יחסית לשם המשתמש עד פי 5 משם המשתמש. או שאין להתערב כלל. ייתכן שיוחלט כך או אחרת אך לטעמי, חתימה זו ארוכה מידי [[משתמש:Euro know|<span dir="ltr"><span style="color:red;">P</span><span style="color:orange;">R</span><span style="color:yellow;">I</span><span style="color:green;">D</span><span style="color:blue;">E</span><span style="color:purple;">!</span></span>]] (אולי תחליף אותה ב-🏳️‍🌈?) לַבְלוּב📳 • ט' בניסן ה'תשפ"א • הבחירות שלפני הבחירות החמישיות10:31, 22 במרץ 2021 (IST)
יונה ב., חלילה וחס, לא האשמתי אותך. אבל אנו נמצאים בשיחת המשתמש שעשה זאת ואליו הופנתה השאלה, ובעקבות הבהרתך חידדתי מדוע עדיין טענתי בעינה עומדת. יושב אוהלשיחה • ט' בניסן ה'תשפ"א 10:33, 22 במרץ 2021 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אולי פיספסתם, אבל גילגמש חסום כרגע לבקשתו ל-3 חודשים. כך, שהדיון כאן הוא עקר. ניתן להעבירו למזנון. לַבְלוּב📳 • ט' בניסן ה'תשפ"א • הבחירות שלפני הבחירות החמישיות10:41, 22 במרץ 2021 (IST)

חסום חסום, אבל על נריה הוא כבר איים. אין טעם לפתוח דיון במזנון - מי שמפריע לו יכול לפתוח, ואם מי שמפריע לו כרגע בחופשה - אז שיפתח כשיחזור מהחופשה.
אני מניח שהמסקנות העולות מהדיון כאן הן שNeriah יכול לצבוע מחדש את חתימתו כרצונו, ואין לאף אחד זכות לחסום אותו על כך. ליתר ביטחון אתייג את דגש שיחווה דעתו האם אני צודק במסקנתי זו. יושב אוהלשיחה • ט' בניסן ה'תשפ"א 10:44, 22 במרץ 2021 (IST)
אני מודה ללבלוב. אין טעם לכתוב לי כרגע. אני בחופשת ויקי ואחזור בעוד שלושה חודשים. אבקש ממישהו מבאי הדף לארכב אותו בארכיון. למען הסרת הספק - מותר לכל משתמש לבקש לחסום את החשבון שלו לכל פרק זמן שיבחר. גילגמש שיחה 10:59, 22 במרץ 2021 (IST)