ויקיפדיה:הטילדה הרביעית/7

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הטילדה הרביעית
גליון זה הוא הגליון השביעי של הטילדה הרביעית שיצא לאור. נא לא לערוך אותו, אלא לשם תיקוני קישורים שבורים ותקלדות. אם יש לכם הערות לגבי גיליון זה, גשו לדף השיחה. אם יש לכם רעיונות לגליונות הבאים, גשו לדף האדום. קישורים לגליונות הבאים נמצאים בצד שמאל.
בטאונה של קהילת ויקיפדיה העברית
מספר גיליון: 7 (קיצור דרך: וק:~~~~)
תאריך הוצאה: 4 באפריל 2007
עורכת ראשית: רותם; תרמו: ירון, ערן, יוני, Pacman, שטול הירוחמי, Golf Bravo
הערות? תיקונים? גשו לדף השיחה של הגיליון. יש לכם מידע עסיסי? גשו לדף האדום

אחד באפריל

לפני מספר ימים היה התאריך 1 באפריל, או בשמו הפחות ידוע, יום הכזבים הבינלאומי. יום זה ידוע בכך שרבים בוחרים למתוח בו את יקיריהם, מכריהם וחבריהם. גם גופים רציינים ומוערכים, כמו הניו יורק טיימס וקול ישראל, מותחים את הקהל שלהם. השנה, כבשנה שעברה, מתחו משתמשים בוויקיפדיה משתמשים אחרים, והפעם נכללו בכך גם המבקרים. השנה יזם יוני מתיחה שכללה הודעה שהופיעה בראש כל דפי ויקיפדיה (כחלק מהודעת המערכת Sitenotice). ההודעה כללה תקציר של הודעה לעיתונות, וזה היה לשונה:

לתשומת לבכם: החל מ-1 במאי תגבה ויקיפדיה העברית כ-50 ש"ח לשנה עבור קריאת ערכים באתר. מאידך, כותבי הערכים יקבלו תמלוגים בסך אלפי שקלים. למידע נוסף ראו ההודעה לעיתונות.

ההודעה קישרה לטקסט ארוך יותר (אותו תוכלו למצוא בדף ויקיפדיה:הומור/הודעה לעיתונות מיום י"ג בניסן ה'תשס"ז, ובו הוסברו המניעים למהלך החדש והבלתי צפוי. בדף השיחה של ההודעה לעיתונות הוחלט לפתוח דף עם תגובות נזעמות מזויפות כדי שההודעה תיראה עוד יותר אמינה. עם זאת, מספר ויקיפדים האמינו שאף אחד עדיין לא עלה על העובדה שמדובר במתיחה, ולכן הגיבו ברצינות בדף השיחה. כדי לא להרוס לאחרים, תגובותיהם נמחקו ואם חזרו על המעשה, גם התבקשו לא לעשות כן כדי לא להרוס לאחרים. בתוך כך, משתמשים רבים עמלו על שחזור דף השיחה של ההודעה לעיתונות, כך שלא יופיעו בו רמזים למתיחה. היקף האמינות היה רחב בהרבה מעבר למצופה: משתמשים רבים באתר גם האמינו לתגובות האנונימים המזויפים שהכניסו יוני ואחרים לדף השיחה; היו שהגיבו בזעם במזנון; והיו מי שסימנו את הערכים שכתבו למחיקה מהירה כמחאה.

המתיחה עוררה הדים בוויקיפדיה. משתמשים רבים הביעו את התנגדותם לפרסום מתיחה שכזו, וזאת בשל תחושה של פגיעה, לדבריהם. תרעומת הובעה גם על הגנה על טקסט המתיחה ועל מחיקת תגובות המתנגדים לה על מנת להמשיך ולקיימה. בעקבות המחלוקת, נפתחה הצבעה בפרלמנט שנושאה האם יש לאפשר הלצות של אחד באפריל. נכון לעכשיו, קיים רוב למתנגדי חגיגת האחד באפריל. בעקבות הצבעה זו נפתחה בפרלמנט הצבעה נוספת שנושאה הפעם הוא האם יש לאפשר הצגת בדיחות בראש כל עמוד בזמן חג הפורים. גם כאן זוכים מתנגדי ההצעה לרוב, נכון לעכשיו. זה לא הסוף, כמובן - הערך "אחד באפריל", מסתבר, מעורר מחלוקת נוספת. לאחר שהורדה המתיחה הנזכרת לעיל, משתמש:חגי אדלר הוסיף לערך, תחת הנושא "מתיחות נודעות", אזכור בן מספר שורות הנוגע למתיחה של יוני. ערן הסיר את המשפט בטענה שמתיחה זו היא חסרת חשיבות. חגי לא השתכנע, ופתח הצבעת מחלוקת בעניין. ההצבעה נמצאת, נכון לרגע יציאת העיתון, לאחר יומה השלישי, ונראה שהמשפט זוכה להתנגדות עזה, כולל מצד הוגה המתיחה המקורי.

אירועים עיקריים

האם ויקיפדיה:פתרון מחלוקות צפוי להיפתח בקרוב ולהחליף את ויקיפדיה:בירורים? מקור הרעיון בוויקיפדיה האנגלית, שם ישנה ועדת בוררות המטפלת בפתרון מחלוקות. קרני החליט לנסות להתאים את דפי המדיניות לויקיפדיה העברית ולפתוח ועדה נבחרת שכזו גם אצלנו. זאת במטרה ליצור מנגנון של הפרדת רשויות בין הביצוע לשיפוט. על פי הטיוטה שכתב, בכדי שהוועדה תייצג קונסנזוס עכשווי בקהילה, חברי הוועדה יבחרו ברוב מיוחס לקדנציה מוגבלת בזמן. הוועדה לא תוכל ליזום החלטות, אלא רק לטפל בסכסוכים אשר הופנו אליה, על ידי הצדדים המעורבים, לאחר שנכשלו נסיונות קודמים לפתור את המחלוקת. הצדדים בסכסוך יעלו את טיעוניהם בפני הוועדה, ללא דיון פתוח, בכדי למנוע וכחנות ופופולריזציה של הדיון, והחלטותיה של הוועדה יחייבו את הנוגעים בסכסוך. יומיים לאחר פתיחת הטיוטה הופיעו תגובות שונות והתפתח דיון סביב הרעיון, בדף השיחה. בדיון בלטו בהתנגדותם לרעיון יוני ופקמן אשר טענו כי המנגנון הקיים כיום טוב דיו, כי ההצעות לסמכויות הוועדה הן רבות מידי וכי המנגנון הנדרש לוועדה זו הוא מורכב מידי. בתגובה להצעה, פתח יוני את ויקיפדיה:ועדת בוררים כדי להדגים עד כמה המדיניות תהיה מסובכת. לטענתו, מדיניות הבודק תהיה משחק ילדים לעומת מדיניות ועדת השיפוט/בירורים.

בארגונם של רותם, שי וגילגמש, התקיים ביום שישי, 30 במרץ 2007, פיקניק ויקיפדיה בפארק הירקון בתל אביב. היה זה מפגש הוויקיפדים הראשון שהתקיים בצורת פיקניק במקום פתוח. כ-70 ויקיפדים רעבים מקשת גילאים מגוונת השתתפו באירוע. הם זללו כ-25 ק"ג בשר, גמעו 60 ליטר שתייה ואכלו מזון נוסף. בניגוד להצבעות המחיקה, המפגיש התנהל בצורה שלווה, והמשתתפים יכלו לשוחח ביניהם לפני, תוך כדי, ואחרי זמן הזלילה. במפגש נעשו פעילויות שונות, בהן חידון טריוויה שחיברה שלומית קדם; ג'ודי שרה; תמרה ניגנה; והיה משחק של חבילה עוברת. לפני המפגש דאג גילגמש לחלוקת האספקה בין הוויקיפדים, וטיפל גם בבקשות מיוחדות לטיפול, כדוגמת מנגל חד-פעמי לצמחונים. מגיסטר, שי יקיר ואלמוג היו אחראים על המנגלים והבשר, ועל מלצור התפוקה היו אחראים שטול הירוחמי וגילגמש. לאחר המפגש, כמו כל מפגש אחר בעבר, הועלו תמונות ממנו לוויקיפדיה לטובת אלו שהשתתפו ואלו שלא השתתפו בו. בדף השיחה זכה הפיקניק לשבחים ולתגובות חיוביות.

טרור בוויקיפדיה

לאחרונה נסוב ויכוח באשר לעקרון הנייטרליות בוויקיפדיה. עיקר הוויכוח נסוב סביב המונח "ארגון טרור", אך הוא כלל גם נגיעות למושגים "פעולת טרור" ו"טרור". הוויכוח נפתח בערך כוח 17, וזאת בעקבות ההגדרה הרשומה בתחילתו: "כוח 17 הוא ארגון טרור פלסטיני". המשתמשים, כצפוי בנוגע לערכים שמושאם פוליטי, היו חלוקים בדעותיהם. חלקם הסכימו להגדרה כי הארגון הוא ארגון טרור, אולם חלקם טענו כי ניסוח זה אינו נכון, וכי יש לכתוב כי הארגון הוא ארגון צבאי דווקא. בעקבות העדר הסכמה, נדרש לדיון בורר, הפעם דיגיטל, אשר הכריע לטובת הניסוח המקורי, המסכים להגדרת הארגון כארגון טרור. הכרעת הבורר לא התקבלה, ונפתחה בנושא הצבעת מחלוקת.

בהצבעת המחלוקת ניתנו נימוקים שונים לשני הצדדים, ביניהם הטענה כי הגדרת הארגון כארגון טרור מתבססת על ההחלטה בהסכמי אוסלו ועל הכרזת ישראל, ומנגד הטענה כי הגדרה זו אינה רלוונטית עוד בשל פעולותיו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט. ההצבעה לא זכתה להשתתפות גורפת, והוכרעה לטובת המגדירים את הארגון כארגון טרור ברוב של 11 מול 7. עם זאת, לאחר ההצבעה טען המשתמש Drork כי ההצבעה אינה לגיטימית בגלל עקרון הנייטרליות לפיו פועלת קרן ויקימדיה, שכן מיזמיה צריכים להביא את הדברים בשם אומרם. במילים אחרות, טען Drork כי יש לציין מי הם אלו אשר מגדירים את הארגון כארגון טרור, ולא להביא את ההגדרה הקובעת חד-משמעית כי הארגון הוא ארגון טרור.

ברוח דיון זה, מחלוקת דומה התעוררה בערך על מפלגת חיזבאללה. Drork טען טענות דומות, כלומר, אין להגדיר את המפלגה כארגון טרור אלא להביא את הדברים בשם אומרם. בטענתו תמכו מספר משתמשים, אולם גם כאן קמו מתנגדים. טענות המתנגדים, ביניהם אלמוג, כללו בין היתר נימוקים לפיהם הארגון עוסק בפעילות טרור, ומכאן שחבריו הם טרוריסטים ושהארגון הוא ארגון טרור. בהתאם, התומכים בהסרת הטענה כי הארגון הוא ארגון טרור גרסו כי, לפי דברי אלמוג לעיל, יש להגדיר גם את צה"ל כארגון טרור. מספר ויקיפדים התנגדו לטענה זו, בעיקר משום שלדבריהם לא ניתן להשוות בין ארגונים לצבאות של מדינות, בין היתר בשל מטרותיהם השונות. Drork לא השתכנע, ובפעולה מעוררת מחלוקת שינה את ההגדרות בערכים על הארגונים היהודיים אצ"ל ולח"י להגדרות לפיהן הארגונים הללו היו ארגוני טרור. עריכותיו אלו שוחזרו באופן מיידי, ונפתח על כך דיון נוסף בדף שיחתו. בתגובה הכריז Drork על חופשת ויקי, אולם חזר בו זמן קצר לאחר מכן וחזר לערוך בוויקיפדיה.

חדשות חוץ

בוויקיפדיה האנגלית מופעלים כמה מאות Wikiprojects - מיזמים המרכזים טיפול בעניינים שונים. רוב המיזמים עוסקים בהרחבה ושיפור של נושא מסוים. כך, למשל, קיימים ויקימיזמים לטיפול בנושאי היסטוריה, ביולוגיה, תרבות ונושאים רבים נוספים. מיזמים אלו שונים ממתקפות האיכות: הם אינם מוגבלים בזמן ומלכדים את העוסקים בנושא לאורך זמן. פעמים רבות כוללים המיזמים דפי משנה לשיפור התיאום והניטור אחר הערכים. כך, למשל, בפרויקט ביולוגיה מולקולרית קיימים דף הודעות, ביקורות עמיתים, דף לדיונים כלליים על הערכים, ובקשות עזרה. אמצעי עזר נוסף הוא קטגוריות המסווגות את הערכים במיזם על פי איכות או חשיבות. היבט חשוב נוסף המופיע ברבים ממיזמים אלו הוא השארת רשימת מטלות לשיפור ערכים בדפי השיחה שלהם, כך שתהיה שאיפה לשפר את הערכים ולהסיר את המטלות לאחר ביצוען.

אושרה רכישה של חומרה בסכום של 280,000$. הרכישה כוללת 36 שרתי אפאצ'י ו-20 שרתי סקוויד. לאחר השדרוג תוכל חוות השרתים לעמוד בפי 2 מהתעבורה שהיא מקבלת כיום.

קרן ויקימדיה אישרה לאחרונה את מדיניות הרישוי בפרויקטים שהיא מפעילה. למדיניות זו יש השפעה על כל הפרויקטים באשר לשימוש בקובצי מדיה (כמו תמונות, סמלילים וכו'). המדיניות אוסרת בתוקף על שימוש בקובצי מדיה אשר נמצאים תחת רישיון של "שימוש הוגן" או רישיון דומה, ומאפשרת אותו רק תחת תנאים ספציפיים ואם לא קיימת אפשרות אחרת. על כל הקבצים החדשים המועלים לפרויקטים של הקרן החל מ-23 במרץ 2007 לעמוד בתנאים אלו - או להימחק. מבחינת ויקיפדיה העברית אין למדיניות הזו השפעה ממשית. עם זאת, הוצע במזנון להימנע מלהשתמש בתמונות שימוש הוגן במספר מקרים. בשל ההשתתפות הדלה בדיונים נראה כנראה בהמשך את תגובת הקהילה רק לאחר המעשה, כרגיל.

מיזם לעשיית סרט תיעודי - מיזם זה של רורי אוקונור, עיתונאי ומפיק סרטים תיעודיים. סרט תיעודי זה צפוי להתרכז בטכנולוגיית ויקי כולל ויקיפדיה. הקלטות וידאו נעשו בכנסי ויקימניה קודמים. המיזם מחפש כעת תמיכה כספית להשלמת הסרט. פרטים נוספים ניתן למצוא כאן.

בראד פטריק, היועץ המשפטי והדירקטור של קרן ויקימדיה, הודיע כי יעזוב את הקרן ב-31 במרץ 2007. פטריק החל לעבוד בקרן ויקימדיה ביוני 2006. בהודעה על פרישתו מבהיר פטריק כי החלטתו לעזוב את ויקימדיה אינה קשורה לפרישתו האחרונה של דני וול. גם וול, דירקטור בכיר בקרן ויקימדיה, פרש לאחרונה מהנהלת הקרן. הסיבות למהלך זה אינן ידועות. עם זאת, וול החליט לחזור בתור משתמש רגיל, וביקש להסיר את הרשאות המפעיל שלו בכל המיזמים. לדבריו, אם ירצה להיות מפעיל, יעבור את התהליך אותו עובר משתמש מן השורה. בצד זאת, ציין וול כי ירוץ לבחירות לחבר המנהלים של הקרן בבחירות הקרבות, ביוני השנה.

הצבעות מעניינות

מחלוקת נוצרה בעניין שם הערך "שואת הארמנים". השאלה העיקרית היא האם המונח "שואה" מתאים רק לרצח היהודים על ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה או שניתן להשתמש בו גם בנושאי רצח עם אחרים. כדי לענות על שאלה מורכבת זו נשלח דואר אלקטרוני ליד ושם כדי לבדוק מה דעתם בנושא. הם ענו שלדעתם אין להשתמש במונח "שואה" אלא בהקשר לרצח היהודים במלחמת העולם השניה.

בערך "בית ספר שדה" נוצרה מחלוקת באשר לרשימת בתי הספר שמופיעה בערך. בהצבעה שנערכה בנושא הועלו הצעות (בתנאי שלא ימחקו את הרשימה) לפורמט של ערך על בית ספר שדה ספציפי. מנגד טענו שבוויקיפדיה אין מקום לערך על כל בית ספר שדה בארץ, ואף הועלה הטיעון ההיסטורי: "ויקיפדיה היא לא דפי זהב". בהצבעה שנערכה לאחר הדיון הוחלט להוריד את רשימת בתי ספר שדה מהערך ולא לכתוב ערך על כל בית ספר שדה בפני עצמו.

סטפני פאקרול - הצבעת מחיקה נפתחה בנימוק שפאקרול, חנונית ידועה ובלוגרית שולית, אינה עומדת בקריטריונים לכתיבה על אישים. מנגד, נטען כי פאקרול ידועה מאוד. נקמת החנונים לא הייתה כאן, וההצבעה נסגרה כאשר הקהילה החליטה כי מקומו של הערך לא איתנו.

דיונים מעניינים

לא מזמן נוסף שלב נוסף לתהליך בחירת המומלצים - שלב המתנה של שבוע הקודם להצבעה ובו ניתן לשפר, לשפץ ולהעיר על הערכים המועמדים לפני ההצבעה. בעקבות השלב החדש נוצר מעט בלבול עם ערכים שעברו דרך "גאים להציג", בתהליך שדרש תמיכה של לפחות שני מצביעים לפני שלב ההמתנה. בעקבות זאת התקיים דיון בדף שיחה שכוח אל ובמזנון. בדיונים עלו מספר רעיונות לטיפול בבעיה, בהם הצעה לביטול "גאים להציג" והצגת הערך במספר ביקורת עמיתים, ביטול "גאים להציג" ודרישה לרוב גדול יותר לערכים שהוצעו על ידי כותביהם, או הצעה להחלפת "בעד ונגד" ב"ממליץ ולא ממליץ" והעברת הערך להצבעה עם 0 קולות. בסופו של דבר בוטל דף "גאים להציג" ובמקום זאת ניתן להציג את הערך ישירות ברשימת ההמתנה, וכאשר מציע הערך מציגו יש דרישה לרוב של לפחות 8 המלצות חיוביות (בעוד שלערך מומלץ בדרך כלל דרושות רק 6 המלצות חיוביות).

לאחרונה התגלתה השחתה נוספת של מיכאלי, פעולה שהועלתה לדיון על ידי עמית בדף הבירורים. הפעולה הוגדרה על ידי מספר משתמשים כ"שטות" או כ"תעלול", והדנים בעניין היו חלוקים באשר לעונש הראוי למיכאלי. מצד אחד, טענו משתמשים כעמית וכ-Odedee כי חסימת מיכאלי לחודש היא הולמת, שכן זו לא ההשחתה הראשונה של מיכאלי שמתגלה, וכי המשתמש הוזהר בעבר. מנגד, לעומתם ניצבו עמנואל ודוד שי, שטענו כי חסימה למשך חודש ימים היא מוגזמת, וכי יש לקצר את משך החסימה לשלושה ימים בלבד, בין היתר בשל כך שמיכאלי נמצא כעת במילואים.

בזמן האחרון התקיימו ומתקיימים מספר דיונים באשר לערכי אלבומים כערכים בפני עצמם. אריאל קסיס הוסיף למספר ערכי אלבומים תבניות חשיבות, ובעקבותיהם התפתחו מספר דיונים, שהבולטים שבהם הם "A Trick of the Tail" ו"מרגיש אחר". בנוסף, הוצע במזנון לעודד איחוד ערכי אלבומים לערכי היוצרים, ולסדר את הכול בצורת טבלה (ראו דוגמה לטבלה ב"סינרגיה (להקה)"). התומכים בערכי אלבומים עצמאיים העלו מספר נקודות באשר לזכות קיומם: אלו קצרמרים לגיטימיים בדומה לקצרמרים רבים אחרים, ואיחוד עלול למנוע הרחבתם לערכים נאים בעתיד, ובנוסף קיים חשש שאיחודים כאלו יכבידו על ערכי היוצרים. מנגד נטען שאיחוד האלבומים לערכי היוצרים יועיל, שכן הרקע ליצירה בערכי היוצרים חשוב לקוראי ערכי אלבומים, ואיחודים כאלו יתרמו לערכי היוצרים בהם אפשר יהיה לקבל פירוט נרחב של שירים שהוציאו, ולא רק ברמת אלבומים.

ערכים חדשים מעניינים

"שחפית הקוטב" - ערך של Pacman העוסק במין עוף ימי ממשפחת השחפיתיים. שחפית הקוטב היא מהנודדות הטובות בעולם החי: היא נודדת בכל שנה ושנה מאתרי הרבייה הארקטיים בצפון אסיה, אירופה וצפון אמריקה לאוקיינוס שבקרבת אנטארקטיקה וחזרה - מרחק של כ-19 אלף קילומטרים.

"אלפונסו השנים עשר" - ערך של המשתמש החדש בן הא הא העוסק במלך ספרד שמלך עשר שנים, בין השנים 1875 ל-1885. בזמן מלכותו הקצר של אלפונסו ה-12 הושג שלום בית בספרד ומחוצה לה וענייני הכספים של הממלכה נוהלו בצורה טובה. ההפיכה הצבאית ששמה קץ לשלטונו סיימה גם את תקופת הרפובליקה הראשונה בספרד.

"חביתה" - ערך של גברת תרד על המאכל הפופולרי העשוי מבלילת ביצים טרופות שטוגנה מספר דקות. בנוסף לאופן הכנת החביתה ולהתייחסות אליה בתרבות, הערך מפרט על סוגי חביתות הנהוגות מסביב לעולם, החל מחביתת תפוחי אדמה ספרדית דמוית פשטידה ועד חביתת צדפות סינית.

"רב אחאי" - ערך של ינבושד העוסק באחד מחכמי הדור הראשון של תקופת הסבוראים, שבאה לאחר האמוראים. רב אחאי נטל חלק בעריכת התלמוד הבבלי, והוא הסבורא ששמו מוזכר מספר הפעמים הרב ביותר בתלמוד הבבלי. קיימת מחלוקת בעניין זהותו המדויקת, והיו אף כאלה שטענו שהיה אמורא או זיהו אותו עם חכמים אחרים המוזכרים בתלמוד ששמותיהם היו דומים לשלו.

"הוותיקן והעם היהודי" - ערך מקיף של Daniel Ventura, המהווה סקירה היסטורית נרחבת של היחסים בין הוותיקן לעם היהודי, החל מתקופת עלייתה של הנצרות והאשמת היהודים בצליבת ישו ואי קבלתו כמשיח, דרך ימי הביניים בהם כוחה של הכנסייה עלה מאוד, תקופת השואה בה הועלו נגד האפיפיור פיוס השנים עשר טענות לפיהן התעלם מרצח היהודים, ועד המפנה לטובה ביחס הוותיקן ליהודים, שהחל לאחר מלחמת העולם השנייה ונמשך עד ימינו.

טור אישי

גולף בראבו
גולף בראבו

והפעם, מאת גולף בראבו
התמזל מזלי ואינני זקוק לוויקיפדיה. רכשתי מיומנות של עשרות שנים בחיפוש מידע. כאשר אני מחפש מידע עומדת לרשותי ספריה בה מצויות האנציקלופדיות הבולטות בישראל ובעולם, מאגרי מידע מקצועיים שעלות כל אחד מהם נעה בין אלפי ש"ח לאלפי דולר לשנה, אשר אינם פתוחים לעיון הציבור.

תמונות חדשות

Daniel Ventura - מצבת ארבעת המורים. בראשה ניצב פרדיננדו השני דה מדיצ'י, הדוכס הגדול של טוסקנה, ובתחתיתה כבולים המורים שתושבי העיר הכניעו. אבי קדמי - עוגת ויקיפדיה שהוכנה על ידי אוריון לכבוד הפיקניק. אביעד המקורי - פנים כיפת "המסגד החדש" מהמאה ה-17 באיסטנבול.

הידעת ויקיפדיה?

חלק חשוב בוויקיפדיה הוא היכולת לתת ביקורת על ערכים שקראתם ובכך לסייע לכותבים לטפל בבעיות שונות בערכים, להבהיר נקודות לא ברורות ולבצע שיפורים שונים בערכים.

הכותבים והעורכים של הערכים ישמחו לקבל תגובות, הערות ובקשות. כלי חשוב להצגת הערותיכם על ערכים הוא דף השיחה המצורף לכל ערך בוויקיפדיה. אל דף השיחה ניתן לגשת דרך לשונית ה"שיחה" בראש כל דף. אם הקישור אדום, לחיצה עליו תכניס אתכם ישירות אל דף העריכה ובו תוכלו לכתוב את הערותיכם, ואם הוא כחול לחיצה עליו תציג לפניכם הערות שנכתבו על הערך. כדי להוסיף הערה משלכם יש ללחוץ על לשונית ה-"+" בראש הדף ולמלא את הטופס.

אם התרשמתם מאוד מערך מסוים, והייתם רוצים להמליץ עליו לקריאה, ניתן להציעו כערך מומלץ בויקיפדיה:ערכים מומלצים/דיונים.

כותבי ערכים יכולים להזמין ביקורת עמיתים באמצעות הוספת {{ביקורת עמיתים}}.


ראו גם

את הפרפראזה של אלמוג על ארבעת הבנים בויקיפדיה:מזנון#חג שמח!

החיקוי הלא מוצלח של רותם לתיבת ההפתעות של סקרלט, במשתמש:Rotemdanzig/עשו לי שמח.

קשרי המשפחה של עוזי ו. נחשפים.

צ'כלברה מתנדב לטפל בויקיפדיה:הומור

Gridge מתכחש לעובדה שהוא כתב את ההודעה בתאריך הלא נכון

השתתפות

רוצים להשתתף ביצירת העיתון "הטילדה הרביעית"? כל הדרוש לכם הוא מסנג'ר, הרבה סבלנות ורצון טוב! למידע נוסף פנו לרותם בדף שיחתה.

הצעות, רעיונות

אם יש לכם מידע מעניין שראוי להיכנס לגיליון הבא, עדכנו את העורכת הראשית בדף האדום החם.

הצפייה בעיתון הותאמה בצורה אופטימלית לרזולוציה 1024X768 ו-1280X1024.