ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/עיסוק ומעסיק בתבניות אישיות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<תבנית:אישיות תקשורת

  • תאריך תחילת ההצבעה: 12:00, 28 בנובמבר 2021 (IST)
  • תאריך סיום ההצבעה: 11:59, 5 בדצמבר 2021 (IST)
  • המחלוקת היא האם להציג עיסוק ומעסיק בתבניות אישיות. ובמידה וכן, האם לשאוב אוטומטית את הנתונים מוויקינתונים.

התבניות במחלוקת:

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

עמדת הצד הראשון - השארת השדות "עיסוק" ו"מעסיק" ללא שאיבה מוויקינתונים בכל התבניות[עריכת קוד מקור]

הצורך בשדות האלה משתנה ממקרה למקרה. בתבניות על אומנים ציון העיסוק בהחלט מועיל. ב"תבנית מנהיג" הוא לרוב לא. בכל התבניות, ציון המעסיק לרוב לא היה מועיל. אבל אי אפשר לצפות מראש את כל המקרים, ולכן עדיף להשאיר את האופציה למלא את השדה, גם אם עדיף שברוב המקרים הוא יישאר ריק.

בניגוד לאפשרות שניתנת בידנו, למלא את השדות לאחר שיקול דעת, השאיבה האוטומטית שלהם מויקינתונים גורמת לכך שברירת המחדל היא שאנחנו מוותרים על שיקול הדעת שלנו. ובמקום זה אנחנו מכניסים נתונים שמראש לא נועדו לשמש בתבנית כזו שאמורה לתת את הנתונים העיקריים של הערך. במקום כמו ויקינתונים כל עיסוק, וכל מקום עבודה שעובדתית נכונים צריכים להכנס. לעומת זאת בתבנית שבראש הערך צריך לבחור מה מספיק חשוב בשביל להכנס לתבנית, ומה לא. בויקינתונים הסדר בו מופיעים הדברים לא חשוב. בתבנית כזו הוא מאוד חשוב.

גם במקומות שבהם העיסוק הוא חשוב, התוצאה שהשאיבה מויקינתונים נתנה היתה מביכה. למשל בערך על דניאל קרייג (שבדיון במזנון, בורה בורה הביא בתור דוגמה מוצלחת לשאיבה) השאיבה נתנה את הרשימה: "שחקן טלוויזיה, מדבב, דוגמן, שחקן, שחקן קולנוע, שחקן תיאטרון". רשימה ששמה את העיסוק המרכזי במקום הלפני אחרון, הכניסה עיסוק שכנראה לא קיים (דוגמן) ועיסוק אגבי (מדבב).

בתבנית "מנהיג" השאיבה ממש גרמה למבוכות. לכל המלכים מופיע כעיסוק "מונארך". זה גם מביך, וגם מיותר, כי שתי שורות אחרי זה מופיע תוארם כ"מלך נורבגיה" וכו'. קיסרי רומא מופיעים כ"פוליטיקאים", כי אי אפשר להגדיר אותם כ"מונארכים". באמת? האם זה נכון להגדיר את נירון קיסר כ"משורר, פוליטיקאי, איש צבא"? את אספסיאנוס ("פוליטיקאי, איש צבא") כפוליטיקאי? ואותו דבר עם נציבי רומא ביהודה. האם נכון להגדיר את פונטיוס פילאטוס או קווינטוס טיניאוס רופוס כ"פוליטיקאים"? ובכלל, כל מי שנבחר למשרה ציבורית הוא "פוליטיקאי"? כי זה מה שקורה כמעט בכל המקרים בויקינתונים. והאם "אריסטוקרט" זה עיסוק (כפי שמופיע באין ספור ערכים של בני משפחות מלוכה)? אם כבר, זה די להפך.

לגבי "מעסיק" הנושא נדון כבר בשיחת תבנית:מנהיג#ציון מעסיקים בתבנית מידע בפתיח הערך, ומפורטים שם נזקים של השאיבה. לדעתי ברוב המקרים אין בכלל צורך במילוי השדה. אבל אם אחרי הפעלת שיקול דעת בכל זאת רוצים להכניס בערכים מסויימים, לא נפסול את זה מראש. אבל עדיין, זה צריך להיות יוצא דופן.

לסיכום - כן, אני יודע, הרבה יותר קל לשים תבנית, ושהגמדים הקטנים מויקינתונים ימלאו אותם. אבל מה לעשות? לכתוב אנציקלופדיה זה לא קל. זה דורש מאמץ, ושיקול דעת, וחשיבה על הקורא. אין פתרונות קסם. צריך להחליט מה אנחנו מעדיפים - כמות, או איכות? שתהיה בכל ערך תבנית עם הרבה מלל, ולא משנה איכוו והרלוונטיות שלו? או שתהיה תבנית שבו הושקעה חשיבה במה הדברים העיקריים שהקורא צריך לדעת על נושא הערך? emanשיחה 01:50, 23 בנובמבר 2021 (IST)

כפי שהובהר אין סוף פעמים "הגמדים" האלה מתחזקים נכונה את המיזם. למשל בתבנית:מוזיקאי יש 7,781 ערכים עם פריט ‏עיסוק‏ (P106). ראו petscan:20706865. מי בדיוק יזין את המידע הזה בערכים? אתה ושאר החברים תתפנו לשלושה חודשים מכל עיסוקיכם ותזינו מידע ב-80,000 ערכים? היה ותסיר את השאיבות הערכים יראו ערומים שאפילו אדם וחווה יתביישו בהם. ראו את ביל פקסטון בדוגמה שהבאתי במזנון. אפילו לא מצוין שהוא בכלל נפטר וחוץ מתמונה אין בתבנית כלום. אשר לסדר ההצגה, ניתן לשלוט בזה. עשינו כבר תיקון כזה בסדר של בנות הזוג ואם נתעמק בזה, אני מניח שגם זה פתיר. בכל מקרה זה עדיף על אפס מידע. ראו דיון בשיחה: בנג'מין פרנקלין#הסרת שאיבת עיסוק איך כל פעלו של האיש הדגול הזה נעלם. בורה בורה - שיחה 02:25, 23 בנובמבר 2021 (IST)
יש דברים שבהם שאיבה מויקינתונים מתאימה. למשל לתאריך לידה, למספר תושבים במדינה, זה משהו עובדתי שלא מצריך שיקול דעת. אבל באמת? אתה רוצא להביא את הדוגמה של בנג'מין פרנקלין שבה השאיבה נתנה בתור עיסוק: "פוליטיקאי, אוטוביוגרף, תאורטיקן במדע המדינה, מוזיקאי, מעצב, ספרן, כלכלן, עיתונאי, עורך, פיזיקאי, מחזיק עבדים, שחמטאי, דילטנט, תאורטיקן פוליטי, מדפיס, מוציא לאור, איש אשכולות, מנהל בית דואר, פעיל פוליטי, ממציא, דיפלומט, מדינאי, בונה חופשי"?! emanשיחה 02:38, 23 בנובמבר 2021 (IST)
לא, אני מביא אותו בתור דוגמה להסרה בלי שיקול דעת, שזה מה שעשית. הכי קל זה למחוק הכל. קצת יותר להתאמץ זה לציין מה שחשוב. בורה בורה - שיחה 03:07, 23 בנובמבר 2021 (IST)
הנה. מצאתי את הזמן, עברתי על הפתיח והערך, והזנתי ידנית. ותוך כדי כך גם תיקנתי משהו בפתיח הערך. אבל בכל מקרה, הרשימה השאובה היתה בלתי נסבלת. גם המצב שלא היה בתבנית כלום, היה עדיף עליה. מקסימום הקורא היה נאלץ לקרוא את הפתיח, ולראות את הדברים שם. emanשיחה 12:16, 23 בנובמבר 2021 (IST)
One down, 79,999 to go בורה בורה - שיחה 18:12, 23 בנובמבר 2021 (IST)
עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. emanשיחה 21:07, 23 בנובמבר 2021 (IST)
הרשו לי להיות בוטה במחילה. שדה "מעסיק" סתם בשביל לנפח תבניות? בחיאתכום. מה הקשר בין תבנית:אישיות משחק לשדה מעסיק? בדקתם שיש מקרים רלוונטיים שיצדיקו שדה כזה? בדקתם מה קורה בוויקיפדיות אחרות?--נדב - שיחה 09:20, 24 בנובמבר 2021 (IST)
לא מניח שטרחת לקרוא דיונים קודמים. כי אם היית קורא היית מבין את הצורך. בורה בורה - שיחה 17:41, 24 בנובמבר 2021 (IST)
תוקן בוויקינתונים. ר’ בהמשך הדיון. אני עדיין מחכה לדוגמה שאותה לא עדיף לתקן בוויקינתונים. Tzafrir - שיחה 09:12, 1 בדצמבר 2021 (IST)
במקרה של דניאל קרייג: בוויקינתונים מופיע הסדר שחקן טלוויזיה, שחקן סרטים, שחקן, מדובב, דוגמן, שחקן תאטרון. כשמייבאים לערך שלנו הסדר שונה. מאיפה מגיע הסדר הזה? בכל מקרה, לא ראיתי בממשק שם אפשרות לשנות את הסדר ואני מניח שזה מכוון. ראיתי שם אפשרות לשנות עדיפות. האם כדאי לשחק עם זה? לדוגמה: להפוך את שחקן קולנוע לעדיפות גבוהה ואת דוגמן לעדיפות נמוכה? (לפי מה שדובר כאן בדיון. אני מקווה שזה באמת נכון) אם כן: האם זוהי דרך לספק מידע טוב יותר לתבנית? אני מניח שזה לא כל כך פשוט כי מישהו כבר חשב על הרעיון הגאוני הזה. Tzafrir - שיחה 09:32, 29 בנובמבר 2021 (IST)

עמדת הצד השני - השארת השדות "עיסוק" ו"מעסיק" כולל שאיבה מוויקינתונים של ‏עיסוק‏ (P106) ומעסיק (P108) בכל התבניות[עריכת קוד מקור]

עיסוקי אדם הם הפרט שאצל רבים הם הפרט החשוב בחייו. יותר משליש מחייו מבלה אדם במקום עבודתו ויש חשיבות עליונה להציג את עיסוקו ומעסיקו. ראוי לשפר כך שלצד שם המעסיק תופיע גם תקופת ההעסקה, אבל גם לפני מימוש שיפור זה המידע מועיל, כל זמן שהקורא יודע שוויקיפדיה עוסקת גם בהיסטוריה ולא רק בהווה. ”אזכיר שבסופו של דבר כל אדם הופך לשוכן עפר שאין לו מעסיק, אבל היו לו מעסיקים בחייו (דוד שי)”. לגבי השאיבה מוויקינתונים, ברוב מוחלט של המקרים השאיבה חשובה ומועילה. תמיד אפשר למצוא חריגים פה ושם ואת זה אפשר לתקן מקומית. לא נקריב את התוכן בכל הערכים על מזבח החריגים. הרי גם בתאריכי לידה יש ויהיו טעויות. אז נפסיק לשאוב? בורה בורה - שיחה 19:10, 21 בנובמבר 2021 (IST)

הנה עריכה ממש ממש מהרגע במהלך הניטור שלי. ככה אנשים ונשים מוסיפים היום תבניות. סומכים על ויקינתונים. נדכא את השאיבות, נקבל נתוני חסר ברמות על. בורה בורה - שיחה 04:16, 23 בנובמבר 2021 (IST)
כמה נורא! בשביל לשפר את האנציקופדיה לא יספיק שמישהו יכתוב {{סופר}} אלא הוא ייאלץ לקרוא את הערך, ולבדוק האם מדובר בסופר, משורר, מתרגם, או איזה שילוב שלהם, ולהכניס בהתאם לתבנית. גזרה שהציבור לא יוכל לעמוד בה! emanשיחה 10:55, 23 בנובמבר 2021 (IST)
ומי אמר שהמעדכן לא קרא את הערך? הוא הוסיף את התבנית, ראה שהפרטים מתאימים למה שהוא רוצה, והשאיר רק את השאיבות. אתה רוצה לאלץ אותו בכח להוסיף מידע מקומי שכבר קיים בוויקינתונים? בורה בורה - שיחה 16:35, 25 בנובמבר 2021 (IST)

עמדת הצד השלישי - התנהגות גמישה לפי מספר הפריטים בוויקינתונים[עריכת קוד מקור]

עמדה זו נרשמה אחרי שההצבעה נפתחה. יחד עם זאת, זו הצעה מנומקת שיש לשקול ברצינות, ומציאת פתרון נכון חשובה יותר מהקפדה על נהלי הצבעות.

  • כאשר הנתון מועבר "ידנית" (אפשר להעביר - כך שהשדה לא יופיע), התנהגות זהה לזו היום.
  • כאשר יש עד שני פריטים ב"עיסוק" או "מעסיק" בוויקינתונים, הם יוצגו כמו היום
  • כאשר יש יותר משני פריטים, הם יוצגו באלמנט מקופל, שבתצוגת מחשבים דורש הקשה על "הצגה", בדומה לשדות אחרים בתבניות מידע כמו אוכלוסיה ודמוגרפיה. בתצוגת ניידים המידע לא יוצג במקרה זה כלל, עד שיימצא פתרון ל"אלמנט מוסתר" בתצוגת ניידים

נימוק: הבעיה של מידע שגוי שנשאב מוויקינתונים, אם היא מתרחשת (לא המקרה הרגיל), ניתנת לטיפול מקומי בעזרת הזנת ערך לתבנית. ברירת המחדל היא שזה נתון מועיל, ויש הסכמה עקרונית שאם תוכנו נכון הוא מתאים לתבנית המידע. רוב הערכים יצאו נשכרים מכך, ובמקום שיש בעיה, אפשר לתקנה בקלות יחסית. בנוסף, יש בעיית תצוגה כאשר לאישיות מסוימת יש עיסוקים רבים שמופיעים בוויקינתונים (נדמלי שבן פרנקלין הוזכר למעלה). המתווה שהצגתי פותר אותה בצורה סבירה, ואם יש מקרים שלא, קל לתקן.

קיפודנחש 07:41, 29 בנובמבר 2021 (IST)

אני דווקא תומך ברעיון. לא יודע אם שני פריטים או 3-4 אבל הרעיון נכון. האם זה לא הופך את ההצבעה עכשיו לשולצה? לא הרבה הצביעו אפשר להתחיל מחדש אם גם עמנואל מסכים. בורה בורה - שיחה 07:46, 29 בנובמבר 2021 (IST)
הבעיה היא לא שהמידע שמוצג ארוך מדי הוא פשוט לא צריך להיות מוצג בתבנית. בדוגמה שהובאה במעלה הדיון "שחקן טלוויזיה, מדבב, דוגמן, שחקן, שחקן קולנוע, שחקן תיאטרון" יש כפילות מובנית. אין בהכרח מידע שגוי כאן, אלא שזה מידע שנוח מאוד לשאילתה (למשל אם רוצים לקבל רשימת שחקנים או רשימת שחקני קולנוע) ולא מתאים לתבנית מידע. כמו כן אפשרות כזו יוצרת בעיה חדשה בטלפונים ניידים. ערן - שיחה 07:53, 29 בנובמבר 2021 (IST)
נכון. הבעיה היא תוכנית ולא כמותית.
למשל בתבנית מנהיג. גם אם כתוב שם רק "פוליטיקאי" או רק "מנהיג" או שניהם, זה מיותר ועילג, ובהרבה מקרים (למשל קיסרי רומא) גם לא ממש נכון. לכתוב בתור עיסוק "מונרך" זה לפחות מיותר, כי מייד בתבנית אחרי זה מופיע "מלך כך וכך". ולכתוב "אריסטוקרט" בתור עיסוק זה באמת מוזר.
בתבניות של שחקן למשל, דווקא נראה לי כן כדאי להזכיר שהמציג שחקן. אבל לכתוב גם "שחקן", ואז גם לפרט "שחקן קולנוע", "שחקן תיאטרון" "שחקן טלוויזיה" זה עילג. בכלל הפירוט נראה לי לרוב מיותר. ולהוסיף "מדובב" כי מישהו עשה דיבוב לסרט או שניים, או למשחק מחשב זה כבר באמת מוגזם. אגב, יש שני דברים שונים באנגלית שבעברית תורגמו "מדבב": למשל בערך על מל בלאנק (שבו כן ראוי לכתוב בשדה "מדבב") מופיע: "שחקן, מדבב, שחקן טלוויזיה, מדבב, radio actor". למה הכפילות? כי אחד זה dub actor והשני זה voice actor.
העיניין הוא שהשיקולים להכליל משוה בויקינותנים, ובתבנית הם שונים לגמרי. בויקינתונים כדי להזכיר כל מקום עבודה של בן אדם. בתבנית לא. זה לא קו"ח, זה מה עיקר הדברים. צריך להזכיר רק במקים מסויימים מקומות מסויימים. למשל על עיתונאים כלי תקשורת שהם היו בהם בתפקידים רציניים. אבל לא עבודת סטודנט זמנית.‏emanשיחה 10:32, 29 בנובמבר 2021 (IST)

סטטיסטיקות שאיבה חשובות למצביע המשכיל[עריכת קוד מקור]

ברברה וולטרס - הדגמת שאיבה מלאה מוויקינתונים, כולל עיסוק ומעסיק
Barbara Walters
לידה 25 בספטמבר 1929
בוסטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 30 בדצמבר 2022 (בגיל 93)
מנהטן, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Barbara Jill Walters עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
  • קולג' שרה לורנס
  • תיכון מיאמי ביץ'
  • בית הספר בירץ' ויית'ן לנוקס
  • בית הספר פילדסטון לאתיקה תרבותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1953–2016 (כ־63 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק NBC, חדשות ABC עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג מרוו אדלסון (19811994)
לי גובר (19631976)
Robert Henry Katz (19551957) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
  • כלל הערכים בהם יש אחת מהתבניות השנויות במחלוקת: 53,133
  • כלל הערכים בהם יש אחת מהתבניות השנויות במחלוקת ושאיבה אוטומטית של ‏עיסוק‏ (P106): 48,282 ‏(90.9%)
  • כלל הערכים בהם יש אחת מהתבניות השנויות במחלוקת ושאיבה אוטומטית של ‏מעסיק‏ (P108): 6,266

בטרם תצביעו הרהרו טוב טוב אם אתם רוצים לאבד מידע גלום זה במעל 50,000 ערכים. הרי אף אחד לעולם לא יזין אותו בערכים ונמצאנו מחסירים מידע מהקורא. בורה בורה - שיחה 20:26, 26 בנובמבר 2021 (IST)

אם זה עשרות אלפי ערכים שבהם כתובים דברים כמו שהעיסוק של ג'ורג' החמישי, מלך הממלכה המאוחדת הוא "מעצב בולים, מונרך, פוליטיקאי, אספן בולים, אריסטוקרט"' אז עדיף שלא יהיה. בעיקר שכשגם אם היה כתוב רק "מונרך" זה לא היה מוסיף שום דבר לקורא, אפילו אם הוא מסתכל רק על התבנית, אפילו בלי שהוא ייקרא את הפתיח של הערך.. emanשיחה 20:59, 26 בנובמבר 2021 (IST)
לא, אלה עשרות אלפי ערכים כמו ברברה וולטרס שהפסקת השאיבה תותיר נזק בל ימחה לעולמי עד. בורה בורה - שיחה 22:18, 26 בנובמבר 2021 (IST)
נזק בל ימחה לעולמי עד? באמת? מישהו מפריע להכניס את הדברים ידנית? ואז אולי גם יגאלו את הערך מהמצב המאוד עלוב שלו.
אבל בינתיים זה ימנע עילגות כמו תיעור העיסוק של תומאס אקווינס כ:"פילוסוף, פרופסור, Latin Catholic priest, כומר דומיניקני, תאולוג, פילוסוף", או גוסטב מאהלר כ"מנצח, מלחין קלאסי, מלחין, מוזיקאי". emanשיחה 13:27, 27 בנובמבר 2021 (IST)
על אותו משקל "מישהו מפריע לעדכן את הדברים ידנית"? הרי כמו שהסטטיסטיקות מראות מספר הערכים עם שאיבה עולה עשרות מונים על אלו ללא שאיבה. בורה בורה - שיחה 02:28, 28 בנובמבר 2021 (IST)
דווקא "מעסיק" בלאו הכי ממולא הרבה פחות מאשר "עיסוק". וזה לא חוכמה להביא מקרה אחד שדווקא המילוי קיים ועשוי בצורה טובה, ולהתעלם מהמקרים שלא קשה למצוא אותם שבהם זה מביך. למשל בערך על דן ראד'ר, שפתיח הערך מגדיר אותו:
דן ארווין ראד'ר הבןאנגלית: .Dan Irvin Rather Jr, נולד ב-31 באוקטובר 1931) הוא עיתונאי אמריקני, כתב ומגיש חדשות לשעבר שרוב הקריירה שלו עבד ברשת הטלוויזיה האמריקנית CBS. ראד'ר הגיש את מהדורת החדשות המרכזית של רשת CBS, "איבנינג ניוז", החל משנת 1981 ולמשך 24 שנים - התקופה הארוכה ביותר מכל מגיש חדשות אחר.”
ומה השאיבה המהוללת שלך נותנת לנו עליו בשדה המעסיק? את שנותיו הארוכות ב-CBS? לא! רק את Associated Press, שם הוא עבד ב 1950 כשהוא היה סטודנט!
בקיצור, פשוט אי אפשר לסמוך על הנתונים בנושא כזה בויקישיתוף בשביל שנשאב "על בליינד" את הנתונים האלה בעשרות אלפי ערכים, ושאיבה המונית משם מכניסה עוד ועוד מבוכות. emanשיחה 11:05, 28 בנובמבר 2021 (IST)
"וזה לא חוכמה להביא מקרה אחד שדווקא המילוי קיים ועשוי בצורה פחות טובה, ולהתעלם מהמקרים שלא קשה למצוא אותם..." כמו למשל וולף בליצר האלמותי... בקיצור, ברור שיש דוגמאות לכאן ולכאן. אבל הרוב נוטה בבירור לטובת השאיבה המועילה. בורה בורה - שיחה 13:45, 28 בנובמבר 2021 (IST)

ואגב, לא קשור למחלוקת זו אבל ממחיש את העוצמה האדירה של ויקינתונים. בשבוע שעבר עבדתי עם משתמש:Geagea והטמענו את תבנית:בקרת זהויות בכ-100,000 ערכים!! נראה לך שאפשר היה לבצע זאת בצורה ידנית ללא הסתמכות על ויקינתונים? בורה בורה - שיחה 14:17, 28 בנובמבר 2021 (IST)

והנה דוגמה שנתקלתי בה היום, שמראה תמונה שונה: בערך דמטריוס פוליורקטס התבנית מספרת שהוא היה מלך (בסילאוס) מאקדוניה מאז שנת 294 לפנה"ס ועדיין "מכהן" ואף טורחת לחשב עבורנו את הזמן שעבר מאז תחילת הקדנציה שלו: "כ-2,315 שנים" (ועוד היד נטויה). כלומר, לא רק שוויקינתונים לא יודע מתי הסתיימה כהונתו, אלא שהוא אף מתעלם לחלוטין מהנתון שכן קיים בו - שנת מותו. אקדים ואענה על השאלה "אז למה לא תיקנת": כי אין לפני כרגע מקור לגבי שנת סיום כהונתו, ואני לא מתכוון להכניס מיוזמתי נתונים ללא מקור לוויקינתונים, גם אם הם כבר מצוינים בגוף הערך בעברית. Liad Malone - שיחה 17:54, 28 בנובמבר 2021 (IST)
זה באג בתבנית ספציפית זו משום שהיא תבנית בת לתבנית:מנהיג וטוב שאתה מאיר את עינינו. עובדה שזה לא קורה בתבניות אחרות. היות וזו תבנית בת צריך לראות איך מעבירים לה את הנתון מתבנית האם. ואתה לא חייב לתקן בוויקינתונים. אם בערך אצלנו כתוב שהוא מלך עד מותו, רשום זאת ב|סיום כהונה=. בורה בורה - שיחה 18:03, 28 בנובמבר 2021 (IST)
בוצע תוקן בוויקינתונים. בבאג צריך לטפל ביחידה הייעודית. בורה בורה - שיחה 18:32, 28 בנובמבר 2021 (IST)

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

שאיבת שדה "עיסוק" בתבניות[עריכת קוד מקור]

אפשרות ראשונה - השארת שדה עיסוק, ללא שאיבה מוויקינתונים, בכל התבניות[עריכת קוד מקור]

  1. השאיבה של השדה הזה מכניסה טעויות, או עילגות מביכה באינספור תבניות כמו שהיה בערך בנג'מין פרנקלין. emanשיחה 17:15, 28 בנובמבר 2021 (IST)
  2. Liad Malone - שיחה 17:33, 28 בנובמבר 2021 (IST)
  3. שדה שלא מתאים לשאיבה אוטומטית ערן - שיחה 17:40, 28 בנובמבר 2021 (IST)
  4. כל עוד לא ניתן לקבל תעוד עריכה בלי להציף את תיבת המעקב. H. sapiens - שיחה 17:59, 28 בנובמבר 2021 (IST)
  5. עמרישיחה 00:52, 29 בנובמבר 2021 (IST)
  6. כבר יצא לי להיתקל בערך שייבא מוויקינתונים את העיסוק "קורבן". כשניסיתי לתקן בוויקינתונים נתקלתי בהתנגדות של עורך אחר שחשב שזה נכון. השדה אכן בעל ערך במספר תבניות אישיות, אבל לדעתי ברוב המקרים עדיף בלי שאיבה אוטומטית. Dovno - שיחה 01:05, 29 בנובמבר 2021 (IST)
    היי @Dovno, תוכל לפרט לגבי הדוגמה שהצגת? תודה. 8$טוקטומי 02:23, 29 בנובמבר 2021 (IST)
    דייוויד ריימר. Dovno - שיחה 08:02, 29 בנובמבר 2021 (IST)
  7. Eladti - שיחה 06:50, 29 בנובמבר 2021 (IST)
  8. Mbkv717שיחה • כ"ה בכסלו ה'תשפ"ב • 07:51, 29 בנובמבר 2021 (IST)
  9. ניב - שיחה - מכחילים את הקונגרס 15:03, 29 בנובמבר 2021 (IST)
  10. Zozoar - השיחה שלי - התרומות שלי - הצטרפו למיזם המחוזות 16:00, 29 בנובמבר 2021 (IST)
  11. דוד55 - שיחה 16:09, 29 בנובמבר 2021 (IST)
  12. אמיר מלכי-אור - שיחה 21:51, 29 בנובמבר 2021 (IST)
  13. העיסוק יכול להיות כתוב בפתיח, זה ממש בסדר. אם מהותי אפילו בשורה הראשונה. מסכים שיש פרמטר בהם ויקינתונים עובד יותר טוב וכאלו שפחות. ויקינתונים יצליח בצורה הטובה ביותר לאורך זמן רק במקביל להפקת לקחים המתייחסת למה שלא עובד, ובהעדר פתרון אחר הפסקת שאיבה על פי נסיוננו זה רעיון טוב. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:07, 30 בנובמבר 2021 (IST)
  14. כל צמצום של השאיבה מויקינתונים הוא מבורך. אתה רוצה לכתוב ערך – כתוב אותו בעצמך. בן עדריאלשיחה • כ"ז בכסלו ה'תשפ"ב 09:28, 1 בדצמבר 2021 (IST)
  15. בברכה. ליש - שיחה 11:28, 1 בדצמבר 2021 (IST)
  16. מלבד מגרעות השאיבה באופן כללי, כאן זה פשוט לא מתאים. דגש - שיחה 01:26, 2 בדצמבר 2021 (IST)
  17. בריאן - שיחה 09:28, 2 בדצמבר 2021 (IST)
  18. צורייה בן הרא"ש - (שיחה, תרומות) - כ"ח בכסלו ה'תשפ"ב 14:31, 2 בדצמבר 2021 (IST)

אפשרות שנייה - השארת שדה עיסוק, כולל שאיבה מוויקינתונים של ‏עיסוק‏ (P106), בכל התבניות[עריכת קוד מקור]

  1. אם נפסיק את השאיבה נפסיד מידע בעשרות אלפי ערכים, 91% אם לדייק, כמו בברברה וולטרס. בורה בורה - שיחה 13:27, 28 בנובמבר 2021 (IST)
  2. אני באופן אישי עדכנתי עיסוק לעשרות ואולי ליותר אישים על מנת שיופיעו בוויקיפדיה. אז ההצעה אומרת בעצם להעלים את זה. Geagea - שיחה 22:33, 28 בנובמבר 2021 (IST)
    לצערי כן. מי שעבד לפי הכללים, מוצע עכשיו להוריד את עבודתו לטימיון. המשמעות תהיה שמשקיענים כמו משתמש:Ijon שמעדכנים בעיקר בוויקינתונים, יפסיקו לעשות זאת מחשש שמחר חלק אחר של עבודתם ילך לאבדון. בורה בורה - שיחה 23:18, 28 בנובמבר 2021 (IST)
    שום דבר לא יורד לטמיון, ולא הולך לאבדון. יש חשיבות לצבירת המידע בויקינתונים לכשעצמו. רק שיש שדות, כמו בשני השדות האלה, שלא כל מה שצריך ושחשוב שיהיה בויקינתונים, צריך להיות בתבנית בראש הערך. על כל מקצוע וכל מעסיק שידוע עליו, צריך להכניס לויקינתונים. אבל זה לא אומר שכל אחד מהם צריך להיות בתבנית. emanשיחה 00:22, 29 בנובמבר 2021 (IST)
    בוודאי שיורד לטימיון כיוון שאני סבור שהתוספות שלי לפחות לא מנפחות סתם ומה שעשיתי בוויקינתונים היה על מנת שיופיע בוויקיפדיה. התוספת בוויקינתונים הייתה על הדרך. עכשיו זה יימחק כמו תוספות רבות אחרות. במקום זה אולי אפשר יהיה לקבל טבלה עם שמות בטור אחד ועיסוקים בטור שני ותעברו על הרשימה ותראו אם יש מישהו שיש לו עודף מיותר. בטור נוסף יהיה אפשר לסמן את ה"בעייתיים" ובוט יוכל להוסיף להם מינוס (-) בשדה העיסוק. Geagea - שיחה 01:01, 29 בנובמבר 2021 (IST)
    אבל מהצד השני טוענים שיש הרבה עיסוקים שלא מועילים. האם צריכים לנכש עיסוקים מיותרים מוויקינתונים? האם צריכים להשתמש בעדיפויות כדי להבליט עיסוקים חשובים? Tzafrir - שיחה 13:56, 29 בנובמבר 2021 (IST)
    הצעתי דרך לפיתרון. גם הסרה גורפת גורמת לנזק. לפחות של עריכות שלי בערכים. בחלק מהערכים מחקתי את הכתוב בערך על מנת שהנתונים יופיעו מוויקינתונים. ויקינתונים וגם ויקישיתוף הם לא אוייב וגם לא אח חורג. הם חלק מהמיזם. גם בוויקינתנוים יש מבחינים (qualifier) שאפשר להוסיף לעיסוקים הפחות חשובים ואפשר לא לשאוב אותן. Geagea - שיחה 14:04, 29 בנובמבר 2021 (IST)
    אז בעצם מחיקת הכתוב בתבנית לטובת השאיבה גרמה לחלק כלשהו מהנזק שעומד לקרות. זאת נקודה חשובה שצריך להחליט לגביה (בנפרד): מה המדיניות לגבי נתונים ידניים מול שאיבה. בויקי האנגלית המצב בדיוק הפוך: בכל הערכים שאני נתקל בהם, הנתונים הם ידניים ולא שאובים. חוץ מזה, לא ברור לי איך אפשר לשלוט במבחינים. ויקינתונים הוא לא סניף של ויקיפדיה העברית. כל שינוי כזה עלול להשתנות על ידי כל ויקיפד על הגלובוס, ובכלל לא נדע שזה קרה. Liad Malone - שיחה 14:58, 29 בנובמבר 2021 (IST)
    גם, במיוחד בתבנית אמן. דייקתי באיזה אמן מדובר. צלם, צייר, פסל וכו'. חלק מהפריטים תרגמתי לעברית כדי שיופיעו בצורה תקינה בוויק העברית. וכן ישנם אישים רבים שהעיסוק מופיע אצלם בצורה תקינה. ההצעה אומרת בואו נסיר את הכל. הצעתי - הבה נעשה רשימה עם 3 טורים. שם הערך, עיסוק, תקין/לא תקין. ונעבור בעין ונראה מה מדובר. אפשר לסמן את הלא תקינים ולהעביר בוט שיוסיף סימון מינוס (-) בשדה העיסוק. מי שירצה לפתור את הבעיה בוויקינתונים, בוא עליו הברכה.
    לגבי האפשרות לשלוט במחינים. אכן צריך להיכנס לנושא. גם אני עצמי לא זוכר כרגע ובהחלט יש מקום ליצירת דפי הסבר והנחיות לגבי פעולות בוויקינתונים. איך מוסיפים תאריך פשוט ואיך מוסיפים תאריך מסובך, איך מוסיפים מבחינים ועוד. וגם צריך שהתבנית תדע שלא לשאוב בלי המבחינים.
    אגב, לגבי הוויקי האנגלית. אני מבין שוויקינתונים לא אמין אבל ויקי האנגלית כן? יש להם שם שני תבניות אבל אין שיח של ניסיון לפתור ולשפר אלא שיח על "עם לבדד ישכון". כן, צריך לראות גם מה עושות ויקי האחרות וכן צריך לקיים דיון גם בוויקינתונים. Geagea - שיחה 15:11, 29 בנובמבר 2021 (IST)
    eman, תראה קסם: הערך בנג'מין פרנקלין שואב עכשיו עיסוק מוויקינתונים, אבל יש שם רק שני עיסוקים.
    מה עשיתי? לחצתי על העט כדי להגיע לערוך את הנתון בוויקינתונים. שם לכל נתון ברשימה יש עדיפות (גבוהה, רגילה או נמוכה). אם אני רוצה, לדוגמה, להחשיב גם את „מדפיס״ כעיסוק חשוב שיופיע ברשימה, אני מוצא אותו ברשימה, לוחץ על „עריכה״ (edit), לוחץ על הציור של העיגול עם שני החיצים שמצידו ובוחר בעדיפות גבוהה. Tzafrir - שיחה 09:07, 1 בדצמבר 2021 (IST)
    אין כאן שום קסם, זו תכונה עתיקה. ישחזרו אותך בטיקי-טקה כי "הפטנט" הזה לא מקובל. עדיפות נמוכה מיועדת למידע שגוי או למידע ללא סימוכין, לא להשמטות כאלה שכל אחד סבור אחרת. בורה בורה - שיחה 09:13, 1 בדצמבר 2021 (IST)
    רק לדייק. ניתן לתת עדיפות באמצעות דירוג מועדף בוויקינתונים אבל צריך גם להוסיף מבחין ‏סיבה לדירוג מועדף‏ (P7452). רשימת סיבות ניתן למצוא ב- ‏רשימת סיבות לדירוג מועדף בוויקינתונים‏ (Q76637123). ‏Geagea - שיחה 10:31, 1 בדצמבר 2021 (IST)
    ובהתאמה. ‏סיבה לדירוג ירוד‏ (P2241) ו- ‏רשימת סיבות לדירוג ירוד בוויקינתונים‏ (Q52105174). אגב, לרשימה סיבות בדירוג ירוד יש רשימה גדולה יותר בדף השיחה. Geagea - שיחה 11:06, 1 בדצמבר 2021 (IST)
    אז מה צריכה להיות הדרך הסבירה לקבל מוויקינתונים את המידע שחשוב שנראה שפרנקלין היה מדינאי אבל לא חשוב שנראה שהוא היה שחמטאי (לדוגמה). קראתי גם את d:Help:Ranking. לפי הדף הזה הדרוג הוא דרך להצביע על ערך אחד נכון כשיש כמה פחות נכונים. הסיבות ברשימת סיבות לדירוג מועדף בוויקינתונים מתייחסות לערך אחד עדיף ופחות רלוונטיות למקרה שלנו (יותר מדי ערכים). יש שם ערך של ‏בחירת העורך‏ (Q71535331), אבל לא ברור לי אם שימוש בו הוא סביר. Tzafrir - שיחה 12:13, 1 בדצמבר 2021 (IST)
    לא יודע להגיד לך בדיוק לכן שאלתי בצ'אט של ויקינתונים ונקבל תשובה סדורה. Geagea - שיחה 12:52, 1 בדצמבר 2021 (IST)
    צפריר, במה ה"קסם" שלך עדיף על העריכה של עמנואל, שהכניס את העיסוק באופן ידני? העריכה של עמנואל, שביטלה את השאיבה האוטומטית, מציגה "קסם" מרשים עוד יותר: בעוד שהעריכה שלך בוויקינתונים לא תישאר על כנה, מחר, מחרתיים, בעוד שבועיים או חודשיים, ובכך ה"קסם" שלך יפוג כלעומת שבא ואף אחד לא יידע שזה קרה, התוספת הידנית של עמנואל מגנה על הפרמטר "עיסוק" מפני שינויים חיצוניים לוויקיפדיה וכך כל מי שעוקב אחרי הערך יידע מיד אם נעשה שינוי בפרמטר הזה.
    למעשה העריכה שלך מחקה מידע שהוכנס ישירות לערך. בעצם המחיקה הזאת טענת למעשה שאתה סומך יותר על שיקול דעתם של משתמשים עלומים שיוכלו לשנות את המידע הקיים בכל זמן נתון ולא יהיה לך שיג ושיח איתם, מאשר על שיקול דעתו של ויקיפד ותיק שפעיל בויקיפדיה העברית. במה הועילה העריכה שלך בעצם? האם אתה מצפה שלמר פרנקלין יהיו עיסוקים נוספים בעתיד וכך השאיבה האוטומטית תוודא שנישאר מעודכנים? Liad Malone - שיחה 12:40, 1 בדצמבר 2021 (IST)
    אתה חושב ששיקול דעתך טוב יותר ממשתמש גרמני/צרפתי או אחר? התיקון של צפריר היא הדרך הנכונה לפעול במיזם רב לשוני. Geagea - שיחה 12:52, 1 בדצמבר 2021 (IST)
    לא קשור לשיקול דעת שלי לעומת שיקול דעת של גרמני או צרפתי.
    קשור לשיקול דעת לגבי הכנסת מידע לתבנית, לעומת שיקול דעת בהכנסת מידע לויקינתונים. במקרה הראשון צריך להביא את הדברים העיקריים. במקרה השני את כל מה שנכון. emanשיחה 19:51, 1 בדצמבר 2021 (IST)
    כל שינוי שלי מנוטר על ידי עורכי ויקיפדיה העברית, שכל אחד מהם יכול לערער על כל פעולה שלי ולנהל דיון בעברית בדף השיחה של הערך, ולחייב אותי ע"פ החלטות הקהילה. זה לא יקרה בוויקינתונים. ויקיפדיה העברית היא מיזם חד-לשוני, לא רב-לשוני. יכול להיות שהתיקון של צפריר בוויקינתונים הוא מצוין, אבל הוא לא יכול לחייב את ויקיפדיה העברית.
    האם היתה בעצם איזו החלטה שאומרת שיש להכפיף את הערכים בעברית לשאיבה אוטומטית למעט החרגות ספציפיות? Liad Malone - שיחה 09:33, 2 בדצמבר 2021 (IST)
    ויקיפדיה: "היא אנציקלופדיה מקוונת רב-לשונית". ויקיפדיה העברית: "היא הגרסה העברית של אנציקלופדיית האינטרנט החופשית "ויקיפדיה"". גם עכשיו ויקיפדיה עושה שימוש בתמונות מוויקשיתוף, תרגום ערכים מוויקי האחרות וגם נתונים שמעודכנים רחמנא ליצנן על ידי עלומים בוויקינתונים כמו שנת לידה ופטירה. בכל אופן מתקיים שם שיח. מי שרוצה מוזמן להשתתף גם הוא. אתייחס ליתר הדברים בהתאם להתפתחות הדיון שם. Geagea - שיחה 12:40, 2 בדצמבר 2021 (IST)
  3. Shannen - שיחה 07:25, 29 בנובמבר 2021 (IST)
  4. מקף־ 10:00, 29 בנובמבר 2021 (IST)
  5. כובש המלפפוניםשיחה 23:04, 30 בנובמבר 2021 (IST)

החרגות לגבי תבניות מסוימות בלבד (נא לפרט)[עריכת קוד מקור]

דוגמה: למרות שבכללי אני נגד שאיבת עיסוק, בתבנית:אישיות ותבנית:אישיות תקשורת יש לשאוב. (שימו לב שאתם חייבים להצביע באחת משתי האפשרויות לעיל, וכאן יש לציין רק החרגות. בדוגמה שהובאה בכל התבניות הקול יספר תחת אפשרות ראשונה אך בתבנית:אישיות ותבנית:אישיות תקשורת הוא יספר תחת אפשרות שנייה)

שאיבת שדה "מעסיק" בתבניות[עריכת קוד מקור]

אפשרות ראשונה - השארת שדה מעסיק, ללא שאיבה מוויקינתונים, בכל התבניות[עריכת קוד מקור]

  1. אי אפשר לסמוך על הזנת הנתונים בשדה הזה, כמו בדוגמה המביכה בערך על דן ראד'ר. emanשיחה 17:15, 28 בנובמבר 2021 (IST)
  2. Liad Malone - שיחה 17:39, 28 בנובמבר 2021 (IST)
  3. ערן - שיחה 17:41, 28 בנובמבר 2021 (IST)
  4. H. sapiens - שיחה 18:02, 28 בנובמבר 2021 (IST)
  5. עמרישיחה 00:52, 29 בנובמבר 2021 (IST)
  6. לדעתי, ברוב הערכים שדה זה מיותר לגמרי. במקומות שאינו מיותר, יש להפעיל שיקול דעת נקודתי ולא למשוך אוטומטית כברירת מחדל. Dovno - שיחה 01:06, 29 בנובמבר 2021 (IST)
  7. Shannen - שיחה 05:25, 29 בנובמבר 2021 (IST)
  8. Eladti - שיחה 06:51, 29 בנובמבר 2021 (IST)
  9. Mbkv717שיחה • כ"ה בכסלו ה'תשפ"ב • 07:52, 29 בנובמבר 2021 (IST)
  10. ניב - שיחה - מכחילים את הקונגרס 15:02, 29 בנובמבר 2021 (IST)
  11. Zozoar - השיחה שלי - התרומות שלי - הצטרפו למיזם המחוזות 16:00, 29 בנובמבר 2021 (IST)
  12. אמיר מלכי-אור - שיחה 21:51, 29 בנובמבר 2021 (IST)
  13. אני שואל את עצמי אם יש תבניות מאוד ספציפיות בהן זה כן יכול להיות רלוונטי. בינתיים לא מצאתי דוגמה טובה, אבל לא שולל שאתמוך בהחזרה נקודתית. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:09, 30 בנובמבר 2021 (IST)
  14. בן עדריאלשיחה • כ"ז בכסלו ה'תשפ"ב 09:29, 1 בדצמבר 2021 (IST)
  15. בברכה. ליש - שיחה 11:29, 1 בדצמבר 2021 (IST)
  16. בריאן - שיחה 09:28, 2 בדצמבר 2021 (IST)
  17. מלבד מגרעות השאיבה באופן כללי, כאן זה פשוט לא מתאים. דגש - שיחה 10:13, 2 בדצמבר 2021 (IST)
  18. צורייה בן הרא"ש - (שיחה, תרומות) - כ"ח בכסלו ה'תשפ"ב 14:31, 2 בדצמבר 2021 (IST)

אפשרות שנייה - השארת שדה מעסיק, כולל שאיבה מוויקינתונים של ‏מעסיק‏ (P108), בכל התבניות[עריכת קוד מקור]

  1. אם נפסיק את השאיבה נפסיד מידע באלפי ערכים כמו בברברה וולטרס. בורה בורה - שיחה 13:28, 28 בנובמבר 2021 (IST)
  2. מקף־ 10:02, 29 בנובמבר 2021 (IST)
  3. כובש המלפפוניםשיחה 23:04, 30 בנובמבר 2021 (IST)

החרגות לגבי תבניות מסוימות בלבד (נא לפרט)[עריכת קוד מקור]

דוגמה: למרות שבכללי אני נגד שאיבת מעסיק, בתבנית:אישיות ותבנית:אישיות תקשורת יש לשאוב. (שימו לב שאתם חייבים להצביע באחת משתי האפשרויות לעיל, וכאן יש לציין רק החרגות. בדוגמה שהובאה בכל התבניות הקול יספר תחת אפשרות ראשונה אך בתבנית:אישיות ותבנית:אישיות תקשורת הוא יספר תחת אפשרות שנייה)

תוכל להבהיר מה כוונתך זמניות? אם עבדת שנתיים בתור סדר דפוס והמשכת להיות עיתונאי, צריך להעלים את עבודתך הקודמת? ועשר שנים? משתמש:דוד שי כבר התייחס לזה בדיון המוקדם במזנון ואף הבאתי את דבריו. וולף בליצר, דאן ראת'ר וברברה וולטרס שהובאו כדוגמה לעיל לא עבדו מעולם בשום מקום? בורה בורה - שיחה 17:54, 28 בנובמבר 2021 (IST)
התבנית, לטעמי, אמורה להציג נתונים חשובים ובסיסיים במהירות ובקלות. אם עבדתי שנתיים בתור סדר דפוס והמשכתי להיות עיתונאי, לעבודתי כסדר דפוס כבר אין שום חשיבות כלשהי בתבנית (להבדיל מגוף הערך). הקורא הממוצע ממש לא צריך לקרוא פרט כזה בתבנית שמציגה פרטים בסיסיים על עיתונאים/מגישים כל כך מפורסמים כמו אלה שהזכרת. Liad Malone - שיחה 18:04, 28 בנובמבר 2021 (IST)
הבאתי בכוונה דוגמה איזוטרית. אתה מבקש להעלים את כל פועלם מהתבנית של "עיתונאים/מגישים כל כך מפורסמים". אז מה הם עשו שעושה אותם כל כך מפורסמים? כמו שאמרת "להציג נתונים חשובים ובסיסיים במהירות ובקלות". אל תשלח אותי עכשיו לקרוא את כל הערך. בורה בורה - שיחה 18:30, 28 בנובמבר 2021 (IST)
הבאת דווקא דוגמה מצוינת שמחדדת את הסוגיה. "כל פועלם" בהחלט לא צריך להופיע בתבנית, אלא רק בגוף הערך. חשיבותם של עיתונאים כל כך מפורסמים הוא בהיותם עיתונאים, ולא בגלל עיסוקים אחרים שלהם. אלא אם הם הופכים בשלב מסוים לשר בממשלה, למשל, אבל כבר יש דרך מוסכמת לטיפול במקרים מן הסוג הזה בתבניות. Liad Malone - שיחה 18:54, 28 בנובמבר 2021 (IST)
אבל אף אחד לא אומר שחייבים להכניס את כל מקומות העבודה (והאמת, שאולי עדיף לקרוא לזה כך, מאשר "מעסיק"). אם לא שואבים, אפשר להפעיל שיקול דעת, ולהכניס רק מקומות עבודה שהם חלק מהותי מהקריירה. ואפשר גם לא להכניס כלום. בכל מקרה ההצבעה הזו היא רק על השאיבה. emanשיחה 19:24, 28 בנובמבר 2021 (IST)
אם לא תסיר את השדה הזה מהתבנית, את המאבק שאתה מנהל עכשיו תצטרך לנהל שוב על כל ערך וערך בנפרד. בכל אחד מהם תצטרך להתווכח מחדש למה לא צריך להציג במקום הכי בולט בערך את שמו של איזה מקום עבודה פחות-חשיבות מהעבר המאוד רחוק של נשוא הערך. זו התוצאה שאתה מצפה לה? כפי שאתה רואה כבר עכשיו, שיקול הדעת שלך אינו דומה לשיקול הדעת של מי שחושב שכל מקומות העבודה הללו צריכים להופיע בתבנית. Liad Malone - שיחה 01:06, 29 בנובמבר 2021 (IST)
אם נלך לפי הטיעון הזה צריך להסיר 80% מהשדות בתבניות. גם על |יצירות בולטות= בתבנית:סופר יהיה צריך "לנהל מאבק על כל ערך וערך בנפרד ובכל אחד מהם תצטרך להתווכח מחדש למה לא צריך להציג במקום הכי בולט בערך את שם היצירה". לדעתך היא חשובה, ולדעת אחר לא. אין לזה סוף. וכמו שעמנואל כבר אמר, ההצבעה הזו היא על השאיבה ולא על דברים אחרים. בורה בורה - שיחה 01:46, 29 בנובמבר 2021 (IST)
אז במקרה הכי גרוע יהיו כמה דיונים על ערכים ספציפיים שייקבעו תקדימים. אבל כבר ההצבעה הנוכחית מתווה חלק מהתקדימים האלה. כי נקבע בה מפורש שצריך להפעיל שיקול דעת על מה להכניס ומה לא בשדות האלה. זו במידה רבה מהות המחלוקת פה. והפסקת השאיבה אומרת שצריך להפעיל שיקול דעת יחסית מחמיר, ולהכניס בשדות האלה רק דברים עיקריים ובתמצות. emanשיחה 10:36, 29 בנובמבר 2021 (IST)

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

הוחלט ברוב של 18 מול 5 שלא לשאוב מוויקינתונים את שדה "עיסוק", וברוב של 18 מול 3 הוחלט שלא לשאוב מוויקינתונים את שדה "מעסיק". דגש - שיחה 20:59, 5 בדצמבר 2021 (IST)

עדכנתי בהתאם לתוצאות ההצבעה את התבניות שבמחלוקת. בורה בורה - שיחה 21:23, 5 בדצמבר 2021 (IST)