גרוויטי פולס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 47: שורה 47:
פרק הסיום של העונה השנייה שודר בארצות הברית ב-[[15 בפברואר]] [[2016]] ב[[דיסני XD]] וב-[[19 בפברואר]] [[2016]] ב[[ערוץ דיסני]], ובישראל שודר ב[[ערוץ דיסני (ישראל)|ערוץ דיסני ישראל]] ב-[[31 באוגוסט]] [[2016]].
פרק הסיום של העונה השנייה שודר בארצות הברית ב-[[15 בפברואר]] [[2016]] ב[[דיסני XD]] וב-[[19 בפברואר]] [[2016]] ב[[ערוץ דיסני]], ובישראל שודר ב[[ערוץ דיסני (ישראל)|ערוץ דיסני ישראל]] ב-[[31 באוגוסט]] [[2016]].


לסדרה יצאו מספר ספרים בעקבותיה לאחר סיומה, כגון: "יומן 3" (תורגם לעברית), המהווה את היומן שבסדרה, "המדריך של דיפר ומייבל למסתורין וכיף בלתי פוסק(תורגם לעברית", "דיפר ומייבל וקללת אוצר פיראטי הזמן" (אינו תורגo לעברית).
לסדרה יצאו מספר ספרים בעקבותיה לאחר סיומה, כגון: "יומן 3" (תורגם לעברית), המהווה את היומן שבסדרה, "המדריך של דיפר ומייבל למסתורין וכיף בלתי פוסק"(תורגם לעברית), "דיפר ומייבל וקללת אוצר פיראטי הזמן" (אינו תורגo לעברית).


==עלילה==
==עלילה==

גרסה מ־14:30, 31 באוגוסט 2018


שגיאות פרמטריות בתבנית:תוכנית טלוויזיה

פרמטרים ריקים [ אתר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

גרוויטי פולס
Gravity Falls
סוגה קומדיה, הרפתקאות, פנטזיה, אנימציה, מתח, מסתורין, על-טבעי
יוצרים אלכס הירש
כותבים אלכס הירש, מייקל ריאנדה, טים מקיאון, אורי וולינגטן, זאך פאז
בימוי ג'ון אאושימה, אהרון ספרינגר, ג'ו פיט, רוב רנזטי, מאט בראלי, סטפן סנדובל, סוניל הול
מדבבים ג'ייסון ריטר
קריסטן שאל
אלכס הירש
לינדה קרדליני
מדבבים בעברית דניאל מגון
ניר שמואלי
שרון שחל
אמנון וולף
ערן מור
עדן גמליאל
פסקול בראד בריק
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית (דובב לשפות נוספות, ביניהן עברית, רוסית וגרמנית)
מספר עונות 2
מספר פרקים 40
הפקה
מפיק טוביאס קונן טרוסט
בריאן דואל
סוזנה אולסון
רוב רנזטי
מפיקים בפועל אלכס הירש
חברת הפקה Disney Television Animation
מוזיקה Brad Joseph Breeck עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 22 דקות
תבנית:טקסט מוקטן
שידור
רשת שידור ערוץ דיסני
דיסני XD
רשת שידור בישראל ערוץ דיסני ישראל
פורמט (תמונה) 1080p HDTV
פורמט (קול) דולבי דיגיטל 5.1
תקופת שידור מקורית 15 ביוני 201215 בפברואר 2016
תקופת שידור בישראל 1 בנובמבר 201231 באוגוסט 2016
קישורים חיצוניים
אתר רשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גרוויטי פולסאנגלית: Gravity Falls) היא סדרת טלוויזיה קומית מצוירת המשודרת בערוץ דיסני ובדיסני XD. מאז עלתה לאוויר זכתה הסדרה לביקורות חיוביות רבות ולמדרוג גבוה. ב-2013 דורגה גרוויטי פולס על ידי מגזין TV Guide כאחת מ-60 סדרות האנימציה הגדולות ביותר בכל הזמנים[1].

העונה הראשונה שודרה בערוץ דיסני החל מה-15 ביוני 2012, עד ל-2 באוגוסט 2013. בערוץ דיסני ישראל, עונה זו שודרה החל מה-1 בנובמבר 2012 עד ל-14 במרץ 2014[2].

העונה השנייה שודרה בערוץ דיסני XD החל מה-4 באוגוסט 2014 (למעט שני פרקים ששודרו קודם בערוץ דיסני, כולל הפרק הראשון ב-1 באוגוסט 2014[3]) ובמקביל גם שודרה בערוץ דיסני. בערוץ דיסני ישראל, העונה משודרת החל מדצמבר 2014[4].

פרק הסיום של העונה השנייה שודר בארצות הברית ב-15 בפברואר 2016 בדיסני XD וב-19 בפברואר 2016 בערוץ דיסני, ובישראל שודר בערוץ דיסני ישראל ב-31 באוגוסט 2016.

לסדרה יצאו מספר ספרים בעקבותיה לאחר סיומה, כגון: "יומן 3" (תורגם לעברית), המהווה את היומן שבסדרה, "המדריך של דיפר ומייבל למסתורין וכיף בלתי פוסק"(תורגם לעברית), "דיפר ומייבל וקללת אוצר פיראטי הזמן" (אינו תורגo לעברית).

עלילה

הגלגל של ביל

הסדרה עוקבת אחר עלילותיהם של התאומים בני ה-12,דיפר ומייבל פיינס, הנשלחים על ידי הוריהם לחופשת קיץ ב"בקתת המסתורין" - מלכודת התיירים של דוד שלהם, סטאן פיינס, שנמצאת בעיירה המסתורית גרוויטי פולס. במהלך החופשה הם נחשפים לשלל יצורים מוזרים ולתעלומות על-טבעיות, ונקלעים להרפתקאות מסעירות. לרוב הרפתקאותיהם נלווים אליהם גם דודם סטאן, ונדי( עובדת בת 15 בבקתת המסתורין של סטאן שדיפר מאוהב בה) וסוס, עובד נוסף וגדול גוף, שעובד בבקתה מאז היה בן 12. בעונה הראשונה התאומים פיינס מתעסקים בעיקר עם מפלצות ויצורים נפוצים. העונה השנייה עוסקת בהתבגרותם של התאומים, בניסיונות (והצלחה) למצוא את מחבר היומנים ויצורים על-טבעיים חזקים לעומת העונה הראשונה, לדוגמה: רוחות רפאים מזוויעות, זומבים וביל צופן (האנטגוניסט הראשי). כמו כן, העונה השנייה עוסקת בסופה ב"מוזרמגדון" שהוא תקופת הזמן בה ביל צופן השתלט על גרוויטי פולס והביא יחד איתו את כל חבריו המטורפים ובכלל את כל המוזרויות ששכנו בתוך בעולם שביל היה כלוא בו.

דמויות

דמויות ראשיות

  • מייסון "דיפר" פיינס - אחיה התאום של מייבל, מתגורר בגרוויטי פולס במשך הקיץ. בן 13, דיפר מאופיין בסקרנות רבה, בפחדנות, בביישנות, באומץ ובחוכמה. דיפר מוצא יומן מאובק וישן ועליו הספרה 3 בתוך כף יד בעלת שש אצבעות, ומגלה שביומן זה כתובים הסודות של גרוויטי פולס המתארים לדוגמה מגוון רחב של יצורים ומפלצות השוכנים בצללים, חפצי קסם ומגוון משפטי זימון רוחות זומבים וכו'...דיפר חוקר אותם. מאוהב בוונדי וחבר טוב מאוד של סוס. דיפר הוא עץ האשוח בגלגל של ביל מכיוון שזה מה שמצויר על הכובע שלו.
  • מייבל פיינס - אחותו התאומה של דיפר. מתגוררת בגרוויטי פולס במשך הקיץ. בת 13, מייבל מאופיינת כילדה ילדותית יחסית לגילה,אך לפעמים איך שהוא בגלל הילדותיות שלה היא מצליחה לגלות המון דברים מסקרנים כמו הפרק בו מייבל נעזרת בילדותיות שלה כדי לגלות את מקום המצאו של ראש העיר האמיתי של גרוויטי פולס. אויבת מושבעת של פאסיפיקה (עד אמצע עונה 2), וחברה טובה של קנדי וגרנדה. מייבל היא הכוכב הנופל בגלגל של ביל בגלל שבאחד הסוודרים הבולטים ביותר שלה ישנו סמל הכוכב נופל הידוע.
  • סטאנלי ("דוד סטאן") פיינס - דוד של מייבל ודיפר, מארח את דיפר ומייבל בבקתה שלו בגרוויטי פולס במהלך הקיץ. כמה פעמים בסדרה אוזכר שסטאן כמה שנים לפני גיל 70, סטאן הוא איש מוזנח בעל קול צורמני ושיניים צהובות אשר מרוויח כסף בעזרת מלכודת התיירים שלו שנקראת "בקתת המסתורין".סטאן הוא די קמצן. סטאן תמיד נותן את המשימות הקשות לדיפר, במהלך הסדרה מתברר שסטאן מסתיר סודות רבים ממייבל ודיפר, והוא מתואר כדמות המורכבת בסדרה, אשר הסתיר את המצאתו של פורד אחיו - הפורטל,הסתיר את שמו (כולם קראו לו "סטאנפורד") ודיפר ומייבל בכלל לא ידעו שיש לו אח תאום. סטאנלי הוא הציור שעל כובעו בגלגל של ביל.
  • סטאנפורד ("דוד רבא פורד") פיינס - דוד של מייבל ודיפר, בעל אופי חרוץ ופיקח. כשהיה צעיר וחקר את גרוויטי פולס ביל רימה אותו כדי שיבנה פורטל למעבר בין ממדים ושביל ישתלט על היקום שלהם. אחד האויבים של ביל. נשאב לתוך הפורטל שהמציא בגלל מריבה עם אחיו, ועבר בין יקומים במשך תקופה. במחצית העונה השנייה הדליק סטאנלי את הפורטל וגרם לשובו של אחיו והוא כעס עליו. לאחר האירוע פורד ודיפר התחברו ומצאו תחומי עניין משותפים (למשל המשחק האהוב עליהם "מבוכים,מבוכים ועוד מבוכים), שניהם בעלי חוכמה וסקרנות לגבי המוזרויות וגרוויטי פולס. בעל מעבדה סודית מתחת לבקתה, בה חקר את גרוויטי פולס והמתרחש בה, ואף כתב את שלושת היומנים. פורד הוא היד עם שש האצבעות בגלגל של ביל מכיוון שנולד עם 6 אצבעות בכל יד ומאז התחיל לחקור את המוזריות, שלפי מחקריו מרוכזים בגרוויטי פולס, ולכן הוא מגיע לשם לראשונה.
  • סוס ראמירז - עובד בבקתת המסתורין, גדול גוף. אדם ידידותי,ילדותי,קצת טיפש אבל יש לו פוטנציאל לחוכמה. נחמד, ולעיתים מתנהג באופן משונה. הוא הופך במהירות לחבר טוב מאוד של דיפר ומייבל. הופך למנהל הבקתה לאחר שסטאן מחליט לפרוש מניהול הבקתה כדי לצאת למסע עם אחיו התאום פורד אל האוקיינוס השקט לאחר שמשלימים. מתחיל לנהל את הבקתה ביחד עם מלודי, חברתו. סוס הוא סימן השאלה בגלגל של ביל בגלל שזה הסימן שמופיע על חולצתו,הסימן מופיע על חולצתו מפני שהיא שייכת ל"בקתת המסתורין" ובקתת המסתורין מתאפיינת בזה שהתיירים לא יודעים מה קורה שם,בגלל המסתורין.
  • וונדי קורדרוי - וונדי היא הקופאית בבקתת המסתורין, בת 15, המתוארת כנערה הכי מגניבה וקולית. דיפר מאוהב בה. חבריה הטובים הם טאמברי, רובי, לי, נייט ותומפסון. עוברת ללמוד בתיכון בסוף הסדרה. אביה הוא חוטב עצים המכונה "דן הגבר" (דן קורדרוי). וונדי היא הקרח בגלגל של ביל בגלל שהיא קולית ומגניבה,וגם בגלל כשדיפר הוציא שקית קרח הקשור אליה (באנגלית המילה הזו היא תרתי-משמע,באנגלית זה אומר שהיא גם מגניבה וגם קרה).

דמויות משניות

הרעים

  • ביל צופן (סייפר) - הנבל (האנטגוניסט) הראשי של הסדרה. לא בטוח מה הוא אבל סביר להניח שהוא שד חלומות בצורת משולש צהוב עם עין אחת (יצור שמבוסס על האילומינטי) ויש לו כובע ועניבת פרפר. רוצה להשתלט על היקום עם חבריו הבין ממדיים ולהפוך אותו לכאוס. כדי להשיג את מטרותיו, ביל עושה עסקאות מפוקפקות, ובעל יכולת שכנוע רבה, העוזרת לו להתל ולרמות אנשים אחרים.
  • גדעון צ'ארלס גליפהול (נקרא גם "גדעון פיצקי" או "גדעון הקטן") - ילד שמגיע לגרוויטי פולס כמדיום ומתאהב במייבל. שונא גיבורים ובעיקר את דיפר וסטאן (גם את מייבל לאחר שדחתה אותו). החזיק ביומן השני, אך זה נלקח ממנו על ידי סטאן עד שהושמד. הוא הנבל הראשי בעונה הראשונה שהופיע ראשון ובמהלך העונה השנייה נמצא בכלא (בסוף הוא משתחרר).שירת את ביל באפוקליפסה ("מוזרמגדון") אך מורד בו כדי להציל את מייבל (הוא חושב שרק ככה היא תאהב אותו). גדעון הוא הכוכב הטלפתי בגלגל של ביל מכיוון שזה הסמל באוהל הטלפתי שלו. בסוף העונה השנייה מחליט להפוך לאדם טוב.

דמויות מהעתיד

  • בלֵנדין בלנג'מין בלָנדין - מתקן סטיות בזמן, אשר דיפר ומייבל מוליכים אותו שולל וגורמים להסתבכותו עם תינוק הזמן. בלנדין מתחרה נגדם בזירת משחקי הזמן של הגלדיאטורים "גלובנאר" ובסופו של דבר מפסיד במשחק. לאחר שדיפר ומייבל ניצחו ניתנה להם הזכות לשלוט בגורלו (באישור תינוק הזמן ועל-פי החוקים של התחרות). הגורל שהם מעניקים לו הוא שיער יפה וחזרה לצוות "מתקני הסטיות בזמן" (בפיקוח תינוק הזמן) . ביל השתלט על גופו ועבד על מייבל כך שתעזור לו שתגרום לסוף העולם.
  • לולף - עובד בצוות מתקני הסטיות בזמן. אחד מהשוטרים שנשלחו לתפוס את בלנדין בפרק 9 של עונה 1, בגלל שהוא לא פיקח על החריגות, ובפרק 8 של עונה 2, בגלל שהוא ברח מהכלא. שערו הוא בלונדיני-כהה בתסרוקת קארה.
  • תינוק הזמן - שליט הזמן, תינוק ענק שבמצחו מצויר ציור של שעון חול. הושמד על ידי ביל (ראו למעלה). עם זאת, צוין בכתוביות הסיום של פרק 18 של עונה 2 שהוא מתחדש לאחר 1000 שנים.

תושבי גרוויטי פולס

  • פידלפורד האדרון ג׳יי מק'גאקט "מק'גאקט הזקן "mc'guket - מכונאי זקן, משוגע ומזוקן. שותפו לשעבר של פורד והמקים של אגודת העין העיוורת, שמטרתה היא למחוק זיכרונות מטרידים ומוזרים מאנשים (בעיקר מסתורי העיר שבהם נתקלים מדי פעם האנשים) על מנת לגרום להם לחיות חיים שלווים ורגועים ללא פחד. מחק לעצמו את הזיכרון כל כך הרבה פעמים שמוחו התרוקן מכל הידע שהיה לו וכך הפך למשוגע. בסוף הסדרה קנה את אחוזת "צפון מערב" לאחר שמכר פטנטים מצליחים לממשלה וקיבל עליהם מיליונים. מקגאקט הוא המשקפיים בגלגל של ביל בגלל שהוא מלומד. בעל פלסטר על הזקן.
  • רובי סטייסי ולנטינו - מכונה גם "רובי וי". בחור אלים, אדיש ושטחי. חבר לשעבר של ונדי. הוריו שמחים כל הזמן ביחס לעובדה שהם מנהלי לוויות. רובי הוא הלב השרוט בגלגל של ביל (בדומה לציור שעל הז'קט השחור שלו, שזכה לכינוי (על ידי רובי) "ז'קט הגורל").
  • פאסיפיקה אליס צפון מערב - האויבת לשעבר של מייבל. משפחתה היא אוסף של נוכלים ושקרנים שיעשו הכל להשיג את מטרתם - כבוד וכסף. היא מוצגת כילדה מקובלת, אנוכית ושחצנית. בסוף היא נהיית חברה של מייבל ודיפר. פאסיפיקה היא הלאמה בגלגל של ביל מכיוון שלבשה את הסוודר של מייבל מאחד משלושת פרקי סיום העונה השנייה.
  • קנדי צ'ו - חברה טובה של מייבל ושל גרנדה. קנדי היא רזה, נמוכה וממושקפת ממוצא סיני. היא בכיתה ו'. בליל כל הקדושים התחפשה לסוכרייה.
  • גרנדה - חברה טובה של מייבל ושל קנדי. למרות היותה ילדה שמנמנה (דבר המעניק לה מראה מגושם) היא גדולה חזקה מאוד עם קול עמוק וגברי.
  • שריף בלאבס - השריף של גרוויטי פולס. בלאבס הוא אדם נמוך, כהה-עור וכבד משקל. לא מאמין בדיפר ונוטה לזלזל בו. ההפך מסגן דורלאנד (ראו למטה). נחשף ששריף בלאבס יוצא עם סגן דורלאנד.
  • סגן דורלאנד - שותפו רף השכל של שריף בלאבס, במראהו, סגן דורלאנד הפוך משריף באבלס (ראו למעלה). נחשף שסגן דורלאנד יוצא עם שריף בלאבס.
  • פרסטון צפון מערב - אביה של פאסיפיקה. קשוח. עשיר, חסר סבלנות ושונא אזרחים פשוטים. לאחר שנשבע אמונים לביל והשקיע את החסכונות באיגרות חוב מוזרות, נאלץ למכור את האחוזה כדי לפרנס את משפחתו.
  • טובי הנחוש - כתב כושל בעיתון גרוויטי פולס. היה חלק מאגודת העין העיוורת, מאוהב בשנדרה חימדז (ראו למטה) ועבד בשביל גידעון פיצקי (ראו למעלה) באחד מפרקי הסדרה ובספר "גרוויטי פולס - כוחות נסתרים".
  • שנדרה חימנז - כתבת ב"חדשות גרוויטי פולס". לעומת טובי הנחוש, היא מקצועית ומפורסמת יותר.
  • טיילר אופנוען חמוד (קיוטבייקר) - אזרח מן השורה, תמיד מעודד אנשים, ראש העיר של גרוויטי פולס מפרק 14 עונה 2.
  • סוזן "עין עצלה" - בעלים של מסעדה צנועה בגרוויטי פולס. במהלך הסדרה סטאן מתאהב בה. אחת העיינים שלה לא מתפקדת בגלל מכונה שפורד המציא וסטאן הציג בבית התעלומות (בקתת המסתורין) .
  • דן קורדרוי "דן הגבר" - בריון שרירי ואביה של ונדי. חוטב עצים עצבני ומסתובב עם גרזן בידו.
  • מלודי - יצאה עם סוס לדייט ונהייתה בת זוגו. עזבה אותו במהלך הסדרה לפורטלנד, אך חזרה בפרק הסיום שלה כדי לנהל עם סוס את "בקתת המסתורין".
  • ספרוט - אדם מבוגר ומוזר שמנהל חווה בכניסה לגרוויטי פולס. היה חלק מאגודת העין העיוורת

דיבוב הדמויות

תפקיד מדבב באנגלית מדבב בעברית
מייסון "דיפר" פיינס ג'ייסון ריטר דניאל מגון
ניר שמואלי (עונה 2)
מייבל פיינס קריסטן צ'אל שרון שחל
סטאן אלכס הירש אמנון וולף
סוס אלכס הירש ערן מור
וונדי לינדה קרדליני עדן גמליאל
רטט די בראדלי בייקר צביקה פורמן
העז גומפרס פרנק וולקר לא מדובב לעברית
פידלפורד ה' מקגאקט אלכס הירש יובל סגל
שריף בלאבס קווין מייקל ריצ'רדסון צביקה פורמן
סגן דורלאנד קית' פרגוסון צביקה פורמן
פורד ג'יי קיי סימונס סער בדישי
ביל צופן אלכס הירש יובל סגל
גדעון פיצקי פ'רוף ואן אורמן דן קיזלר
פאסיפיקה צפון מערב ג'קי בסקרינו לורן סביר
טובי הנחוש גרג תרקינגטון אלעד בהרב
רובי טי ג'יי מילר יהונתן מגון

סקירה כללית של הסדרה

עונה מספר פרקים תקופת שידור מקוריתארצות הבריתארצות הברית תקופת שידור בישראלישראלישראל
שידור ראשון שידור אחרון שידור ראשון שידור אחרון
1 20 15 ביוני 2012 2 באוגוסט 2013 1 בנובמבר 2012 14 במרץ 2014[2]
2[5] 21 1 באוגוסט 2014[3] 15 בפברואר 2016 דצמבר 2014[6] 31 באוגוסט 2016

ביקורת

הסדרה זכתה לביקורות חיוביות רבות[7]. מבקר הטלוויזיה של מגזין וראייטי, בריאן לורי, אמר על הסדרה:

סדרה קלילה ואיכותית ומביאה כמה דגדוגי נוסטלגיה בקרב הורי הצופים הצעירים

בריאן לורי, "Gravity Falls", מגזין וראייטי, 12 ביוני 2012

מבקר הטלוויזיה של היומון לוס אנג'לס טיימס, רוברט לויד, ביקר את הסדרה באופן בינוני[8]. מבקר הטלוויזיה של "ניו יורק דיילי ניוז", דוד הינקלי, ערך סקירה על הסדרה ועל חלק מדמויותיה ונתן לסדרה שבחים רבים[9]. מאט בלום, מבקר הטלוויזיה של מגזין "Wired", השווה את הסדרה ל"פיניאס ופרב" ול"רגולר שואו" וציין כי היא נמצאת מעליהם ברמת ההומור שלה וכתב "חכם, מוזר ונוגע בלב איפה שהוא"[10].

פרסים ומועמדויות

שנה פרס קטגוריה מועמד תוצאה
2012 פרס אנני תכנון ההפקה הטוב ביותר בתוכנית טלוויזיה[11] לן וורל מועמדות
הדיבוב הטוב ביותר[12] קריסטן צ'אל זכייה
2013 פרסי בחירת הנוער תוכנית האנימציה הטובה ביותר[13] גרוויטי פולס מועמדות
פרס אנני תוכנית האנימציה הטובה ביותר לילדים[14] גרוויטי פולס מועמדות
בימוי תוכנית הטלוויזיה הטוב ביותר[14] ג'ון אאושימה מועמדות
הפקת הסטוריבורד הטובה ביותר[14] אלונסו ראמוס-רמירז מועמדות
פרס Golden Reel עריכת סאונד הטובה ביותר בטלוויזיה: אנימציה[15] גרוויטי פולס מועמדות
פרסי הטלוויזיה של PAAFTJ סדרת האנימציה הטובה ביותר גרוויטי פולס מועמדות
הבימוי הטוב ביותר לסדרת אנימציה ג'ון אושימה מועמדות
הכתיבה הטובה ביותר לסדרת אנימציה מייקל ריאנדה ואלכס הירש מועמדות
המדבב הטוב ביותר בסדרת אנימציה אלכס הירש מועמדות
המדבבת הטובה ביותר בסדרת אנימציה קריסטן צ'אל מועמדות
שיר הפתיחה הטוב ביותר בסדרת אנימציה שיר הפתיחה של גרוויטי פולס זכייה
2014 פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון החיה המדובבת הטובה ביותר רטט מועמדות
פרסי בחירת הנוער בחירת הטלוויזיה: סדרה מונפשת גרוויטי פולס מועמדות
2015 פרס אנני סדרת האנימציה הטובה ביותר גרוויטי פולס זכייה
פרס אמי הישגים יוצאים מן הכלל באנימציה אלונסו רמירז ראמוס זכייה
פרס האקדמיה הבריטית לילדים בינלאומי גרוויטי פולס זכייה
פרסי בחירת הנוער בחירת הטלוויזיה: סדרה מונפשת גרוויטי פולס מועמדות
2016 פרס אנני הישגים יוצאים מן הכלל בבימוי אנימציה מאט בראלי זכייה
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון סדרת האנימציה המועדפת גרוויטי פולס מועמדות
פרס פיבודי סדרת ילדים גרוויטי פולס מועמדות
פרסי בחירת הנוער בחירת הטלוויזיה: סדרה מונפשת גרוויטי פולס מועמדות

שידור

ערוץ דיסני / דיסני XD

בבריטניה ובאירלנד הסדרה שודרה לראשונה ב-20 ביולי 2012 כהצצה ולראשונה באופן רשמי ב-7 בספטמבר 2012. באוסטרליה ובניו זילנד הסדרה שודרה לראשונה ב-17 באוגוסט 2012 בהצצה ובאופן רשמי ב-24 בספטמבר 2012. בברזיל, ההצצה הראשונה לסדרה הייתה ב-29 בספטמבר 2012 ושידור הסדרה המקורי החל מה-6 באוקטובר 2012. בדרום אפריקה החלה הסדרה ב-19 באוקטובר 2012. בדרום-מזרח אסיה, בסינגפור, במלזיה ובפיליפינים החלה הסדרה ב-27 באוקטובר 2012. בישראל שודרה הסדרה לראשונה ב-1 בנובמבר 2012. ביפן שודרה הסדרה לראשונה ב-10 באפריל 2013 כחגיגות השנה היפנית החדשה. בהודו הסדרה שודרה לראשונה ב-16 בספטמבר 2013. בקנדה, הסדרה שודרה בערוץ המשפחה קנדה החל מה-15 ביוני 2012 כהצצה ובאופן רשמי ב-6 ביולי 2012, והחל מפתיחת ערוץ דיסני קנדה ב-1 בספטמבר 2015 ולאחר מכן עברה לערוץ דיסני XD קנדה החל מפתיחתו ב-1 בדצמבר 2015, שידורי הסדרה הסתיימו בערוץ המשפחה קנדה בינואר 2016.

מדינות נוספות

באוסטרליה הסדרה משודרת בערוץ 7Two. באירלנד הסדרה משודרת גם ב-RTÉ Two. בצ'ילה הסדרה משודרת בערוץ 13. בניו זילנד הסדרה משודרת גם ב-TV2. בבריטניה גם ב-CITV.

תאוריות גרוויטי פולס

במשך הזמן מעריצי גרוויטי פולס חיברו תאוריות על סדרת הטלוויזיה גרוויטי פולס וגילו סודות על הסדרה.

חלק מהתאוריות התגלו כנכונות בפרקי העונה השנייה (ואף יש המשערים כי חלק מהפרקים נועדו לפתור שאלות של הצופים) וחלקן עדיין לא הוכחו כנכונות ומוסיפות לסדרה מידע שהרבה רצו לדעת.

סודות הסדרה נוצרו על ידי יוצר הסדרה, אלכס הירש.

סודות גרוויטי פולס

סודות גרוויטי פולס היא סדרה בערוץ דיסני XD ובה שישה פרקים קצרים בהם מתגלים סודות הסדרה, כמו כן אלכס הירש הוציא פרק מיוחד ובו הוא חושף רעיונות וסודות, שאת חלקם היה ניתן רק לנחש לולא פרק זה.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גרוויטי פולס בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ Rich Sands, ‏TV Guide Magazine's 60 Greatest Cartoons of All Time, באתר TV Guide, ‏24 בספטמבר 2013
  2. ^ 1 2 חודש של חגיגות בערוץ דיסני! באתר הורים וילדים
  3. ^ 1 2 https://twitter.com/_AlexHirsch/status/440983514062651392/photo/1
  4. ^ גרוויטי פולס עונה 2
  5. ^ Kondolojy, Amanda (2013-07-29). "Gravity Falls Renewed by Disney Channel for Second Season". TV by the Numbers. נבדק ב-2012-07-07.
  6. ^ גרוויטי פולס עונה 2 - פרומו ( ערוץ דיסני )
  7. ^ "Gravity Falls – Season 1 Reviews, Ratings, Credits, and More". Metacritic. 29 ביוני 2012. נבדק ב-11 באוקטובר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Lloyd, Robert (11 ביוני 2012). "Review: Bouncy, weightless fun with 'Gravity Falls'". Los Angeles Times. נבדק ב-8 ביולי 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Hinckley, David (29 ביוני 2012). "New animated Disney series 'Gravity Falls' rises to an endearing level of tween cool". New York Daily News. נבדק ב-8 ביולי 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Blum, Matt (28 ביוני 2012). "Gravity Falls Rises to the Level of Disney Channel's Best". Wired Magazine. אורכב מ-המקור ב-9 בפברואר 2013. נבדק ב-8 ביולי 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Beck, Jerry (3 בדצמבר 2012). "Annie Award Nominations 2012". Cartoon Brew. נבדק ב-5 בדצמבר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Beck, Jerry (2 בפברואר 2013). "Annie Award Winners". Cartoon Brew. נבדק ב-5 בדצמבר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ Lewis, Casey. "Teen Choice Awards Nominations Announced! Who Made The Cut This Year?". Teen Vogue. נבדק ב-5 בדצמבר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ 1 2 3 Amidi, Amid (2 בדצמבר 2013). "Complete List of 2013 Annie Award Nominations". Cartoon Brew. נבדק ב-5 בדצמבר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ "The 61st MPSE Golden Reel Awards Nominees (Television)". נבדק ב-2 בפברואר 2014. {{cite web}}: (עזרה)