סאלי ג'קסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מתקיים דיון בו מוצע לאחד ערך זה עם הערך פרסי ג'קסון והאולימפיים.
אם אין התנגדויות, ניתן לאחד את הערכים שבוע לאחר הצבת התבנית.
מתקיים דיון בו מוצע לאחד ערך זה עם הערך פרסי ג'קסון והאולימפיים.
אם אין התנגדויות, ניתן לאחד את הערכים שבוע לאחר הצבת התבנית.
סאלי ג'קסון
Sally Jackson
סוג בת תמותה
שם ספר פרסי ג'קסון והאולימפיים
יוצרים ריק ריירדן
גילום הדמות קתרין קינר
מידע
גיל בערך 40
מין נקבה
אזרחות אמריקאית
דמויות קשורות
משפחה פוסידון (בן זוג לשעבר)
פרסי ג'קסון (בן)
גייב אגליאנו (בעל לשעבר)
פול בלופיס (בעל)
אסטל בלופיס (בת)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סאלי ג'קסוןאנגלית: Sally Jackson) היא דמות ראשית-משנית בספרי פרסי ג'קסון והאולימפיים המבוססת על המיתולוגיה היוונית. סאלי היא אימו של פרסי ג'קסון[1].

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאלי ג'קסון היא אימו של פרסי ג'קסון, הדמות הראשית בסדרה זו.

מסופר על סאלי שבצעירותה הוריה מתו בתאונת מטוס. סאלי עברה לגור בביתו של דודה האכזר. כשגדלה, לא היה לה כסף למלגה באוניברסיטה. היא הכירה את פוסידון, אל הים, אשר היה בן זוגה לקיץ אחד ואף הכניס אותה להיריון. לבן היא קראה פרסאוס, על שמו של הגיבור המיתולוגי המפורסם, פרסאוס, שבניגוד לרבים אחרים, לו היה מזל טוב בקרבותיו. היא חשבה ששם כזה ישפיע על גורלו של בנה. עוד לפני הולדת, פוסידון הלך לספינה ונעלם... כך ניסחה זאת באוזני בנה, נעלם. לאחר מכן התחתנה עם אדם בשם גייב אגליאנו, המכור לפוקר ולבירות. גייב לא התייחס לפרסי ולסאלי באופן יפה.

בספר הראשון, לאחר שמורתו של פרסי לחשבון, גברת דודס, הופכת לאריניה ותוקפת אותו, פרסי ואימו לוקחים חופש מחייהם, אולם באמצע הנופש, חברו לבית ספר של פרסי, גרובר, המתגלה כסאטיר, אומר להם להסתלק משם וכך הם עושים. באמצע הדרך תוקף את המכונית המינוטאור. המכונית נהרסת וסאלי שנתפסת על ידי המינוטאור נעלמת שנייה לפני שהיצור מוחץ אותה בידו. פרסי הורג את המינוטאור ובטוח שאימו מתה. פרסי מגיע למחנה החצויים שם הוא מגלה שאביו הוא לורד פוסידון אט-אט מתברר לו שחששותיו לגבי מותה של אימו מוטעים ושהיא בשאול של האדס, אחיהם של זאוס ופוסידון. פרסי יוצא למסע חיפושים כדי להחזיר להאדס את הברק. לקראת סוף המסע נימפת ים נותנת לו שלוש פנינים שאיתם ישחרר 3 אנשים מהשאול. הוא נותן את הפנינים לחבריו, אולם לאחר שהוא גומר את המסע האדס משחרר את אימו בכל זאת.

בספר השלישי היא הופכת לבת זוגו של אדם בשם פול בלופיס הלומד איתה באוניברסיטה. בספר הרביעי פול שואל את פרסי אם הוא יכול להתחתן אם אימו ותשובתו של פרסי חיובית. בספר החמישי היא ופרסי מספרים לפול על כך שהמיתולוגיה היוונית אמיתית. בספר גורלו של אפולו מתגלה שסאלי בהריון וצפויה ללדת בת, ובסדרת הספרים מגנס צ'ייס והאלים של אוסגרד נכתב שהיא ילדה.

מתברר שסאלי רואה במבעד לערפול - כוח קסום הגורם לבני אדם לחשוב שדברים מהמיתולוגיה היוונית הם דברים השייכים לעולמם ויכולת לראות לפעמים דברים שגם חצויים לא רואים. אולם עם השנים כוחה נחלש ולכן לא עזרה לפרסי בספר הרביעי כאשר נכנס למבוך של דיידלוס.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ריק ריירדן פרסי ג'קסון וגנב הברק הוצאת גרף צעיר 2008