להב הקיץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
להב הקיץ
The Sword of Summer
מידע כללי
מאת ריק ריירדן
איורים ג'ון רוקו עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
מקום התרחשות בוסטון עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה הוצאת דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה

6 באוקטובר 2015

ספטמבר 2015 (בעברית)
מספר עמודים 462
הוצאה בעברית
תרגום יעל אכמון
סדרה
סדרת ספרים מגנס צ'ייס והאלים של אוסגרד
הספר הבא פטיש הרעם
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-1-4231-6091-5
הספרייה הלאומית 003853456
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

להב הקיץאנגלית: The Sword of Summer) הוא ספר פנטזיה מאת הסופר ריק ריירדן, שנכתב בהשראת המיתולוגיה הנורדית.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגנס צ'ייס הוא חסר בית יתום שחי ברחובות בוסטון, כששני הומלסים אחרים, בליץ והארת', משגיחים עליו. שנתיים לאחר מות אימו, ב-13 בינואר, יום הולדתו השש עשרה שלו, סורט, מלך ענקי האש, תוקף את הגשר אליו הוא מגיע בניסיון להשיג את להב הקיץ, (סומברנדר הלהב של פרי אל הקיץ) זכות האבות של מגנס. בניסיון לשמור על הלהב, מגנס מת. לאחר מותו, מגנס נבחר להיות איינהאריי על ידי הולקיריה סאמירה אל-עבאס (להלן: סאם). אבל כשסרטון הגבורה המתאר את דרך המוות של מגנס נערך בצורה שמציגה אותו בצורה משפילה. סאם מגורשתמולהלה ונאלצת לחזור להיות בת תמותה רגילה. בניסיון להחזיר את להב הקיץ, שלא עבר גם כן לולהאלה, מגנס בורח מולהאלה בעזרת חבריו הארת' ובליץ, שמתגלים כאלף וגמד ששמרו עליו בעולם בני התמותה, ויוצא למידגארד, שם הוא פוגש את סאם שוב, וביחד איתה מוצא את הלהב אצל ראן, אלת הים. הוא סוחט אותה ומשיג את הלהב, ונודד בתשעת העולמות (כולל:פולקוואנג, נידווליר ויוטונהיים) כדי להשיג כבל על מנת לכבול מחדש את פנריר כדי לעכב את ריינרק. הם מצליחים ופוגשים את אודין, המסביר את הנבואה, חונן אותם על הבריחה מולהאלה (מגנס), מגלה שהוא זה שפקד על סאם להביא את מגנס לולהאלה, מסכים ללמד את הארת'סטון (הארת') קסם רונות ועוזר קצת לבליצן (בליץ) בהקמת חנות בגדים. באפילוג מתברר כי דודו של מגנס, רנדולף, משתף פעולה עם לוקי.

הנבואה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק חשוב בספר הוא הנבואה, שנאמרה על ידי הנורן בערב הראשון של מגנס בולהאלה. בסוף הספר, אודין מסביר את הנבואה ואיך היא התגשמה.

הנבחר בטעות, שבטעות נקטל,

גיבור שלהכילו ולהאלה לא יוכל.

למזרח תצא השמש בעוד ימים תשעה,

בטרם להב הקיץ יתיר את החיה.

הסבר הנבואה:

הנבחר בטעות, שבטעות נקטל,

גיבור שלהכילו ולהאלה לא יוכל - לוקי בחר במגנס בטעות, כשחשב שהוא יעזור לו לזרז את ריינרק. מגנס היה חייב לברוח מולהאלה

למזרח תצא השמש בעוד ימים תשעה,

בטרם להב הקיץ יתיר את החיה - מגנס גרם לאור שמש קייצי לצאת מזרחה ומנע מלהב הקיץ להתיר את פנריר ואף לחזק את כבליו.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגנס צ'ייס - גיבור הסיפור. נער בן שש עשרה שמת וקם לתחייה בתור איינהריאר. בן פריי והבעלים של להב הקיץ. מנסה לדחות את ריינרק.

בליצן - סווארטאלף[1], (גמד) בן פרייה. בעל שיגעון לאופנה. חולם להקים חנות בגדים ועל מנת להגשים חלומו שותה מהבאר של מימיר ומתחיל לשרת אותו. לא טוב במיוחד בעבודה תחת לחץ.

הארת'סטון - אלף חירש אילם. הקוסם בן-התמותה היחידי מזה מאות שנים, בדרגת "מומחה". בגלל חרשותו הוריו שונאים אותו. על מנת להגשים את חלומו, הוא שותה מהבאר של מימיר ושירת אותו שנתיים. פגש את בליצן בעקבות תקלה כשניסה להשתמש לראשונה בקסמי רונות.

סאמירה (סאם) אל-עבאס - ולקיריה. הביאה את מגנס ואת איקס חצי הטרול (אודין בתחפושת) לולהאלה ובעקבות כך גורשה. הפכה לולקיריה לאחר שהצילה את בית ספרה מענק קרח. הביאה את מגנס לולהאלה בפקודת אודין. בת לוקי. בעלת יכולת שינוי צורה.

טי ג'יי - תומאס ג'פרסון ג'וניור, איינהריי מקומה 19. בן טיר. שירת בגדוד החמישים וארבעה של בוסטון במלחמת האזרחים. מת בהתקפה על פורט ואגנר בקרוליינה הדרומית.

חצי-נולד גונדרסון - איינהריי מקומה 19. לוחם ויקינג עתיק. ברסרקר. מת במהלך מתקפה על מזרח אנגליה תחת הנהגתו של איוואר חסר-העצמות במסגרת הצבא הוויקינגי הגדול, כאשר חטף עשרים חיצים בחזה בניסיון להגן על הברון שלו.

מלורי קין - איינהאריי מקומה 19. מתה כשנטרלה עם פניה מטען חבלה מחובר לאוטובוס מלא ילדים.

גונילה - מפקדת הוולקיריות חמש מאות שנה עד מותה ב-22 בינואר. בת ת'ור. מתעבת את סאם בגלל היותה בת לוקי, כיוון שבן לוקי אחר שבר את ליבה ובגד בולהלה.

ג'ק - להב הקיץ. הלהב החד ביותר בתשעת העולמות והלהב לשעבר של פריי. נועד להתיר את פנריר ולהרוג את פריי, אדונו לשעבר. אדונו הנוכחי הוא מגנס. נקרא בעבר סומרברנדר אך בחר לשנות את שמו.

לוקי - אל הרשע והשקרים במיתולוגיה הנורדית. הנבל הראשי. מנסה לזרז את ריינרק. מנסה לפתות את מנגס להביא את להב הקיץ לרנדולף כדי שהוא ישחרר אותו, ובתמורה הוא יחזיר לרנדולף (ולמגנס) את משפחתו.[2]

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלגי - איינהאריי. מנהל מלון ולהאלה. האויב המושבע של הונדינג בעקבות סכסוכי משפחות.

הונדינג - איינהאריי. משרת את מנהל המלון. האויב המושבע של הלגי בעקבות סכסוכי משפחות. אוהב חטיפי שוקולד

מימיר - ענק. נחשב לאל אסיר. לאחר מלחמת האסיר והואניר הועבר לואנהיים, שם ערפו לו את הראש כמחאה על עצותיו ועל שותפו להחלפה, שנראו גרועים לעומת פריי שהלך לאסגרד. אודין הניח אותו בבאר ממנה יונקים שורשי הייגדראסיל והוא קם לתחייה בעל יותר ידע מכל אחד. מנהל רשת קזינו בתשעת העולמות ומציע לעוברי אורח לשתות מהבאר שלו בתמורה למחיר של 4 שנות עבדות.

סורט - שליט מוספלהיים ומלך ענקי האש. עתיד להרוג את פריי בלהב הקיץ ולשרוף את העולם.

אודין - שליט האזיר. התחפש לחצי טרול איינהאריי מקומה 19 שלכאורה נקרא בקיצור איקס. סיפור הכיסוי שלו כאיקס היה שהוא מת בשיקגו כאשר שחרר כלבים ממלחמות כלבים ונבחר על ידי סאם לולהאלה.

אנבת' צ'ייס - בת דודו של מגנס, בת אתנה אלת החוכמה היוונית, מחפשת אחר מגנס ומוצאת את גופתו. מדברת עם מגנס כמה פעמים במהלך הספר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ראו גם: אלף אפל
  2. ^ מגנס מסרב תמיד לרוב לוקי מפתה את מגנס מאוד