דם האולימפוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דם האולימפוס
The Blood of Olympus
מידע כללי
מאת ריק ריירדן
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הוצאה
הוצאה Hyperion Books ובעברית גרף
תאריך הוצאה 2014
מספר עמודים 502 (בגרסה המקורית) בעברית 485
הוצאה בעברית
תרגום יעל אכמון
סדרה
סדרת ספרים גיבורי האולימפוס
ספר קודם בית האדס
הספר הבא האורקל הנסתר
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 003801740

דם האולימפוסאנגלית: The Blood of Olympus) הוא הספר החמישי והאחרון בסדרת הספרים "גיבורי האולימפוס", סדרה לנוער שנכתבה על ידי ריק ריירדן. הספר יצא לאור באוקטובר 2014 באנגלית, ובינואר 2015 בעברית בהוצאת גרף, בתרגומה של יעל אכמון.

תיאור העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרפתקת ניקו, ריינה והמאמן הדג'[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר מתנהל בשני מסלולים. מסלול אחד המסלול של ניקו, ריינה והמאמן הדג' שסוחבים איתם את פסל אתנה פרתנוס, בניסיון להגיע איתו למחנה החצויים בזמן כדי למנוע מלחמה. ניקו מעביר אותם במסעות צללים, כשריינה משאילה לו מכוחה (משהו שהיא יכולה לעשות בזכות אמה, בלונה). אחריהם רודף הענק אוריון שהוא צייד ענק שרוצה לנקום בארטמיס. את אוריון מאטות ציידות ארטמיס והאמזונות, שמנסות לסייע לריינה להגיע למחנה. אוריון מצליח להרוג הרבה מהן. במהלך המסע, ניקו משתמש יותר ויותר בכוחו כבן האדס עד כי מסכן את חייו והופך להיות לא ממשי. ריינה משכנעת אותו להזהר יותר בשימוש בקסמים, ועוזרת לו ככל שתוכל. ריינה מגלה את סודו של ניקו על היותו מאוהב בפרסי. היא מגלה אהדה שחודרת בסוף לליבו של ניקו. במהלך מסעם עברה של ריינה נחשף ומתגלה כי היא איידה (ריינה חשבה שהרגה אותו) את אביה לאחר שהשתגע והפך לרוח. כמו ניקו גם היא מאוד סגורה, אך לבסוף דאגתו של ניקו חודרת לליבה. בינתיים, אוקטביאנוס מגייס ללגיון צבאות של מפלצות (שמאיימים על הלגיון, באותה המידה כפי שהם מאיימים על מחנה החצויים) וחצויים חזקים, שסולקו מן הלגיון בעבר בגלל שהיו מרושעים. ניקו משתמש בכוחותיו עד כי מגיע לסף מוות. הדג' מגייס לעזרתם את פגסוס (המקורי) ואת ילדיו, והם סוחבים את הפסל ואת השלושה עד למחנה החצויים. ריינה הורגת את אוריון יחד עם אתנה ובלונה, ואז מוסרת את הפסל חזרה ליוונים. מתנתה של ריינה ליוונים מרפאת את האלים מהפיצול שסבלו ממנו.

הרפתקת השבעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במסלול השני השבעה עוברים ממקום למקום בניסיון למצוא את הדרך להביס את גאיה. הם מגלים כי ניתן להכין שיקוי שיחזיר לחיים את החצוי שאמור למות במאבק, ומנסים להשיג את כל המרכיבים. הם משחררים את בניו של ארס, דיימוס אל הפחד ופובוס אל הבהלה, חוטפים את אלת הניצחון ניקה ומגיעים לאסקלפיוס, אל הריפוי, שמכין להם את השיקוי. ליאו מבין כי הוא זה שימות במאבק ומתכנן את צעדיו. כל אחד מהשבעה השתנה במהלך הסדרה ובספר החמישי הם מפגינים ביטחון מלא ביכולתם. חששותיהם אל מול המוות קטנים והם פשוט מתקדמים קדימה. באתונה הם ניצבים מול הענקים, כשהאלים מצטרפים אליהם לאחר שנרפאו על ידי פסל אתנה פרתנוס, אולם הם לא מצליחים למנוע מגאיה להתעורר. גאיה מתעוררת במחנה החצויים, וצבאות המפלצות תוקפות את שני המחנות. ג'ייסון וליאו מרימים את גאיה לאוויר ובכך מפרידים אותה מהאדמה, שמחזקת אותה. פרנק מקיים את דבריו של אביו בתחילת הסדרה, ומצליח לשכנע את פרסי להניח להם לטפל בגאיה בעצמם. ג'ייסון וליאו נאבקים בה, בעוד שפייפר משתמשת בדיבור הקסמה כדי לשכנע אותה לחזור לישון. בינתיים על הקרקע ניקו ניצב מול אוקטביאנוס. אוקטביאנוס לא שם לב לכך שדרגותיו מסובכות בטיל שרצה לשגר. ניקו לא עוצר מבעדו כשהוא משגר את הטיל, ועף בעקבותיו. גאיה מושמדת באמצעות פיצוץ מהאש של ליאו ומהטיל של אוקטביאנוס. לבסוף ליאו נהרג (כפי כשצפה) במאבק אך פסטוס מרפא אותו והוא מוצא את דרכו חזרה לקליפסו מבלי שחבריו יודעים שהוא בסדר.

על הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר "דם האולימפוס" סוגר את סדרת הספרים "גיבורי האולימפוס". כיוון שהספרים הקודמים השאירו קווי עלילה רבים פתוחים ורמזים אודות הקשיים שעומדים בפני הדמויות, היו דיבורים רבים על מה צפוי בספר האחרון. הספר האחרון סוגר את כל קווי העלילה. בניגוד לספרים הקודמים שם הדמויות חששו, והיססו, בספר האחרון הם נעים קדימה ללא היסוס. השבעה עוברים תהליך התבגרות במהלך המסע. בסופו הם מבינים את העוצמה שקיימת בכל אחד מהם, ואת העוצמה שיש להם כקבוצה.

הנבואה הגדולה השנייה (נבואת השבעה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבעה חצויים ייענו לאתגר.

עולם ומלואו יסער או יבער.

נדרים לקיים עד כלות הנשימה,

בשערי המוות תגעש מלחמה.

הנבואה הגדולה מתגשמת. הפסוק "עולם ומלואו יסער או יבער" מתייחס לג'ייסון וליאו. בזכותו הם הבינו שפרסי לא נועד לעצור את גאיה, והדבר גרם לדאגה רבה. "נדרים לקיים עד כלות הנשמה" יכול להתייחס לליאו שמת וחוזר לקליפסו. כיוון שאפולו נענש על ידי זאוס, האורקל, וילדיו לא מקבלים ממנו נבואות. משום כך, נבואת השבעה היא הנבואה הגדולה האחרונה, לפחות עד להסדרת היחסים בין האלים.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השבעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]