המקור (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

המקור הוא מושג מטפיזי שנוצר על ידי הקומיקסאי ג'ק קירבי עבור סדרת חוברות הקומיקס האלים החדשים שלו. הוא הופיע לראשונה ב- New Gods #1 (פברואר 1971). [1]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המקור עשוי להיחשב לתודעה של יקום DC וזה המקור לכל מה שקיים. [2] מקושר בעיקר לאלים החדשים, נראה שהוא גם אחראי חלקית ליכולתם של דמויות DC לפתח כוחות-על, במיוחד אלו שנוגדים את חוקי הפיזיקה. בקצה היקום הידוע בגלקסיה הפרומתיאנית שוכנת חומת המקור, המגנה על המקור, ולוכדת את כל אלה שמנסים לעבור מעבר לה. DC קומיקס שמרה את המקור מחוץ לרצף הראשי של הקומיקסים שלה ולכן לא הרבה ידוע על ההיבטים הרבים של המקור. [3] ברומן הגרפי Torment 2008, סופרמן נשלח אל המקור על ידי דסאד באמצעות המטה של האב העליון (Highfather) כדי ליצור שם צינור בום. מאוחר יותר באטמן משתמש במטה כדי לפרוץ את חומת המקור.

מותם של האלים החדשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן שחקר את מותם של האלים החדשים, מטרון נתקל במקור. המקור חשף שהוא עומד מאחורי מקרי המוות כדי לבנות "עולם חמישי" חדש. [4] הוא חשף שהאלים החזקים ביותר של העולם השני - "האלים הישנים" - תקפו אותו וגרמו לו להתפצל לישויות נפרדות. הישות האחרת התפתחה לישות האנטי-חיים. כגמול, המקור השמיד את האלים הישנים וברא את האלים החדשים אך בגלל מצבו החדש האלים החדשים יצאו פגומים. המקור ביקש להתאחד עם החצי השני שלו ובשביל לעשות זאת הוא ניצל את פעולותיהם של אלכסנדר לות'ר וריפ האנטר כדי ליצור את 52 העולמות של ה-DC מולטיוורס. כדי להרוג את האלים החדשים ולאחסן את נשמותיהם בקיר מקור שני הוא נעזר באיש האינסוף, ובמיסטר מיראקל כמשתמש במשוואת האנטי-חיים, המקור הצליח לפרוץ את חומת המקור הראשית ולהתאחד עם החצי שלו. כשכל האלים החדשים מתים מלבד אחד, המקור נסע לאפוקוליפס כדי להתעמת עם האל האחרון, דארקסייד, ולהשלים את משימתו. דארקסייד הגה שיטה לנצל את כוחן של נשמות האלים החדשים שהיו מאוחסנים בקיר המקור השני, דבר הנותן לו מעמד כוח שווה עם המקור, עד שסופרמן התערב, ואיפשר למקור לחשוף ולהשתמש בקלף המנצח שלו, אוריון, שחלק את הגישה של דארקסייד לכוח של נשמות האלים החדשים. בזמן שדארקסיד ואוריון נלחמו, וכשאוריון בסופו של דבר הביס אותו, המקור תקף את ניו ג'נסיס ואפוקוליפס יחד כדי ליצור כוכב לכת אחד, כאשר חציו דומה לאפוקוליפס והשני לניו ג'נסיס. כשהקרב נגמר, המקור אמר לסופרמן שעבודתו הסתיימה ושהוא יעזוב את מישור הקיום הזה. [5]

אזכורים במדיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רבים שיערו ש"הכוח" של מלחמת הכוכבים נוצר בהשראת המקור [6] בספרו של כריס טיילור "כיצד מלחמת הכוכבים כבשה את היקום: העבר, ההווה והעתיד של זיכיון מיליארדי דולרים, הוא מציין את הדמיון בין המקור ל- כוח במלחמת הכוכבים של ג'ורג' לוקאס ומציע שלוקאס אולי הושפע מסדרת הקומיקס. [7] 
  • בפרק "דמדומים" של ליגת הצדק, כאשר הוא דן בפעולה צבאית אפשרית נגד אפוקוליפס, האב העליון אומר שהוא "חייב לתקשר עם המקור" לפני קבלת החלטה בעלת חשיבות כזו. מאוחר יותר הוא מוצג כורע מול קיר אבן ועליו להבות. בליגת הצדק ללא גבולות, מעבר מעבר לקיר המקור והישארות בחיים יכול היה להתבצע רק על ידי "אינטלקט ברמה 12". לקס לות'ר הצליח להיכנס ולצאת מהמקור, והצהיר בפני מטרון שהוא "מוכשר יתר על המידה". מאחורי חומת המקור שוכנים כל הסודות ליקום כולל משוואת האנטי-חיים שחיפש דארקסייד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Sacks, Jason; Dallas, Keith (2014). American Comic Book Chronicles: The 1970s. TwoMorrows Publishing. p. 39. ISBN 978-1605490564.
  2. ^ Misselhorn, Jack (Spring 2017). "Love of Anti?-Life". The Jack Kirby Collector. 24 (71): 26–28. נבדק ב-3 בספטמבר 2020. {{cite journal}}: (עזרה)
  3. ^ New Gods #1 (Feb. 1971)
  4. ^ Cowsill, Alan; Irvine, Alex; Manning, Matthew K.; McAvennie, Michael; Wallace, Daniel (2019). DC Comics Year By Year: A Visual Chronicle. DK Publishing. p. 315. ISBN 978-1-4654-8578-6.
  5. ^ Death of the New Gods #1-8 (2008)
  6. ^ "The Unmistakable Pop-Culture Influence of Jack Kirby | Hollywood Reporter". www.hollywoodreporter.com. נבדק ב-2020-09-02.
  7. ^ Taylor, Chris (2015). How Star Wars Conquered the Universe: The Past, Present, and Future of a Multibillion Dollar Franchise. Basic Books. ISBN 978-0465049899.