קונסטנטין (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קונסטנטין
Constantine
מבוסס על הלבלייזר עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי פרנסס לורנס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי גילברט אדלר
מייקל אגילר
תסריט קווין ברודבין
פרנק קפלו
קומיקס:
אלן מור
עריכה ויין ואהרמן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים קיאנו ריבס
רייצ'ל וייס
שיה לה-באף
דג'ימון הונסו
טילדה סווינטון
פיטר סטורמר
מוזיקה קלאוס באדלט
בריאן טיילר
צילום פיליפ רוסלו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, אוסטרליה, גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Village Roadshow Pictures, Weed Road Pictures, ורטיגו, The Donners' Company עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 18 בפברואר 2005
משך הקרנה 121 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט גיבורי-על, סרט דרמה, סרט פנטזיה, סרט אימה, סרט שטני עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 100,000,000‏$
הכנסות 230,884,728‏$
הכנסות באתר מוג'ו constantine
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קונסטנטיןאנגלית: Constantine) הוא סרט פעולה/מסתורין-פנטזיה משנת 2005 המבוסס על סדרת הקומיקס "הלבלייזר", מבית היוצר של DC קומיקס. הסרט מציג את המדיום ומגרש השדים ג'ון קונסטנטין (קיאנו ריבס) אשר מסייע לבלשית הפונה אליו (רייצ'ל וייס) לחקור את נסיבות מותה המסתורי של אחותה התאומה. מספר אלמנטים מהסרט לקוחים מסיפור "Dangerous Habits" (גליונות 41–46) אשר בקומיקס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר חפירות במקסיקו, אדם מגלה את חנית הגורל שמכוסה בדגל נאצי שמיד משתלטת עליו וגורמת לו לשים פעמיו אל עבר לוס אנג'לס. בלוס אנג'לס, ג'ון קונסטנטין מגרש שד מילדה, כאשר הוא נשאר אדיש לניסיונו של השד לעבור לממלכת החיים. מאוחר יותר באותו יום, מתאבדת חולת מחלת נפש בשם איזבל דודסון בבית חולים פסיכיאטרי, והדבר מערער את שלוות רוחה של אחותה, הבלשית אנג'לה דודסון. קונסטנטין מגלה שיש לו סרטן ריאות כתוצאה מהעישון הכבד שלו, ומנסה לדבר אל המלאך גבריאל בבקשת סליחה מאלוהים. גבריאל מצידו מראה לקונסטנטין כי מאחורי כוונותיו הטובות מסתתרות כוונות אנוכיות.

דודסון מקבלת קצה חוט המוביל אותה לקונסטנטין, ושואלת אותו מדוע מאמינה קתולית אדוקה כאחותה התאבדה. קונסטנטין מגלה לה כי הארץ היא ממלכה נייטרלית שבין גן עדן לגיהנום, שבה אלוהים והשטן מתערבים ביניהם מי יזכה ביותר נשמות, וכי התערבותם של בני אנוש בעלי מוצא שדי או מלאכי מותרים. קונסטנטין נולד במתת להבחין בישויות אלו וכתוצאה מכך סבל מטראומות וניסה להתאבד, מה שאיפשר לו "להציץ" לתוך הגיהנום לפני שהצילו אותו הרופאים ממוות. בעקבות ניסיונו להתאבד, קונסטנטין נידון להישאר ארור ולהילחם בכוחות הגיהנום על פני הארץ מתוך כוונה לזכות בכרטיס הכניסה חזרה לגן עדן, אבל תוך כדי מצליח להכעיס את השטן.

קונסטנטין מגלה שדודסון ואחותה ניחנו בטלפתיה. אנג'לה משתמשת במתת זה כדי להוביל את קונסטנטין אל בלתזר, שד בין-גזעי שקשר קשר עם בנו של השטן, ממון, לכבוש את הארץ. לאחר שממון ישתלט על רוחו של בעל כוחות על-חושיים, הוא צריך התערבות אלוהית כדי לעבור אל תוך ממלכת הארץ. לשם כך עליו להניח ידיו על חנית הגורל, שמהולה בדמו של ישו.

כאשר השניים מנסים להימלט מבלתזר, דודסון נחטפת. קונסטנטין דולק בעקבותיהם לעבר בית החולים, לשם מגיע האדם שמחזיק בחנית הגורל ועוזר לממון להשתלט על גופה של דודסון. קונסטנטין ועוזרו צ'אז מנסים לגרש את ממון מגופה של אנג'לה, כאשר צ'אז נהרג בידי גבריאל, שהופך לגשמי ומכניע את קונסטנטין. גבריאל, בהיותו מריר על הישועה אותה מקבלים בני אנוש מאלוהים, נשבע לנגע את הארץ באש הגיהנום באומרו כי בני אנוש זכאים לכך רק אם הם אציליים באמת ובתמים.

כאשר גבריאל מתכונן לשחרר את ממון, קונסטנטין שולח יד בנפשו וזוכה להפגש בשטן, שהגעתו עוצרת את הזמן. כאשר קונסטנטין מספר לשטן את תוכנית שחרורו של ממון בידי גבריאל, השטן אינו מרוצה מתוכניתו של ממון, מחזיר אותו לגיהנום ומקצץ את כנפיו של גבריאל. השטן שואל את קונסטנטין מה הוא מבקש בתמורה, וזה מבקש את שחרורה של איזבל לגן עדן. השטן נענה לבקשה ומתחיל לגרור את קונסטנטין לעבר הגיהנום, אך נעצר בידי אור אלוהי, שמקבל את קונסטנטין לגן עדן בגלל מעשיו הטובים. מאוכזב, השטן לוקח מקונסטנטין את הסרטן שבגופו ומחייה אותו.

לבסוף, קונסטנטין נותן לדודסון את חנית הגורל ומבקש ממנה להחביאה. כאשר אנג'לה עוזבת, קונסטנטין לוקח לפיו מסטיק, לראשונה אחראי לגורלו. בסוף כתוביות הסיום רואים אותו מבקר את קברו של צ'אז ומניח על הקבר מצית. כאשר הוא פונה ללכת, מופיע צ'אז בדמות מלאך ועוזב אל עבר השמיים, משאיר מאחוריו את קונסטנטין מחייך.

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבדלים בין הקומיקס הלבלייזר לבין הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בקומיקס, ג'ון קונסטנטין הוא אנגלי ובלונדיני בניגוד לדמותו בסרט, אמריקני שחור שיער.
  • בקומיקס, קונסטנטין נידון להישאר ארור בעקבות שימוש בקסמים וניסיונו לרצוח את אביו. בסרט - בעקבות התאבדותו.
  • בסרט, צ'אז נהרג בידי המלאך גבריאל. בקומיקס, צ'אז הוא מבין חבריו הקרובים ביותר של קונסטנטין שנשאר בחיים ועוזר לו במרבית מאורעותיו.
  • בסרט, קונסטנטין נאבק ללא הרף בכוחות הגיהנום פנים מול פנים כדי להציל את הארץ. בקומיקס הוא משתמש בתחבולות כדי להימנע ממאבקים וכדי להביס את אויביו.
  • בסרט, גבריאל היה לאויבו של קונסטנטין. בסיפור Dangerous Habits גבריאל הייתה דמות נייטרלית שאליה פנה קונסטנטין כדי לחפש מרפא למחלתו.
  • בסרט, השטן מוציא את הסרטן מגופו של קונסטנטין בגלל הקרבתו האצילית. לאחר מכן קונסטנטין נראה לועס מסטיק כתחליף לעישון. בקומיקס, קונסטנטין מערים על שלושה שדים בעסקה על נשמתו וכאשר הם מגלים את התרמית הם מרפאים את הסרטן מגופו, מכיוון שאינם רוצים לצאת למלחמה אחד בשני. בניגוד לסרט, קונסטנטין ממשיך לעשן.
  • בסרט, קונסטנטין משתמש ב"רובה ציד קדוש" שטעון בכדורים שנתברכו בידי האפיפיור, בתוספת להביור "נשמת הדרקון". בקומיקס, הוא מתעב ונמנע מכלי נשק.

כלי נשק וקמעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קונסטנטין משתמש במגוון כלי נשק וקמעות בסרט, ממכלול אמונות. החל מלהביור "נשמת הדרקון" (פגניות), לאגרופן עם צלבים החרוטים בו (נצרות), למים קדושים מנהר הירדן (נצרות). בנוסף מתוארות כוסות המכילות את מהותה של הפרה הקדושה (הינדואיזם).

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

קונסטנטין
פסקול מאת סימפוניית אולפני הוליווד
יצא לאור 15 בפברואר 2005
סוגה סרט גיבורי-על, סרט דרמה, סרט פנטזיה, סרט אימה, סרט שטני עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Varèse Sarabande
הפקה לורנזו די בונאוונטורה, בנג'מין מלניקר, מייקל אוסלן, עקיבא גולדסמן, לורן שולר דונר עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
  1. (Destiny (2:00
  2. (The Crossover (2:42
  3. (Meet John Constantine (2:39
  4. (Confession (2:32
  5. (Deo et Patri (1:16
  6. (Counterweight (2:47
  7. (Into the Light (2:54
  8. (I Left Her Alone (1:40
  9. (Resurrection (2:04
  10. (Circle of Hell (5:38
  11. (Last Rites (1:55
  12. (Encountering a Twin (1:06
  13. (Flight to Ravenscar (0:52
  14. (Humanity (2:58
  15. (John (1:31
  16. (Someone Was Here (1:44
  17. (Hell Freeway (2:43)
  18. (Ether Surfing (1:13
  19. (Balance (2:26
  20. (Absentee Landlords (1:35
  21. (John’s Solitude (1:25
  22. (Lucifer (1:56
  23. (Rooftop (1:18
  24. (Constantine End Titles (2:39

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]