פלאש: לידה מחדש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פלאש: לידה מחדש
The Flash: Rebirth
עטיפת החוברת The Flash: Rebirth #1, אמנות מאת אית'ן ואן סקייבר.
עטיפת החוברת The Flash: Rebirth #1, אמנות מאת אית'ן ואן סקייבר.
מידע קומיקס
יוצר ג'ף ג'ונס
תקופת פרסום מקורית אפריל 2009 – פברואר 2010 (כ־43 שבועות ו־6 ימים)
סינדיקציה DC קומיקס
מסת"ב ‏ISBN 1-4012-3001-6
(כריכה רכה)
ISBN 1-4012-2568-3
(כריכה קשה)
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית אמריקאית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוציא לאור DC קומיקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר החוברות 6
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פלאש: לידה מחדשאנגלית: The Flash: Rebirth) היא מיני סדרת קומיקס של כותרי פלאש שפורסמה באפריל 2009 על ידי חברת DC קומיקס למשך שש חוברות. הסדרה, שנכתבה על ידי ג'ף ג'ונס ואוירה על ידי אית'ן ואן סקייבר, הציגה דמויות רבות משבעים שנות קיומם של כותרי פלאש.

המיני סדרה עוקבת אחר "לידתו מחדש" של הפלאש מתור הכסף בארי אלן, לאחר שחזר לחיים באירוע הקרוסאובר המשבר האחרון של שנת 2008. זהו שיתוף הפעולה השני של הצוות ג'ונס-ואן סקייבר, לאחר "גרין לנטרן: לידה מחדש" של שנת 2005.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחוברת השלישית של הסיפור "נקמת הנבלים" מהמשבר האחרון, חבר כנופיית אי-צדק ליברה מודיע לקבוצת נבלי-העל הנבלים כי הפלאש הראשון בו הם נלחמו חזר מהמתים. הם מתקבצים יחדיו במרתף שמתחת למוזיאון פלאש ומציינים כי הוא לא כמו הילד שהגיע אחריו, והוא לא נתן להם מנוח. קפטן קור, מנהיג הנבלים, מסכם את המיני סדרה באומרו כי הנבלים אינם יכולים להביס אותו וכי אין חוקים ביקום שאפשר לפעול לפיהם. העמוד האחרון מציג את דמותו של בארי אלן בתלבושת הפלאש כשהוא רץ במהירות-על.

לצורך המיני סדרה, המאייר אית'ן ואן סקייבר עיצב מחדש את תלבושתו של וולי וסט שתיבדל מתלבושתו של בארי אלן כפלאש, שהפך שוב לפלאש העיקרי בסדרת הכותרים שבאה לאחריה (כרך שלישי).

בארט אלן, קיד פלאש השני ופלאש הרביעי, הוחזר לחיים במאה ה-31 בידי ברייניאק-5 כדי להילחם בסופרבוי פריים ובלגיון נבלי-העל בחוברת שלישית של סיפור "לגיון שלושת העולמות". ג'ף ג'ונס אישר בראיון כי בארט יחזור לעבר וישחק תפקיד חשוב במיני סדרה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שני מדענים נהרגים בידי דמות מסתורית עם חנית בעלת קצה מחודד כסמל ברק. הוא מארגן מחדש מספר מכלים על המדפים, משתמש בחנית שלו ככליא ברק ויוצר מחדש את התאונה שהעניקה לבארי אלן את כוחותיו. הוא נמלט במהירות-על מהמשטרה המגיעה, ומחשבותיו מציעות כי הוא אחראי לשובו של אלן.

בערים קי-סטון וסנטרל סיטי, אייריס וסט-אלן מודיעה כי חגיגה תיערך לשובו של הפלאש. החברים השונים במשפחת פלאש מגיבים באופן שונה לחזרתו: במפקדת חברת הצדק של אמריקה, ג'יי גאריק נזכר כיצד אלן העניק לו השראה לחזור להרפתקאותיו כפלאש. במגדל הטיטנים ממזרח, וולי וסט נזכר באלן בחיבה ובכבוד הרב לו הוא רוחש. במגדל הטיטנים ממערב, בארט אלן שאך זה חזר מהעתיד, רואה את חזרתו של סבו בחשש, ושואף שהדברים יהיו כמקודם. הוא כועס כי בארי היה היחיד שהצליח להימלט מכוח המהירות ולא מקס מרקורי, מורו הרוחני. אייריס, מצידה, מחכה בציפייה שבעלה יחזור הביתה. היא מקבלת שיחה ממפקד המשטרה שמבקש את עזרתו של בארי.

בארי מבקר במוזיאון פלאש ובוחן את כל המוצגים כדי להתעדכן בדברים אשר קרו בהיעדרו. הוא פוגש בהאל ג'ורדן. הוא מודה בפניו כי הוא מתחיל לשכוח את הזמן שהעביר בתוך כוח המהירות, וכי אין זה זמנו לחזור וכוח המהירות מושך אותו חזרה. הוא מודיע לג'ורדן כי לא ישתתף בחגיגות ומתחיל לרוץ. בתשובה לשאלתו של ג'ורדן לאן, בארי עונה "לאן שיזדקקו לי". בפלאשבק מתגלה, כי בילדותו אמו נרצחה ואביו נעצר על הפשע למרות שטען לחפותו. מחשבותיו בזמן ההווה מופרעות כאשר מאיץ-העל סאביטאר מופיע מתוך סמל הברק שבחזהו. כשבארי תופס את סאביטאר, הוא מקבל ממנו סוג מסוים של משוב אנרגטי, והנבל מתפורר לאבק. באותו רגע, כל המאיצים המחוברים לכוח המהירות חווים פרץ אנרגיה מכאיב ופתאומי.

לאחר שגרין לנטרן תוחם את שאריותיו של סאביטאר, בארי ממהר הביתה כדי לדבר עם וסט על הנבל המנוח. הוא רואה ניידת משטרה בחזית ביתו ונזכר ביום בו הכירו, לאחר משפטו של סאם סקאדר, שהיה גם היום בו קיבל את כוחותיו לראשונה. מתברר כי גם לאחר מות אביו בבית הסוהר, בארי מעולם לא הפסיק לחקור את נסיבות מותה של אמו בתקווה להוכיח את חפותו של אביו. הודות לוונדר וומן ולקשריה עם הממשל, העולם החיצוני מאמין כי בארי היה בתוכנית להגנת עדים בזמן היעדרותו. הוא נפגש עם מפקד המשטרה קפטן פריי ולומד אודות ההתקפים אותם חוו שאר המאיצים.

בארי ווולי חוקרים סערת ברקים מסתורית באיווה ומגלים את שאריותיו של פלאש שחור - התגלמותו של המוות בקרב מאיצי השני. הם מותקפים בידי ליידי פלאש, אך כשבארי נוגע בה היא מתפוררת באותו אופן כמו סאביטאר. לאחר מותה, תלבושתו של בארי הופכת לזו של הפלאש השחור. במפקדת חברת הצדק, ג'סי צ'יימברס נזכרת בהוריה, ג'וני קוויק וליברטי בל, ומתנחמת בזרועות בעלה ריק טיילר, כאשר פיצוץ מחריד את המקום וג'וני מופיע ומתחנן בפני בארי אלן שלא יפגע בבתו בטרם נעלם. לאחר אירוע זה, ג'סי מתחילה לדקלם את נוסחתו המתמטית של אביה ללא הרף.

בחזרה באיווה, ליגת הצדק, חבורת הצדק וגיבורי-על נוספים מתכננים לנתק את בארי מכוח המהירות כדי להציל את חייו. הם בונים לו מתקן שיכיל את ההילה השחורה אשר זיהמה את שדה האנרגיה שלו. אייריס נקראת כדי לשמש ככליא ברק שימנע ממנו להיספג חזרה בכוח המהירות. אולם, האנרגיה של בארי מגיעה לעומס יתר ומפוצצת את התא. גרין לנטרן יוצר תא חדש מטבעת הכוח שלו ונושא את בארי הרחק מיתר הפלאשים. כשהוא במרחק בטוח מהם, בארי פורץ את התא ומתחיל לצבור מהירות כדי לחזור לכוח המהירות מתוך כוונה לחוס על חיי משפחתו וחבריו.

בעת כניסתו לכוח המהירות, הוא עד לכל אשר התרחש בחייו במהופך, אך מאבד את זיכרונותיו. כוח מסתורי עוזר לו להשיבם ולהיכנס לכוח המהירות, שם הוא פוגש במקס מרקורי ובג'וני קוויק הלכודים. ג'וני מתחנן בפניו שלא לתת לבתו להיפגע, לפני שגם הוא נהרג בידי האנרגיה של בארי, בדרך בה מתו סאביטאר וליידי פלאש. לפני שהם נמשכים יותר ויותר לתוך אזור אדום בכוח המהירות, מקס אומר לבארי שהוא לא אחראי למותם של המאיצים. לאחר מכן, מופיע הנבל האחראי לכך - הפלאש ההפוך פרופסור זום, שמתגאה בעובדה כי גרם להיפוכה של האנרגיה המפעילה את בארי. עוד הוא מגלה, כי הוא יוחזר לחיים מאוחר יותר הודות לחברו הטוב של בארי, כיוון שגופתו קבורה עדיין בהווה. ת'ון מביס את בארי ומקס ומגלה להם ששדה האנרגיה האדום הוא כוח מהירות שלילי שנוצר בידי האנרגיה הקינטית של הפלאש ההפוך ואשר מרעיל את כוח המהירות הרגיל כמו סרטן. הוא ממשיך לגולל את תוכניתו: ששלח פעימה תת-הכרתית לתוך כוח המהירות כדי למשוך את מה שנותר מתודעתו של בארי, לאחר שזה חזר באירועי המשבר האינסופי לעזור לקיד פלאש להביס את סופרבוי פריים. אותה פעימה גרמה לחזרתו במשבר האחרון. בטרם הוא נעלם, ת'ון מגלה כי הוא היה רוצחם של שני המדענים מתחילת הסיפור. מקס מודיע לבארי, שכשם שת'ון יצר את כוח המהירות השלילי בעזרת האנרגיה הקינטית שלו, בארי עזר ללא יודעין ליצור במשך השנים את כוח המהירות הרגיל.

וסט מחליט להיכנס לכוח המהירות ולהשיב את דודו, חרף אזהרתם של ג'יי ובארט, ואומר שנסיונותיו הקודמים להיכנס לכוח המהירות צלחו מכיוון שלינדה שימשה ככליא הברק שלו, כחיבורו לעולם האמיתי. פרופסור זום מופיע בביתם של וסט ולינדה ומאיים על שלומם של ילדיו, ג'יי ואיירי, בכך שהוא מרעיל את חיבורם לכוח המהירות. לינדה מצליחה לקרוא לעזרתם של ג'יי ובארט, אך ת'ון מצליח להתגבר עליהם. בינתיים בכוח המהירות, וסט מגיע לבארי ולמקס, אשר אינו משוכנע שהוא יכול להימלט מכוח המהירות משום שאין לו כל כליא ברק שמקרקע אותו לעולם האמיתי. בארי משכנעו כי הוא חלק ממשפחתם ומשמש כאב רוחני לבארט, והשלושה נמלטים מכוח המהירות.

ג'סי צ'יימברס נאגפת באנרגיית כוח המהירות ומפסיקה לדקלם את הנוסחה, במוצאה את הפתרון לה: "ג'סי קוויק, מקס מרקורי, ג'יי גאריק, וולי וסט, בארט אלן - כוח המהירות". כתוצאה מכך, המאיצים השונים נטענים מחדש באנרגיה ותוקפים את ת'ון. צמד התאומים ג'יי ואיירי נתקפים בכאב עז, ואיירי מסיקה מכך שחיבורם המשותף לכוח המהירות הוא הגורם לכך. היא סופגת את מלוא אנרגיית המהירות של אחיה, אך מאבדת את הכרתה. ג'סי צ'יימברס מגיעה, מעירה אותה על ידי דיקלום נוסחת המהירות והשתיים מצטרפות לקרב. וסט משתמש בחיבורו לכוח המהירות כדי לחדש את כוחם של המאיצים ותוך כדי גם לתקן את תלבושותיהם: בארי, ג'יי, מקס ובארט שומרים על עיצוב תלבושותיהם, וסט מקבל עיצוב שונה לחליפתו, ג'סי מקבלת עיצוב הדומה לזה של אביה, ואיירי הופכת לאימפולס החדש.

חרף איגופו בידי המאיצים, ת'ון נשאר בטוח בעצמו. הוא מתגאה בכך שהיה אחראי לכל טרגדיה שקרתה בחייו של בארי אלן, כולל הירצחה של אמו, וכי כוח המהירות השלילי נותן לו את האפשרות לנוע אחורנית וקדימה בזמן. הוא מתעתד לנוע אחורנית בזמן כדי להרוג את אייריס וסט-אלן לפני שהיא ובארי כלל נפגשו, ובכך למחוק כל זיכרון שלו ממנה. כשבארי רודף אחריו, מצטרף אליו וסט, שאומר לו לדחוף את יכולותיו עד לקצה גבולותיהם כדי לשבור את מחסום הזמן. הם מצליחים זאת, מגיעים לת'ון ומונעים את הירצחה של אייריס. עקב כך, בארי הופך לברק עצמו שגרם להתפרצות כוחותיו. כאשר שני הפלאשים מחזירים את ת'ון חזרה להווה, הם מגלים שגיבורי-העל בנו מכשיר מיוחד שיחזיק את הנבל וינתק אותו מכוח המהירות השלילי. כעת כשהאיום הסתיים, כולם חוגגים את שובו של בארי אלן. במחוז המשטרה, בארי מחליט לסגור את התיק העוסק ברצח אמו ולעסוק בתיקים הפתוחים שנערמו לאחר מותו. הוא מבלה מעט זמן עם אשתו בטרם עושה את דרכו לוושינגטון די. סי. לחגוג את שובו לליגת הצדק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]