אינרציה (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אינרציה
Inertia
אינרציה, כפי שהופיע בחוברת Final Crisis: Rogues Revenge #1 מספטמבר 2008, אמנות מאת סקוט קולינס.
אינרציה, כפי שהופיע בחוברת Final Crisis: Rogues Revenge #1 מספטמבר 2008, אמנות מאת סקוט קולינס.
סוג נבל-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה לאחר המשבר בעולמות האינסופיים:
Impulse #50
(יולי 1999)
לאחר פלאשפוינט:
Teen Titans Vol.3 #98
(ספטמבר 2011)
לאחר הלידה מחדש של DC:
The Flash #760
(אוקטובר 2020)
הופעה אחרונה לאחר המשבר בעולמות האינסופיים:
Final Crisis: Rogues' Revenge #3
(נובמבר 2008)
יוצרים טוד דזאגו, מייק וירינגו
מידע
שם אמיתי תדאוס ת'ון
תדאוס ת'ון השני
כינויים קיד זום, קיד פלאש, אימפולס הפוך
סטטוס פעיל
מקצוע פושע
כוחות מהירות-על, תימרון זמן.
חבר לשעבר בקבוצה טיטנים מזרח
הפושעים
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
אויבים בארט אלן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אינרציהאנגלית: Inertia, אינרציה) הוא דמות בדיונית של נבל-על שהופיעה בחוברות הקומיקס פלאש ביקום DC קומיקס. אינרציה המקורי הופיע לראשונה בחוברת Impulse #50 מיולי 1999, ונוצר על ידי הכותב טוד דזאגו והמאייר מייק וירינגו.

אינרציה הוא האלטר אגו של תדאוס ת'ון, הפלאש ההפוך הרביעי ויריבו המושבע של בארט אלן, קיד פלאש השני ופלאש הרביעי. בהמשכיות שלאחר פלאשפוינט הופיעה דמותו של אינרציה השני, הפעם כיריבם של הטיטאנים הצעירים. הדמות ידועה גם בכינוי קיד זום.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

התחלות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תדאוס ת'ון הוא כפיל של בארט אלן שנוצר במאה ה-30 בידי סבו של בארט, הנשיא ת'ון. הנשיא ת'ון - צאצא של איאוברד ת'ון, אויבו של הפלאש בארי אלן - מאס בלחימתו של נכדו בפשע במאה ה-20 ויצר כפיל שלו באמצעות עירוב DNA של בני משפחת ת'ון, מתוך כוונה להפכו לחסר רחמים. בנוסף לכך, קצב גדילתו והתפתחותו הואטו, בניגוד גמור לקצב גדילתו המואץ של בארט, מתוך כוונה לאפשר לו ללמוד ולהתאמן בצורה שלא התאפשרה לבארט. משימתו הייתה לחזור בזמן ולהחליף את בארט, אך הוא הובס בנקל.

בניסיון השני שלו להחליף את בארט, הוא נמלט לאחר שהיה עד לנכונותו של בארט (כאימפולס) להקריב את עצמו כדי להציל את מקס מרקורי, מורהו הרוחני. תדאוס נחרד לגלות את ההבדל התהומי שבין משפחתו המאמצת של בארט לבין יחסו של סבו אליו כאל נשק.

חזרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר אירועי "שנה לאחר מכן", תדאוס שב להופיע כאינרציה ונראה עובד עם מאנפרד מוטה, נבל-על שהתעמת מול כל הפלאשים מכל הזמנים והיה ידוע בכינויו "אטום סמאשר". תדאוס מציין כי הוא מתכנן לגנוב את מהירויותיהם של המאיצים השונים ובכך להפוך לאדם המהיר ביותר בחיים. מטרותיו העיקריות הם יריבו המושבע בארט אלן, שהפך לפלאש החדש, וג'יי גאריק. לאחר שבגד במוטה, תדאוס חטף את בתו ולרי פרז והשתמש בה כפתיון לבארט. למרות שתותח פוטונים מיוחד - שהורכב להשמדת כוח המהירות אשר באותה עת אוכלס בגופו של בארט - כיוון אליו, בארט הצליח להציל את ולרי מידיו של תדאוס ולהשמיד את התותח בכך שרץ מסביב לעולם, הגיע לתותח עצמו, והתחמק בשנייה האחרונה בדיוק כשקרן הפוטון פגעה חזרה בתותח והשמידה אותו. לאחר תבוסתו, תדאוס אסף את קבוצת הנבלים ותכנן את מתקפתו הבאה.

תדאוס עבד גם עם שכיר החרב דת'סטרוק. משום שגופו של בארט הכיל את כוח המהירות במלואו, תדאוס אולץ להזריק לעצמו חומר בלתי יציב וידוע לשמצה המאפשר לרוץ במהירות על-אנושית ואשר הומצא בידי "היריב", פלאש הפוך מתור הזהב ואויבו של ג'יי גאריק. אולם, החומר אותו קיבל מדת'סטרוק היה משולל כל תופעות לוואי. לאחר שהובס בחוברת The Flash: The Fastest Man Alive #8, הוא חוזר בחוברת מספר 10 ומגייס את גל חום לתוכניתו המסתורית. בתקופה זו, תדאוס היה גם חבר בקבוצת טיטנים מערב בתמורה לעזרתו של דת'סטרוק. בהתחפשו לאימפולס ולקיד פלאש, תדאוס תקף את חברי קבוצת הטיטאנים הצעירים רובין ורייבן. לאחר שבארט החליט לשנות את זהותו מאימפולס לקיד פלאש, תדאוס חשב לשנות את זהותו לקיד זום אך נותר בזהותו כאינרציה. בחוברת Teen Titans Vol.3 #44, הוא היה מעורב רומנטית על חברת קבוצת "טיטנים מזרח" סאן-גירל, שטוענת כי הייתה שותפתו של אינרציה בעתיד ושניהם החזיקו בגברת מאדים כשפחה שלהם. בסוף העימות, אינרציה ודת'סטרוק היו היחידים שנמלטו, כאשר שאר חברי הקבוצה נלכדו או ערקו לצד הגיבורים.

בעוצמה מלאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשבארט אלן הוא הפלאש החדש, אינרציה החליט להכריז מלחמה על אויבו הוותיק. הוא ארגן את קבוצת הנבלים יחדיו במטרה לבנות מכונה שיכולה לעצור את הזמן ותאפשר להם לבצע פשעים באין מפריע. הקבוצה לכדה את תשומת לבו של הפלאש, אך הייתה זו כוונתו של אינרציה מלכתחילה - התברר כי המכונה לא עצרה את הזמן כי אם שאבה את כוח המהירות מבארט והעבירה אותו לתדאוס ת'ון כדי שהוא יכול לרוץ במהירויות-על ולא יצטרך להסתמך על החומר המלאכותי אותו נהג להזריק לעצמו.

אינרציה הפסיד, והחלילן ואברה קדברה גילו את דבר בגידתו והכניעו אותו. אינרציה ברח וניסה להגיע למכשיר בניסיון למנוע מחברתו של בארט לשחרר את כוח המהירות, אך הותקף בידי פלאש, שזעם על מעשיו. בחששם כי יחזרו לבארט כוחותיו, הנבלים הורגים את בארט.

השלכות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מעט לאחר הריגתו של בארט, הנבלים מפנים את זעמם לאינרציה, אך הוא נמלט מאחיזתם לאחר שהמשטרה מגיעה. באותו זמן, וולי וסט חוזר ורודף אחר אינרציה לאחר שהוא מגלה שבארט מת. וסט זועם על כך שאינרציה שמח לאיד על מותו וגם על רמיזתו כי מותו של בארט נגרם משום שחזרתו של וסט מנעה ממנו להתחבר לכוח המהירות. הקשר בין אינרציה לבארט הייתה הסיבה היחידה שמנעה מווסט להרוג אותו, והוא עשה לו דבר גרוע בהרבה: הוא השתמש ביכולותיו כדי להאט את מהירותו של אינרציה עד אשר נהפך לפסל אנושי דומם, ושם אותו לראווה במוזיאון פלאש מול פסליהם של קיד פלאש ואימפולס. אינרציה נדון להביט, לחשוב ולשמוע בקצב נורמלי לנצח נצחים, במצב של כמעט-שיתוק, כשמול עיניו דמותו של בארט. כדבריו של וסט, "נאלץ לבהות - עם עיניים שלוקח להם מאות בשנים למצמץ - ברוחו של אדם שהוא לעולם לא יהיה".

קיד זום[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסיפור Rogues Revenge של המשבר האחרון, גופתו המשותקת של אינרציה מיועדת לעבור למתקן הכליאה "איירון הייטס" כאשר מכה בו ברק אדום שמשחרר את גופו מהשיתוק. בשומעם את החדשות, הנבלים מחליטים לרדוף אחריו כתגמול על כך שהוא תמרן אותם לתועלתו. לאחר שהרג את השומרים, אינרציה נעצר בידי אותו אחד שעזר לשחרר אותו: האנטר זולומון, הפלאש ההפוך הידוע בכינויו זום, שרוצה שאינרציה יהפוך לקיד פלאש החדש.

אינרציה לוקח על עצמו את הזהות "קיד זום" ונלחם יחד עם זום בקבוצת הנבלים. או אז, חבר כנופיית אי-צדק ליברה מופיע כשהוא מחזיק בילדו של אשף האוויר כקלף מיקוח. ת'ון הורג את הילד ומתקיף את ליברה, אך נעצר בידי זום. עד מהרה הוא מפנה עורף למורהו הרוחני, ומבטל את כוחותיו, מה שמחזיר את האנטר זולומון בחזרה לכיסא הגלגלים. ת'ון מתקיף לבדו את קבוצת הנבלים, אך מוקפא בידי החלילן ונהרג בהתקפה משולבת של יתר הנבלים - אותה צורה בה נהרג בארט. גופתו מועברת לקי-סטון סיטי עם פתק מהנבלים שמציין כי הם והפלאש נמצאים בשוויון.

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ככפילו של בארט אלן, כוחו היחיד של תדאוס ת'ון הוא מהירות, והוא לא הציג כל כוח נוסף מלבדו. למשך זמן מה בעקבות המשבר האינסופי, ת'ון נותר לא מחובר לכוח המהירות ונאלץ להזריק לעצמו תרכובת מלאכותית ובלתי יציבה ששמרה על מהירות העל שלו. לזמן מוגבל לפני מותו, תדאוס חלק בכוח עם זום, שמשאיל לו את מהירותו מתוך שאיפה שיחליף את בארט אלן כקיד פלאש. ניסיונו נכשל, ואינרציה הפך לקיד זום - המיומן בתימרון הזמן ולביטול כוחותיו של זולומון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]