לוציפר (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לוציפר
Lucifer Samael Morningstar
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה The Sandman #4, אפריל 1989
יוצרים ניל גיימן
סם קית'
מייק דרינגנברג
גילום הדמות פיטר סטורמר, טום אליס, גוונדלין כריסטי עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
גזע מלאך שנפל
מקצוע בעל מועדון לילה, שליט, נוסע בין מימדים
כוחות חיי נצח, טלפתיה, טלקינזיס, שליטה מוחית, תעופה באמצעות כנפיים, שליטה על המציאות, עמידות-על, כוח אלוהי, שינוי צורה, כמעט-אומניפוטנטיות
דמויות קשורות
אויבים Michael Demiurgos עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לוציפר (באנגלית: Lucifer Morningstar, נקרא גם סמאל והלל בן שחר) הוא דמות בדיונית שמופיעה בחוברות הקומיקס בהוצאת DC. הוא גרסה מעובדת לדמות המיתולוגית לוציפר, ואחת הישויות החזקות ביותר ביקום של DC קומיקס. לוציפר הופיע במספר גרסאות שונות ביקום DC, אבל הגרסה המפורסמת ביותר נוצרה בידי ניל גיימן והופיעה לראשונה בחוברת הרביעית של סדרת הקומיקס סנדמן, משנת 1989. לוציפר הופיע מספר פעמים נוספות בסדרה סנדמן, ולבסוף כיכב בסדרת הספין-אוף "לוציפר".

לוציפר גולם על ידי פיטר סטורמר בסרט הקולנוע קונסטנטין משנת 2005. גרסה נוספת שלו מככבת בסדרת הטלוויזיה לוציפר, שם מגלם אותו השחקן טום אליס. אליס חזר לגלם את הדמות בהופעת קמע באירוע הקרוס-אובר המשבר בעולמות האינסופיים בסדרות הטלוויזיה השונות של יקום החץ. השחקנית גוונדלין כריסטי מגלמת גרסה נוספת, נאמנה יותר למקור, בסדרת הטלוויזיה סנדמן משנת 2022 המבוססת על סדרת הקומיקס.

בשנת 2010, אתר האינטרנט IGN דירג את לוציפר במקום ה-68 ברשימת נבלי הקומיקס הגדולים בכל הזמנים[1].

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסה זו של לוציפר בוססה על דמותו של לוציפר באפוס גן העדן האבוד מאת המשורר האנגלי ג'ון מילטון, והמראה שלה עוצב בהשראת המוזיקאי דייוויד בואי.

כפי שהוא מוצג בתחילת סנדמן, לוציפר הוא שליטו של הגיהנום כבר 10 מיליארד שנים, לאחר שהושלך אליו בעקבות מרידתו באל לאחר הבריאה. בכרך הרביעי של סנדמן, "עונת הערפילים" (Season of Mists), לוציפר מואס בשלטונו על הגיהנום, משחרר לחופשי את כל השדים והמתים הלכודים שם ומפקיד את המפתח לגיהנום בידיו של חלום. השלטון בגיהנום מועבר לידיהם של שני מלאכים, דומה האילם ורמיאל, ולוציפר עצמו משתכן בכדור הארץ, בהתחלה בפרת' ולאחר מכן בלוס אנג'לס, שם הוא מקים בר.

עיבודים במדיות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוציפר[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – לוציפר (סדרת טלוויזיה)

DC ופוקס פיתחו סדרת טלוויזיה המבוססת על דמותו של לוציפר, כפי שהוא מוצג בסנדמן[2]. פוקס הזמינה את פרק הפיילוט בפברואר 2015[3]. על פי ההוליווד ריפורטר, הסדרה עוקבת אחרי גרסה חלופית של לוציפר, "שמשועמם ולא-מרוצה מתפקידו כשליט הגיהנום ונוטש את ממלכתו למען לוס אנג'לס, שם הוא מסייע למשטרה ללכוד פושעים". התסריטאי טום קאפינוס כתב והפיק בפועל את פרק הפיילוט, שבוים על ידי לן וייזמן. פורסם שטום אליס יגלם את התפקיד הראשי[4]. במרץ 2015, לורן גרמן לוהקה לתפקיד הנשי הראשי בסדרה, כבלשית למקרי רצח ב-LAPD[5]. במאי 2018, פוקס ביטלה את הסדרה לאחר שלוש עונות, אך לאחר קמפיין שיזמו מעריצים הסדרה חודשה לעונה רביעית על ידי נטפליקס[6]. נטפליקס חידשה את הסדרה גם לעונות חמישית ושישית.

אליס הופיע בהופעת קמע כלוציפר באירוע הקרוס-אובר המשבר בעולמות האינסופיים של יקום החץ, שמתרחש 5 שנים לפני תחילת הסדרה.

סנדמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – סנדמן (סדרת טלוויזיה)

ביוני 2019, נטפליקס חתמה על עסקה עם האחים וורנר, על פיה נטפליקס תפיק את הסדרה. על פי ההוליווד ריפורטר, האחים וורנר הציעו את הסדרה למספר רשתות - כולל רשת HBO, שדחתה את ההצעה בשל התקציב הגדול שנדרש. הסדרה פותחה בידי אלן היינברג, שישמש כמפיק בפועל יחד עם גיימן ודייוויד ס. גויר[7]. בינואר 2021 פורסם שגוונדלין כריסטי תככב בסדרה בתפקיד לוציפר, בגרסה שתהיה נאמנה יותר לקומיקס[8].

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוציפר מופיע בסרט קונסטנטין, בגילומו של השחקן פיטר סטורמר.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The Top 100 Comic Book Villains - IGN.com (באנגלית), נבדק ב-2021-04-16
  2. ^ Nellie Andreeva, Nellie Andreeva, Fox Nabs DC Entertainment ‘Lucifer’ Drama From Tom Kapinos As Put Pilot, Deadline, ‏2014-09-16 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ FOX Orders Pilot for DC Comics' Lucifer - IGN (באנגלית), נבדק ב-2021-04-16
  4. ^ Nellie Andreeva, Nellie Andreeva, ‘Lucifer’ Gets Pilot Order At Fox, Len Wiseman Directing, Jerry Bruckheimer EP, Deadline, ‏2015-02-19 (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ Lucifer TV Show Casts Female Lead, Renegade Cinema, ‏2015-03-12 (באנגלית אמריקאית)
  6. ^ 'Lucifer' reveals season 4 premiere date on Netflix with a hot video, EW.com (באנגלית)
  7. ^ Dino-Ray Ramos, Dino-Ray Ramos, Netflix Orders ‘The Sandman’ Series Based On Neil Gaiman’s DC Comic – Update, Deadline, ‏2019-07-01 (באנגלית אמריקאית)
  8. ^ Dino-Ray Ramos, Dino-Ray Ramos, Neil Gaiman’s ‘The Sandman’ Casts Tom Sturridge, Gwendoline Christie, Vivienne Acheampong, Boyd Holbrook, Charles Dance, Nina Wadia, Asim Chaudhry And Sanjeev Bhaskar, Deadline, ‏2021-01-28 (באנגלית אמריקאית)