יחידת המתאבדים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחידת המתאבדים
יחידת המתאבדים, כפי שהופיעו על עטיפת החוברת Suicide Squad Vol.4 #8 מיוני 2012. אמנות מאת קן לאשלי ורוד רייס
יחידת המתאבדים, כפי שהופיעו על עטיפת החוברת Suicide Squad Vol.4 #8 מיוני 2012. אמנות מאת קן לאשלי ורוד רייס
סוג קבוצת אנטי גיבורים
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה The Brave and the Bold #25
(ספטמבר 1959)
יוצרים רוברט קניגר
רוס אנדרו
ג'ון אוסטרנדר
מידע
סטטוס פעיל
בסיס מתקן הכליאה בל ריב, לואיזיאנה
חברוּת בקבוצה אמנדה וולר (מנהיגה דה-פקטו ומפקחת)
פיסמייקר, בלאדספורט, סופרבוי, טאלון, נוקטורנה, קולברה
חברוּּת לשעבר בקבוצה ריק פלאג (מייסד), הארלי קווין, דדשוט, קפטן בומרנג, בלאק ספיידר, בוסטר גולד, ספידי, קינג שארק, דת'סטרוק, ג'יימס גורדון הבן, הרוזן ורטיגו, סטיל, דומסדיי, מונגול, ויקסן, קילר פרוסט, גל חום, פלסטיק, מלך השעונים, קפטן קור, מכשפת, קילר קרוק, קטאנה, אטום, אטום סמאשר, ויילדקאט, לקס לות'ר, בלוקבסטר, בתו של הג'וקר, הוקמן, סופרבוי, ביין, אורכידיאה שחורה, אדם השחור, מאסטר המראות, פויזן אייבי, שייד האיש המשתנה, סמל רוק, החרק האורב ואורקל בין היתר

יחידת המתאבדיםאנגלית: Suicide Squad) היא קבוצה בדיונית של אנטי גיבורים ונבלי-על המופיעה בחוברות קומיקס ביקום DC קומיקס. הקבוצה הופיעה לראשונה בחוברת The Brave and the Bold #25 מספטמבר 1959, ונוצרה על ידי הכותב רוברט קניגר והמאיירים רוס אנדרו וג'ון אוסטרנדר.

יחידת המתאבדים הוא צוות משימות מיוחדות, אשר נמצא תחת השגחת סוכנות "כוח משימה אקס". הצוות המקורי נקרא "טייסת ההתאבדות" והיה מורכב מריק פלאג האב ומחיילים בצבא ארצות הברית שהורשעו בעבירות שונות. הצוות נקרא כך היות שהוא נשלח למשימות מסכנות חיים אשר נחשבות למשימות התאבדות. כמו כן, מספר צוותים הקשורים לטייסת ההתאבדות נוצרו במהלך מלחמת העולם השנייה בקו-הזמן של יקום DC.

במהלך פלישתו של דארקסייד ונסיונותיו להפנות את האנושות נגד גיבוריה, אמנדה וולר מכוח משימה אקס שלחה את בנו של פלאג להרכיב צוות נגד דארקסייד וכוחותיו. הצוות כלל את דדשוט, טיגריס הארד, מכשפת, בלוקבסטר וקפטן בומרנג. לאחר מותו של בלוקבסטר, וולר פיזרה את הקבוצה, אשר חזרה כדי לחלץ את קפטן בומרנג. הצוות קיבל הרצה משלו, במהלכה ברברה גורדון נראתה לראשונה כאורקל - וזאת לאחר שנורתה על ידי הג'וקר ברומן הגרפי "באטמן הבדיחה ההורגת" - ועזרה לקבוצה. מתגלה כי וולר ופלאג החזיקו את נבלי-העל בשליטה, בהבטחה שיקבלו חנינה על פשעיהם. בין היתר, הצוות נלחם בארגון הטרור הקרוי "הג'יהאד", בפיירסטורם ובפטרול האבדון. בסיס הקבוצה הוא מתקן הכליאה בל ריב אשר שוכן בלואיזיאנה. במשך השנים, הרכב הקבוצה השתנה רבות.

כאשר כדור הארץ הותקף על ידי ציידי האדם, באטמן החל לחקור את בל ריב, אשר נעשה ממטרותיהם של ציידי האדם. יחידת המתאבדים נאלצו להילחם בצבא אנדרואידים וציידי אדם, אך קיבלו עזרה מהספקטר והביסו אותם. בכאוס שהתחולל, סליפנוט איבד את זרועו וקארין גרייס נהרגה. באטמן פינה את יחידת המתאבדים, וקפטן אטום חיפה עליהם. מאוחר יותר הצטרף לצוות קפטן קור, ובהגיעם לאזור האפס, הצטרף לקבוצה גם שייד, האיש המשתנה. הקבוצה הגנה על כדור הארץ בפלישה נוספת בתיאום עם גנרל וייד איילינג. לקבוצה הצטרפו גל חום והחרק האורב, ונשלחו למוסקבה כדי להילחם בפלישה לצד השומרים החדשים בין היתר. הגזע האחראי לפלישה הפעיל פצצת גנום, שגרמה לאסירים בעלי כוחות-על להחל במהומות בבל ריב. בעזרת אטום, הקבוצה גרמה לדיכוי המהומות. מאוחר יותר, וזאת לאחר קרבות נגד קוברה וליגת הצדק, וולר פירקה את הקבוצה.

מאוחר יותר, וולר הרכיבה מחדש את יחידת המתאבדים כדי שהם יפילו את קרטל דרקוני הסיליקון בהוואי. הצוות כלל את דדשוט, קפטן בומרנג, קינג שארק, קנוקאאוט וסיידארם. סופרבוי התנדב לעזור לקבוצה, שנסעה לבסיס תת-ימי. בעקבות כך, ליידי דרגון שלחה את סטינגר להרוג אותם. לאחר שניסה לבגוד בצוות, סיידארם נהרג על ידי קינג שארק. כאשר נחשף כי קפטן בומרנג עובד עבור ליידי דרגון, דדשוט ניסה להרוג אותו אך סופרבוי - אשר במקביל ניהל קרב נגד ליידי דרגון - הציל את בומרנג. יחידת המתאבדים פוצצו את הבסיס, אך ליידי דרגון וסטינגר ברחו. כאשר כדור הארץ אוים על ידי אימפריקס, וולר והמנהל בונס הרכיבו צוות חדש. הצוות הוצב תחת השגחתו של נשיא ארצות הברית לקס לות'ר, וכלל בין היתר את בלאק מנצ'סטר. הצוות נשלח להילחם בסופרמן לאימון, וזה האחרון מזהיר את לות'ר כי ההרכבה המחודשת של הצוות אינה רעיון טוב. בהתעלמות מדבריו, לות'ר מגייס את מונגול וסטיל וממנה את סמל רוק למנהיג שדה. הם נשלחים לשחרר את דומסדיי ממגדל השמירה של ליגת הצדק, אך דומסדיי הורג את רוב חברי הצוות. מאוחר יותר, סמל רוק מרכיב צוות חדש, אשר מתפרק כאשר רוב חברי הצוות נהרגים.

כאשר אדם השחור החל לצבור כוחות פוליטיים במזרח התיכון, הממשל האמריקאי ראה אותו כטרוריסט. וולר ואטום סמאשר הרכיבו צוות חדש של יחידת המתאבדים, אליו צירפו את קפטן בומרנג השני, הרוזן ורטיגו ופלסטיק בין היתר. באומה בדיונית הממוקמת בין ישראל למצרים, יחידת המתאבדים התעמתו נגד אדם השחור ומשפחת מארוול השחורה - איזיס, אוסיריס וסובק. כאשר אחד מחברי הקבוצה איים להרוג את איזיס, אוסיריס המפוחד הרג אותו. לפני ששתי הקבוצות המשיכו בקרב, וולר פקדה על יחידת המתאבדים לסגת בטענה כי יש לה את הדרוש לה. מתגלה כי היא צילמה את הרצח, מה שהספיק כדי להרוס את המוניטין הפוליטי של אדם השחור. במהלך מלחמת העולם השלישית אותה אדם יצר, היחידה נשלחו לחסל אותו. כאשר וולר אמרה לו כי ריק פלאג בחיים, טיגריס הארד חזר לצוות. במהלך הלילה האפל ביותר, היחידה צוותו לששת הסודיים. הם הותקפו על ידי חיל הפקחים השחורים, שבין חבריהם נמנו חברי היחידה לשעבר.

באתחול המחודש שעשתה חברת DC קומיקס ביקום DC לאחר אירועי "פלאשפוינט", נראה צוות של יחידת המתאבדים. הצוות הנוכחי כולל את אמנדה וולר כמפקחת בעוד ריק פלאג משמש כמנהיג בשטח של הקבוצה הראשית, הכוללת את דדשוט, הארלי קווין, קפטן בומרנג, מכשפת, קילר קרוק וקטאנה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]