קונור הוק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החץ הירוק
Green Arrow
קונור הוק, כפי שנראה על עטיפת החוברת Green Arrow Vol.2 #137 מאוקטובר 1998, אמנות מאת רודולפו דמאג'יו.
קונור הוק, כפי שנראה על עטיפת החוברת Green Arrow Vol.2 #137 מאוקטובר 1998, אמנות מאת רודולפו דמאג'יו.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה Green Arrow Vol.2 #0
(אוקטובר 1994)
יוצרים קלי פאקט
ג'ים אפארו
גילום הדמות ג'וזף דייוויד ג'ונס ("אגדות המחר", "החץ")
מידע
שם אמיתי קונור הוק, החץ האדום (ארץ-2)
כינויים קשת הענבר
סטטוס לא פעיל (ארץ-2)
מקצוע עורך, אמן לחימה, גיבור-על, קשת
כוחות ללא כוחות-על
אתלט, צלף וקשת מיומן. נכון להיום הוא בעל כוח ריפוי ויכולת עמידות גבוהה לכאב.
חבר לשעבר בקבוצה צוות חץ, ליגת הצדק (לפני ה-52 החדשים), צבא העולם (ארץ-2)
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה אוליבר קווין וסנדרה הוק (הורים)
דיינה לאנס (אם חורגת)
רוברט הנרי ומוירה קווין (סבים מצד האב)
רוברט קווין (אח למחצה)
נייתן הוק (סב מצד האם)
מילו ארמיטג' (אב חורג)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קונור הוקאנגלית: Connor Hawke) הוא דמות בדיונית של גיבור-על המופיעה בחוברות הקומיקס "החץ הירוק" ביקום DC קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Green Arrow Vol.2 #0 מאוקטובר 1994 והיא נוצרה על ידי הכותבת קלי פאקט והמאייר ג'ים אפארו.

קונור הוק הוא בנו האובד של אוליבר קווין, הגיבור שידוע בשם החץ הירוק. קווין פרש לחיי בדידות באשראם בו למד קונור, לאחר שהרג בשוגג פושע[1], ומאוחר יותר חזר לשם משום שהרג את חברו הטוב האל ג'ורדן[2]. ג'ורדן הוא גיבור-העל הידוע בכינוי גרין לנטרן, שהפך לנבל-העל פאראלקס באירועי "גרין לנטרן: דמדומי הברקת". הודות לקונור, שהיה מעריץ גדול של החץ הירוק, קווין השיג שלווה והיה מסוגל לחזור לחיי המציאות.

קונור חזר עמו, יצר לעצמו תלבושת דומה לשלו, והחל לפעול כשותפו ללחימה בפשע. עם הזמן, קווין למד כי קונור הוא בנו, דבר אותו קיבל באופן קשה. הוא הסכים להצעת הממשלה להסתנן לשורות ארגון טרור אקולוגי. המשימה התבררה כקטלנית עבור קווין, שזרועו הייתה מחוברת לפצצה במטוס שעשה את דרכו למטרופוליס. כדי לא לסכן את העיר, ולאחר שסירב שזרועו תיקטע, קווין הקריב את חייו כדי לפוצץ את הפצצה הרחק מאזור מאוכלס. לאחר מות אביו, החליט קונור ליטול את זהותו של אביו ולהמשיך במסע הצלב שלו נגד הפשע. אדי פיירס לקח את קונור תחת חסותו ואימץ אותו, והוא אימן והכשיר אותו. בהמשך התברר כי אוליבר קווין חי וקיים, ובמאורעות הסיפור "החץ הירוק: אשפת חצים" הוא שב לתפקידו כלוחם פשע. מאז, הוק הצטרף לצוות החץ, שכלל גם את החץ האדום, הקנרית השחורה וספידי.

לאחר שכתוב יקום DC בעקבות אירועי "פלאשפוינט", דמותו של קונור הוק לא הופיעה בחוברות היקום הראשי, אלא בחוברות Earth-2 המתארים יקום מקביל ליקום הראשי החדש. ביקום זה, קונור פועל עבור צבא העולם תחת שם-הקוד "החץ האדום" ונהרג בניסיון להגן על מערת העטלף מידי צבא הפרדמונים של דארקסייד. את דמותו של קונור הוק מגלם בסדרת הלייב אקשן "אגדות המחר" השחקן ג'וזף דייוויד ג'ונס. גרסה זו היא אינה בנם של אוליבר קווין וסנדרה הוק אלא בנו של ג'ון דיגל, והוא ממוצא אפרו-אמריקאי ופועל בסטאר סיטי בשנת 2046. מאוחר יותר שוכתב סיפור המקור של הדמות בעונתה השביעית של הסדרה "החץ", והוא מתואר כבנו של טיגריס הארד שאומץ על ידי ג'ון דיגל וליילה מייקלס ופועל לצד מיה סמוק בסטאר סיטי 2040.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The Flash Vol.2 #217
  2. ^ Zero Hour #0, September 1994


ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.