ארס (DC קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארס
ארס, כפי שהופיע בחוברת Wonder Woman Vol.5 #12 מפברואר 2017, אמנות מאת ניקולה סקוט.
ארס, כפי שהופיע בחוברת Wonder Woman Vol.5 #12 מפברואר 2017, אמנות מאת ניקולה סקוט.
סוג נבל-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה גרסת תור הזהב של הקומיקס:
Wonder Woman #1
(אוקטובר 1941)
לאחר פלאשפוינט:
Wonder Woman Vol.4 #4
(פברואר 2012)
הופעה אחרונה גרסת תור הזהב של הקומיקס:
Wonder Woman #612
(אוגוסט 2011)
יוצרים ויליאם מולטון מרסטון, הארי ג'. פיטר
גילום הדמות דייוויד ת'יוליס ("וונדר וומן")
מידע
כינויים מארס, ארס ביוקנן
סטטוס פעיל
גזע אולימפי
מין זכר
מקצוע מעלה באוב, רוצח המונים
נטייה רע
כוחות כוחות, מהירות וסיבולת על-אנושיים, כוח אלוהי, יכולת פיקוד על כל כלי הנשק, אלמותיות, הקרנת אנרגיה, העלאה באוב, תמרון מזג האוויר, ריפוי עצמי.
חבר בקבוצה אלי אולימפוס
דמויות קשורות
משפחה זאוס (אב), הרה (אם), אריס (אחות), הרמוניה, ליטה והיפוליטה (בנות), ארוס, פובוס, דיימוס וליקוס (בנים), הרקולס והפייסטוס (דודנים), וונדר וומן (נכדה)
אויבים וונדר וומן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארסאנגלית: Ares, ידוע גם בשם מארס) הוא דמות בדיונית של נבל-על המופיעה בחוברות הקומיקס וונדר וומן וליגת הצדק של חברת DC קומיקס. דמותו הופיעה לראשונה בחוברת Wonder Woman #1 מאוקטובר 1941, ונוצרה על ידי הכותב ויליאם מולטון מרסטון והמאייר הארי ג'. פיטר. דמותו מבוססת על אל המלחמה ארס מהמיתולוגיה היוונית.

במרביתם של תור הזהב, תור הכסף ותור הארד, ארס נקרא בשם מארס והיה לאחד האויבים החוזרים ונשנים של וונדר וומן. חזותו החיצונית הייתה כשל לוחם בשריון יווני-רומאי בצבע כתום. הוא הקדיש את חייו להגשמת חזונו לגרימת מלחמה נצחית ויצירת קונפליקטים בעולם האדם. הוא זכה להתנגדותה של אפרודיטה, אלת האהבה, שביקשה לחתור לחזון מנוגד של אחווה ושלום בציוויליזציה. בינתיים, הגברים שסגדו לארס הרגו אחד את השני ואת אחיהם החלשים יותר, תוך שהם מוכרים נשים במחיר זול יותר מבקר. כאשר ארס הקניט את אפרודיטה בעניין הצלחת תוכניתו הנעלה, אפרודיטה יצרה גזע חדש של נשים לוחמות - האמזונות, אותן מידלה מחימר, וכן הקימה אומת עיר בשם אמזוניה, היכן שהן ביססו מטריארכיה שמטרתה התפשטות דרכיה של אפרודיטה. הן היו חזקות יותר מהגברים של ארס. להיפוליטה הוענק אבנט מוזהב שהפך אותה לחסינה ובלתי פגיעה.

בסופו של דבר, ארס הקים עולם בית בכוכב מאדים, כשהאוכלוסייה העל-אנושית שבו שועבדה כדי לשרת אותו ואת סגניו, דוכס המרמה, רוזן הכיבוש ורוזן החמדנות. השליש האישי שלו היה גנרל השמד. הוא השתמש במאדים בתור המפקדה הבין-כוכבית שלו, והוסיף לאוכלוסייה רוחות מתים שאסף מזירות מלחמה ברחבי העולמות - ביניהם שבתאי וכדור הארץ. נשמות העבדים זכו להתגלמות גשמית והועברו מבחני סיבולת כדי לבחון את מידת ראויותם - אם בזירות גלדיאטוריות או כעבדים במפעלים לצורכי מלחמה. החזקים מביניהם קיבלו גופות חדשים ונשלחו לחרחר מלחמה בכדור הארץ. הוא גם הקים בית משפט לאי-צדק כדי להשפיל עבדים ולגזור עליהם עונשים. בסיס הארץ של מאדים היה למרגלות האולימפוס ונשלט בידי רוזן הכיבוש.

דמותו של ארס זכתה למספר עיבודים למדיות אחרות. את דמותו בסרט האנימציה "וונדר וומן" דיבב השחקן אלפרד מולינה. הדמות הופיעה בהופעת הבכורה הקולנועית שלה בסרט היקום הקולנועי של DC "וונדר וומן" תחת זהותו הבדויה של סיר פטריק מורגן, בגילומו של השחקן דייוויד ת'יוליס, ששב לגלם את דמותו בהופעת קמע ב"ליגת הצדק".

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.