צעצוע של סיפור (זיכיון)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צעצוע של סיפור
הלוגו העברי המקורי שנעשה בו שימוש בסרטים 1–2 ובחלק מהכרזות של הסרט השלישי
הלוגו העברי המקורי שנעשה בו שימוש בסרטים 1–2 ובחלק מהכרזות של הסרט השלישי
בימוי ג'ון לאסיטר
ויליאם ריבס
הופק בידי חברת וולט דיסני
פיקסאר
מדבבים טום הנקס (שריף וודי)
ג'ף גרלין (Buttercup)
קריסטן שאל (Trixie)
טימותי דלטון (Mr. Pricklepants)
קלסי גראמר (Stinky Pete the Prospector)
קיאנו ריבס (Duke Caboom)
אריק וון דטן (סיד פיליפס)
בוני האנט (Dolly)
נד ביטי (Lotso)
ג'ורדן פיל (Bunny)
באד לאקי (Chuckles)
קיגן-מייקל קי (Ducky)
טוני היל (מזלגוני)
כריסטינה הנדריקס (Gabby Gabby)
לורי מטקאלף (גברת דייוויס)
מייקל קיטון (קן)
ג'ודי בנסון (ברבי)
דון ריקלס (מר ראש תפוד)
וולאס שון (רקס)
ג'ים ורני (סלינקי)
אנני פוטס (בו פיפ)
טים אלן (באז שנות-אור)
ג'ואן קיוזאק (ג'סי)
ג'ון רצנברגר (האם)
אלי מאקי (Giggle McDimples)
ג'ף פידג'ן (Aliens)
ג'ו רנפט (Wheezy)
ויין נייט (Al McWhiggin)
אסטל האריס (Mrs. Potato Head)
Sarah Freeman
לורי אלן
וופי גולדברג
ג'ק אנג'ל
John Cygan
ר. לי ארמי
Jan Rabson
בי מילר
טדי ניוטון
ריצ'רד קינד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1995 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט ילדים עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות ‏$3,248,091,998[1]
פרסים
סרטים בסדרה צעצוע של סיפור
צעצוע של סיפור 2
צעצוע של סיפור 3
צעצוע של סיפור 4
toystory.disney.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צעצוע של סיפוראנגלית: Toy Story) היא זיכיון של חברת וולט דיסני ופיקסאר, המבוסס על סדרת סרטי הנפשה ממוחשבת שהחלה בשנת 1995 עם הסרט "צעצוע של סיפור", שהופק על ידי פיקסאר והופץ על ידי דיסני. הזיכיון מבוסס על קונספט האנשה, על פיו לכל הצעצועים יש תודעה והם מנהלים חיים סודיים, ללא ידיעתם של בני האדם; הסרטים מתמקדים בקבוצה מגוונת של צעצועים, שבה חברים בין היתר הבוקר שריף וודי ומגן החלל באז שנות-אור. בכל אחד מסרטי הסדרה יוצאים הצעצועים באופן מפתיע להרפתקה חדשה, המאלצת אותם לעמוד בפני אתגרים שונים.

את הסרט הראשון ביים ג'ון לאסיטר, את הסרט השני ביים לאסיטר ביחד עם אש ברנון ולי אונקריץ', ואת הסרט השלישי ביים אונקריץ' (לבדו). לאסיטר צפוי לשוב ולביים את הסרט הרביעי.[2]

שלושת הסרטים, שהופקו בתקציב כולל של 320 מיליון דולר, הרוויחו יחד יותר מ-1.9 מיליארד דולר ברחבי העולם. כל אחד מהסרטים שבר, בזמנו, שיאי מכירות בקופות הכרטיסים. הסרט השלישי בסדרה נכלל, אף היום, ברשימת 25 סרטי הקולנוע הרווחיים ביותר ברחבי העולם בכל הזמנים. מבקרי הקולנוע העניקו לכל סרטי הסדרה ביקורות חיוביות מאוד.‏[3][4][5]‏ "צעצוע של סיפור" ו-"צעצוע של סיפור 2" הופצו למכירה על גבי Blu-ray ו-DVD ב-23 במרץ 2012.‏[6] באוקטובר 2009, למשך שבועיים לפחות, הופצו מחדש שני סרטים אלו יחד לצפייה בבתי הקולנוע, בגרסת תלת-ממד.‏[7][8]

הסדרה מדורגת במקום ה-23 ברשימת זיכיונות הקולנוע הרווחיים ביותר ברחבי העולם; זהו זיכיון האנימציה השלישי ברשימה (אחרי גנוב על הירח ושרק).[9] שלושת סרטי הסדרה נמנים בקרב טרילוגיות הסרטים עטורות השבחים (של מבקרי הקולנוע) של כל הזמנים. ב-1 בנובמבר 2011, כל שלושת הסרטים הופצו למכירה על גבי Blu-ray בגרסת תלת-ממד, הן כסרטים בודדים, והן במארז של כל הטרילוגיה.

"צעצוע של סיפור 3" ו"צעצוע של סיפור 4" זכו בפרס האוסקר לסרט המונפש הטוב ביותר.

סרטי הזיכיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטים מרכזיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צעצוע של סיפור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צעצוע של סיפור

אנדי, ילד שאוהב צעצועים, קיבל במתנה צעצוע חדש, בשם באז שנות-אור. באז הוא דמות של מגן-חלל, שתפקידו הוא להציל את הגלקסיה. אנדי אהב מאוד את הצעצוע החדש ושיחק איתו הרבה. באז הצליח להתחבב גם על שאר הצעצועים. שריף וודי, צעצוע נוסף של אנדי בדמות קאובוי, קינא בבאז והתנכל לו. באז חשב שהוא מגן חלל אמיתי, ואילו וודי אמר לו שהוא רק צעצוע, מה שגרם להם לריב אחד עם השני.

לאחר זמן מה, כל הצעצועים התגנבו לביתו של שכנו של אנדי, ילד מרושע המכונה סיד, ששנא צעצועים. סיד תפס את הצעצועים בביתו, והתחיל להתעלל בהם. העינוי שסיד העביר אותם יכול היה להרוס את הצעצועים. בזמן העינוי, וודי ובאז הבינו שאם הם לא יתחברו הם ייהרסו. וודי ובאז הגנו אחד על השני, ובעזרת עבודת הצוות הם הצליחו לברוח מביתו של סיד.

לבסוף, וודי ובאז חזרו לביתו של אנדי כחברים, לאחר שבאז הבין שהוא אינו מגן חלל אמיתי.

הסרט הופץ על ידי חברת וולט דיסני ואולפני פיקסאר והכניס $361,958,736.

צעצוע של סיפור 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צעצוע של סיפור 2

הסיפור מתחיל כשאנדי קרע בטעות את ידו של וודי. וודי הונח על המדף, ופגש את הצעצוע דמוי הפינגווין, ויזי, שנחבל גם הוא. אמו של אנדי תכננה למכור את ויזי. כשהאם לקחה את ויזי למכירה, וודי ובאסטר כלבו של אנדי, רדפו אחריה כדי להציל את ויזי. הם חטפו אותו, וכך הצילו אותו.

מאוחר יותר, אל מקויגן, אספן צעצועים, חטף את וודי לחנות שלו: "חוות הצעצועים של אל". באז ושאר הצעצועים יצאו להציל את וודי, ולהחזיר אותו לביתו של אנדי. בחוות הצעצועים וודי פגש צעצוע בדמות בוקרת בשם ג'סי, וצעצוע נדיר בשם פיט, דמוי כורה זהב. ג'סי שכנעה את וודי לטוס יחד איתם ליפן, ולהיות שם פריט בתצוגה במוזיאון, ווודי מסכים.

כשבאז ושאר הצעצועים הגיעו, באז ביקש מוודי שלא יטוס, ואמר לו שצעצועים נועדו למשחק, ולא לתצוגה. וודי השתכנע, וחזר יחד אתם לביתו של אנדי.

הסרט הכניס $485,015,179.

צעצוע של סיפור 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צעצוע של סיפור 3

הסיפור מתחיל לאחר שאנדי התבגר, ועמד להתחיל את לימודיו בקולג'. אנדי החליט לקחת את וודי, אליו הוא נקשר רגשית, לקולג', ולהשאיר את שאר הצעצועים בעליית הגג. אנדי נסע לקולג', ושכח את וודי בעליית הגג עם שאר הצעצועים. אמו של אנדי זרקה את כל הצעצועים לזבל. הצעצועים מגיעים מהזבל לגן ילדים, ומקווים ששם הם ימצאו ילדים שישחקו בהם.

בגן הם פגשו את לוצו, דוב צעצוע ואת בן זוגה של ברבי. הצעצועים שמחו שהם מצאו מישהו לשחק אתו. וודי לא שמח כשאר הצעצועים, ומנסה לברוח מהגן לקולג' של אנדי. בוני, אחת הילדות בגן, מצאה את וודי והביאה אותו לביתה. בינתיים, הצעצועים ניתנים לפעוטות, כדי שישחקו אתם. הצעצועים גילו שלא נעים לשחק עם הפעוטות, מכיוון שהם זורקים אותם לכל כיוון, ומשחקים בהם בצורה תוקפנית.

בביתה של בוני, וודי שמע מצעצוע של בוני שלוצו הוא מרושע. וודי חוזר לגן, ולוקח יחד איתו את כל הצעצועים לאנדי, שחזר מהקולג' לחופשה בביתו. בסוף הסרט, אנדי החליט שהוא מבוגר מדי בשביל צעצועים, ומסר את כל הצעצועים לבוני.

הסרט הופץ על ידי חברת וולט דיסני והיה לשובר קופות גדול כאשר הצליח להכניס $1,063,171,911.

צעצוע של סיפור 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צעצוע של סיפור 4

הסרט האחרון בסדרת סרטי "צעצוע של סיפור". עלילת הסרט מתרחשת כמה שנים לאחר סיום הסרט הקודם, בו אנדי נתן את כל הצעצועים שלו לבוני. נראה שהצעצועים כבר רגילים לחייהם עם בוני ומסתדרים כמו שהסתדרו אצל אנדי. אולם הם נתקלים בבעיה כאשר בוני מגיעה לגן החובה, ושריף וודי דואג לה ונכנס לתיק שלה כדי לעזור לה ביומה הראשון בגן. וודי עוזר לבוני לעבור את היום מבלי שבוני תגלה שהוא שם, ובעזרתו בוני יוצרת צעצוע חדש בשיעור המלאכה, בשם פורקי (בעברית: מזלגוני). פורקי הופך לצעצוע האהוב על בוני, אך מסרב להאמין שהוא צעצוע, ואילו הצעצועים האחרים מנסים לגרום לו להבין איך להיות צעצוע. כאשר בוני ומשפחתה יוצאים להרפתקה בכביש, פורקי ברח ווודי רץ להציל אותו, דבר אשר גרם להם להתפצל מהחבורה ליד עיר קטנה. כאשר באז והחבורה מנסים למצוא את וודי, וודי נכנס לחנות עתיקות ופוגש את חברתו הוותיקה בו-פיפ יחד עם עוד צעצועים אבודים, והיא מראה לו מחדש איך זה להיות באמת צעצוע.

הסרט גם הוא נהפך ללהיט ביקורתי וקופתי כמו הסרטים הקודמים לו ואף זכה בפרס אוסקר כמו הסרט הראשון והסרט השלישי בסדרה. הסרט הכניס בקופות כ־1.073 מיליארד דולר.

צעצוע של סיפור 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צעצוע של סיפור 5

בפברואר 2023, הכריז בוב איגר על סרט המשך נוסף לסרט בתהליך עבודה.[10][11] בנוסף, טים אלן חשף כי הוא עומד לדבב את באז שנות-אור בסרט ההמשך.[12]

רשימת הסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צעצוע של סיפור – סיכום סדרת סרטים 
מס' שם במקור שם בעברית תאריך יציאה אורך בימוי תסריט
1 TOY STORY צעצוע של סיפור 22 בנובמבר 1995 84 דקות ג'ון לאסיטר ג'וס וידון, אנדרו סטנטון, ג'ואל כהן, אלק סוקולוב
2 TOY STORY 2 צעצוע של סיפור 2 24 בנובמבר 1999 92 דקות ג'ון לאסיטר אנדרו סטנסטון, ריטה הסיאו, דאג צ'מברלין, כריס יוב
3 TOY STORY 3 צעצוע של סיפור 3 18 ביוני 2010 103 דקות לי אנקריץ' מייקל ארדנט
4 TOY STORY 4 צעצוע של סיפור 4 21 ביוני 2019 104 דקות ג'וש קולי אנדרו סטנטון, סטפני פולסום
5 TOY STORY 5 צעצוע של סיפור 5 יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך


סרטי ספין-אוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

באז שנות אור ממפקדת הכוכב: ההרפתקה מתחילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – באז שנות אור ממפקדת הכוכב: ההרפתקה מתחילה

סרט אנימציה שהופק להפצה ככותר DVD. זהו ספין אוף שיצא בשנת 2000 ל"צעצוע של סיפור", הלהיט של החברות דיסני ופיקסאר משנת 1995. הסרט משמש כפיילוט לסדרה "באז שנות אור ממפקדת הכוכב".

שנות אור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – שנות אור (סרט)

הסרט מספר את סיפורו של באז שנות-אור טייס החלל האנושי אשר היווה את ההשראה לצעצוע מסדרת סרטי צעצוע של סיפור.

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספיישלים לחגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות הצלחת הסדרה שוחררו שני סרטים קצרים שיצרו אולפני פיקסאר וחברת וולט דיסני:

צעצוע של סיפור: ההסתבכות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צעצוע של סיפור: ההסתבכות

סרט טלוויזיה קצר באורך 22 דקות שעלילתו מתקיימת לאחר אירועי הסרט השלישי. את הסרט דיבבו טום הנקס, טים אלן, ג'ואן קיוזאק ועוד רבים מקאסט צעצוע של סיפור. הסרט יצא לטלוויזיה בשנת 2013. עלילת הסרט מתרחשת בליל כל הקדושים. בסרט, נוסעים חבורת הצעצועים במכונית ורואים סרט אימה. לפתע, המכונית מתקלקלת ובוני ואמה נאלצות לשכון במלון קטן יחד עם הצעצועים, ובמלון הצעצועים נחטפו על ידי האיגואנה של מנהל המלון ורק ג'סי יכלה להציל אותם, בעזרתו של קומבט קארל היא הצליחה להציל את וודי ממכירה ולגרום לאמה של בוני לגלות את התוכנית האמיתית של מנהל המלון ולהחזיר את הצעצועים לבוני.

צעצוע של סיפור: הזמן שנשכח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צעצוע של סיפור: הזמן שנשכח

סרט טלוויזיה קצר שעלילתו מתרחשת לאחר אירועי הסרט השלישי. את הסרט דיבבו טום הנקס, טים אלן, ג'ואן קיוזאק ועוד רבים מקאסט 'צעצוע של סיפור'. הסרט עומד לצאת לטלוויזיה בשנת 2014. עלילת הסרט מתרחשת בתקופת החגים הנוצרית. בסרט, הולכים הצעצועים של בוני לאיבוד בעולם של צעצועי לחימה מגניבים אשר הופכים למסוכנים. לבסוף, בעזרתה של טריקסי, שהתיידדה עם רפטילוס מקסימוס ושינתה את העולם האבוד לטוב יותר, החבורה חזרה יחד לחדרה של בוני בשלום.

סדרות טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Toy Story Treats[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1996, בעקבות הצלחת הסרט "צעצוע של סיפור", שודרה סדרה של מספר סרטונים קצרים המבוססים על הסרט ברצועת "ABC Saturday Morning".

באז שנות אור ממפקדת הכוכב[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – באז שנות אור ממפקדת הכוכב

סדרת אנימציה אמריקאית מסוגת מדע בדיוני, הרפתקאות וקומדיה המבוססת על באז שנות-אור מזיכיון "צעצוע של סיפור". הסדרה נוצרה על ידי "אולפני פיקסאר" ו-"Disney Television Animation", והיא הסדרה הראשונה של דיסני המבוססת על סרט של פיקסאר.

מזלגוני שואל שאלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מזלגוני שואל שאלה

סדרת סרטונים קצרה בה מזלגוני שואל את חבריו הצעצועים שאלות על תפיסת עולמו. הצעצועים של בוני עוזרים לו ללמוד ולהבין דברים. הסדרה משודרת בדיסני+.

סרטים קצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צעצוע של סיפור בקיצור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צעצוע של סיפור בקיצור

סדרת סרטים קצרים באנימציה ממוחשבת המבוססים על הזיכיון "צעצוע של סיפור". הסרטים מתרחשים באופן כרונולוגי אחרי הסרט "צעצוע של סיפור 3", בביתה של בוני, שאנדי העביר אליה את צעצועיו. הסרטים "חופשה בהוואי" ו"פעמיים באז בבקשה" הופצו בשנת 2011, והסרט "חיית מסיבות" הופץ בשנת 2012. הסרטים הקצרים הוצגו בהתחלה לפני הקרנת סרטי דיסני, ומאוחר יותר שודרו בערוץ דיסני.

חיי מנורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – חיי מנורה

סרט קצר המספר על חייה של בו-פיפ בין הסרט השני עד לסרט הרביעי.

פיקסאר פופקורן[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת סרטונים קצרים המבוססים על סרטי פיקסאר מכל הזמנים. בסדרה יש שלושה סרטונים המבוססים צעצוע של סיפור.

הכנסות הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט תאריך הפצה תאריך הפצה בישראל הכנסות דירוג תקציב סימוכין
ארצות הברית מחוץ לארצות הברית ברחבי העולם כולו בארצות הברית בעולם
צעצוע של סיפור 22 בנובמבר 1995 15 במרץ 1996 $191,796,233 $170,162,503 $361,958,736 #151
#131[13]
#221 $30,000,000 [14]
צעצוע של סיפור 2 24 בנובמבר 1999 6 באפריל 2000 $245,852,179 $239,163,000 $485,015,179 #83
#108[13]
#124 $90,000,000 [15]
צעצוע של סיפור 3 18 ביוני 2010 17 ביוני 2010 $415,004,880 $648,167,031 $1,063,171,911 #12
#90[13]
#11 $200,000,000 [16]
צעצוע של סיפור 4 21 ביוני 2019 20 ביוני 2019 $434,038,008 $639,356,585 $1,073,394,593 #22[13] #33 $200,000,000 [17]
שנות אור 17 ביוני 2022 16 ביוני 2022 $112,322,200 $92,200,000 $204,522,200 $200,000,000 [18]
צעצוע של סיפור 5 יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך
סה"כ $1,429,715,946 $1,818,376,052 $3,248,091,998 #16 #19 $720,000,000 [19]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט אתר Rotten Tomatoes אתר Metacritic
צעצוע של סיפור 100%[20] 92%[21]
צעצוע של סיפור 2 100%[22] 88%[23]
צעצוע של סיפור 3 99%[24] 92%[25]
צעצוע של סיפור 4 97%[26] 84%[27]
סיכום דרוגים לממוצע 99% 88.99%

הסרטים קיבלו ביקורות חיוביות ומשבחות בשני האתרי ביקורת סרטים. שני הסרטים הראשונים בסדרה קיבלו מאתר Rotten Tomatoes ציון של 100%, השלישי קיבל 99%, והרביעי קיבל 97%. ציונים גבוהים ביותר, שבדרך כלל לא מתקבלים באתר הזה. גם באתר Metacritic ארבעת הסרטים קיבלו ציונים גבוהים ביותר ביחס לממוצע.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסי אוסקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה סרט
צעצוע של סיפור[28] צעצוע של סיפור 2[29] צעצוע של סיפור 3[30] צעצוע של סיפור 4[31]
הסרט הטוב ביותר מועמדות
התסריט המעובד הטוב ביותר
הפסקול המקורי הטוב ביותר מועמדות
השיר המקורי הטוב ביותר מועמדות מועמדות זכייה מועמדות
התסריט המקורי הטוב ביותר מועמדות
עריכת הקול הטובה ביותר מועמדות
הסרט המונפש הטוב ביותר לא הייתה קיימת באותה השנה לא הייתה קיימת באותה השנה זכייה זכייה
הישג מיוחד זכייה (עבור ג'ון לאסיטר)

אטרקציות בפארקים של דיסני[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארץ צעצוע של סיפור[עריכת קוד מקור | עריכה]

"ארץ צעצוע של סיפור" היא אזור שקיים בדיסנילנד הונג קונג ואולפני הוליווד של דיסני. בדיסנילנד הונג קונג, ארץ זו מעוצבת בצורה מתאימה לנושא - לדוגמה: שימוש בבמבוקים כדשא המכסה את פני השטח, שימוש באביזרים רבים ודמויות מסרטי צעצוע של סיפור - לדוגמה: וודי ענק, רקס ענק, מטוס נייר גדול וגם כדור גדול מהסרט הראשון של פיקסאר - luxo jr. האזור החדש נפתח ב-18 בנובמבר 2011, והוא ממוקם בצד המערבי של דיסנילנד הונג קונג, מאחורי ארץ הפנטסיה.

ב-30 ביוני 2018 "ארץ צעצוע של סיפור" נפתחה באולפני הוליווד של דיסני.

משגרי החלל של באז שנות אור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – משגרי החלל של באז שנות אור

משגרי החלל של באז שנות אור הוא מתקן פופולרי שנמצא בחמישה פארקים שונים של דיסני. המתקן נחנך בשנת 1998 בפארק 'ממלכת הקסם' שבפלורידה. המתקן מתבסס על מתקנים שונים משנים קודמות. סיפור המסגרת של המתקן הוא שקיסר הרשע זורג, אויבו המושבע של באז, מנסה לגנוב יחידות כוח שמפעילות את המתקן. מי שעולה למתקן צופה בסצנות רבות כגון מתקפת רובוטים, מפעל לייצור רובוטים, ספינת חלל וקרב חלל. המתקן נמצא בפארקים: 'ממלכת הקסם', 'דיסנילנד טוקיו', 'דיסנילנד', 'דיסנילנד הונג קונג' ו'דיסנילנד פריז'.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "הכנסות סרטי צעצוע של סיפור", באתר box office
  2. ^ Graser, Marc (6 בנובמבר 2014). "John Lasseter to Direct 'Toy Story 4,' Out in 2017". Variety. נבדק ב-6 בנובמבר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Toy Story". Rotten Tomatoes. נבדק ב-19 בדצמבר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Toy Story 2". Rotten Tomatoes. נבדק ב-19 בדצמבר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Toy Story 3". Rotten Tomatoes. נבדק ב-19 בדצמבר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Dan. "Toy Story 1 and 2 on Blu-Ray: Out Today! (Review)". geekadelphia.com. נבדק ב-20 באוגוסט 2010. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Richards, Olly (24 בינואר 2008). "Toy Story Movies Going 3D". Empire. נבדק ב-11 במרץ 2009. {{cite news}}: (עזרה)
  8. ^ Unkrich, Lee (12 באוקטובר 2009). "Some fun Toy Story news! Enjoy!". Twitter. נבדק ב-31 באוגוסט 2012. {{cite news}}: (עזרה)
  9. ^ "Movie Franchises". The Numbers. נבדק ב-6 בדצמבר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ "Disney Announces New 'Toy Story' and 'Frozen' Sequels on the Way, 'Avatar' Experience Coming to Disneyland". 8 בפברואר 2023. ארכיון מ-8 בפברואר 2023. נבדק ב-8 בפברואר 2023. {{cite news}}: (עזרה)
  11. ^ "'Toy Story,' 'Frozen' and 'Zootopia' Sequels in the Works, Says Bob Iger". 8 בפברואר 2023. ארכיון מ-8 בפברואר 2023. נבדק ב-8 בפברואר 2023. {{cite news}}: (עזרה)
  12. ^ Dick, Jeremy (9 בפברואר 2023). "Tim Allen Confirms His Return as Buzz Lightyear in Toy Story 5". movieweb.com. נבדק ב-9 בפברואר 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ 1 2 3 4 על בסיס מחירי כרטיסים
  14. ^ צעצוע של סיפור, באתר Box Office Mojo
  15. ^ צעצוע של סיפור 2, באתר Box Office Mojo
  16. ^ צעצוע של סיפור 3, באתר Box Office Mojo
  17. ^ צעצוע של סיפור 4, באתר Box Office Mojo
  18. ^ שנות אור, באתר Box Office Mojo
  19. ^ הכנסות סרטי צעצוע של סיפור, באתר Box Office Mojo
  20. ^ "צעצוע של סיפור (1995)", במסדר הנתונים והביקורות Rotten Tomatoes
  21. ^ "צעצוע של סיפור", במסד הנתונים והביקורות Metacritic
  22. ^ "צעצוע של סיפור 2 (1999)", במסדר הנתונים והביקורות Rotten Tomatoes
  23. ^ "צעצוע של סיפור 2", במסד הנתונים והביקורות Metacritic
  24. ^ "צעצוע של סיפור 3 2010)", במסדר הנתונים והביקורות Rotten Tomatoes
  25. ^ "צעצוע של סיפור 3", במסד הנתונים והביקורות Metacritic
  26. ^ "צעצוע של סיפור 4 (2019)", במסדר הנתונים והביקורות Rotten Tomatoes
  27. ^ "צעצוע של סיפור 4", במסד הנתונים והביקורות Metacritic
  28. ^ "טקס פרסי האוסקר ה-68". טקס פרסי האוסקר לשנת 1996. 25 במרץ 1996. נבדק ב-20 בינואר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  29. ^ "טקס פרסי האוסקר ה-72". טקס פרסי האוסקר לשנת 2000. 26 במרץ 2000. נבדק ב-20 בינואר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  30. ^ "טקס פרסי האוסקר ה-72". טקס פרסי האוסקר לשנת 2010. 27 בפברואר 2010. נבדק ב-20 בינואר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  31. ^ "טקס פרסי האוסקר ה-92". טקס פרסי האוסקר לשנת 2020. 27 בפברואר 2020. נבדק ב-20 בינואר 2013. {{cite web}}: (עזרה)