שיחת משתמש:Rex~hewiki/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

שלום, Rex~hewiki, וברוך בואך לוויקיפדיה! להלן כמה הנחיות וכללים שיסייעו לך להשתלב בוויקיפדיה:
עריכה: ראשית כל, מומלץ לעיין במדריך הכתיבה למתחילים. לפני שמירת שינויים בערכים כדאי ללחוץ על "תצוגה מקדימה" ולוודא שהשינוי תקין. את מהות השינוי יש להסביר בחלונית התקציר. למידע נוסף: תמיכה טכנית.
דפי שיחה: בראש כל דף מופיעה לשונית "שיחה", המובילה לדף השיחה של הדף, שבו ניתן לדון בערך. בדפי השיחה יש להקפיד על כללי נימוס. בסוף כל הודעה יש לחתום על ידי הקלדת ארבע טילדות, כך: ~~~~.
זכויות יוצרים: אין להכניס לוויקיפדיה חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.
עזרה: אם ברצונך לקבל סיוע מוויקיפדים בעלי ניסיון, באפשרותך לפנות לחממה ולאתר ויקיפד שיוכל לעזור לך. לשאלות נקודתיות ניתן גם לפנות לדלפק הייעוץ.

If you can't read Hebrew, click here.בברכה,
דרור - שיחה 16:21, 17 באפריל 2008 (IDT)

אולטרה-קצרמרים[עריכת קוד מקור]

שלום ותודה על תרומותיך. מיזם הויקיפדיה הינו אנציקלופדיה ולא לקסיקון ולכן רצוי להשקיע מאמץ להעלות ערך אחד עם תוכן מאשר עשרות אולטרה- קצרמרים. תודה שנילישיחה 23:23, 22 באפריל 2008 (IDT)

שלום ישראל. בהמשך לתשובתך על דבריי בערך טרצו קודם כל חן חן על התשובה, אין לי ניסיון בעריכה וכמו כן אין לי מושג מה משמעות דרסתי את הקטגוריה ואת הבינויקי (?) אשמח להסבר. מה שציפיתי זה שהחברים כאן יערכו את כתביי פעם נוספת בצורה מקצועית אך לא יעלימו או יחזירו את העריכה הראשונה שהיא שגוייה, לא נכונה וחסרת כל ידע בסיסי בטרצו (ויסלחו לי העורכים) לגבי מלחמת השיחזור שלא פתחתי לדברייך- לא הייתה ואין לי שום כוונה להוציא אנרגיות מיותרות על מלחמות אגו, הפסד כולו של הקוראים שיכולים להנות מידע מקצועי בתחום הבניה שלוקה בחסר בויקיפדיה הישראלית. אשמח אם תוכל לשחזר את כתביי ולהעלות אותם בצורה המתבקשת. בברכה דן 19:00, 8 ליוני 2008

שלום ישראל,

בניגוד למקובל אצלינו, להמשיך שיחות היכן שהתחילו, אשיב לך לשאלותיך כאן בדף שיחתך. ברשותך, אתחיל עם בקשה שתחתום בסיום דבריך בדפי שיחה. הדבר חיוני על מנת להבין מי אמר מה ומתי, ולמי להשיב וכדומה. החתימה נעשית על ידי הוספת ארבעה סימני טילדה ("~~~~") בסיום דבריך, שבעת השמירה יהפכו לחתימה עם תאריך ושעה בצורה אוטומטית. למידע נוסף ראה עזרה:חתימה. וכעת לשאלותיך:

לא הוספתי קטגוריה לערך שיצרת. שיניתי את הגדרת הקצרמר שהצבת בערך לכזו ספציפית יותר, והשינוי הביא, בצורה אוטומטית, להוספת הקטגוריה. הקצרמר איננו תוית איכות מסוג שהוא, אלא הוא כלי עבודה בעל שני שימושים עיקריים: הראשון, לסמן לקורא התמים שהערך אותו הוא קורא אינו מכיל את כל המידע החיוני המצופה להיות בערך. השני, פנימי, לסמן לקהילת הכותבים והעורכים שהנה ערך הדורש הרחבה, ועל מנת שקל יותר יהיה לכותבים בעלי ידע מסויים למצוא ערכים שכאלו - אנו נוהגים לסווג אותם לפי נושאים.

מן הסתם עדיין ברצונך לשייך את הערך שייצרת לקטגוריה. אנא קרא את ויקיפדיה:קטגוריה על מנת לראות כיצד לעשות זאת הן מבחינה תוכנית והן מבחינה טכנית. אם יהיו לך שאלות נוספות אנא פנה אלי. לשאלתך בנוגע לשיוך הערך גם לקטגוריה בנושא תרבות - לדעתי יש ממש בדבריך, אבל אם נתחיל לקטלג את הערך העוסק בקרן לפי כל התחומים בהם קרנות עשויות להעניק מלגות - לא רק שלא נצא מזה - זה גם לא מועיל. אולי מוטב להצטמצם לקטגוריות שיבהירו על מה מדובר (ארגון) ותחומי הפעילות העיקריים שלו (אולי מימון, בוודאי שחינוך, ואולי גם תרבות).

לגבי שאלתך להעברת הערך, הדבר נעשה באמצעות לשונית "העברה" שבראש הערך, ואתה יכול לעשות זאת בעצמך. אם תתקשה אנא פנה אלי לסיוע נוסף.

לבסוף, ראיתי כי משתמשים אחרים העירו לך בעדינות שחלק מתרומותיך בעיתיות בשל אורכם הקצר של הערכים, שאינם עונים בדיוק על הדרישות מערך אנציקלופדי. אנא קרא בעיון את המדריכים השונים המקושרים בראש דף שיחה זה מברכת ברוך הבא שהוצבה בראשו, ובעיקר את ויקיפדיה:מדריך לכתיבת ערכים. הדבר יסייע לך ללמוד את הסטנדרטים והכללים המקובלים בוויקיפדיה.

ברוך הבא, ואנא פנה אלי בשאלות נוספות, אורי שיחה 04:46, 23 באפריל 2008 (IDT)

בהמשך לבקשתך בדף ביקורת עמיתים - ערכתי את אדמת. אתה מוזמן לבחון את השינויים ולפנות אלי להבהרות אם תרצה. שני דברים עיקריים ששיניתי:

  • בדרך כלל איננו יוצרים בערך מסויים יותר מקישור אחד לערך אחר ולכן הסרתי המון קישורים כפולים (למחלה, נגיף ועוד).
  • הערך כלל במקומות רבים פסיק כאשר היתה דרושה דווקא נקודה.

בהצלחה בהמשך, גברת תרדשיחה 22:18, 30 באפריל 2008 (IDT)

מפות במיזם הקואורדינטות[עריכת קוד מקור]

ישראל שלום, ברוך הבא למיזם הקואורדינטות, וכל הכבוד על ההספק עד עכשיו !
שים לב, שבמקרים רבים כן מוצדק להציג מפה. ראה לדוגמה את התיקון הבא שעשיתי באחד הדפים בהם טיפלת: [1] העברתי את תבנית {{מיקום מפורט בישראל}} (זו התבנית שמציגה את המפה) להתחלה, והורדתי את המילה "/הכנה" כדי שהמפה תהיה גלוייה לעין.
בצורה דומה, אנא הוסף מפות לערכים אחרים בהם טיפלת. (לא לכל ערך, לדוגמה: תחנת הרכבת ראשון לציון מערב נמצאת בתוך עיר גדולה, ולכן אין טעם להציג את המיקום שלה על רקע מפת ישראל) דףחג עצמאות שמח לכולםשיחה • 13:51, 14/05/2008 ט' באייר ה'תשס"ח

עדכונים בתבנית לוויין[עריכת קוד מקור]

ישראל שלום, שוב תודה על השתתפותך במיזם הקואורדינטות. שים לב לשני עידכונים טריים מהיום:

  • באובייקט שלא ניתן להבחין בו במפה טופוגרפית: בניין או רחוב קטן בתוך עיר, וכד' - צריך למחוק את הפרמטר ארץ=ישראל מהתבנית {{לוויין}}, ואז לא יוצג יותר קישור למפה טופוגרפית. דוגמה ב-בית הספר למל.
  • ביישוב שהיה קיים במאה ה-19 ואיננו קיים כיום - יש לרשום בתבנית {{לוויין}} ארץ=ישראל 1880, ואז יוצג קישור למפה משנת 1880 באתר "עמוד ענן". דוגמה ב-אל-ח'אלצה.

אנא עבור על הערכים שכבר עדכנת, ותקן בהתאם דףהצטרפו למיזם הקואורדינטותשיחה • 00:11, 16/05/2008 י"א באייר ה'תשס"ח

תיקנתי בהתאם! Rex - שיחה 07:05, 16 במאי 2008 (IDT)

ישראל, זה כבר הערך השני שאני נתקל בו היום ששגוי בעליל. בדוק את התהליך שלך משהו שגוי בו. והכי חשוב, עיין בתצוגה המקדימה וראה מה יצא. תבחין מיד שזה שגוי. בהצלחה. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באייר ה'תשס"ח • 01:23, 20 במאי 2008 (IDT)

קואורדינטות בית גויטיין.[עריכת קוד מקור]

לשאלתך, אני בטוח ב-99% שהקואורדינאטות נכונות.
אגב, כשניסיתי לעשות השוואה עם מבנה קרוב ברחביה, בית אוסישקין- ("בית מחניים השלישי"), ראיתי כי התמונה שמתקבלת ב-Google עבור בית אוסישקין אינה נכונה (קיבלתי צילום של מדבר...). עם זאת, הקואורדינטות שמופיעות בפינה השמאלית למעלה נכונות. אודה לך אם תתקן את הקישור בבית אוסישקין (הייתי עושה את זה לבד, אבל נרדמתי באמצע ההסברים על המיזם הזה- הוא גדול על יכולות הסבלנות והריכוז שלי...).
אתה מוזמן לפנות אלי עבור מבנים אחרים שערכתי וצילמתי במידה וישנו ספק לגבי מיקומם, ובכל מקרה אעדיף לפניות עתידיות בנושאי ויקיפדיה ראשית בדף השיחה שלי, אם עבר זמן ולא עניתי, אתה בהחלט מוזמן לשלוח אלי דוא"ל.--‏sir kiss שיחה 12:50, 21 במאי 2008 (IDT)

לגבי קורדינאטות[עריכת קוד מקור]

ישראל, שים לב שאפשר להגדיר את Google Earth כך שיתן מיקום בצורה מותאמת לתבניות. Tools > Options, ובחלון שנפתח לשונית 3D View והחלק Show Lat\Long תבחר Decimal Degrees, ולמטה Apply Settings, ותבחין בשינוי בקורדינטות. נת- ה- - שיחה 00:22, 22 במאי 2008 (IDT)

שלום ישראל,

תודה על עריכותיך בפסטיבל הרוק של טביליסי (1980). לא היה ברור לי פשר מחיקת הקטגוריה היסטוריה של גאורגיה. מדובר, כפי שמצויין בערך, בפסטיבל הרוק הראשון בכל רחבי ברית המועצות שהתקיים בגאורגיה. זה חלק מהאירועים ההיסטוריים בגאורגיה. Geagea - שיחה 10:56, 27 במאי 2008 (IDT)

אחרי שערכתי, שמתי לב שאתה עורך ותיק בויקיפדיה ובעל שם בכל מה שקשור לגאורגיה, אז ראה את עריכותי כנסיון בלבד, ובנוגע לקטגוריה, סברתי לתומי שמאחר וגאורגיה לא היתה קיימת עדיין בתקופה ההיא - אז שיוכה מיותר, בכל מקרה אם תחשוב אחרת תוכל לשחזר. אני לא רואה את עצמי בר סמכא מולך בנושא גאורגיה... בברכה Rex - שיחה 12:41, 27 במאי 2008 (IDT)

תמונות שימוש הוגן מוויקיפדיה באנגלית[עריכת קוד מקור]

שלום, ראיתי שהעלאת תמונת שימוש הוגן מוויקיפדיה האנגלית של רוברט אלטמן. שים לב שבשדה המקור של תבנית השימוש ההוגן יש לציין את המקור הראשוני של התמונה, או במילים אחרות מאיפה האנגלים לקחו את זה? אנא תקן זאת בדף תיאור התמונה. חג שמח, ערן - שיחה 00:51, 9 ביוני 2008 (IDT)

תבנית פייסבוק[עריכת קוד מקור]

מותר להשתמש בה, ברשותך? נוי - שיחה 13:03, 9 ביוני 2008 (IDT)

אני מנסה ליצור אותה רק כעת, וודאי שיהיה אפשר להשתמש בה. התוכל לעזור לי ביצירתה? Rex - שיחה 13:06, 9 ביוני 2008 (IDT)
הסתדרתי, כעת רק נותר לי להמתין לתמלוגים מרשת פייסבוק... Rex - שיחה 13:20, 9 ביוני 2008 (IDT)

תבנית מחק[עריכת קוד מקור]

בבקשה אל תוסיף תבנית מחק לערכים חדשים, זה מפריע למפעילים בזמן מחיקה. מספיק להוסיף לדף בקשות ממפעילים. התבנית נועדה למחיקה לבקשת המשתמש כמו שעשית בתבנית פייסבוק. בברכה, רחל - שיחה

אנא נקוט זהירות כשאתה עורך. מחקת ללא צידוק את אחד הפרקים בערך. אתה מוחק יותר מידי טקסט מיותר מידי ערכים בלי נימוק ראוי. הבחנתי בכך ותחילה סברתי שאלה קשיי קליטה של מתחילים. אל תעשה זאת. זיגמונד פרויד - שיחה 17:56, 9 ביוני 2008 (IDT)

בערך המדובר, זה נעשה בטעןת, ועד ששמתי לב זה כבר תוקן. לגבי מקומות אחרים - היכן ראית שמחקתי סתם? Rex - שיחה 17:57, 9 ביוני 2008 (IDT)
קבל התנצלותי. התבלבלתי בינך לבין מישהו אחר. זיגמונד פרויד - שיחה 18:00, 9 ביוני 2008 (IDT)
אתה ודאי יודע מה אמר פרויד על פליטות פה... לפי זה אין תועלת בהתנצלותך.... טוב, הצדק יעימך, בתת מודע כולנו רעים ומשחיתים... Rex - שיחה 18:06, 9 ביוני 2008 (IDT)
אצלי, למרבה הצער, כל פליטת פה היא פרוידיאנית. זיגמונד פרויד - שיחה 18:45, 9 ביוני 2008 (IDT)

אז מה? החייל של נפוליאון מפר זכויות יוצרים? מי יתבע אותנו? נפוליאון? זיגמונד פרויד - שיחה 07:24, 11 ביוני 2008 (IDT)

תתפלא לשמוע שהצהרת זכויות האדם והאזרח שמיסדה בין היתר את זכויות היוצרים הייתה בתקופת המהפכה הצרפתית. Rex - שיחה 07:42, 11 ביוני 2008 (IDT)
אני לא מתעניין בהיסטוריה, בטח לא בזו של אלה שאינם מתקלחים לפני השינה, אלא רק בהיבט הפרקטי של תביעה בידי אנשים שנמצאים "מן הצד האחר". זיגמונד פרויד - שיחה 07:46, 11 ביוני 2008 (IDT)

אך אתה יכול לבצע השוואת כניסות .הערך אפילו לא מופיע עדיין במנועי החיפוש שים לב מתי עלה הערך אינפקטד מאשרום ומתי עלה הערך פיוצ'ר פרופסי בכל מקרה על מנת לקבל כניסות יש צורך "בזמן". בברכה אלינור

שלום ישראל. אתה ממשיך עם הערך? סקרלישיחה 19:21, 17 ביוני 2008 (IDT)

ממליץ בחום להעביר את הערך לארגז חול, ולהחזירו למרחב הראשי רק כשיהיה יותר בשל. ΔΜΫהצטרפו למיזם הקואורדינטותשיחה • 19:26, 17/06/2008 ט"ו בסיוון ה'תשס"ח

על קצות האצבעות[עריכת קוד מקור]

למה יצרת אותו בדף שיחה זמני? העברתי למשתמש:Rex/על קצות האצבעות. ליאהשיחה 21:36, 31 ביולי 2008 (IDT)

יוצר הערך הפר זכויות יוצרים, אז העתקתי את התוספות שלי לדף שמצויין בקישור של התבנית:הפרת זכויות יוצרים. עד שיווצר ערך שלשם אכניס את התוספות שלי. :) --Rex - שיחה 21:43, 31 ביולי 2008 (IDT)
שיערתי כך. להבא, אל תשכח אותו שם אחרי שהערך נמחק ותעביר למרחב הפרטי שלך. במיוחד, כשאתה יוצר ערכים זמניים או דפי משנה שים לב שלא יכללו בקטגוריות. בברכה, ליאהשיחה 21:47, 31 ביולי 2008 (IDT)

שלום, אין טעם במלחמת עריכה אם הקראים יהודים או לא. אם אתה סבור ששם הערך לא נכון (הרי לשיטתך יהדות קראית - זרם שהוצא מחוץ ליהדות).

כפי שאתה רואה הערך המומלץ האמור מתחיל ב-יהדות קראית - זרם בתוך היהדות הנקרא גם קראות לכן נראה לי שהעריכה שביצעת שגויה. --Yoavd - שיחה 07:16, 7 בספטמבר 2008 (IDT)

ממבט ראשון, זה היה נראה לי מינוח לא מדוייק, ולכן שיחזרתי פעמיים. אולם לאחר מכן הבנתי שייתכן ואני טועה, ולכן השארתי את זה כמו שהאלמוני מבקש.
(ולעצם העניין, הן וודאי שהקראים הם לא זרם מוכר על ידי היהדות כמו חסידות חבד למשל, ולכן ניסוח זה יכול להטעות ולתת את הרושם שזהו זרם שווה בין זרמים, אולם בהמשך הערך יש הרחבה לגבי הביקורת הרבנית על הזרם, ואני מניח שהקורא יתרשם לבסוף נכונה. אולם וודאי שאיש אינו יכול לקבוע שזרם כלשהוא אינו שייך ליהדות, כל זמן שאותו הזרם טוען לזיקה ליהדות. וכל עוד אנו לא אלוהי היהדות). --Rex - שיחה 20:16, 7 בספטמבר 2008 (IDT)

האם יש לך קישור לעותקים של המכתבים המדוברים, באתר באינטרנט, שאפשר לצרף כמקור? או לפחות הפניה לספר שמכיל אותם שאפשר לראות בספרייה? (אני מתייחס לעריכה האחרונה שלך בערך. אגב, שים לב שהערך כרגע בעבודה ולא מקובל לערוך ערכים שמסומנים כערכים בעבודה) ברק שושני - שיחה 02:19, 9 בספטמבר 2008 (IDT)

אתה צודק, וסליחה על הפלישה. בקשר למכתבים, אני ישלח לך העתק של המכתב המדובר, ייתכן גם והוא יעורר בך עניין, שכן ישנם בו התבטאויות שונות אודות הרב קוק, בניגוד לקונצנזוס שיצא נגדו בקרב המגזר החרדי. --Rex - שיחה 02:27, 9 בספטמבר 2008 (IDT)
מצאתי את המכתב בקישור הבא (תגלול לסוף הדף, 2 הקטעים הראשונים של המכתב המצולם בשולי הדף) בהצלחה! אגב, מניין הרקע המורחב שלך בנושא? --Rex - שיחה 02:51, 9 בספטמבר 2008 (IDT)
תודה, שילבתי את המכתב כהערת שוליים בערך. לשאלתך, אין לי רקע בנושא, אך מעניין אותי ללמוד עליו. יש לי מספר חברים שיצאו בשאלה או שבתהליכים. ברק שושני - שיחה 13:56, 17 בספטמבר 2008 (IDT)
התרשמתי לטובה מהדברים המובאים בערך, ולמרות שלא לכל טענה ניתן להציג מקור, בכללות אפשר להגיד שהוא משקף נכונה את רוח הדברים. (כפי שהם נראים מנקודת מבטי). ונהניתי מהעריכה הזאת. --Rex - שיחה 14:23, 17 בספטמבר 2008 (IDT)

שלום, ישראל,
תבנית זו נועדה למשתמשים חדשים שנרשמו, ולכן אין לתת אותה למשתמשים אנונימים. ישנם תחליפים רבים, כגון {{הזמנה}}, {{תודה}} ועוד. תודה, יניב שיחה 07:13, 9 בספטמבר 2008 (IDT)

מה הנוהל כשרוצים לפנות אל המשתמש לצורך בירור? לא מצרפים ברוך הבא מנומס? --Rex - שיחה 07:30, 9 בספטמבר 2008 (IDT)
יש, לדוגמה, את תבנית {{הסבר}}. ראה גם את קטגוריה זו. ולא, כפי שכתבתי בהודעתי לעיל, נהוג לצרף "ברוך הבא" רק למשתמשים חדשים שנרשמו, וביצעו עריכות טובות. תודה, יניב שיחה 14:57, 9 בספטמבר 2008 (IDT)
Rex שלום, המשתמש Yonidebest מעוניין למסור לך את ההודעה הבאה:
הטילדה הרביעית - כל מה שמעניין ויקיפדים
הטילדה הרביעית - כל מה שמעניין ויקיפדים

אחרי הפסקה ארוכה - הטילדה הרביעית יוצאת בגיליון חדש!

האם ויקיפדיה עשויה לחזות מראש את תוצאות הבחירות באמריקה? מה לוויקיפדיה ולמירוצים? מדור "השבוע לפני" מורחב לרגל החגים ושלומית קדם בטור אישי עושה אלכימיה למילים. לגיליון מצורף המדריך המלא לנחסם המתחיל.

כל זה ועוד הרבה יותר בגיליון החדש של הטילדה הרביעית!


אם ברצונך להסיר את שמך מרשימת תפוצה זו, אנא פנה לדף זה. בברכה, ‏Yonidebot20:39, 4 באוקטובר 2008 (IDT)

אני מודה לך[עריכת קוד מקור]

על תגובתך בדף שיחתי בהמשך לדיון שהתקיים, ושהועבר בינתיים לדף שיחת הערך. עניתי לך גם בדף שיחתי. בנצי - שיחה 17:25, 6 בנובמבר 2008 (IST)

טרם הספיקותי[עריכת קוד מקור]

לחזור אליך בעניין פנייתך האחרונה. אעשה זאת ברצון מאוחר יותר, לכשאתפנה. רציתי גם שתראה דיון מאוחר יותר ב'הכה', בעניין 'נביאות בתנ"ך'. אותו אדם שניסה להצר את צעדם ואת דעתם של אחרים בנושא הדיון הקודם, עושה זאת גם כאן, בנושא שציינתי. זה די נמאס, למען האמת, וצריך לעצור את זה. מחלחלת לכאן אוירה של סוג של 'צנזורה' דתית במסווה של טיעונים 'כאילו' ענייניים, תוך הימנעות מכוונת מלקרוא לילד בשמו. אשמח אם תביע את דעתך. בברכה, בנצי - שיחה 16:19, 9 בנובמבר 2008 (IST)

ראיתי את הדיון, וראיתי גם שהעמדת דברים על דיוקם. אני באמת יפתח דיון בדף השיחה של הקטגוריה. --Rex - שיחה 16:32, 9 בנובמבר 2008 (IST)

אני רוצה להעביר את הידעת? למוכנים. אתה מרחיב על המיצר וכותב ערך על הגירת האינדיאנים? הגשר לא חובה. קראתי אגב את הערך. זה פרוייקט דימיוני לגמרי. העלויות כה עצומות שאין סיכוי שזה יתממש. חגי אדלרשיחההשתמשת כבר בבוט אכלוס הקטגוריות? • כ"ד בכסלו ה'תשס"ט • 13:43, 21 בדצמבר 2008 (IST)

אני יבדוק במהלך השבוע הקרוב את האפשרויות העומדות לרשותי ליצירת ערך ראוי. ואני יעדכן אותך על כך. חג חנוכה שמח (: --Rex - שיחה 01:53, 22 בדצמבר 2008 (IST)
Rex שלום, המשתמש חגי אדלר מעוניין למסור לך את ההודעה הבאה:
הטילדה הרביעית - כל מה שמעניין ויקיפדים
הטילדה הרביעית - כל מה שמעניין ויקיפדים

לרגל השנה האזרחית החדשה – הטילדה הרביעית יוצאת בגיליון חדש!

בלעדי: סקר מפעילי מערכת ראשון מסוגו, ויקיפדיה ניידת לגלישה בטלפון שלכם, שופט שכותב את גזרי הדין בעזרת סיאנס ועלילותיה של תמרה ומצלמתה מעבר לים.

כל זה ועוד הרבה בגיליון החדש של הטילדה הרביעית! מנעים הזמן הרשמי בממ"ד שלכם!


אם ברצונך להסיר את שמך מרשימת תפוצה זו, אנא פנה לדף זה. בברכה, ‏Yonidebot01:18, 2 בינואר 2009 (IST)

אם יותר לי לשאול, אז עם איזו חסידות היית/עודך מזוהה? יחסיות האמת • כ"ח בטבת ה'תשס"ט 02:17:10

פסק דין ארוך ומעניין שהתפרסם לא מזמן מספק הרבה מידע על אדמות ארסוף ואדמו"רי גור. מה שצד את עיני זו העובדה ששוב ושוב בפסק הדין השופט מגדיר את יעקב אריה אלתר בתור "בן-אחותו" של שמחה בונים אלתר, ולא בנו. נראה לך שמדובר בטעות של השופט או שאולי יש דברים בגו? יחסיות האמת • כ"ט בשבט ה'תשס"ט 02:25:57

אגב, אחד הנתבעים הוא עמנואל קרול.. יחסיות האמת • כ"ט בשבט ה'תשס"ט 02:27:23
אין טעויות במקומות כאלו, אני מעלה כאפשרות רחוקה שהוא הוגדר כך במסמכים משפטיים ו/או בהצהרות ירושה. (בן אחותו זה הגר"ש...), זה באמת מוזר. אבל יהיה יותר מוזר לומר שיש דברים בגו ללא שידענו. והייתי מאושר לו היה לי קשר דם עם אחד מבעלי הקרקעות שם --Rex - שיחה 23:30, 25 בפברואר 2009 (IST)
ואנקדוטה נוספת, לפני השופט הם מצהירים ש"הוא" היה "מנותק קונגטיבית" והינו "פסול עדות", ולחסידים הם אומרים שרבי ממשיך להשפיע על חסידיו גם אם הוא חולה... הרק בבית המשפט דין רבי כדין בוזגלו? --Rex - שיחה 00:04, 26 בפברואר 2009 (IST)
כן, בגלל תקופות המעבר האלה כמו בגור בשנים 1985-1992 או בוי'זניץ משנת 2002 הן נורא מעניינות מבחינת הדינמיקה הפוליטית הפנימית. קראתי למשל שבתקופה הזאת בגור נערכו בחירות פנימיות (!) לנציג בעיריית ירושלים וחיים מילר גבר על יצחק גולדקנופף. יחסיות האמת • ג' באדר ה'תשס"ט 05:01:56
אני לא בקיא עד כדי כך, אני רק יודע שהפני מנחם חיבב את הראשון, ולא חיבב בלשון המעטה את השני, ואילו הנוכחי - בדיוק להיפך. פלא שהשני דומיננטי כיום, והראשון מוקצה מחמת מיאוס? --Rex - שיחה 10:55, 27 בפברואר 2009 (IST)
אמנם סגנונו של מילר הקנה לו שונאים, אבל בכל זאת נראה לי שכיום גולדקנופף שנוא יותר בגלל פרשת שפע-שוק. כמובן, מחוץ לחסידות כנראה. יחסיות האמת • ד' באדר ה'תשס"ט 03:30:06
כשעזבתי - לא עברתי דרך החסידיות האחרות... ואכן, התכוונתי למעמדו בתוך החסידות. אם כי נראה שגם הוא חולק עם ליצמן אהדה משותפת בקרב שאר החוגים... וכנראה שלא בכדי... --Rex - שיחה 03:35, 28 בפברואר 2009 (IST)

חיפשתיך אתמול. ברי"אשיחה • ט"ז באדר ה'תשס"ט • 23:14, 11 במרץ 2009 (IST)

יציאת מצרים[עריכת קוד מקור]

ישראל, המחיקה שלך לא ברורה. עבדתי קשה כדי להתאים אותה וליצור איזון בערך שהיה כתוב כאילו נלקח מאנציקלופדיה אתיאיסטפדיה, ולכן הוכנסו שתי הפסקאות כהבהרה לדברי אחד העם שהופיעו קודם וזאת מפי אנשי מדע. האחרון שציפיתי ממנו למחיקה כזו, מבלי לעבור על כל הדיון מסביב והגרסאות הקודמות כולל דף השיחה, הוא אתה. מצפה לתגובה מהירה, ולהחזרת הקטע שהסרת. בידידות כנה, יהודה מלאכיחיוג מקוצרכבר חתמת?ויקיהדות • כ"ב באדר ה'תשס"ט • 20:53, 17 במרץ 2009 (IST)

גם אני תהיתי, אבל אז הגעתי למסקנה כי הציטוטים ארוכים מדי ועדיף לסכם את העניין בפסקה אנציקלופדית אם אפשר. יוסאריאןשיחה 21:00, 17 במרץ 2009 (IST)
  • יהודה - הערך נשמע לך אתאיסט? אני מבין שאם זה כך נשמע - זה צורם לחלק לא מבוטל מהקוראים והעורכים. אבל זה לא סיבה מספיקה בפני עצמה לשינוי. תתמקד בפיסקה בעייתית ותטפל בה. אין מה לעשות, נושא טעון הוא נושא טעון, ולא נראה לי שאתה מתכוון לטאטאות נושאים צורמים מתחת לשטיח.
  • יוסריאן - ציטוט ארוך - ניתן לקצר ולהציג בתמצות, באם הצורך בציטוט הוא בעל חשיבות כפי שאני מבין מדבריכם.
אבל הסברתי בבהירות. הקטע שייך לניתוח ביקורתי, ולא לדיון אודות משמעותו הסימבולית במסורת. יש להעבירו לקטע ההוא, ולהציג בצורה ראויה את שני הצדדים. מה לא מובן? אתם סוברים שהוא כן שייך למקומו הנוכחי? --Rex - שיחה 21:14, 17 במרץ 2009 (IST)
על כך תמהתי, למה כתבת שצריך להעביר אך לא העברת. יוסאריאןשיחה 21:18, 17 במרץ 2009 (IST)
כי חוץ מלהעביר את הדעה שיהודה כתב, יש לכתוב גם את הדעות האחרות. כולנו כנראה מסכימים שמקומם בקטע ההוא, רק שאף אחד לא כתב את זה עדיין כראוי - לבנתיים יש שם הפניה לנושא מורחב. --Rex - שיחה 21:27, 17 במרץ 2009 (IST)
שוב הדעות בנידון ביקורת המקרא ודאי חשובות לאובייקטיביות ואינני חושש מנושאים טעונים אם ניתן להעלותם באופן אובייקטיבי הגם שהוא נוגד את השקפת עולמי (זוהי אנציקלופדיה לא במה להעלאת דעות תהיינה חשובות ככל שתהיינה), לכן הבאתי דווקא את שתי הדעות הללו השייכות למעשה גם לפסקה זו. (לפחות דעתו של הד"ר ייבין, המתייחס הן לעובדות והן למיתוס. למעשה אלמלא היה הנושא טעון וזמני קצר הייתי מכניס את הערך ל{בעבודה}, אך אין זה מן הראוי לעשות זאת אם לא אדע שאתפנה לכך ובפרט לא במרחק של שלושה שבועות מפסח בו הערך יהיה מן הנקראים ביותר ומעל הכל תבואנה טענות מצד גורמים שונים תוך כדי העריכה האיטית. בברכה, יהודה מלאכיחיוג מקוצרכבר חתמת?ויקיהדות • כ"ב באדר ה'תשס"ט • 21:48, 17 במרץ 2009 (IST)
יהודה, איזה ביטוי צורם אתה מוצא בקטע יציאת מצרים#יציאת מצרים כמיתוס מעצב של עם ישראל במתכונתו הנוכחית?, אני מדבר על הקטע ההוא ספציפית. --Rex - שיחה 22:02, 17 במרץ 2009 (IST)
כל מיתוס יכול להתקיים גם כאשר הוא מאורע היסטורי המוכח אמפירית. אולם לעיתים קיים מיתוס אשר אין לו אחיזה במציאות. (כמו המיתוס של "כצאן לטבח" מול גבורת הפרטיזנים שבמרוצת ההיסטוריה הוכח כי שום מרד מקומי לא היה צולח את המציאות). בקטע הובאה קביעת המיתוס על פי הצועדים בדרך המקרא וחז"ל בצירוף קטע של "אחד העם" מתוך המסה משה, המוצאת דרך ביניים בין שלילת האמת ההסטורית מול חשיבות המיתוס. רציתי להוסיף גם את מקיימי המיתוס מתוך הקהיליה המדעית, המקבלים אותה כאמת הסטורית. ואת שוללי המיתוס מהקהיליה המדעית! הרואים בסיפור אמת היסטורית והנה יש לך אובייקטיביות במיטבה.
לסיכום: היהדות רואה ביציאת מצרים אמת הסטורית שהולידה מיתוס, ויש גם מי שרואה כך את פני הדברים בקהילה המדעית. יש הרואה ביציאת מצרים מיתוס בלבד, ואף שהוא רואה בו גורם חיובי, אין הוא מקבלו כאמת היסטורית. ויש הרואה ביציאת מצרים אמת הסטורית, שלא הוכנסה להסטוריה לשם יצירת מיתוס! זוהי כל התורה כולה על רגל אחת לגבי פסקה זו! - WOW בקצב הזה ניגאל בגאולת עולמים הרבה לפני סוף כתיבת הערך כראוי. (הלוואי הרגע, אכי"ר) בברכה, יהודה מלאכיחיוג מקוצרכבר חתמת?ויקיהדות • כ"ב באדר ה'תשס"ט • 22:14, 17 במרץ 2009 (IST)
כפי שהיטבת להסביר לי כעת, וודאי תשיש להטיב לערוך זאת בבהירות בגוף הערך, ואין פוצה פה ומוחה. וכפי שהבנתי, גם לדבריך אין שם כרגע עיוות, אולם ניתן להרחיב את היריעה ולהנאותה. אינך יודע מה בלבבי. אולם זאת אומר, אף אני אחפוץ לראות את המלאכה נאה וגמורה בערבו של חג. --Rex - שיחה 22:23, 17 במרץ 2009 (IST)
באין פוצה פה ומוחה האמנם?! ולעצם הענין כרגע במצב הנתון יש את אחד העם מול התורה וזה לא לגמרי מאוזן. ושים לב לשינויים האחרונים של ברק והסבריו. הלוואי שאספיק לטפל בנושא, בברכה, יהודה מלאכיחיוג מקוצרכבר חתמת?ויקיהדות • כ"ב באדר ה'תשס"ט • 22:45, 17 במרץ 2009 (IST)
במכוון התייחסתי אך ורק לקטע הנידון. --Rex - שיחה 23:15, 17 במרץ 2009 (IST)
נו, מסקנה! - להחזיר או להשמיט? מצפה לתגובתך. יהודה מלאכיחיוג מקוצרכבר חתמת?ויקיהדות • כ"ב באדר ה'תשס"ט • 17:45, 18 במרץ 2009 (IST)
להחזיר, או להשמיט, או להחליט שלא להחליט! יחסיות האמת • כ"ב באדר ה'תשס"ט 18:48:57
החלטתי להחליט... דעתי האישית, הקטע במתכונתו הנוכחית - לא שייך לשם. ניתן להוסיף שם בשר, ויש להביא תקציר בקטע הבא אחריו שכעת יש בו רק הפניה לנושא מורחב. בכל מקרה אני בטוח שנסתדר. לילה טוב! --Rex - שיחה 23:48, 18 במרץ 2009 (IST)

מוניות שירות בציר חיפה ת"א[עריכת קוד מקור]

תודה על תשובתך בהכה את המומחה, מאיפה תופסים מונית כזאת? תומר א. - שיחה 12:29, 8 באפריל 2009 (IDT)

היי, מהתחנה המרכזית החדשה (יש שם לא רק לחיפה, ייתכן ויש משהו ישיר לאיזור שתצטרך). חג שמח! --Rex - שיחה 13:06, 8 באפריל 2009 (IDT)
תודה רבה וחג שמח מאוד. תומר א. - שיחה 13:07, 8 באפריל 2009 (IDT)

חוקים רבותיי, חוקים[עריכת קוד מקור]

שלום ישראל,
פתרתי חלק מהבעיות שעכבו את המרת החוקים בוויקיטקסט לפורמט החדש. אני חושב על דרכים להוסיף תוכן עניינים ולפצל חוקים ארוכים. בינתיים, אשמח אם תוכל לנסות להתנסות עם הפורמט החדש, ולתת הערות קונסטרוקטיביות.
חג שמח! ‏– Fuzzy ‏– 17:54, 8 באפריל 2009 (IDT)

סידור הארכיונים של "הכה"[עריכת קוד מקור]

שלום ישראל. כתבתי גם לברק, אך אני רואה שגם אתה פעיל בנושא. אנא שקול להוסיף הפניות תחת הדיונים אותם אתה מעביר, כדי שמי שקישר אליהם ידע לאן נעלמו. זהר דרוקמן - I♥Wiki00:48, 9 באפריל 2009 (IDT)

אני אעצור לעת עתה כדי ליתן על כך את הדעת, וכדי שהקהילה אכן תוכל לבחון זאת כראוי מכל ההבטים. --Rex - שיחה 00:52, 9 באפריל 2009 (IDT)
עברתי על 5 הדפים הראשונים - אין קישורים לקטעים שהעברתי, למעט מתוך ארכיון הכה את המומחה עצמו - שלא יכלתי לבדוק. (בדקתי באמצעות מיוחד:דפים המקושרים לכאן, אלא שכל דפי הארכיון מקושרים זה לזה בגלל התבנית המופיעה בראש כל דף, ולא ניתן לדעת אם יש קישורים נוספים מלבדה).--Rex - שיחה 01:00, 9 באפריל 2009 (IDT)
דיברתי על קישורים באופן כללי, לאו דווקא מתוך ויקיפדיה. זהר מחוץ לחשבון 01:01, 9 באפריל 2009 (IDT)
באלה שכבר הועברו אין צורך ליצור קישורים, אך בהבאים לדעתי כדאי להשתמש בתבנית {{הועבר}} (ל-) סתם למען הסדר הטוב נ.ב.: ראיתי שהעברת גם שאלות שלא נתנו להן תשובות (למשל "טרנספורמציות של נתונים באנליזה סטטיסטית" לארכיון המתמטיקה), זה מיותר לדעתי. צריך להעביר רק שאלות שנתנו להן תשובות, ורק אם התשובות היו באמת ברמה גבוהה. תודה על כל ההשקעה! ברק שושני - שיחה 01:10, 9 באפריל 2009 (IDT)

אהבתי . ברי"אשיחה • כ"ז בניסן ה'תשס"ט • 09:36, 21 באפריל 2009 (IDT)

מעניין ממה במיוחד... Rex 10:36, 21 באפריל 2009 (IDT)
אתאיסט חמוד שלי, עניתיך. מה שלומך? זה עידן ועידנים שלא שוחחנו! מצפה לשמוע ממך, יהודה מלאכיפניה אליויקיהדות • כ"ז בניסן ה'תשס"ט • 13:47, 21 באפריל 2009 (IDT)
לא לימדו אותך שעם הגערערס לא מתעסקים? יחסיות האמת • כ"ז בניסן ה'תשס"ט 23:22:27
גערער לשעבר, זה לא סוף העולם. אני לא יודע מתי הם יותר אפיקורסים, לפני או אחרי.... איך אמר מי שאמר הכל יחסי (למעט האמת, היא אמורה להיות אבסולוטית) קריצה יהודה מלאכיפניה אליויקיהדות • כ"ח בניסן ה'תשס"ט • 00:05, 22 באפריל 2009 (IDT)
ששש... לא להעיר דובים מרבצם...ולא להעיר את הגנים הגורים האללים שלי מתרדמתמם... (בחצר החסידית רווחה לה מעשיה, על בחור שלאחר השואה נטרפה עליו דעתו ממצוקות העיתים, ונמלך לשאת לא פחות ולא יותר.... גרמניה מילידי המקום, ואין אחד שיכול היה לומר לו דבר, עד שבא ר' גודל, שח עימו קצרות על דא ועל הא, ומעניין לעניין הגיע לענייני נישואין, "ראה", אומר הוא לבחור, "בחפץ לב הייתי מברכך שיעלה הזיווג יפה, אולם לחסיד גור אין הדבר מתאים לעשות כן..." נראה שמה שלא עשתה יראת אבותיו, עשו רגשי שורשיו, ביטל את "השידוך" וכיום יש לו דורות ישרים מבורכים...) ויחסיות, אתה כמעט זכית לאואטינג השבוע.... --Rex - שיחה 07:09, 22 באפריל 2009 (IDT)

תבנית בני נח[עריכת קוד מקור]

שרוליק, שכוייח פשוט געוואלדיג. ותודה על התייחסותך בשיחה:יציאה בשאלה, הזכרתיך שם שוב ועמך הסליחה. האוהבך, יהודה מלאכיפניה אליויקיהדות • ג' באייר ה'תשס"ט • 15:45, 27 באפריל 2009 (IDT)

מה לעשות, יש בגרות בתנ"ך, אני עוד אתנקם בהם, אבל בנתיים ויקיפדיה תסבול... אגב, מהיכן היכרות עם סבי ז"ל? למדת בישיבת מיר אולי? --Rex - שיחה 15:50, 27 באפריל 2009 (IDT)
טרם יקראו..@ --Rex - שיחה 15:51, 27 באפריל 2009 (IDT)
ואני אענה!!!@ נו?? יהודה מלאכיפניה אליויקיהדות • ג' באייר ה'תשס"ט • 16:38, 27 באפריל 2009 (IDT)

ליתר בטחון[עריכת קוד מקור]

מוניה שפירא לא היה גערער אלא קרעטשניפער, נכון? יחסיות האמת • י' באייר ה'תשס"ט 17:48:43

אני מניח שכדבריך, ליתר בטחון אערוך ברור קטון.. תוצאותיו ישלחו במייל... --Rex - שיחה 22:25, 4 במאי 2009 (IDT)

היי ישראל, מה דעתך להכחיל את הערך הזה? ברי"אשיחה • כ"ד באייר ה'תשס"ט • 00:23, 18 במאי 2009 (IDT)

גדולה מידי ביקשת.. אין לי מושג מה לכתוב בעניין... --Rex - שיחה 01:44, 19 במאי 2009 (IDT)
על רוב רובן של שכונות תל אביב יש ערכים. כדאי לכתוב ערך המספר על הקמת השכונה, סוג האוכלוסייה, המוסדות שבה, גבולותיה וכדומה. אני מניח שיש לך די מקורות שאין לי בכדי לבצע את המלאכה. לחילופין, אשמח אם תפנה אותי למקורות כתובים בעניין זה. שלך כתמיד - ברי"אשיחה • כ"ה באייר ה'תשס"ט • 08:42, 19 במאי 2009 (IDT)

ראיתי שהוספת בערך אלפבית פניקי שבאלפבית הפרוטו-כנעני היו בין 27 ל-30 אותיות, כרגע מופעיות בערך הזה 20, יש לך תמונות וידע על האותיות שלא נמצאות שם? סתם עומרשיחה 00:11, 28 במאי 2009 (IDT)

התבססתי על דבריו של יוסף נווה בספרו "אותיות ותולדותיהן". ”באלפביתים הפרוטו כנעניים, הכנעני היתידי (והדרום ערבי), יש 27-30 אותית, האלפבית היתדי מבחיו בין אַ, אִ, ו-אֻ....” (אותיות ותולדותיהן עמ' 20). בברכה --Rex - שיחה 06:36, 28 במאי 2009 (IDT)
Rex שלום, המשתמש Yonidebest מעוניין למסור לך את ההודעה הבאה:
הטילדה הרביעית - כל מה שמעניין ויקיפדים
הטילדה הרביעית - כל מה שמעניין ויקיפדים

לקראת תרגיל העורף הגדול, הטילדה יוצאת בגיליון חדש!

הקשר עם האקדמיה מתהדק, הבוט של DMY יוצא לחופשה ודיוני מחיקה מייצרים משוררים. מי שרוצה להעניק ערך ויקיפדי כמתנה לשמעון פרס, עכשיו הוא סוף סוף יכול!

על כל זה ועוד הרבה בגיליון החדש של הטילדה הרביעית!


אם ברצונך להסיר את שמך מרשימת תפוצה זו, אנא פנה לדף זה. בברכה, ‏Yonidebot16:42, 1 ביוני 2009 (IDT)</small

תורת המספרים[עריכת קוד מקור]

שחזרתי את השינויים שביצעת בעניין הקטגוריות של ערכים בתורת המספרים. יבוא מוויקיפדיה האנגלית אינו נימוק בפני עצמו, ואני מתנגד לחלקים ממנו גם עניינית. עוזי ו. - שיחה 09:32, 2 ביוני 2009 (IDT)

שיערתי כן. בכונה תחילה ביארתי בתקציר העריכה את כוונותי, ועשיתי מדגם קטון של עריכות. - כדי ליתן הזדמנות לבקיאין בעניין לדון. לעת עתה אחדל, ובמה שבקשתי אדון בפניכם בהמשך. תודה על ההסברת-פנים, וסליחה על טירחה שנגרמה. --Rex - שיחה 11:54, 2 ביוני 2009 (IDT)
יש מקום לשיפור הקטגוריות אצלנו, אבל לא בדרך של העתקה ישירה מוויקיפדיה האנגלית בשל הבדלים רבים בין הערכים. עוזי ו. - שיחה 13:03, 2 ביוני 2009 (IDT)

מה המצב? יהודה מלאכיפניה אליויקיהדות • י' בסיוון ה'תשס"ט • 11:50, 2 ביוני 2009 (IDT)

שרוליק פיספסת את הודעתי? או מה בדיוק. יהודה מלאכיפניה אליויקיהדות • י' בסיוון ה'תשס"ט • 12:00, 2 ביוני 2009 (IDT)
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: או הא! שלומי מיטיב ומתייטב. מצאתי עצמי מתקנא לירך חבריך, על שלא נתבקשתי להכות הכאה קריצה. אולם נזדרזתי בעצמי. אכן, מלאכה נאה היא. שכחתי ללחוץ על השמירה... במחילה! --Rex - שיחה 12:04, 2 ביוני 2009 (IDT)
מר הוי יתיב ברשימו דמהדורא תנינא דילי, בגין דאי אפשי לי למשגר בחדא מחתא יתיר מן עשרא שיחין. ברם, מר חביבי דעודד אתקרי, הווא גערנא בי, ובגיני כך הוינא מרתת לשגרא לך האי אגרתא. בוא ברוך ה' ואתכבדנא לחפשאה למטמונא ומינן ומינך תסתייע מילתא. מחבבתך מן ליבאי, יהודה מלאכיפניה אליויקיהדות • י' בסיוון ה'תשס"ט • 12:51, 2 ביוני 2009 (IDT)
ואהא קאמר קרא: "אם תחפשנה ככסף וכמטמונים תחפשנה - אז תבין יראת ה' ודעת אלוקים תמצא"... ברי"אשיחה • י' בסיוון ה'תשס"ט • 12:58, 2 ביוני 2009 (IDT)
אינשאללא...........יהודה מלאכיפניה אליויקיהדות • י' בסיוון ה'תשס"ט • 13:07, 2 ביוני 2009 (IDT)
עודד קנא לקנאתי שקנאתי בקנאת קנייניך. ולמברכים, השתדלו להציב רף סביר... ואם בעיני-אל דבר לא יקטן ממנו, אני, שבשר ודם אני, לא יכול להלוך אלפי מילין בחדא מחתא. ובטרם כל, לוואי והיה חפץ אותו אדם בכגון דא. ומהדורא תניינא - מפני מה? חשבתי שבקדימאה דבי תערא יתיבנא אנא. אכזבתני עמוקות קריצה ונשגב ממני קטירא דבין גלגל העיין ומות מלכא לזוזים ולמטבעות. שמא יפרש לי מר? --Rex - שיחה 16:24, 2 ביוני 2009 (IDT)
מהדורא תניינא בגין דבתחילה לקטתי כעמיר גורנא הני אינשי דהוי יתיבנא בגיליוני שיחה דילי. ולבתר דין, אילין דהוי יתיבנא בליבאי ושומא רמיא עלי לילך וליזיל בתר שמיה ולמכתבנא אתר דילן בידוי ולאו בלחיצין פורתא על קיצורין דילהון. ואנת לא שגרת לי מילין לגליון דידי, זה זמנים טובא, ובגיני כך אשתמטתי לקדמאה דמהדורא תניינא, כפי דאת אמרת דיתיבת בקדימתה דבי תערא דלבאי ונפיש מחבבנא אנא לך יתיר. ובגין מאן דשאלת מיני. צרפנא לצורת דגלגלא, עם מילי דש"ח מט, דהיא פלג דמיליא דרב ערכין בכולי עלמא ואידך זיל גמור. אוהבך בלו"נ, יהודה מלאכיפניה אליויקיהדות • י' בסיוון ה'תשס"ט • 16:48, 2 ביוני 2009 (IDT)
תנוח דעתך, שהנחת את דעתי בכל דבריך. --Rex - שיחה 17:04, 2 ביוני 2009 (IDT)

מיזם אנציקלופדיה תלמודית[עריכת קוד מקור]

ראה שיחת משתמש:ברי"א#מיזם אנציקלופדיה תלמודית. גוונא - שיחה 19:23, 2 ביוני 2009 (IDT)

רעיון נאה, אעזור בזה שלא אפריע קריצה --Rex - שיחה 23:26, 11 ביוני 2009 (IDT)

פירוש נוסף[עריכת קוד מקור]

שלום, ביטלתי את השינוי שעשית בתבנית:פירוש נוסף. השינוי הזה בעייתי כי הוא מתאים רק לחלק מהמקרים, ואין בו צורך אמיתי - תוכל לראות כיצד פתרתי בנקל את "הבעיה" בסין ובירח. ‏odedee שיחה 14:44, 11 ביוני 2009 (IDT)

ok. קח בחשבון שאתה מדבר עם אחד שמסוגל לכתוב קוד של עשר שעות בשביל בעיה ידנית של שתי דקות... --Rex - שיחה 23:29, 11 ביוני 2009 (IDT)

היי, מה שלומך? תגיד, משהו מתקדם עם בקרת איכות המקום? זה לא טוב, לדעתי, שיש תמונות בוויקיפדיה שהן שימוש הוגן במשך זמן ממושך. בברכה, נטע - שיחה 17:27, 12 ביוני 2009 (IDT)

צודקת. את מוזמנת להסיר אותם, ולדעתי הם גם מיותרים. Rex - שיחה 17:42, 12 ביוני 2009 (IDT)
חן-חן. בוצע. נטע - שיחה 21:24, 13 ביוני 2009 (IDT)

תגובתך בעניין חתימות, ב'הכה'[עריכת קוד מקור]

רציתי פשוט לומר תודה על התערבותך שם, דומני מ-26.5. אני מעריך זאת מאוד. טוב לדעת שיש שותפים לשמירה על הגחלת הזאת, שמשום מה רבים רואים אותה כבלתי נחוצה. מתישהו מתברר שהדבר יותר מהותי מאשר סמלי, מבלי להרחיב בדבר כרגע, אבל אז זה קצת מאוחר (אני מתכוון בעיקר לפלישה של רצון היחיד או היחידים לרשות הרבים, מבלי שרשות זו תזכה ליחס בסיסי הולם, ובעיקר תיחזוקו של יחס כזה). מתנצל על האיחור בתגובתי, אחרי שבזמן האחרון הייתי עסוק מדי. בנצי - שיחה 12:52, 7 ביולי 2009 (IDT)

תודה על הודעתך הנוכחית, ושמחתי לשמוע שנהנית מתגובתי. חששתי קצת מכך שהיא תראה כהתפרצות גסה, אולם הסיבה היחידה שהרשיתי לעצמי זאת היא רק מפני, שכיום כשכל זב חוטם מרשה לעצמו לומר את אשר על לבבו - נושא אני ק"ו בעצמי. Rex - שיחה 17:05, 7 ביולי 2009 (IDT)

שמי מורן, אני מקימה אתר חדש בנושא מיסים ורציתי לדעת אם אני יכולה להעתיק חומר מאתר ויקיפדיה לתוך האתר שלי,ואם אני יכולה לערוך בו שינויים, תודה.

היי, מורן, אני רואה שכבר ענו לך על כך בדלפק הייעוץ, (שם הוא גם המקום המתאים לשאלות אלו). בכל מקרה אוכל להפנות את תשומת לבך למאגר חקיקה בויקיטקסט שניתן להעתיקו באותם התנאים. בהצלחה. Rex - שיחה 16:17, 8 ביולי 2009 (IDT)
אם אני מעתיקה את החומר ומסירה את הקישורים מהמילים ובסוף אני מכניסה את השורות הבאות,שהן בעצם קישור לעמוד שהעתקתי ממנו את הערך:
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הטקסט מוגש בכפוף ל-cc-by-sa"
זה מספיק או שעליי לכתוב עוד משהו?
את יכולה להעתיק את החומר עם או בלי קישורים ולשונותו כרצונך, הוסיפי לו את שתי השורות שהעתקת, ובמידה והמדובר באתר אינטרנטי - הוסיפי לינק לדף "היסטורית הגירסאות", כמו בצורה הבאה:
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית. 
לרשימת התורמים ראו כאן (וכאן מגיע לינק להיסטורית הדף המצוטט). 
הטקסט מוגש בכפוף לרשיון cc-by-sa
(בפירסום שאינו אינטרנטי - יש צורך לציין בפירוש את שמות התורמים, מלאכה טיפה מורכבת...), בברכה, ואת מוזמנת לשאול שאלות נוספות/לתת לינק לאתר המוגמר. Rex - שיחה 19:38, 8 ביולי 2009 (IDT)

שרוליק, מוחול מוחול מוחול. ברכות, אריאל - שיחה 02:50, 13 ביולי 2009 (IDT)

עדיין בוש אני. על כל פנים, תודה. Rex - שיחה 08:31, 13 ביולי 2009 (IDT)
הריני מפייס אותך. ברכות, אריאל - שיחה 08:38, 13 ביולי 2009 (IDT)
שרוליק, אני רוצה , אם אפשר לדבר איתך. ברכות, אריאל.פ - שיחה 17:46, 15 ביולי 2009 (IDT)
@ Rex - שיחה 18:53, 15 ביולי 2009 (IDT)
האם זאת הסכמה? ברכות, אריאל.פ - שיחה 19:23, 15 ביולי 2009 (IDT)
כן, שלחתי לך במייל את כתובת המייל האישית שלי. קיבלת? Rex - שיחה 19:34, 15 ביולי 2009 (IDT)
לא, לא קיבלתי. ברכות, אריאל.פ - שיחה 20:57, 15 ביולי 2009 (IDT)
שלח לי את המייל שלך דרך הקישור הבא ואוכל להשיב לך. Rex - שיחה 21:43, 15 ביולי 2009 (IDT)
? ברכות, אריאל.פ - שיחה 18:33, 23 בספטמבר 2009 (IDT)

פתחנו שם דיון. נשמח בהשתתפותך. עוז - שיחה 00:58, 21 ביולי 2009 (IDT)

הייתי מעדיף לומר לך משהו במייל. Rex - שיחה 02:21, 21 ביולי 2009 (IDT)
תשתמש ותמחוק. תודה. עוז - שיחה 03:10, 26 ביולי 2009 (IDT)

יצחק על פי הקבלה[עריכת קוד מקור]

שלום ישראל, בעקבות הסרת התוספת שלי לערך יצחק בשל עריכה לא אנציקלופדית, אשמח לשמוע ממך הצעות לשיפור העריכה עעל מנת שהיא תהיה אכן אנצקלופדית. תודה רבה, רחל.ר

ראשית, פנייתך המכובדת והצורה בה היא נעשית נעשתה לדבר נדיר במחוזותינו, ועל כך את ראויה לכל כבוד. ובהקשר לשאלתך - זוהי שאלה קשה. הרשי לי רק לשאול מאין את לוקחת את המידע האמור? הרי אין ספרות מקצועית בנושא, ואנציקלופדיה אמורה לשאוף לידע איכותי המגיע ממקורות ברי סמכא בתחומם.
ברשותך, אתייחס גם לגופה של עריכה. ”על פי הקבלה יצחק מסמל את כוח הרצון לקבל הנקרא גם דין וגבורות שהם הצמצומים והייסורים הנובעים משמוש ברצון לקבל. התיקונים שאותם ביצע יצחק בכלי הקבלה של הנשמות נקראים בחינת " היכל קודש " ו "תפילת מנחה".”
על יצחק נאמרו בספרות הקבלה דברים רבים מאוד. ובמקום להציג סינתזה ראויה וממצה של דמותו של יצחק בספרות הקבלה, שלא לדבר על הצגת חילוקים בדמותו בספרות השונה. נעשתה כאן הצגה סלקטיבית חלקית של אפיונים איזוטרים לא ברורים. כח הרצון הנקרא לקבל לא אומר לי מאומה, כך גם הצמצומים והייסורים הנובעים משמוש ברצון לקבל. ואני מניח שכך הוא גם ל99% מהקוראים.
בעיה נוספת, היא אסיפת הציטוטים המרכיבה את חלקה השני של הפסקה. כעיקרון, ניסוח אינצקלופדי אמור לתת הסבר נהיר בשפה ברורה ולא אסיפת ציטוטים שאינה אומרת כמעט מאומה לקורא המצוי ואף לקורא היותר בקיא. ערך לא אמור לתת את אסיפת האיזכורים של מושאו, אלא להציג סינתזה ראויה של המידע הקיים אודותיו. ניתן להסתייע בציטוט אחד או שתיים במקומות המתבקשים, אולם יש לקצץ ככל הניתן.
בכל מקרה, דעתי מייצגת רק את דעתי שלי, ולא של יתר הקהילה. ובוודאי שאם אינך מסכימה לדברי, את רשאית להתעלם מהם או לתור אחר דעתם של אחרים ככל שתחפצי. הרשיתי לעצמי לעשות דין לעצמי רק משום שאני מניח שאין פה כמעט עוד אנשים ולו בעלי רקע קל בתחום הקבלה. ובמקום שאין אנשים - תהיה איש. Rex - שיחה 12:03, 29 ביולי 2009 (IDT)

שלום, שמתי לב שבזמנו עסקת קצת בהעברת שאלות מעניינות במתמטיקה ופיזיקה שהוצגו ב"הכה את המומחה", אל ארכיוני מתמטיקה ופיזיקה של הכה את המומחה. בזכות זה, בין השאר, פתחתי את ארכיון פסיכולוגיה, אותו אני מעדכנת בקביעות בכל פעם שמארכבים כמה עשרות שאלות של הכה את המומחה. זה יהיה נחמד אם תוכל להמשיך קצת בהעברות מהארכיונים האלו, לפעמים כשיוצא לך, מה דעתך? תודה והמשך יום נעים, Ravit - שיחה 12:41, 6 באוגוסט 2009 (IDT)

צודקת... Rex - שיחה 06:48, 7 באוגוסט 2009 (IDT)

סיור אלף מילים[עריכת קוד מקור]

אני בא מחר מירושלים, אבל יש סיכוי שלא אחזור אליה אחרי הטיול. אם אתה מעונין, צלצל אלי לנייד. (אני שולח לך במייל) ‏sir kiss שיחה 13:18, 6 באוגוסט 2009 (IDT)

שמחתי מאד לפגושך לראשונה אתמול בסיור! שבוע טוב והמשך הצלחה, ‏עמיחישיחה 22:01, 8 באוגוסט 2009 (IDT)
גם אני שמחתי מאד! אני מקווה שנהנית. יש לי איזו תמונה לשלוח לך, אז צ'לח לי מייל, שאוכל לעשות לך ריפליי. תמרה שיחה 23:30, 8 באוגוסט 2009 (IDT)
כמובן שנהניתי ומאוד, הן מהמפגש, הן מהטיול והן ממורי הדרך המרשימים שלנו! (..@) Rex - שיחה 10:00, 9 באוגוסט 2009 (IDT)

אוצר החוכמה[עריכת קוד מקור]

סתם רציתי לעדכן אותך שיש הנחה משמעותית לסטודנטים - אם סידרת לעצמך גישה מרחוק למאגרי המידע. דניאל צבישיחה 06:07, י"ז באב ה'תשס"ט (7.08.09)

אם כך, אני אבדוק את העניין בשבוע הבא. רק צריך לקחת בחשבון שאני עדיין לא על תקן של סטודנט שם (קורס קיץ). Rex - שיחה 06:47, 7 באוגוסט 2009 (IDT)

ברכות, אריאל.פ - שיחה 06:55, 7 באוגוסט 2009 (IDT)

עדיין לא. מרן יוצא כעת לסיור אלף מילים. לאחריו הוא יפנה את כל כולו עבור צאן מרעיתו (בטרם תשקע השמש) א גוטען ערב-שבת! Rex - שיחה 06:59, 7 באוגוסט 2009 (IDT)
איפה הסיור? ברכות, אריאל.פ - שיחה 07:05, 7 באוגוסט 2009 (IDT)
אני רואה, בית ג'וברין, יפה ברכות, אריאל.פ - שיחה 07:11, 7 באוגוסט 2009 (IDT)
מרן???ברכות, אריאל.פ - שיחה 10:25, 9 באוגוסט 2009 (IDT)
כשבאתי, ראיתי שכבר איחרתי את השעה. מכל מקום לא היה לי הרבה מה לתרום שם בדיון... תכננתי להשיב לך במייל... --Rex - שיחה 10:27, 9 באוגוסט 2009 (IDT)
אשמח רק לשמוע את דעתך בנושא, במייל או כאן. ברכות, אריאל.פ - שיחה 10:45, 9 באוגוסט 2009 (IDT)
@ נשלח --Rex - שיחה 00:28, 11 באוגוסט 2009 (IDT)

מה בדיוק אתם עושים שם? איך הדברים עובדים? ספר לי קצת, כבר הרבה זמן אני שוקל לבוא לתרום שם איזה ספר. תומר א. - שיחה 23:50, 10 באוגוסט 2009 (IDT)

אני לא פעיל שם בכלל, רק עכשיו סתם התלהבתי מתצוגת הRSS של השינויים האחרונים בגוגל רידר. אז צירפתי עדכונים למיזמים הפחות פעילים. בנוגע לשאלתך, בזמנו למשל, ניסיתי לטפל קצת בפורטל לבגרות. אני יכול לומר שלי זה עזר, וזו גם הסיבה שהשקעתי בו. לגבי הקהל יעד שלו, אין לי ממש אינדיקציה. אם כי ניסיתי לדחוף אותו בגוגל ללא הצלחה ממשית (על ידי הצעת ביטויי חיפוש אפשריים, והעלאת דירוג). כמובן שלאחר תקופת הבחינות - תרומתי פסקו, עד להתקף המצב רוח הבא. זה מה שקורה בעצם לכל הסטודנטים שתורמים שם ספרים בנושאים אקדמאים, לאחר חצי ספר הם פורשים. כנראה מהרגשה של חוסר עניין לציבור. על איזה נושא חשבת לתרום שם? בתחום הלימודים שלך? Rex - שיחה 00:08, 11 באוגוסט 2009 (IDT)
למזלי הגדול, תחום העניין שלי הוא גם התחום שבחרתי לעסוק בו והוא גם תחום המאפשר פרנסה טובה. מחשבים. תומר א. - שיחה 00:15, 11 באוגוסט 2009 (IDT)
והכי חשוב, ככל הנראה הוא גם הולך להיות תחום הלימודים + העיסוק שלי ביובל הבא עלינו לטובה. ומשהו יותר רלוונטי, נתתי את דעתי רבות בתקופה האחרונה על ממשק ראוי לסטודנטים/להצגת נושאי לימוד ועזרים ברשת ולא מצאתי. לא גוגל גרופ ולא גוגל סיטס, לא פייסבוק, לא פורומים, וגם לא ויקיספר. ממשקים בלועזית - הם מחוץ להישג ידי בשלב זה. Rex - שיחה 00:27, 11 באוגוסט 2009 (IDT)
בוא נקים. תומר א. - שיחה 00:40, 11 באוגוסט 2009 (IDT)
יש לי כמה רעיונות טובים יותר קודם. אבל אני מחכה למתי שאבין משהו בתחום, או לפחות באינטרנט (תסריטים, צד לקוח, שרת). אני לא מסוגל להתקשקש במשהו לפני שאני מבין בו היטב ויותר מכל אחד אחר מסביבי... Rex - שיחה 00:47, 11 באוגוסט 2009 (IDT)
בעוד ארבע שנים, כשתגמור את התואר, לא תדע יותר לגבי האינטרנט ממה שאתה יודע היום. תומר א. - שיחה 00:54, 11 באוגוסט 2009 (IDT)
Rex - שיחה 01:15, 11 באוגוסט 2009 (IDT)

טוב יותר.--Galoren.com - שיחה 00:36, 11 באוגוסט 2009 (IDT)

בהנחה שאתה לא פיקציה (גם חובב ספרות, גם חובב מחשבים וגם פיזיקה??) --Rex - שיחה 00:46, 11 באוגוסט 2009 (IDT)
לא לא, אינני פיקציה. העידן המודרני מנסה להפוך אותנו לחד ממדיים ואני לא חושב ככה. אני אוהב גם ספרות, גם מתמטיקה, גם פיסיקה. ואלו דברים שפעם כלל לא היו סתירה אלא להפך (ראה ערך, להבדיל אלף אלפי הבדלות, גתה זצוק"ל).--Galoren.com - שיחה 01:20, 11 באוגוסט 2009 (IDT)
טופ, אל תשכח ששם מדובר על עידן בו עיסוק במדע היה פחות רציני מחיבור רומאן. חוששני שז'ול ורן היטיב בחקירת ובניבוי מושאיו יותר מאנשי המדע בזמנו... Rex - שיחה 01:26, 11 באוגוסט 2009 (IDT)
אמת. הזמן משתנה אך לא הרעיונות... בכל מקרה, אני חושב שהשם "ש"י עגנון" הוא אכן שם עט. גם אם הוא הפך כמעט לשם שלו עגנון הקפיד מפעם לפעם לכתוב את שמו המלא. גם אשתו קראה לו שמואל ולא ש"י למרות שגם ש"י היא קראה לו לפעמים.--Galoren.com - שיחה 14:40, 11 באוגוסט 2009 (IDT)

אמור לי מה דעתך, יתכן שהאלמוני מהערך הוא טרול? גוונא + שיחה 19:05, 11 באוגוסט 2009 (IDT)

סוג של. מדקדקים עד כזית ועד כביצה בערכים שמגלים את ערוותם. בא נראה מה תהיה הבעיה ה"ניסוחית" בעריכה שערכתי עכשיו. Rex - שיחה 19:20, 11 באוגוסט 2009 (IDT)
נראה לי שאחכה שבוע עד שתיגמר לו רוח הלחימה ויעזוב את ויקיפדיה. אז נוכל לערוך איך שנרצה.
הבעיה שאין סעיף שמאפשר לחסום מישהו על ניג'וס ונוקדנות. גוונא + שיחה 19:23, 11 באוגוסט 2009 (IDT)
כשלמערכת התאים שלי נגמרת אספקת הגלוקוז, נג'זים מספקים לה את האנרגיה הדרושה. כל שיחזור = מולקולת ATP. אבל לא בטוח שהוא טרול. --Rex - שיחה 19:31, 11 באוגוסט 2009 (IDT)

שלום לידידי[עריכת קוד מקור]

לגבי כתב עברי עתיק (לעניין האות ל'); למשל במצבת מישע, שלמיטב הבנתי הכתב המופיע בה (ניב עמוני) הוא כמעט זהה לזה ששימש את ישראל של ימי בית ראשון: [2] (שורה שנייה (לקראת הסוף) ושורה שישית, איפה שעובר הקו האדום) - כך היא נראת שם, וזה קצת שונה ממה שיש בויקיפדיה.

לגבי ח', כנראה שטעיתי (אם כי אני זוכר שראיתי אותה גם בגרסא הזו, תכף אחפש בשנית), אבל כן אני זוכר והנה גם הבאתי תמונות, ששני הקווים הצדדיים ארוכים יותר (השמאלי בד"כ כמו שזה נראה): [3] 1.נקבת השילוח; שורה 4 - דיי בהתחלה, 2.כתובת תל-דן: שורה לפני השתיים האחרונות.

אגב מצאתי פה טבלה שלפיה האות צ' שונה משמוצג בויקיפדיה: [4] אשמח אם תגיד לי לגבי האות צ'.

טוב, אז הקשר שלי לערך הוא מכיוון אחר לגמרי. ואיני מכיר את צורת כתיבת האותיות. הסתכלתי היטב במקורות שציינת, ואכן יש בהם שינויים מהכתב הפניקי, כפי שציינת בערך. אולם בכל מה שקשור לטבלה שציינת לבסוף - היא מסתמכת על כתובות שהתגלו עד לפרסומה. כך שהיא אינה עדכנית ככל הנראה. ובכלל היא מציגה שינויים רבים (ד, ט, כ, מ, נ). מאיין הרקע שלך בתחום? Rex - שיחה 22:51, 12 באוגוסט 2009 (IDT)
בוקר טוב. רקעי בתחום הוא מעניין אישי וידע כללי, הרצון לגלות את כתב אבותינו כפי שהיה, וכפי שאני מאמין שבו ניתנה התורה לעמנו. בכל אופן אני לא מבין בתחום מספיק כדי להתחיל לשנות אותיות, אני אמשיך לחקור בנושא. גם אני זוכר שלפני שבועיים לערך היתה תכנית (יתכן שבערוץ 1) עם ונדל ג'ונס שהגיע לארץ והיו שם כמה ארכאולוגים שהתראיינו, אולי תדע על מה אני מדבר; בינהם היה ארכאולוג דתי, שהציג כתובת מסויימת ובה ברכת כהנים בכתב עברי עתיק, לדעתי זה יכול לעזור לנו. תודה ויום טוב.
הנך וודאי מתכוון לקמעות שנמצאו בסמוך להר הבית. [5] תוכל לראות תמונות יפות שלהם באתר שציינת. (בעקבותיך שניתי את דף המשתמש שלי...) Rex - שיחה 11:51, 13 באוגוסט 2009 (IDT)

אהלן, כן לכתובות הללו התכוונתי, שמחתי לראותן, אני סמוך ובטוח שהן המכילות את האותיות העבריות בצורתן המקורית, הנושא אכן מעניין, אהבתי את דף המשתמש החדש!, שפע ברכות!

מיזמי אחות - בהמשך לשיחה אצלי משבוע שעבר[עריכת קוד מקור]

מצטער שלקח מלא זמן. תעתיק את זה ל JS שלך. אתה יכול להפעיל אותו בצורה דומה בוויקיטקסט.

/* written by [[User:Mikimik]] */
/* add a link to all interwiki links to a sister wiki */
function sisterInterwiki()
{
 try {
    var langbox = document.getElementById("p-lang");
    if ( !langbox ) return;

    var items = langbox.getElementsByTagName("li");
    if ( !items ) return;

    var langtitle = langbox.getElementsByTagName("h5")[0];
    if ( langtitle ) langtitle.innerHTML += " (" + items.length + ")";

    addSisterInterwikiLinks ( ".wikipedia.", ".wikisource." , "s" );
  }
  catch(e)
  {
    return;
  }

    function addSisterInterwikiLinks ( source, dest , text )
    {
        var aNode;

        for ( i = 0 ; i < items.length ; i++ )
        {
            aNode = items[i].getElementsByTagName("a")[0].cloneNode(true);
            aNode.innerHTML = "&rlm;[" + text + "]";
            aNode.href = aNode.href.replace(source, dest);

            items[i].appendChild (document.createTextNode(" "));
            items[i].appendChild (aNode);
        }
    }
}
addOnloadHook ( sisterInterwiki );

אם יש בעיות/רעיונות/הצעות תכתוב אצלי. מיקיMIKשיחה00:12, 13 באוגוסט 2009 (IDT)

עוד דבר לגבי הקמעות מהר הבית[עריכת קוד מקור]

קראתי בערכן שהן מכילות את ברכת הכהנים, אך לא בשלמותה. מכאן יש מי שכתב שזו "הוכחה לכך שהתורה שונתה", ובכן לטעמי זו לא הוכחה לשום דבר, הרי שמצד שני ניתן לטעון שהלוחות הן ברכה שאבותינו (שאינם כהנים) כתבו לעצמם מתוקף הרצון לניסוח ברכה שתתאים גם להם.

בדיוק כמו שהיום, בבתי הכנסת השונים, תמצא נוסחי תפילה כהניים ולא כהניים, או כאלה המכילים משפטים\חלקי משפטים\פתגמים,מילים מקראיות כאוות רצונך.

לכן יש להוסיף בערך על קמעות אלו, גם את האפשרות (הלגיטימית לטעמי), הזו.

שפע ברכות וכל טוב!

הגבתי בשיחה:כתף הינום. בברכה. Rex - שיחה 16:34, 17 באוגוסט 2009 (IDT)

משה מנדלסון[עריכת קוד מקור]

המחיקה שלך שם תמוהה מאוד. אם יש ברצונך להעביר מקום, בבקשה. אבל למחוק? מידע כל כך מעניין ומשמעותי??!! גם העובדה שאתה עוקב אחרי למחוק כל תוספת שלי אומרת דרשני. פז א. - שיחה 10:21, 14 בספטמבר 2009 (IDT)

איני מכירך, ואין בבדיקת תרומתך כל מימד אישי, אלא ענייני. ולגבי דבריך, התוספת מעניינת אכן, (אותי - אפילו מאוד), אולם הכנס אותה ללא סגנון מתלהם של "הכופר הרשע שבניו יצאו לתרבות רעה והיו נאצים ארורים ובכך הוכח שוב שאין כמו החינוך הטהור והמסורתי מימים ימימה בדרך ישראל סבא, ושכל המתנגדים לו בניהם יצאו מכלל ישראל ואבדו לנצח". סומך עליך בעניין. בכל מקרה איך שרק יהיה - לא אשחזרנה שוב, את שלי הערתי ואינני בעל הבית כאן. Rex - שיחה 17:22, 14 בספטמבר 2009 (IDT)

מה כלפי תורה ומדע? האם לנחש יש בלוטות טעם, לדעתך? פז א. - שיחה 20:00, 15 בספטמבר 2009 (IDT)

אינני זואולוג, והשאלה מורכבת קימעא. נתקלתי במקורות ברשת שם נאמר שיש לנחשים חוש טעם, מנגד במקורות אחרים מוסבר שהנחש מסתייע באמצעות הלשון על מנת להריח (כך שצדקת לגבי תנועת הלשון) אולם בו זמנית נאמר שהלשון משמש לו גם לטעימה. לא הצלחתי להבין האם המשמעות של טעימה היא במובן של חוש טעם ממש או לא. כדאי שתשאל בדף ויקיפדיה:הכה את המומחה - המקום מיועד לשאלות ממין אלו. (אגב, תוכל לראות את השינוי שערכתי לפני גרסתך, <וזוהי הסיבה גם שעקבתי אחר שינויים בערך> שלא תחשוד אותי בחד צדדיות). Rex - שיחה 00:04, 16 בספטמבר 2009 (IDT)

שרוליק אתה כאן?[עריכת קוד מקור]

ברכות, אריאל.פ - שיחה 00:33, 21 בספטמבר 2009 (IDT)

קטגוריה: ביו אנרגיה[עריכת קוד מקור]

לעניות דעתי, טוב עשית שמחקת בערך ביוגז את קטגוריה:ביו אנרגיה, והשארת את קטגוריה:אנרגיה מתחדשת של אלון הבז לכל קטגוריה,
שכן אחרת יהיה לנו כלל שאינו צריך לפרט, כלומר אין צורך בחידוש הקטגוריה, וכמו שאמר הפייטן: הס קטגור וקח סנגור מקומו.
שנה טובה וכן הוא אומר וכו'
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ד' בתשרי ה'תש"ע • 10:31, 22 בספטמבר 2009 (IDT)

אתה יכול להמליץ לי על ספר שעוסק בכתובות עבריות מימי בית שני שהתגלו בירושלים? דניאל צבישיחה 17:12, ז' בתשרי ה'תש"ע (25.09.09)

? Rex - שיחה 17:15, 25 בספטמבר 2009 (IDT)
אתה מתעסק עם כתובות לאחרונה, לא? אני בטוח שקיים ספר שנקרא "כתובות היהודים", "Corpus Ieudea Inscripatum" או משהו כזה, וחשבתי שאולי תדע מה זה המשהו הזה. דניאל צבישיחה 17:18, ז' בתשרי ה'תש"ע (25.09.09)
אה.. חשבתי בגלל זה. לא מכיר את מה שציינת, זה יכול לעזור לך? זאת סקירה מלאי בלבד... ולאו דווקא בירושלים. Rex - שיחה 17:29, 25 בספטמבר 2009 (IDT)
לא, מה שאני צריך בעצם זה ביבליוגרפיה לכתובת בני חזיר, לראות אם כתבו משהו חדש מאז שנות ה-50. לא נורא, אני כבר אגיע מתישהו לספריית המכון לארכאולוגיה ואטריד את הספרניות. שבת שלום, דניאל צבישיחה 17:54, ז' בתשרי ה'תש"ע (25.09.09)

התוכל לעזור לי?[עריכת קוד מקור]

ברכות, אריאל.פ - שיחה 09:03, 29 בספטמבר 2009 (IST)

הי ישראל, לא קיבלתי את הקובץ הסרוק מהספר על פיטרי. הדוא"ל הגיע ללא קובץ מצורף. יכול להיות שהוא גדול מידי. האם אתה יכול להעלות לגוגל כמו שהעלית את הספר הדן ברפואה? תודה Hanay - שיחה 22:29, 29 בספטמבר 2009 (IST)

לא ניתן להעלותו, מפני שהוא גדול מ10MB. ואני חסר תוכנות מתאימות מכדי שאוכל לפצל אותו לשניים ו/או לכווץ אותו. התברר שעקב בעיה קטנה המייל המתאים לא נשלח אלייך, שלחתי אלייך אותו עכשיו. תאשרי לי כי עוד עשר דקות אני נפרד מהמחשב עדלאחר 12.00. יש לי עוד פסיכומטרי היום לעשות... Rex - שיחה 08:55, 30 בספטמבר 2009 (IST)
התקבל. תודה רבה. בהצלחה Hanay - שיחה 09:10, 30 בספטמבר 2009 (IST)

תנך > מקרא[עריכת קוד מקור]

יישר כוח על עבודתך היפה להרחבת האחידות בויקיפדיה. Ovedc - שיחה 12:13, 30 בספטמבר 2009 (IST)

(בהנחה שאין זה בציניות) תודה! ואהבתי את הצורה בה כתבת בזמנו את הערך עובד (דמות מקראית). Rex - שיחה 14:27, 30 בספטמבר 2009 (IST)
את דברי הערכתי כתבתי במלוא הלב. תודה על המחמאה וחג שמח. Ovedc - שיחה 14:30, 2 באוקטובר 2009 (IST)

הי ישראל, כתבתי ערך על האנציקלופדיה. בהתאם להצעתך אשמח אם תוכל להשלים כמה פרטים: אני מעוניינת בסריקה של הכריכה של המהדורה בעברית ובאנגלית כדי להעלות לערך. זו צריכה להיות סריקה באיכות טובה כדאי שאפשר יהיה להעלות כתמונה. ראיתי שבספרים אחרים העלו שער של ספר והתמונה הועלתה ברישיון שימוש הוגן. בנוסף אני מבקשת שתבדוק גם המהדורה העברית וגם באנגלית בארבעת הכרכים, לכל כרך: מאיזה עמוד ועד איזה עמוד בכל כרך ומאיזה ערך עד איזה ערך. ואם גם תוכל לעדכן את הערך עצמו במידע הזה אז זה יהיה נחמד. תודה Hanay - שיחה 13:55, 3 באוקטובר 2009 (IST)

Will be done עם חזרתי לירושלים, בשבוע הבא. בשמחה. Rex - שיחה 14:09, 3 באוקטובר 2009 (IST)
תודה Hanay - שיחה 14:44, 3 באוקטובר 2009 (IST)
תודה על "הנימוס" :), האם הזדמנת לירושלים? Hanay - שיחה 17:00, 8 באוקטובר 2009 (IST)
לא... כנראה לקראת הסופ"ש. Rex - שיחה 17:04, 8 באוקטובר 2009 (IST)
רבותי, הספרייה סגורה בסוכות... דניאל צבישיחה 18:46, כ' בתשרי ה'תש"ע (8.10.09)
אבל לי יש בשורה משמחת, היום גיליתי שבספריה העירונית של נשר יש את האנציקלופדיה. ממש הפתעה , ומכיוון שאני רשומה בספריה כמתנדבת (בזמן האחרון לא כך כך התנדבתי) אני מאמינה שאוכל לקבל כרך מידי פעם לסוף שבוע. אני אדבר עם המנהלת Hanay - שיחה 19:13, 8 באוקטובר 2009 (IST)
העליתי בנתיים גירסה לא הכי יפה (בספריית ארכאלוגיה כל הכרכים בלויים, אבל יש תחת ידי בתת-ספריות אחרות סמוכות עוד עותקים שיד הארכאולוגים עדיין לא הגיעה אליהם...). כריכה של האנציקלופדיה האנגלית לא מצאתי לעת עתה (בספריה - הספרים כרוכים בכריכה מקומית-ידנית). ועכשיו לפירוט הכרכים:
האנציקלופדיה החדשה לחפירות ארכיאולוגיות בארץ-ישראל
כרכים בעברית כרכים באנגלית
מערך עד ערך עמודים עמודים מערך עד ערך
  1. אבו הואם - תל-דולמנים
  2. דור - כסופים
  3. כפר גלעדי - עכו
  4. עלי - תל-תענך
(1 - 392)
(393 - 816)
(817 - 1240)
(1241 - 1619)
(1 - 384)
(385 - 804)
(805 - 1180)
(1181 - 1552)
(1553 - 2085)
  1. Abila - Elusa
  2. Emmaus - Jerusalem
  3. Jokneam - Pella
  4. Petra - Ziqim
  5. Abu Hawam - Tell-Zikhrin, horvat

נמנעתי מלשלב זאת בערך, מפני שלא ידעתי כיצד. גם לא מצאתי דוגמות מתאימות ברפרוף קצר בערכי האנציקלופדיות השונות בעברית או באנגלית. Rex - שיחה 11:00, 11 באוקטובר 2009 (IST)

התמונה מצויינת (אנחנו בארכאולוגיה, ממילא אנו עוסקים בדברים בלויים :). אני מציעה ליצור טבלה קטנה עם כותרות: מס' כרך, מערך, עד ערך, מעמוד, עד עמוד. Hanay - שיחה 11:15, 11 באוקטובר 2009 (IST)
נראה לך מתאים? ? Rex - שיחה 11:33, 11 באוקטובר 2009 (IST)
נראה טוב מלבד תיקון קטן. יש להכניס כותרת משנה שתכתוב "מערך - עד ערך", ו- "עמודים". כדי שכולם יבינו, בנוסף יש בעיה בעמודים באנגלית Hanay - שיחה 11:41, 11 באוקטובר 2009 (IST)
סידרתי, רק טפלי בכותרות באנגלית, או שאולי גם אותם נעשה בעברית. Rex - שיחה 11:50, 11 באוקטובר 2009 (IST)
תעשה בבקשה כותרות בעברית גם לכרכים באנגלית. לאן נעלם עמוד 384 ברצף באנגלית? Hanay - שיחה 12:24, 11 באוקטובר 2009 (IST)
בוצע בוצע אין לי מושג מה קרה לרצף, אבל בדקתי זאת פעמיים. (אולי עמוד ביבליוגרפיה או משהו) תיקנתי בכל מקרה. Rex - שיחה 12:28, 11 באוקטובר 2009 (IST)
תודה ישראל, העתקתי לערך Hanay - שיחה 12:44, 11 באוקטובר 2009 (IST)

חג שמח, ישראל,
שמחתי לפגוש אותך אתמול. אלדדשיחה 16:36, 3 באוקטובר 2009 (IST)

היה לי לעונג גם.. תודה. Rex - שיחה 16:37, 3 באוקטובר 2009 (IST)
זה מזכיר לי את הסיפור על עדר פרות שרועות באחו, פתאום אחת אומרת מוווו, עונה זאת שלידה: "הוצאת לי את המילים מהפה". ברכות, אריאל.פ - שיחה 18:11, 3 באוקטובר 2009 (IST)
Rex - שיחה 18:17, 3 באוקטובר 2009 (IST)

מצאת זמן פנוי?[עריכת קוד מקור]

נכתב על ידי ברכות, אריאל.פ - שיחה 03:37, 4 באוקטובר 2009 (IST) ששכח להיכנס לחשבון

רפרפתי, אין לי חשק להמליץ ללא קריאה רצינית (כל עוד ההמלצה על הערך ולא על העורך ), מקווה בימים הקרובים. על כל פנים - ויזואלית הוא מעולה. קבל ח"ח. תוכנית - מקווה לבדוק בקרוב כפי שציינתי. Rex - שיחה 03:47, 4 באוקטובר 2009 (IST)

אני אמתין בסבלנות. ברכות, אריאל.פ - שיחה 03:48, 4 באוקטובר 2009 (IST)

ואחד תמונה חבל על הזמן יש לך שם. תעביר אותה לדף המשתמש שלך. ברכות, אריאל.פ - שיחה 16:19, 4 באוקטובר 2009 (IST)
באמת יפה, סחטיין ליפתח. העליתי אותה אפילו לפרופיל שלי בפייסבוק. וטוב שלא קישרת, מספיק אני עם השם המלא שלי פה... Rex - שיחה 16:56, 4 באוקטובר 2009 (IST)
שאני אקשר? זה לא יהיה בסדר מצידי. ברכות, אריאל.פ - שיחה 17:06, 4 באוקטובר 2009 (IST)

תיקון קישור לאתר של UCL[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב ישראל, ראיתי את התיקון שלך לקישור לאתר של UCL, אני השתגעתי ולא הבנתי מה הבעיה, לא עלה על דעתי לבקש עזרה. תיקנתי את כולם למעט הקישור לתל אל יהודייה. שם יש בעיה באתר עצמומ. אני מגיעה למפה בקישור הזה מפת אתרים לוחצת על המפה על שם האתר ומגיעה לקישור שאותו הכנסתי בהערות. אבל בתל אל יהודיה הקישור שלהם באתר שגוי. גם לחיצה על המפה לא מביאה את תל אל יהודיה. ניסיתי בערך פלינדרס פיטרי ליצור קישור בעצמי כזה שלא קיים באתר. אבל הבעיה לא נפתרה. אולי יש לך רעיון? (ממש כיף לי שאתה עוזר לי ) Hanay - שיחה 08:03, 4 באוקטובר 2009 (IST)

ראיתי שתיקנת , תודה. מהיום והלאה בכל בעיה טכנית אני קודם פונה אליך :) Hanay - שיחה 14:03, 4 באוקטובר 2009 (IST)
Rex - שיחה 14:29, 4 באוקטובר 2009 (IST)

ישראל על העזרה בתמונתו של מיכאל הד. אבל בכוונה ביקשתי מברי"א שיבהיר את התמונה ואת התמונה החשוכה אני רוצה להשאיר ואת החשוכה המקורית יש למחוק, הפוך מכפי שכתבת צחי לרנר - שיחה 05:19, 6 באוקטובר 2009 (IST)

אהה, אם כך מוטב להשאיר את שניהם מן הסתם. לשם הסקרנות, על שום מה ההבהרה? (ובמחשבה שנייה הייתי צריך לשאלך לפני הצבת התבנית...) Rex - שיחה 05:26, 6 באוקטובר 2009 (IST)
ומה תרצה שיוצג בערך? התמונה המעובדת מן הסתם? Rex - שיחה 05:28, 6 באוקטובר 2009 (IST)
אכן אכן. התמונה שקיבלתי ממיכאל הד הייתה מעט חשוכה ולכן ביקשתי מברי"א שיבהיר אותה. בכל מקרה תודה על הרצון הטוב והמאמץ צחי לרנר - שיחה 05:32, 6 באוקטובר 2009 (IST)
אין בעד מה קריצה אגב, שמעך הולך ברחבי הפקולטות, יצא לי לשוחח עם דוקטורנית מסכוליון שאף היא שמעה את שימעך Rex - שיחה 05:40, 6 באוקטובר 2009 (IST)
טוב לדעת, אולי אקים חוג מעריצים או מוטב, מעריצות צחי לרנר - שיחה 05:41, 6 באוקטובר 2009 (IST)

למה העלת לשיתוף? הרי אף ערך לא צריך את התמונה הזאת. הידרו - שיחה 17:42, 6 באוקטובר 2009 (IST)

מתי מעלים לויקישיתוף? אני עד היום תמיד מעלה כל תמונה חופשית גם אם יש לה 0 פונציאל, רק שתרד לנו מהשרת. במקרה הספציפי מדובר באחד שהיה עליו כאן ערך והוא נמחק בגלל כתיבה לקויה, סביר להניח שמתי שהוא יכתב עליו ערך מחדש. בכל מקרה למד אותי את הנהלים. Rex - שיחה 17:45, 6 באוקטובר 2009 (IST)
כמדומני שהערך נמחק מחוסר חשיבות. הידרו - שיחה 17:49, 6 באוקטובר 2009 (IST)
צודק, כתבתי על סמך הזיכרון. בכל מקרה השתמע מדף השיחה (ומגיגול באינטרנט) שהוא סופר וכו' רק שזה לא מבוטא בערך. לא חשוב. Rex - שיחה 17:58, 6 באוקטובר 2009 (IST)

שמת תבנית גם בוויקישיתוף עם קישור לתמונה לא קיימת בוויקישיתוף. הסרתי את התבנית, אם הקובץ קיים בוויקישיתוף תחליף את המופע שלו כאן ותחזיר את התבנית עם קישור נכון לשם. בברכה, Nir‏ - שיחה 20:02, 9 באוקטובר 2009 (IST)

תודה על שימת הלב, ציינתי בטעות file: בנתיב הקובץ, זוהי הסיבה לקישור השגוי. Rex - שיחה 20:11, 9 באוקטובר 2009 (IST)
כן, ראיתי אחרי שתיקנת (: אגב, גם באנגלית הקישור בתבנית שם לא היה בסדר (ואחרי שתיקנת פה, תיקנתי שם). בברכה, Nir‏ - שיחה 20:14, 9 באוקטובר 2009 (IST)
לא שמתי לב... תודה Rex - שיחה 20:16, 9 באוקטובר 2009 (IST)

גדי בחלב אימו[עריכת קוד מקור]

גם אני חשבתי שקטע "הידעת" מאוד מעניין ומרחיב (טוב, אני הצעתי אותו). אם תוכל למצוא מקורות אני אשמח מאוד ואעשה מאמץ לגבש תמיכה. יוסאריאןשיחה 14:09, 12 באוקטובר 2009 (IST)

סבבה. אני בדיוק בספרייה, נראה מה יש לספרים פה להציע. Rex - שיחה 14:16, 12 באוקטובר 2009 (IST)

להלן תוצאות חיפושיי.

"טבחו גדי בחלב" (כתב אוגריתית, משמאל לימין)
  • במחצית הראשונה של המאה העשרים (1929-1939) מגלה משלחת צרפתית בעיר הקדומה אוגרית מגוון כתבים באוגריתית. בעקבותיהם, ד"ר חיים אריה גינזברג, חוקר מקרא, מוציא לאור בעברית את הספר "כתבי אוגרית" בו הוא מעלה את ממצאי הכתבים. אחריו מוציא לאור קאסוטו, חוקר ופרשן מקרא ידוע, את הספר "האלה ענת" בו הוא פורש את ההקשר שבין הכתבים האוגריתיים לבין ספרות המקרא. שניהם מספרים על כתב אוגריתי האומר:
”טב[ח ג]ד בחלב א[?]ננח בחמאת (=טבחו גדי בחלב, טלה בחמאה)” (לוח 52 (SS) שורה 14). שניתן לראות מכאן רמז למנהג כנעני קדום של בישול גדי בחלב, ושניהם מייחסים זאת למנהג הכנעני שאותו אסרה התורה באיסור בישול גדי בחלב.
  • וכך כותב ח. א. גינזברג

ומה כתיב אחרי שורה 13? "ט[בח ג]ד בחלב אַננח בחמאת", "טבחו גדי בחלב, טלה(?) בחמאה". זהו אותו מנהג אלילי שהתורה אוסרתו. אבל מה כוונתו? אין זאת, כי אם לסמל את יניקת האלים העוללים!
בשמות כג 19 (E); לד 26 (J) האיסור מובא בפירוש אצל מועדי ישראל, אצל מועד הביכורים. מכיון שבארץ ישראל העיזים ממליטות על הרוב בימות הגשמים, הרי חג השבועות זמן מתאים לזבח "הגדי המבושל בחלב". תאמר שכל התעודה אנ"י (SS) לליטורגיה של חג הביכורים הכנעני היא שייכת?

"כתבי אוגרית", פרק II "האלים הטובים והיפים, (אלמ נעממ ויסממ, אנ"י)". עמ' 77
  • וכך כותב קאסוטו, (הסוגריים והציטוט שבתוכם במקור):

המדובר הוא כנראה בטקס פולחני שהיה מכוון למשוך את ברכת הפריון לאדמה, ומתוך כך מתברר גם הקשר שבכתובים המקראיים בין הבאת הביכורים ובין האיסור הנ"ל: "ראשית ביכורי אדמתך תביא בית ה"א [להביע לו את תודתך על תבואת האדמה אשר הוא נותן לך, אבל הישמר לך פן תעשה כמעשה ארץ כנען, ולפיכך] לא תבשל גדי בחלב אמו

"האלה ענת", מבוא: פרק שני, ח, 4. עמ' 40
  • בשולי הדברים, לא מצאתי כרגע אישוש לנאמר שהדבר קשור לפולחן האלה עשתרת (כפי שנטען בערך עשתרת וכפי שנטען בהידעת?). קאסוטו כאמור סבור שהדבר קשור לפריון האדמה דווקא. אולם זהו פרט שולי שאינו דחוף לצורך יצירת הידעת? זה.

עד כאן. --Rex - שיחה 18:43, 12 באוקטובר 2009 (IST)

לאחר כתיבת דברים אלו הזדמן לי באקראי ספרו של מנחם הרן, מקרא ועולמו, בו הוא מביא מאמר המפקפק בהשערה זו, ומוציא מן השורש אפשרות לקרוא מילים אלו בטקסט האוגריתי. ראו: גדי בחלב אמו, ארץ ישראל, י"ד (ספר ח"א גינזבורג), תשל"ח. עמ' 18-12. פורסם גם בתוך: מקרא ועולמו, עמ' 433-444. --Rex - שיחה 02:19, 17 באוקטובר 2009 (IST)

ויקיפדיה:הידעת?/דיונים[עריכת קוד מקור]

הי ישראל, כתבתי 2 קטעים להידעת. האם אתה מוכן להיכנס ולחוות את דעתך על שני הקטעים?

  1. ויקיפדיה:הידעת?/דיונים#המדידות המדעיות הראשונות של הפירמידות בגיזה
  2. ויקיפדיה:הידעת?/דיונים#שבירה -לא נשברתי בפרק מתוך ויקיפדיה:הידעת?/דיונים#"ארכאולוגיה כמדע - גרסה מעודכנת

תודה, Hanay - שיחה 21:15, 13 באוקטובר 2009 (IST)

רק עכשיו ראיתי את ההודעה שלך[עריכת קוד מקור]

רק עכשיו יצא לי לראות את המייל ששלחת אליי. ובכן: לא אני העליתי את זה לפורום שם. משם נודע לי על המחיקה שזהר ביצע. מחיקה זאת היא בלתי מוצדקת, ואינה נמצאת בסמכותו של זהר. זהר ראה את התנגדותי המפורשת למחיקה ובכל זאת בחר לעשות זאת. בנוסף הוא גם ראה את הדיון בדף שיחתי כפי שאני רואה עכשיו, ואף טרח להגיב. האיום שלך במייל אליי הוא אחת הבדיחות הפחות מצחיקות שראיתי בחיי. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מפעיל אמין וחזק, זה בידכם 21:19, 13 באוקטובר 2009 (IST)

שלחתי אליך @[עריכת קוד מקור]

Hanay - שיחה 04:42, 14 באוקטובר 2009 (IST)

ראיתי שהצלחת (תמיד אתה מצליח), מה עשיתי לא נכון? Hanay - שיחה 11:13, 14 באוקטובר 2009 (IST)
בעצם פעלתי לפי ההוראות בויקיפדיה:שער_הקהילה/לוח אירועים#איך_להוסיף_אירועים_ללוח_השנה_בתבנית (יש ללחוץ "הצגה"). תוכלי לראות את השינויים שביצעתי כאן. Rex - שיחה 11:20, 14 באוקטובר 2009 (IST)

אלים, קברים ומלומדים[עריכת קוד מקור]

הי ישראל, האם אתה יכול לחפש את הספר בספריה , לסרוק את השער ולכתוב ערך קצר על הספר. אני צריכה את הערך לפורטל. להלן פרטי הספר.

תודה Hanay - שיחה 18:12, 14 באוקטובר 2009 (IST)

לא מוצא, גם לא לפי השם ק.וו.צדאם. תוכלי לאיית לי באנגלית? Rex - שיחה 13:28, 15 באוקטובר 2009 (IST)
אני לא מכירה את הספר, אלמוג מכיר אותו, מצאתי אותו בקישור באינטרנט כאן מצאתי אותו גם בקטלוג ספריית אוניברסיטת חיפה. היכן לא מצאת אותו. אולי צריך לחפש בספריה הלאומית? Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 13:43, 15 באוקטובר 2009 (IST)
כעת אכן הצלחתי לאתר אותו בקטלוג ספרייה הלאומית, אולם הוא אינו נגיש לי. כזכור לך, אני בהר הצופים... Rex - שיחה 13:56, 15 באוקטובר 2009 (IST)
חבל, העיקר שמצאת. אם במקרה תזדמן לשם, אז אל תשכח. תודה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 17:59, 15 באוקטובר 2009 (IST)
סבבה, בהזדמנות. אגב היה נהדר היום בכנס, או בלשונם "נאה". (לפנינו תמונה נאה של קטע נאה של החומה שהשתמרה במצב נאה כפי שאתם רואים במצגת הנאה) Rex - שיחה 20:16, 15 באוקטובר 2009 (IST)
היי ישראל. מצאתי את הערך באנגלית גם על הסופר (לא צדאם אלא צראם... למרות שהיה קצת נאצי, עדיין לא הגיע לרמתו של צדאם) וגם על הספר. אכתוב ערכים בקרוב על שניהם. אלמוג 20:22, 15 באוקטובר 2009 (IST)

שרוליק אתה כאן?[עריכת קוד מקור]

ברכות, אריאל.פ - שיחה 22:05, 14 באוקטובר 2009 (IST)

??? ברכות, אריאל.פ - שיחה 14:02, 15 באוקטובר 2009 (IST)
יש לך המייל שלי על כל מקרה.... Rex - שיחה 14:04, 15 באוקטובר 2009 (IST)

שלום ישראל. האם אפשר לשלוח לך מייל? זהר דרוקמן - שלום עולמי22:39, 14 באוקטובר 2009 (IST)

מיוחד:שליחת דואר למשתמש/Rex. בכל עת. Rex - שיחה 23:23, 14 באוקטובר 2009 (IST)
תודה, נשלח. זהר דרוקמן - שלום עולמי18:46, 15 באוקטובר 2009 (IST)

המלצות לערכים חדשים לקריאה[עריכת קוד מקור]

לבקשתך נוצרה המלצה לערכים חדשים שעשויים לעניין אותך. את הההמלצה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/Rex. בהנאה, ערן בוט - שיחה 22:16, 15 באוקטובר 2009 (IST)

ממש תודה. נבהלתי מהבלגן שיצרתי... ויקיפד נמרץ ~ התא הקולי 06:14, 16 באוקטובר 2009 (IST)

בכיף.. רק תראה אם אתה יכול לתרגם מילולית את הערות המוסתרות (מוקפות בסימני <-- --> משני צידיהם) מאנגלית לעברית. Rex - שיחה 06:29, 16 באוקטובר 2009 (IST)
לא, אני לא יכול. אינני יודע לתרגם כל כך טוב. ויקיפד נמרץ ~ התא הקולי 15:37, 16 באוקטובר 2009 (IST)

תמונות של רשימות כרונולוגיות מלכי מצרים[עריכת קוד מקור]

הי ישראל, יש לי משימה עבורך, תכתוב לי אם בא לך לעשות אותה. אני רוצה תמונה להכניס בלשונית כרונולוגיה בפורטל. אני מחפשת תמונה של רשימות מלכי מצרים אשר היוו בסיס לכרונולוגיה המצרית. אם בא לך לחפש ברחבי הרשת, ויקישיתוף וכו' אני אכתוב לך את כל המידע שאני יודעת שיעזרו בתהליך החיפוש. יום טוב Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 09:28, 18 באוקטובר 2009 (IST)

מצאתי, מצאתי !!!!!!, לא צריך לחפש Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 13:08, 19 באוקטובר 2009 (IST)

שלחתי @ מעוניינת לשוחח בטלפון[עריכת קוד מקור]

Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 22:25, 18 באוקטובר 2009 (IST)

שלחתי לוח כרונולוגי מעודכן, שילבתי את הערותיו של דניאל. תעבוד רק לפיו. תודה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 15:20, 19 באוקטובר 2009 (IST)

[עריכה] כניסה ללשונית בחלון פורטל מתוך שער הפורטל[עריכת קוד מקור]

בדף של ערן יונידהבסט מציעה פתרון. תקרא בבקשה, ותראה אם ברור וישים שיחת משתמש:ערן#כניסה ללשונית בחלון פורטל מתוך שער הפורטל. תודה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 18:13, 21 באוקטובר 2009 (IST)

המלצות לערכים חדשים לקריאה[עריכת קוד מקור]

לבקשתך נוצרה המלצה לערכים חדשים שעשויים לעניין אותך. את הההמלצה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/Rex. בהנאה, ערן בוט - שיחה 13:05, 23 באוקטובר 2009 (IST)

הוספת התכנית של יוני לכל החלונות עם הלשוניות[עריכת קוד מקור]

הי ישראל ראיתי שהוספת את התוכנית לחלון של האתרים, ממש נהדר, אבל יש לנו עוד 4 חלונות עם לשוניות, האם אתה יכול להוסיף לכולם? העריכה שלי הרבה יותר קלה עם קיצור הדרך הזה. תודה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 23:10, 23 באוקטובר 2009 (IST)

סריקת הכוכב מע'סול בתוך חוברת של האוניברסיטה הפתוחה[עריכת קוד מקור]

הי ישראל, האם תוכל לסרוק את תמונת הכוכב מע'סול מתוך "מבוא לארכאולוגיה של ארץ ישראל בתקופת המקרא יחידה 3 - התקופה הכלקוליתית של האוניברסיטה הפתוחה. אני רוצה לכתוב ערך, התמונה מדהימה, צריך להעלות אותה בשימוש הוגן, ואולי חופשי. כי הציור נמצא בתלוליות ע'סול בשנות ה-20 של המאה ה-20 ואני לא חושבת שניתן לצלם תמונה זאת שוב Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 17:40, 26 באוקטובר 2009 (IST)

יואו, ביקשת ממני פעם ופרח מזיכרוני... סורי. מקווה שאזכור מחר Rex - שיחה 18:55, 26 באוקטובר 2009 (IST)
צפוי להיום. Rex - שיחה 06:45, 28 באוקטובר 2009 (IST)
סרקתי היום את הכוכב וציור נוסף והעליתי לערך תלוליות ע'סול, נראה נהדר Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 23:03, 29 בדצמבר 2009 (IST)

עריכת הלוח הכרונולוגי[עריכת קוד מקור]

הי ישראל, ברשותך שתי הערות לעיצוב הלוח:

  1. אני מבקשת שהצבע של התקופות: ברונזה ביניימית, ברונזה תיכונה II וברונזה מאוחרת יהיה שונה. מדובר בתקופות ארכאולוגיות שונות.
  2. הכנסתי תאריכים רבים בטבלה כי מדובר כבר בתקופות היסטוריות והמידע חשוב. האם יש אפשרות שהתאריכים יופיעו בטבלה אבל הקו המפריד בין התאריכים כולל בטבלת במידע לא יופיע? הקוים האלה רק מפריעים.

אתה עושה עבודה נפלאה . תודה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 06:44, 27 באוקטובר 2009 (IST)

אתמול לא היה לנו שיעור מחשבים, והיום יש 4 שעות, כך שיהיה לי מספיק זמן להכין לך את הטבלה במהלך השיעור (שש.. לא לגלות למתרגל..) תוכלי לראות תיקון אחד שביצעתי כבר בעקבות הערתך. דבר נוסף, בצבעים אטפל רק לבסוף כך שתתעלמי מזה לבינתיים כל עוד הטקסט בטבלה לא מושלם. Rex - שיחה 06:44, 28 באוקטובר 2009 (IST)
הי ישראל אני אותך!, אני מבקשת שבלוח הרשון תעביר את מורבע'ת (סוריה), לעמודה האחרונה. שיניתי את הכותרות וסוריה נמצאת עכשיו יחד עם אנטוליה. ניסיתי לעשות בעצמי אבל הסתבכתי Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 15:11, 29 באוקטובר 2009 (IST)

אני אגיד לך ממה זה נובע[עריכת קוד מקור]

כתוב בדף תיאור התמונה c. 1300 ה-C משמעותה circa, כלומר בערך בשנת 1300, אבל מי שהעתיק את זה אלינו לא הכיר את זה וחשב שמדובר בתקלדה של B.C. דניאל צבישיחה 06:32, י' בחשוון ה'תש"ע (28.10.09)

הי דניאל, אני מקוה שישנת טוב הלילה , על מה נסובה השיחה הזאת? Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 06:37, 28 באוקטובר 2009 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: באמת התפלאתי, משעשע לשמוע שבצפון אירופה מתפתח לו אלפבית (לא יתדי ולא פיקטוגרפי) 300 שנה לפני שאבי האלפבתים נוצר במסופוטמיה. (לחנה, השיחה נסובה על תיקון זה, ומה כולכם ערים פה בשעות כאלו? ) Rex - שיחה 06:41, 28 באוקטובר 2009 (IST)

אגב, אם החברה כבר פה, מה דעתכם על זה? אני לא יודע מה נחשב "התרבויות הבולטות" לכותב השורה ההיא, אבל אם כבר אז ממלכת ישראל/יהודה שהיא ממלכה היסטורית, ולא ממלכה השנויה במחלוקת. Rex - שיחה 06:48, 28 באוקטובר 2009 (IST)

שאלה, למה אתה קורא את דף השיחה שלך מהנייד, אינך יכול להתאפק כמו המן? , ממלכת ישראל יהודה או כל כינוי אחר, לא היתה תרבות בולטת באזור ברוב העת העתיקה. רק עם דוד החלה הבולטות שלה, ובמיוחד אצל אחאב שהיה מלך מאד בולט, למרות שבבית הספר הדתי שלמדתי בו, השמיצו אותו על ימין ועל שמאל.
האם ראית את הערותיי ללוח הכרונולוגי ?. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 06:59, 28 באוקטובר 2009 (IST)
א. כי משעמם לי בשיעורי מ"מ. ב. את מתכוונת להערות בדף שיחתי ובדף השיחה ללוח? השבתי עליהם כעת. ג. מה זאת אומרת רק מימי דוד? יש כאלו שמגבשים את הממלכה עוד קודם לו? (ולגבי ביה"ס - ספרי להם על קרב קרקר... ובחיי שלא הבנתי מה בין אחאב לבין דוד ובת שבע? האם ירושת אשה פחותה בעיניהם מירושת כרם עד כדי כך שלא ניתן להחיל עליה את "הרצחת וגם ירשת?" או שמא חרב בני עמון שונה מחרב בית דין של שקר? נפלאה מבינתי) Rex - שיחה 07:09, 28 באוקטובר 2009 (IST)
קרב קרקר?, הצחקתיהני, לא היה להם מושג ירוק על כך, וגם לי לא, לכן החלטתי עוד בינקותי לצאת מתחת כנפיהם ולקרוא בעצמי Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 07:12, 28 באוקטובר 2009 (IST)
לכי תדעי, אולי הסופר המקראי החליט את חלק זה לקודד במימד השני, אני בטוח שתוכלו למצוא שם אפילו את נוסח הכתובת כולה בדילוג זה או אחר. בעצם, כשאני חושב על זה, יש מצב שעלילות גלגמש גם מקודדים שם... מעין קרדיט למקור... Rex - שיחה 07:15, 28 באוקטובר 2009 (IST)
אני חולמת שיום אחד יימצא "הספר לתולדות מלכי ישראל" המוזכר במקרא. איזו מהפכה זו תהיה, אמות הסיפים תרעדנה !!!!! ועכשיו אני מוכרחה לעזוב, אני הולכת לשחות Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 07:18, 28 באוקטובר 2009 (IST)
אני חולם שיום אחד יתאפשר לערוך חפירות ארכאולוגיות בהר הבית. יש לי ההרגשה שבאותו עת שחלומי יתגשם - גם חלומך יתגשם. Rex - שיחה 07:20, 28 באוקטובר 2009 (IST)

דיון על מקורו של אלוהים היהודי ב"הידעת?"[עריכת קוד מקור]

כמי שהשתתף בדיון, אשמח אם תחווה דעתך בהצבעה. בברכה Valleyofdawn - שיחה 15:01, 29 באוקטובר 2009 (IST)

המלצות (ישנות) לערכים חדשים לקריאה[עריכת קוד מקור]

ערב טוב, לבקשתך נוצרה המלצה לערכים חדשים שעשויים לעניין אותך. את הההמלצה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/Rex. בהנאה, ערן בוט - שיחה 21:35, 30 באוקטובר 2009 (IST)

ערב טוב, לבקשתך נוצרה המלצה לערכים חדשים שעשויים לעניין אותך. את הההמלצה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/Rex. בהנאה, ערן בוט - שיחה 23:21, 5 בנובמבר 2009 (IST)
בוקר טוב, לבקשתך נוצרה המלצה לערכים חדשים שעשויים לעניין אותך. את הההמלצה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/Rex. בהנאה, ערן בוט - שיחה 10:50, 14 בנובמבר 2009 (IST)
ערב טוב, לבקשתך נוצרה המלצה לערכים חדשים שעשויים לעניין אותך. את הההמלצה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/Rex. בהנאה, ערן בוט - שיחה 20:42, 20 בנובמבר 2009 (IST)
ערב טוב, לבקשתך נוצרה המלצה לערכים חדשים שעשויים לעניין אותך. את הההמלצה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/Rex. בהנאה, ערן בוט - שיחה 21:04, 27 בנובמבר 2009 (IST)
ערב טוב, לבקשתך נוצרה המלצה לערכים חדשים שעשויים לעניין אותך. את הההמלצה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/Rex. בהנאה, ערן בוט - שיחה 22:02, 5 בדצמבר 2009 (IST)
ערב טוב, לבקשתך נוצרה המלצה לערכים חדשים שעשויים לעניין אותך. את הההמלצה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/Rex. בהנאה, ערן בוט - שיחה 22:41, 12 בדצמבר 2009 (IST)
בוקר טוב, לבקשתך נוצרה המלצה לערכים חדשים שעשויים לעניין אותך. את הההמלצה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/Rex. בהנאה, ערן בוט - שיחה 11:48, 19 בדצמבר 2009 (IST)
ערב טוב, במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/Rex יש כמה ערכים שאולי ימצאו חן בעינייך. קריאה מהנה, ערן בוט - שיחה 21:38, 25 בדצמבר 2009 (IST)
אחר הצהריים טובים, במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/Rex יש כמה ערכים שאולי ימצאו חן בעינייך. קריאה מהנה, ערן בוט - שיחה 12:51, 2 בינואר 2010 (IST)
בוקר טוב, לבקשתך נוצרה המלצה לערכים חדשים שעשויים לעניין אותך. את הההמלצה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/Rex. בהנאה, ערן בוט - שיחה 10:40, 9 בינואר 2010 (IST)
בוקר טוב, זה שוב אני. מה שלומי? כרגיל עובד כמו רובוט. במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/Rex יש ערכים של כמה בני תמותה. קריאה בנעימים, ערן בוט - שיחה 11:38, 22 בינואר 2010 (IST)
אחר הצהריים טובים, במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/Rex יש כמה ערכים שאולי ימצאו חן בעינייך. קריאה מהנה, ערן בוט - שיחה 13:08, 29 בינואר 2010 (IST)
אחר הצהריים טובים, זה שוב אני. מה שלומי? כרגיל עובד כמו רובוט. במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/Rex יש ערכים של כמה בני תמותה. קריאה בנעימים, ערן בוט - שיחה 12:11, 5 בפברואר 2010 (IST)
Rex שלום, המשתמש Yonidebest מעוניין למסור לך את ההודעה הבאה:
הטילדה הרביעית - כל מה שמעניין ויקיפדים
הטילדה הרביעית - כל מה שמעניין ויקיפדים

חגיגות היובל מתקרבות ובאות, DMY מפשפש בארכיונים, תמרה באלבום התמונות ואדעולם יוצא לחפש את השבטים האבודים. על כל זה ועוד הרבה בגיליון החדש של הטילדה הרביעית!


אם ברצונך להסיר את שמך מרשימת תפוצה זו, אנא פנה לדף זה. בברכה, ‏Yonidebot21:40, 4 בנובמבר 2009 (IST)

שלחתי אליך את הלוח הכרונולוגי השלישי[עריכת קוד מקור]

הי ישראל, שלחתי עכשיו את הלוח השלישי מהתקופה ההלניסטית ועד התקופה הביזנטית. תכין אותו בזמנך. אני ממילא נוסעת לחו"ל החל מ- 10 לנובמבר בערב וחוזרת ב- 24 לחודש בבוקר. אם אספיק להכין גם את הלוח הרביעי לפני נסיעתי אשלח אליך. אני אעבור על הלוחות כאשר אחזור Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 21:37, 5 בנובמבר 2009 (IST)

האם שמת לב שכאשר לוחצים על לשונית עריכה של הלוח השלישי מגיעים לשני? Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 16:16, 9 בנובמבר 2009 (IST)
תיקנתי Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 16:22, 9 בנובמבר 2009 (IST)
הי ישראל, מה שלומך? חזרתי. אני מקוה שאצלך הכל בסדר. האם תוכל לקדם את הלוח השלישי? אני מתה להוריד את תבנית בבניה על פורטל הארכאולוגיה תודה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 12:56, 24 בנובמבר 2009 (IST)
עומס שיא בלימודים, אבל צודקת. מקווה שבהקדם. Rex - שיחה 14:59, 24 בנובמבר 2009 (IST)

השלמתי את הלוח הרביעי - ותודה לך מכל הלב[עריכת קוד מקור]

הי ישראל, הצלחתי לבנות בעצמי את הלוח הרביעי. בהתחלה היה קשה ועשיתי שפע טעויות אבל השתפרתי בהמשך. הורדתי את תבנית "בבניה" מהפורטל. תודה לך שהתגייסת לעזרתי למרות שהיית עייף. האם אתה מוכן רק להחזיר את אפשרות העריכה מתוך הלוח עצמו? ניסיתי להחזיר בעצמי ע"י השוואה עם לוח אחר (שזו הדרך שבה אני לומדת הכי טוב) אבל משהו פיספסתי, או אולי העייפות אחרי כל כך הרבה שעות לוח.

יש לי שאלה נוספת. בלוחות השני והשלישי עבדתי קשה כדי שם ייכנסו בדיוק לרוחב המסך שלי. לא ברור איך, אבל הלוחות עשו דיאטה רוחבית. ואני לא מבינה איך זה קרה. האם יש לך רעיון?
תודה תודה תודה על הכל Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 02:50, 21 בדצמבר 2009 (IST)

לגבי הבעיה השנייה - לא הצלחתי להבין מדוע בשלב זה. Rex - שיחה 13:51, 21 בדצמבר 2009 (IST)

קרובי משפחה? אפילו הניקוד אותו דבר. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 09:36, 31 בדצמבר 2009 (IST)

קריצהמגניב... סוף סוף מצאתי את הזהות האמיתית שלי.. Rex - שיחה 14:44, 31 בדצמבר 2009 (IST)
התכוונתי לקחת את זה בספריה. אם יהיה מעניין אני אגיד לך. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 17:52, 31 בדצמבר 2009 (IST)
אני נראה לך איש משעמם? קריצה תן דיווח. Rex - שיחה 19:12, 31 בדצמבר 2009 (IST)

בניית כבשים באדריכלות הרומית/ביזנטית[עריכת קוד מקור]

לישראל, שלום. אודה על התייחסותך לזה. בתודה, עזר - שיחה 02:00, 1 בינואר 2010 (IST)

היי. לפני שנה וחצי החלפת שם את הקישור ל"וואלה" בתבנית קישור לה"הארץ", אולם מסתבר שאי אפשר פשוט להשתמש באותו מספר מאמר, והקישור החדש הוביל למאמר אחר. האם זכור לך אם עשית כן גם בערכים אחרים? ‏JavaMan‏ • שיחה 07:49, 5 בינואר 2010 (IST)

מן הסתם לא. אם הבנתי את דבריך. Rex - שיחה 18:13, 5 בינואר 2010 (IST)

שלחתי, קיבלת? ברכות אריאל פ. שיחה 15:27, 7 בינואר 2010 (IST)

הי ישראל, כתבתי את הערך ארכיאולוגיה ימית, פרקי מבוא. אחד מהספרים שמופיע בפורטל ב- פורטל:ארכאולוגיה של המזרח הקרוב/ספרים. ומישהו שם תבנית חשיבות. אני רואה שכל ספר שאני אעלה בהתאם לרשימה בפורטל נצטרך להתעסק עם תבנית חשיבות . האם אתה יכול לסייע? תודה Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 10:02, 8 בינואר 2010 (IST)

הי ישראל, הכנסתי מס' תמונות של ספרים בפורטל. ממש משבש את המסך. תסדיר אותם בבקשה ולאחר מכן אני אעלה תמונות נוספות ואעתיק את הפתרון שלך. תודה על הכל. על ההקשבה ועל העצות הטובות Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 01:19, 9 בינואר 2010 (IST)

שבוע טוב ישראל,

אשמח לתגובתך בדיון שפתחתי בדף השיחה של התבנית בעקבות העריכה שביצעת. Kulystabשיחההאם המלחמה הגדולה גדולה על ויקיפדיה? • ב' בשבט ה'תש"ע • 23:40, 16 בינואר 2010 (IST)