שכונה (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוח לא אנציקלופדי.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוח לא אנציקלופדי.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
שכונה
שיר הנושא לא זזים – בביצוע אושרת אינגדשט
סוגה נוער, דרמה, פנטזיה
יוצרים גיורא חמיצר
כותבים גיורא חמיצר – תסריטאי ראשי עונות 1–2
נועה פניני – תסריטאית ראשית עונה 3
בימוי אורן שקדי (עונות 1–2)
יואב גורפינקל (עונה 3)
שחקנים עומר גולדמן
תותי ניניו
אסף הרץ
ליאנה עיון
ניר חלפון
טום יפת
עידן שקרוקה
ליהי קורנובסקי
יעל פולמן
פסקול טל ירדני
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 3
מספר פרקים 148
הפקה
מפיק רן גולן
אסנת סרגה
אורלי אטלס כץ
סער פין
חברת הפקה ענני תקשורת
עורכים אסנת סרגה
דפנה רוזמן
עמית עזז
אתר צילומים טירת כרמל, כפר שמריהו,חמת גדר, מזכרת בתיה, ראשון לציון, בית ישע, יער בן שמן, אילת, קיסריה, נורדיה, רמת גן, תל אביב, גליל ים, גבעת השלושה, רמלה, קריית עקרון, גבעת ברנר, הרצליה פיתוח, חולון, מזכרת בתיה
אורך פרק 23 דקות
שידור
רשת שידור HOT:
ניקלודיאון (עונות 1–2)
TeenNick (עונה 3)
תקופת שידור מקורית 2 בנובמבר 201428 ביוני 2018
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

שכונה היא סדרת נעורים ישראלית שיצר גיורא חמיצר, ששודרה החל מ-2 בנובמבר 2014 ועד לסיומה ב-28 ביוני 2018, במשך 3 עונות ו-148 פרקי עלילה ואף פרק בונוס והופעה בערוץ ניקלודיאון בחברת HOT בערוץ ניקלודיאון. עונתה השלישית שודרה בערוץ טין-ניק. עלילתה עוסקת בשכונת עוני קטנה הממוקמת בלב היישוב העשיר ״נרקיס״, ובהבדלים ובבעיות בין העניים (המכונים "שכונקים") לבין העשירים. צילומי הסדרה נערכו ברובם בקיבוץ גבעת ברנר, במתחם בית ההבראה לשעבר "בית ישע", וכן בכפר שמריהו. העונה השלישית צולמה בחלקה באילת.

הסדרה זכתה להערצה ואהדה רבה, לאחר ההצלחה המסחרית של הסדרה יצאו שני ספרים ומופעים גדולים המבוססים עליה. הסדרה חודשה לעונה שלישית ואחרונה, שהפקתה החלה עוד בעת שידור העונה השנייה, נודע שאסף הרץ (איתן) לא ישתתף בעונה זו. בנוסף יצטרפו לסדרה ספיר דרמון, דר זוזובסקי, תמיר גינזבורג, עדי גילת, יעל פולמן, מיכאל מושונוב, גל פופולר ועוד. צילומי העונה השלישית התקיימו בחודשים אוגוסטנובמבר 2017. מחצית מהצילומים נערכו באילת. בכך הפכה "שכונה" לסדרת הנוער הראשונה שצולמה באילת. באוגוסט 2022 פורסם כי הסדרה נמכרה להודו שתפיק גרסת לייב אקשן[1][2].

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1502 בנובמבר 201421 בינואר 2015
2501 בספטמבר 201614 במרץ 2017
3488 באפריל 201827 ביוני 2018

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

בליבו של היישוב היוקרתי "נרקיס", סמוך למגרש הגולף בו משחקים היפים והעשירים, נמצאת 'השכונה'. במקבץ דירות מגורים דלות השוכנות באחוזה שנתרמה על ידי הפילנתרופ התמהוני פריצי, גרות משפחות עובדים בצניעות.

אחת המשפחות המתגוררות דורות רבים ב'שכונה' היא משפחת בן דוד. האב משה בן דוד, בכינויו בנדה, הוא אלמן המגדל 5 ילדים (ויקי, רחלי, אודי, יובל ורינת). בנדה פותח וסוגר עסקים כושלים ומתגלגל לחובות שמאיימים להביא אותו עד מאסר. ילדיו הבוגרים – ויקי, רחלי ואודי עוזרים לגדל את התאומים הפעוטים – יובל ורינת, ומנסים להשאיר את אביהם מחוץ לכותלי הכלא באמצעות תחבולות שונות. הילדים מעמידים פנים שאביהם מת ומסתירים אותו מתושבי השכונה ומרשויות החוק, זאת בעזרת חבריהם לילוש, מיטל, לירון ומצליח. בהמשך הסדרה, עוד תושבים נוספים מגלים שבנדה האהוב והמנוח חי במקלחת של משפחתו ומתחבא שם.

בנוסף לקשיים הקיומיים, לתושבי השכונה צרות נוספות מצד השכנים העשירים, תושבי נרקיס ובראשם ראש המועצה סוזי שיינפלד, שהיו שמחים להיפטר משכונת העוני המכערת את הנוף. באותו הזמן, אל משפחת שיינפלד מגיע אורח חדש, איתן, שחקן גולף מחוץ לישראל. אגם, הבת של סוזי, מאוהבת בו, אולם איתן מתאהב דווקא בויקי, השכונקית. לאחר שבנדה מגלה שסוזי סוחטת את ויקי כדי שלא תהיה עם איתן, הוא מסגיר את עצמו לכלא כדי שויקי תוכל להיות עם איתן. הילדים מתחילים לנסות לגייס כסף לצורך שחרור בנדה.

רחלי מגלה, במנותק מהחבורה, על אוצר מיסטי עתיק. האוצר הוא מטה אהרן, אוצר שטמן פריצי, מייסד השכונה. אחריו רודפת הבריגדה, ארגון של פושעים שאותו מנהיג הקוברה. שטדי שיינפלד, בעלה של סוזי מחפש אחר המטה.

היא מגלה על זהותו האמיתית של יחיעם כספי השכן המסתורי, שבעצם נקרא הלמוט פולק, נכדו של פריצי.

עקב חיפוש האוצר על ידי החבורה וניסיון לשמור על בנדה בסוד קודם לכן הם גורמים לא במודע להלמוט להיחשף, לאחר 15 שנה.

מסתבר שהלמוט פולק היה נכדו של פריצי, ודודו (הקוברה) גירש אותו מאחוזתו והשאיר אותו ללא פרוטה מהירושה של פריצי, ולאחר שהקוברה הקים את הבריגדה, דאג גם לנסות להרוג את הלמוט.

הלמוט שעבר לגור בשכונה שמר על האוצר של פריצי, בעוד ששכנו יחיעם כספי עקב אחריו עקב התנהגותו המוזרה, לרוע המזל יחיעם ירד למנהרה בעוד ששכירי החרב של הקוברה התכוונו להרוג את הלמוט, התבלבלו והרגו את יחיעם, שגילה הלמוט על המעשה, החליף את זהותו של יחיעם על מנת לשרוד ולגרום להם לחשוב שהוא מת. ודאג לשים את השלד של יחיעם במערה.

לאחר חשיפת השלד במערה, הבריגדה מנתחים אותו ומבינים שהרגו את הבן האדם הלא נכון, ושהלמוט מסתובב חופשי, ואיתו חצי המפה של פריצי.

חברי הבריגדה שמים לעצמם מטרה להרוג את הלמוט בגלל הייתו היחיד שיודע על תוכניתם, וגם על מנת להשיג את חצי המפה שבידו.

הבריגדה מנסה לתפוס אותו אך הוא נמלט בזכות שוקר חשמלי שהיה על הקולר של כלבו, מקס.

בעזרת הגיבוי של משטרת נרקיס על ידי שוטר בשם ורשבסקי, שנכנע לאיומים ולשוחד, משתף עם הבריגדה פעולה. הבריגדה מפלילים את הלמוט, וגורמים לו לברוח מביתו.

תוך כדי הבוס של ורשבסקי, רמי, חושד יותר ויותר בהתנהגותו המוזרה של ורשבסקי, ומנסה לגלות מדוע.

בזמן המסיבה, הוא מעלף את ורשבסקי ולוקח את הטלפון שלו על מנת לגלות בשביל מי ורשבסקי עובד, ומגלה שזה טדי שיינפלד, רמי מצליח להערים עליו וכמעט לעצור אותו, אך איתן מתגלה כעובד של טדי ויורה ברמי.


החבורה מנסים להתחבר לשכנים העשירים בנרקיס בזכות השקר שחוליו הוא בן משפחה של מיטל תוך כדי שהם הולכים למסיבה שערכה אגם, ומקבלים הרבה תשומת לב. ואף מנצחים בתחרות לימבו. בעוד שמיטל ולירון נהיים זוג.

רחלי, שקובעת עם יחיעם כספי בזמן המסיבה, מגלה על זהותו האמיתית של הלמוט, ומגלה על האוצר ועל סיפור העבר של הלמוט, הלמוט מבין שלא יוכל להתחמק מהבריגדה לנצח, החליט לתת לרחלי את המפה על מנת שהיא תמצא את האוצר, אך איתן וגדעון שעבדו תחת טדי לוקחים מהלמוט את המפה בכוח, וגדעון יורה בהלמוט.

הלמוט נפטר לאחר 12 שעות מדימום יתר, ומפקיד על רחלי והחבורה למצוא את האוצר, תוך כדי שהוא נותן לה את מקס כלבו כדי שתשמור עליו.


החבורה מנסה למצוא את הדרך למטה, בלי לדעת שאיתן עוזר להם בכוונה כדי להסגיר את האוצר לטדי. בו זמנית אודי ואגם מתאהבים, ומגלים על כך שטדי עומד בראשות הבריגדה. כשהמטה נמצא, הילדים מביאים אותו לטדי בתמורה לכך שישחרר את אביהם מהכלא. לאחר מכן מתכוון טדי להסגיר אותו לבוס שלו, ה"קוברה", אולם אז מתגלה שאיתן עובד עם המוסד לצורך נקמה על כך שהקוברה ירה באביו. לבסוף הם מצליחים להתגבר על טדי, ואילו ויקי הורגת את הקוברה בירייה.

בסוף העונה, החבורה נותנת לסוכנות את המטה וחוגגת את החזרה לשגרה במשחק כדורגל, כשטדי נעצר. ויקי נפרדת מאיתן בטענה ששיקר לה. רחלי ולירון הופכים לזוג. העונה מסתיימת כשמישהו פורץ למשאית של הסוכנות וגונב את המטה.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 2 מתחילה 100 ימים לאחר מאורעות עונה 1. בתחילת עונה זו מתברר שטדי היה זה שגנב את המטה, אולם הוא נעצר בזמן והמטה נמצא אצל הסוכנות. לאחר מכן משפחת שיינפלד יורדת מנכסיה כיוון שכל הנכסים שלהם היו רשומים על שם הבריגדה והוחרמו. בנוסף, סוזי מודחת מתפקידה כראש המועצה, ובמקומה נמצאת דרורה, מנהלת בית הספר בו לומדים ילדי היישוב. במהלך חתונתם של בנדה ואילנה, זוכה סוזי בהגרלת הלוטו הגדולה: במהלך הזמן בו טדי החזיק במטה, הוא הצליח לראות כרזה של הגרלת הלוטו ואת המספרים הזוכים בה בעזרת כוחו של המטה, מספרים אותם סיפר לבנו, נמרוד, שסיפר לאמו וכך משפחת שיינפלד חוזרת למעמדה הקודם וסוזי חוזרת לראשות המועצה.

סוזי מנצלת את מעמדה כדי לפגוע בתושבי השכונה, להפריד בין אודי לאגם ולמצוא לבנדה חוב חדש כדי להכניסו לכלא לפני שהמשפחה מבריחה אותו לאילת. לאחר מכן מתברר שמטה אהרון שנמצא בסוכנות מזויף, כיוון שאיתן הסתיר את המטה המקורי במקום אחר. המלחמה על המטה עולה שלב: נמרוד רודף אחרי המטה בהבנה שהבאת המטה לסוכנות תביא חנינה לאביו. רחלי רודפת אחרי המטה כיוון שהיכולת שלו לאפשר ניצחונות תאפשר לה לגייס מספיק כסף כדי לפדות את החוב של אביה. בנוסף, בתו של הקוברה, נינה, רוצה לנקום את מות אביה ולקחת את המטה.

במהלך המלחמה על המטה, שבו נינה עוברת לשכונה במסווה של דיירת רגילה, והמטה נמצא אצל השיינפלדים, נינה מרעילה את רחלי, אך חבריה מגיעים בזמן עם המטה שהשיגו מאגם שיינפלד בתנאי שהם יחזירו לה אותו לשחרר את אביה, לאחר שרחלי שותה מהנסיוב, נינה כבר עם המטה, היא מנסה להרוג את החבורה אך לבסוף ויקי יורה בנינה. לירון נותן לאגם את המטה, ואגם נותנת אותו לנמרוד. נמרוד ורחלי נלחמים על המטה שמושמד לכאורה. רחלי ונמרוד מגלים שהסימן שהמטה השאיר על ידם כשרבו עליו, מאפשר להם לנסוע בזמן, והם חוזרים בזמן כדי לראות את הקמת השכונה ואת פריצי, מייסדה. טדי מזהה היכן המטה נמצא, באותה המערה בשכונה בה היה בעונה הראשונה. הוא משתחרר מהכלא למען הסוכנות, מפנה את השכונה מתושביה ולוקח את המטה. רחלי מצליחה לגנוב ממנו את המטה ולברוח עם לירון, שנורה במהלך המרדף.

רחלי חוזרת בזמן לתחילת העונה ומונעת מטדי לגנוב את המטה. כשהיא חוזרת להווה מתגלה ששינתה אותו: כעת משפחת בן דוד היא העשירה. אולם רחלי מגלה שגם בהיסטוריה הזאת לירון מת. כשהיא לא מסוגלת לשאת זאת, רחלי חוזרת בזמן כדי לפגוש את פריצי.

בסוף העונה, מתגלה שרחלי מיועדת להשמיד את המטה ולשים קץ לכל המצב הקיים, אבל, ברגע שיושמד המטה, היא תושמד ביחד איתו והכל יחזור לקדמותו. רחלי מגיעה לכור המצרף שם אמורה היא להשמיד את המטה. איתן, שהיה המיועד לפניה להשמדת המטה אך נכשל, מגיע ועושה זאת במקומה. ההיסטוריה משתנה ובתמורה לכך איתן מת. השכונה חוזרת אל תחילת העונה, אל החתונה של בנדה ואילנה, כולם שמחים ומאושרים, ורק רחלי היחידה שזוכרת מה קרה. היא משלמת את חובותיהם למועצה, נותנת לאגם את הטופס הזוכה בהגרלת הלוטו כדי לסדר את הדברים, והם חוזרים להיות המשפחה המאושרת שהיו.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה בעונה 3 מתחילה בחתונה של אילנה ובנדה, הנקודה בה התחילה והסתיימה עונה 2. רחלי מספרת לויקי על מעללי עונה 2 ותושבי השכונה מגלים שהפסל של פריצי נעלם ושהם חייבים תשלומי ארנונה רבים.

השיינפלדים זכו בכסף שנית אך הפעם מדובר בטופס של אגם ולכן היא היחידה שקובעת כיצד הם ישקיעו את כספם. היא מנסה להרגיל את משפחתה לרמת חיים צנועה יותר. תושבי השכונה מגלים כי השטח כבר לא בבעלותם אלא בבעלות המועצה, ושהם צריכים לפנות את השכונה תוך חודש. צ'יטה מימון (מאמן הכדורגל) עובר לאילת כי נרקיס לא יכולה לשלם לו ורחלי מחליטה שהפתרון, כמו בעונה הקודמת, לגרום לצ'יטה לראות את לירון ולקדם אותו לטוטנהאם, ולשם כך החבורה נוסעת לאילת. במקביל ויקי נכשלת במבחן לקורס קצינים ולכן נשלחת למשטרה צבאית, היא מסופחת למפקד בשם עמרי ששולח אותה ליחידת דוגמנים כדי לאתר רס"ר שמקבל כסף על קמפיינים שהוא מסדר לחיילים שלו.

נמרוד וסוזי מצליחים להעביר את הכסף מהחשבון של אגם אליהם, ומפלילים את שלומי. צ'יטה מתרשם מלירון באילת ומחליט להעביר אותו לטוטנהאם. בעקבות העזיבה, לירון נפרד מהחבורה ונוסע ללונדון. כשרחלי רואה שלדורי, עובדת המלון, יש מטבע גרמני עתיק (זה שפריצי נתן לה בעונה הקודמת) ושהפסל נמצא במלון, היא שוברת אגרטל כדי שהחבורה תיאלץ לעבוד בשבילו ולהישאר קרוב לפסל, בהבנה ששאר אוצר הכוהנים נמצא מתחתיו. החבורה מתקבלת לעבוד במלון בזכות הבעלים, בן דינר, שהתאהב במיטל.

בן רוצה שהחבורה תישאר במלון ולהתחיל עם מיטל, ולכן מנסה רק לגרום לחבורה להתייאש ממציאת האוצר, ואילו רוי רוצה לסלק אותם בכל מחיר. מתברר שסבא של שניהם, סולומון, קיבל את היומן של פריצי עם מיקום אוצר הכהנים ומכר אותו, וכך הקים את המלון. מצליח מוצא את העט של הלמוט שמאפשר את פתיחת המנהרה ורוי רואה אותו וסוחט אותו לגרום לחבורה לברוח מהמלון. לאחר שהעניין מתברר לרחלי, רוי חוטף את מצליח ונועל אותו במערה.

לאחר שמתברר שויקי נכשלה במבחן – היא לא נשלחה ליחידת דוגמנות, ורשבסקי ניסה לשלוח אותה ליחידת בילוש מיוחדת, וכל היחידה הייתה תרגיל כדי לנסות לבדוק אם היא תצליח לעמוד במשימה. בינתיים, רחלי מצליחה לקחת מרוי את העט ולהיכנס למערה בה מצליח כלוא יחד עם דורי, והם מבינים שבני הדודים גנבו את האוצר. רוי שורף את המערה כשדורי, מצליח ורחלי בפנים. החבורה מצליחה להיחלץ, לא לפני שרחלי רואה שהאש במערה חושפת תמונה של מישהו, שלאחר מכן מתברר בתור סבא של בן ורוי – שגנב את האוצר וגם הכיר את פריצי.

ויקי עוזבת את היחידה ועוברת להיות שוטרת צבאית, גם היחידה הסודית של ויקי מחפשת את האוצר, ומבקשת ממנה לעזור להם בכך (הם לא יודעים שמשפחתה מחפשת את האוצר). החבורה עושה עסקה עם בן ורוי, הם ימחקו את התמונה של סבא שלהם בתמורה למספיק כסף מהאוצר לקניית השכונה, אולם רוי מאיים שהוא יפגע במשפחה שלהם ולכן הם נאלצים להחזיר את הכסף. החבורה חוזרת הביתה ודורי עוברת לשכונה, אגם ביימה חטיפה על מנת שסוזי תתן לה את חשבון הבנק בתור דמי כופר לשחרורה. דורי עוברת לאותה דירה, מבלי שהיא יודעת שאגם כבר מתגוררת בה. דורי מגלה אותה בטעות, ובעקבות זה לילוש מגלה על השקר שלה.

ויקי מקבלת מרחלי את התמונה של סבא של בן ורוי ומבינה שהוא קשור לחקירה של היחידה. דקלה מגלה על התמונה וחוקרת את רחלי כדי לאסוף מידע, מתגלה שרוי מנסה למכור את אבני החושן מאוצר הכהנים. דורי חושפת בפני אילנה את היותה לסבית ואת העובדה שהיא מאוהבת ברחלי, ולירון חוזר לשכונה באופן מפתיע. סוזי קונה את השכונה כדי להקים קניון. בינתיים, מתברר שהיומן של פריצי שמור בחדר סודי שנמצא במשרד של רוי ובן. דורי מגלה שסיבת השיבה של לירון לשכונה היא שהוא קיבל רגליים קרות בבחינות הכניסה ולא היה לו אומץ לספר על זה. סוזי מגלה שדרורה מתכננת לחוקק חוק על מנת להפוך את השכונה לאתר שימור, ומחליטה להתחרות נגדה על ראשות המועצה, לאחר שהיא גורמת להקדמת הבחירות. אגם מחליטה לעזור לאודי להתחיל עם מיטל ומתאהבת בו, החבורה מגלה על הסוד של לירון וכועסת עליו.

רחלי, שביקרה במערה סודית ליד הקבר של פריצי, קיבלה כווייה ושוב קיבלה את היכולת לנסוע בזמן. מיטל מחליטה להצטרף לרחלי בנסיעה בזמן, אולם נעלמת. רחלי מגיעה ל-1937, ומצליחה לשכנע את סולומון לשרוף את היומן כדי שלא ימכור אותו. השריפה גורמת לכך שבמהלך המרדף של ויקי ועמרי אחרי רוי, אבני החושן שרוי ניסה למכור נעלמות מול עינייהם. מיטל הגיעה לשנת 2023, ושם היא מגלה שהיא בת זוגו של בן כבר ארבע שנים, אחרי שרחלי מוצאת אותה ומחזירה אותה להווה, היא מנשקת את אודי על מנת לשנות את הגורל. מיטל מבינה שאודי מאוהב באגם ולבסוף אומרת לו לחזור אליה. הרכוש של רוי מעוקל ורחלי ולירון נפרדים.

אוצרות הכהנים הגיעו לרשות העתיקות באופן מסתורי בעקבות שינוי ההיסטוריה של רחלי, הרס"ר מוטי מפטר את ויקי מהיחידה. הוא נותן לעמרי, שהפך לחבר של ויקי, משימה סודית, לעקוב אחרי רחלי ולהביא אותה לחקירה בנוגע להיעלמות האוצרות. השכונקים מחליטים להריץ את אילנה לראשות מועצת נרקיס לאחר שגילו שדרורה לא יכולה להשתתף. דורי מספרת לרחלי על אהבתה אליה, אולם לפני שרחלי מספיקה להגיב היא מקבלת טלפון מעמרי שמבקש לפגוש אותה. לאחר מכן מתברר שעמרי האמיתי בא לספר לוויקי על המשימה שהטילו עליו ולהזהיר את רחלי. רחלי שנחטפה בפקודתו של רוי שכלא אותה במבנה שהייתה בו תצוגת האופנה. דורי דואגת לרחלי ומספרת לחבורה על היעלמותה. בן מצטרף לרוי ומחזיק במיטל כשבויה, אך למעשה הוא היה פעולת הסחה עבור ויקי ועמרי שבאו לשחרר את רחלי. לאחר שרוי נתפס הוא נאלץ להודות לחוקרים שהוא רק הגן על האוצרות ושהוא נתן לרשויות אותם. רוי משתחרר ותוקף את בן, מאבד שיווי משקל ונופל אל מותו. אגם ניסתה לגרום לסוזי לפרוש מהמרוץ לראשות מועצת נרקיס. לאחר שאילנה ניצחה בבחירות והפכה לראש המועצה. היא הצליחה ליישם את החוק של דרורה ולהפוך את השכונה לאתר מורשת, ואילו סוזי נלקחה למאסר בעקבות הפרשות שיוחסו לה. דורי ורחלי הפכו לזוג.

הסדרה מסתיימת במשחק כדורגל בשכונה, לאחר שמיטל הציעה לבן לצאת איתה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן/שחקנית דמות עונות
1 2 3
עומר גולדמן ויקי בן-דוד ראשי
תותי ניניו רחלי בן-דוד ראשי
אסף הרץ איתן שרוני ראשי
ניר חלפון אודי בן-דוד ראשי
ליאנה עיון מיטל מורי ראשי
טום יפת לירון ביטון ראשי
עידן שקרוקה מצליח ראשי
ליהי קורנובסקי אגם שיינפלד ראשי
יוסי מרשק משה "בנדה" בן-דוד משני
עירית קפלן אילנה בן-דוד-מורי משני
אושרת אינגדשט לילוש משני
דורין קריו ג'סיקה "ג'סי" משני
מורדי גרשון טדי שיינפלד משני
יעל שרוני סוזי שיינפלד משני
אוריה חורש נמרוד שיינפלד משני
דוד שאול שלומי חן משני
נטלי עטיה מגי ביטון משני
אברהם סלקטר הלמוט פולק/ יחיעם כספי משני
עידית טפרסון דרורה רגב משני
אבי פניני רמי זופניק משני אורח משני
גל פרציגר עידן ורשבסקי משני
אלון דהן תבורי משני
דורין ארטשיק שי-לי וייסברם משני אורח
נועה קולר סתווית משני
נועה לזר קינן גיתית משני אורח
טל מוסרי צ'יטה מימון משני
לירז צ'רכי נינה "האנקונדה" משני
שיר אברמוב שרי בדוסה אורח משני
יעל פולמן דורי צרפתי משני
גל פופולר בן דינר משני
מיכאל מושונוב רוי דינר משני
תמיר גינזבורג עומרי משני
דר זוזובסקי דיקלה לוקסמבורג משני

משפחת בן-דוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רחל "רחלי" בן-דוד (תותי ניניו): נחושה, אמיצה מאוד וסקרנית. אחותם של ויקי, אודי, יובל ורינת. אחותה החורגת של מיטל. בתו של בנדה ובתה החורגת של אילנה. חברתם הטובה של מיטל, מצליח ולירון. בסוף עונה 1 הופכת לבת זוגו של לירון והם נפרדים באמצע עונה 2. לקראת סוף עונה 2 היא ולירון חוזרים להיות זוג. בתחילת עונה 1 מגלה על אוצר עתיק ומשכנעת את חבריה לחפש אותו איתה על מנת לשחרר את אביה מהכלא ואף מצליחה, בעונה 2 רחלי חוזרת בזמן (לשנת 1936) על מנת לתקן נזק שנגרם לשכונה ופוגשת את פריצי מייסד השכונה. בסוף עונה 2 חוזרת לתחילתה על מנת לתקן את העבר. בתחילת עונה 3 רחלי מספרת לויקי על מעללי עונה 2, נוסעת לאילת עם חבריה ומתחברת עם דורי (עובדת בגילם במלון בו התארחו) לאחר שעזרה להם. רחלי לא ידעה שדורי מאוהבת בה. קיבלה את הסימן של פריצי שנית לאחר שסובבה את הגלגל במערה וחוזרת בזמן כדי להרחיק מסלומון את הספר, דבר שמוחק את הסימן שלה. נפרדת מלירון. דורי מספרת לה על כך שהיא אוהבת אותה ולאחר מכן היא חושפת בפני ויקי את אהבתה לדורי. ביסקסואלית. נחטפה בידי לנה שנשלחה על ידי רוי כדי שהוא יוכל לגלות מה עשתה לאוצרות הקדומים של רוי. בן הציל אותה מרוי. הפכה לבת זוגה של דורי בסוף העונה השלישית.
  • אודי בן-דוד (ניר חלפון): אחיהם של ויקי, רחלי, יובל ורינת. אחיה החורג של מיטל. בנו של בנדה ובנה החורג של אילנה. אודי הוא תלמיד מצטיין, ונער חברותי ורגיש. לקראת אמצע עונה 1 החבורה משתמשת במראה של אודי הדומה באופן מוחלט לשחקן הטלנובלות הארגנטינאי חוליו דה סילבה על מנת להשתפר במעמדם החברתי ולהשיג כסף. לקראת סוף עונה 1 הופך לבן זוגה של אגם, אך השניים נפרדים בתחילת עונה 2. בעונה 2 אודי הופך לבן זוגה של מיטל. אודי חוזר לאגם לאחר שרחלי חזרה בזמן והמציאות השתנתה, ונפרד ממנה בשנית עקב ויכוח על כסף. במלון באילת הוא עובד עם מיטל בדוכן המשקאות. במהלך השהות במלון אודי מתאהב בדורי, אך בהמשך מציל את מיטל לאחר שטבעה לכאורה בבריכה, ומתאהב בה. רחלי סיפרה לו שהוא היה מאוהב במיטל ושהוא מיטל היו ביחד, אגם מתחברת עם אודי ועוזרת לו להשיג את מיטל. מיטל מנסה להיות עם אודי כדי לשנות את גורלה ולא להיות עם בן, אולם לבסוף משכנעת את אודי לחזור לאגם.
  • ויקטוריה "ויקי" בן-דוד (עומר גולדמן): הבכורה מבין חמישה אחים. אחותם של רחלי, אודי, יובל ורינת. אחותה החורגת של מיטל. בתו של בנדה ובתה החורגת של אילנה. בעונה 1 מסופר שהיא מפרנסת את בני משפחתה, ובתחילת הסדרה נראית האחות הקשה והרצינית, אך משתנה במהלך הסדרה. בת זוגו של איתן, ממנו נפרדה בסוף עונה 1 כי גילתה את השקרים שלו. בפרק הסיום של עונה 1 ירתה בקוברה והרגה אותו. בעונה 2 משרתת ויקי בצבא, יחד עם שי-לי אשר רק מנסה לסבך אותה בצרות, ובמהלכה יורה למוות בנינה, אלא שבעולם המקביל פעולה זו אינה התרחשה. עוזרת לאיתן להשתחרר מהכלא, ונחטפת יחד איתו על ידי דוב, אך לבסוף הם מצליחים להשתחרר. לאחר שינוי ההיסטוריה איתן הקריב את עצמו, מה שגרם לכך שהשניים לא יכולים להיות יחד יותר. בפרק הראשון בעונה 3 רחלי סיפרה לה על מעללי עונה 2. עוברת לשרת במשטרה צבאית תחת פיקודו של עמרי, ונשלחת כמתחזה ביחידת הדוגמנות תחת הזהות הבדויה "ורד גבריאלוב". בתחילה זכתה ויקי ליחס מזלזל ומשפיל מצד יתר החיילים, אך עם הזמן התקרבה והתחברה אליהם, ואף נאלצה לנהל רומן מזויף עם עמרי למטרת המשימה. מטרתה היא לחשוף שהרס"ר לוקח מחייליו כספים מקמפיינים שהוא מארגן להם. ויקי מסכימה לקמפיין כדי להשיג כסף למשפחתה, אבל אז מתברר שזה היה מבחן והיא נכשלה בו והיא עוברת להיות שוטרת צבאית. היחידה בכל זאת מוכנה לקבל אותה, לכעסו של עמרי. היא ועומרי מתנשקים. כועסת על עומרי שלא אמר לה את העסקה עם מוטי הרס"ר, אבל השלימה איתו לאחר שהודה על אהבתו אליה. גילתה על המזימה של רוי. לא הצליחה להשיג את אבני החושן בגלל שינוי ההיסטוריה של רחלי, ולכן פוטרה מהיחידה. הופכת לבת זוגו של עמרי. מגיעה עם עמרי, מיטל ובן על מנת להציל את רחלי. שבה ליחידת הבילוש.
  • מיטל מורי (ליאנה עיון): נערה קשוחה ואסרטיבית, אך מבפנים עדינה. בתה של אילנה. אחותם החורגת של ויקי, רחלי, אודי, יובל ורינת. בתו החורגת של בנדה. נוהגת לשחק כדורגל עם הבנים. מקפידה על המראה החיצוני שלה ובעלת שיער צבוע חלקית (לוורוד בעונה 1, ירוק בעונה 2 ואפור בעונה 3). בעונה 1 היא מאוהבת בלירון ורחלי עוזרת לה למצוא חן בעיניו, והיא ולירון הופכים לזוג, אלא שבסוף עונה 1 הבינה שלירון מיועד לרחלי והם נפרדים. מנשקת את אודי מול אגם כדי לגרום לה לקנא, אך גורמת לו להתאהב בה. זה לא מוצא חן בעיניה והיא עושה כל מה שאפשר כדי שיעזוב אותה. בהמשך מבינה שגם היא אוהבת את אודי והופכת להיות בת זוגו. בעולם המקביל בן זוגה הוא ג'וני. לאחר שרחלי מחזירה את ההיסטוריה לקדמותה, ביום החתונה מיטל נשארת ללא בן זוג. בעונה 3 נוסעת לאילת, ועובדת עם אודי בדוכן המשקאות במלון. מיטל מוצאת חן בעיניו של בן דינר, בעל בית המלון, ובהמשך הוא מנסה לגרום לה לאהוב אותו חזרה. כשאודי מספר לה שהם היו זוג, מיטל מתעצבנת עליו ובוחרת בבן, כשהיא יוצאת איתו לדייט מגלה את האמת על בן. מיטל כועסת על החיזורים של אודי ובן ומחליטה לנסוע עם רחלי בזמן, אולם היא לא הגיעה ל-1937 יחד עם רחלי, אלא ל-2023 שם התברר לה שהיא הפכה לבת זוגו של בן ב-2019, אולם רחלי החזירה אותה. מיטל מנסה להיות עם אודי כדי לשנות את גורלה ולא להיות עם בן, אולם לבסוף משכנעת את אודי לחזור לאגם. בן עזר לה לויקי ולעומרי לחלץ את רחלי מרוי. מיטל ובן עבדו על רוי שבן בא לעזור לו וחטף את מיטל בשבילו ומיטל והוא עזרו לרחלי להשתחרר. הופכת לבת זוגו של בן בהווה, לאחר שהוא באמת הציל את רחלי כמו שהוא אמר לה בעתיד. ככל הנראה בעתיד הציעה לבן לעשות את הקעקוע התואם של שני לבבות קשורים משום שראתה על קיר במחבוא של רוי גרפיטי של שני לבבות קשורים.
  • משה "בנדה" בן-דוד (יוסי מרשק): אלמן. אביהם של ויקי, אודי, רחלי, רינת ויובל. אביה החורג של מיטל. חסר חוש עסקי ולעיתים קרובות נכנס לחובות. בתחילת עונה 1, נכנס לחוב של 500,000 שקלים, וכדי להתחמק מהקנס מביים את מותו בעזרת ילדיו. לאחר זמן מה הוא מסגיר את עצמו ויושב בכלא לתקופה קצרה. משתחרר מהכלא בזכות עסקה שעשו ילדיו עם טדי. בתחילת עונה 2 הוא ואילנה מתחתנים. נכנס שנית לחוב, והפעם הוא מחליט לברוח ועובר לגור אצל דודו של מצליח. בעולם המקביל גר בבית מפואר, ככל הנראה במקום משפחת שיינפלד, ומחזיק במטה אהרון. בסוף עונה 2 ניצל מחובותיו הכלכליים בזכות רחלי. בעונה 3 השתמש בכסף של התורם של אילנה בשביל לעשות כתובת עננים שרשום בה "הצביעו אילנה".
  • אילנה בן-דוד-מורי (עירית קפלן): בעלת מספרה. אמא של מיטל ואמא חורגת של ויקי, רחלי, אודי, יובל ורינת. חברתה הטובה ביותר של ג'סי, חברה טובה של בנדה, אליו נישאה בראשית עונה 2. בעולם המקביל אילנה מחזיקה במטה אהרון ומשלמת לשולץ מדי חודש סכום כספי כדי שהמטה יישאר בידם, מה שבמקור סוזי עשתה. בעונה 3 רבה עם ג'סי על המתנה המכוערת שנתנה לה וכעסה עליה אף יותר כשגילתה שהיא הלכה ועשתה פן במספרה אחרת ולא אצלה כמו תמיד. משלימות לאחר מכן. הייתה הראשונה בשכונה שגילתה שדורי לסבית ומאוהבת ברחלי. העיפה את הטרקטור של סוזי. התמודדה מול סוזי בבחירות לראשות מועצת נרקיס וניצחה בעקבות ההודעה של ניסו. הפכה ליושבת ראש מועצת נרקיס. הפכה את השכונה לאתר מורשת וכן הצילה את ביתם.
  • יובל בן-דוד (אראל מסיקה) (עונה 1, אורח בעונות 2–3): בנו הצעיר של בנדה, אחיה התאום של רינת, אחיהם הקטן של רחלי, ויקי ואודי. אחיה החורג של מיטל. בנה החורג של אילנה. בעולם המקביל משחק כדורגל בקבוצה של נרקיס.
  • רינת בן-דוד (אופק פין) (עונה 1, אורחת בעונות 2–3): בתו הצעירה של בנדה, אחותו התאומה של יובל ואחותם הקטנה של רחלי, ויקי ואודי. אחותה החורגת של מיטל. בתה החורגת של אילנה.
  • מקס: בתחילת היה כלבו של הלמוט ולאחר שהלמוט נרצח בידי גדעון, עבר לגור אצל הבן-דודים.

שכנים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לירון ביטון (טום יפת): שחקן כדורגל, רגיש, ביישן ואמיץ. תלמיד לא-יוצלח, הבן של מגי. בעונה 1 היה בן זוגה של מיטל עד שנפרדו כשהבין שהוא אוהב את רחלי. נחטף בעונה 1 על ידי טדי ושוחרר על ידי אגם. בסוף עונה 1 הופך לבן זוגה של רחלי והם נפרדים באמצע עונה 2. התחיל לשחק אצל צ'יטה מימון בסיועה של רחלי עוד כשהיו זוג והופך לקפטן הקבוצה. בעונה 2 היה בן זוגה של אגם לזמן קצר ולאחר מכן נפרד ממנה כשגילה את מטרותיה האמיתיות. הוא חוזר לרחלי ומסייע לה במעשיה, אך לבסוף נורה על ידי שירזי ומגיע לכור המצרף. בעולם המקביל מת. בתום עונה 2 איתן משמיד את המטה ומציל את לירון. בעונה 3 נוסע לאילת ומנסה להרשים את צ'יטה בהצלחה רבה, בהמשך נוסע לירון לשחק בטוטנהאם, לונדון בעזרתו. חזר לשכונה לאחר שברח מהבחינות, ולא היה לו האומץ לספר על כך. כשהדבר מתגלה כולם כועסים עליו. רחלי נפרדת ממנו. מתפייס עם מצליח. נעל את מוטי במחסן של המכולת של בנדה, ושחרר אותו.
  • מצליח (עידן שקרוקה): נער פחדן ומצחיק, חברם הטוב ביותר של רחלי, מיטל ואודי ובעיקר לירון. נוטה להתחמק מההרפתקאות המסוכנות של רחלי, ולספר סיפורים על סבתו אצלה הוא גר. ידוע במשפט "איך סבתא שלי תמיד אומרת...". עובד בהובלות אצל דודו. בעונה 3 נוסע לאילת ומתקבל לעבודה במלון. מצליח מוצא את העט של הלמוט ומסתבך עם רוי, שמאיים עליו. בעקבות כך מנסה מצליח בכל כוחותיו לגרום לחבורה לעזוב את המלון ולוותר על החיפושים. רוי נעל אותו במערה וקשר אותו, ודורי ורחלי עוזרות לו להשתחרר. התאכזב מלירון לאחר שגילה שזייף פציעה. לאחר מכן הוא ולירון התפייסו.
  • ג'סיקה "ג'סי" (דורין קריו): שכנה מבולבלת ובעלת פה גדול, חברתה הטובה ביותר של אילנה, תמימה, טובת לב, חסרת מודעות, רכלנית, מצחיקה ולעיתים קרובות מבוהלת. בעונה 3 היא ואילנה רבות על המתנה המכוערת שקיבלה מג'סי לחתונה ואחר כך משלימות. מסייעת למשפחת בן-דוד בשעת צרה. עוזרת לאילנה במטה הבחירות שלה.
  • לילוש (אושרת אינגדשט): בחורה קשוחה, דעתנית וחכמה. חברתה הטובה ביותר של ויקי. בעונה 1 מתחברת לאגם אך לבסוף הן רבות. בעונה 2 היא ושלומי נעצרים ולאחר מכן הם מתאהבים והופכים לזוג. בתחילת עונה 3 שלומי סיפר לה שהם היו ביחד, אולם היא דוחה אותו. מתחילה לעבוד במסעדה ששלומי עובד בה. היא ורמי זופניק מנסים לגלות מי הפליל את שלומי בגנבת כספה של אגם, ולבסוף בעזרת אגם הם חושפים שזאת הייתה סוזי. בעונה 3 מתאהבת בשלומי והופכת לבת זוגו. גילתה שאגם נעלמה ועוזרת לסוזי להחזיר אותה. מצאה את אגם בדירה של דורי ומגלה שהיא לא ביימה את החטיפה. בעקבות כך היא מוותרת על הכסף וחושפת את השקר בפני סוזי. היא ושלומי חיברו זמריר בחירות עבור אילנה. גילתה דרך רמי שסוזי משחדת בוחרים על מנת שתנצח בבחירות.
  • שלומי חן (דוד שאול): שכן בשכונה, כותב שירים ומנגן בגיטרה. נחטף על ידי טדי ואיתן ואומר לויקי שטס מחוץ לישראל כדי שלא תחשוד, תוך איומים על חייו. איתן מעביר אותו לרשות המוסד לאחר מכן. נהג לחזר אחר ויקי, עד הוא ולילוש התאהבו במעצרם, והפכו לבני זוג. עזר לויקי וללילוש להוציא את איתן מהכלא. בעונה 3 ויקי סיפרה לו שלילוש הייתה בת זוגו, והוא מנסה להתחיל איתה ללא הצלחה. מופלל על ידי סוזי בגנבת כספה של אגם ומשתחרר בעזרת רמי ולילוש. לאחר השחרור מהכלא השניים חוזרים להיות בני זוג. חיבר עם לילוש את סינגל הבחירות של אילנה.
  • דורי צרפתי (יעל פולמן) (עונה 3): נערה בת 19, עובדת בבית מלון באילת. במלון בו היא עובדת נמצא הפסל של פריצי. דורי מוצאת את המטבע של פריצי המכוסה בזהב, ומראה לרחלי את הפסל. מצילה את השכונקים ומתחברת איתם, בעיקר עם רחלי. אודי מנסה להתחיל איתה, אך בסוף התאהב במיטל. בהמשך מתגלה מצלמה שהשתיל בן בסיכה שלה, הגורמת לחבורה לאבד בה את האמון ולהסתכסך איתה עד שמגלים את האמת. חשפה בפניהם שמשפחת דינר עוקבת אחריהם, עוברת לשכונה, לדירה בה אגם מסתתרת. מתגלה כלסבית ומאוהבת ברחלי לאחר שמספרת על עצמה לאילנה. הפכה לשותפה לדירה של אגם. גילתה במקרה את הסוד של לירון לגבי חזרתו לשכונה וגילתה לרחלי ללא כוונה האמת עליו. חשפה בפני רחלי את אהבתה אליה. גילתה שרחלי נחטפה ודאגה לה. לאחר שרחלי שוחררה, היא הפכה לזוגתה.
  • תבורי (אלון דהן) (עונה 1–2): שכן בטלן, עצלן וקמצן. בעונה 2 עזר לבן דוידים כאשר התחזה לבנדה. נמרוד שכר אותו כדי לרגל אחרי רחלי, אך נתפס על ידי הבן דוידים וסייע להם. בעולם המקביל נראה שהוא השכן היחיד שנשאר בשכונה.
  • הלמוט פולק / יחיעם כספי (אברהם סלקטר) (עונה 1): שכן שקט ומסתורי בשכונה, נכדו של פריצי, בן-דוד של הקוברה. עבר לשכונה בעקבות בן דודו הרשע שגירש אותו מהבית והשאיר אותו בלי גרוש. ירש מפריצי את החצי מהמפה שמובילה לאוצר הכוהנים. והיחיד שידע על האוצר. החליף את זהותו כאשר שכירי החרב של דודו (הקוברה) ניסו להרוג אותו, ועקב בלבול בינו לבין שכנו, יחיעם כספי שבמקרה גם עקב אחריו נהרג יחיעם כספי, והלמוט החליף את זהותו על מנת לשרוד, זה עבד מעולה עד שהחבורה מגלה על האוצר ועל השלד, מה שגורם לבריגדה להבין שלא הרגו את הלמוט, הלמוט נאלץ לברוח מביתו ולהתעמת עם שכירי הבריגדה, עד שהבין שלא יוכל להמשיך את זה לבדו, הוא מספר לרחלי על האוצר של פריצי ומתכוון לתת לה את חצי המפה שירש מפריצי, אך בדיוק איתן וגדעון מגיעים, ולוקחים בכוח מהלמוט את המפה, איתן שהיותו סוכן כפול מנסה להשאיר את הלמוט בחיים, אך גדעון מסיים את העבודה ורוצח את הלמוט. מוריש לרחלי את מקס כלבו ומותיר אחריה את העבודה למצא את האוצר. היחיד שלא הצליח להינצל מתוכניתם של הבריגדה והמוסד.
  • יחיעם כספי (מוזכר בעונה 1): מוזכר על ידי הלמוט. איש שגר בשכונה, חשד בהלמוט ועקב אחריו, גילה את המערה. נהרג כאשר שכירי החרב של הבריגדה נשלחו להרוג את הלמוט והתבלבלו בינו לבין הלמוט. הלמוט לקח את זהותו.
  • מגי ביטון (נטלי עטיה) (עונה 1): אמא של לירון, דאגנית ומנסה להרחיק במהלך עונה 1 כמה שיותר את לירון מההרפתקאות המסוכנות של רחלי, מיטל, מצליח ואודי. עוזרת בבית של השיינפלדים, פוטרה בהמשך מהתפקיד על ידי סוזי, שטענה שצריך להפריד כוחות בין השכונקים לנרקיסים, נחטפה יחד עם לירון על ידי טדי כשרצתה לחפש עבודה חדשה לאחר שהתפטרה מעבודתה הקודמת. בהמשך הצליחה לברוח יחד עם בנה. צמוד לתחילת עונה 2 עזבה את השכונה למטרת עסקים (עזרה לשגריר). ובעונה השלישית אמרה ללירון בטלפון שיספר להם למה הוא ברח מהמבחן הכדורגל בלונדון.
  • פריצי (גלעד קלטר) (עונות 2–3, מוזכר בעונה 1): גרמני טמפלר. ייסד את השכונה. סבו של הלמוט פולק. בעונה 1 הוא תואר כדמות קוסמת, והחשובה ביותר לתושבי השכונה. גילה את מטה אהרון והחביא את המטה. יצר את המערה ואת כל המלכודות שבה ואת הכניסה למערה (הטבעות). בחצר השכונה ניצב פסל בדמותו. בעונה 2 רחלי נסעה לעבר ופגשה אותו כאשר היה צעיר. הנאצים ירו בו ונמרוד מההווה נסע לעבר וטיפל בו. בהמשך רחלי חזרה בזמן כדי להציל את השכונה. היא נפגשה שנית עם פריצי והוא עזר לה. פריצי אמר שכדי להציל את כל תושבי השכונה, רחלי חייבת להשמיד את המטה. בעונה 3 מתברר שהכיר את סולומון דינר ונתן לו את היומן שלו עם מיקום האוצרות. מסתבר שרוי החזיק ביומן שלו וכך הייתה לו גישה לאוצרות הכוהנים. היומן היה גם היומן של איתן.

הנרקיסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת שיינפלד

  • תיאודור "טדי" שיינפלד (מורדי גרשון (עונות 1–2): אביהם של אגם ונמרוד ובעלה של סוזי, בן-דוד של הלמוט. חלק מהבריגדה. האנטגוניסט הראשי של שתי העונות הראשונות. המפקד של הבריגדה מטעם הקוברה, ומנסה להשיג את "האוצר" (מטה אהרון). בסוף עונה 1 נעצר על ידי השוטר רמי זופניק. בתחילת עונה 2 נעזר בבריגדה על מנת להשתחרר ולגנוב את המטה, אך נכשל ונתפס שוב, ושוחרר מהכלא על ידי שולץ תמורת המטה. רחלי חוזרת בזמן על מנת לקחת את המטה לפני טדי ומכאן הוא לא השיג את המטה בעולם המקביל. עולף בסוף עונה 2 על ידי רחלי ונמרוד כאשר הוא, סוזי ושירזי נלחמו נגד רחלי כנראה נכנס לכלא שנית עקב שינוי ההיסטוריה של רחלי.
  • סוזי שיינפלד (יעל שרוני): ראש המועצה המקומית "נרקיס" בעונות 1 ו-2. אמם של אגם ונמרוד ואשתו של טדי. תככנית, רמאית ומתוחכמת. שונאת את השכונקים ואת משפחת בן דוד בפרט. עושה הכול כדי לפגוע בהם ולגרום להם לעזוב את השכונה. בעונה 2 לוקחת את המטה משולץ בעזרת שוחד. בסוף עונה 2 סוזי נראית בחתונה של הבן דוידים, כפי שקרה בפעם הקודמת. בעונה השלישית היא אינה ראש המועצה, מתנגדת לבית החדש ונאלצת לחיות באורח חיים פשוט מעט יותר בעקבות אגם, אלא שבהמשך מעבירה אליה את כספה של אגם בחשאי. בהמשך אגם מגלה על כך בעזרת רמי ולילוש, ומאיימת לדווח עליה למשטרה. לבסוף אגם מוותרת על כך ומנתקת עם סוזי ונמרוד קשר. אגם מאיימת עליה לתת לה את הכסף כדי שהיא תוכל לקנות את השכונה או שהיא תלך לכלא. הצטרפה לשלומי, לילוש ורמי לחיפוש אחר אגם. שוכנעה על ידי נמרוד, שהשכונקים שלחו את אגם לסחוט את כספם. קנתה את השטח של השכונה על מנת להרוס אותה סופית ולהקים תחתיו קניון, תוך כדי ביטחון שאין להם כסף משלהם לקנות את השכונה. לאחר שדרורה מחליטה להפוך את השכונה לאתר שימור, סוזי מחליטה להתחרות על ראשות המועצה, וחושפת שדרורה לא נולדה בנרקיס, מה שמאלץ את דרורה לפרוש. רמי גילה שסוזי משחדת בוחרים על מנת לזכות בבחירות. אגם ניסתה לשווא לגרום לה לפרוש מהמרוץ לראשות נרקיס. בסוף הסדרה לאחר שניסו התפטר מתפקידו והודה בקבלת שוחד, סוזי נלקחה למאסר.
  • אגם שיינפלד (ליהי קורנובסקי): נערה חכמה ועקשנית. אחותו של נמרוד ובתם של טדי וסוזי שיינפלד. אינטרסנטית והישגית. מרגישה בנוח בעולמה המיוחס ותחילה לא מקבלת את תושבי השכונה כשווים. התאהבה באיתן, אשר הפך לבן הזוג של ויקי. הייתה בת זוגו של אודי אך בעונה 2 הם נפרדו. בעונה 2 מתאהבת בלירון, ולאחר מאמצים רבים מצידה הם הופכים לבני זוג לזמן קצר, ולאחר מכן נפרד ממנה לירון, כשגילה את מטרותיה האמיתיות. בעולם המקביל אגם מאוהבת באודי. ביום החתונה, לאחר שרחלי מחזירה את ההיסטוריה לקדמותה בשלהי עונה 2, משתחזרת הזוגיות שלה עם אודי, והיא אף מקבלת מרחלי את הטופס הזוכה בהגרלה כדי שיחזרו לעמוד על רגליהם מבחינה כלכלית והכל יחזור לקדמותו. בעונה השלישית מתברר שהיא מורשית חתימה יחידה על הכסף מהזכייה בלוטו ומשכירה בית חדש וקטן יותר למשפחתה, לו הם מתנגדים. אגם ואודי נפרדו בגלל ויכוח על הכסף. בהמשך סוזי מעבירה אל עצמה את כספה של אגם באופן חשאי וגורמת להפללתו של שלומי. אגם מגלה לבסוף על תחבולתה של סוזי, ומחליטה לנתק קשר איתה ועם אחיה ולעבור לשכונה, שם היא מתקבלת בברכה לאחר שמתנצלת בפני שלומי. אגם מנסה לסייע לתושבי השכונה למנוע את מכירת הבתים שלהם. צבעה את שיערה לחום בעזרת אילנה. ניסתה לאיים על סוזי שתיתן לה את מספר חשבון הבנק שלה כדי לקנות את השכונה, ולא היא תשלח אותה לכלא. ארגנה עם ג'וני "חטיפה" כדי לגרום לסוזי לתת את פרטי חשבון הבנק שלה. דורי עוברת לאותה דירה שאגם נמצאת בה, ובעקבות זה היא עוברת לבית ספר, עד שהיא מגלה שהשביתה מסתיימת. שבה לביתה שבשכונה ונחשפה בטעות על ידי דורי, ובעקבות כך לילוש גילתה שהיא הייתה בביתה שבשכונה כל הזמן. הפכה לשותפה לדירה של דורי ומנסה לשדך בין מיטל ואודי. לאחר מכן מתברר שהיא עוד מאוהבת באודי והיא חוזרת אליו. פועלת נגד סוזי בבחירות למועצה. מנהלת את קמפיין הבחירות של אילנה. ניסתה לגרום לסוזי לרדת ולפרוש מהמירוץ לשווא. התקשרה לניסו וביקשה ממנו להתוודות על הפשעים של סוזי ועל ההפללה של שלומי.
  • נמרוד שיינפלד (אוריה חורש): אחיה של אגם. נער שחצן וציני שגר בשכונה העשירה של נרקיס, שונא את נערי השכונה ומתנכל להם יחד עם חבריו רום וג'וני, כמעט הרג את לירון ואודי בכך כאשר השליך אותם לבריכה בעזרת המטה וניסה להטביעם. השמיד, לכאורה, יחד עם רחלי את מטה אהרון, והציל את כל תושבי השכונה לאחר שהציל את פריצי בשנת 1936. בעולם המקביל נמרוד עובד אצל בנדה ואילנה ושוטף להם את המכונית. עזר לרחלי לקחת את המטה מטדי. בעונה השלישית נאלץ לחיות באור חיים פשוט מעט יותר. אגם מנתקת עם נמרוד ואמו כתוצאה מכך ששיתף פעולה עם סוזי. בעקבות חשיפת השקר של אגם על ידי לילוש, משוכנע שהשכונקים שלחו את אגם לסחוט אותם. גילה לשכונקים שאימו, סוזי, קנתה את השכונה על מנת להקים תחתיו קניון הוא אמר להם בתור מגעילות ולא כדאי להזהיר אותם. לא צוין מה קרה לו בסוף הסדרה.

חברי, מכרי ועובדי משפחת שיינפלד

  • שי-לי וייסברם (דורין ארטשיק) (עונה 1, אורחת בעונות 2–3): חברתה הטובה של אגם. שונאת את השכונקים. מקבלת ממיטל השכונקית ברכה מחוליו בעונה השנייה מתנכלת לויקי בגדוד הצבאי, אך בעונה השלישית נכשלת בכך. צוין בעונה השלישית שאגם ניתקה עמה ושאר חברותיהן את הקשר.
  • יהונתן (ג'וני) פרקש (דניאל ליטמן) (עונות 2–3): חבר טוב של נמרוד ושל רום. שונא את השכונקים ואף מתנכל אליהם. שחקן כדורגל בנבחרת נרקיס. מאוהב באגם. בעולם המקביל ג'וני הוא בן זוגה של מיטל. לאחר שינוי ההיסטוריה של רחלי בעונה השלישית, שב לחזר אחרי אגם. עזר לאגם להעמיד פנים שהיא נחטפה. חבריו קיבלו אותו חזרה לאחר שהפליל את רחלי בתעלול נגד סתווית.
  • רום (אדם הירש) (אורח בעונות 2–3): חבר טוב של נמרוד ושל ג'וני. שונא את השכונקים ואף מתנכל אליהם. שחקן כדורגל בנבחרת נרקיס. בעונה השנייה גם גילה לדרורה על מטה אהרון שבעזרתו סוזי ניצחה בלוטו. בעונה השלישית טס עם ג'וני לחופשה קצרה במיקונוס, מוכן לקבל את ג'וני כחבר חזרה כאשר הוא מאשים את רחלי בתעלול נגד סתווית.
  • שוקי ארז (עמי אנידג'ר) (אורח בעונה 2): עובד אצל סוזי שיינפלד. אגם אמרה לו לעזור לשכונה והוא קנה את כל מכירת החיסול שלהם.
  • אשת הנדל"ן (עדי גילת) (אורחת בעונה 3): המתווכת של סוזי, שקנתה ממנה את השכונה. מכרה את הבית הישן של משפחת שיינפלד. שמה לא צוין בסדרה, אך הוחלט לכנות אותה "אשת נדל"ן".
  • רומן שווארץ (ויטלי ווסקובניקוב) (אורח בעונה 1): יועץ האסטרטגיה של סוזי.

גופי שלטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

משטרת נרקיס

  • רמי זופניק (אבי פניני) (עונות 1 ו-3, אורח בעונה 2): שוטר במשטרת נרקיס. איתן גרם לו לאבד את הכרתו לפני שתפס את טדי, ובסוף עונה 1 עצר אותו. בעונה 2 עובד כספרן בבית ספר "מקיף נרקיס" ומופיע בפרק אחד. בעונה 3 מופיע כאחד הלקוחות במסעדה שבה שלומי עובד, ובהמשך מסייע ללילוש לשחרר את שלומי מהמעצר ולאגם לגלות על מעשיה של סוזי.
  • ניסו קראוס (מיכה סלקטר) (עונות 2–3): שוטר בנרקיס, סוזי משחדת אותו בדרך כלל כדי שיסייע לה. סוזי שיחדה אותו על מנת שישתף איתה פעולה ולא ימצא את הגנב של הכסף של אגם שהגנב בעצם היא. סוזי ביקשה ממנו לחפש את אגם, אך סירב לה ואיים להסגיר אותה, במקרה שתצלצל פעם נוספת. אגם התקשרה אליו להודות בהפללה של שלומי.

מועצת נרקיס ומקיף נרקיס

  • דרורה רגב (עידית טפרסון): מנהלת בית הספר "מקיף נרקיס". שונאת את השכונקים בבית הספר שלה ומפלה אותם לרעה. בתחילת העונה השנייה הייתה ממלאת המקום של ראש המועצה לשעבר סוזי אשר שילמה שוחד כדי שתחזור לתפקיד וכך דרורה חזרה להיות מנהלת בית הספר. דרורה ניסתה למצוא כיצד סוזי שיחדה את חברי המועצה וזכתה בלוטו כדי להדיח אותה. לאחר שהכול חזר לקדמותו מסופר שדרורה חזרה להיות ראש המועצה במקום סוזי. בעונה השלישית דרורה מקצצת תקציבים כדי לסגור את חובות המועצה ובין היתר מבטלת את החוזה שסגרה עם צ'יטה מימון ומנסה למכור את השכונה. רוצה להפוך את השכונה לאתר שימור. נאלצת להקדים את הבחירות בגלל סוזי. סוזי גילתה שדרורה אינה נולדה בנרקיס, כיוון שהיא נולדה בתוך רכב בכביש החוף, ולכן מנועה מהתמודדות על ראשות המועצה.
  • גלית (יעל יקל): אישה מבולבלת מאוד, מפחדת מסוזי. העוזרת של ראש המועצה האזורית נרקיס. בעונה 1 הייתה העוזרת של סוזי. מכיוון שסוזי איבדה את כל הכסף שלה בגלל טדי, עד תחילת העונה השנייה גלית הייתה העוזרת של דרורה. אולם בהמשך הפרקים סוזי שילמה שוחד לחברי המועצה כדי שיקבלו אותה בחזרה. בזמן ששירתה את סוזי, גלית מצאה בעונה השנייה חוב ישן של בנדה על סך 214,000 שקלים ו-30 אגורות. סוזי ביקשה ממנה למצוא חוב מפני שרצתה להתנקם בשכונקים על התרגיל שעשו להם. לאחר שינוי ההיסטוריה של רחלי והחל מסוף העונה השנייה, דרורה חזרה להיות ראש המועצה. בזמן ששירתה את דרורה, בעונה השלישית גילתה שהשכונה לא בבעלות הדיירים אלא בבעלות המועצה. אך, לקראת סוף העונה השלישית, סוזי חשפה בפני כולם שדרורה נולדה בתוך רכב בכביש החוף, ושמי שלא נולד בנרקיס לא יכול לרוץ לבחירות. עקב כך, הודחה דרורה מתפקידה. לאחר מאבק בין אילנה לסוזי, אילנה לקחה את הבחירות משום שכל חבריה עזרו לה – כולל גלית.
  • גיתית (נועה לזר קינן) (עונה 1, אורחת בעונה 2) : מנהלת מסעדה יוקרתית במתחם הגולף שבנרקיס. מסעדה בבעלותה של משפחת שיינפלד. קשוחה, רצינית ומסורה. פיטרה את ויקי בן-דוד שעבדה אצלה, עקב סכסוך עם אגם שיינפלד. במחצית העונה התבצע שוד אצלה במסעדה, גיתית לא מצליחה להתאושש ומתפטרת. המסעדה עברה לבעלותה של אגם שיינפלד, בתה של סוזי. בעונה 2 בפרק הראשון, מתגלה גיתית מנהלת ספא.
  • סתווית (נועה קולר): מורה ממורמרת בבית ספר "מקיף נרקיס". מחנכת הכיתה של השכונקים, ושל נמרוד וחבריו. חסרת רגש והתלהבות. בעונה השלישית פותחת בשביתת מורים בעידודה של החבורה בעקבות הקיצוצים.
  • צ'יטה מימון (טל מוסרי) (עונות 2–3): שחקן כדורגל מפורסם אשר הגיע לנרקיס כדי לאמן את קבוצת הכדורגל של נרקיס. מוצא את הכישרון של לירון ומציג אותו מול המנג'ר של טוטנהאם הוטספר. בעונה 3, בעקבות הקיצוצים שדרורה מבצעת, היא לא מוכנה לשלם לו והוא עובר לאמן באילת. צ'יטה צופה בלירון משחק ומתרשם ממנו, ולבסוף מציע לו לטוס ללונדון ולשחק בטוטנהאם הוטספר.
  • יגאל (הרצל טובי) (אורח בעונה 1): עובד בהוצאה לפועל, חייב את בנדה בחוב של 500,000 ש"ח. השכונה זייפה את מותו וכשניסה להוכיח את זה שהוא חי אילנה גירשה אותו. שיתף פעולה עם ורשבסקי כדי להוכיח את קיומו ובנדה נשלח לכלא אך בסוף עונה 1 הבן דוידים שילמו את החוב ובנדה השתחרר.

סוכנים במוסד

  • איתן שרוני (אסף הרץ) (עונה 1–2): שחקן גולף מקצועי. בעל מצפון חברתי ואישי בניגוד לחבריו האליטיסטיים. באמצע עונה 1 מתברר שעובד אצל טדי בבריגדה. ירה ברמי ולכאורה הרג אותו. הפך לבן זוגה של ויקי, אשר נפרדת ממנו בסוף עונה 1. בסוף עונה 1 נודע כי הוא סוכן מוסד ושהיה צריך להיות עם ויקי כחלק מהמשימה, אך מתאהב בה. בעונה השנייה החליף את המטה במטה מזויף כדי שלא ייגנב. בהמשך נורה על ידי הבריגדה ונחטף על ידי הבת של הקוברה מבית החולים. הופלל על ידי הבריגדה בכך שהוא מנהיג הבריגדה, ישב בכלא לתקופה קצרה ושוחרר על ידי שולץ. ורשבסקי מסייע לו להשתחרר כדי לדבר עם ויקי. הוחזק אצל דב ביחד עם ויקי והשתחרר ממנו באמצעות סיכה, השמיד את המטה תוך הקרבה עצמית כדי לשנות את ההיסטוריה.
  • עידן ורשבסקי (גל פרציגר) (עונה 1–2): שוטר במשטרת נרקיס. באמצע עונה 1 נסחט כדי לעבוד עבור הבריגדה, אך בסוף העונה, נודע כי הוא בעצם סוכן של המוסד. בתחילת עונה 2 תופס את טדי לאחר שברח מהרכב המשטרתי. הביא לויקי את כל המידע על מטה אהרון. אחרי שרחלי שינתה את העבר מתגלה כי הוא התקשר לשחרר את ויקי מהצבא, ולא איתן. המליץ על ויקי ליחידת הבילוש במשטרה הצבאית.
  • שולץ (אמנון וולף) (עונה 2): אדם זעוף וקשוח. ראש המוסד, מפקדו של ורשבסקי. הכניס את איתן לכלא לעשר שנים, ושחרר אותו ואת טדי מהכלא תמורת המטה. קיבל שוחד חודשי עבור הישארות המטה ביד משפחת שיינפלד. בעולם המקביל מקבל שוחד מאילנה במקום סוזי.
  • לוסי (אלה רוזנצוויג) (עונה 2): סוכנת במוסד. נשלחה על ידי איתן לשמור על ויקי בצבא, והגנה עליה כאשר הבריגדה תקפה את המוסד.

משטרה צבאית והצבא

  • סמל עומרי (תמיר גינזבורג) (עונה 3): חייל המנהל את המשטרה הצבאית בבסיס. מחליף את איילת (שירי) לאחר שהשתחררה מצה"ל על מנת להיות קרוב לויקי ולעזור לה במבצע. מנהל זוגיות מזויפת עם ויקי למען המשימה. כועס על וויקי מכיוון שהרסה את המשימה. נשלח על ידי ורשבסקי לאמן את ויקי עבור שיבוצה במוסד. מתנגד שויקי תחזור ליחידה. הוא וויקי מתנשקים. ויקי כועסת עליו כי לא סיפר לה על העסקה עם מוטי הרס"ר אבל משלימה איתו לאחר שהוא מתוודה על אהבתו כלפיה. נפצע במרדף אחר רוי. הופך לחבר של ויקי. מוטי הטיל עליו שיעקוב אחרי רחלי, אולם הוא חושף בפני ויקי את משימתו. בא עם ויקי, מיטל ובן על מנת שחרר את רחלי. לאחר מכן סיפר למוטי שרוי העביר את האוצרות לידי המדינה ושלרחלי אין יד במעשה, לאחר שהוא עצר את רוי ואת לנה.
  • רב"ט דיקלה לוקסמבורג (דר זוזובסקי) (עונה 3): חיילת המשרתת ביחידת הדוגמנות. בתחילה מתנכלת לויקי ומזלזלת בה, אך בהמשך הן מתחברות כתוצאה מעזרתה של ויקי לעזור לה להפוך לבת זוגו של ליאם. דקלה יודעת על הזוגיות לכאורה שבין ויקי לבין עומרי, ומפרגנת להם. מתברר שהיא שוטרת סמויה. ויקי גילתה לה על תמונתו של סולמון והיא זימנה את רחלי לחקירה.
  • רס"ן מוטי ברקו (אילן גנני) (עונה 3): התחזה לרס"ר מושחת ביחידת הדוגמנות, שמקבל כספים לא חוקיים כדי שייתן שחרורים לחיילים שלו. מתברר שהוא המפקד של שוטרי בילוש במשטרה הצבאית, שאחראי על חקירת מיקום אוצר הכהנים. הטיל על עמרי שיעקוב אחרי רחלי, מכיוון שלטענתו היא הגנבת האמיתית של האוצר. בא לשכונה על מנת לעצור את עמרי ורחלי, וננעל במחסן המכולת של בנדה על ידי לירון, לאחר ששוחרר מהמחסן עומרי סיפר לו שרוי למעשה העביר את האוצרות לידי המדינה ולרחלי אין יד במעשה. החזיר את ויקי ליחידה. משום מה קורא לשירי כל הזמן בשמה הבדוי "איילת".
  • טור' שירי "איילת" (ספיר דרמון) (עונה 3): מזכירה ביחידת הדוגמנים בצה"ל שעבדה בשם "איילת". עמדה לחשוף את ויקי כשוטרת סמויה, והשתחררה מצה"ל עקב מחלת הצליאק, אולם לבסוף חזרה. מתברר שהיא שוטרת סמויה. משום מה מוטי קורא לה כל הזמן בשמה הבדוי "איילת".
  • רב"ט שרי בדוסה (שיר אברמוב) (אורחת בעונה 2–3): מפקדת בגדוד של ויקי ושי-לי בצבא. אישה רגזנית וקשוחה ששונאת את ויקי. בעונה 3 משתחררת מצה"ל והופכת לאחראית משמרת במלון הדקלים אשר נמצא באילת. מתנכלת אל הבן דוידים במלון, ובהמשך פיטרה את השכונקים, בעקבות הלשנה של מצליח. אך החזירה אותם בגלל בן. סייעה לדורי להשתחרר מרוי, מכיוון שהיא לא חיבבה אותו. פוטרה מהמלון עקב עיקול רכושו של רוי

הבריגדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "הקוברה" (יהודה מור) (אורח בעונות 1–2): מפקד הבריגדה לשעבר. ירה באביו של איתן מול עיניו כשהיה קטן. אביה של נינה. בזרועו יש קעקוע של נחש קוברה. נורה על ידי ויקי. לאחר מותו כלוא בכור המצרף.
  • נינה "האנקונדה" (לירז צ'רכי) (עונה 2): הבת של הקוברה, מפקדת הבריגדה לאחר שאביה מת. חטפה את איתן מבית החולים. עברה לגור בשכונה והותירה לנחש הארסי שלה להכיש את רחלי במטרה לקבל את המטה. נורתה על ידי ויקי לפני שהפעילה את המטה המורעל על החבורה, ולאחר מותה דמותה כלואה בכור המצרף. בעולם המקביל הורגת את לירון ומשמידה את המטה עם רחלי.
  • גדעון (יורם יוספסברג) (עונה 1): היה חייל ותיק בבריגדה, ורצח את הלמוט. שונא את איתן. ונהרג בעונה 1 על ידי דלת המערה של פריצי שניסה לפתוח בעזרת גרזן.
  • איגור (ערן שראל) (עונה 1): היה חייל בבריגדה. נשלח על ידי הקוברה כדי להחליף את גדעון בתפקיד. כמעט מת במערה של פריצי. איתן הרג את איגור כיוון שניסה להרוג את ויקי.
  • דב (בועז קונפורטי) (עונה 2): חייל בבריגדה. עבד אצל נינה. הצליח לגלות את המיקום של המוסד בעזרת השבב ששתל בכומתה של ויקי. המוסד תפס ושלח אותו למעצר. הפליל את איתן שהוא המפקד של הבריגדה, ולאחר שטדי שוחרר, החל לעבוד בשבילו. חטף את ויקי ואיתן, אשר הצליחו להתחמק ממנו. נכנס בגלל איתן לתרדמת בקרוואן של נינה.
  • שירזי (אייל סלמה) (עונה 2): חייל של טדי אך נשכר על ידי סוזי להשתלט על השכונה, פינה את תושביה וחטף את רחלי. התעלף בסוף עונה 2.
  • סטיב (גיל וייס) (עונה 2): חייל בבריגדה. נשלח על ידי נינה למצוא את ויקי ולחטוף אותה. הוא מאתר אותה ומעלה אותה לרכב. כשהיא בורחת לו, נינה מגלה את זה והורגת אותו.

משפחת דינר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בן דינר (גל פופולר) (עונה 3): גר באילת ומנהל את מלון דקלים, בוס די שטותניק. בן דוד של רוי. מתאהב במיטל ומתקרב אליה. מחזיק בעט של הלמוט ובפסל של פריצי שנגנב על ידי סבו, ומנסה להרחיק את החבורה מהאוצר. יוצא עם מיטל לדייט. אודי הקליט את השיחה שלו עם רוי וחשף מול מיטל את המזימה שלו ושל רוי. למרות הכל לא רוצה לוותר על מיטל. עשה יחד עם רוי עסקה בינם לבין השכונקים. הגיע לנרקיס על מנת לשוב לחזר אחרי מיטל, וכמו כן התוודה בפניה שהוא ברח מרוי, ושהוא כבר לא בקשר עם משפחתו. בשנת 2019 הפך לבן זוגה של מיטל וגר יחד איתה ב-2023. עזר למיטל ויקי ועומרי להציל את רחלי מרוי. עבד על רוי שהוא בא להתפייס איתו וחטף את מיטל בשבילו אך מיטל והוא עזרו לרחלי לברוח. רוי גילה שבן בגד בו ועזר לרחלי ומיטל וניסה להרביץ לבן. כאשר רוי ניסה לחנוק את בן ורחלי ניסתה לעזור לבן, רוי בטעות נפל מהחלון ונהרג, ובן הופך לבן זוגה של מיטל בהווה.
  • סולומון דינר (אופק אהרוני) (אורח עונה 3): סבא של בן ורוי, עזר לפריצי להסתתר ב-1937 וקיבל ממנו יומן עם מיקום האוצרות. גנב את אוצר הכוהנים והחביא אותו במנהרה, ומעליו בנה ב-1960 את מלון דקלים, עם הכסף מהאוצרות הגנובים. בעצת רחלי, שרף את היומן של פריצי וכך שינה את העתיד.
  • רוי דינר (מיכאל מושונוב) (עונה 3): האנטגוניסט הראשי בעונה 3. בן דוד של בן. בן אדם אכזר ועם "אצבע קלה על ההדק". חלק מהמקרים שלו עם החבורה הם: מאיים על מצליח על מנת שהחבורה תעזוב את המלון. נעל את מצליח במערה וקשר אותו. תפס את דורי, ושרי עזרה לה להתחמק ממנו. שרף את המנהרה כשדורי, מצליח ורחלי נמצאים בתוכה וכמעט הרג אותם ומאיים על החבורה שיהרוג את משפחתם אם לא יתנו לו את הכסף שנתן להם. שומר את היומן של פריצי בחדר סודי במשרד המשותף לו ולבן. מנסה למכור את אבני החושן. בעת המרדף אחריו מגלה שאבני החושן נעלמו לפתע, כמו כן גילה שגם היומן ושאר העסקאות שביצע נעלמו גם הם ושכל רכושו מעוקל, ויודע כנראה שידה של רחלי במעשה. שולח בחורה בשם לנה לחטוף את רחלי. רצה שרחלי תחזיר אותו לתקופה של סבו על מנת להשיב את ההיסטוריה כפי שהייתה מקודם. רחלי היממה אותו עם מוט לוהט. התאושש. בן עבד עליו שהוא רוצה לעזור לו אך בגד בו ושחרר את רחלי. כעס על בן וניסה להרוג אותו. נתפס על ידי עומרי וויקי. השתחרר מהם וניסה שוב להרוג את בן. כאשר רחלי ניסתה להציל את בן, הפילה את רוי מהחלון בשוגג. רוי נהרג כתוצאה מכך. ע"פ הסדרה מעורבבים, רוי שרד את הנפילה, רק עם שבר ביד.

עובדי ואסירי הכלא[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלברט (שמוליק כהן) (עונה 1, קול בעונה 2): אסיר אשר חלק תא עם בנדה בעונה 1, והתחבר איתו. סייע לבנדה להתחמק משליחיו של טדי. בעונה השנייה מנסה לעזור לרחלי עם הקלטתו של טדי וסוזי אך לא מצליח.
  • איציק (יונתן מילר) (אורח בעונה 2): סוהר בבית הכלא שבו טדי ואיתן כלואים, ועובד עבור טדי שיינפלד.
  • אולג (אולג לוין) (אורח בעונות 2–3): אסיר שהיה בכלא יחד עם טדי ואיתן, והשתחרר. נשלח על ידי טדי למצוא את המטה במערה, וכשגילה את ערכו של המטה רצה אותו לעצמו, ניסה לפתוח את הסימן של היד במערה ונהרג. נמצא בכור המצרף. וניסה להרוג את נמרוד בשנת 1936. בעונה השלישית חזר לחיים עקב שינוי ההיסטוריה של רחלי. תצפת על החבורה במכולת וגילה על האפשרות לחזרה בזמן.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לנה (עלמה בארי) (אורחת בעונה 3): בריונית של רוי. נשלחה לשכונה על מנת לחסל את משפחת בן דוד אם הם לא יוותרו על הכסף ואם יוותרו תקנה עגבנייה ותלך. נשלחה שנית לחטוף את רחלי. עמרי וויקי התקיפו אותה במפתיע ונטרלו אותה. לא צוין מה קרה לה בסוף הסדרה.
  • רוני (לירון ברנס) (אורח בעונה 3): האחראי על שבוע האופנה. רוי איים עליו לכבות את האור בתצוגה כדי לאפשר לו לבצע את מכירת אבני החושן.

מונחים ומקומות חשובים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מטה אהרון – מטה אהרון מהתנ"ך שנוצר מלפני יותר מ־3,000 שנים. המקל של הכהן הראשון, "האוצר של פריצי". המטה עבר בתורשה עד שהגיע לפריצי שהחביא אותו במערה שהוא בנה עם פרויקט השכונה שלו. אנשים רבים ניסו לגנוב את המטה לעצמם, אך ללא הצלחה, חלקם אף נהרגו. רחלי והחבורה מצאו את המטה אחרי הרבה שנים שהוחבא שם. למטה כוחות על טבעיים כגון לרמות בהגרלות ובמשחקים. ובגלל זה קוראים לו גם "מטה הניצחון" לעצור ולהפיל עצמים בתנועה (כדורי אקדח וכו'), להפוך לנחש ועוד. כשהמטה מתחמם הוא משאיר כווייה עם האות F על היד שמאפשר לחזור לפתחי זמן ולעבור בזמנים. איתן הקריב את חייו כדי להשמיד את המטה כאשר רחלי ניסתה להשמידו.
  • האות F – האות הראשונה בשם פריצי באנגלית והחתימה שלו. מטה אהרון, הידית שבמערה החדשה שהתגלתה בעונה השלישית, וכל דבר חם משאירים כווייה בצורת האות F על היד אם נוגעים בהם. באמצעות הסימן ניתן לחזור בזמן דרך פתחים שעליהם מוטבע ציור של כף יד עם הסימן, לאחר הכניסה לפתחי הזמן מגיעים לכור המצרף ולאחר מכן אפשר לחזור לעבר, כל פעם שנוגעים באחד מאוצרות הכוהנים מרגישים כאב באזור הסימן. האות F הופיעה לראשונה בעונה השנייה אצל רחלי ונמרוד אשר נלחמו על מטה האהרון וגרמו לו להיעלם. בעולם המקביל רחלי קיבלה ביחד עם נינה את הכווייה מהמטה במקום שרחלי תקבל כווייה מהמטה יחד עם נמרוד. לאחר שינוי ההיסטוריה, לנינה, לרחלי ונמרוד כבר אין את האות F על היד. לקראת סיום העונה השלישית האות F חזרה ליד של רחלי עקב כך שהיא השתמשה בידית של המערה אשר התחממה כאשר ניסתה לגעת בה. אולם לאחר כמה פרקים הכווייה נעלמה וכרגע אין אף אחד עם האות F על היד.
  • פתחי הזמן – מקומות שעליהם מוטבע ציור של כף יד עם האות F. כל מי שיש לו את הסימן על כף היד יכול לחזור בזמן דרך פתחים אלו. פתחים אלו מובילים גם לכור המצרף. אנשים ללא הסימן יושמדו אם ינסו להיכנס לפתח. לדוגמה, אולג שהתאדה כאשר ניסה לחזור בזמן מהפתח שבמערה (לאחר שרחלי שינתה את ההיסטוריה, אולג חזר לחיים). פתח זמן אחד הופיע לאחר שרחלי קיבלה עוד פעם את סימן הF בעונה השלישית.
  • כור המצרף – מקום לבן. נוצר על ידי מטה אהרון. אפשר לחזור בזמן בעזרת הכווייה באות F. המתים בסדרה נמצאים שם: הקוברה, נינה, אולג ולירון שחזרו (לירון ואולג) לחיים לאחר שרחלי שינתה את ההיסטוריה.
  • העולם המקביל – כשרחלי נסעה לעבר ומילאה את טופס ההגרלה עם המספרים הזוכים, היא שינתה את העתיד ויצרה עולם מקביל. בעולם המקביל המשפחה שלה גרים בוילה של משפחת שיינפלד, והם לעומת השיינפלדים מפונקים. אילנה משלמת לשולץ סכום כסף מדי חודש כדי שהמטה יישאר אצלם לתמיד. בנוסף בעולם המקביל נינה הרגה את לירון ונאבקה עם רחלי על המטה שהושמד לאחר מכן. בנוסף, מיטל בת זוגו של ג'וני ביקום המקביל ומשפחת שיינפלד הופכים לעניים.
  • הפסל של פריצי – הפסל של מייסד השכונה שמתגלה כבעל כוח על טבעי כאשר עובדים של טדי שיינפלד רוצים לפנותו מן השכונה. בפרק הפתיחה בעונה השלישית, בעקבות השמדת המטה, הפסל נעלם מהשכונה ובסוף הפרק מתגלה שהוא במלון באילת שדורי עובדת בו כיוון שסלומון דינר גנב יחד עם היומן ואבני החושן.
  • אבני החושן – חלק מאוצר הכהנים. האבנים נמצאים בחדרו הסודי של רוי דינר, ונעלמו בחזרה למערה שבה מצא אותם סולומון בהתחלה בעקבות שריפתו של היומן. רוי תכנן למכור אותם.
  • כלי החרס – חלק מאוצר הכהנים, הצבא מחזיק בהם.
  • היומנים של פריצי – בתוך היומנים מופיעים מקומות אוצר הכהנים, הסבר על האות F, הסבר על כור המצרף, חידות, השיטות של פריצי ועוד. פריצי נתן לסלומון לשמור על היומן (ובכך גם גנב את אבני החושן ובנה את המלון ב-1960). אחד מהם נשרף על ידי סלומון לאחר שרחלי הסבירה לסולומון על נכדיו, רוי ובן. היומנים הללו הם גם יומניו של איתן.
  • הבריגדה – ארגון פשע שמטרתו היא למצוא את אוצרות הכוהנים, עבדו בו;טדי, גדעון, איגור, שירזי, נינה, הקוברה, דב, סטיב ואף איתן שהיה סוכן כפול של הממשלה (גם ורשבסקי היה סוכן כפול של המוסד), הרגו את הלמוט פולק, חטפו את לירון ומגי.
  • המלכודות – המלכודות בדרך לאוצר;שער אש, מאה אבנים ממלוכדות ודלת פלדה מיוחדת עם מנגנון.
  • שבע הטבעות – שבע טבעות הפותחות את דלת הפלדת במערה לאוצר, הטבעות היו אצל; בנדה (בעבר של אילנה), לילוש, תבורי, מגי (בפועל של איתן), ויקי (בן דוד), ג'סי ושכנה לא ידועה. הטבעות נוצרו שוב בעזרת המטבע של פריצי.
  • המפקדה של הבריגדה – מפקדת הבריגדה, בה יש את כל השליטה על מצלמות ברחבי השכונה, מגרש הגולף, המסעדה ובית משפחת שיינפלד. נמצא מתחת לבית משפחת שיינפלד והכניסה אליו דרך מרתף היינות של המשפחה. לירון ומגי נחטפו לשם, הקוברה נחשף בבריכה של השיינפלדים ונרצח שם על ידי ויקי.

פרקים מיוחדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפתיחת העונה הראשונה והשנייה הופיעו ב-VOD של HOT שני פרקים מיוחדים שמסכמים את העונות הקודמת (בעונה השנייה את העונה הראשונה ובעונה השלישית את העונה הראשונה והשנייה.) פרקים אלו עזרו לצופים לסכם את העונות הקודמות אחרי ההפסקה של בין העונות ובנוסף גם הנאה קטנה לצופים. בפרק המיוחד של עונה 3 הבמאי תום אבני הוסיף גם כמה חלקי מאחורי הקלעים של הצילומים וההכנות לעונה השלישית והצצה לעונה השלישית.

  • פרק מיוחד עונה 2 – פרק קצר שבו רחלי מסבירה על אירועי העונה הראשונה תוך כדי שידור קטעים מהעונה.
  • פרק מאחורי הקלעים (עונה 3) – פרק מיוחד ששודר בתחילת העונה השלישית בבימויו של תום אבני. בפרק משולב גם ראיונות של השחקנים, במאים, תסריטאים ויוצרים של הסדרה (חדשים וישנים) כאשר הם מסבירים על העונות הקודמות.
  • פרק פרידה – פרק מיוחד ששודר בסוף העונה השלישית בבימויו של תום אבני. בפרק משולב גם ראיונות של השחקנים, במאים, תסריטאים ויוצרים של הסדרה (חדשים וישנים) כאשר הם נפרדים מהסדרה

סיווג גילים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות מראות דם קשים ולטענת מועצת הכבלים והלווין שהתוכן המשודר אינו הולם לצפיית ילדים הוחלט להגדיר כמה מהפרקים האחרונים בעונה הראשונה לצפייה מגיל 14+ בלבד. למרות הגבלה זו, ניתן לראות שילדים רבים פסחו על התקן ולא אימצו את ההמלצה לפי אחוזי הצפייה[3]. דבר זה חזר על עצמו שנית – לאחר שידורם של פרקים בהם התבצע שימוש בנשק חם/קר והימורים בלתי חוקיים הוחלט במועצה להפסיק את שידור הסדרה לזמן קצר. דבר זה הוביל להמון ביקורות שליליות על תוכן הסדרה. בעקבות לחץ מהקהל נקבעה פשרה בה נדרש לסווג את כל העונה השנייה לצפייה מגיל 14+ ולהעבירה לשעות הערב (20:30), העונה השלישית חזרה לסיווג הגילים 8+ ולשעה האולטימטיבית לשידור הסדרה – 15:40.

הצלחה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

המחצית הראשונה של העונה הראשונה רשמה יותר מ-3 מיליון הורדות ב-HOT VOD, ואפליקציית המובייל של הסדרה זכתה להצלחה רבה.[4]

בינואר 2015 יצא אלבום מדבקות רשמי לסדרה, ושנתיים אחר כך בפברואר 2017 יצא אלבום מדבקות נוסף לסדרה.

בפברואר 2015 יצא ספר רשמי לסדרה הנקרא "השכונקים בעקבות היהלומים האבודים" המספר על השכונה עוד לפני תושביה ועל אבא של מיטל עשר שנים אחרי שהוא נכנס לכלא, והוא חוזר במטרה למצוא את אוצר היהלומים שהחביא בשכונה. בספטמבר 2016 יצא ספר שני לסדרה לקראת העונה השנייה שנקרא "השכונקים במירוץ לאוצר".

בשל העובדה שהיא כוללת תכנים הקשורים להימורים, אף על פי שמדובר בסדרה המיועדת לילדים ונוער, הורתה מועצת הכבלים והלוויין להפסיק את שידורי הסדרה ולהוריד פרקים מסוימים של הסדרה מה-VOD. בשל כך, הופסקו שידורי הסדרה באוקטובר 2016 למשך כחודש. לבסוף, בעקבות לחץ של הצופים, הושגה הסכמה בין מועצת הכבלים והלוויין להוט, לפיה הסדרה תעבור לשידורים בשעות הערב המאוחרות. מלבד זה, כך סוכם, פרקים שהוכנו כשהם מכילים תוכן הקשור להימורים ייערכו מחדש לפני שידורם, ובנוסף בתחילת כל פרק תופיע הודעת אזהרה על תוכני הסדרה, אולם המחצית השנייה של העונה השנייה חזרה לשיבוצה המקורי ומשודרת בשעות הצהריים.

מופעי שכונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2015 התקיימו 7 הופעות של "שכונה בהופעה" – מופע המבוסס על העונה הראשונה. במקביל להופעות, יצא לאור ספר שמבוסס על עלילת העונה הראשונה בשם "השכונקים בעקבות היהלומים האבודים".

במרץ 2017 כוכבי הסדרה הופיעו ב"שכונה בהופעה 2" שחל בחג פורים ברחבי הארץ (חיפה, תל אביב ובאר שבע). בסוף ההופעה, נרמז כי צפויה עונה שלישית.

זכיות בפרסים ועליית הסדרה בישראל ובפורטוגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2014 זכתה הסדרה בתואר "סדרת השנה הישראלית" במגזין " ראש אחד".

במאי 2015 זכה פתיח הסדרה במקום השלישי ב"מצעד השירים" של הערוץ הראשון וב-2 בנובמבר 2016, עלתה העונה הראשונה בפורטוגל בערוץ RTP2, בשם "O Bairro", ושודרה בעברית בליווי תרגום לפורטוגזית. ובינואר 2018 זכתה הסדרה במקום הראשון לסדרת הנוער של 2017 בטקס נבחרי פרוגי.

בתרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בסדרה "סקיי" אריק וסקיי רואים את הקטע מהעונה הראשונה שבו אגם סוטרת לאודי, כשעל הדרך מסביר אריק לסקיי על העניים והעשירים שבכדור הארץ.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שכונה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ https://www.maariv.co.il/culture/tv/Article-935995 ליהי קורנובסקי גרסת בוליווד: הסדרה הישראלית שנמכה להודו, פורסם באתר מעריב
  2. ^ https://www.ice.co.il/tv/news/article/872727 הישג ענק לסדרה הישראלית: זו המדינה שתגיע אליה, פורסם באתר ice
  3. ^ סופרגול supergol (2015-02-18), כתבה על שכונה בגיא פינס, נבדק ב-2018-06-26
  4. ^ גילי איזיקוביץ, נתוני צפייה מסחררים לסדרת הנוער "שכונה", באתר הארץ, 16 בדצמבר 2014
2016:
החממה
פרסי נבחרי השנה של פרוגי - סדרת הנוער של השנה
2017
2018:
אילת