ביג'נדר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טרנסג'נדריותטרנסג'נדריות
ערך זה הוא חלק מסדרת ערכים
בנושא זהות מגדרית
עוד בנושא
פורטל להט"ב
דגל הבי-ג'נדר (דו-מגדריות). הדגל נוצר על ידי נטלי פוקס ב-2009. הוא מייצג הן את מי שנולד זכר או נקבה, הן את מי שבחר להתאים את מגדרו והן את מי שנולד אינטרסקסואלי, וכן כל קומבינציה אחרת, כגון מי ששואף לשנות את מינו. הרצועה האמצעית משלבת צבעי ורוד (נשי) ותכלת (גברי) ומסמלת את הערבוב בין המגדרים. בדגל זה נעשה שימוש גם על ידי קהילות אינטרסקסואליות.

בִּיגֶ'נדֶראנגלית: Bigender; הלחם בסיסים של התחילית "בי" (דו) והמילה "ג'נדר" (מגדר)) הוא מונח המתאר אדם בעל שתי זהויות מגדריות (או יותר) נבדלות, במקביל או באופן המשתנה בזמן (ג'נדרפלואיד[דרושה הבהרה]). המושג ביג'נדר נכלל תחת הקשת הטרנסג'נדרית. במחקר מ-1999 שנערך על ידי מחלקת סן פרנסיסקו לבריאות הציבור נמצא כי בקרב האוכלוסייה הטרנסג'נדרית, פחות מ-3% מאלה שהמגדר שיועד להם הוא גבר ופחות מ-8% מאלה שהמגדר שיועד להם הוא אישה, מזדהים כביג'נדרים.[1]

שימוש במונח[עריכת קוד מקור | עריכה]

המונח הופיע מתוך הקהילה הטרנסג'נדרית עצמה ולא ממקור חיצוני (בניגוד למונח "טרנסקסואל" שהוגדר לראשונה בידי ארגוני בריאות הנפש).

משום שביג'נדר הוא עדיין מונח המוגדר על ידי עצמו, לא ניתן לתת מתאר של התנהגות ביג'נדרית טיפוסית. כל תיאור של ביג'נדר הוא רק דוגמה לדרך שבה אדם המגדיר את עצמו כביג'נדר יכול להיראות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא להט"ב. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.