גמר הליגה האירופית 2011

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גמר הליגה האירופית 2011
אירוע הליגה האירופית 2011
תאריך 18 במאי 2011
מיקום אצטדיון אביבה, דבלין, אירלנד
השחקן המצטיין רדאמל פלקאו (פורטו)
שיפוט קרלוס ולאסקו קרבאייו (ספרד)
צופים 45,391
2010
2012
uefa.com

גמר הליגה האירופית 2011 התקיים באצטדיון אביבה בדבלין, אירלנד ב-18 במאי 2011, ובו נקבע כי הזוכה בטורניר הליגה האירופית לעונת 2010/2011 היא פורטו הפורטוגלית, שניצחה במשחק את בת ארצה ספורטינג בראגה בתוצאה 1-0. הייתה זו המהדורה הארבעים של המפעל, והשנייה מאז המעבר מגביע אופ"א לליגה האירופית. כמו כן, היה זה משחק הגמר האירופי הראשון אי פעם המשוחק באירלנד.

בפעם השמינית בתולדות משחקי גמר המפעל, נפגשו שתי קבוצות מאותה המדינה בשלב הגמר. היה זה גמר כל-פורטוגלי ראשון בתולדות המפעלים האירופים, והפעם הראשונה מאז גמר גביע אופ"א 2007 בו נפגשות שתי קבוצות מאותה המדינה בגמר. פורטוגל הייתה למדינה החמישית ששולחת שתי נציגות לגמר המפעל, אחרי איטליה (ארבע פעמים), אנגליה, גרמניה המערבית וספרד (פעם אחת כל אחת). כמו כן, היה זה מפגש שני בלבד בין שתי קבוצות פורטוגליות במפעל אירופי, כאשר הקודם היה בחצי הגמר בין בראגה לבנפיקה ליסבון.

פורטו העפילה לגמר המפעל בפעם השנייה בתולדותיה, ולראשונה מאז 2003. גם השתתפותה הקודמת בגמר הסתיימה בזכייה בתואר. בכך, נותרה פורטו כיחידה מבין ארבע המעפילות הפורטוגליות בתולדות משחקי הגמר שזוכה בתואר, כאשר בנפיקה וספורטינג ליסבון מצטרפות לבראגה כנציגות פורטוגל שהעפילו לגמר ולא זכו. בעוד בראגה השתתפה בגמר אירופי לראשונה בתולדותיה (הישג השיא שלה עד לאותה הנקודה היה שמינית גמר גביע אופ"א), עבור פורטו הייתה זו השתתפות חמישית בגמר אירופי. במאזנה עד לגמר הנוכחי שלושה ניצחונות (גמר גביע אירופה לאלופות 1987, גמר גביע אופ"א 2003 וגמר ליגת האלופות 2004) והפסד בודד (גמר גביע אירופה למחזיקות גביע 1984).

לראשונה מאז הזכייה בגביע אופ"א ב-2003, החלה פורטו את דרכה האירופית במפעל המשני של אופ"א, לאחר שסיימה שלישית בלבד בעונת 2009/2010 בליגת העל הפורטוגלית. בעקבות כך, החלה הקבוצה את דרכה בשלב הפלייאוף של מוקדמות הליגה האירופית. מנגד, בראגה קבעה שיא מועדון וסיימה כסגנית האלופה, כשהיא מקדימה את פורטו בשלוש נקודות, ונופלת רק בחמש נקודות מהאלופה בנפיקה. בעקבות כך, זכתה הקבוצה במקום בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות, וצלחה שני סיבובי מוקדמות קשים מול יריבות בכירות על מנת להגיע לשלב הבתים של המפעל. היא נשרה לליגה האירופית לאחר שסיימה שלישית בטבלת הבית.

במשחק עצמו כבש רדאמל פלקאו בנגיחה בדקה ה-44, וקבע את תוצאת המשחק, 1-0 לפורטו. בכך, קבע פלקאו את שיא השערים לשחקן בעונה אחת במפעל עם כיבושו ה-17. עם הזכייה, הפך מאמן פורטו אנדרה וילאש בואש לצעיר המאמנים הזוכים במפעל אירופי, בגיל 33 ו-231 ימים.

הדרך אל הגמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

פורטוגלפורטוגל פורטו סיבוב פורטוגלפורטוגל ספורטינג בראגה
הליגה האירופית ליגת האלופות
יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני שלבי מוקדמות יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני
לא השתתפה סיבוב מוקדמות שלישי סקוטלנדסקוטלנד סלטיק 4 - 2 3 - 0 (ב) 1 - 2 (ח)
בלגיהבלגיה ראסינג גנק 7 - 2 3 - 0 (ח) 4 - 2 (ב) סיבוב הפלייאוף ספרדספרד סביליה 5 - 3 1 - 0 (ב) 4 - 3 (ח)
יריבה תוצאה שלב הבתים יריבה תוצאה
אוסטריהאוסטריה ראפיד וינה 3 - 0 (ב) מחזור 1 אנגליהאנגליה ארסנל 0 - 6 (ח)
בולגריהבולגריה צסק"א סופיה 1 - 0 (ח) מחזור 2 אוקראינהאוקראינה שחטאר דונצק 0 - 3 (ב)
טורקיהטורקיה בשיקטש 3 - 1 (ח) מחזור 3 סרביהסרביה פרטיזן בלגרד 2 - 0 (ב)
טורקיהטורקיה בשיקטש 1 - 1 (ב) מחזור 4 סרביהסרביה פרטיזן בלגרד 1 - 0 (ח)
אוסטריהאוסטריה ראפיד וינה 3 - 1 (ח) מחזור 5 אנגליהאנגליה ארסנל 2 - 0 (ב)
בולגריהבולגריה צסק"א סופיה 3 - 1 (ב) מחזור 6 אוקראינהאוקראינה שחטאר דונצק 0 - 2 (ח)
טבלת בית י"ב (אירופית)
קבוצה מש' נצ' תיקו הפ' ש.זכות ש.חובה הפרש נק'
פורטוגלפורטוגל פורטו 6 5 1 0 14 4 10+ 16
טורקיהטורקיה בשיקטש 6 4 1 1 9 6 3+ 13
אוסטריהאוסטריה ראפיד וינה 6 1 0 5 5 12 7- 3
בולגריהבולגריה צסק"א סופיה 6 1 0 5 4 10 6- 3
טבלת הבית טבלת בית ח' (אלופות)
קבוצה מש' נצ' תיקו הפ' ש.זכות ש.חובה הפרש נק'
אוקראינהאוקראינה שחטאר דונצק 6 5 0 1 12 6 6+ 15
אנגליהאנגליה ארסנל 6 4 0 2 18 7 11+ 12
פורטוגלפורטוגל ספורטינג בראגה 6 3 0 3 5 11 6- 9
סרביהסרביה פרטיזן בלגרד 6 0 0 6 2 13 11- 0
הליגה האירופית
יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני
ספרדספרד סביליה 2 - 2 2 - 1 (ח) 0 - 1 (ב) סיבוב נוקאאוט ראשון פוליןפולין לך פוזנן 2 - 1 0 - 1 (ח) 2 - 0 (ב)
רוסיהרוסיה צסק"א מוסקבה 3 - 1 1 - 0 (ב) 2 - 1 (ח) שמינית הגמר אנגליהאנגליה ליברפול 1 - 0 1 - 0 (ב) 0 - 0 (ח)
רוסיהרוסיה ספרטק מוסקבה 10 - 3 5 - 1 (ב) 5 - 2 (ח) רבע הגמר אוקראינהאוקראינה דינמו קייב 1 - 1 1 - 1 (ח) 0 - 0 (ב)
ספרדספרד ויאריאל 7 - 4 5 - 1 (ב) 2 - 3 (ח) חצי הגמר פורטוגלפורטוגל בנפיקה ליסבון 2 - 2 1 - 2 (ח) 1 - 0 (ב)

פורטו[עריכת קוד מקור | עריכה]

לראשונה מאז עונת 2002/2003 החלה פורטו את העונה האירופית במפעל המשני של אופ"א, הליגה האירופית (אז גביע אופ"א). היא הוגרלה כמדורגת לשלב הפלייאוף של המוקדמות, מול ראסינג גנק הבלגית. במשחק הראשון בחוץ עלתה פורטו ליתרון לאחר כחצי שעה משער של רדאמל פלקאו בפנדל. בדקות הסיום של המשחק כבשו ג'וזף דה סוזה ופרננדו בלוצ'י את השערים שקבעו 3-0 לפורטו, וקירבו אותה להעפלה. בגומלין הביתי עלתה גנק ליתרון משער של יילה ווסן בדקה ה-22, אך האלק איזן וקבע את תוצאת המחצית. במחצית השנייה כבשו שתי הקבוצות חמישה שערים בתוך עשר דקות בלבד, בין הדקות ה-53 ל-63. פרננדו השלים מהפך, ווסן קבע שוויון 2-2, והאלק הוסיף צמד שערים (אחד בפנדל), השלים שלושער וקבע את תוצאת המשחק. 4-2 לפורטו, שעולה לשלב הבתים עם 7-2 מרשים בסיכום.

אל שלב הבתים הוגרלה פורטו מקבוצת הדירוג הראשונה, כאשר רק לשתי קבוצות שנטלו חלק בהגרלה היה דירוג גבוה משלה, מה שהציב אותה כאחת הפייבוריטיות כבר בשלב זה. היא הוגרלה לבית עם בשיקטש, ראפיד וינה וצסק"א סופיה. פורטו הפגינה דומיננטיות גדולה בשלב הבתים, ולא התקשתה לכבוש את ראשות הבית. היא פתחה בניצחון ביתי 3-0 על ראפיד, משערים של רולאנדו, פלקאו ורובן מיקאל. פלקאו העניק לה ניצחון חוץ, 1-0 בסופיה, ולאחר מכן השלימה פורטו ניצחון שלישי ברציפות עם 3-1 בחוץ על בשיקטש. האלק (צמד) ופלקאו כבשו לזכות פורטו, בובו רק צימק בתוספת הזמן. במשחק הביתי מול בשיקטש רשמה פורטו את משחקה הראשון בעונה האירופית ללא ניצחון, כאשר הקבוצות נפרדו בשוויון 1-1. פלקאו כבש בפנדל לפורטו, ניהאט איזן. במשחק החוץ בווינה נקלעה פורטו לפיגור, אך פלקאו עם שוויון מהיר ועם צמד נוסף בדקות הסיום השלים שלושער וקבע 3-1 לפורטו. במשחק הנעילה של הבית השלימה פורטו ניצחון חמישי בשישה משחקים, והבטיחה את ראשות הבית ללא הפסד. פורטו גברה 3-1 בבית על צסק"א סופיה, משערים של ניקולאס אוטמנדי, רובן מיקאל וחאמס רודריגס.

פורטו החלה את שלבי הנוקאאוט מול סביליה הספרדית, שזכתה מספר שנים קודם לכן פעמיים ברציפות בגביע אופ"א. במשחק הראשון בחוץ העלה רולאנדו את פורטו ליתרון לאחר כשעה של משחק. פרדי קאנוטה איזן כעבור שבע דקות בלבד, אך פרדי גוארין כבש ארבע דקות לסיום וקבע 2-1 לפורטו בסיום. פורטו ניסתה לשמור על היתרון בגומלין הביתי. במשך דקות ארוכות שמרה על שער נקי, אך בדקה ה-71 נכנעה לשער של לואיס פביאנו. סביליה חיפשה את השער השני, אך לא מצאה שוב את הרשת. 1-0 לסביליה בסיום, אך עם 2-2 בסיכום, הייתה זו פורטו שעלתה בזכות חוק שערי חוץ.

לאחר שצלחה משוכה גבוהה כבר בסיבוב הראשון, פגשה פורטו בשמינית הגמר את צסק"א מוסקבה הרוסית. המשחק הראשון במוסקבה הוכרע בשער בודד של גוארין בדקה השבעים, 1-0 בסיום לפורטו. בגומלין הביתי עלתה פורטו ליתרון כבר בדקה הראשונה משער של האלק. גוארין הכפיל בדקה ה-24, ומן העבר השני זוראן טושיץ' צימק לאחר חמש דקות. התוצאה נשמרה עד לסיום, ועם ניצחון כפול שקבע 3-1 בסיכום המפגשים, עלתה פורטו לשלב הבא.

ברבע הגמר פגשה פורטו את יריבתה העירונית של צסק"א, ספרטק מוסקבה, בצמד מפגשים שהפכו לתצוגת תכלית התקפית של הפורטוגלים. במשחק הראשון בפורטוגל כבש פלקאו את השער היחיד במחצית הראשונה. בדקה ה-65 כבש סילבסטרה וארלה, וחמש דקות אחריו כבש דמיטרי קומבארוב שער עצמי שקבע 3-0 לפורטו. אחיו התאום של דמיטרי, קיריל קומבארוב, כבש מן העבר השני לאחר דקה אחת בלבד, אך פלקאו הוסיף שני שערים בדקות הסיום, השלים שלושער נוסף, וקבע 5-1 מרשים לפורטו במשחק הראשון. במשחק החוץ במוסקבה כבשו האלק וכריסטיאן רודריגס וקבעו 2-0 במחצית, וגוארין כבש את השלישי עם פתיחת המחצית השנייה. ארטיום דזיובה הגיב עם שער מהיר, אך פלקאו מן העבר השני הגיב גם הוא במהרה וקבע 4-1 לפורטו. רובן מיקאל כבש את השער החמישי של פורטו לאחר שער מצמק נוסף של ספרטק, 5-2 בסיום לפורטו וניצחון מרשים של 10-3 בסיכום שני המפגשים.

בחצי הגמר פגשה פורטו יריבה ספרדית שנייה בסיבובי ההכרעה, ויאריאל. במשחק הראשון בליסבון עלתה ויאריאל ליתרון על סף ההפסקה משער של קאני. פורטו הגיבה עם חמישייה שלישית ברציפות, כאשר פלקאו כובש רביעייה במשחק (גוארין הוסיף), 5-1 לפורטו בסיום. בגומלין שוב נקלעה פורטו לפיגור משער של קאני, אך שער עצמי של מתיאו מוסאקיו לפני הפסקה ושער של פלקאו עם פתיחת המחצית השנייה השלימו מהפך. ויאריאל הגיבה עם מהפך משלה משערים של ז'ואן קפדבילה ושל ג'וזפה רוסי בפנדל, אך לא הצליחה להפוך את ניצחונה של פורטו במשחק הראשון, והודחה לאחר 7-4 בסיכום. פורטו המשיכה בפעם השנייה בתולדותיה לשלב הגמר.

ספורטינג בראגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראגה השלימה עונה היסטורית בליגה הפורטוגלית כשסיימה כסגנית האלופה לראשונה בתולדותיה. הקבוצה הקטנה, שתוארה היחיד עד אז היה הגביע הפורטוגלי ב-1966, הגיעה כמדורגת למסלול הקבוצות שאינן אלופות בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות, אך עדיין זכתה להגרלה קשה בדמותה של סלטיק הסקוטית. במשחק הראשון בבית הדהימה בראגה את סלטיק עם ניצחון 3-0 מרשים. אלאן כבש בפנדל במחצית הראשונה, אלדרסון ומתאוס הוסיפו ברבע השעה האחרונה. בגומלין בסלטיק פארק שוב עלתה בראגה ליתרון ראשון, כאשר פאולו סזאר כבש בדקה העשרים. סלטיק השלימה מהפך במחצית השנייה משערים של גארי הופר ואפריין חוארז, אך לא הצליחה לכבוש שוב, ובראגה המשיכה לפלייאוף עם 4-2 בסיכום.

בשלב הפלייאוף של המוקדמות לא הייתה בראגה מדורגת, והוגרלה למפגש קשה מול סביליה. במשחק הראשון בבית רשמה בראגה הפתעה עם ניצחון 1-0, משער של מתאוס. סביליה הגיעה לגומלין בידיעה כי עליה לנצח בפער שני שערים כדי להעפיל לשלב הבתים. מתאוס העניק לבראגה שער חוץ יקר לאחר כחצי שעה, ולימה הכפיל בדקה ה-58. לואיס פביאנו החזיר את סביליה למשחק לאחר שתי דקות וחסוס נבאס איזן בדקה ה-84, אך לימה עם שני שערים מהירים קבע 4-2 לבראגה והשלים שלושער. פרדי קאנוטה עוד צימק בתוך תוספת הזמן, אך בסיום 4-3 לבראגה, שמשלימה הפתעה גדולה עם ניצחון כפול של 5-3 בדרך לשלב הבתים.

בראגה הוגרלה מקבוצת הדירוג השלישית מול ארסנל, שחטאר דונצק ופרטיזן בלגרד. במשחק הראשון הובכה בראגה עם תבוסה קשה, 6-0 לארסנל בחוץ. צמדים של ססק פברגאס ושל קרלוס ולה ושערים של אנדריי ארשאבין ושל מרואן שמאח' קבעו את תוצאת המשחק. במשחק השני, בבית מול שחטאר, שמרה בראגה על רשת נקייה לאורך כל המחצית הראשונה, אך במחצית השנייה נכנעה לשערים של לואיס אדריאנו (צמד) ושל דוגלאס קוסטה, 3-0 לשחטאר בסיום. בראגה התאוששה מההפסדים הקשים עם צמד ניצחונות רצופים על פרטיזן, 2-0 בבית משערים של לימה ומתאוס, וניצחון 1-0 בבית משער של מויסס. במשחק הבית מול ארסנל, צמד מאוחר של מתאוס החזיר מעט את כבודה של בראגה לאחר התבוסה במשחק הראשון, והעניק לה ניצחון 2-0 מפתיע בסיום. במשחק הנעילה של הבית רשמה בראגה הפסד שלישי, 2-0 לשחטאר משערים של רזבן ראץ ולואיס אדריאנו. בראגה סיימה את שלב הבתים עם תשע נקודות, שהספיקו לה למקום השלישי בלבד, ואת העונה האירופית המשיכה בשלבי הנוקאאוט של הליגה האירופית.

בסיבוב הנוקאאוט הראשון פגשה בראגה את לך פוזנן הפולנית. במשחק הראשון בחוץ הכריע ארטיומס רודנייבס את ההתמודדות בדקה ה-72, וקבע 1-0 לפוזנן. בגומלין הגיבה בראגה היטב, עלתה ליתרון ראשון משער של אלאן כבר בדקה השמינית, והכריעה את ההתמודדות בדקה ה-36 עם שער של לימה. 2-0 ביתי לבראגה, שמחקה את הפסד החוץ והעפילה עם 2-1 בסיכום.

בשמינית הגמר המתינה ליברפול לבראגה המפתיעה. במשחק הראשון בבית כבש אלאן בפנדל כבר בדקה ה-18, וקבע את תוצאת המשחק, 1-0 לבראגה. גומלין ללא שערים באצטדיון אנפילד הספיק לבראגה כדי להדהים גם את ליברפול ולהעפיל לרבע הגמר.

בשלב רבע הגמר פגשה בראגה את דינמו קייב. במשחק הראשון בקייב העלה אנדריי ירמולנקו את המארחת ליתרון מהיר, כבר לאחר שש דקות, אך שבע דקות לאחר מכן כבש אולג גוסב שער עצמי שקבע את תוצאת המשחק, 1-1 בסיום. במשחק הגומלין הביתי שמרה בראגה על רשת נקייה, והעפילה לחצי הגמר לאחר שוויון 1-1 בסיכום ובזכות חוק שערי החוץ.

בראגה העפילה לחצי הגמר, שם שלוש מתוך ארבע הנותרות במפעל היו נציגות פורטוגל. בראגה הוגרלה לשחק מול בנפיקה ליסבון, במה שהיה למפגש הכל-פורטוגלי הראשון בתולדות המפעל. במשחק הראשון בחוץ, לאחר מחצית ראשונה מאופסת, נכבשו שלושה שערים תוך תשע דקות בלבד במחצית השנייה. בדקה החמישים העלה ז'ארדל את בנפיקה ליתרון. ואנדיניו איזן כעבור שלוש דקות, אך שש דקות לאחר מכן קבע אוסקר קרדוסו את תוצאת המשחק, 2-1 לבנפיקה. בגומלין הביתי, שער בודד של קוסטודיו קסטרו בדקה ה-19, הראשון שלו בטורניר, הספיק לבראגה כדי להעפיל עם 2-2 בסיכום, ובזכות חוק שערי החוץ.

סיכום המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחצית ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכישלון בעונה החולפת הביא להחתמתו של המאמן אנדרה וילאש בואש בקבוצה בפתיחת העונה. המאמן הצעיר החזיר לפורטו את תואר האליפות לעונת 2010/2011, בעונה ללא הפסדי ליגה לראשונה בתולדות המועדון. פורטו רשמה עונה מוצלחת גם במסגרת האירופית, והגיעה לגמר כפייבוריטית ברורה. ז'ואאו מאוטיניו, שהיה בספק למשחק, התאושש בזמן מפציעה ופתח בהרכב של פורטו. לעומתו, כריסטיאן רודריגס וחורחה פוסילה החמיצו את הגמר עקב פציעות. בחוד ההתקפה פתח רדאמל פלקאו, שהוביל בבטחה את טבלת מלך השערים של המפעל עם 16 כיבושים, ולצידיו בהתקפה פתחו האלק וסילבסטרה וארלה. מן העבר השני, דומינגוס פסיינסיה מאמן בראגה הוביל את קבוצתו למקום הרביעי בליגה באותה העונה, מה שהבטיח לקבוצתו עונה נוספת באירופה. פסיינסיה נהנה מסגל מלא, כאשר שישה משחקני ההרכב שלו היו ברזילאים, כולל כל שלישיית ההתקפה - אלאן, פאולו סזאר ולימה.

כבר בדקה הרביעית הגיעה בראגה למצב כיבוש ויכולה הייתה להפתיע את פורטו. נגיחת עומק של סילביו עברה את כל ההגנה והגיעה לקוסטודיו קסטרו, שבעט מהאוויר מכ-16 מטרים לפינה הקרובה. הכדור הקופץ הכניע את הלטון אך חמק החוצה. שלוש דקות לאחר מכן קיבל האלק כדור באגף ימין, חדר לרחבה תוך שהוא עובר שני שחקני הגנה, ובעט לפינה הרחוקה, אך הכדור חמק מחוץ למסגרת.

בדקה ה-44 נפל השער היחיד במשחק. פרדי גוארין פרץ באגף ימין, והגיע עד לכשלושים מטרים מהשער. משם, הקשית היטב לרחבה ומצא את ראשו של בן-ארצו, פלקאו, שנותר לבד ומ-11 מטרים נגח לפינה השמאלית הגבוהה של ארתור מוראס כדי לקבוע 1-0 לפורטו על סף סיום המחצית הראשונה.

מחצית שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקראת המחצית השנייה ביצע פסיינסיה חילוף כפול, כאשר קאקה ומוסורו החליפו את אלברטו רודריגס ואת הוגו ויאנה. כבר בדקה הראשונה של המחצית, הגיע מוסורו למצב מצוין לכיבוש, לאחר שחטף כדור לפרננדו בחלק המגרש של פורטו, ופרץ לבדו מול הלטון. מוסורו חדר לרחבה ובעט שטוח, אך הלטון הצליח להדוף עם הרגל. הזדמנות מעולה לבראגה לחזור למשחק.

בהמשך, בראגה חיפשה את השוויון, אך דווקא פורטו הייתה קרובה להכפיל את התוצאה עם בעיטה של פרננדו בלוצ'י מחוץ לרחבה, שהחמיצה מעט את המסגרת. עד לסיום הצליחה פורטו לשמור על התוצאה, ניצחה 1-0 וזכתה בליגה האירופית.

פלקאו, כובש השער והמצטיין במשחק, שיפר את שיא השערים לשחקן בעונה אחת במפעל, וקבע אותו על 17 שערים. מאמנו וילאש בואש הפך בעקבות הזכייה למאמן הצעיר ביותר הזוכה במפעל אירופי, בגיל 33 ו-231 ימים.


18 במאי 2011 פורטוגלפורטוגל פורטו 1 - 0 פורטוגלפורטוגל ספורטינג בראגה אצטדיון אביבה, דבלין, אירלנד
צופים: 45,391
שיפוט: ספרדספרד קרלוס ולאסקו קרבאייו
רדאמל פלקאו הובקע שער בדקה ה- 44' 44' (סיקור)

הרכבי הקבוצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פורטו
ספורטינג בראגה
שוער 1 ברזילברזיל הלטון (קפטן) כרטיס צהוב בדקה ה-90 90'
מגן ימני 21 רומניהרומניה כריסטיאן ספונארו כרטיס צהוב בדקה ה-49 49'
בלם 14 פורטוגלפורטוגל רולאנדו כרטיס צהוב בדקה ה-90+3 90+3'
בלם 30 ארגנטינהארגנטינה ניקולאס אוטמנדי
מגן שמאלי 5 אורוגוואיאורוגוואי אלבארו פריירה
קשר אחורי 25 ברזילברזיל פרננדו
קשר מרכזי 6 קולומביהקולומביה פרדי גוארין הוחלף בדקה ה-73 73'
קשר מרכזי 8 פורטוגלפורטוגל ז'ואאו מאוטיניו
קיצוני ימני 12 ברזילברזיל האלק
קיצוני שמאלי 17 פורטוגלפורטוגל סילבסטרה וארלה הוחלף בדקה ה-79 79'
חלוץ 9 קולומביהקולומביה רדאמל פלקאו
מחליפים:
שוער 24 פורטוגלפורטוגל בטו
מגן 4 ברזילברזיל מאייקון
קשר 7 ארגנטינהארגנטינה פרננדו בלוצ'י נכנס כמחליף בדקה ה-73 73'
קשר 23 ברזילברזיל ג'וזף דה סוזה
קשר 28 פורטוגלפורטוגל רובן מיקאל
חלוץ 18 ברזילברזיל וולטר
חלוץ 19 קולומביהקולומביה חאמס רודריגס נכנס כמחליף בדקה ה-79 79'
מאמן:
פורטוגלפורטוגל אנדרה וילאש בואש
שוער 1 ברזילברזיל ארתור מוראס
מגן ימני 15 פורטוגלפורטוגל מיגל גרסיה כרטיס צהוב בדקה ה-55 55'
בלם 3 ברזילברזיל פאולאו
בלם 2 פרופרו אלברטו רודריגס הוחלף בדקה ה-46 46'
מגן שמאלי 28 פורטוגלפורטוגל סילביו כרטיס צהוב בדקה ה-30 30'
קשר מרכזי 27 פורטוגלפורטוגל קוסטודיו קסטרו
קשר מרכזי 88 ברזילברזיל ואנדיניו (קפטן)
קשר התקפי 45 פורטוגלפורטוגל הוגו ויאנה כרטיס צהוב בדקה ה-24 24' הוחלף בדקה ה-46 46'
קיצוני ימני 30 ברזילברזיל אלאן
קיצוני שמאלי 9 ברזילברזיל פאולו סזאר
חלוץ 18 ברזילברזיל לימה הוחלף בדקה ה-66 66'
מחליפים:
שוער 42 פורטוגלפורטוגל כריסטיאנו
מגן 4 ברזילברזיל קאקה כרטיס צהוב בדקה ה-80 80' נכנס כמחליף בדקה ה-46 46'
מגן 20 ניגריהניגריה אלדרסון
קשר 8 ברזילברזיל מרסיו מוסורו כרטיס צהוב בדקה ה-59 59' נכנס כמחליף בדקה ה-46 46'
קשר 25 ברזילברזיל לאנדרו סלינו
חלוץ 10 פורטוגלפורטוגל הלדר ברבוסה
חלוץ 19 קמרוןקמרון אלברט מיונג נכנס כמחליף בדקה ה-66 66'
מאמן:
פורטוגלפורטוגל דומינגוס פסיינסיה

עוזרי שופט:
ספרדספרד רוברטו אלונסו פרננדס (קוון)
ספרדספרד חסוס קאלבו גואדמורו (קוון)
ספרדספרד קרלוס קלוס גומס (שופט רחבה)
ספרדספרד אנטוניו רובינוס פרס (שופט רחבה)

שופט רביעי:
ספרדספרד דויד פרננדס בורבלאן

סטטיסטיקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פורטו בראגה
שערים 1 0
בעיטות לשער 8 9
בעיטות למסגרת 1 3
החזקה בכדור 55% 45%
קרנות 7 3
עבירות 23 19
נבדלים 4 6
כרטיסים צהובים 3 5
כרטיסים אדומים 0 0

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]