גמר הליגה האירופית 2016

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גמר הליגה האירופית 2016
אירוע הליגה האירופית 2015/2016
תאריך 18 במאי 2016
מיקום זנקט יאקוב פארק, בזל, שווייץ
השחקן המצטיין קוקה (סביליה)
שיפוט יונאס אריקסון (שוודיה)
צופים 34,429
2015
2017
uefa.com

גמר הליגה האירופית 2016 התקיים בזנקט יאקוב פארק בבזל, שווייץ ב-18 במאי 2016, ובו נקבע כי הזוכה בטורניר הליגה האירופית לעונת 2015/2016 היא סביליה הספרדית, שניצחה במשחק את ליברפול האנגלית בתוצאה 3–1. הייתה זו המהדורה ה-45 של המפעל, והשביעית מאז המעבר מגביע אופ"א לליגה האירופית.

סביליה השלימה זכייה שלישית ברציפות בתואר וחמישית בסך הכול. היא שמרה על הרצף וניצחה בכל אחד ממשחקי גמר המפעל אליו העפילה (2006, 2007, 2014, 2015). היא הגדילה את הפער בראש טבלת שיאי הזכיות במפעל. ליברפול, יובנטוס ואינטר מילאנו צעדו אחריה עם שלוש זכיות כל אחת. הזכייה אף העלתה את ספרד אל פסגת המדינות הזוכות עם עשר זכיות בתואר, אחת יותר מאיטליה. אונאי אמרי, מאמן סביליה שהוביל אותה לשלוש הזכיות הרצופות, השתווה בכך לג'ובאני טרפטוני כמאמן בעל מספר הזכיות הגבוה ביותר בתואר. מנגד, ליברפול הגיעה למשחק גמר המפעל הרביעי בתולדותיה, והראשון מאז גמר גביע אופ"א 2001, שם גברה על נציגה ספרדית אחרת, דפורטיבו אלאבס. עד למשחק הגמר מול סביליה, ניצחה ליברפול בכל שלושת גמרי המפעל אליהם העפילה. כמו כן, היה זה מפגש ראשון אי פעם בין המועדונים במסגרת אירופית רשמית.

סביליה, שהייתה הראשונה לזכות בשריון מקום בליגת האלופות בעקבות החוק החדש שהוחל עונה קודם לכן, החלה את העונה בשלב הבתים של ליגת האלופות, וזכתה פעם נוספת בשריון לעונה הבאה בשלב הבתים - זאת בעקבות זכייתה של ריאל מדריד בת ארצה בליגת האלופות באותה העונה. עם זאת, היא הגיעה לליגה האירופית לאחר שהודחה בשלב הבתים מהמקום השלישי בבית. ליברפול פתחה את העונה האירופית שלה בשלב הבתים של הליגה האירופית, לאחר שסיימה שישית בעונת 2014/2015 בפרמייר ליג.

במשחק עצמו העלה דניאל סטארידג' את ליברפול ליתרון בדקה ה-35 וקבע את תוצאת המחצית. 17 שניות בתוך המחצית השנייה השיגה סביליה את השוויון משער של קווין גאמיירו. בדקה ה-64 הושלם המהפך משער של קוקה, שהשלים צמד שש דקות מאוחר יותר כדי לקבוע את תוצאת המשחק, 3-1 לסביליה בסיום.

הדרך אל הגמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרדספרד סביליה סיבוב אנגליהאנגליה ליברפול
ליגת האלופות הליגה האירופית
יריבה תוצאה שלב הבתים יריבה תוצאה
גרמניהגרמניה בורוסיה מנשנגלדבך 3 - 0 (ב) מחזור 1 צרפתצרפת בורדו 1 - 1 (ח)
איטליהאיטליה יובנטוס 0 - 2 (ח) מחזור 2 שווייץשווייץ פ.צ. סיון 1 - 1 (ב)
אנגליהאנגליה מנצ'סטר סיטי 1 - 2 (ח) מחזור 3 רוסיהרוסיה רובין קאזאן 1 - 1 (ב)
אנגליהאנגליה מנצ'סטר סיטי 1 - 3 (ב) מחזור 4 רוסיהרוסיה רובין קאזאן 1 - 0 (ח)
גרמניהגרמניה בורוסיה מנשנגלדבך 2 - 4 (ח) מחזור 5 צרפתצרפת בורדו 2 - 1 (ב)
איטליהאיטליה יובנטוס 1 - 0 (ב) מחזור 6 שווייץשווייץ פ.צ. סיון 0 - 0 (ח)
טבלת בית ד' (אלופות)
קבוצה מש' נצ' תיקו הפ' ש.זכות ש.חובה הפרש נק'
אנגליהאנגליה מנצ'סטר סיטי 6 4 0 2 12 8 4+ 12
איטליהאיטליה יובנטוס 6 3 2 1 6 3 3+ 11
ספרדספרד סביליה 6 2 0 4 8 11 3- 6
גרמניהגרמניה בורוסיה מנשנגלדבך 6 1 2 3 8 12 4- 5
טבלת הבית טבלת בית ב' (אירופית)
קבוצה מש' נצ' תיקו הפ' ש.זכות ש.חובה הפרש נק'
אנגליהאנגליה ליברפול 6 2 4 0 6 4 2+ 10
שווייץשווייץ פ.צ. סיון 6 2 3 1 5 5 0 9
רוסיהרוסיה רובין קאזאן 6 1 3 2 6 6 0 6
צרפתצרפת בורדו 6 0 4 2 5 7 2- 4
יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני
נורווגיהנורווגיה מולדה 3 - 1 3 - 0 (ב) 0 - 1 (ח) סיבוב נוקאאוט ראשון גרמניהגרמניה אאוגסבורג 1 - 0 0 - 0 (ח) 1 - 0 (ב)
שווייץשווייץ פ.צ. בזל 3 – 0 0 - 0 (ח) 3 - 0 (ב) שמינית הגמר אנגליהאנגליה מנצ'סטר יונייטד 3 - 1 2 - 0 (ב) 1 - 1 (ח)
ספרדספרד אתלטיק בילבאו 3 – 3 (5 - 4פ) 2 - 1 (ח) 1 - 2ה (ב) רבע הגמר גרמניהגרמניה בורוסיה דורטמונד 5 - 4 1 - 1 (ח) 4 - 3 (ב)
אוקראינהאוקראינה שחטאר דונצק 5 - 3 2 - 2 (ח) 3 - 1 (ב) חצי הגמר ספרדספרד ויאריאל 3 - 1 0 - 1 (ח) 3 - 0 (ב)

סביליה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סביליה החלה את דרכה האירופית באותה העונה בשלב הבתים של ליגת האלופות. במשחק הראשון הביסה סביליה 3-0 את בורוסיה מנשנגלדבך, לאחר שקווין גאמיירו ואבר באנגה כבשו בפנדלים במחצית השנייה, ויבהן קונופליאנקה קבע את תוצאת הסיום. לאחר הניצחון במשחק הפתיחה, ספגה סביליה ארבעה הפסדים רצופים שמנעו ממנה להמשיך במפעל והציבו בסכנה גם את המקום השלישי המוביל לליגה האירופית. הרצף נפתח בהפסד חוץ 2-0 ליובנטוס משערים של אלברו מוראטה וסימונה זאזה. בהמשך נוצחה סביליה 2-1 בחוץ מול מנצ'סטר סיטי, לאחר שדווקא הובילה 1-0 במשחק משער של קונופליאנקה, אך ספגה משער עצמי של עדיל ראמי בחלוף שש דקות, ובתוך תוספת הזמן של ההתמודדות ספגה מרגליו של קווין דה בראונה. במשחק הבא אירחה את הסיטי שכבשה צמד מהיר עם שערים של ראהים סטרלינג ופרננדיניו ב-11 הדקות הראשונות. בנואה טרמולינאס צימק, אך וילפריד בוני, עוד במחצית הראשונה, קבע את תוצאת המשחק, 3-1 לסיטי. במשחק החוץ מול מנשנגלדבך נקלעה סביליה לפיגור 1-0 במחצית משער של לארס שטינדל. במחצית השנייה העלו פביאן ג'ונסון ורפאל את המארחים ליתרון 3-0, ויטולו רק צימק לפני ששטינדל השלים צמד, ופנדל של באנגה בתוספת הזמן קבע את תוצאת המשחק, 4-2 לבורוסיה. במחזור הנעילה אירחה סביליה את יובנטוס, בידיעה כי היא חייבת ניצחון ביתי ואובדן נקודות של מנשנגלדבך במשחק המקביל כדי לסיים שלישית ולהמשיך את העונה האירופית. בדקה ה-65 העניק פרננדו יורנטה לקבוצתו את שער הניצחון במשחק, כאשר במשחק המקביל, מהפך של מנצ'סטר סיטי בעשר הדקות האחרונות של ההתמודדות שלח את סביליה למקום השלישי ולשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית.

בסיבוב הראשון של שלב הנוקאאוט, החלה סביליה את דרכה לשמירה על הכתר מול מולדה הנורווגית. במשחק הראשון בבית, צמד של יורנטה ושער נוסף של גאמיירו קבעו 3-0 לסביליה. בגומלין בחוץ, אייריק הסטאד העניק למולדה ניצחון 1-0, שלא הספיק לה על מנת להעפיל, וסביליה המשיכה לשמינית הגמר עם 3-1 בסיכום.

בשלב שמינית הגמר פגשה סביליה את פ.צ. בזל, שבמגרשה הביתי נקבע להיערך משחק הגמר. בביקורה הראשון בזנקט יאקוב פארק באותה העונה, נפרדה סביליה בשוויון 0-0 עם בזל, אך בגומלין הביתי קבע ראמי 1-0 לאחר 35 דקות, ובדקה האחרונה של המחצית כבש גאמיירו צמד שקבע 3-0 בתוך עשר דקות בלבד. התוצאה נשמרה עד לסיום, ובזל הודחה מהמפעל ולא הצליחה לשחזר את הישגה של פיינורד מגמר גביע אופ"א 2002, אז הייתה לאחרונה שהצליחה לזכות בתואר במגרשה הביתי.

ברבע הגמר פגשה סביליה את בת ארצה, אתלטיק בילבאו. במשחק הראשון באצטדיון סן ממס, עלתה המארחת ליתרון משער של אריץ אדוריס עם פתיחת המחצית השנייה, אך טימותי קולודז'ייצ'אק איזן כעבור שמונה דקות בלבד, ובדקה ה-83 השלים ויסנטה איבורה את המהפך והעניק ניצחון חוץ 2-1 לסביליה. בגומלין באצטדיון רמון סאנצ'ס פיחואן שוב כבש אדוריס, בעונה מרשימה בה היה למלך שערי הטורניר, את שערו האירופי העשירי באותה העונה, וקבע 1-0 לבילבאו בדקה ה-57. שתי דקות בלבד אחר כך איזן גאמיירו את התוצאה, אך עשר דקות לסיום כבש ראול גרסיה את שער הניצחון של בילבאו ששלח את המשחק להארכה ובהמשך לדו-קרב בעיטות עונשין. בניאט היה המחמיץ היחיד בדו-קרב, בעוד כל חמשת שחקניה של סביליה כבשו בדרך לניצחון 5-4 והעפלה לחצי הגמר.

המשוכה האחרונה של סביליה בדרך לגמר שלישי ברציפות הייתה שחטאר דונצק האוקראינית. במשחק הראשון בחוץ כבש ויטולו לאחר שש דקות בלבד, אך למחצית ירדה סביליה בפיגור 2-1 לאחר שמרלוס וטרס סטפננקו השלימו מהפך לזכות המארחת. בדקה ה-82 איזן גאמיירו בפנדל לשוויון 2-2, תוצאת הסיום שהעבירה את ההכרעה לסביליה. בגומלין שוב נהנתה סביליה משער מהיר, הפעם גאמיירו העלה אותה ליתרון בדקה התשיעית. אדוארדו דה סילבה איזן לפני ההפסקה, אך גאמיירו השלים צמד עם פתיחת המחצית השנייה, ומריאנו קבע את תוצאת המשחק, 3-1 לסביליה, 5-3 בסיכום שני המשחקים, וכרטיס לגמר השלישי ברצף לחניכיו של אונאי אמרי.

ליברפול[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהצליחה להשיג את הכרטיס לאירופה, פתחה ליברפול את משחקיה בשלב הבתים של הליגה האירופית עם בורדו, רובין קאזאן ופ.צ. סיון. הפתיחה של ליברפול הייתה מהוססת, עם שלוש תוצאות תיקו 1-1 רצופות. במשחק הראשון התארחה ליברפול אצל בורדו, וראתה את ז'וסי מוחק יתרון של אדם לאלאנה. במשחק השני בבית מול סיון שוב כבש לאלאנה, הפעם לאחר ארבע דקות בלבד, אך פחות מרבע שעה לאחר מכן קבע אבנזר אסיפואה את תוצאת המשחק עם שער שוויון. גם את רובין קאזאן כשלה ליברפול לנצח בבית, כאשר מרקו דביץ' אף העלה את הרוסים ליתרון לפני שאמרה ג'אן קבע שוויון 1-1 בסיום. במשחק החוץ מול קאזאן השיגה ליברפול ניצחון ראשון, 1-0 משער של ג'ורדון אייב במחצית השנייה. במשחק הבית מול בורדו השלימה ליברפול ניצחון שני ברצף, כאשר הנרי סאייבט העלה את הצרפתים ליתרון, אך ג'יימס מילנר איזן בפנדל וכריסטיאן בנטקה קבע את תוצאת המשחק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, 2-1 בסיום. שוויון 0-0 בחוץ מול סיון הספיק לליברפול לסיים במקום הראשון בבית, נקודה מעל לשווייצרים.

לאחר שצלחה את שלב הבתים, פתחה ליברפול את שלב הנוקאאוט מול אאוגסבורג הגרמנית. בדו-קרב ללא שערי שדה, נפרדו הקבוצות בשוויון 0-0 באאוגסבורג, כאשר בגומלין ניצחה ליברפול מפנדל של מילנר בדקה החמישית. 1-0 בסיכום המפגשים לאנגלים.

בשמינית הגמר פגשה ליברפול את יריבתה הגדולה ובת ארצה מנצ'סטר יונייטד. במשחק הראשון באצטדיון אנפילד גברה ליברפול על יריבתה 2-0, משערים של דניאל סטארידג' בפנדל במחצית הראשונה, ושל רוברטו פירמינו כרבע שעה לסיום. בגומלין באולד טראפורד העלה אנתוני מרסיאל את היונייטד ליתרון בפנדל, אך בדקת הסיום של המחצית איזן קוטיניו לשוויון 1-1, תוצאה שנותרה עד לסיום. עם 3-1 בסיכום המפגשים, עלתה ליברפול לרבע הגמר.

בשלב רבע הגמר פגש מאמן ליברפול, יורגן קלופ, את קבוצתו לשעבר בורוסיה דורטמונד, אותה הוביל לגמר ליגת האלופות 2013. במשחק הראשון בזיגנאל אידונה פארק, הוביל דיבוק אוריגי את ליברפול ליתרון במחצית, אך הבלם מאטס הומלס איזן עם פתיחת המחצית השנייה וקבע 1-1 בסיום. ההכרעה עברה לאנפילד, שם פתחה דורטמונד היטב. הנריך מחיתריאן ופייר-אמריק אובאמיינג קבעו 2-0 כבר לאחר תשע דקות, תוצאה שנותרה עד לתום המחצית. ליברפול בשלב זה הייתה חייבת להפוך את התוצאה כדי לעלות, לאחר שדורטמונד כבר הובילה עליה בשערי החוץ, ואוריגי צימק את התוצאה עם פתיחת המחצית השנייה, אך בדקה ה-57 קירב מרקו רויס את דורטמונד לחצי הגמר כשקבע 3-1. אז, הצליחה ליברפול לחזור למשחק כשקוטיניו צימק וקבע 3-2 לפני שממאדו סאקו איזן בדקה ה-78. על אף השוויון, ליברפול הייתה על סף הדחה עד שדיאן לוברן השלים מהפך דרמטי בתוך תוספת הזמן, 4-3 לליברפול בסיום, ועם 5-4 בסיכום המפגשים הצליחה קבוצתו של קלופ להעפיל לחצי הגמר.

לאחר הדרמה בשלב רבע הגמר, התמודדה ליברפול עם ויאריאל על כרטיס לגמר המפעל. במשחק הראשון בחוץ העניק אדריאן לופס ניצחון דרמטי לספרדים עם שער בדקה השנייה של תוספת הזמן. בגומלין הביתי מחקה ליברפול את היתרון של ויאריאל עם שער עצמי של ברונו סוריאנו כבר בדקה השביעית. לאחר כשעה של התמודדות, השלים סטארידג' את המהפך וקבע 2-0 למארחת, לאלאנה הוסיף כעשר דקות לסיום וקבע 3-0 בסיום, ועם 3-1 בסיכום חזרה ליברפול לגמר המפעל לראשונה מאז 2001.

סיכום המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחצית ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמן סביליה אונאי אמרי העלה הרכב שונה מאוד מזה שפתח במשחק הגמר הקודם, כאשר רק ארבעה שחקנים פתחו בשני משחקי הגמר. לעומת זאת, ויטולו ודניאל קאריסו פתחו בפעם השלישית ברציפות בהרכב סביליה לגמר המפעל. קווין גאמיירו, שכבש שבעה שערים בטורניר עד למשחק הגמר, פתח בחוד ההתקפה, כאשר מאחוריו קוקה הקפטן, ויטולו ואבר באנגה. מנגד התייצבו ליברפול וקלופ, שהחליף במהלך העונה את ברנדן רוג'רס והצליח להעלות את הקבוצה לגמר. מיקום הליגה הנמוך של ליברפול באותה עונה באנגליה, קבע כי רק ניצחון במשחק יעניק לה כרטיס לאירופה בעונה הבאה, והפסד משמעותו חוסר השתתפות במסגרות האירופיות בעונה הבאה. קלופ העלה מערך דומה כאשר דניאל סטארידג' פותח בחוד, ומאחוריו אדם לאלאנה והצמד הברזילאי, רוברטו פירמינו ופיליפה קוטיניו. דיבוק אוריגי וג'ורדן הנדרסון, שהחלימו מפציעות, תפסו מקום על הספסל.

הדקות הראשונות אופיינו בהתלהבות רבה מצד שחקני סביליה, בעוד ליברפול חיפשה דרך להיכנס למשחק. בדקה השמינית תקפה ליברפול מאגף ימין של נתניאל קליין. המגן מסר למרכז כדור שהגיע לאמרה ג'אן, שבעט בעוצמה מרחוק ומצא את דויד סוריה מוכן. שלוש דקות עברו ושוב קליין פרץ באגף, והגביה לפינה הרחוקה של תיבת החמש. סטארידג' הוריד היטב עם הראש, וקאריסו הצליח להרחיק מקו השער לפני פירמינו. דקה לאחר מכן, רגע של מחלוקת במשחק כאשר ליברפול דרשה פנדל לאחר נגיעת יד של קאריסו, אך השופט סימן להמשיך.

בדקה ה-25, לאחר דקות של רגיעה במשחק ללא מצבים מסוכנים, פרץ לאלאנה מאגף ימין המסוכן של ליברפול, חתך למרכז והכניס כדור עומק לעברו של סטארידג'. הזווית הקשה והסגירה הנכונה של סוריה מנעו מסטארידג' מצב נוח לכיבוש, והבעיטה שלו נבלמה אצל השוער. סביליה מצדה הפגינה שליטה פיזית וטכנית ובדקה ה-32 קיבלה הזדמנות לשער מרהיב, לאחר כדור קרן מצד שמאל. הכדור הגיע הרחק לצד ימין, שם המשיך אותו קוקה למרכז הרחבה. לאחר ניסיון הרחקה לא מוצלח, שלח גאמיירו בעיטת מספרת שהכניעה את סימון מיניולה אך פספסה במעט את המסגרת.

בדקה ה-35 עלתה ליברפול ראשונה על לוח התוצאות בשער מרהיב. שיתוף פעולה של צמד הברזילאים הסתיים במסירה של קוטיניו לסטארידג' על קו הרחבה מצד שמאל. החלוץ התקדם שני צעדים לתוך הרחבה, ושלח כדור מסובב ועוצמתי בחלק החיצוני של רגל שמאל לפינה הרחוקה של סוריה. 1-0 לליברפול, ביצוע מרשים של סטארידג'. שלוש דקות עברו וליברפול המתלהבת כמעט והכפילה את התוצאה, לאחר שקליין פרץ בימין ומסר ללאלאנה ברחבה, אך האחרון התמהמה בבעיטה ונבלם לקרן. את הקרן של ג'יימס מילנר נגח דיאן לוברן אל הרשת, אך השער נפסל בטענת נבדל נגד סטארידג', שבניסיון להמשיך את הכדור של לוברן הרים רגל, הפריע לשוער ובכך התערב במהלך. ליברפול המשיכה ללחוץ בעוד סביליה התקשתה לחזור למשחק, ובדקת הסיום של המחצית, מהלך יפה של ליברפול הסתיים במסירת רוחב חזקה של קליין מאגף ימין, אך סטארידג' ופירמינו לא הצליחו להסיט את הכדור אל הרשת והוא יצא החוצה.

המחצית הראשונה בשליטתה של ליברפול הגיעה לסיומה עם יתרון 1-0 לשחקניו של קלופ בהפסקה.

מחצית שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקניו של אמרי עלו חדורי מוטיבציה למחצית השנייה, וכבר לאחר 17 שניות בלבד הצליחו להשיג את השוויון, בעקבות טעות כפולה של אלברטו מורנו, שחקנה של ליברפול שעבר אליה מסביליה, עמה זכה בליגה האירופית שנתיים קודם לכן. בתחילה הרחיק מורנו בנגיחה לא טובה שהגיעה אל מריאנו. הברזילאי השתלט, פרץ מימין וניצל תיקול רע של מורנו כדי להעביר את הכדור בין רגליו. בצעד מהיר נוסף נכנס מורנו לרחבה ושלח כדור רוחב שהותיר את גאמיירו לבד, והחלוץ הקדים את מיניולה ואיזן מקרוב לשוויון 1-1.

עדות נוספת לשינוי במאזן הכוחות התקבל שתי דקות מאוחר יותר. כדור עומק מוצלח הותיר את גאמיירו לפרוץ באחד על אחד עד מיניולה. החלוץ נכנס לתוך הרחבה, אך עשה צעד מיותר אחד לפני הבעיטה ואפשר לקולו טורה לחסום אותו בגלישה מתוזמנת ולהרחיק לקרן. בדקה ה-60 התקרב גאמיירו פעם נוספת לשער שני, לאחר שכדור חוץ לתוך הרחבה מאגף שמאל ננגח לאחור על ידי סטיבן אנזונזי והותיר את גאמיירו לבד לחלוטין מול מיניולה. גאמיירו המשיך בנגיעה למרכז השער ומיניולה הציל את ליברפול ממצב מסוכן.

בדקה ה-64 השלימה סביליה מהפך מוצדק בשער מרהיב. ויטולו פרץ היטב מהמרכז, השלים מסירה כפולה עם הקפטן קוקה, המשיך למסירה כפולה עם באנגה, וכ-16 מטרים מהשער העביר את הכדור לקוקה שבנגיעה שלח כדור מדויק לפינה של מיניולה, שקבע 2-1 לסביליה ושער ראשון לקפטן במסגרת אירופית מזה 24 משחקים. שש דקות בלבד עברו, וקוקה השלים צמד וקירב את סביליה לניצחון. המהלך החל בתוך הרחבה אצל באנגה, שניסה להעביר כדור רוחב. הכדור פגע בשחקן הגנה וניתז לכיוונו של קוקה מרגליו של שחקן הגנה אחר, כך שקוקה, על אף שהיה בעמדת נבדל, קיבל את הכדור מהגנת ליברפול, ומקרוב בעט כדור שמיניולה הצליח להדוף רק לתוך הרשת. בהחלטה נכונה, השער אושר, וזאת לאחר שהקוון הניף דגל בתחילה, אך הוריד אותו בהמשך המהלך. אנשי ליברפול סירבו להשלים עם ההחלטה, המאמן קלופ התעמת עם אנשי השיפוט, ומרטין שקרטל, שהתחמם על הקו וכלל לא שותף במשחק, ספג כרטיס צהוב לאחר ויכוחים עם צוות השיפוט.

בדקות אלו ליברפול נראיתה מבולבלת וחסרת מוטיבציה, וסביליה התקרבה לשער רביעי יותר מאשר ליברפול לשער מצמק. לקראת הסיום ניסתה ליברפול לאיים יותר על שערה של סביליה, אך ללא הצלחה. ניצחון 3-1 לחניכיו של אמרי לאחר מחצית שנייה מוצלחת מאוד, וזכייה שלישית ברציפות בתואר לסביליה.


18 במאי 2016 ספרדספרד סביליה 3 - 1 אנגליהאנגליה ליברפול זנקט יאקוב פארק, בזל, שווייץ
צופים: 34,429
שיפוט: שוודיהשוודיה יונאס אריקסון
קווין גאמיירו הובקע שער בדקה ה- 46' 46'
קוקה הובקעו שערים בדקות ה- 70', 64' 70', 64'
(סיקור) דניאל סטארידג' הובקע שער בדקה ה- 35' 35'

הרכבי הקבוצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סביליה
ליברפול
שוער 29 ספרדספרד סרחיו ריקו
מגן ימני 25 ברזילברזיל מריאנו כרטיס צהוב בדקה ה-84 84'
בלם 3 צרפתצרפת עדיל ראמי כרטיס צהוב בדקה ה-77 77' הוחלף בדקה ה-78 78'
בלם 6 פורטוגלפורטוגל דניאל קאריסו
מגן שמאלי 18 ספרדספרד סרחיו אסקודרו
קשר מרכזי 4 פוליןפולין גז'גוז' קריכוביאק
קשר אחורי 15 צרפתצרפת סטיבן אנזונזי
קיצוני ימני 23 ספרדספרד קוקה (קפטן)
קשר התקפי 19 ארגנטינהארגנטינה אבר באנגה כרטיס צהוב בדקה ה-57 57' הוחלף בדקה ה-90+3 90+3'
קיצוני שמאלי 20 ספרדספרד ויטולו כרטיס צהוב בדקה ה-56 56'
חלוץ 9 צרפתצרפת קווין גאמיירו הוחלף בדקה ה-89 89'
מחליפים:
שוער 1 ספרדספרד סרחיו ריקו
בלם 5 צרפתצרפת טימותי קולודז'ייצ'אק נכנס כמחליף בדקה ה-78 78'
מגן 21 ארגנטינהארגנטינה ניקולס פארחה
קשר 8 ספרדספרד ויסנטה איבורה נכנס כמחליף בדקה ה-89 89'
קשר 14 אורוגוואיאורוגוואי סבסטיאן כריסטופורו נכנס כמחליף בדקה ה-90+3 90+3'
קשר 22 אוקראינהאוקראינה יבהן קונופליאנקה
חלוץ 24 ספרדספרד פרננדו יורנטה
מאמן:
ספרדספרד אונאי אמרי
שוער 22 בלגיהבלגיה סימון מיניולה
מגן ימני 2 אנגליהאנגליה נתניאל קליין כרטיס צהוב בדקה ה-90+4 90+4'
בלם 6 קרואטיהקרואטיה דיאן לוברן כרטיס צהוב בדקה ה-30 30'
בלם 4 חוף השנהבחוף השנהב קולו טורה הוחלף בדקה ה-82 82'
מגן שמאלי 18 ספרדספרד אלברטו מורנו
קשר מרכזי 7 אנגליהאנגליה ג'יימס מילנר (קפטן)
קשר מרכזי 23 גרמניהגרמניה אמרה ג'אן
קיצוני ימני 20 אנגליהאנגליה אדם לאלאנה הוחלף בדקה ה-73 73'
קשר התקפי 11 ברזילברזיל רוברטו פירמינו הוחלף בדקה ה-69 69'
קיצוני שמאלי 10 ברזילברזיל פיליפה קוטיניו
חלוץ 15 אנגליהאנגליה דניאל סטארידג'
מחליפים:
שוער 52 ויילסויילס דני וורד
מגן 37 סלובקיהסלובקיה מרטין שקרטל כרטיס צהוב בדקה ה-70 70'
קשר 14 אנגליהאנגליה ג'ורדן הנדרסון
קשר 21 ברזילברזיל לוקאס לייבה
קשר 24 ויילסויילס ג'ו אלן נכנס כמחליף בדקה ה-73 73'
קשר 9 בלגיהבלגיה כריסטיאן בנטקה נכנס כמחליף בדקה ה-82 82'
חלוץ 27 בלגיהבלגיה דיבוק אוריגי כרטיס צהוב בדקה ה-72 72' נכנס כמחליף בדקה ה-69 69'
מאמן:
גרמניהגרמניה יורגן קלופ

עוזרי שופט:
שוודיהשוודיה מתיאס קלסניוס (קוון)
שוודיהשוודיה דניאל וארנמארק (קוון)
שוודיהשוודיה סטפן יוהאנסון (שופט רחבה)
שוודיהשוודיה מרקוס סטרומברגסון (שופט רחבה)

שופט רביעי:
נורווגיהנורווגיה סוויין אודוואר מואן

סטטיסטיקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סביליה ליברפול
שערים 3 1
בעיטות לשער 11 10
בעיטות למסגרת 4 4
החזקה בכדור 46% 54%
קרנות 7 4
עבירות 9 19
נבדלים 3 1
כרטיסים צהובים 4 3
כרטיסים אדומים 0 0

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]