גמר הליגה האירופית 2012

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גמר הליגה האירופית 2012
אירוע עונת 2011/2012 בליגה האירופית
תאריך 9 במאי 2012
מיקום ארנה נציונאלה, בוקרשט, רומניה
השחקן המצטיין רדאמל פלקאו (אתלטיקו מדריד)
שיפוט וולפגנג שטארק (גרמניה)
צופים 52,347
2011
2013
uefa.com

גמר הליגה האירופית 2012 התקיים בארנה נציונאלה בבוקרשט, רומניה ב-9 במאי 2012, ובו נקבע כי הזוכה בטורניר הליגה האירופית לעונת 2011/2012 היא אתלטיקו מדריד הספרדית, שניצחה במשחק את בת ארצה אתלטיק בילבאו בתוצאה 3-0. הייתה זו המהדורה ה-41 של המפעל, והשלישית מאז המעבר מגביע אופ"א לליגה האירופית.

בפעם השנייה ברציפות, והתשיעית בסך הכול בתולדות משחקי גמר המפעל, נפגשו שתי קבוצות מאותה המדינה בשלב הגמר. היה זה גמר כל-ספרדי שני בתולדות המפעל, והראשון מאז גמר גביע אופ"א 2007 בין סביליה לאספניול. ספרד היא אחת מתוך חמש מדינות ששלחו שתי נציגות לגמר המפעל, יחד עם איטליה (ארבע פעמים), אנגליה, גרמניה המערבית ופורטוגל (פעם אחת כל אחת). שתי הקבוצות הופיעו בגמר השני בתולדותיהן, כאשר אתלטיקו מדריד שבה לגמר שנתיים לאחר שניצחה בגמר הליגה האירופית 2010, בעוד בילבאו הופיעה בגמר לראשונה מאז גמר גביע אופ"א 1977, ששוחק בשיטת-בית חוץ, ובו הפסידה ליובנטוס לאחר שוויון 2-2 ובעקבות חוק שערי חוץ.

שתי הקבוצות התחילו את דרכן האירופית באותה העונה בליגה האירופית, בעקבות מיקומן בעונת 2010/2011 בליגה הספרדית. בילבאו ואתלטיקו, בצוותא עם סביליה, סיימו עם אותו מספר נקודות (58), אך המאזן הפנימי בין שלוש הקבוצות קבע כי בילבאו, בעלת המאזן השני בטיבו, תסיים את העונה במקום השישי המוביל לשלב הפלייאוף במוקדמות, בעוד אתלטיקו תסיים במקום השביעי המוביל לסיבוב המוקדמות השלישי.

במשחק עצמו כבש רדאמל פלקאו צמד שערים במחצית הראשונה, הראשון כבר לאחר שבע דקות והשני בדקה ה-34. דייגו הוסיף שער שלישי בדקה ה-85, וקבע את תוצאת המשחק, 3-0 לאתלטיקו מדריד. פלקאו היה לכדורגלן הראשון שזוכה בליגה האירופית שתי עונות ברציפות עם שני מועדונים שונים, לאחר הזכייה עם פורטו עונה קודם לכן. כמו כן, הוא היה למלך שערי המפעל עונה שנייה ברציפות, עם 12 כיבושים, ולשחקן המצטיין בגמר השני ברציפות.

הדרך אל הגמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרדספרד אתלטיקו מדריד סיבוב ספרדספרד אתלטיק בילבאו
יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני שלבי מוקדמות יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני
נורווגיהנורווגיה סטרומסגודסט 4 - 1 2 - 1 (ב) 2 - 0 (ח) סיבוב מוקדמות שלישי לא השתתפה
פורטוגלפורטוגל ויטוריה דה גימארייש 6 - 0 2 - 0 (ב) 4 - 0 (ח) סיבוב הפלייאוף טורקיהטורקיה טרבזונספור - 0 - 0 (ב) בוטל
יריבה תוצאה שלב הבתים יריבה תוצאה
סקוטלנדסקוטלנד סלטיק 2 - 0 (ב) מחזור 1 סלובקיהסלובקיה סלובן ברטיסלאבה 2 - 1 (ח)
צרפתצרפת סטאד רן 1 - 1 (ח) מחזור 2 צרפתצרפת פריז סן-ז'רמן 2 - 0 (ב)
איטליהאיטליה אודינזה 0 - 2 (ח) מחזור 3 אוסטריהאוסטריה רד בול זלצבורג 2 - 2 (ב)
איטליהאיטליה אודינזה 4 - 0 (ב) מחזור 4 אוסטריהאוסטריה רד בול זלצבורג 1 - 0 (ח)
סקוטלנדסקוטלנד סלטיק 1 - 0 (ח) מחזור 5 סלובקיהסלובקיה סלובן ברטיסלאבה 2 - 1 (ב)
צרפתצרפת סטאד רן 3 - 1 (ב) מחזור 6 צרפתצרפת פריז סן-ז'רמן 2 - 4 (ח)
טבלת בית ט'
קבוצה מש' נצ' תיקו הפ' ש. זכות ש. חובה הפרש נק'
ספרדספרד אתלטיקו מדריד 6 4 1 1 11 4 7+ 13
איטליהאיטליה אודינזה 6 2 3 1 6 7 1- 9
סקוטלנדסקוטלנד סלטיק 6 1 3 2 6 7 1- 6
צרפתצרפת סטאד רן 6 0 3 3 5 10 5- 3
טבלת הבית טבלת בית ו'
קבוצה מש' נצ' תיקו הפ' ש. זכות ש. חובה הפרש נק'
ספרדספרד אתלטיק בילבאו 6 4 1 1 11 8 3+ 13
אוסטריהאוסטריה רד בול זלצבורג 6 3 1 2 11 8 3+ 10
צרפתצרפת פריז סן-ז'רמן 6 3 1 2 8 7 1+ 10
סלובקיהסלובקיה סלובן ברטיסלאבה 6 0 1 5 4 11 7- 1
יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני
איטליהאיטליה לאציו 4 - 1 3 - 1 (ח) 1 - 0 (ב) סיבוב נוקאאוט ראשון רוסיהרוסיה לוקומוטיב מוסקבה 2 - 1 0 - 1 (ח) 2 - 0 (ב)
טורקיהטורקיה בשיקטש 6 - 1 3 - 1 (ב) 3 - 0 (ח) שמינית הגמר אנגליהאנגליה מנצ'סטר יונייטד 5 - 3 3 - 2 (ח) 2 - 1 (ב)
גרמניהגרמניה הנובר 96 4 - 2 2 - 1 (ב) 1 - 1 (ח) רבע הגמר גרמניהגרמניה שאלקה 04 6 - 4 4 - 2 (ח) 2 - 2 (ב)
ספרדספרד ולנסיה 5 - 2 4 - 2 (ב) 1 - 0 (ח) חצי הגמר פורטוגלפורטוגל ספורטינג ליסבון 4 - 3 1 - 2 (ח) 3 - 1 (ב)

אתלטיקו מדריד[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתלטיקו מדריד החלה את דרכה בסיבוב המוקדמות השלישי של המפעל, שם הוגרלה כמדורגת מול סטרומסגודסט הנורווגית. במשחק הראשון בבית נהנתה אתלטיקו מצמד של חוסה אנטוניו רייס במחצית השנייה, אך שער מצמק של הנורווגים קבע 2-1 בסיום. במשחק החוץ השלימה אתלטיקו את המשימה, כאשר אדריאן לופס כבש כבר בדקה ה-13, ורייס קבע 2-0 בתוך תוספת הזמן. אתלטיקו נותרה מדורגת גם בסיבוב הפלייאוף של המוקדמות, בו הוגרלה מול ויטוריה דה גימארייש הפורטוגלית. במשחק הראשון בבית הובקע השער הראשון רק בדקה ה-68, כשאליאס מנדס קבע 1-0. חמש דקות בלבד לאחר מכן השלים אליאס צמד שערים, וקבע את תוצאת הסיום, 2-0. את משחק הגומלין בחוץ הכריעה אתלטיקו במהרה. גבי כבש בפנדל כבר לאחר שתי דקות, אדריאן הכפיל כעבור רבע שעה והשלים צמד בדקה השישים, ועשר דקות לסיום קבע אדוארדו סאלביו את תוצאת הסיום, 4-0 לאתלטיקו, שהמשיכה לשלב הבתים עם 6-0 בסיכום המפגשים.

בשלב הבתים הוגרלה אתלטיקו מדריר מקבוצת הדירוג הראשונה, כקבוצה בעלת הניקוד השלישי בטיבו במפעל, מול אודינזה, סלטיק וסטאד רן. אתלטיקו פתחה את משחקיה מול סלטיק בבית, וגברה עליה 2-0 משערים של רדאמל פלקאו כבר בדקה השלישית, ושל דייגו במחצית השנייה. במשחק החוץ מול רן נקלעה אתלטיקו לפיגור, אך חואנפראן כבש ארבע דקות לסיום ומנע הפסד, 1-1 בסיום. את הפסדה הראשון והיחיד במפעל באותה העונה ספגה אתלטיקו במגרשה של אודינזה. אל-מהדי בן עטיה העלה את המארחת ליתרון דרמטי שתי דקות בלבד לתום המשחק, ובתוך תוספת הזמן הכפיל אנטוניו פלורו פלורס את התוצאה וקבע 2-0 לאודינזה. החל מאותו המשחק ועד לתום הטורניר, השיגה אתלטיקו 11 ניצחונות רצופים, שיא כל הזמנים במפעל. אתלטיקו החלה את הרצף בבית מול אותה אודינזה, כאשר אדריאן כובש צמד שערים עד לדקה ה-12. דייגו הוסיף את השלישי עוד בתוך המחצית הראשונה, ופלקאו קבע 4-0 לאתלטיקו בדקה ה-67. ארדה טוראן הצטרף לרשימת הכובשים של אתלטיקו במפעל במשחק החוץ מול סלטיק, בו קבע את התוצאה בדקה השלושים, 1-0 בסיום. את שלב הבתים סיימה אתלטיקו בניצחון 3-1 על רן, משערים של פלקאו (בפנדל), אלבארו דומינגס וטוראן. ז'ורז' מנדז'ק רק צימק עבור הצרפתים. אתלטיקו סיימה בראש הבית, והמשיכה לסיבובי הנוקאאוט.

בסיבוב הנוקאאוט הראשון פגשה אתלטיקו את לאציו האיטלקית. במשחק הראשון בחוץ העלה מירוסלב קלוזה את לאציו ליתרון לאחר 19 דקות, אך אדריאן כבש את השוויון ופלקאו השלים מהפך בתוך 18 דקות מאותו השער. פלקאו השלים צמד במחצית השנייה כדי לקבוע 3-1 בסיום. במשחק הגומלין העניק דייגו גודין ניצחון לקבוצתו עם שער בדקה ה-48 שקבע 1-0 בסיום, וניצחון 4-1 בסיכום שני המשחקים לאתלטיקו.

בשמינית הגמר פגשה אתלטיקו את בשיקטש הטורקית. במשחק הראשון בבית כבש סאלביו צמד מהיר, בדקות ה-24 וה-27, אדריאן הוסיף עשר דקות אחר כך, וסימאו סברוסה צימק עם פתיחת המחצית השנייה, 3-1 בסיום. הגומלין בחוץ התנהל היטב מבחינתה של אתלטיקו. היא כבשה ראשונה מרגליו של אדריאן, ובדקות הסיום נהנתה משערים של פלקאו וסאלביו שקבעו 3-0 במשחק, וניצחון מרשים של 6-1 בסיכום.

בשלב רבע הגמר הוגרלה אתלטיקו למפגש מול הנובר 96 הגרמנית. במשחק הראשון בבית העלה פלקאו את קבוצתו ליתרון בדקה התשיעית. מאם ביראם דיוף קבע שוויון 1-1 לפני ההפסקה, ודקה אחת לסיום כבש סאלביו את שער הניצחון, 2-1 לאתלטיקו. רצף הניצחונות נמשך גם בהנובר, כאשר אדריאן כבש ראשון בדקה ה-63. תשע דקות לסיום השווה דיוף את התוצאה, אך כעבור שש דקות כבש פלקאו וקבע 2-1 נוסף לאתלטיקו, שעלתה עם 4-2 בסיכום.

בחצי הגמר פגשה אתלטיקו את בת-ארצה, ולנסיה. המשחק הראשון במדריד היה מעניין ורב-שערים, ונפתח עם שער של פלקאו בדקה ה-18. ז'ונאס איזן בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה, אך ז'ואאו מירנדה החזיר את היתרון לאתלטיקו בדקה ה-49, וחמש דקות אחריו הבקיע אדריאן את השלישי של קבוצתו, ובדקה ה-78 השלים פלקאו צמד שקבע 4-1. ארבע דקות בתוך תוספת הזמן כבש ריקרדו קושטה שער שהחזיר את ולנסיה לתמונת ההעפלה לקראת הגומלין, 4-2 בסיום. משחק הגומלין בחוץ היה דל-שערים לעומת המשחק הראשון, וגם בו השיגה אתלטיקו ניצחון, כאשר אדריאן כבש בדקה השישים וקבע את תוצאת הסיום. 5-2 לאתלטיקו, בדרך לגמר הליגה האירופית השנייה בתולדותיה.

אתלטיק בילבאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בילבאו החלה את דרכה בסיבוב הפלייאוף של המוקדמות מול טרבזונספור הטורקית. השתיים נפרדו בשוויון 0-0 במשחק הראשון בבילבאו. טרם הגומלין, הוחלט כי בעקבות חשד להטיית משחקים שהביא להדחתה של פנרבחצ'ה מליגת האלופות, טרבזונספור תתפוס את מקומה. בשל כך, בוטל משחק הגומלין ובילבאו עלתה באופן אוטומטי לשלב הבתים.

בילבאו הוגרלה אל שלב הבתים מקבוצת הדירוג השנייה, לצדן של פריז סן-ז'רמן, רד בול זלצבורג וסלובן ברטיסלאבה. היא פתחה את משחקיה עם ניצחון בברטיסלאבה. מרקל סוסאטה כבש ראשון, הסלובקים השוו אך איקר מוניאין, עוד בתוך המחצית הראשונה, קבע את תוצאת המשחק, 2-1 לבילבאו. במשחק השני השיגה הקבוצה ניצחון ביתי מפתיע על פריז סן-ז'רמן, כאשר איגור גבילונדו וסוסאטה כובשים במחצית הראשונה בדרך לניצחון 2-0. במשחק הבא אירחה בילבאו את רד בול זלצבורג, ונקלעה לפיגור 2-0 בהפסקה. בחצי השני, כבש פרננדו יורנטה שני פנדלים שהחזירו את קבוצתו למשחק, וקבעו שוויון 2-2 בסיום. במשחק החוץ בזלצבורג העניק אנדר הררה ניצחון לקבוצתו עם שער בדקה ה-37 שקבע את תוצאת הסיום, 1-0. במשחק הבא הבטיחה בילבאו את הבכורה בבית עם ניצחון ביתי 2-1 על סלובן ברטיסלאבה. אוסקר דה מרקוס כבש ראשון לאחר רבע שעה, פיליפ שבו איזן לפני ההפסקה, ורבע שעה לסיום כבש סוסאטה את שער הניצחון. במשחק האחרון, שהיה לפרוטוקול בלבד, התארחה בילבאו בפריז. יון אורטנצ'ה העלה את בילבאו ליתרון כבר בדקה השלישית, אך עד לתום המחצית הפכה פריז את התוצאה משערים של חאבייר פסטורה ושל מת'יו בודמר. דויד לופס איזן בדקה ה-55, אך בדקות הסיום נהנתה פריז משער עצמי של איניגו פרס ופנדל מדויק של גיום אוארו, וניצחה 4-2 בסיום. בילבאו עלתה לשלבי הנוקאאוט מהמקום הראשון בבית.

בסיבוב הנוקאאוט הראשון פגשה בילבאו את לוקומוטיב מוסקבה הרוסית. במשחק הראשון במוסקבה, העלה מוניאין את קבוצתו ליתרון 1-0 במחצית, אך פנדל של דניס גלושאקוב ושער של פליפה קאייסדו קבעו מהפך, 2-1 בסיום. בגומלין הביתי כבש מוניאין את השער היחיד במשחק בדקה ה-62, ועם 2-2 בסיכום המפגשים, עלתה בילבאו לשלב הבא בזכות חוק שערי חוץ.

בשמינית הגמר ניצבה בילבאו בפני משוכה גבוהה, מנצ'סטר יונייטד האנגלית. במשחק הראשון באולד טראפורד, העלה ויין רוני את מנצ'סטר ליתרון, אך דקה לתום המחצית השווה יורנטה את התוצאה. במחצית השנייה הפך דה מרקוס את התוצאה, ומוניאין קבע 3-0 בדקה ה-90. שתי דקות בתוך תוספת הזמן חזרה יונייטד מפנדל מדויק של רוני, שקבע את תוצאת הסיום, 3-2 מפתיע בחוץ לבילבאו. בגומלין הדהימו יורנטה ודה מרקוס שהעלו את בילבאו ליתרון 2-0. עשר דקות לסיום כבש רוני אך לא הצליח לעזור לקבוצתו, שהפסידה בפעם השנייה לבילבאו, 5-3 בסיכום לספרדים שהמשיכו לרבע הגמר.

ברבע הגמר פגשה בילבאו את שאלקה 04 הגרמנית. במשחק הראשון בגלזנקירכן כבש יורנטה בדקה העשרים, אך שתי דקות לאחר מכן איזן ראול את התוצאה, ובדקה השישים השלים מהפך עם צמד אישי. מן העבר השני השלים יורנטה צמד משלו והשווה את התוצאה, לפני שדה מרקוס השלים מהפך שני במשחק, ומוניאין קבע את תוצאת המשחק בתוך תוספת הזמן - 4-2 לבילבאו. בגומלין הביתי נקלעה בילבאו לפיגור משער של קלאס יאן הונטלאר, אך איבאי גומס איזן לפני ההפסקה. בדקה ה-52 החזיר ראול את היתרון לשאלקה, אך שלוש דקות לאחר מכן כבש סוסאטה את שער השוויון שקבע 2-2 בסיום. בסיכום, 6-4 לבילבאו בדרך לחצי הגמר.

בחצי הגמר פגשה בילבאו את ספורטינג ליסבון, הנציגה היחידה בחצי הגמר שאינה ספרדית. במשחק הראשון בחוץ העלה אורטנצ'ה את בילבאו ליתרון בדקה ה-54, אך אמיליאנו אינסואה איזן בדקה ה-76, וארבע דקות אחריו השלים דייגו קאפל את המהפך וקבע את תוצאת המשחק, 2-0 לספורטינג. בגומלין כבש סוסאטה את השער הראשון במשחק בדקה ה-17, ריקי ואן וולפסווינקל השווה דקה לפני ההפסקה, אך בתוספת הזמן של המחצית כבש איבאי את השני. בדקה ה-88, שתי דקות לפני שההכרעה עוברת להארכה, כבש יורנטה את השער שקבע 3-1 לבילבאו, שעולה לגמר אחרי 4-3 בסיכום המפגשים.

סיכום המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחצית ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתלטיקו מדריד הגיעה לגמר המפעל תחת המאמן דייגו סימאונה, אשר הגיע לקבוצה פחות מחצי שנה קודם לכן, כאשר החליף את גרגוריו מנסאנו. למשחק הגמר עלה במערך של 4-2-3-1, כאשר מריו סוארס וגבי הקפטן במרכז השדה, ארדה טוראן ודייגו, מלך הבישולים של העונה בליגה האירופית, בתפקידי הקיצוניים באגף, אדריאן לופס שכבש שמונה שערים באירופה באותה העונה כקשר התקפי, ומלך שערי המפעל, רדאמל פלקאו, שכבש עשרה שערים עד אז בעונה האירופית, פותח בחוד ההתקפה. מנגד, בילבאו אף היא העפילה לגמר תחת מאמן ארגנטינאי, מרסלו בייאלסה, שבעברו כמאמן נבחרת ארגנטינה אף אימן את סימאונה (בין היתר במונדיאל 2002). ייחודו של המועדון הוא בכך שבשורותיו משחקים כדורגלנים ממוצא בסקי בלבד, וכך הגיעה הקבוצה עם סגל כל-ספרדי, למעט פרננדו אמורבייטה הונצואלי, אשר הוריו ממוצא בסקי ושגדל מגיל 11 במחלקת הנוער של המועדון. עם חלק התקפי מעולה שכלל בין היתר את איקר מוניאין, מרקל סוסאטה ופרננדו יורנטה, חיפשה הקבוצה מבילבאו להפתיע ולזכות בתואר.

פלקאו, כובש השער היחיד ומצטיין הגמר הקודם במדי פורטו, כבש את השער הראשון כבר בדקה השביעית. הוא קיבל כדור עומק מדייגו סמוך לרחבה, חדר פנימה מימין, היתל בשומר שלו אמורבייטה וסובב היטב לחיבורים הרחוקים של גורקה אירייסוס. שער מרהיב לחלוץ הקולומביאני.

בדקה ה-24 הגיע האיום הממשי הראשון של בילבאו על השער של אתלטיקו. מוניאין השתלט על ניסיון הרחקה כושל של ההגנה כשלושים מטרים מהשער. מוניאין התקדם ומכ-25 מטרים בעט כדור עוצמתי ושטוח, שנהדף היטב על ידי טיבו קורטואה.

בדקה ה-34 השלים פלקאו צמד בשער נאה נוסף. טעות קשה של אמורבייטה, שהתמהמה עם הכדור באגף ימין סמוך לרחבה, ואיבד את הכדור לז'ואאו מירנדה. הבלם הברזילאי העביר היטב לטוראן, שמסר אל תיבת החמש, שם קיבל פלקאו את הכדור עם הגב אל השער. פלקאו הסתובב היטב עם העקב תוך שהוא מבלבל את יון אורטנצ'ה שאיבד שיווי משקל ונפל. את המהלך סיים פלקאו עם בעיטה ברגל שמאל לפינה ולרשת, 2-0 לאתלטיקו, וצמד שערים לפלקאו.

התוצאה נשארה עד לתום המחצית הראשונה. אתלטיקו התקרבה משמעותית לזכייה שנייה בתולדותיה בתואר, פלקאו העמיק את שליטתו בראש טבלת מלך השערים עם 12 כיבושים.

מחצית שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקראת המחצית השנייה ביצע בייאלסה חילוף כפול. המגן השמאלי אורטנצ'ה והקשר המרכזי אנדר איטוראספה יצאו, ובמקומם עלו הקשר איניגו פרס והחלוץ איבאי גומס. איבאי הגיע למצב כיבוש בדקה השבעים, לאחר שאנדוני איראולה הגביה לרחבה, מירנדה הרחיק בעקב, ואיבאי הגיע ראשון ובעט חזק מהאוויר, אך החמיץ את המסגרת. שתי דקות בלבד עברו וחואנפראן איבד כדור לאיבאי בתוך הרחבה, הניסיון להעביר רוחב נהדף למרכז הרחבה על ידי קורטואה, ואוסקר דה מרקוס הגיע ראשון ובעט בנגיעה מעל לשער.

בילבאו המשיכה ללחוץ, ובדקה ה-77 התקרבה לשער המצמק. שוב הרחקה כושלת של ההגנה הגיעה לשחקן ירוק, סוסאטה, שבעט בעוצמה ברגל שמאל מ-18 מטרים, אך החמיץ במעט את המסגרת. שתי דקות עברו ושוב סוסאטה מצא עצמו במצב נוח לכיבוש, לאחר שנותר חופשי בתום ערבובייה ברחבה ובעט משמונה מטרים לגופו של קורטואה.

מן העבר השני, פלקאו היה קרוב לשלושער בדקה השמונים, כאשר פרץ היטב בשמאל, חתך למרכז הרחבה ובעט שטוח לפינה, אך נעצר בקורה. חמש דקות חלפו, ואתלטיקו הכריעה סופית את המשחק בשער שלישי. דייגו קיבל כדור במרכז השדה, התקדם ללא מפריע, חדר לרחבה ועקף משמאל את אמורבייטה, ומול אירייסוס בעט בשמאל שטוח ומדויק לפינה הרחוקה. 3-0 מרשים לאתלטיקו מדריד, שזוכה בפעם השנייה תוך שלוש עונות בליגה האירופית.


9 במאי 2012 ספרדספרד אתלטיקו מדריד 3 - 0 ספרדספרד אתלטיק בילבאו ארנה נציונאלה, בוקרשט, רומניה
צופים: 52,347
שיפוט: גרמניהגרמניה וולפגנג שטארק
רדאמל פלקאו הובקעו שערים בדקות ה- 34', 7' 34', 7'
דייגו הובקע שער בדקה ה- 85' 85'
(סיקור)

הרכבי הקבוצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתלטיקו מדריד
אתלטיק בילבאו
שוער 13 בלגיהבלגיה טיבו קורטואה
מגן ימני 20 ספרדספרד חואנפראן
בלם 2 אורוגוואיאורוגוואי דייגו גודין
בלם 23 ברזילברזיל ז'ואאו מירנדה
מגן שמאלי 6 ברזילברזיל פיליפה לואיס
קשר מרכזי 4 ספרדספרד מריו סוארס
קשר מרכזי 14 ספרדספרד גבי (קפטן)
קיצוני ימני 22 ברזילברזיל דייגו הוחלף בדקה ה-90 90'
קשר התקפי 7 ספרדספרד אדריאן לופס הוחלף בדקה ה-88 88'
קיצוני שמאלי 11 טורקיהטורקיה ארדה טוראן הוחלף בדקה ה-90+3 90+3'
חלוץ 9 קולומביהקולומביה רדאמל פלקאו כרטיס צהוב בדקה ה-26 26'
מחליפים:
שוער 25 ספרדספרד סרחיו אסנחו
מגן 3 ספרדספרד אנטוניו לופס
מגן 18 ספרדספרד אלבארו דומינגס נכנס כמחליף בדקה ה-90+3 90+3'
קשר 8 ארגנטינהארגנטינה אדוארדו סאלביו נכנס כמחליף בדקה ה-88 88'
קשר 12 ברזילברזיל פאולו אסונסאו
קשר 19 ספרדספרד קוקה נכנס כמחליף בדקה ה-90 90'
חלוץ 41 ספרדספרד פדרו מרטין
מאמן:
ארגנטינהארגנטינה דייגו סימאונה
שוער 1 ספרדספרד גורקה אירייסוס
מגן ימני 15 ספרדספרד אנדוני איראולה (קפטן)
בלם 24 ספרדספרד חאבי מרטינס
בלם 5 ונצואלהונצואלה פרננדו אמורבייטה כרטיס צהוב בדקה ה-64 64'
מגן שמאלי 3 ספרדספרד יון אורטנצ'ה הוחלף בדקה ה-46 46'
קשר ימני 21 ספרדספרד אנדר הררה כרטיס צהוב בדקה ה-22 22' הוחלף בדקה ה-63 63'
קשר מרכזי 8 ספרדספרד אנדר איטוראספה הוחלף בדקה ה-46 46'
קשר שמאלי 10 ספרדספרד אוסקר דה מרקוס
קיצוני ימני 14 ספרדספרד מרקל סוסאטה כרטיס צהוב בדקה ה-90+1 90+1'
קיצוני שמאלי 19 ספרדספרד איקר מוניאין
חלוץ 9 ספרדספרד פרננדו יורנטה
מחליפים:
שוער 13 ספרדספרד ראול
מגן 6 ספרדספרד מיקל סן חוסה
קשר 11 ספרדספרד איגור גבילונדו
קשר 17 ספרדספרד איניגו פרס כרטיס צהוב בדקה ה-75 75' נכנס כמחליף בדקה ה-46 46'
קשר 23 ספרדספרד בורחה אקיסה
חלוץ 2 ספרדספרד גאיצקה טוקרו נכנס כמחליף בדקה ה-63 63'
חלוץ 28 ספרדספרד איבאי גומס נכנס כמחליף בדקה ה-46 46'
מאמן:
ארגנטינהארגנטינה מרסלו בייאלסה

עוזרי שופט:
גרמניהגרמניה יאן-הנדריק סאלבר (קוון)
גרמניהגרמניה מייק פיקל (קוון)
גרמניהגרמניה פלוריאן מאייר (שופט רחבה)
גרמניהגרמניה דניז אייטקין (שופט רחבה)

שופט רביעי:
צרפתצרפת סטפן לנוי

סטטיסטיקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתלטיקו מדריד אתלטיק בילבאו
שערים 3 0
בעיטות לשער 15 16
בעיטות למסגרת 6 3
החזקה בכדור 41% 59%
קרנות 3 8
עבירות 25 14
נבדלים 2 3
כרטיסים צהובים 1 4
כרטיסים אדומים 0 0

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]