גמר גביע אופ"א 2002

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גמר גביע אופ"א 2002
אירוע גביע אופ"א 2002
תאריך 8 במאי 2002
מיקום אצטדיון פיינורד, רוטרדם, הולנד
השחקן המצטיין יון דאל תומאסון (פיינורד)
שיפוט ויטור מלו פריירה (פורטוגל)
צופים 45,611
2001
2003
uefa.com

גמר גביע אופ"א 2002 התקיים באצטדיון פיינורד ברוטרדם, הולנד ב-8 במאי 2002, ובו נקבע כי הזוכה בטורניר גביע אופ"א לעונת 2001/2002 היא פיינורד ההולנדית, שניצחה במשחק את בורוסיה דורטמונד הגרמנית בתוצאה 2–3. הייתה זו המהדורה ה-31 של המפעל.

פיינורד חזרה בפעם השנייה בתולדותיה לגמר גביע אופ"א, ולראשונה מאז 1974. אז זכתה בתואר עם ניצחון על טוטנהאם הוטספר. היא החזירה את הגביע להולנד עשר שנים בדיוק לאחר שאייאקס אמסטרדם עשתה זאת ב-1992. פיינורד הייתה לראשונה שמעפילה לגמר שנערך במגרשה הביתי, מאז ששיטת הגמר שונתה למשחק אחד במקום שיטת בית-חוץ. מנגד, בורוסיה דורטמונד גם היא העפילה לגמר בפעם השנייה בתולדותיה, אחרי שהפסידה ב-1993 ליובנטוס. דורטמונד כשלה בניסיון להיות הגרמנית השביעית שזוכה בתואר, ולהצטרף למועדון המצומצם של יובנטוס, אייאקס ובאיירן מינכן - המועדונים אשר זכו בכל שלושת התארים החשובים של אופ"א (ליגת האלופות, גביע אופ"א וגביע אירופה למחזיקות גביע).

שתי הקבוצות העפילו החלו את עונת 2001/2002 בליגת האלופות עקב מיקומן בליגה בעונת 2000/2001. דורטמונד סיימה שלישית בבונדסליגה, מרחק חמש נקודות מהאלופה באיירן מינכן וארבע מהסגנית שאלקה 04, והעפילה לשלב המוקדמות השלישי. פיינורד סיימה כסגנית האלופה של הליגה ההולנדית, אך במרחק רב של 17 נקודות מהאלופה פ.ס.וו. איינדהובן, והעפילה ישירות לשלב הבתים הראשון.

במשחק עצמו, נשארה דורטמונד בעשרה שחקנים לאחר חצי שעה בלבד כאשר יורגן קולר הורחק בכרטיס אדום במשחקו האחרון בקריירה, לאחר עבירה ברחבה. פייר ואן הוידונק כבש את הפנדל, ובהמשך השלים צמד שקבע את תוצאת המחצית, 2-0 לפיינורד. מרסיו אמורוזו צימק עם פתיחת המחצית השנייה בפנדל, אך יון דאל תומאסון השיב שער בתוך שלוש דקות. יאן קולר כבש שער מצמק וקבע את תוצאת המשחק, 3-2 בסיום לפיינורד.

הדרך אל הגמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הולנדהולנד פיינורד סיבוב גרמניהגרמניה בורוסיה דורטמונד
ליגת האלופות
יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני מוקדמות יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני
לא השתתפה סיבוב מוקדמות שלישי אוקראינהאוקראינה שחטאר דונצק 5 - 1 2 - 0 (ח) 3 - 1 (ב)
יריבה תוצאה שלב הבתים הראשון יריבה תוצאה
רוסיהרוסיה ספרטק מוסקבה 2 - 2 (ח) מחזור 1 אוקראינהאוקראינה דינמו קייב 2 - 2 (ח)
צ'כיהצ'כיה ספרטה פראג 0 - 4 (ח) מחזור 2 אנגליהאנגליה ליברפול 0 - 0 (ב)
גרמניהגרמניה באיירן מינכן 2 - 2 (ב) מחזור 3 פורטוגלפורטוגל בואבישטה 1 - 2 (ח)
צ'כיהצ'כיה ספרטה פראג 0 - 2 (ב) מחזור 4 פורטוגלפורטוגל בואבישטה 2 - 1 (ב)
גרמניהגרמניה באיירן מינכן 1 - 3 (ח) מחזור 5 אוקראינהאוקראינה דינמו קייב 1 - 0 (ב)
רוסיהרוסיה ספרטק מוסקבה 2 - 1 (ב) מחזור 6 אנגליהאנגליה ליברפול 0 - 2 (ח)
טבלת בית ח'
קבוצה מש' נצ' תיקו הפ' ש. זכות ש. חובה הפרש נק'
גרמניהגרמניה באיירן מינכן 6 4 2 0 14 5 9+ 14
צ'כיהצ'כיה ספרטה פראג 6 3 2 1 10 3 7+ 11
הולנדהולנד פיינורד 6 1 2 3 7 14 7- 5
רוסיהרוסיה ספרטק מוסקבה 6 0 2 4 7 16 9- 2
טבלת הבית טבלת בית ב'
קבוצה מש' נצ' תיקו הפ' ש. זכות ש. חובה הפרש נק'
אנגליהאנגליה ליברפול 6 3 3 0 7 3 4+ 12
פורטוגלפורטוגל בואבישטה 6 2 2 2 8 7 1+ 8
גרמניהגרמניה בורוסיה דורטמונד 6 2 2 2 6 7 1- 8
אוקראינהאוקראינה דינמו קייב 6 1 1 4 5 9 4- 4
גביע אופ"א
יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני
גרמניהגרמניה פרייבורג 3 - 2 1 - 0 (ב) 2 - 2 (ח) סיבוב שלישי דנמרקדנמרק פ.צ. קופנהגן 2 - 0 1 - 0 (ח) 1 - 0 (ב)
סקוטלנדסקוטלנד גלאזגו ריינג'רס 4 - 3 1 - 1 (ח) 3 - 2 (ב) שמינית הגמר צרפתצרפת ליל 1 - 1 1 - 1 (ח) 0 - 0 (ב)
הולנדהולנד פ.ס.וו. איינדהובן 2 – 2 (5 - 4פ) 1 - 1 (ח) 1 - 1ה (ב) רבע הגמר צ'כיהצ'כיה סלובן ליברץ 4 - 0 0 - 0 (ח) 4 - 0 (ב)
איטליהאיטליה אינטר מילאנו 3 - 2 1 - 0 (ח) 2 - 2 (ב) חצי הגמר איטליהאיטליה מילאן 5 - 3 4 - 0 (ב) 1 - 3 (ח)

פיינורד[עריכת קוד מקור | עריכה]

סגנית אלופת הולנד העפילה אוטומטית לשלב הבתים של ליגת האלופות. כבר במשחק הראשון איבדה פיינורד יתרון כפול וסיימה בשוויון 2-2 בחוץ מול ספרטק מוסקבה. לאחר תבוסת 4-0 לספרטה פראג ואיבוד יתרון נוסף עם שוויון 2-2 ביתי מול באיירן מינכן. פיינורד המשיכה לחפש ניצחון ראשון בבית, אך רשמה הפסדים לספרטה פראג ולבאיירן מינכן, והגיעה למחזור הנעילה עם שתי נקודות בלבד, לקרב ישיר מול ספרטק מוסקבה (שגם לה היו שתי נקודות בשלב זה) על המקום השלישי. יון דאל תומאסון כבש כבר לאחר חמש דקות, ולדימיר בסצ'סטניך איזן במהרה, ויוהאן אלמנדר קבע את תוצאת המשחק כבר בדקה ה-18, ניצחון 1–2 לפיינורד שהיה הראשון שלה בשלב הבתים, והספיק לה למקום השלישי.

פיינורד נשרה למפעל השני בחשיבותו, גביע אופ"א, שם פתחה את דרכה בסיבוב השלישי מול פרייבורג, הגרמנית השנייה מתוך שלוש אותה פגשה באותה העונה במסגרות האירופיות. במשחק הראשון בבית כבש שינג'י אונו את שער הניצחון לזכות פיינורד פחות מעשר דקות לסיום, וקבע 1-0. בגומלין עלתה פרייבורג ליתרון 0–2 סמוך לפתיחת המחצית השנייה, אך פייר ואן הוידונק ולאונרדו החזירו את פיינורד לשוויון 2-2 בסיום. עם 2–3 בסיכום, המשיכה פיינורד לשלב הבא.

שלב שמינית הגמר הפגיש בין פיינורד לגלאזגו ריינג'רס הסקוטית. אונו שוב העלה את פיינורד ליתרון מאוחר, כעשרים דקות לסיום, אך עשר דקות אחר כך חזרה ריינג'רס עם פנדל מוצלח לשוויון 1-1, תוצאה שנשמרה עד לסיום. בגומלין הביתי נקלעה פיינורד לפיגור, אך חזרה עם צמד של ואן הוידונק ושער של בונאוונטור קאלו. ריינג'רס הצליחה רק לצמק, 3-2 בסיום לפיינורד, שעלתה עם 3–4 בסיכום שני המפגשים.

לאחר שני מפגשים כפולים שהוכרעו על חודו של שער, פגשה פיינורד את פ.ס.וו. איינדהובן, שאף היא נשרה מליגת האלופות באותה העונה, בשלב רבע הגמר. במשחק הראשון בחוץ העלה ואן הוידונק את פיינורד ליתרון עם סיום המחצית הראשונה, אך מתיאה קז'מן השווה עם פתיחת המחצית השנייה, שוויון 1-1 בסיום. בגומלין הביתי התקרבה פיינורד להדחה כשמארק ואן בומל כבש רבע שעה לסיום, אך שלוש דקות בתוך תוספת הזמן הציל ואן הוידונק את קבוצתו עם שער שוויון דרמטי. עם שוויון כולל בשני המפגשים, המשחק הלך להארכה, שהסתיימה ללא שערים. הקבוצות התייצבו לדו-קרב בעיטות עונשין. גיורגי גחוקידזה, הבועט השלישי של איינדהובן, היה המחמיץ היחידי בדו-קרב, שהסתיים בניצחונה של פיינורד, 5-4. ואן הוידונק הכריע את המערכה עם הפנדל החמישי של קבוצתו.

בחצי הגמר פגשה פיינורד את אינטר מילאנו האיטלקית, מחזיקת גביע אופ"א שלוש פעמים, שחיפשה גמר חמישי וזכייה רביעית בתואר. במשחק הראשון בסן סירו נהנתה פיינורד משער עצמי של איוואן קורדובה הקולומביאני בדקה ה-51, שער שקבע את תוצאת המשחק, 1-0 לפיינורד. בגומלין הביתי העלו ואן הוידונק ותומאסון את פיינורד ליתרון 2-0 בהפסקה, שקירב את הקבוצה לגמר. אינטר הצליחה לחזור למשחק עם שער של כריסטיאנו זאנטי בדקה ה-83, ושש דקות אחר כך איזנה את התוצאה עם פנדל מדויק של מוחמד קאלון, אך לא הצליחה לכבוש שער נוסף עד לסיום. 2-2 בתום המשחק, וניצחון 2–3 לפיינורד בסיכום, העלה אותה לגמר גביע אופ"א בפעם השנייה בתולדותיה.

בורוסיה דורטמונד[עריכת קוד מקור | עריכה]

דורטמונד החלה את דרכה בשלב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות מול שחטאר דונצק האוקראינית, אותה הדיחה עם צמד ניצחונות, 5-1 בסיכום שני המפגשים שהעניק לה כרטיס לשלב הבתים.

דורטמונד סיימה את הסיבוב הראשון בשלב הבתים ללא ניצחון, לאחר שפתחה עם תוצאות תיקו מול דינמו קייב (לאחר שחזרה מפיגור 2-0 לשוויון 2-2) ומול ליברפול. לאחר מכן, פגשה פעמיים רצופות את בואבישטה. לאחר שהפסידה לה 2-1 בחוץ, גברה דורטמונד על יריבתה 2-1 בבית, לאחר מהפך משערים של לארס ריקן ויאן קולר. תומאש רוזיצקי העניק לה ניצחון בית שני ברציפות, 1-0 על דינמו קייב. במחזור הנעילה הפסידה דורטמונד 0–2 לליברפול, וסיימה את הבית במקום השלישי בעקבות פער שערים נחות מזה של בואבישטה, שסיימה שנייה.

לאחר ההדחה משלב הבתים, החלה דורטמונד את דרכה בגביע אופ"א בסיבוב השלישי מול פ.צ. קופנהגן הדנית. במשחק הראשון בחוץ, גברה דורטמונד 0–1 על יריבתה משער ניצחון של הייקו הרליך בדקה האחרונה. גם בגומלין הביתי המתינה דורטמונד עד לדקת הסיום כדי להכריע את המפגש, 1-0 משער של יאן-דרק סורנסן. 2-0 בסיכום שני המשחקים לדורטמונד, שהמשיכה לשלב הבא.

בשמינית הגמר פגשה דורטמונד את ליל הצרפתית. במשחק הראשון בחוץ כבש אוורטון שער יתרון יקר בדקה ה-67, אך סאלחאדין באסיר איזן כעבור חמש דקות בלבד וקבע את תוצאת המשחק, 1-1. משחק הגומלין הסתיים ללא שערים, שהספיק לדורטמונד כדי להעפיל לרבע הגמר בזכות חוק שערי חוץ.

ברבע הגמר פגשה דורטמונד את סלובן ליברץ, הנציגה הצ'כית. המשחק הראשון בפראג הסתיים ללא שערים, וההכרעה עברה לוסטפאלנשטדיון. לאחר מחצית מאופסת, הכניעה דורטמונד את יריבתה באופן מוחץ במחצית השנייה. שערים של מרסיו אמורוזו, יאן קולר, ריקן ואוורטון קבעו 0–4 מרשים לדורטמונד בדרך לחצי הגמר.

בשלב חצי הגמר פגשה דורטמונד את מילאן, שחיפשה העפלה ראשונה בתולדותיה לגמר המפעל. במשחק הראשון בבית נהנתה דורטמונד מתצוגה מרשימה של אמורוזו. כבר בדקה השביעית כבש החלוץ הברזילאי בפנדל. אמורוזו הוסיף צמד נוסף עוד במחצית הראשונה, ועם שלושער אישי קבע את תוצאת המחצית. בחצי השני כבש ירג היינריך את השער שקבע את תוצאת המשחק, 4-0 שני ברציפות לדורטמונד. במשחק הגומלין בסן סירו פתחה מילאן חזק כדי לחזור לתמונת ההעפלה לגמר. פיליפו אינזאגי וקוסמין קונטרה קבעו 2-0 מהיר עוד בטרם עברו עשרים דקות, אלא שמאז התקשתה מילאן לכבוש שערים נוספים. עמוק בתוספת הזמן כבש סרז'יניו בפנדל וקירב את מילאן שער אחד משוויון, אלא שעוד בטרם השריקה כבש ריקן את השער שקבע את תוצאת המשחק. 3-1 למילאן, שהספיק לדורטמונד להעפיל לגמר עם 3–5 בסיכום שני המפגשים.

סיכום המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחצית ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיינורד זכתה ביתרון משמעותי, כאשר העפילה לגמר בעונה בו נבחר אצטדיונה הביתי, אצטדיון פיינורד, לארח את המשחק. בכך, הייתה לראשונה שמארחת את גמר גביע אופ"א במגרשה הביתי, מאז יושמה שיטת הגמר במשחק בודד. בנוסף, נהנתה הקבוצה של בארט ואן מרוויק מיכולת גבוהה של פייר ואן הוידונק לאורך העונה. החלוץ ההולנדי הוביל ערב משחק הגמר את טבלת מלך השערים של העונה בגביע אופ"א עם שישה כיבושים, ופתח בחוד ההתקפה לצדו של יון דאל תומאסון. מנגד, הגיעה דורטמונד למשחק לאחר שזכתה באליפות גרמניה מספר ימים קודם לכן. מתיאס זאמר, בעונתו השנייה בלבד כמאמן ראשי, הוביל את קבוצתו לזכייה בתואר והביא אותה למרחק נגיעה מתואר אירופי ראשון מאז הזכייה בליגת האלופות ב-1997. יורגן קולר, בעונתו השביעית בקבוצה, הגיע למשחק בידיעה כי זהו משחקו המקצועני האחרון, לאחר שהודיע כי יפרוש בתום העונה. דורטמונד קיבלה חדשות טובות מצדו של שטפן רויטר, שעבר מבחן כשירות סמוך לפתיחת המשחק והיה כשיר לעמוד לרשותו של זאמר.

המשחק נפתח בקצב טוב, והדקות הראשונות היו שייכות לפיינורד. הבעיטה הראשונה לשער הייתה שייכת לבונאוונטורה קאלו, שסחט הדיפה מינס להמן. דקות ספורות אחר כך, ניסה שינג'י אונו להקשית מעל להמן שניצב מחוץ לשער, אך החמיץ את המסגרת. לאחר מכן הגיעה ההתעוררות של דורטמונד, כשיאן קולר נבלם על ידי פטריק פאווה, ותומאש רוזיצקי נבלם על ידי שוערה של פיינורד, אדווין זוטבייר. מן העבר השני, ואן הוידונק התקרב גם הוא לכיבוש בבעיטה חופשית, אך הכדור נהדף בקורה. המשחק הדו-צדדי נמשך, כשאוורטון מצא את אוונילסון שמקרוב בעט מעל לשער.

בדקה ה-31 התרחש האירוע ששינה את המשחק. דורטמונד הניעה כדור בחלק האחורי. יורגן קולר, שהיה האחרון בדרך לשער, נלחץ על ידי תומאסון, איבד לו את הכדור, ונאלץ להכשילו מאחור בתוך הרחבה. לשופט הפורטוגלי לא נותרה ברירה אלא לפסוק לפנדל לזכות פיינורד, ולהרחיק את קולר במשחקו האחרון בקריירה כבר לאחר חצי שעה. ואן הוידונק בעט היטב והכניע את להמן, 1-0 לפיינורד. היה זה גמר גביע אופ"א השלישי ברציפות שבהלכו נשלף כרטיס אדום.

שבע דקות לאחר שער היתרון, זכתה פיינורד בכדור חופשי על סף הרחבה, לאחר עבירה של אמורוזו על רובין ואן פרסי. ואן הוידונק סובב את הכדור היטב ולא הותיר ללהמן סיכוי, 2-0 לפיינורד מצמד מצבים נייחים של ואן הוידונק במחצית.

מחצית שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיינורד עלתה בטוחה למחצית השנייה, כשהיא ביתרון של שני שערים ויתרון מספרי על המגרש, אך כבר עם פתיחת המחצית זכתה דורטמונד בפנדל. פאווה הפיל מאחור את אמורוזו, וספג כרטיס צהוב על אף מחאתם של שחקני דורטמונד. אמורוזו עצמו ניגש לבעוט, והכניע בקלות את השוער, 2-1. זמן קצר לאחר מכן, שוב נפל אמורוזו ברחבה, אך הפעם השופט שלף לו כרטיס צהוב על התחזות.

שלוש דקות מהשער של אמורוזו, וחמש דקות בלבד מפתיחת המחצית השנייה, חזרה פיינורד ליתרון כפול. אונו שלח כדור עומק גבוה לאחר מאבק על הכדור במרכז המגרש. ואן הוידונק ותומאסון המתינו לכדור בחוד, אך בעוד ואן הוידונק היה בנבדל עמוק, תומאסון שקיבל את הכדור היה בקו אחד עם ההגנה, ומצא עצמו לבד לחלוטין מול להמן. במשחקו האחרון במדי פיינורד לפני המעבר למילאן, כבש תומאסון בקלות וקבע 1–3 לפיינורד.

קצב השערים המהיר במחצית השנייה נמשך, ובדקה ה-58 צימק יאן קולר את התוצאה בשער מרהיב. נגיחת הרחקה לא טובה מספיק של פאווה הגיעה לקולר, שעצר על החזה, ושלח בעיטת יעף מכעשרים מטרים לחיבורי הקורות. דורטמונד שוב מצמקת, ורק 2–3 לפיינורד.

על אף החיסרון המספרי, חצי השעה האחרונה התאפיינה בלחץ של דורטמונד על שערה של פיינורד, שהעדיפה להסתגר בחלק האחורי. גם חילופים התקפיים של זאמר לא הועילו, פיינורד שמרה על התוצאה וזכתה בפעם השנייה בתולדותיה בגביע אופ"א.

שריקת הסיום נתנה את האות לחגיגות בתוך ומחוץ לאצטדיון. הרצח של הפוליטיקאי פים פורטאון, שהיה אהוד מאוד ברוטרדם ונורה למוות יומיים לפני הגמר, היה מהגורמים להתפרצות הרגשות בקרב אנשי ואוהדי המועדון. כמו כן, בעקבות הרצח, לא התקיימו חגיגות רשמיות של המועדון בשיתוף עם הקהל. ברמה המקצועית, הניצחון בגמר שימר את ההישג של פיינורד, ששמרה על מאזן נקי מהפסדים בגמרים אירופים (גברה על סלטיק בגמר גביע אירופה לאלופות 1970 ועל טוטנהאם הוטספר בגמר גביע אופ"א 1974).


8 במאי 2002 הולנדהולנד פיינורד 3 - 2 גרמניהגרמניה בורוסיה דורטמונד אצטדיון פיינורד, רוטרדם, הולנד
צופים: 45,611
שיפוט: פורטוגלפורטוגל ויטור מלו פריירה
פייר ואן הוידונק הובקעו שערים בדקות ה- 33' (פ), 40' 33' (פ), 40'
יון דאל תומאסון הובקע שער בדקה ה- 50' 50'
(סיקור) מרסיו אמורוזו הובקע שער בדקה ה- 47' 47' (פ)
יאן קולר הובקע שער בדקה ה- 58' 58'

הרכבי הקבוצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיינורד
בורוסיה דורטמונד
שוער 1 הולנדהולנד אדווין זוטבייר
מגן ימני 2 גאנהגאנה כריסטיאן ג'יאן
בלם 8 הולנדהולנד קיס ואן וונדרן
בלם 17 הולנדהולנד פטריק פאווה כרטיס צהוב בדקה ה-46 46'
מגן שמאלי 3 פוליןפולין תומאש רזאשה כרטיס צהוב בדקה ה-23 23'
קשר ימני 7 חוף השנהבחוף השנהב בונאוונטורה קאלו הוחלף בדקה ה-76 76'
קשר מרכזי 6 הולנדהולנד פול בוסוולט (קפטן)
קשר מרכזי 14 יפןיפן שינג'י אונו הוחלף בדקה ה-85 85'
קשר שמאלי 32 הולנדהולנד רובין ואן פרסי כרטיס צהוב בדקה ה-63 63' הוחלף בדקה ה-63 63'
חלוץ 10 דנמרקדנמרק יון דאל תומאסון הובקע שער בדקה ה- 50' 50'
חלוץ 9 הולנדהולנד פייר ואן הוידונק הובקעו שערים בדקות ה- 33', 40' 33', 40'
מחליפים:
שוער 30 הולנדהולנד הנק טימר
מגן 4 צ'ילהצ'ילה מאוריסיו ארוס
מגן 20 הולנדהולנד פרי דה האן נכנס כמחליף בדקה ה-85 85' כרטיס צהוב בדקה ה-85 85'
מגן 26 בלגיהבלגיה פיטר קולן
חלוץ 11 ברזילברזיל לאונרדו נכנס כמחליף בדקה ה-63 63'
חלוץ 15 שוודיהשוודיה יוהאן אלמנדר נכנס כמחליף בדקה ה-76 76'
חלוץ 18 רוסיהרוסיה איגור קורנייב
מאמן:
הולנדהולנד בארט ואן מרוויק
שוער 1 גרמניהגרמניה ינס להמן
מגן ימני 3 ברזילברזיל אוונילסון
בלם 2 גרמניהגרמניה כריסטיאן ורנס
בלם 5 גרמניהגרמניה יורגן קולר הורחק בכרטיס אדום בדקה ה-31 31'
מגן שמאלי 17 ברזילברזיל דדה כרטיס צהוב בדקה ה-52 52'
קשר ימני 18 גרמניהגרמניה לארס ריקן הוחלף בדקה ה-70 70'
קשר מרכזי 7 גרמניהגרמניה שטפן רויטר (קפטן)
קשר מרכזי 10 צ'כיהצ'כיה תומאש רוזיצקי כרטיס צהוב בדקה ה-66 66'
קשר שמאלי 12 ברזילברזיל אוורטון הוחלף בדקה ה-61 61'
חלוץ 8 צ'כיהצ'כיה יאן קולר הובקע שער בדקה ה- 58' 58'
חלוץ 22 ברזילברזיל מרסיו אמורוזו הובקע שער בדקה ה- 47' 47' כרטיס צהוב בדקה ה-49 49'
מחליפים:
שוער 20 גרמניהגרמניה פיליפ לאוקס
מגן 6 גרמניהגרמניה ירג היינריך נכנס כמחליף בדקה ה-70 70'
מגן 23 אלג'יריהאלג'יריה אחמד רדה מדוני
קשר 4 הרפובליקה הפדרלית של יוגוסלביההרפובליקה הפדרלית של יוגוסלביה מירוסלב סטביץ'
קשר 15 ניגריהניגריה סאנדיי אוליסה
קשר 19 גאנהגאנה אוטו אדו נכנס כמחליף בדקה ה-61 61'
חלוץ 29 נורווגיהנורווגיה יאן-דרק סורנסן
מאמן:
גרמניהגרמניה מתיאס זאמר

עוזרי שופט:
פורטוגלפורטוגל פאולו ז'נואריו (קוון)
פורטוגלפורטוגל קרלוס מאטוס (קוון)

שופט רביעי:
פורטוגלפורטוגל לוסיליו בטיסטה

סטטיסטיקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיינורד בורוסיה דורטמונד
שערים 3 2
בעיטות לשער 13 9
בעיטות למסגרת 6 5
החזקת כדור 52% 48%
קרנות 2 2
עבירות 20 19
נבדלים 2 5
כרטיסים צהובים 4 3
כרטיסים אדומים 0 1

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]