פוקהונטס 2: מסע לעולם חדש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פוקהונטס 2: מסע לעולם חדש
Pocahontas II: Journey to a New World
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ברדלי ריימונד, טום אלרי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים איירין בדארד
לינדה האנט
ג'ין סטייפלטון
ראסל מינס
פינולה יוז
דיוויד אוגדן סטיירס
ג'ים קומינגס
דונל גיבסון
בילי זיין
בראד גארט עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה לני נילהאוס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי וולט דיסני, אולפני דיסניטון, אולפני הנפשת הטלוויזיה של דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה InterCom, דיסני+, נטפליקס, Walt Disney Studios Home Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 4 באוגוסט 1998 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 72 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט ביוגרפי, סרט הרפתקאות, דרמה היסטורית עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פוקהונטס 2: מסע לעולם חדשאנגלית: Pocahontas II: Journey to a New World) הוא סרט הנפשה של חברת וולט דיסני שיצא בשנת 1998, המהווה המשך לסרט המצליח "פוקהונטס" (1995). הסרט לא הוקרן בקולנוע, אלא הופץ רק בוידאו וב-DVD.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסיום הסרט הראשון, הספן ג'ון סמית (דונל גיבסון) נפרד מהילידים האינדיאנים ומהנערה פוקהונטס (אירן בדרד), כשהוא פצוע בחזהו; פוקהונטס מוותרת על אהבתה אליו לטובת עמה, ולא מצטרפת אליו במסעו חזרה לארצו, אנגליה. בנוסף מסתיים הסרט בהשלכתו של המושל המרושע רטקליף (דייוויד אוגדן סטיירס) כבול לספינה, כשהמלחים ובראשם החובל הצעיר תומאס תופסים את הפיקוד.

בסרט השני מותקף ג'ון סמית בספינתו על ידי חיילים הטוענים שנשלחו לתופסו בהוראת המלך ג'יימס (ג'ים קאמינגס). לאחר מרדף של רטקליף, יועץ המלך, הוא מודיע לכולם שהרג את ג'ון.

במקביל, פוקהונטס מתגעגעת לג'ון, וחברתה נקומה מפצירה בה לשכוח אותו. ג'ון רולף (בילי זיין), דיפלומט צעיר אנגלי, נשלח למושבה המתפתחת באמריקה על ידי המלך ג'יימס, כדי לבקש מהצ'יף לבוא לאנגליה להידברות, אך נתקל בסירוב מצד המנהיג; לעומתו, בתו פוקהונטס נענית לכך, בעקבות עמדותיה ורצונה להביא לשלום. בעודה מלווה בבריון אינדיאני וברולף, היא מפליגה לאנגליה.

בדרכם לאכסניה בלונדון הם פוגשים ברטקליף, הטוען שהם מסתירים זהב מהמלך ג'יימס. רולף מנסה להביא את פוקהונטס להידברות לפני המלך, אך רטקליף הנבל מתערב ומציע להביאה אל נשף גדול העומד להתקיים בקרוב. פוקהונטס מנסה ללמוד את כללי ההתנהגות בארמון המלוכה הבריטי ולהתלבש בלבוש מערבי, ורולף מלמד אותה לרקוד; הם מתאהבים. בערב הנשף פוקהונטס מצליחה להתלבש ולהתנהג בהתאם לכללים הנהוגים במקום, אך רטקליף משבש את המצב וגורם לפוקהונטס לנזוף במלך ולהיעצר, עוד לפני שאמרה את דבריה לגבי עמה.

רולף פוגש בדמות מכוסת ברדס המציעה לו לשחרר את פוקהונטס. השניים יוצאים למבצע חילוץ שבסופו הם משחררים את פוקהונטס; הדמות העלומה מתגלה כג'ון סמית.

פוקהונטס חוזרת בבגדיה המקוריים לארמון המלך הנדהם, לצד ג'ון. הם מגלים למלך שרטקליף שיקר לו, והמלך אומר שלצערו הוא כבר הפליג כדי להילחם באינדיאנים. ברגע האחרון מותקפות אניותיו של רטקליף והוא מובס. כשרטקליף חוזר לחוף, המלך ג'יימס, שמחכה לו שם עם חייליו, מצווה על חייליו לאסור את רטקליף על שקריו. רטקליף נאסר על ידי חיילי המלך ונלקח לכלא.

המלך מעניק לג'ון ספינה משלו, והוא מגלה שעליו לוותר על פוקהונטס למען הרפתקאותיו. רולף מצטרף במפתיע להפלגתה של פוקהונטס לאמריקה, והם מתנשקים בספינה.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות מדבבים בגרסה האנגלית מדבבים בגרסה העברית
פוקהונטס אירן בדרד רמה מסינגר
ג'ון רולף בילי זיין אלון אופיר
ג'ון סמית דונל גיבסון יגאל שדה
צ'יף פוהאטאן ראסל מינס דב רייזר
נאקומה מישל סט. ג'ון שרה וינו-אלעד

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]