שיחת משתמש:קודקוד צהוב/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום קודקוד צהוב, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, דורית 17:42, 29 במרץ 2009 (IDT)

תודה על תרומתך לוויקיפדיה. עם זאת, מחקנו את הערך שכתבת, כיוון שאינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה בשל נושאו, תוכנו או ניסוחו, או בשל היות הערך שכתבת קצר מדי מכדי להיות ערך אנציקלופדי. אם לדעתך הנושא ראוי לערך ובכוונתך להרחיבו, ניתן לפנות לדף בקשות ממפעילים כדי לבטל את המחיקה ולשחזר את הערך.
מומלץ לעבור על המדריך שלנו כדי להכיר טוב יותר את הסגנון המקובל של ויקיפדיה. כדאי גם לקרוא מספר ערכים טובים כדי לראות דוגמאות לסגנון כתיבה המקובל בוויקיפדיה. בנוסף, אפשר להיעזר בחונך או חונכת המציעים את עזרתם בקליטת עורכים חדשים. אפשר לעיין גם במדריך המקוצר: ויקיפדיה:לאן נעלמה העריכה שלי?.

בברכה,

אם תרצה, אשחזר את הערך לארגז חול כדי שתוכל לעבוד עליו שם. בברכה, דורית 17:45, 29 במרץ 2009 (IDT)
הערך מיכה רם נכתב בצורה נרחבת ונמסר לו לבדיקה ראשונה. אחר כך בכונתי לצמצם אותו על מנת להדגיש את העיקר. בינתיים מכניס את התמונה שלו לגלריה.קודקוד צהוב - שיחה 20:46, 11 באפריל 2009 (IDT)

אנחנו לא יודעים עליך כלום[עריכת קוד מקור]

שלום קודקוד צהוב,

תודה על כתיבתך בוויקיפדיה. לרשותך עומד דף המשתמש, שבו ביכולתך להציג את עצמך ואת תחומי העניין שלך. אין עניין דווקא בהצגת פרטים אישיים. לכן, תוכל להציג את עצמך מבלי לחשוף פרטים אישיים.
באפשרותך ליצור כעת את דף המשתמש שלך, באמצעות כניסה לדף "משתמש:קודקוד צהוב/ארכיון 1". יצירת הדף תקל על הנפגשים בעריכותיך לדעת מי עומד מולם, ותחשיב יותר את עריכותיך כוויקיפד מן המניין.

בברכה, • עודד (Damzow)שיחהיש לך משנה ויקיפדית? 22:03, 17 באפריל 2009 (IDT)

שלום, מכיוון שיש לך ידע רב בתחום האם אתה יכול להרחיב את הערך החשוב הזה? ניר - שיחה 15:40, 18 באפריל 2009 (IDT)

תודה על האתגר. גם אני חושב שהערך חשוב לא רק בגלל ההתרחשויות שבו אלא בכך שהביא לידי ביטוי מוצלח את תפישת הלוחמה ובנין הכוח הימי שהיה יחודי לישראל באותה עת. אישית לא השתתפתי בקרב הזה. יומי עליו כתבתי היה מפקד הכוח ומיכה רם איתו אני מכין ערך, פיקד על הספינה הראשונה שירתה. קראתי את הערך ויהיה מה להשלים. קודקוד צהוב - שיחה 14:50, 19 באפריל 2009 (IDT)
בנוסף אודה לך אם תוכל לעבור על ההרחבות שלי בקרב דמייט ולתקן שם טעויות עובדתיות (אם יש). ניר - שיחה 15:05, 19 באפריל 2009 (IDT)
עברתי על הערכים והוספתי קצת לקרב לטקיה. עם זאת חסרה המשמעות שעצם קיום הקרב הוכיח את נכונות בניין הכוח הימי בתפישת ספינות הסער. יתכן שהמקום לכך הוא בערך חיל הים או שייטת הסטילים.
קרב דמייט לא מצאתי טעויות עובדתיות.קודקוד צהוב - שיחה 14:34, 2 במאי 2009 (IDT)

ברוך הבא לוויקי[עריכת קוד מקור]

שלום קודקוד צהוב ויום עצמאות שמח,

אשמח לסייע לך בכל עניין טכני או אחר בוויקיפדיה. אם תתקל בבעיות כלשהן או תרצה לקבל משוב, עזרה או הדרכה כלשהי, אשמח לסייע לך. תוכל לפנות אלי, במידת הצורך, על ידי לחיצה על הקישור לדף שיחתי. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 16:42, 29 באפריל 2009 (IDT)

לגילגמש שלום ברכות גם לך.
יש לי את סיפור המעשה לערך מיכה רם כ7 עמודים. אני מחפש סיוע לתמצת אותו או להציב אותו לחיתוך של העורכים. מבין שלשם כך יש את שולחן חול אך עוד לא קלטתי איך נכנס אליו. כמו כן מי פותח את התבנית של "איש צבא"

קודקוד צהוב - שיחה 14:42, 2 במאי 2009 (IDT)

שלום קודקוד צהוב,
ראשית, מעט עניינים טכניים. כפי שאתה יכול לראות, ערכתי מעט את דבריך כך שיהיה דירוג בשיחה. נהוג להזיח את התגובה שמאלה כדי לדעת מי מגיב למי. עושים את זה על ידי נקודתיים. כל זוג מזיח את השורה ברווח אחד (תוכל לראות את זה אם תכנס למצב עריכה). אם תרצה להגיב להודעה זו יהיה עליך להוסיף שלוש פעמים את הסימן הזה בתחילת התגובה שלך.
לגבי שאלתך: "שולחן חול", כפי שקראת לו, נקרא כאן "ארגז חול". זהו דף שכל אחד פותח לעצמו. אתה צריך לעשות קישור עם המשתמש שלך ולוכסן. הינה דוגמה: משתמש:קודקוד צהוב/ארגז חול. יווצר קישור אדום שתוכל להכנס לתוכו ויהיה לך דף שבו תוכל לרשום. זהו ארגז החול שלך ויודעים שהוא שלך כי הוא "דף משנה" של דף המשתמש שלך. הלוכסן הוא זה שיוצר את הדירוג המתאים והופך את הדף לדף משנה. שים לב בבקשה לכיוון הלוכסן. הכיוון הנכון הוא / ולא \
כמו כן, אתה יכול לבחור כל שם שתרצה. למשל: משתמש:קודקוד צהוב/מלחמה או משתמש:קודקוד צהוב/מיכה רם. נהוג להוסיף קישור לארגזי החול שלך בתוך דף המשתמש שלך כדי שתוכל לאתר אותם בקלות.
לא כל כך הבנתי את השאלה השנייה. מה הכוונה "מי פותח את התבנית"? כנראה שאתה מתכוון לשאול "מי מוסיף את התבנית". ובכן, כל אחד יכול להוסיף ואין מישהו מסוים שזה התפקיד שלו. תוכל להכנס לדף התבנית בקישור הבא: תבנית:חייל תוכל להעתיק בעזרת "העתק/הדבק" את הצד הימני של התבנית (זה שיש בו את סימני השווה) לתוך הערך. ליד סימני השווה צריך להכניס מלל. למשל: "שם=ישראל ישראלי", "מקום לידה=תל אביב" וכך הלאה. אין חובה למלא את כל השדות. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 14:52, 2 במאי 2009 (IDT)

את האמירה בדף המשתמש - "ערך בוויקיפדיה צריך לתת משמעות ולא רק נתונים". אלמוג 20:26, 2 במאי 2009 (IDT)

קציני ים עכו[עריכת קוד מקור]

האם לימד אותך מורה בשם ניב?

הוא שרת בצי הבריטי

ראה ערך מתנדבי הצי הבריטי המלכותי

Avibrillant - שיחה 14:28, 10 במאי 2009 (IDT)

אבי שלום
קראתי את הערך, מענין ולא היה ידוע מקודם.זוכר את ניב כמורה למכונה.
ראיתי שצבי אבידרור רשום באדום. פגשתי את האיש מספר פעמים. אולי תענין ::אותו לכתוב את סיפורו המלא.קודקוד צהוב - שיחה 19:39, 10 במאי 2009 (IDT)


שוחחתי עמו מזמן.

אגב בערך הוא מופיע בתצלום שהדבקתי מעזבנו של אבינו, הוא היחיד עם החליפה. לידו עם מצלמה ומשקפיים סא"ל שטוייר (שרטון לימים נספח חיל הים-צה"ל בלונדון) במרכז יהושוע להב אז אל"מ. עוד מופיע שם שכננו משצ"ק סא"ל זאב בר זאב פרקש ובסמוך אליו אבינו המנוח שערך יש גם על שמו גם כן אדמונד וילהללם ברילנט.

שמו של ניב היה ניווקלסקי והוא עיברת אתו לניב.

ואשר לסיפור הצוללות ממספנות קיל הן לא ניתנו חינם והסיפור ארוך יותר. בקצרה התנגדות הצי האמריקאי לבניית צוללות דיזל בארה"ב והסבת FMS .

הסער 5 מספנות ליטון מיססיסיפי פסקגולה. נציג בארץ MTI של צביקה בורוביץ' ודוד מרשל (דוד לשעבר איש משלחת בפאריס).

כל טוב

Avibrillant - שיחה 21:04, 10 במאי 2009 (IDT)

קרב רומני[עריכת קוד מקור]

הערך "קרב רומני חיל הים" הועבר לקרב רומני (חיל הים), כמקובל בוויקיפדיה. דוד שי - שיחה 15:14, 4 ביולי 2009 (IDT)

ואחר כך הועבר לקרב רומני (קרב ימי). דוד שי - שיחה 00:03, 9 ביוני 2012 (IDT)

קרב רומני(חיל הים)[עריכת קוד מקור]

לדוד שי : תודה על התיקונים ועל ההסבר קודקוד צהוב - שיחה 20:59, 4 ביולי 2009 (IDT)

שייטת ספינות הטילים[עריכת קוד מקור]

שלום, שיחזרתי את עריכתך האחרונה. הניסוח אינו אנציקלופדי הוא רהבתני ופומפוזי. יתכן שפגעתי תוך כדי כך גם במידע תקין שהוספת ואתקן בהתאם. שנילי - שיחה 21:19, 12 בדצמבר 2010 (IST)

שלום אלי, אם תרצה אשמח לסייע לך בלימוד כללי הכתיבה הנהוגים כאן. (חן) גילגמש שיחה 03:42, 13 בדצמבר 2010 (IST)

מעדיף לא למחוק את התוספות שכתבת אבל הניסוח פשוט בלתי אפשרי (זהו ערך מומלץ).כ.אלון - שיחה 19:08, 14 בדצמבר 2010 (IST)
כ.אלון שלום אשמח שתתקן את הניסוח לטובת כולנו. כי למעשה רק רציתי להדגיש את ההישג במלחמת יום הכיפורים ואת זה שהמאמץ המתמשך של בנין הכוח הוא אמצאה ישראלית יחודית. לא היה כדבר הזה לאף אחד.קודקוד צהוב - שיחה 21:49, 14 בדצמבר 2010 (IST)
עשיתי כמיטב יכולתי. שבת שלום .--כ.אלון - שיחה 12:34, 17 בדצמבר 2010 (IST)
אכן הניסוח המתוקן טוב יותר ומחזיק את התוכן יפהקודקוד צהוב - שיחה 19:47, 18 בדצמבר 2010 (IST)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

הסבר בעזרה:הערת שוליים Hanay שיחה 18:20, 14 בדצמבר 2010 (IST)

חתימה והזחה[עריכת קוד מקור]

בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. Hanay שיחה 21:39, 14 בדצמבר 2010 (IST)

תודהקודקוד צהוב - שיחה 21:51, 14 בדצמבר 2010 (IST)

מפקדי שייטת הסטילים[עריכת קוד מקור]

האם תוכל לתת רשימה של מפקדי השייטת מיום היווסדה עם תאריכי כהונתם? תודה Tomtom - שיחה 22:19, 26 באפריל 2011 (IDT)

אנסה להשיג קודקוד צהוב - שיחה
בערך שבתאי לוי ציינת שהוא התחלף עם יומי ברקאי ביולי 73, מקור אחר, מאמר של צבי ינאי [1] מדבר על נובמבר 72 מה דעתך ? ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 16:44, 16 במאי 2011 (IDT)
לגבי התאריך ההחלפה בדקנו זה היה 3 יולי 73. טכס גדול ורב רושם וגם אולי נמצא תמונות. לגבי רשימת המפקדים יש רגישות. בגלל הדרישות הטורקיות ותקדים חשיפת המפקדים בעופרת יצוקה. אולי יסכימו לרשימה ללא 10 שנים אחרונות קודקוד צהוב - שיחה 22:41, 18 במאי 2011 (IDT)
תודה רבה. לגבי הרגישות, מדובר בתפקיד בעל פרופיל ציבורי גדול יחסית שספק אם ניתן להסתירו עכשיו, שמות המש"טים ב-10 השנים האחרונות זמינים מאד באינטרנט ובאתרי צה"ל בפרט. מה שחסר זה דווקא מידע על שנים קודמות. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 22:46, 18 במאי 2011 (IDT)

תום תום שלום! לקח קצת זמן אבל השגנו את המידע והכנסתי אותו לערך. תודה על היזמה קודקוד צהוב - שיחה 00:04, 26 במרץ 2012 (IST)

רב תודות על מידע זה והתרומה האדירה בכלל. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 03:07, 26 במרץ 2012 (IST)

שלום קודקוד. קראתי בעניין רב את הערך הנ"ל. שאלה לי: מדוע לא נעשה שימוש בטורפדות שנשאו הסט"רים הישראליים? ומעבר לכך, האם היה אי פעם שימוש בטורפדו במערכות חיל הים? תודה, קלונימוס - שיחה 21:56, 15 בספטמבר 2011 (IDT)

קלונימוס שלום רב! הטרפדות הישראליות לא נשאו טורפדו ולמרות שמם היו בקרב "רק" ספינות תותחים. טורפדות באותם הימים היו ללא ביות ושטו בעומק מינימום 2 מטר לכן לא היו נשק מתאים לפגיעה בספינות קטנות. הספינות המצריות לעומת זאת היו חמושות בטורפדות כי ראו מולם את המשחתת הישראלית כמטרה ראויה. חיל הים לא רוה נחת מנשק הטורפדות כחימוש. תקיפה בטורפדו נעשתה ע"י אותן טרפדות בתקרית ליברטי ב8 ליוני 1967. ובאותו זמן לערך תקפה הצוללת "תנין" בטורפדו ספינת נצ"ל מצרית במבואות אלכסנדריה, אך לא הצליחה לפגוע בה. קודקוד צהוב - שיחה 08:50, 16 בספטמבר 2011 (IDT)
תודה! שבוע טוב, קלונימוס - שיחה 19:39, 17 בספטמבר 2011 (IDT)

שלום קודקוד. אם כבר אני מטריד אותך... אני מתרגם כרגע את הערך טורפדו מאנגלית (יש לציין שהערך באנגלית רחוק משלמות, בלשון המעטה) וכרגע עומד בפרק על ההנעה. חסר לי מידע על הנעה של טורפדות מודרניים. האם תוכל להפנות אותי למקורות מידע בנושא, או לחלופין לתרום מהידע שלך? תודה, קלונימוס - שיחה 23:09, 18 בספטמבר 2011 (IDT)

קלונימוס שלום, דוקא נעים להיזכר בחומר תורתי אבל מאז שלמדתי על טורפדות בצי הבריטי בשנת 1961 חלו הרבה שינויים. הקטלוג הכי טוב הוא Jane's Naval Weapon Systems הפניתי את השאלה לחברים שעסקו ממש בנושא ואקשר אותך אליהם בקרוב. קודקוד צהוב - שיחה 17:15, 20 בספטמבר 2011 (IDT)
יופי, המון תודה. קלונימוס - שיחה 17:38, 20 בספטמבר 2011 (IDT)
קלונימוס שלום דיברתי עם ה"מומחה" שלנו ולהלן תגובתו

מעניין שהכותב לא מצא חומר על הנעת טורפדו בויקיפדיה האנגלית. אני אמנם לא חיפשתי וגם קצת ,חלוד" בנידון, אך אנסה לשלוף מהזיכרון מספר פרטים.... אולם עד כמה שידוע לי כיום ישנן שתי צורות הנעה עיקריות: א. הנעה באמצעות מנוע חשמלי- באמצעות מצבר רב עוצמה. ב. הנעה באמצעות מנוע טרמי (שריפה פנימית)- מונע בדלק הידרזין (לא דורש אויר/חמצן חיצוני) בעבר השתמשו במנועי שריפה פנימית מונעי דלק מטוסים ולחץ אויר. סוגי הטורפדו הקיימים כיום-סיטנגריי, מרק 32, מרק 46, מרק 48 מונעים בעזרת מנוע טרמי ואילו המרק 44 וה-MU90 (דומני )היחידים המונעים במנוע חשמלי . ישנם עוד מספר טורפדות חדישים (סודיים) השוודים והאנגלים שאין לי מידע לגביהם. המנועים הטרמיים גם הם פועלים במספר שיטות בעיקר מנועי דיסקת בוכנות סיבוביים. באם הכותב יעביר אלי את התרגום- אוכל אולי להתייחס ביתר עומק. בברכה, כדי לקשר אותו איתך. נא שלח את כתובת המייל שלך אלינו לפי mail-at-bogreyam.org . תודה קודקוד צהוב - שיחה 18:11, 21 בספטמבר 2011 (IDT)

תודה רבה. הפירוט בויקיפדיה באנגלית דל למדי לגבי שיטות ההנעה הקיימות כיום. אשלח לך מייל עם כתובתי. שוב תודה, קלונימוס - שיחה 20:09, 21 בספטמבר 2011 (IDT)
לגבי הטורפדו החדיש של הרוסים Shkval האינפורמציה נמצאית באתר פריסקופ. כנראה הנעה משולבת רקטית ומימן HTP קודקוד צהוב - שיחה 21:37, 24 בספטמבר 2011 (IDT)
תודה. קלונימוס - שיחה 13:56, 25 בספטמבר 2011 (IDT)

הזירה הימית במלחמת של"ג[עריכת קוד מקור]

כתבת שהיו 2 צוללות בזירת הים התיכון. לא היו אז בחיל 3 צוללות מסדרת "גל"? קלונימוס - שיחה 13:56, 25 בספטמבר 2011 (IDT)

אכן היו לחיל הים שלוש צוללות מסדרת " גל" מתוכן ה"גל" וה"רהב" היו בפעילות. סדרי הבטיחות מחייבים טיפולי טיפולי אחזקה ארוכים וכמעט אף פעם לא ניתן להפעיל את כולן יחד. הצוללת השלישית "תנין" היתה בשיפוץ ארוך ולא לקחה חלק בפעילות קודקוד צהוב - שיחה 16:22, 25 בספטמבר 2011 (IDT)
תודה. ועוד שאלה: מה תפקידן של ספינות האם שציינת (מעוז, בת גלים ונגה)? תודה, קלונימוס - שיחה 20:40, 27 בספטמבר 2011 (IDT)
ושאלה נוספת: לא כל כך ברור מה היה תפקידם של דוד הרפזי ורוני איכר. קלונימוס - שיחה 22:07, 27 בספטמבר 2011 (IDT)
שנה טובה וגמר חתימה טובה- האניה בת גלים נשאה בתוכה טנקים ושריוניות ואף הנחיתה אותם בחופי לבנון. האניה מעוז הינה גוררת נושאת מנוף שימשה כבסיס צף לקומנדו ימי. האניה נוגה שימשה כאנית אספקה ותדלוק לספינות הטילים. הרפזי ואיכר היו מפקדי כוחות משנה של ספינות טילים. הוזכרו במאמר המורשת כדי שידעו למי לפנות להרצאות וכו... הזכרתם בערך אינה הכרחית. קודקוד צהוב - שיחה 19:02, 1 באוקטובר 2011 (IDT)

מבצע מתח גבוה[עריכת קוד מקור]

אהלן קודקוד צהוב. ישבתי לידך היום במפגש מועדון ההיסטוריה הצבאית ברשל"צ (הבחור עם הזקן). מאחר וציינת שאתה בקשר עם אתר מורשת חיל הים (ואולי לא הבנתי אותך) חשבתי שאולי תציע להם להוסיף אצלהם את הערך הנ"ל: מבצע מתח גבוה. תודה מראש פרל - שיחה 13:46, 30 בספטמבר 2011 (IDT)

פרל תודה על הרעיון אעביר אותו לאחראי המורשת. המבצע מוגדר בספרו של מ. אלדר "ש13" עמוד 572 כ"מבצע המוצלח ביותר". ענין אחר בנושא מבצע ברדס54-55 לא מצאתי בויקי אלא באתר הצנחנים. נא בדוק ותן לי הכוונה אליו. תודה קודקוד צהוב - שיחה 21:02, 30 בספטמבר 2011 (IDT)
תודה. אני אטפל בערך מבצע ברדס 54-55 מחר בלילה. ואשלח לך קישור. פרל - שיחה 19:39, 1 באוקטובר 2011 (IDT)

מבצע ברדס 54-55[עריכת קוד מקור]

לעיונך- מבצע ברדס 54-55. פרל - שיחה 06:08, 3 באוקטובר 2011 (IST)

פרל - ערך יפה, עכשיו נוסיף קצת מי מלח ויהיה מושלם?! קודקוד צהוב - שיחה 18:10, 3 באוקטובר 2011 (IST)

פירוט שמות ספינות חיל הים[עריכת קוד מקור]

שלום קודקוד. ציינתי את שמות ספינות חיל הים שהשתתפו במלחמה, האם תוכלו לבדוק אם הרשימה אכן מדוייקת? תודה, קלונימוס - שיחה 22:50, 3 באוקטובר 2011 (IST)

ועוד שאלה. האם היה שם קוד למבצע הנחיתה? קלונימוס - שיחה 23:00, 3 באוקטובר 2011 (IST)
שלום קלונימוס, רשימת השמות נכונה, היו גם שתי ספינות טילים הידרופויל בשמות שמרית ושלומית. הן היו בשלבי קליטה ולא השתתפו מעשית בפעילות. לנחיתה הראשונה בחוף האוולי נקראה בקוד "אגרוף" להבדיל מחוף הזהרני שנקרא "זהב". מעבר לנחיתה הראשונה לא היה שימוש בשמות האלה. כדאי לתת להכניס את הערך לקטגוריה של "קרבות חיל הים" קודקוד צהוב - שיחה 08:45, 4 באוקטובר 2011 (IST)

שלום קודקוד. סיימתי את העריכה והעיצוב. מציע שתעבור ותראה אם הכל נכון ולא הכנסתי טעויות. דרך אגב, מופיעה בריכוז הפעילות פשיטה של שייטת 13 בסוף יולי, וכתוב שהייתה מ-27 עד 29 ביולי. יכול להיות שזו הייתה פשיטה של שלושה ימים? את עניין הזהרונים השמטתי, כי לא ברור בדיוק על מה מדובר (אני יודע שזה כלי ייעודי של ש13, אבל זה עלול לסבך את הקורא). כמו כן הורדתי את הפירוט לגבי פעילות המטה: זו נקודה מאד מקצועית שלרוב הקוראים לא תאמר הרבה. שבוע טוב, קלונימוס - שיחה 22:19, 8 באוקטובר 2011 (IST)

קראתי ומאוד מרוצה. כדאי לתת קישור לאתר בוגרי ים שם מוצב המאמר המקורי (בינתיים הוסר).
בסוף יולי חודשו פעולות הלחימה ואכן קוימו פשיטות לילה אחר לילה בבירות וטריפולי לסירוגין.ראה בספר של מייק אלדר, שייטת 13 עמוד 619 84.110.23.190 18:51, 9 באוקטובר 2011 (IST)

ועוד שתי הערות[עריכת קוד מקור]

אם יש לך תמונות נוספות, זה יכול להיות מצויין. כמו כן, אשמח אם תבדוק ששמות הסטי"לים שעסקו בפעילות נצ"ל נכונים. שבוע טוב, קלונימוס - שיחה 22:28, 8 באוקטובר 2011 (IST)

שמות הסטילים נכונים. הספינות עליה וגאולה הוכשרו לנשיאת מסוק. הגאולה שימשה כספינת הפיקוד של מבצע הנחיתה. אני מחפש תמונה שלה במקום התמונה של הקשת. החלפתי תמונת המפקד בתמונה רלבנטית של מפקדים במבצע. 84.110.23.190 18:24, 9 באוקטובר 2011 (IST)

ועוד שאלה על טורפדות[עריכת קוד מקור]

אם כבר מילאתי לך את הדף בשאלות, אז עוד אחת: מדוע צריך לירות טורפדות מצינורות טורפדו? מדוע אי אפשר פשוט להשליך אותם למים, כמו שמטוסים עושים? סליחה על שאלת התם. תודה, קלונימוס - שיחה 10:54, 9 באוקטובר 2011 (IST)

אכן זה כך והטרפדות שלנו נשאו מטולי טורפדו לחסוך משקל. בקרוב אכניס תמונה של טרפדת נושאית טורפדו לויקישיתוף ואודיעך. 84.110.23.190 18:27, 9 באוקטובר 2011 (IST)
תודה! ובכל זאת, מה היתרון של שיגור מצינור? המהירות הנוספת שהטורפדו מקבל? קלונימוס - שיחה 18:30, 9 באוקטובר 2011 (IST)
לספינות קטנות יתרון בטיחותי להפריד את החימוש מאנשים המסתובבים על הסיפון. למשחתות יתרון בכך שהצינורות מכוונים לאורך האניה לשמירה מפני הגלים ומסתובבים בניצב לאניה לשיגור. בצוללות הצינור הינו הכרחי. 84.110.23.190 19:01, 9 באוקטובר 2011 (IST)
תודה. ראית את הערתי לגבי המבצע של ש13 בסוף יולי? קלונימוס - שיחה 21:11, 9 באוקטובר 2011 (IST)
ראיתי והשבתי לך ראה למעלה84.110.23.190 21:51, 9 באוקטובר 2011 (IST)

כל הכבוד על הערך המעניין! ביצעתי בו כמה עריכות. כדאי שתעבור על זה וראה אם זה בסדר מבחינתך. שלא פגמתי במשהו. וחוץ מזה יש לי כמה הערות לערך:

  1. השתמשת בחלק מהטווחים במטרים וחלק ביארדים. זה בכוונה ? זה הכרחי ? אם זה לא בלתי ראוי אז כדאי לנקוב רק במטרים. יותר עממי וקל להבנה.
  2. בקרב כזה חסר היה לי בתור קורא לדעת מה האפקט שהיה על הצדדים ? בכל זאת שני כלים הוטבעו וחיילים נהרגו ... המצרים בטח הפסיקו את הסיורים שם. לא ?
  3. לא הבנתי באיזה צד של קו הפסקת האש הקרב התנהל ? ישראלי ? מצרי ?
  4. אני מניח שהמצרים לא חיפשו ניצולים (כפי שלא חיפשו בקרבות דומים אחרים) ידוע לך ? יש מקור לנפגעים מצריים ?
  5. אם יש לך תמונה של טרפדת ישראלית אז בכלל זה יוסיף לערך. אייל המהולל - שיחה 17:27, 12 באוקטובר 2011 (IST)
אייל תודה על העידוד. העריכות נראו לי בסדר, קצת שיניתי. המכ"מים היו אנגליים והטווחים נמדדו ביארדים, והעברתי הכל למטרים. בפרק הסיכום הרחבתי קצת על התוצאות. אין ידיעות על ניצולים מצריים. אנחנו הפסקנו את החיפושים כי חששנו מטילים והם כנראה חששו לחפש. הקרב היה הרבה מזרחה מקו הפסקת האש, שעבר קרוב מאוד לפורט סעיד. הוספתי כמה תמונות לסבר את העין. חג שמח82.81.40.254 22:49, 12 באוקטובר 2011 (IST)
יפה. וגם התמונות משדרגות. תודה וחג שמח. אגב, כדאי שתיכנס בזהותך המוכרת זה עוזר לעקוב אחר העריכות. אייל המהולל - שיחה 08:50, 13 באוקטובר 2011 (IST)

מספן מודיעין[עריכת קוד מקור]

שלום קודקוד. שאלה: האם היה מספן מודיעין כבר במלחמת יום כיפור, או שאז המודיעין היה עדיין ברמה ארגונית נמוכה יותר? תודה, קלונימוס - שיחה 11:33, 26 באוקטובר 2011 (IST)

קלונימוס שלום. האיחור נבע מחיפושים אחרי מקור מהימן לתשובה. בעת מלחמת יום הכיפורים ההגדרה היתה מחלקת מודיעין אך המעמד היה בכפיפות ישירה למפקד חיל הים כמו היום. השימוש בשם מספן הינו אמצאה מאוחרת בכמה שנים. וכיום בכל מספן יש מחלקות משלו. האם סיימת בנושא הטורפדו? אני עובד על נושא הצוללת דקר ובקרוב אשים אותה בארגז חול ואשמח להערותיךקודקוד צהוב - שיחה 16:18, 26 בנובמבר 2011 (IST)
תודה על התשובה. אני מבין שהיית בהפלגה ארוכה ולא ראית... אני סיימתי את חלקי בערך טורפדו, אתה יותר ממוזמן להעיר ולהאיר. קלונימוס - שיחה 13:53, 12 בדצמבר 2011 (IST)
קראתי ונהניתי חידושים רבים. יש כמה מקומות שהתחלפו אותיות וברשותך אתקן בפעם הבאה. במלחמת ששת הימים נורו 4 טורפדות ע"י התנין באלכסנדריה בהתקנת עומק רדוד . ספינת המטרה המצרית ראתה אותם ופנתה מולם וכך ניצלה. בהזדמנות ראה משתמש: קודקוד צהוב/ארגז חול/הצוללת דקר. כמעט גמרתי משום מה לא נכנסים לי קישורים לויקיפדיות באנגלית וצרפתיתקודקוד צהוב - שיחה 20:46, 12 בדצמבר 2011 (IST)

האתר הרשמי של חיל הים[עריכת קוד מקור]

קודקוד שלום, באתר הרשמי של חיל הים חסר הקישור למבצעים של שנות השבעים. רא נא כאן: http://www.navy.idf.il/Navy/Articles.aspx?catId=59781 האם תוכל להפנות תשומת לב הגורם הרלוונטי ? אייל המהולל - שיחה 22:18, 10 בדצמבר 2011 (IST)

אייל שלום. תודה על תשומת הלב. האתר מנוהל ע"י גורמי הגיוס ומופנה כלפי הנוער. נושא המורשת מופיע באחריות מוזיאון העפלה וח"י באתר אחר http://www.hi-teach.com/navyהעברתי לאחראים תזכורת שבשנות השבעים היתה מלחמה קטנה שחיל הים לא הפסיד בה. נראה תוך כמה זמן יתוסף הפרק החסר.קודקוד צהוב - שיחה 06:29, 12 בדצמבר 2011 (IST)

ספינות הסיור של חיל הים[עריכת קוד מקור]

שלום, כרגע יש ערך אחד דבורה (כלי שיט) (התמונה בו היא של סופר דבורה סימן 3) העוסק גם בסופר דבורה סימן 2 וסופר דבורה סימן 3, האם תוכל להפריד אותו ל-3 ערכים או שלדעתך מוצדק לכלול אותם בערך אחד? בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 22:22, 10 בדצמבר 2011 (IST)

לאביר המתמטיקה הגותי שלום. נראה שהערך מאוד תמציתי. ספינות הדבורה החלו מוקדם יותר משצוין בו והראשונים להצטייד בו היו דוקא ציים זרים, חלקן גם צוידו בטילים. חסר הסבר מה היה הצורך המבצעי שהביא לבנייתן. קצת סיפורים על הפעילות שנעשתה עם הספינות האלה גם יועילו. מעלה את הנושא ליודעי דבר שיוסיפו חומר. לדעתי אין מקום להפריד לערכים קטנים.קודקוד צהוב - שיחה 06:01, 12 בדצמבר 2011 (IST)
תודה, אחרי שהערך יורחב אשמח לערוך אותו ולעשות לו ויקיזציה. הגד לי שזה יבוצע ואז אני אבצע את העריכות. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 20:21, 12 בדצמבר 2011 (IST)

צוללת דקר[עריכת קוד מקור]

שמתי לב שאתה כותב ערך על הצוללת. אתה יודע שיש כבר ערך על אח"י דקר ? גיא - שיחה 19:43, 12 בדצמבר 2011 (IST)

גיא שלום - אכן שמתי לב והערך הקיים מהווה את הבסיס לעדכון. מעדיף להכין אותו שלם בארגז החול ואז להעביר. למעשה כמעט גמרתי. רק משום מה לא נכנסים לי ערכים מויקיפדיות בשפות אחרות. אשמח לקבל הערות. קודקוד צהוב - שיחה 20:14, 12 בדצמבר 2011 (IST)
איפה אתה רוצה להכניס קישורים לויקיפדיות אחרות ? אם בתוך הטקסט אז זה קצת לא מקובל. אם אתה מתכוון לבינוויקי - לא צריך לשנות את מה שקיים בערך הישן. גיא - שיחה 09:11, 13 בדצמבר 2011 (IST)

ציוד סיפון[עריכת קוד מקור]

שלום קודקוד. שאלת מינוחים: יש שם כולל לכל הציוד שעל הסיפון, כמו מנופים, כננות, וכו'? תודה, קלונימוס - שיחה 20:49, 27 בדצמבר 2011 (IST)

קלונימוס שלום, הפניתי את שאלתך לר\ח אברהם אריאל שהוא בועדת הלשון . ולהלן שאלתו: מאחר ואני יו”ר תת--ועדת המינוח של האקדמיה ללשון העברית אשמח לעשות זאת. לפני זה אני מבקש שהשואל יכתוב לי לאיזה מונח (באנגלית) הוא מתכוון או לחילופין שיצטט את המשפט הרלבנטי. ברכות אריאל. קודקוד צהוב - שיחה 14:12, 30 בדצמבר 2011 (IST)
שלום קודקוד. ראשית, תודה. שנית, השאלה באה בעקבות עבודתי על הערך אונייה, שבו אני בעיקר מתרגם מאנגלית. הערך שם מכנה את בשם כולל Equipment את כל המנופים, הכננות, העוגנים, וכו' שעל הסיפון. האם השם "ציוד" נכון כשם כוללני לכל אלה?
ואם כבר בענייני מינוחים עסקינן, האם יש תרגום עברי ל- Port ו-Starboard, או שפשוט אומרים "ימין" ו"שמאל"? האם "אדום" ו"ירוק" קשורים לזה? תודה, קלונימוס - שיחה 07:37, 8 בינואר 2012 (IST)
שלום קלונימוס, המושג ציוד סיפון הוא מושג רחב וכללי. המנופים והכננות הם ציוד הרמה, או לפי משרד העבודה מכונות הרמה. העוגנים והחבלים הם ציוד עגינה והתקשרות. האסדות\הסירות וגלגלי ההצלה הם ציוד הצלה. המטפים הברזים והזרנוקים, יהיו כמובן, ציוד כבוי אש.
עבור המונחים Port , Starboard משתמשים בחיל הים בדופן שמאל ודופן ימין. המונחים אדום וירוק בשימוש להודעות התצפית בכיוון יחסי. מהחרטום 180 מעלות ימינה ירוק ושמאלה אדום. בארגון הצוות בח"י נהוג לחלק לשניים ומחצית נקראית צד שמאל ו צד ימין ולחלק לשלוש ואז צבע אדום, ירוק או לבן שליש הצוות, המינימום, שנשאר בדרך כלל בתורנות ושני הצבעים האחרים חוגגים.קודקוד צהוב - שיחה 15:54, 8 בינואר 2012 (IST)

שלום קודקוד. הרחבתי את הערך בהתבסס על מקורות מצריים. אנא ראה אם הטרמינולוגיה שהשתמשתי בה מקובלת. ואם יש מה לחדד/להוסיף. תודה אייל המהולל - שיחה 11:44, 6 בינואר 2012 (IST)

אייל שלום. קראתי את הערך והטרמינולוגיה שלך מקובלת. לא השתמשת במילים מים טריטוריאליים שהם 12 מייל. ולפי 1.852 המרה לק"מ 22.22 . ומהתאור קצת קשה להבין באם המצרים אכן גילו ומדדו את המרחק למשחתת בתוך המים הטריטוריאליים שלהם. או שהחליטו לפגוע והעלו את טענת החדירה רק אחרי המקרה. כמי שמצא את גוף האניה אספר לך שהוא שוכב 13.7 מייל שהם 25.4 ק"מ, משובר הגלים של פורט סעיד. אין זה אומר שלא היתה קרובה יותר כשנורתה או כשהוחלט לאשר את תקיפתה. כך או כך לא הייתה צריכה להיות שם. ענין אחר נראה שיש כפילות עם הערך אח"י אילת האם לא כדאי לאחד ביניהם?קודקוד צהוב - שיחה 20:01, 6 בינואר 2012 (IST)
יש לך קואורדינטות? מפה וקישור לתוכנת המפות ישפרו פלאים את הערך! דיסקוברי - שיחה 20:38, 6 בינואר 2012 (IST)
קודקוד שלום. קודם כל תודה. במקורות שראיתי לא עסקו בשאלה אם זה היה בתוך או מחוץ למים הטריטוריאליים ולכן אין אמירה ברורה בנושא הזה בערך. אני לא חושב שנכון לאחד בין שני הערכים מאחר שפרשיית ההטבעה גדושה במידע מסוגים שונים והוא בעצם ברובו ניתוח של קרב/מארב. נראה לי שהערך הבסיסי של המשחתת שכולל את ההיסטוריה שלה בצי המלכותי וכו' לא כל כך מתחבר לסיפור המארב. אגב, יש הרבה מה להרחיב בנושא הטיבוע. נדמה לי שבהדסה עשו עבודה כלשהי שקשורה לפציעות באיברים פנימיים של הפצועים והגיעו לכל מיני מסקנות. יש את שאלת המיקום של הקרב שהעלה דיסקוברי ועוד. אייל המהולל - שיחה 10:05, 7 בינואר 2012 (IST)
דיסקוברי שלום- השטח מכוסה במפה מס 2573 של האדמירליות. נעורר את החברים, נחפש מפה. לגבי תכנת המפות, איפה מתחילים?.קודקוד צהוב - שיחה 16:10, 8 בינואר 2012 (IST)
רק צריך קואורדינטות, רצוי עם דקות ושניות, ואז מוסיפים זאת לתבנית בערך! ראה בערך ביסמרק (אונייה), בשורה "מקום טביעתה" עם הקואורדינטות 48°10′0″N 16°12′0″W / 48.16667°N 16.20000°W / 48.16667; -16.20000. אפשר להקטין את הסקאלה אם רוצים. דיסקוברי - שיחה 20:31, 8 בינואר 2012 (IST)

רציתי רק לומר: יופי של ערך מעניין. תודה. Shannen - שיחה 07:15, 14 בינואר 2012 (IST)

שאנן שלום. תודה על הערכה. האם תוכל לעזור? הפרק תקלות בצוללות של המעצמות' נראה לאחד העורכים מיותר ומחק אותו. לי הוא נראה חיוני כדי להבין את התוך שבו אנו עוסקים צריך לדעת מה קורה מסביב. בעובדה שגם בדו"ח האובדן של אראל מ1968 יש פרק כזה. לכן החזרתי אותו. אולי תוכל לסייע ולהשאיר את הפרק במצב של collapsible וכולנו נהיה מרוצים?קודקוד צהוב - שיחה 18:52, 14 בינואר 2012 (IST)
שלום קודקוד. ערך מעולה! ממש מרתק, לדעתי יכול להיות מועמד לערך מומלץ. האם לא כדאי לאחד אותו עם הערך על הצוללת עצמה? קלונימוס - שיחה 19:56, 14 בינואר 2012 (IST)
קלונימוס שלום. תודה על העידוד. האם תוכל לסייע בקשר עם הפרק על הצוללות בציי המעצמות שלדעתי מאוד חשוב להבנת המכלול בו מתרחשים אובדנים. חשבתי על פתרון בצורת collapsible אך לא יודע ליישמו. אחרי שתעשה גם אני אדע איך עושים.קודקוד צהוב - שיחה 20:03, 14 בינואר 2012 (IST)
אני לגמרי מסכים איתך שנושא אובדן הצוללות בציים זרים באותה תקופה רלוונטי מאד, ולכן צריך להיות חלק אינטגרלי מהערך ולא "collapsible". מציע להשאיר במתכונת הקיימת. בכל מקרה, מה אתה אומר על האיחוד עם הערך אח"י דקר? ודרך אגב, אני מבין שהיית קצין בחיל באותה תקופה - סמפל"ג טרפדות? קלונימוס - שיחה 20:43, 14 בינואר 2012 (IST)

אני מצטרף לברכות. ערך מעניין ויסודי. לדעתי אין לאחד את הערך עם אח"י דקר. כשם שאין לאחד את אח"י אילת עם טיבוע המשחתת אילת אייל המהולל - שיחה 23:18, 14 בינואר 2012 (IST)

לאייל וקלונימוס שלום. מה לגבי המועמדות לערך מומלץ? מי עושה מה ואיך? בזמנו חשבתי על ערך אחד אבל למדתי מאייל לגבי המשחתת אילת והשארתי. ככה שלמעשה אין לי עמדה. בואו ניתן לנושא קצת זמן.קודקוד צהוב - שיחה 20:01, 15 בינואר 2012 (IST)
לאייל וקלונימוס שלום! חשבתי על ענין האיחוד והמצב אינו דומה לאח"י אילת ששירתה 11 שנה בחיל הים לפני שהותקפה והספיקה להשתתף בלכידת האיברהים אל אוול וקרב הרומני של חיל הים. בדקר שטבעה בנסיעה הבייתה כל הנושא שלה הינו האובדן. לכן אני בעד לאחד לערך אחד. ואחרי האיחוד להעלות למועמדות כערך מומלץ. מה דעתכם? קודקוד צהוב - שיחה 12:10, 16 בינואר 2012 (IST)
לדעתי יש לבחון באמצעות שני קריטריונים: א.כמה "היסטוריה" יש לצוללת לפני הטביעה בשרות הצי הבריטי ב.כמה מידע טכני/הנדסי יש בהקשר לצוללת. שני תחומי המידע האלה לא מתאימים לערך בנושא טביעת הצוללת. ולכן אם כמות המידע בנושאים האלה רבה אז יש להשאיר כשני ערכים. ואם משאירים כשני ערכים אז יש לצמצם מאד את תאור הטביעה בערך אח"י דקר לפסקה אחת קצרה. הנטיה שלי היא להשאיר כשני ערכים אבל לשיקולכם. אייל המהולל - שיחה 21:59, 18 בינואר 2012 (IST)
אני מצטרף לברכות. הערך יפה מאוד אם כי יש לשפרו על מנת שיהיה מומלץ - ואגב, אני מתנגד לאיחוד. איתן - שיחה 14:57, 18 בפברואר 2012 (IST)

אובדן צוללות בציי המעצמות - הפרק בערך אובדן הצוללת דקר[עריכת קוד מקור]

שלום קודקוד. ערכתי את הפרק הנ"ל וצירפתי אותו לפרק על תעלומת הדקר. תראה אם זה נראה לך. אם לא, אתה מוזמן לשחזר. קלונימוס - שיחה 08:59, 20 בינואר 2012 (IST)

שלום קלונימוס. חבל שלא קראת בדף השיחה של הערך מה יש ללמוד מתקלות של צוללות אחרות. השינוי שעשית אינו מוסיף כי אם גורע. כאשר אבדה צוללות ולכאורה אין מושג למה אבדה האם לא תסתכל מה קרה איך קרה בציים אחרים? הכותרת שצה"ל חשב מה שחשב האם אנחנו צריכים להיות מגבירי קול לטפשות שנאמרה מתוך חוסר ידע או מתוך רצון להסב תקציבים למקום אחר. מעבר לדו"ח אראל חיל הים לא עסק בצוללות אחרות והמקור לכך הוא מדו"ח גרינפיס המצוטט בערך. מה שקרה לצוללות אחרות אינו חלק מפרק השמועות אלא בסיס רציני לחשיבה הקבלה והיקש. ולכן מקומו בנפרד. בכונתי להמשיך לשמור על הערך הזה ועל פרק הצוללות הזרות במיוחד הייתי מאוד שמח אם תעזור לי להחזיר אותו כמו שהיה. קודקוד צהוב - שיחה 12:03, 20 בינואר 2012 (IST)
אין בעייה. ראיתי ששינית את הכותרת, האם לדעתך זהו המיקום הנכון לפרק? יחד עם זאת, לא כל כך הבנתי: האם הדיון על מה שאירע לצוללות בציים אחרים לא היה חלק מדו"ח אראל? אם כך, מה הייתה ההתייחסות לאסונות אלה - האם זהו חלק מהניסיון להפריך את הביקורת על חיל הים, כאילו החיל לא ידע להפעיל צוללות? האם מה שכתבת הוא תוצאת מחקר שחיל הים עשה בעצמו, כדי לבחון טענות נגדו? השאלות אינן כדי לקנטר אלא כדי להבין ולמקם נכון את הדברים במבנה הערך.
אם כבר אנחנו מתכתבים, אז עוד כמה שאלות.
ראשית, מהם בדיוק מיכלי הפיצוי שהותקנו ב"דקר"? אשמח אם תוכל להוסיף כמה מילות הסבר לגבי מהותם, אם זה לא נושא מסווג.
שנית, הזכרת שחיל הים הפיק את הלקח ש"הפלגה בשילוב ישיר של מנועי הדיזל לציר המדחף נעשתה רק בתנועה על מימית, צלילה נעשתה רק על מנועים חשמליים." איך הגיעו למסקנה זו? האם כבר הייתה השערה ש"דקר" טבעה עקב צלילה מהירה מדי שלא אוזנה?
שלישית, חשבתי שנכון להקדים את הפרק על מציאת המצוף, ולמקם אותו לפני הפרק על "יצירת תעלומת הדקר ושמועות על גורלה". מציאת המצוף השפיעה מאד על השמועות השונות, ואולי כדאי להקדים את המידע. מה דעתך?
שבת שלום, קלונימוס - שיחה 14:05, 20 בינואר 2012 (IST)
ועוד שאלה: ראית שהורדת את התמונה של האלוף אראל. חבל... מה רע בה? קלונימוס - שיחה 14:18, 20 בינואר 2012 (IST)
קלונימוס שלום. קודם כל תודה.
בשמחה. מחקתי את הנייד שלך כי לא מקובל להשאיר כאן פרטים אישיים. אתקשר בהמשך. שבת שלום, קלונימוס - שיחה 15:38, 20 בינואר 2012 (IST)

אברהם אריאל[עריכת קוד מקור]

מאוד נהניתי לקרוא את הערך המענין. הבעיה בו שהוא לא כתוב בצורה אנציקלופדית, ויש הרבה דוגמאות לכך. אנא נסה לערוך אותו בעצמך, לפני שאחרים יקצצו את הפנינים ששזרת בו... --Yoavd - שיחה 09:01, 19 במרץ 2012 (IST)

יואב שלום, אברהם אריאל כפי שראית הוא איש של מלים וכתב לא מעט ספרים. היו לו לא מעט הערות לגבי ערכים קודמים שעסקתי. לכן חשוב היה לי למשוך אותו שירשם כמשתמש בעצמו. התהליך לגבי הערך היה שכמעט לא התערבתי בניסוח ובעיקר העמדתי את הפרקים והקישורים. אריאל נרשם כמשתמש ותיקן את הערך עוד כשהיה בשלב ארגז החול. יותר מזה הוא גם נרשם כמשתמש לויקיפדיה באנגלית ועם המרץ שלו נשמע ממנו בהמשך. הייתי מעונין לקבל דוגמאות כדי להשתמש בערכים אחרים שעוד יבואו. קודקוד צהוב - שיחה 16:49, 19 במרץ 2012 (IST)

קטגוריות בארגז חול[עריכת קוד מקור]

שלום קודקוד, אין מניחים קטגוריות בדפים כאשר הם בארגז חול, הנחתי על הקטגוריות תגיות "nowiki" אשר משאירות את הקטגוריות כטקסט פשוט. הסר אותן לאחר שתעביר את הערכים למרחב הראשי. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 07:54, 21 במרץ 2012 (IST)

גיל תודה שמחקת, אכן נוכחתי כי ע"י רישום הקטגוריות הטיוטה מקבלת פרסום בשלב מוקדם מהרצוי. קודקוד צהוב - שיחה 18:42, 21 במרץ 2012 (IST)

בוקר טוב, מקווה ששלומך טוב. תוכל להשיב לי במשפט שניים מהו שינור? (סליחה על הבורות, אבל אני מעדיף לשאול), בברכה Assayas שיחה 08:58, 21 במרץ 2012 (IST)

מוטי שלום. שינור הינו פועל עברי מהמילה הגרמנית שנורקל שפירושו צינור אויר לנשימה. המשמעות שהצוללת עצמה נמצאית מתחת לפני הים אבל מפעילה מנועי דיזל לטעינת חשמל למצברים. פתח היניקה נמצא בקצה תורן הבולט מעל המים. והפליטה נעשית בדחיקה מפתח אחר בגובה פני הים. טעינת המצברים נעשית בדרך כלל בלילה כשתורן השינור אינו נראה בעין ובמכ"ם מהוה מטרה קטנה הנבלעת בין הגלים. בעבר היה ניתן להפעיל את מנועי הדיזל גם להנעה אך מאז מלחמת העולם השניה ראו זאת כלא בטיחותי והפסיקו. קודקוד צהוב - שיחה 18:53, 21 במרץ 2012 (IST)
תודה רבה Assayas שיחה 20:06, 21 במרץ 2012 (IST)

בדקתי את רשימת הנספים

יש שם כמה הפניות לאותו עמוד בדף יזכור (כמה נספים מקושרים לעמוד של הב (סיקורל) יוסף (ג'ו)] - אנא תקן. איתן - שיחה 07:39, 26 במרץ 2012 (IST)

רשימת נופלי הדקר[עריכת קוד מקור]

תוקן! קלונימוס - שיחה 20:46, 26 במרץ 2012 (IST)

? • בברכה, אמיר (שיחה) 21:13, 29 במרץ 2012 (IST)

שלחתי מייל • בברכה, אמיר (שיחה) 14:33, 30 במרץ 2012 (IDT)

קודקוד שלום. האם תוכל להציץ בערך ? אולי יש משהו שידוע לך ? אני מניח שלכל היותר לחיל הים היה תרומה בייעוץ החזקת כוננות חילוץ ?. אייל המהולל - שיחה 20:24, 31 במרץ 2012 (IDT)

אייל שלום! ביררתי והעליתי כי הסיפור של החבלה באניות באילת מופיע באתר מורשת חיל הים היום שלפני 6 פברואר. מעבר לאזכור שחיל האויר הטביע מקשת T43 כולל תמונתה ואיפיונה אין יותר. קודקוד צהוב - שיחה 18:34, 4 באפריל 2012 (IDT)
תודה רבה. אכנס ואבדוק אם יש שם מידע רלוונטי על החבלה באילת. אייל המהולל - שיחה 20:50, 4 באפריל 2012 (IDT)
שלום קודקוד צהוב, הערך טביעת הצוללת דקר שכתבת נבחר כערך מומלץ. תקציר ראשוני של הערך, שיוצג בעמוד הראשי מופיע כאן. ערן - שיחה 12:57, 3 באפריל 2012 (IDT)
אכן כבוד הוא לי. לגילוי נאות לא הייתי לבד. אני מודה שוב לחברים מחיל הים שעזרו בהעמדה המקורית. הערכה ותודה לויקיפדים שהוסיפו ויישרו את ההדורים מבלי להוציא את הצימוקים. שהחיינו...! חג חירות שמח! קודקוד צהוב - שיחה 14:17, 3 באפריל 2012 (IDT)
בוקר טוב. מלא הערכה כלפיך על ההשקעה העצומה בערך הייחודי והמרתק. Assayas שיחה 07:39, 4 באפריל 2012 (IDT)
הרשה לי להצטרף לברכות - ערך מעולה, מטובי הערכים כאן, ואני מלא הערכתך למכלול פעולתך הוויקיפדית. פומפריפוזה - שיחה 07:40, 4 באפריל 2012 (IDT)
שלום,
הרשה גם לי להצטרף לברכות. אשמח לראות ערכים נוספים פרי עבודת הצוות שלך מחיל הים. ובעניין נוסף: מתי נזכה לערך אודותיך? גילגמש שיחה 17:35, 4 באפריל 2012 (IDT)
קודקוד שלום. כל הכבוד וברכות על הסטטוס. אייל המהולל - שיחה 20:50, 4 באפריל 2012 (IDT)
קבל גם את ברכותי. עבודה רבה הושקעה והערך ראוי למעמדו. איתן - שיחה 22:00, 4 באפריל 2012 (IDT)

הוספתי לדף המשתמש שלך את ציון הערך המומלץ איתן - שיחה 17:44, 5 באפריל 2012 (IDT)

איתן תודה על תשומת הלב. גם על ההערה הקודמת לגבי הקישורים לערך יזכור. חג שמח. קודקוד צהוב - שיחה 18:34, 5 באפריל 2012 (IDT)
אין בעד מה. מובן שאתה הבעלים של דף המשתמש וזכותך למחוק את עריכתי קריצה איתן - שיחה 20:11, 5 באפריל 2012 (IDT)
ואפרופו חיל הים, בני בחיל הים, והוא מסיים עוד שבועיים קורס קצינים . אחייני עבר זה עתה גיבוש קורס חובלים. כך שאני מתחיל להרגיש בעניינים... איתן - שיחה 20:14, 5 באפריל 2012 (IDT)

כמאמר המשורר "כל עוד הנוער לנו במולדת קום יקום חזון עם ישראל" בהצלחה לצעירים קודקוד צהוב - שיחה 12:54, 6 באפריל 2012 (IDT)

חג שמח ! איתן - שיחה 15:33, 6 באפריל 2012 (IDT)
מונה כניסות לערכים:טביעת הצוללת דקר

מספר ערכי ויקיפדיה העברית: 352,986 </span>

בניתי את {{מונה כניסות}} לצורך כך, הקוד הוא {{מונה כניסות|טביעת הצוללת דקר}} • חיים 7 • (שיחה) • י"ז בניסן ה'תשע"ב • 19:51, 9 באפריל 2012 (IDT)
מונה כניסות:

מייל. איתן - שיחה 14:42, 8 באפריל 2012 (IDT)

איתן תודה נציץ מדי פעם ונספור. קודקוד צהוב - שיחה 16:13, 8 באפריל 2012 (IDT)

היי אלי,

אני לא זוכר אם כבר הראתי לך את זה, אז אם כן אני מתנצל. http://belostokskaya.ru/BS/f_to_f/

תראה אם זה עוזר לך. כמובן קח בחשבון שהרוסים שקרנים לא קטנים, כפי שידוע לך היטב. גילגמש שיחה 16:07, 9 באפריל 2012 (IDT)

אכן כבר דיברנו על זה פעם ותרגמתי קטעים ממנו. אבל שמרתי את הקישור לעיון נוסף.

השנה ימלאו 30 למלחמת לבנון ובהמשך לעדכון שעשיתי בשנה שעברה על הזירה הימית במלחמת לבנון בימים אלה אני מכין לתפוצה פנימית את הלקחים שיש ללמוד מהנחיתות. נראה לאיזה פורום זה יתאים. קודקוד צהוב - שיחה 20:40, 9 באפריל 2012 (IDT)

ערב טוב, אלי,
הוספת כמה תוספות לערך הנ"ל. אנא קרא אותן שנית, כדי לערוך את עצמך. לא הכול שם ברור. אלדדשיחה 21:33, 14 באפריל 2012 (IDT)

אלדד תודה! עברתי שוב וקצת תיקנתי, אך אני קצת כבד בניסוח. היה לי חשוב לתקן את הטעויות שהיו לגבי בתי הזיקוק ומקדש הבאב. שאינם מופיעים כמטרות במפת ההפגזה. וכמובן להוסיף את המפה עצמה, באדיבות מוזיאון חיל הים. ראה אם תוכל לפרט היכן צריך להבהיר יותר. קודקוד צהוב - שיחה 22:06, 14 באפריל 2012 (IDT)
תודה רבה! לאחר ההגהה של אביהו נראה לי שכבר לא נותר מה לתקן. תיקנתי שם רק שגיאת כתיב קטנה, בסוף הערך. אלדדשיחה 23:25, 14 באפריל 2012 (IDT)

אח"י חיפה (ק-38)[עריכת קוד מקור]

האם גדעון גלובוס היה מפקדה? ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 17:25, 11 במאי 2012 (IDT)

אין סיבה לפצל את הערך, אנא הגב בדף שיחה:אח"י חיפה (ק-38) , תודה. שנילי - שיחה 17:29, 11 במאי 2012 (IDT)
גדעון גלובוס לא היה מפקדה של אח"י חיפה. תחת פיקודו היו כלי שייט קטנים ואחרון היה סגן המפלג של פלגת הטרפדות. קודקוד צהוב - שיחה 17:40, 11 במאי 2012 (IDT)
הוא לפחות מעיד על עצמו שכן פה [2]Tomtom‏ ‏ • שיחה 22:25, 12 במאי 2012 (IDT)
תום תום שלום! תודה על תשומת הלב. חבל שעכשיו כבר אי אפשר לתקשר עם גדעון שאני מחבב מאוד. לכן נקבל את דבריו כנתון ונוסיף אותו לרשימה. האם לדעתך צריך להכניס את הקישור כסימוכין? קודקוד צהוב - שיחה 23:28, 12 במאי 2012 (IDT)

דגל מפקד חיל הים[עריכת קוד מקור]

אלי שלום. ראיתי שהחלפת שוב את דגל מח"י בערך חיל הים. לפני שבנינו את הקובץ הווקטורי של הדגל, בדקתי כיצד הוא מופיע בפקודות. זה נכון שהוא מופיע בשתי הצורות במקומות שונים, אבל נראה לי שהפקודה קובעת, יש בה אפילו איור של הדגל שבו העוגן מעוקם. אני משחזרת את העריכה, אבל אם אתה מכיר ויודע בוודאות שהכתוב בפקודה הוא שגוי, אני אשמח לתקן את הקובץ הווקטורי כדי שהדגלים בערך יהיו אחידים (ואולי נבקש לתקן גם את הפקודה). • ‏יעל (Meronim)‏22:09, 12 במאי 2012 (IDT)

יעל שלום! האם בעוד מקום חוץ ממדינת הגמדים לדעתך יכולה להיות שגיאה בדגל מפקד חיל הים שלה. הדגל הנכון הוא כפי ששמתי ראי את צורת העוגן בנס קצין בכיר בדף שאחריו. השגיאה מופיעה בהרבה מקומות אפילו במעטפות שהדפיסו עבור הלשכה. לא בדיוק יודע לאיזה פקודה את מדברת אבל מישהו צריך לשים סוף לטפשות. בערכים על מפקדי חיל הים לדורותיהם מופיע למטה הדגל בצורה הנכונה. וכך הוא גם בכל הדגלים בבסיסי חיל הים עצמם - השגיאה היא רק בציורים ועכשיו את מתבקשת לתקנה. מצלם לך את הדפים מתוך הספר "דרך הים" בהוצאת מספן כח אדם חיל הים ואת דפי הכותרת שלו ואעביר אותם במייל. כדי שתרגעי ותחזירי את הדגל הנכון. קודקוד צהוב - שיחה 23:18, 12 במאי 2012 (IDT)
יעל שלום! במחשבה חוזרת תודה לך על הפנית תשומת הלב. את הדגל אני מכיר משנת 1954 והוא לא השתנה. מה שהופיע היה טעות שנבעה מתוך חוגי הצבא. ההבדל הוא בצורת העוגן. הצורה הנכונה מופיעה גם בדגל המשולש נס קצין בכיר. לא זכרתי שתיקנתי זאת בעבר. במסגרת מיזם חיל הים קיבלתי על עצמי יחד אם ותיקים אחרים לתקן כל מה שימצא שגוי. נא רשמי לפנייך כי הצלחת להחזיר את השגיאה (פעמיים ?) ולגרום לויקיפדיה להמשיך ולהיות לא אמינה. באם תעבירי לי את הפקודה או קישור אליה אפנה את תשומת לב מפקד חיל הים לכך. קודקוד צהוב - שיחה 11:20, 13 במאי 2012 (IDT)
בויקיפדיה משתדלים להסתמך על מקורות כתובים אמינים, כאשר כאלו קיימים. פקודות הן בד"כ מקור די אמין לנהלים בצה"ל. עם זאת, מסכימה אתך לגבי מדינת הגמדים ולכן כתבתי כאן בדף השיחה. שום נזק לא נעשה, אם בסופו של דבר נתקן את כל המעוות (דגל ווקטורי מעודכן כבר נמצא בשלבי עבודה). לגבי הפקודה - בדוא"ל. • ‏יעל (Meronim)‏21:22, 13 במאי 2012 (IDT)

יהודה בן-צור[עריכת קוד מקור]

אלי שלום, יש בעיה עם כך שיהודה בן-צור יערוך את הערך הנוגע אליו. איתן - שיחה 19:15, 19 במאי 2012 (IDT)

איתן שלום! לדעתי הערך כבר גמור. בשלב ארגז החול ביקשתי ממנו מספר פעמים לבדוק את העריכה. שכנעתי אותו להירשם במטרה שיכנס לענין ויעבוד על נושאים אחרים בעיקר כאלה הנוגעים לפל"ים וחיל הים שיש לו בהם הרבה ידע. אעבור על העריכות שלו ונראה מה לדבר איתו. קודקוד צהוב - שיחה 23:23, 19 במאי 2012 (IDT)
שלום קודקוד. סיימתי את הגהת הערך, תראה אם זה בסדר מבחינתך. קלונימוס - שיחה 21:09, 24 במאי 2012 (IDT)
קלונימוס שלום! תודה על השקעת המאמץ אכן הערך קריא וערב לעין המתבונן. אבקשך לציין בדף השיחה שלו כי עברת עליו תודה קודקוד צהוב - שיחה 23:00, 24 במאי 2012 (IDT)

אלי, כל הכבוד על תרומתך החשובה להכרת המורשת של חיל הים והפצתה. אתה האיש הנכון במקום הנכון. שמחה - שיחה 11:16, 25 במאי 2012 (IDT)

אני מצטרף לדבריו של שמחה. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 11:24, 25 במאי 2012 (IDT)

שלום קודקוד. רק לאמר מילה טובה. הערך מעניין קצר וקולע. אייל המהולל - שיחה 20:51, 30 במאי 2012 (IDT)

עריכות של אנונימי בערך זאב אלמוג[עריכת קוד מקור]

הי , האם תוכל לעבור על השינויים שהכניס האנונימי? תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 09:27, 13 ביולי 2012 (IDT)

חנה שלום, נשוא הערך כותב או כתב ספר מקיף על חיל הים מנקודת ראותו. השגות על כשירותו לתפקיד ובעיקר סגנון הפיקוד שנקט הביאו את מרבית פיקודיו לחוסר אמון בכשירותו ויושרו. על רקע זה עשויות להיות מחלוקות בנקודות שונות. משרד החינוך קבע את שנת הלימודים הבאה כשנת מנהיגות ובדעתנו לחקור בצורה מדעית את התקופה ההיא. מאוחר יותר יהיה בסיס להתייחס לנושאים שונים גם בערך הזה.

נ.ב אולי יהיה לך מענין לקרוא. סקירה באתר בוגרי קציני ים בה מתוארת השפעת משבר האמון בפיקוד על הפעולות הימיות במלחמת לבנון.

נושא אחר ד"ר ישראל לשם מרכז את פרק האקדמי בקורס חובלים. ברצוני לענין אותו לשתף את תלמידיו במיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך. איך להתקדם בנושא? קודקוד צהוב - שיחה 22:36, 13 ביולי 2012 (IDT)

אני מבינה שהקורס ניתן באוניברסיטת חיפה. באיזו פקולטה ואיזה חוג? בכל מקרה צור איתי קשר בטלפון, רצוי שנשוחח. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 00:15, 14 ביולי 2012 (IDT)
אני מבקשת שתיכנס לשיחה:זאב אלמוג#תקונים בערך. מסתבר שהעריכות של האנונימי הם של משתמש:מיכאל (מייק) אלדר. העריכות המדוברות נמחקו על ידי אחד הויקיפדים ומתנהל שם דיון. לדעתי נוכחותך שם חשובה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 17:31, 14 ביולי 2012 (IDT)
חנה שלום! ראיתי את ההתדיינות בערך האמור. לדעתי עדכון בערך כלשהוא צריך להיעשות מתוך גישה חיובית לנשוא. לכן אין לי ענין להיכנס אליו. זו כנראה לא דעתו של אלדר.
את הספר ש 13 אני מכיר היטב, הוא נעשה בהזמנת עמותת העטלף ואני מתייחס אליו כמקור מהימן.
לדברי מפקדי המשנה בזירה, האלוף בוצר אכן קיבל פיקוד על הזירה למספר ימים. ולאחר מכן החזיר את הפיקוד לאלמוג. דבר כזה יכול להיעשות רק ע"י הודעה בכתב מהרמטכ"ל. הסיבות הן ענין לדיון.
ההשגות על תיאורו של אלדר את אופן בחירת מפקדים לחיל הים נראה לי קצת מיתממות. ראינו את כל הקרבות סביב מינויים במטכ"ל בשנה האחרונה. הרמטכ"ל ממליץ לשר הביטחון וזה ממנה. לא השר ולא הרמטכ"ל מכירים את המועמדים. מחליטים על מועמד שיהיה להם נוח לעבוד איתו מתוך המועמדים הראויים. בדרך כלל מתחשבים בהמלצת מפקד החייל היוצא. באותו המקרה של בחירת נשוא הערך מפקד החייל יצא עם עננה שלילית מעליו ולכן לא התחשבו בדעתו. קודקוד צהוב - שיחה 19:57, 25 ביולי 2012 (IDT)

תמונות בערך איברהים אל אוואל[עריכת קוד מקור]

הטיפול בבקשתך בוצע שלום, בקשתך בסדנה לגרפיקה בוצעה. ניתן לבדוק את התוצאה ולהעיר עליה בדף הסדנה. אם הבקשה מולאה באופן משביע רצון ניתן לציין זאת ולארכב את הבקשה. • בברכה, Amirki 18:37, 13 ביולי 2012 (IDT)

תודה על תשומת הלב. קודקוד צהוב - שיחה 22:15, 13 ביולי 2012 (IDT)

שלום,

ראה את ההבדלים בין הגרסאות: [3] איזו גרסה היא הנכונה? גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 09:15, 23 ביולי 2012 (IDT)

גילגמש שלום! לגבי תיאור הפעולות במצרים שתי הגרסאות אינן מדויקות. לגבי הפעילות בסוריה גם כן שגיאות רבות. דרושה עריכה מחדש במתכונת הזירה הימית במלחמת ששת הימים כפי שערכנו הזירה הימית במלחמת יום הכיפורים והזירה הימית במלחמת לבנון. זה רשום אצלנו במסגרת המיזם ומקוה להגיע לכך בקרוב.
לגבי תקרית האניה ליברטי הזיהוי הראשון שנעשה לפי דיווחי המטוסים היה משחתת Z מצרית ואז אושר למטוסים לתקוף. כשהתקרבו הטרפדות ראו שזו אינה משחתת אך הסילואטה היתה דומה לאנית אספקה למגדלורים "אל קוציר". השופט ג'י קריסטול ממיאמי כתב מחקר ומחזיק אתר בנושא The Liberty Incident. נתן בחודש יוני שלוש הרצאות בישראל לפני אולמות מלאים. לבקשתי שלח לי את העדכונים למהדורה הבאה של ספרו. והערך תקרית ליברטי מחייב עדכון גדול. בדעתי לרשום את כל השגיאות של כל צד לפי סדר התרחשותן. וכן השופט מתייחס ל-36 תיאוריות הקונספירציה שפותחו נגד ישראל בנושא ומזים אותן. חשוב להכניס זאת לערך היות וכל העולם, כולל ישראלים רבים, מאמינים בקונספירציה זו או אחרת. קודקוד צהוב - שיחה 22:44, 23 ביולי 2012 (IDT)
אני מציע שבשלב ראשון תמחק את המידע השגוי בערך (בלי להחליף אותו במידע נכון - פעולה שדורשת זמן) עדיף שלא יהיה מידע כלל מאשר מידע שגוי. לגבי תאוריות קונספירציה - לא נהוג להוסיף תאוריות כאלה בגוף הערך, אלא לפתוח ערך נפרד "תאוריית הקשר על.." ראה למשל תאוריית הקשר על מותו של פול מקרטני ותאוריית הקשר על זיוף הנחיתה על הירח - שם ניתן לפרט את התאוריות העיקריות והממצאים הרלוונטיים. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 23:44, 23 ביולי 2012 (IDT)

וואו, איזה יופי של ערך, תודה רבה. אגב, אח"י קשת נוספת היתה מדגם 4.5, איזה עוד אח"י נקראה בשם הזה?? שוב תודה יורם10 - שיחה 23:12, 29 ביולי 2012 (IDT)

יורם שלום! תודה על המחמאה. אכן סיפור יפה יש לספינה הזאת. אני מקווה שהערך ישמש דוגמא לערכים על ספינות אחרות וסיפורי ים אף פעם לא נגמרים. הקשת השניה היתה אנית גלנוע ששירתה בחיל הים תחת כמה שמות בשנות השמונים.קודקוד צהוב - שיחה 10:38, 30 ביולי 2012 (IDT)

בסיסי חיל הים[עריכת קוד מקור]

שאלה: האם היו לחיל הים בסיסים ימיים בעת השליטה בסיני שנעזבו בפינוי? ואם כן איפה? תודה מראש. אגב, מתי תעבור על הבסיסים שנכתב עליהם ותתרום מידיעותיך? יורם10 - שיחה 16:42, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

שלום אלי. שאפו גדול על הערך - מעניין ומקיף. אני מציע להעביר את הערך לשם "אח"י קשת (1973)", כדי שניתן יהיה לכתוב ערך על האוניות האחרות שנקראו בשם זה. לחילופין, אני מניח שהיה לספינה מספר, וכך ניתן לקרוא לערך בשם החילופי "אח"י קשת (מספר האונייה)". בכל מקרה, ערך מצויין. קלונימוס - שיחה 17:35, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

קלונימוס שלום! אכן כשכותבים ערך על נושא אהוד יש חשק להשקיע ובסוף רואים תוצאות. נוצרה בעיה עם המספרים של הספינות בחיל הים ואפילו לי לא ידוע המספר שלה כמו גם של הספינות והצוללות האחרות מ-30 השנים האחרונות. לכן מתייחסים אליה לפי הדגם כסער 4 והחדשה תהיה סער 4.5 - סידור לא נוח. הזמן להוסיף יהיה כשמישהו ירצה להכין ערך על הקשתות האחרות- ראה אח"י חיפה. קודקוד צהוב - שיחה 11:32, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

שלום קודקוד צהוב, תודה על תרומותיך לוויקיפדיה. בערך עמותת העטלף ישנם חלקים שנלקחו מהאתר של היחידה. על כן הושמה תבנית הז"י. האם תוכל לתקן את הדבר? אנא בדוק ערכים שאתה מכיר ובבקשה תוודא שאין בהם העתקות. שנה טובה, יעל 08:14, 11 בספטמבר 2012 (IDT)

יעל שלום! תודה על תשומת הלב. החומר נמסר לי מעמותת העטלף לצורך בנית הערך. לא הייתי ער לצורך לקבל אישור זכויות יוצרים. האם תואילי להנחות אותנו מה הם צריכים לכתוב כדי שנושא זכויות היוצרים יבוא על מקומו בשלום? בינתיים החזרתי את הערך לארגז חול כי עקב החגים אין לדעת כמה זמן הדבר יקח. שנה טובה! קודקוד צהוב - שיחה 19:44, 11 בספטמבר 2012 (IDT)
שלום רב קודקוד צהוב,
בויקיפדיה:OTRS ישנם הנחיות כיצד לקבל הרשאות לשימוש במלל ותמונות, ראה את הטופס בדף שם - אותו יש לשלוח במקרה של עטלף אל מנהלי האתר - ואת הטופס שהם מלאו ל-כתובת המייל של WIKIMEDIA COMMONS (מפורטת גם היא בדף). אנא תרגיש נעים לכתוב לי איך התהליך הצליח. משהו אחר: אשמח להתייעץ איתך על נושאי האוניות והים, בדרך למיזם זוטא של ערכי העפלה אוניות מעפילים בקרוב קרוב :) יעל 20:11, 11 בספטמבר 2012 (IDT)
העברתי את הדף למשתמש:קודקוד צהוב/ארגז חול/עמותת עטלף (/ במקום \ - כך שהדף יופיע כדף משנה). בברכה, ערן - שיחה 16:32, 19 בספטמבר 2012 (IDT)

שנה טובה המפקד. (רק לצורך גילוי נאות, אני מהכחולים). מאחל לך שנה טובה ושתמשיך להעשיר אותנו בשלל ערכים מרתקים העשירים במידע ייחודי ומגוון. השקעתך כאן יוצאת דופן וראויה להערכה רבה. בידידות Assayas שיחה 09:37, 14 בספטמבר 2012 (IDT)

מוטי שלום! שנה טובה! תמיד נזכור שאתה הוא מי שהדליק את המבער בנושא הצוללת דקר וכך הגענו לערך כולל ויפה ומומלץ. עכשיו בארגז חול שלי בשלבים ראשוניים:- הזירה הימית במלחמת ששת הימים. התרומות שלי הן קמצוץ לעוןמת המידע הרב ברשימת הערכים בתרומתך. עלי ים! קודקוד צהוב - שיחה 20:32, 14 בספטמבר 2012 (IDT)

אברהם לוכסמבורג (לוכסי)[עריכת קוד מקור]

שלום רב, ראה הערך אברהם לוכסמבורג ודיון חשיבות. דוד שי - שיחה 23:05, 5 באוקטובר 2012 (IST)

מיזם ההעפלה[עריכת קוד מקור]

שלום קודקוד צהוב, לרשותך קישור למיזם ערכי ההעפלה. בברכה, יעל 20:44, 13 באוקטובר 2012 (IST)

אשמח להשתתפותך בלבטים בבניית תבנית אוניית מעפילים. להתראות! יעל 20:17, 20 באוקטובר 2012 (IST)

שלום קודקוד, האם זכור לך האם היה גם ראש מספן מודיעין ? האם ידוע לך מתי הוקם/אורגן מספן מודיעין ? ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 16:14, 16 באוקטובר 2012 (IST)

תום תום שלום! דב רם בודאות לא היה ראש המודיעין או במודיעין בכלל.
במלחמת ששת הימים נקראה מערכת המודיעין הימית מחלקת מודיעין ובמלחמת יום הכיפורים כבר נקראית - מספן מודיעין. מבררים מתי בדיוק זה קרה ואם היתה משמעות לשינוי מעבר לשם. קודקוד צהוב - שיחה 07:29, 17 באוקטובר 2012 (IST)
רב תודות ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 12:32, 17 באוקטובר 2012 (IST)
תיקון דב רם אכן היה ראש ענף איסוף במד"ן מיוני 1973 ועד שקיבל את הפיקוד על נמל אשדוד. קודקוד צהוב - שיחה 21:25, 20 באוקטובר 2012 (IST)

קטגוריות[עריכת קוד מקור]

שלום קודקוד צהוב, נתקלתי בשני ארגזי חול של בקטגוריות של ערכים.(1 2) אנא הסר את הקטגוריות עד להעברתם למרחב הערכים. הידרו - שיחה 19:52, 20 באוקטובר 2012 (IST)

הידרו שלום! תודה על ההערה. הקטגוריות הוסרו. קודקוד צהוב - שיחה 22:18, 20 באוקטובר 2012 (IST)

הזירה הימית במלחמת ששת הימים[עריכת קוד מקור]

קודקוד, כתבתי לך בדף השיחה אייל המהולל - שיחה 22:49, 27 באוקטובר 2012 (IST)

הצי הסובייטי במלחמת ששת הימים[עריכת קוד מקור]

שלום קודקוד. אני עובר כרגע על הערך המקיף והמעניין (כרגיל) שכתבת על הזירה הימית במלחמת ששת הימים. הערה אחת: בערך הזה, מן הויקיפדיה ברוסית, נאמר שמספרה של השייטת הסובייטית בים התיכון היה 5, ולא 14. הבנתי נכון? שבוע טוב, קלונימוס - שיחה 17:54, 3 בנובמבר 2012 (IST)

קלונימוס\עוץ לי שלום תודה על הערכתך. תשומת הלב שלך מדויקת. יקח לי זמן להבין את הערך בויקי ברוסית ואולי יהיו לי מחשבות נוספות. התבססתי על דברי רוזין שכלי השייט בים התיכון היוו את שייטת 14 שהיוותה חלק מצי הים השחור שמפקדתו בסבסטופול. המלחמה גרמה לסובייטים להגדיל את הכוח ולהקים גוף פיקודי ברמה גבוהה יותר השייטת החמישית שמפקדתו נמצאה בכלי השייט בהתחלה אוניית אספקה ואחר כך סיירת. נראה שהשייטת החמישית ממשיכה להיות כפופה לצי הים השחור. קודקוד צהוב - שיחה 18:08, 3 בנובמבר 2012 (IST)
אכן גם בערך בויקיפדיה הרוסית בפרק שאחרי מלחמת ששת הימים מופיע קטע על הקמת השייטת החמישית. החלטה להקמתה נתקבלה בפוליטבירו ב-14 ביוני 1967 ויושמה עד 14 ביולי 1967 אדמירל פטרוב מקבל שליטה בכל האניות בים התיכון ממפקד שייטת 14 שחדלה להתקיים. קודקוד צהוב - שיחה 18:37, 3 בנובמבר 2012 (IST)
ברשותך, אגיה כרגע ל"שייטת החמישית". קלונימוס - שיחה 19:30, 3 בנובמבר 2012 (IST)

בבקשה אבל תשים לב שזה לא החלפת מספר אלא העלאת דרג הפיקוד וכמות כלי השייט שגודלת. קודקוד צהוב - שיחה 19:43, 3 בנובמבר 2012 (IST)

רוזין מתאר את הקמת השייטת ה-14 14я смешанная эскадра באפריל 1967 - לפני המלחמה. בעת המלחמה נוכחו שיש צורך בכמות גדולה יותר של כלי שייט וכך הוקמה השייטת החמישית 5й эскадрой ВМФ אין סיבה לכנות את הכח הסובייטי בים התיכון בזמן המלחמה שייטת 5 אלא שייטת 14. קודקוד צהוב - שיחה 15:32, 4 בנובמבר 2012 (IST)
איפה זה כתוב? אני יכול לסייע עם תרגום. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 20:23, 4 בנובמבר 2012 (IST)
גילגמש שלום! הפרטים מופיעים במאמר ששלחת לי בזמנו. בערך הזירה הימית במלחמת ששת הימים השורה הראשונה בפרק האחרון קישורים חיצוניים.קודקוד צהוב - שיחה 14:27, 5 בנובמבר 2012 (IST)
אין ספק שהשייטת 5 הוקמה לאחר המלחמה. הינה המשפט הרלוונטי: "Создание 5-й эскадры началось с формирования командования. 27 июня 1967 г. по вызову с флотов в Москву прибыла группа офицеров и адмиралов (5 чел.). На должность командира эскадры был утвержден контр-адмирал Б Петров"
הקמת שייטת 5 התחילה במינוי הפיקוד לשייטת. ב-27 ביוני הגיעו למוסקבה 5 קצינים בכירים מציים שונים, ביניהם כמה אדמירלים. לתפקיד מפקד השייטת מונה תת אדמירל (Rear Admiral) ב. פטרוב. מכאן ברור שהשייטת הוקמה כמה שבועות לאחר תום המלחמה והקמתה בפועל, כולל צירוף כלי שיט זה לקח זמן נוסף והפרק מתאר את הדבר הזה. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 17:30, 5 בנובמבר 2012 (IST)

סוף ארכיון מס 1[עריכת קוד מקור]

נא לא להוסיף כאן הודעות אלא לעבור לארכיון 2 תודה קודקוד צהוב - שיחה 18:47, 30 באפריל 2015 (IDT)

לא עובדים ככה... תמיד כותבים בדף השיחה. אם אתה מרגיש שהוא מלא, אתה מוחק מכאן ומארכב בארכיון. בורה בורה - שיחה 22:35, 18 במאי 2015 (IDT)

הכנתי אותה כדי להקל בהכנסת פרמטרים לערכים חדשים. אנא עדכן הסברים אם יש צורך. בורה בורה - שיחה 17:32, 18 במאי 2015 (IDT)