תאג"ד (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תאג"ד
סמליל הסדרה
סמליל הסדרה
סמליל הסדרה
שיר הנושא "ימים יפים", בביצוע מועדון הקצב של אביהו פנחסוב (עונה ראשונה)
"עוד יום", בביצוע פול טראנק (עונה שנייה)
סוגה דרמה קומית
יוצרים ציון רובין
כותבים ציון רובין עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ציון רובין עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים תומר קאפון
דניאל ליטמן
דניאל גל
דין מירושניקוב
אור אדרי
שירה נאור
אורן פפיסמדוב
יניב זנבה
אינה בקלמן
דנה לב
אמיר ח'ורי
קובי פרג'
מיקי לאון
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 2
מספר פרקים 84
הפקה
מפיק עוז וידל
חברת הפקה אולפני הרצליה
צלמים עמוס רפאלי
מוזיקה אופיר ליבוביץ'
אורך פרק 25–35 דקות
שידור
רשת שידור Yes Action (‏yes)
פורמט (תמונה) רוחב 16:9
תקופת שידור מקורית 19 בספטמבר 201621 בספטמבר 2020
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תאג"ד היא סדרת טלוויזיה ישראלית שעלתה לשידור ב-19 בספטמבר 2016 בחברת yes. יוצר הסדרה הוא ציון רובין, שגם כתב וביים. הסדרה מתארת את עלילותיהם של חובשי תאג"ד של גדס"ר צנחנים שמספרו בסדרה שונה ל-33 במקום 35. שיר הנושא של הסדרה בעונה הראשונה הוא "ימים יפים", אותו כתב והלחין אביהו לנדוור, ובעונה השנייה השיר "עוד יום" של להקת פול טראנק.

ב-7 בנובמבר 2016, "yes" הזמינה לסדרה עונה שנייה.[1] היא עלתה ב-15 ביוני 2020. על אף סיומה של זו בקליף האנגר, התסריטאי והבמאי רובין החליט שלא להמשיך את הסדרה לעונה שלישית.

ביולי 2018 נרכשה הסדרה על ידי חטיבת הטלוויזיה של סרטי פרמאונט, וזו הפיקה את העיבוד האמריקאי "68 Whiskey".[2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מתמקדת בפעילותם של חובשי התאג"ד בגדוד 33 של הצנחנים בצה"ל.[א]

הסדרה נפתחת בסצנה בה אמיר, לוחם מהפלס"ר, חווה הזיות ופותח באש לכיוון האמבולנס של התאג"ד. אמיר מתמוטט על מוט ברזל שמנקב את ריאתו, מאבד את ההכרה ולבסוף מאושפז בבית החולים. נטען כי הוא אלרגי לקורטיזון והתנהגותו נבעה מתגובה אלרגית לחומר, אותו קיבל מאלכס, רופא התאג"ד. בשל כך מודח אלכס מהגדוד ומחליף אותו אברי, קצין מילואים שחתם קבע לחצי שנה, כדי לברוח מביתו ומאשתו, בה הוא בוגד. דניאל, החוג"ד, שאלכס קרוב לליבו, וחבריו ליחידה, פועלים לחקר האמת סביב סיבת התמוטטותו של אמיר בתקווה להחזיר את הרופא שלהם בחזרה ליחידה. ליחידה מצטרפת רותם, הפרמדיקית החדשה, שבה מתאהב דניאל ומגלה שהיא הייתה האקסית של איתן, מפקד הפלס"ר והיריב הגדול ביותר שלו.

עם הזמן דניאל, פולצ'ק, בן לולו וליה מגלים שורה של שחיתויות מסכנות חיים בקרב קצינים בולטים בצה"ל, אך מסרבים לדווח על הגילויים שלהם בעקבות איומים שהם מקבלים מצד גורמים מושחתים במשטרה הצבאית, המאיימים עליהם שאם יפרסמו את הגילויים שלהם בנושא, הם יחשפו כי דניאל, פולצ'ק ובן לולו גנבו וסחרו בציוד רפואי של הצבא יחד עם שפיק ואנשי הכפר הבדואי שלו.

לבסוף, דניאל מגלה בזכות דיסק-און-קי שאלכס בטעות איבד, כי משפחתו של אלכס, הרופא שהודח מהגדוד, מבצעת בחיילי הפלס"ר ניסוי בסארין כדי לפתח תרופות נגד הגז. חיילי הפלס"ר חושבים שהם מקבלים בסך הכל ממריצים, אך לבסוף איתן מגלה כי נעשה שימוש בסארין. רב-סרן יאיר שניידר הוא הקצין בדרג הבכיר ביותר שמשתף פעולה עם הניסוי האסור יחד עם קבוצת שוטרי מצ"ח.

העונה נגמרת בכך שחובשי התאג"ד מוקפצים לאירוע, ובמקום האירוע, ליד האמבולנס, מתפוצץ מטען חבלה הנועד לפגוע בדניאל כנקמה על חשיפת הפרשה. בפועל, רותם יוצאת ראשונה מהאמבולנס, והיא נפגעת קשה מהמטען.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השנייה החלה ב-15 ביוני 2020.

בעונה זו עובר התאג"ד למוצב צה"ל ברמת הגולן, על גבול ישראל - סוריה. כשבראשו עומדים הרופא עומר (דניאל ליטמן) ובועז (דור הררי), מפקד הטנ"צ.

בפרקים הראשונים, עומר, הרופא, מגיע במסוק למקום הפיצוץ, ופולצ'ק ובן לולו מעלים את רותם באלונקה למסוק. רותם מגיעה לטיפול נמרץ ולניתוח בבית החולים, ובמקביל, ליה, בן לולו ופולצ'ק מגיעים לבית החולים. אחרי הרבה זמן בו רותם נמצאת באשפוז, היא מדברת עם זהבי, המג"ד, שמספר לה כי דניאל, בן זוגה, חשב כי הוא אשם במה קרה לרותם, השתחרר מצה"ל ונסע לחופשה במזרח. בסופו של דבר רותם מחלימה וחוזרת לתאג"ד כפרמדיקית.

בתחילת הסדרה התאג"ד מוקפץ לאירוע סטנדרטי על הגדר, בו עליהם לפנות פצועים שהגיעו מסוריה, להעניק להם טיפול ראשוני ולהעביר אותם לקבלת טיפול בישראל. בזמן הטיפול, ניגש רופא התאג"ד, עומר, לטפל בפצוע סורי. עומר מזהה כי על הפצוע שרשרת ששייכת לאחיו נמרוד, שנעלם לפני 10 שנים ברמת הגולן ונעדר.

בהמשך העונה, עומר מחליט להישאר בתאג"ד ומנסה לברר מה עלה בגורלו של אחיו, אף על פי שהיה אמור לעבור יחידה בתחילת העונה ולהיות רופא ב-669.

עומר ממנה את אמיל (אמיר ח'ורי) להיות החוג"ד החדש של התאג"ד, שתוך כדי שירותו בצבא עושה ככל שביכולתו להציל את חברתו נדין שנמצאת בסכנת חיים בסוריה, בזמן שארגון ג'בהת פתח א-שאם טובח בבני העדה הדרוזית, אליה הוא וחברתו משתייכים. במקביל, בן לולו מגלה כי בת זוגו לשעבר, אמירה, שחשב שברחה עם הדרכון שהביא לה, נמצאת בסוריה ומשמשת שפחת מין של ארגוני הטרור שם. בנוסף, אמיל ובן לולו מגלים שילד שהרס"ר, ניסים, טוען כי הוא בנו, שייך לאל עבסי - ראש ארגון ג'בהת אל נוסרה שהציע פרס כספי למי שיביא לו את בנו.

עומר, בן לולו, אמיל וליה, נכנסים לסוריה בתחפושת חיילי או"ם, במטרה לבצע עסקה עם אל עבסי - הם ייתנו לו את פרחאן, בנו, והוא ייתן להם בתמורה את אמירה, חברתו לשעבר של בן לולו. בזמן העסקה, עומר, הרופא, עולה על צלע ההר שמול מקום העסקה, וברגע החילוף, אמיל יורה בראש הארגון וחייליו, כנקמה על הטבח שהם מבצעים בבני העדה הדרוזית בסוריה, וחוזרים הביתה יחד עם אמירה.

במקביל, עומר מגלה כי בועז, מפקד הטנ"צ, משתמש במעבר הגבול של הסורים הפצועים כדי להעביר את הגבול אנשים סורים עם פציעות מדומות המעבירים על גופם סמים, וכך מבריח סמים לתוך ישראל. בהמשך, בועז מגלה כי מה שאנשים אלה מעבירים לתוך ישראל הוא למעשה חומר רדיואקטיבי המשמש את חיילי האו"ם לבנות פצצה מלוכלכת שהוזמנה על ידי קהילת נטורי קרתא, במטרה לגרום לאירוע טרור גדול בדרך למימוש מטרת העל שלהם, פירוק מדינת ישראל. לקראת סוף הסדרה עומר נכנס לסוריה ונופל לשבי אנשי ג'בהת אל נוסרה ונטורי קרתא, ומגלה כי אחיו, נמרוד, למעשה חזר בתשובה והפך לחלק מהקהילה, ושהוא חי בסוריה.

בפרק הסיום של העונה, עומר מצליח לברוח מהשבי הסורי, ויורה והורג את אחיו, והפצצה שחיילי האו"ם הכינו אמורה להתפוצץ בתוך הבסיס, אך בסצנת הסיום של הסדרה היא מנוטרלת על ידי ליה, רונה, אמיל ופולצ'ק, שפורצים למפקדת חיילי האו"ם ועוצרים את הפצצה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

חובשי התאג"ד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • תומר קאפון (עונה 1, אורח בעונה 2) – סמ"ר דניאל אמריליו, החוג"ד של תאג"ד גדוד 33. בן זוגה של רותם, וחברם הטוב של פולצ'ק ובן לולו. אביו נהרג במלחמת לבנון השנייה, ואימו נמצאת במערכת יחסים עם המג"ד שלו, זהבי.
  • דניאל גל (עונות 1–2) – רב"ט רותם פולק, הפרמדיקית החדשה של הגדוד. מצטרפת לתאג"ד אחרי שהפרמדיקית הקודמת, יעל, משתחררת מהצבא. האקסית של איתן ובת זוגו של דניאל. אחיה רועי מכור לסמים והיא מנסה לעזור לו בכך ששולחת אותו למכון גמילה. בתום העונה הראשונה נפצעת קשה, ומשתחררת מצה"ל עקב פרופיל נמוך, אך לאחר שהיא מאיימת על אנשי מצ"ח, היא חוזרת לתאג"ד. בעונה השנייה נמצאת במצב נפשי קשה ועוזבת את הגדוד.
  • אמיר ח'ורי (עונה 2) – סמ"ר אמיל, חובש גדודי דרוזי, ממונה על ידי עומר להחליף את דניאל כחוג"ד החדש של גדוד 33. חבר של בן לולו וחוג"ד לשעבר באחד מהתאג"דים הקודמים שעומר פיקד עליהן. בתחילת העונה מנסה לחלץ את חברתו נדין מהכפר ח'אדר שבסוריה, עד שנודע לו שנהרגה במלחמה. היה במערכת יחסים קצרה עם ליה עד שנפרדו.
  • אור אדרי (עונות 1–2) – סמל עידן בן-לולו, נהג האמבולנס של התאג"ד. בעונה הראשונה נמצא במערכת יחסים עם אמירה, נערה בדואית, ובתחילת העונה השנייה במערכת יחסים עם אגם, טבחית בגדוד. בעונה הראשונה כותב שיר אהבה לאחר שאמירה עוזבת אותו ובורחת עם הדרכון שהביא לה. השיר הופך ללהיט, ובן - לולו מתפרסם. בעונה השנייה סובל ממשבר כתיבה, ובסופה מצליח לכתוב שיר פרסומת לסטארט אפ של טטרו.
  • שירה נאור (עונות 1–2) – רב"ט ליה קרני, חובשת בתאג"ד. בעונה הראשונה מגלה שהיא ביסקסואלית כאשר היא נכנסת למערכת יחסים עם אוריאן, חיילת בגדוד. בעונה השנייה נכנסת למערכת יחסים עם אמיל, החוג"ד. נוהגת לעורר מרידות בגדוד, מה שגורם לה לקבל עונשים רבים מניסים הרס"ר. נאנסת על ידי פיונה, חיילת האו"ם.
  • דין מירושניקוב (עונות 1–2) – סמל נועם פולצ'ק, חובש קרבי מבית דתי. לוחם איגרוף, אלוף הארץ לשעבר ולוחם בכלובי הקרבות של שאפיק הבדואי. בעונה הראשונה נעקץ על ידי אושר, שטוענת שהכניס אותה להריון. בעונה השנייה תוקף בטעות את נטע קולמן, פרמדיקית בגדוד, ולאחר שנחשד באונס, מתנצל בפניה והם מתאהבים, מתארסים, והיא נמצאת בהיריון.
  • אורן פפיסמדוב (עונות 1–2) – רב"ט אורן (טטרו) טטרואשווילי, חובש, החבר הטוב ביותר של דקל. בעונה הראשונה מתאהב בתיירת בריטית המובילה אותו לחוטף חיילים, אך בסופו של דבר ניצל מחטיפה בזכות דקל ופולצ'ק. בסיום העונה מקבל צל"ש. בעונה השנייה מתאהב בעדן, חיילת מהגדוד, אך מתאכזב לאחר שנודע לו כי היא נמצאת במערכת יחסים עם החבר הטוב ביותר שלו, דקל. מנהל סטארט-אפ לשימוש בחלב אם במקום חלב פרות, עד שהרעיון שלו נגנב על ידי שושנה וברדוגו, השקמיסטים.
  • יניב זנבה (עונות 1–2) – רב"ט דקל צגאי, חובש קרבי, החבר הטוב ביותר של טטרו. לרוב יוצא לסבבי תברואה עם טטרו ובגלל היותו חייל חדש בתאג"ד כמעט ולא מוקפץ לאירועים. בעונה הראשונה מתאהב בשירלי, המש"קית ת"ש של הגדוד, ועוזר לה לאחר שעברה אונס אלים. בעונה השנייה עוזר לחברו טטרו להתחיל עם עדן, אך בפועל היא מעוניינת לנהל איתו מערכת יחסים. לבסוף הופכים לזוג.
  • גיל כהן (עונה 1) – סמל תומר פרטוק, חובש ובן זוגה לשעבר של קרן. נכנס למערכת יחסים עם דנה, מש"קית החינוך של הגדוד. לא אהוב בחברת החובשים, ומנסה לעזוב את התאג"ד ולהיכנס לקורס קצינים בעזרתו של הקרפ"ח.

רופאי התאג"ד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דניאל ליטמן (עונה 2) – סגן עומר חכים, קצין בגולני ורופא התאג"ד של גולני. בתחילת העונה אמור לעזוב את הבסיס ולהיות רופא ביחידת 669. בן זוגה של יסמין, ובמהלך העונה ניהל מערכת יחסים קצרה עם רותם. אחיו, נמרוד, נעלם ברמת הגולן לפני 10 שנים ונחשב נעדר. במהלך העונה הוא מחפש אחר אחיו בסוריה ונופל בשבי של ארגון ג'בהת אל נוסרה, שם פוגש באחיו. בסיום העונה הוא נמלט מהשבי ויורה באחיו נמרוד לאחר שגילה שהוא חזר בתשובה וחבר לנטורי קרתא.
  • יחזקאל לזרוב (עונה 1) – רס"ן אברי קספרוב, מחליף את אלכס כרופא הגדוד בעונה הראשונה, במטרה לצאת מביתו ולנהל מערכת יחסים עם המאהבת שלו, רעות. נמצא בהליכי גירושין עם אשתו אורית, הבורחת יחד עם ילדיו לאוסטרליה בעזרתו של שניידר, הרופא החטיבתי וחבר טוב שלו. בתחילת העונה אברי מתנהל כמפקד קשוח אל מול חייליו בתאג"ד, אך לאחר מכן נכנס למצב נפשי רע לאחר המשבר הזוגי שחווה.
  • אלכס קרול (עונה 1) – סרן (במיל') אלכס, רופא הגדוד בתחילת העונה הראשונה, אך מודח מהגדוד לאחר שלטענת הקרפ"ח שניידר מתרשל בעבודתו, לאחר שלטענתו, טיפל באמיר, חייל הפלס"ר, בחומר אליו הוא אלרגי. זמן קצר לפני שמודח מתפקידו, מנסה לבצע בדיקות דם לחיילי הפלס"ר, ומעביר את המשימה לדניאל לאחר שמודח. דניאל מחפש אחריו, ולבסוף מגלה כי משפחתו של אלכס היא האחראית על הניסויים שעוברים החיילים.

חיילים נוספים בגדוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אינה בקלמן (עונות 1–2) – סמל רונה מילר, הרל"שית של המג"ד. בחורה נאה עם אופי שחצני. בעונה הראשונה הופכת לדוגמנית הלבשה תחתונה. מחוזרת על ידי ראול, חייל האו"ם. מתחזקת עמודי אינסטגרם ופייסבוק עם מאות אלפי עוקבים. אהודה מאוד בקרב חיילי הגדוד בעיקר בזכות מראה החיצוני.
  • מיקי לאון (עונות 1–2) סא"ל ערן זהבי, בן זוגה של אמו של דניאל. אבא של דניאל שנפטר היה המפקד שלו בצבא. מפקד גדוד 33 של הצנחנים. נפצע קשה ברגלו במבצע צוק איתן.
  • קובי פרג' (עונות 1–2) – רס"ר ניסים פרץ, רס"ר הגדוד. בחור קשוח אך טוב לב מבפנים. גרוש ואב לילד אחד. בעונה השנייה מתאהב באיישה אל עבסי, אשתו של מנהיג ארגון ג'בהת אל נוסרה, כשבנם, החולה בלוקמיה, מטופל בישראל. לקראת סוף העונה, לאחר שבנה מחלים, הם שבים לסוריה, ובמעבר הגבול בין סוריה לישראל, מחכה להם מארב שיורה והורג את איישה. בנה, פרחאן, בורח, ומגיע לאחר מספר ימים אל הגדוד, ופונה אל ניסים שמטפל בו בגדוד ומסווה אותו בכך שמציג אותו כבנו האילם שהגיע מרוסיה. בסופו של דבר ניסים נותן את פרחאן לחיילי התאג"ד שמנסים להעביר אותו בעסקת שבויים עם ארגון ג'בהת אל נוסרה, ולבסוף חוזרים לישראל יחד איתו.
  • ארתור גירופנקס (עונות 1–2) – סמל "מקרר", הטבח הראשי של הגדוד. מאוהב באגם, ומנסה לגרום לה להפסיק לצאת עם בן לולו. בתחילת העונה השנייה מקבל תעודת כשרות למטבח, מתחיל לבשל לחיילי הגדוד. האוכל שהוא מבשל מתגלה כטעים מאוד והוא זוכה באליפות צה"ל לטבחים. אדם גדול ממדים שמדבר במבטא רוסי.
  • הגר טישמן (עונות 1–2) – סמל אגם, טבחית בגדוד. מחוזרת על ידי מקרר ובת זוגו של בן לולו. בתחילת העונה השנייה נפרדת מבן לולו בטענה כי הוא "זמר של שיר אחד", ושהיא תמשיך איתו רק אם יוציא עוד שירים. בסיום העונה השנייה היא נענית לחיזוריו של מקרר.
  • חי קונפורטי (עונות 1–2) – סמל ראשון אבוטבול, מש"ק הדת של הגדוד. חבר טוב של פולצ'ק, עוזר לו ומעייץ לו בסוגיות הלכתיות. בעונה השנייה מועלה בדרגה כדי לתת תעודת כשרות למטבח הגדוד, ובהמשך העונה אף מתבקש לנהל טקס ברית מילה לראול, חייל האו"ם.
  • עדן סבן (עונה 2) – רב"ט עדן, תצפיתנית בגדוד. סובלת מגזענות ואלימות מצד התצפיתניות האחרות עקב היותה ממוצא אתיופי. סוחרת בשמירות של חברותיה ומרוויחה על כך כסף. בתחילת העונה מחוזרת על ידי טטרו, כשפועל היא מאוהבת בחבר שלו, דקל. בהמשך העונה היא ודקל הופכים להיות זוג, ולאחר שטטרו מגלה על כך הוא ודקל מסתכסכים. בסוף העונה טטרו סולח לה ולדקל והם נהיים חברים.
  • רן אטיאס (עונה 2) – סמל אטיאס הש.ג, הש.ג של הגדוד אשר היה אחראי להודיע על מספר התרחשויות ובואם של אנשים לש.ג. עזר לרונה לדחות את ראול שחיזר אחרי רונה
  • ליהי אברמזון (עונה 2) – רב"ט נטע קולמן, פרמדיקית של חטיבת הצנחנים ופעילה בתנועת הנוער בני עקיבא. בתחילת העונה מתגלה כי היא הפרמדיקית שמיועדת להחליף את רותם בתאג"ד, ובתגובה ליה, בן לולו ופולצ'ק נוסעים לחטיבה כדי לפזר בחדר שלה קרציות שיכניסו אותה לבידוד למספר שבועות, במטרה שרותם תישאר בגדוד. פולצ'ק נכנס דרך החלון לחדר שלה בחטיבה ולאחר שהיא גילתה שהוא היה בחדר היא צרחה והוא נתן לה אגרוף שגרם לה לאיבוד הכרה וזעזוע מוח. נטע הגיעה לאשפוז בבית חולים, שם גילו כי יש לה גידול סרטני בראש. פולצ'ק בא באחד מהימים לבקר אותה בבית החולים ולהתפלל לשלומה, ולאחר שדריה חושדת בו, הוא משקר לה ומספר כי הוא הארוס שלה. השקר מתגלגל, וכשנטע מתעוררת היא משתפת פעולה עם השקר של פולצ'ק, וטוענת שהיא באמת ארוסתו. לאחר שמתגלה כי היא בהריון, אביה מאיץ בה ובפולצ'ק להינשא, ולאחר שהשניים מתאהבים הם קובעים תאריך לחתונה.

חיילי הטנ"צ[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דור הררי (עונה 2) – סמל בועז לוי, פרמדיק, מפקד הטנ"צ בגבול סוריה ובן זוגה של פיונה. טוען כי הוא מגיע ממשפחה עשירה ומראה זאת באופנוע שהוא קונה, כשבפועל אימו סיעודית ואביו פונה אליו לעזרה כשהוא לא מצליח לעמוד בתשלומים לבית ההבראה שלה. בועז מתפרנס משותפות בעסקי הברחת הסמים בגבול ישראל-סוריה, כשתפקידו לקלוט את הבלדרים במעבר הגבול כשהם מתחזים לפצועים, ולהעביר אותם לתוך ישראל לטיפול חיילי האו"ם שמוציאים מהם את הסמים. במהלך העונה העסקה נחשפת ובועז מנסה לברוח מהארץ, עד שהוא נתפס על ידי המשטרה הצבאית, ממנה הוא בורח ונופל בשבי חיילי האו"ם. בשבי חייל האו"ם הוא מגלה כי למעשה הסמים שחשב שהפצועים מעבירים עליהם היו למעשה חומרי נפץ לבניית פצצה שיהיה בה שימוש בעת פיגוע טרור המוני שחיילי האו"ם מתכננים ברמת הגולן. ביום הפיגוע חיילי האו"ם מרדימים את בועז וגורמים לו להתחזות לנהג האמבולנס שסוחב עליו את הפצצה לתוך בסיס צה"ל ברמת הגולן.
  • דנה לב (עונה 2) – סמל יסמין רבן, נהגת אמבולנס בטנ"צ ובת זוגו של עומר. מחוזרת על ידי סגל. בתחילת העונה נשלח לעומר סרטון בו לכאורה מתועדים יחסי מין בינה לבין בועז במסיבת פורים בגדוד. בעקבות הסרטון עומר נפרד ממנה וחש פגוע, בעוד שהיא פונה לאחיה המאומץ, טורו, כדי שיערוך את הסרטון ויאתר בו מי צילם את הסרטון. בסופו של דבר, טורו מפענח את הסרטון ומוצא כי החייל שנראה בסרטון הוא יואב, חובש בתאג"ד של גדוד גולני הקודם שהיה במוצב. לאחר שהיא מדברת עם יואב, היא מגלה שלמעשה כל הסרטון היה מבוים על ידי בועז וסגל במטרה לגרום לה להיפרד מעומר ולהיות בת הזוג של סגל.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סמאר קופטי (עונות 1–2) – אמירה, בדואית שגרה עם שאפיק וחושחש. בעונה הראשונה מפתה את בן לולו כדי שיביא לה דרכון בעזרתו יוכלו לברוח מהארץ, ובמקום זה היא בורחת לבן לולו ונקלעת לשבי בסוריה, שם היא הופכת לשפחת מין של ארגון ג'בהת אל נוסרה. בעונה השנייה בן לולו מגלה שהיא בחיים בסוריה, ומחלץ אותה מהשבי בזמן עסקת השבויים עם אל עבסי. בסוף העונה היא חוזרת לישראל ומאושפזת בבית החולים.
  • דניאל רובין (עונה 2) – טורו, בן זוגה של אלה, האח המאומץ של יסמין וחבר של עומר. ילד יתום שעבר בין משפחות אומנה, ולאחר שברח מהן הגיע לגור בחווה של הוריה של אלה חברתו, בסמוך לגדוד. מומחה במחשבים, האקר, ומתאמן בקרב מגע יחד עם עומר. חולה קרוהן. לקראת סוף העונה השנייה מותקף על ידי נטורי קרתא ועובר לאשפוז ארוך בבית החולים.
  • שיר פופוביץ' (עונה 2) – סגן דריה כרמי, חוקרת מצ"ח שחוקרת את פולצק לגבי המקרה של נטע קולמן.
  • דוריאל זהר (עונה 2) - ראול, חייל או"ם מספרד שמתאהב ברונה. עובר ברית מילה על מנת להתגייר כדי לצאת עם רונה.
  • תם חגי (עונה 2) - יוחאי, חבר בקבוצת נטורי קרתא שחזר בתשובה. מכיר את אחיו של עומר ופוגש אותו מספר פעמים לאורך העלילה.

הפקה ושידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה צולמה במבוא חורון.[3] על אף ההיענות הראשונית של צה"ל לשיתוף פעולה עם ההפקה, הם סירבו לעשות כן לאחר קריאת התסריט. לכן, עבור שלב הצילומים נבנה סט שלם ולא נעשה שימוש בבסיס צבאי קיים או נטוש. גם האמבולנס, הנראה בסדרה כצבאי, נבנה לשם הסדרה לאחר ששימש במקור כמרפאת שיניים. לפני תחילת הצילומים בוצע תחקיר של השחקנים והצוות בו עברו קורסים והכשרה חלקית של חובשים בצה"ל, כך שבסצנות בסדרה השחקנים באמת לוקחים דם ומכניסים עירוי ולא כחלק מאפקטים של מחלקת הארט. ציון רובין, יוצר הסדרה, ציין כי רוב הדמויות והאירועים בסדרה מבוססים על טיפוסים וחוויות משירותו הצבאי כחובש גדודי בחטיבת הנח"ל.[4][5][3]

לפי נתוני "yes", זו היא סדרת המקור המצליחה ביותר שלה בכל הזמנים. בהתאם לנתונים שנאספו מההזמנות ב-VOD, הקלטות וצפייה חוזרת, בכל פרקי העונה הראשונה צפו בממוצע כ-59% מכלל לקוחות החברה ונרשמו להם כ-8 מיליון צפיות. פרק הבכורה זכה לנתוני שיא, וצפו בו כ-82% מכלל הלקוחות בנוסף ל-2 מיליון צפיות באתר "יוטיוב". ההצלחה באה לידי ביטוי גם ברשתות החברתיות, בהן עקבו אחר עמוד הפייסבוק כ-100 אלף אנשים וכ-35 אלף נוספים לעמוד באינסטגרם. בנוסף, הקליפ לשיר "הכול כלול", בביצוע השחקן אור אדרי, זכה ליותר מ-3 מיליון צפיות מאז עלייתו ל"יוטיוב".[6][7]

ב-7 בנובמבר 2016, "yes" הזמינה עונה שנייה ל"תאג"ד".[1] כתיבת התסריט החלה כבר בדצמבר של אותה השנה, אך השלמתו התעכבה עד ל-2019. אז, במרץ, החלו הליהוקים. שלב הצילומים יועד להתחיל בקיץ, בתקווה לעלות לשידור עד סוף אותה השנה או בתחילת 2020, אך עזיבתו של תומר קאפון הובילה לדחייה משמעותית בכך. בסופו של דבר, ולאחר שדניאל ליטמן נבחר להחליף את קאפון, הצילומים החלו ב-9 בספטמבר ברמת הגולן.[8] הם הסתיימו לאחר כארבעה חודשים, ב-16 בינואר 2020. עונה זו עלתה ב-15 ביוני.[9]

בסמוך לסיום העונה השנייה, רובין והמפיק עוז וידל הכריזו כי החליטו שלא ליצור עונה נוספת על אף הסיום המותח של הפרק האחרון. בהתאם להחלטתם, "yes" החליטה לבטל את הסדרה.[10]

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
14019 בספטמבר 20165 בדצמבר 2016
24415 ביוני 202021 בספטמבר 2020

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה ארגון קטגוריה תוצאה סימוכין
2016 פרסי עכבר העיר סדרת / תוכנית המקור הטובה ביותר זכייה [11]
‏2017 האקדמיה הישראלית לטלוויזיה דרמה יומית מועמדות [12]
השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה, דרמה יומית מועמדות
השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה, דרמה יומית מועמדות
בימוי בסדרת דרמה, דרמה יומית מועמדות
תסריט בסדרת דרמה, דרמה יומית מועמדות
ניהול אמנותי מועמדות
מוזיקה מקורית מועמדות
עיצוב פסקול מועמדות
2020 האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה דרמה יומית זכייה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות:

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אין בחטיבת הצנחנים גדוד עם מספר זה. גדוד 33 הוא גדוד קרקל של עוצבת אדום.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקודם:
2019: מטומטמת
פרס האקדמיה לטלוויזיה לדרמה יומית
2020: תאג"ד
הבא:
2021: מלכת היופי של ירושלים
הקודם: פרסי נבחרי השנה של פרוגי - סדרת הדרמה של השנה
2016: תאג"ד
2017:
להיות איתה
2018:
יש לה את זה
פרסי נבחרי השנה של פרוגי - סדרת הדרמה של השנה
2020: תאג"ד 2
הבא: