סטושי טג'ירי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יפןיפן זהו שם יפני; שם המשפחה הוא טג'ירי.
סטושי טג'ירי
田尻 智
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 28 באוגוסט 1965 (בן 58)
סטגיאה, טוקיו, יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה יפןיפן יפן
מקום מגורים Machida עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה National Institute of Technology, Tokyo College עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1989 עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק Game Freak עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה CEDEC Awards - Special Award (2011) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטושי טג'ירייפנית: 田尻 智; נולד ב-28 באוגוסט 1965) הוא מתכנן משחקי מחשב יפני, שהתפרסם בעקבות יצירת משחק הווידאו "פוקימון".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטושי טג'ירי נולד בשנת 1965 למשפחה יפנית. בגיל צעיר נהנה מיופיים של היערות, ונהג לאסוף ולהחליף חרקים כדי להשלים את אוסף החרקים שלו. בנוסף נהג לשחק במשחקי וידאו, ובבגרותו עבד כבוחן של משחקי וידאו עבור מגזינים.

בשנת 1982 החליט סטושי, יחד עם כמה מחבריו, לייסד את "GameFreak" - מגזין לסיקור משחקי וידאו חדשים וספרי קומיקס. כשגברה הפופולריות של "GameFreak", הוציא סטושי לאור שני ספרים: "CAP Land" ו-"Catch 'em all CAP land". במהלך שנות ה-80 של המאה העשרים החליטו אנשי הצוות של מגזין "GameFreak" לפתח משחקי וידאו בעצמם, ועברו ממשרדם בעל החדר האחד למגדלי נינטנדו ביפן. הם פיתחו משחקי וידאו כדוגמת "הביצה של יושי" ("Yoshi's Egg"), שיצא בארצות הברית תחת השם Yoshi ובאירופה תחת השם "Mario and Yoshi".

בשנת 1991, עם הופעת קונסולת הגיים בוי, דמיין לעצמו סטושי משחק ללכידת ואיסוף מפלצות, המבוסס על החרקים אותם נהג לאסוף בילדותו. כך החל לפתח את משחק הווידאו פוקימון. הוא הוסיף שכבות של דמויות גיבורי על לגיבורי המשחק. את רעיון ההחלפה שלהם הגה סטושי כאשר ראה שני ילדים משחקים בקונסולת הגיים בוי זה לצד זה. יחד עם שיגרו מיאמוטו, היוצר של "סופר מריו", הם פיתחו את טכנולוגיית הלינק, אשר עדיין משתמשים בה כיום. עם הגיעו של האישור מחברת נינטנדו, החלו סטושי וצוותו בפיתוח המשחק, שערך 5 שנים, הזמן הארוך ביותר בהיסטוריה של נינטנדו בפיתוח משחקים. בעקבות המשחק הראשון הופיעו משחקים נוספים, סדרת טלוויזיה וסרטים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]