החדרת אצבעות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איור המדגים החדרת אצבעות לפות

החדרת אצבעות היא סוג של פעילות מינית בה משתמשים באצבעות הידיים כדי לגרום לגירוי מיני באיברי המין, בדרך כלל בפות או בפי הטבעת. פעולה זו יכולה להתבצע כחלק ממשחק מקדים או מאוננות הדדית. החדרת אצבעות יכולה להיות חלק מיחסי מין ללא חדירה או עם חדירה. החדרת אצבעות נקראת גם "דחיפת אצבעות" או "פינגרינג" (מאנגלית: fingering).

החדרת אצבעות מחוץ לנרתיק[עריכת קוד מקור | עריכה]

אצל נשים, הדרך הנפוצה ביותר להגיע לאורגזמה היא על ידי גירוי פיזי של הדגדגן, שהוא החלק הרגיש ביותר לגירוי מיני. אצל רוב הנשים עיסוי הדגדגן באצבעות הידיים מעצים את תחושת העונג והמתח המיני, ומוביל לחוויית אורגזמה. ניתן לעסות את הדגדגן או את השפתיים הפנימיות, תוך שימוש בתנועות מעלה-מטה, מצד לצד או בתנועה מעגלית.

בנוסף לפות, גם איברי המין האחרים ניתנים לגירוי באמצעות האצבעות.

החדרת אצבעות לתוך הנרתיק[עריכת קוד מקור | עריכה]

החדרת אצבעות לתוך הנרתיק מתבצעת לעיתים קרובות לצורך גירוי נקודת הג'י, הנמצאת בעומק של כ-5 ס"מ בדופן הקדמית של הנרתיק, לכיוון הטבור. דופן הנרתיק חלקה ורכה, ולעומתה נקודת הג'י בולטת ומעט מחוספסת. החדרת אצבעות סביב נקודה זו גורמת גם לגירוי בלוטת הסקין.

החדרת אצבע מכופפת בצורת "בוא לכאן" יכולה לשמש כזרז משמעותי לאורגזמה אצל חלק מהנשים. שיטה זו נעשית בעזרת האמה או האצבע המורה, כאשר כף היד פונה כלפי מעלה לכיוון עצם האגן.

החדרת אצבעות עלולה לגרום לקריעה של קרום בתולים, שבמהלכה יתרחש דימום קל, וייתכן כאב נקודתי באזור הנרתיק. עם זאת, החדרת אצבעות הנעשית בעדינות וללא דימום או כאב איננה פוגעת בדרך כלל בקרום.[1]

האזורים הפנימיים בגוף רגישים גם אצל גברים, וניתנים לגירוי מיני על ידי החדרת אצבעות לפי הטבעת.

החדרת אצבעות לפי הטבעת[עריכת קוד מקור | עריכה]

החדרת אצבעות לפי הטבעת

באזור פי הטבעת מצויים קצוות עצבים רבים, הגורמים לגירוי מיני והנאה בזמן החדרת אצבעות. גירוי נוסף נגרם מכיווץ השרירים הסוגרים על האצבע המוחדרת. לחדירה קלה מומלץ להשתמש בחומר סיכה. יש המסתפקים בגירוי הפתח החיצוני של פי הטבעת, בעוד אחרים מעדיפים החדרה של אצבע אחת או יותר פנימה. החדרת האצבעות מהווה פעילות מינית בפני עצמה, אך יכולה גם לשמש כהקדמה והכנה למין אנאלי.

אצל נשים, החדרת אצבעות לפי הטבעת יכולה גם לגרות את פנים חיץ הנקביים. אצל גברים, החדרת אצבעות לפי הטבעת היא דרך יעילה לגירוי בלוטת הערמונית, ועשויה להוביל לחוויית אורגזמה.

כללי בטיחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

החדרת אצבעות נחשבת בדרך כלל למין בטוח כל עוד אין פצעים באצבעות. הציפורניים צריך להיות קצוצות וחלקות. ציפורניים ארוכות, חדות או משוננות עלולות לגרום לפציעות או זיהומים חמורים. כדי למנוע התפשטות חיידקים יש להקפיד על רחצת ידיים עם מים חמים וסבון לאחר ההחדרה ולפני המעבר לפעילות מינית אחרת.[2] כמו כן יש למנוע מעבר זיהומים מפי הטבעת לנרתיק על ידי שימוש בכפפות לטקס נפרדות לכל אזור.

החדרת אצבעות כתקיפה מינית[עריכת קוד מקור | עריכה]

החדרת אצבעות בכל דרך שהיא בניגוד לרצונו של אדם נחשבת לתקיפה מינית. בישראל, החדרת אצבעות לאיבר המין של אישה שלא בהסכמתה החופשית או בהסכמה שהושגה במרמה נחשבת לאונס.[3] דין דומה חל על החדרת אצבעות לפי הטבעת של אדם.[4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא החדרת אצבעות בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]