דיבור ארוטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גלויה "שובבה" 1910 לערך
גלויה "שובבה" 1905 - 1915

דיבור ארוטי, המכונה גם כדיבור אוהבים, (בלעז: Dirty Talk דיבור מלוכלך או לדבר מלוכלך), הוא נוהג בו נעשה שימוש במילים ודימויים כדי להגביר את העוררות המינית לפני, במהלך (או במקום) פעילות המינית. דיבור ארוטי הוא בדרך כלל חלק ממשחק מקדים, והוא יכול לכלול תיאורים ארוטיים, הומור מיני,  פקודות מיניות ומילים גסות. דיבור ארוטי יכול להיות לחש לאוזן של בן/בת זוג, דיבור בטלפון, או בטקסט כתוב (לדוגמה באמצעות מסרונים).

דיבור ארוטי מפעיל אזורים היפותלמוס ומגביר את הגירוי הגופני[1]. הגברת הגירוי הגופי מתרחשת לרחוב אצל שני השותפים באינטראקציה המינית. בניסויים שנערכו ביקשו מהמשתתפים לומר מילים המשמשות בשיחות ארוטיות והן הדוברים והן המקשבים דיווחו על תחושות מיניות[2].

כאשר אין אפשרות לאינטימיות גופנית דיבור ארוטי יכול להיות היבט חשוב של סקס וירטואלי, במיוחד סקס טלפוני וסייברסקס.

יש להבדיל בין דיבור ארוטי/מלוכלך לבין "שיחה ארוטית בתשלום (Phone Sex) שהוא סוג של זנות.

המרקיז דה סאד, ראה את עצמו מומחה בנושאים מיניים. כתב בהקדמה ל - 120 ימים של סדום כי "בין הליברטינים (הוללים, תאוותניים) מקובל לחשוב שהכי הרבה תחושות חושניות מועברות על ידי איברי שמיעה"- היינו, שהדיבור הארוטי הוא הצורה הכי מעוררת של סקס.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The Science Of Dirty Talk, Medical Daily, ‏2015-08-27 (באנגלית)
  2. ^ Cutler, Tom., Wash your Mouth out, Slap and tickle : [the unusual history of sex and the people who have it], Constable & Robinson Limited, 2012