פורטל:רכבת ישראל/אקטואליה/ארכיון/2007/נובמבר 2007

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נובמבר 2007[עריכת קוד מקור]

  • 30/11/2007
מערכת העיתון מסע אחר קוראת לאזרחי ישראל לחתום על עצומה הקוראת לממשלה לפתח את רשת הרכבות "למען איכות הסביבה, לצריכת אנרגיה זולה, נקייה וחסכונית, למען איכות חיים, להקלת העומסים בכבישים". (אתר "מסע אחר" - 30 בנובמבר 2007)
מסילת הרכבת בחיפה נמתחת בסמוך לרצועת החוף מתחנת הרכבת חוף הכרמל עד תחנת הרכבת קריית מוצקין. בעקבות האישור שנתנה הוועדה לתשתיות לאומיות להפקיד את התוכנית לחשמול מסילות הרכבת, הוועדה לשמירת סביבה חופית במשרד הפנים פנתה לגורמי התכנון ברכבת ישראל בדרישה כי יוצעו חלופות לתוואי המסילה הקיים. עיריית חיפה הציעה, למשל, להעתיק את המסילה למנהרה באורך 5 קילומטר שתעבור במקביל למנהרות הכרמל (וכך ניתן יהיה לבנות תחנות רכבת תת-קרקעיות שישרתו את שכונות המגורים שעל הר הכרמל). ברכבת ישראל נוטים להיצמד לתכנון המקורי של פרויקט חשמול המסילות, אך הדגישו כי יפעלו לפי החלטות גורמי התכנון המוסמכים. (אתר "גלובס" - 30 בנובמבר 2007)
בקרוב יוגבלו הנפקות הכרטיסים לחיילי צה"ל, כדי שלא יוכלו לנצל את זכותם לנסיעות חינם ברכבת ישראל. כיום מותר לכל חייל להנפיק 50 כרטיסי נסיעה ברכבת מדי חודש, אך חיילים רבים חורגים מההגבלה ובמשרד הביטחון, שמממן את הנסיעות מתקציבו, הוחלט כי החיילים יוגבלו לשני כרטיסי נסיעה ביום. (אתר "nfc" - שלושים בנובמבר 2007)
  • 29/11/2007
תנועת הרכבות בדרום הארץ שותקה לארבע שעות עקב תקלה במערכת האיתות. תחנות דימונה, באר שבע מרכז, באר שבע צפון וקריית גת הושבתו לחלוטין והנוסעים עשו את דרכם באמצעי תחבורה חלופיים. בשל התקלה העומס הרגיל של יום חמישי אחר הצהרים הפך לקיצוני, ובייחוד בשל כך שחברות האוטובוסים לא יודעו על התקלה. (אתר "ynet" - עשרים-ותשעה בנובמבר 2007)
רכבת ישראל אישרה את הסכם שיתוף הפעולה בין החינמון "ישראלי" לבין מערכת ידיעות אחרונות. החינמון נקלע לקשיים כלכליים וגיליונותיו לא הודפסו מזה כחודש, ולכן מנהליו פנו לעזרת ידיעות אחרונות. משום ש"ישראלי" הוא בעל הזיכיון הבלעדי לחלוקת חינמונים בתחנות רכבת ישראל, נדרש לכך אישור של הנהלת הרכבת. לעומת זאת, בא כוחו של החינמון "ישראל היום", שבבעלות המיליארדר שלדון אדלסון, טען בפני הנהלת הרכבת כי יש לאפשר את חלוקת גיליונותיו בתחנות הרכבת, משום שמערכת "ישראלי" לא עמדה בתנאי המכרז שבו זכתה. (אתר "גלובס" - 29 בנובמבר 2007)
בעקבות שיתוף הפעולה בין "ידיעות אחרונות" לבין "ישראלי" ייצא לאור חינמון תחת שם חדש - "24 דקות". ככל הנראה, את תכניו של "24 דקות" יכתיבו עורכים וכתבים ממערכת ידיעות אחרונות, וגיליונותיו יחולקו בשעות אחר הצהריים (על מנת שלא יהווה מתחרה לעיתון הוותיק). שלמה בן צבי, מייסד החינמון "ישראלי", מחזיק ברשותו את הזיכיון הבלעדי לחלוקת חינמונים בתחנות רכבת ישראל, והוא ימשיך להחזיק בו לפחות עד סוף שנת 2008. (אתר "TheMarker" - שלושה בדצמבר 2007)
  • 27/11/2007
רכבת ישראל תתקין במהלך השבועיים הקרובים ארבע מערכות רדאר נוספות במפגשי כביש-מסילה בקטע המסילה שבין תחנת הרכבת כפר חב"ד לבין תחנת יבנה לשם שיפור הבטיחות עבור נוסעי הרכבת והנוהגים בכביש. מערכות הרדאר מתריעות על מכשולים בדרכה של הרכבת, ומערכת הבקרה לא מאפשרת לסימנורים להידלק באור ירוק. עד שהמכשולים מוסרים מהמסילה נהג הרכבת לא ממשיך בנסיעה. עד כה הותקנו 13 מערכות רדאר במפגשים שונים ברחבי הארץ. (אתר "Port2Port" - עשרים-ושבעה בנובמבר 2007)
  • 25/11/2007
רכבת ישראל תובעת את מפעילת החניון בתחנת הרכבת חיפה בת גלים על שהיא מסרבת להתפנות מהמקרקעין שתפסה. מפעילת החניון נדרשת לפנות את השטח כיוון שחוזה ההתקשרות עימה הסתיים וחברה אחרת זכתה במכרז לניהול החניון. אתר "גלובס" - 25 בנובמבר 2007
  • 20/11/2007
בעקבות חילופי המנכ"לים - רכבת ישראל הביעה את התנגדותה להקמת הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב. הפרויקט כולל סלילה של נתיב אגרה בצד השמאלי של כביש 1 (לאורך 13 ק"מ, בין מחלף לוד למחלף קיבוץ גלויות) והקמת חניון "חנה וסע" ענק במחלף שפירים (ממנו יופעלו שאטלים למרכזי העסקים בעיר). עופר לינצ'בסקי, המנכ"ל הקודם של חברת הרכבת, דווקא תמך בפרויקט בהנחה שלצד חניון ה"חנה וסע" תוקם תחנת הרכבת שפירים, אך המנכ"ל הנוכחי יצחק הראל משך את תמיכת רכבת ישראל משנודע לו כי נתיב האגרה ייסלל על עתודות הקרקע שנועדו למסילה רביעית בקטע שבין תל אביב ולוד. (אתר "הארץ" - 20 בנובמבר 2007)
  • 19/11/2007
נפוטיזם גם ברכבת ישראל - בעקבות בדיקה רוחבית של מבקר המדינה במספר חברות ממשלתיות הועלו ממצאים חמורים בנוגע להעסקת קרובי משפחה. מתוך 1,730 עובדי רכבת ישראל נמצאו 220 עובדים בעלי קרבה משפחתית (כלומר, כ-13%). (אתר "TheMarker" - תשעה-עשר בנובמבר 2007)
  • 18/11/2007
ב-12/11/2007 נפרק בנמל אשדוד ציוד להנחת והידוק פסי רכבת. הציוד ישמש את רכבת ישראל להכפלת מסילות קיימות. מבצע הפריקה ארך למעלה מ-12 שעות, והוא כלל שני מנופים בעלי כושר הרמה חריג, מוביל מיוחד ששינע את הציוד מהרציף למסילת הרכבת בנמל וקטר מיוחד שהוביל את הציוד למוסך הרכבת המרכזי בלוד. (אתר "Port2Port" - שמונה-עשר בנובמבר 2007)
  • 15/11/2007
עמותת אומ"ץ פנתה למבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בבקשה שיחקור את הקשר שבין מינוי עופר לינצ'בסקי, המנכ"ל היוצא של חברת רכבת ישראל, למנהל המחלקה האירופאית של חברת אפריקה ישראל (שבשליטת המיליארדר לב לבייב), לבין זכייתה של חברת "דניה סיבוס", חברת-בת של אפריקה ישראל, במספר מכרזים שהוצאו על ידי חברת הרכבת. במוקד הפרשה נמצא מכרז החשמול של רשת המסילות בישראל (הנאמד בכ-500 מיליון אירו) שבו מתמודדת חברת "דניה סיבוס" מול שלוש חברות בינלאומיות. מדוברות רכבת ישראל נמסר שהטענות חסרות שחר משום שטרם נבחרה זוכה במכרז החשמול, וממילא לינצ'בסקי לא ישתתף בהמשך הליך המכרז. (אתר "nfc" - חמישה-עשר בנובמבר 2007)
  • 14/11/2007
נמשכת מצוקת החנייה בתחנת הרכבת פאתי מודיעין - התחנה קצרה הצלחה מרובה מאז נפתחה ב-1 בספטמבר 2007 ומדי יום עוברים בה 4,000 נוסעים. המגיעים לתחנה במכונית מתקשים למצוא מקום חנייה בחניון הסמוך לתחנה (הכולל 350 מקומות בלבד), ונאלצים לחנות באופן המנוגד לחוק. (אתר "Mnews" - ארבעה-עשר בנובמבר 2007)
  • 13/11/2007
חברת Avnet זכתה במכרז של רכבת ישראל לניהול תחום אבטחת המידע ברכבת בשלוש השנים הקרובות. (אתר "TheMarker" - שלושה-עשר בנובמבר 2007)
  • 11/11/2007
עומס חריג ברכבות ביום א' השבוע - כלי הנדסי שנתקע בשעה שעבד בתיקון מסילת החוף באזור נתניה גרם לשיבושים קשים בתנועת הרכבות. תחנות הרכבת קיסריה-פרדס חנה, חדרה, נתניה, בית יהושע והרצליה הושבתו לחלוטין וכל הרכבות בכיוון דרום בין חיפה לתל אביב בוטלו. (אתר "ynet" - אחד-עשר בנובמבר 2007)
אתר ynet מדווח על שיבושים חמורים נוספים בתנועת הרכבות גם ביום ד' השבוע. (אתר "ynet" - ארבעה-עשר בנובמבר 2007)
  • 9/11/2007
מיליוני ליטרים של סולר נעלמו ממרכז התדלוק של רכבת ישראל בחיפה במשך למעלה משנה. בדיקה של אגף הביטחון בחברת הרכבת העלתה חשד כי עובדים במרכז התדלוק גנבו את הסולר ומכרו אותו ללא רישום. מבקר הפנים של רכבת ישראל חיבר על כך דו"ח מיוחד והעבירו להנהלת הרכבת. הדו"ח הועבר הלאה לממשלה, למבקר המדינה, לרשות החברות הממשלתיות ולמשטרה שפתחה בחקירה. עד כה לא ידוע כמה עובדים היו שותפים למעשה והיכן נמצא הכסף שהושג במרמה. עם זאת, ברכבת ישראל כבר ננקטו צעדים משמעתיים נגד האחראים על ניהול תחום הדלק. (אתר "nfc" - תשעה בנובמבר 2007 וגם אתר "עניין מרכזי" - תשעה בנובמבר 2007)
  • 8/11/2007
תחקיר הצרכנות של נעמה בר-יוסף, כתבת האתר "נענע 10", העלה תמונת מצב עגומה למדי של הרכבת - איחורים ביציאה מתחנת המוצא, עיכובים בהגעה לתחנת היעד, צפיפות ברציפים ובקרונות, מדיניות פיצוי שערורייתית (רק בגין איחורים של למעלה מ-30 דקות; כמו כן, נוסעים שמגיעים ליעדם באיחור וניגשים למשרד מנהל התחנה כדי לדרוש את כרטיס הפיצוי מגלים בכל פעם מחדש כי המשרד נעול והמנהל אינו בנמצא), הרכבות המהירות עוצרות לפעמים בתחנות הביניים (תחנות שבהן לא מתוכננת עצירה) והרכבות המאספות לפעמים פוסחות על תחנות, ההנחות לסטודנטים, לתלמידים ולאזרחים ותיקים תקפות רק בקווים בינעירוניים ולא ברכבות פרבריות, תקלות טכניות ברכבות (מיזוג לא תקין, ריחות לא נעימים) ובתחנות (נזילות מים) חוזרות ונשנות... (אתר "נענע 10" - 8 בנומבר 2007)
  • 7/11/2007
החל ב-8 בנובמבר ועד 15 בנובמבר 2007 יתבצעו עבודות הנדסה בקטע הצפוני של מסילת החוף שישתקו את תנועת הרכבות באזור. העבודות נועדו לקדם את הכפלת המסילה בין תחנת קריית מוצקין לתחנת נהריה, את ביצוע ההפרדה המפלסית במפגש הכביש-מסילה בין היישובים שבי ציון ולוחמי הגטאות ואת השלמת גשר קפלן (להולכי רגל) בנהריה. עלות פרויקט הכפלת המסילה נאמדת בכחצי מיליארד ש"ח. הפרויקט יסתיים בתחילת 2010, ויביא לעלייה בתדירות הרכבות בתחנות עכו ונהריה ולשיפור בטיחות הנוסעים. תנועת הרכבות לתחנות עכו ונהריה תתחדש אור ליום 16 בנובמבר 2007. (אתר "Port2Port" - שבעה בנובמבר 2007)
למשך שבוע תהיה תחנת הרכבת קריית מוצקין התחנה הצפונית ביותר של רכבת ישראל. למרות אי-הנוחות, נוסעים שבידם מנוי חודשי חופשי לנסיעה בקו המושבת יזכו לפיצוי. (אתר "גלי צה"ל" - תשעה בנובמבר 2007)
  • 4/11/2007
תוכנית שגובשה במשרד התחבורה להנפיק כרטיסי רכבת מוזלים לסטודנטים בקו אשקלון-תל אביב טורפדה על ידי אגף התקציבים במשרד האוצר בטענה שהדבר יגרום להצפה של נוסעים בקו העמוס ממילא ולירידה משמעותית בהכנסות של חברת הרכבת. (אתר "nrg" - ארבעה בנובמבר 2007, באתר nrg)