פורטל:רכבת ישראל/אקטואליה/ארכיון/2007/ספטמבר 2007

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ספטמבר 2007[עריכת קוד מקור]

  • 30/9/2007
בית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה פסק כי רכבת ישראל תמשיך ליהנות מהנחת מדינה של 45% בתשלומי הארנונה עבור תחנת הרכבת חדרה מערב, למרות שהנחת המדינה בוטלה בחוק לפני למעלה מעשור, בשנת 1996. בית המשפט נימק את החלטתו בכך שחברת הרכבת לא הייתה מחויבת להצהיר על אי-זכאותה להנחה בפני עיריית חדרה כשהצדדים חתמו על הסכם ארנונה מחודש ב-2003. הפסיקה של בית המשפט בחיפה מתעלמת מפסיקת בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב, שחייב את רכבת ישראל לפצות את עיריית תל אביב ב-7 מיליון ש"ח, משום שנהנתה שלא כחוק מהנחת המדינה בתשלומי הארנונה על תחנות הרכבת בעיר. עוד 11 רשויות מקומיות תובעות את ההפרשים בתשלומי הארנונה בגין השימוש בקרקעות תחנות הרכבת שבשטחיהן המוניצפליים. (אתר "The Marker" - שלושים בספטמבר 2007)
  • 25/9/2007
במהלך חג הסוכות וחול המועד תתגבר רכבת ישראל את מערך הרכבות, בייחוד בקו חיפה-תל אביב, בקו בנימינה-אשקלון ובקו לירושלים (למקיימים את מצוות העלייה לרגל). במהלך חול המועד צפויים להשתמש ברכבת כ-140,000 נוסעים מדי יום (גידול של 15% לעומת ימי חול). הנוסעים ייהנו מכרטיסי נסיעה חגיגיים שהנפיקה רכבת ישראל לרגל החג. (אתר ynet - עשרים-וחמישה בספטמבר 2007)
  • 24/9/2007
חששות בקרב תושבי מודיעין לקראת פתיחתה של תחנת הרכבת מודיעין מרכז בתחילת 2008. התחנה נבנתה ללא מגרשי חנייה (מתוך הנחה שההגעה לתחנה תתבצע בהליכה, בתחבורה ציבורית או בשיטת "הורד וסע") ובאזור צפויה להיווצר מצוקת חנייה. ברכבת ישראל משיבים שחנייה תתאפשר בקניון עזריאלי הסמוך שבנייתו עתידה להסתיים בקרוב. בעיריית מודיעין משיבים שתחנת הרכבת פאתי מודיעין אמורה לתת מענה לנוסעי הרכבת המגיעים לתחנת המוצא ברכבם הפרטי. בתגובה על כך שכבר בימים אלה ישנה מצוקת חנייה בפאתי מודיעין, נמסר שמרכז ישפרו סנטר הסמוך לתחנה יקושר במנהרה אל התחנה ומגרש החנייה שלו יורחב לטובת ציבור המשתמשים בתחנה. (אתר Mnews - עשרים-וארבעה בספטמבר 2007)
בעקבות הדיווח התקשורתי על מיעוט המתמודדים על תפקיד מנכ"ל רכבת ישראל (עשרים בלבד, לעומת כ-80 מועמדים במכרז הקודם על מנכ"לות הרכבת), בעיקר בשל חשש שוועדת האיתור נגועה בשיקולים פוליטיים, הצטרפו למכרז במפתיע עוד כ-60 מתמודדים. לאחר חג הסוכות תחל ועדת האיתור בהליך מיון המועמדים. (אתר "The Marker" - עשרים-וארבעה בספטמבר 2007)
  • 23/9/2007
בתחילת השבוע התחוללו קרבות הפצה בין החינמונים ישראלי וישראל היום בתחנות רכבת ישראל. משהתברר למערכת ישראל היום שהחינמון המתחרה בשלבי דעיכה, שלחו את מחלקי העיתונים לתחנות הרכבת. זאת על אף שזכות ההפצה שמורה לישראלי, שבעליו זכו במכרז שערכה רכבת ישראל. (אתר ICE - 23 בספטמבר 2007)
בתגובה לשיטת ההפצה של ישראל היום, סמנכ"ל הנוסעים ברכבת שי איזנברג כתב למו"ל "ישראל היום" אשר בהרב, כי רכבת ישראל אינה מתכוונת להפר את החוזה הקיים בינה לבין מערכת "ישראלי" ולא תתאפשר הפצה של "ישראל היום" בשטחי תחנות הרכבת. איזנברג תובע את עלבונה של הרכבת בשל "התנהגות אגרסיבית" של מפיצי ישראל היום (השארת גיליונות של החינמון מחוץ לתחנות הרכבת וניסיונות לשכנע את מנהלי התחנות שקיים אישור להפצת החינמון), ומעניש את מנהלי המערכת בביטול פגישות שנקבעו עימם תוך כדי איום לתבוע אותם על כל נזק שייגרם לחברת הרכבת. במקביל נמסרה הנחיה למנהלי התחנות לסלק כל גיליון של ישראל היום שיימצא בשטחי תחנות הרכבת ולא לאפשר למפיצי החינמון להיכנס לתחנות.(אתר "גלובס" - 24 בספטמבר 2007)
  • 18/9/2007
רכבת ישראל תפצה את עיריית תל אביב ב-7 מיליון ש"ח. כך עולה מפסק הדין של בית המשפט המחוזי בתל אביב הקובע כי חברת הרכבת לא הייתה זכאית ל"הנחת מדינה" (הנחה של 45% בתשלומי הארנונה) שממנה נהנתה מאז ביטולה ב-1997. פסק הדין מהווה תקדים שישמש את עיריות הרצליה, רחובות, אשקלון, חיפה ונהריה, שדורשות אף הן פיצוי מרכבת ישראל בתיקון רטרואקטיבי של חשבונות הארנונה. (אתר "הארץ" - 18 בספטמבר 2007)
  • 16/9/2007
במוצאי שבת שלאחר ראש השנה תשס"ח סבלו רבים מנוסעי הרכבת מעיכובים ומדוחק, בייחוד בתחנות הרכבת באזור חיפה והקריות. רכבת ישראל לא צפתה היטב את העומס שייווצר והתקשתה להתמודד עם לחץ הנוסעים שניסו להגיע מצפון הארץ למרכזה. (אתר "ynet" - שישה-עשר בספטמבר 2007)
  • 13/9/2007
המועצה הארצית לתכנון ובנייה התקינה את שינוי מספר 23 בתוכנית המתאר הארצית למסילות ברזל (תמ"א 23), שנועד לשריין רצועות למסילות רכבת. זאת כדי לאפשר למשרד התחבורה ולרכבת ישראל להשלים תכנון מפורט לרשת מסילות הברזל העתידיות בתוך שלוש שנים, וכך בתוכנית הנוכחית לא ייגזלו שטחים הנחוצים להנחת מסילות עתידיות. (אתר "כאן נעים" - 13 בספטמבר 2007)
  • 8/9/2007
סיכום הפסקת תנועת הרכבות בחודש אוגוסט 2007 (לצורך עבודות תשתית ברשת המסילות של רכבת ישראל):
  • 5/9/2007
ועדת איתור מנכ"ל חדש לרכבת ישראל החלה בפעילותה. הוועדה קראה למנהלים בעלי ניסיון מוכח של שמונה שנים לפחות בניהול מערכות בהיקף גדול להציע את מועמדותם. הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, שספג ביקורת חריפה בעקבות מלחמת לבנון השנייה, הציע את עצמו לתפקיד. עד סוף אוקטובר 2007 הוועדה תמליץ על מועמד בפני שר התחבורה ושר האוצר. המועמד שימונה לתפקיד יחליף את המנכ"ל היוצא עופר לינצ'בסקי, שעובר לעמוד בראשה של חברת-בת של אפריקה ישראל. (אתר "ynet" - חמישה בספטמבר 2007)
  • 4/9/2007
ביום שלישי, ה-4 בספטמבר 2007, נערכה נסיעה מיוחדת של רכבת מתחנת הרכבת נתב"ג לתחנה החדשה בפאתי מודיעין. ברכבת נסעו ראש הממשלה אהוד אולמרט, שר התחבורה שאול מופז, ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות משה ספקטור ומנכ"ל רכבת ישראל עופר לינצ'בסקי. תושבי העיר נתקלו בעומסים כבדים בכביש 431 בשל סידורי האבטחה שאורגנו במקום. הנוסעים המכובדים ירדו בתחנת הרכבת פאתי מודיעין ונשאו דברים בטקס חגיגי שנערך לרגל חנוכת קו הרכבת. (אתר "Mcity" - ארבעה בספטמבר 2007)
נפתחה לתנועה ההפרדה המפלסית בבית יהושע שהחליפה את מפגש הכביש-מסילה הסואן שבו התרחשה תאונת הרכבת הקטלנית ב-2006. הגשר שהוקם מעל פסי הרכבת נבנה מקורות פלדה בשיטה ייחודית שאפשרה את השלמתו במהירות, כחמישה חודשים לפני המועד המתוכנן. מהחברה הלאומית לדרכים שביצעה את הפרויקט נמסר כי ההפרדה המפלסית תתרום הן למהירות הנסיעה והן לבטיחות הנהגים בכביש והנוסעים ברכבת ישראל. (אתר "קרלוס" - 4 בספטמבר 2009)
  • 2/9/2007
במוצאי שבת, ה-1 בספטמבר 2007, נפתחה תחנת הרכבת פאתי מודיעין. תושבי העיר נתקלו בעומסים כבדים בכביש 431, הכביש המקשר את מודיעין-מכבים-רעות עם תחנת הרכבת, מכיוון שהוא כולל נתיב אחד בלבד בכל כיוון. עם פתיחת התחנה נכנס לתוקפו לוח הזמנים החדש של רכבת ישראל לסתיו-חורף 2007/8. השינוי העיקרי בלו"ז החדש, למעט פתיחת תחנת פאתי מודיעין, הוא קיצור זמן ההמתנה להחלפת רכבת בתחנת בית שמש ל-4 דקות בלבד. (אתר "nfc" - שניים בספטמבר 2007)
רכבת ישראל מפרסמת מכרז להקמת רשת חנויות נוחות בתחנות הרכבת. בתחנות יפעלו דוכני מזון, יוצעו שירותי משיכת מוזמנים ויימכרו מוצרי צריכה, לרבות עיתונים, כרטיסי חיוג לחו"ל, סיגריות ועוד. בשלב הראשון יוקמו החנויות בשמונה תחנות רכבת מרכזיות ובהן תל אביב אוניברסיטה, תל אביב השלום, תל אביב ההגנה, חדרה, רחובות, באר שבע מרכז, קריית אריה ומודיעין מרכז. בשלב השני ייפתחו חנויות נוספות בתחנות המשניות, ובהן מגוון השירותים יהיה מצומצם יותר. המכרז יסתיים בסוף ספטמבר 2007, והחנויות הראשונות צפויות להיפתח בתחילת 2008. (אתר "nfc" - שניים בספטמבר 2007)