פורטל:רכבת ישראל/אקטואליה/ארכיון/2007/דצמבר 2007

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דצמבר 2007[עריכת קוד מקור]

  • 27/12/2007
ברכבת ישראל נרקמת תוכנית למכירת כרטיסי נסיעה מוזלים לגופים עסקיים המעוניינים לעודד את עובדיהם להגיע למקום העבודה ברכבת. במסגרת התוכנית יימכרו הכרטיסים בהנחה של 17% בהצגת כרטיס עובד ויופעלו שאטלים מתחנות הרכבת אל אזורי התעסוקה הקרובים אליהן. ניסוי ראשון להפעלת התוכנית נערך בחודשים האחרונים עם חברת אלביט מערכות - החברה מסבסדת את ההנחה שרכבת ישראל מעניקה לעובדי "אלביט" בסכום שנתי של כחצי מיליון ש"ח. תוכנית זו, באם תצליח, תסייע בהפחתת שיעור העובדים המגיעים למקום עבודתם בכלי רכב פרטי - כ-60% מכלל העובדים במשק הישראלי (נתון זה טומן בחובו תופעות סביבתיות קשות של זיהום וגם תופעות כלכליות לא רצויות כמו אובדן שעות עבודה כתוצאה מעומסי תנועה והשקעות גדולות לאחזקת מערכת הכבישים). (אתר "הארץ" - 27 בדצמבר 2007)
  • 26/12/2007
לאחר כשנה וחצי ללא יושב-ראש דירקטוריון - יעקב אפרתי, מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, ימונה ליו"ר מועצת המנהלים של רכבת ישראל. (אתר "The Marker" - עשרים-ושישה בדצמבר 2007)
  • 24/12/2007
הנהלת רכבת ישראל קבעה את תנאי החלוקה החופשית של חינמונים בתחנות רכבת ישראל:
- מערכת חינמון תחתום על חוזה עם חברת הרכבת שיקבע את מכלול האפיונים של הגיליונות שיחולקו על ידי המערכת
- האחריות המלאה על ההפקה, האספקה וההפצה של הגיליונות נתונה כולה בידי מערכת החינמון
- מערכת חינמון תוכיח כי הפיצה כ-150,000 גיליונות מדי יום במשך לפחות שלושה חודשים בשנה האחרונה
- עורך החינמון יהיה בעל שלוש שנות ניסיון לפחות בעריכת עיתון בהיקף ארצי
- החינמון יקיים מערכת של מכירת שטחי פרסום בגיליונותיו בהיקף חודשי מינימלי של 350,000 ש"ח
- דמי ההרשאה שישולמו על ידי מערכת החינמון לרכבת ישראל יעמדו על 1,654,332 ש"ח לתקופת התקשרות של שנה שתסתיים ב-31 באוקטובר 2008, והנהלת הרכבת רשאית שלא להאריך את ההתקשרות ואף לבטלה
- חלוקת הגיליונות תתבצע על ידי דייל אחד בכל תחנה (למעט תחנות הרכבת בתל אביב ותחנות חיפה חוף הכרמל, בנימינה, באר שבע מרכז ורחובות, בהן תתאפשר חלוקה על ידי שני דיילים)
- איסוף הגיליונות מהתחנות יתבצע על ידי מערכת החינמון, ותוטל עליה האחריות להסדיר את פינויַם באמצעות חברה למִחזור נייר.

(אתר "All Marketing" - עשרים-וארבעה בדצמבר 2007)

  • 19/12/2007
למשרד התחבורה נמסרה חוות דעת של חברת בקרה חיצונית בנוגע לקו הרכבת המהיר לירושלים, ובו נטען כי אין צורך בחישמול המסילה. חוות הדעת מהווה מכה קשה לגורמי התכנון השונים, וביניהם אגף התכנון ברכבת ישראל והוועדה לתשתיות לאומיות, שעשויים להיאלץ ולשוב לשולחן השרטוטים במידה ופרויקט החישמול יידחה (למרות שכבר במהלך החודש אמורות חברות שונות להציע את מועמדותן לביצוע הפרויקט). (אתר "הארץ" - 19 בדצמבר)
ברכבת ישראל נערך השבוע כנס בינלאומי בנושא חדשנות, רגולציה ובטיחות. בין המשתתפים - בכירים מחברת Alstom הצרפתית ושר הרכבות של הודו (שבה מספר הנוסעים ברכבת נאמד בכ-16 מיליון איש מדי יום - לשם השוואה, רכבת ישראל הסיעה בכל שנת 2007 "רק" כ-32 מיליון איש). (אתר "Port2Port" - תשעה-עשר בדצמבר 2007)
במכונות הכירטוס האוטומטיות של רכבת ישראל בוטלה האפשרות לרכוש כרטיס מוזל לאזרחים ותיקים. לטענת הרכבת נוסעים ניצלו את האפשרות לרכוש כרטיס מוזל וגם הצליחו לחמוק מפקחי הרכבת, וכך נהנו מהנחה שהם אינם זכאים לה. אזרחים וותיקים המעוניינים לממש את זכאותם לכרטיס מוזל ייאלצו מעתה לגשת לקופות שבתחנות הרכבת ולהציג תעודת אזרח ותיק. (אתר "nfc" - תשעה-עשר בדצמבר 2007)
  • 18/12/2007
ברכבת ישראל ייערך מחר תרגיל מוכנות לרעידת אדמה. בשעת חירום מתפקידה של הרכבת לסייע בהובלת מזון וציוד רפואי, פינוי אוכלוסייה והסעת כוחות חילוץ והצלה. (אתר "Port2Port" - שמונה-עשר בדצמבר 2007)
  • 17/12/2007
תופעת "עובדי הקבלן" אינה פוסחת גם על רכבת ישראל - במכרז שהוציאה חברת הרכבת לפני כשנה למיקור חוץ של שירותי הקופה בתחנות הרכבת זכתה חברת כוח האדם "מנפאואר" שהצעת המחיר שלה הייתה הנמוכה ביותר מבין המתמודדות במכרז. בשל המחיר הנמוך קוצץ שכרן של הקופאיות שהועסקו דרך "מנפאואר" לשכר מינימום. עובדי חברות כוח אדם אינם מאוגדים בארגון עובדי הרכבת והתשלום לחברה מוגדר בתקציב רכבת ישראל כ"הוצאות רכש" ולא כ"הוצאות שכר". כך באה לידי ביטוי ההתייעלות התקציבית של החברה (על חשבון השכבות החלשות). (אתר "גלובס" - 17 בדצמבר 2007)
"מלחמת החינמונים" ממשיכה - שיתוף הפעולה בין החינמון ישראלי לבין ידיעות אחרונות מוטל בספק בעקבות החלטת רכבת ישראל לאפשר תחרות בין כל החינמונים בתחנות הרכבת. ככל הנראה, החינמון החדש "24 דקות", פרי שיתוף הפעולה בין שלמה בן צבי ("ישראלי") ונוני מוזס ("ידיעות אחרונות"), לא יראה אור. בן צבי איבד למעשה את הזיכיון הבלעדי לחלוקת חינמונים בתחנות הרכבת בעקבות החלטת רכבת ישראל, נכס שנאמד עד כה בכמיליון וחצי ש"ח. במערכת ידיעות אחרונות שוקלים כעת את הכדאיות הכלכלית של שיתוף הפעולה עם "ישראלי". (אתר "The Marker" - שבעה-עשר בדצמבר 2007)
  • 16/12/2007
לקראת אישור התקציב לשנת 2008 מעריכים במשרד התחבורה כי 9 מיליארד שקל יושקעו בתשתיות תחבורתיות (לעומת 5.4 מיליארד שקל בתקציב 2007), מתוכם יוקצו 988 מיליון ש"ח לרכבת ישראל. בהנהלת הרכבת מעריכים כי כ-400 מיליון ש"ח יועברו להוצאות שכר בחברה. בין הפרויקטים שיקודמו בשנה הקרובה - חנוכת תחנת הרכבת מודיעין מרכז, המשך העבודות בקו הרכבת לראשון לציון מערב (ובמסגרתן הקמת תחנות וולפסון וצומת חולון), הכפלת הקטע הצפוני של מסילת החוף (קריית מוצקין-נהרייה), הנחת מסילה חדשה בין אשקלון לבאר שבע (דרך עיירות הפיתוח נתיבות, אופקים ושדרות) והמשך הכפלת מסילת הרכבת לבאר שבע. כמו כן, הנהלת הרכבת הציבה לעצמה יעדים שאפתניים בתחום השירות ללקוח - העלאת רמת הדיוק של רכבות הנוסעים ל-92%, שיפור השירות לנוסע בתחנות והפיכת המידע לנוסע לנגיש יותר (באמצעות השקת אתר אינטרנט חדש ושדרוג המרכז הטלפוני והיחידה לפניות הציבור). (אתר "הארץ" - 16 בדצמבר 2007)
תנועת הרכבות בתחנות להבים, באר שבע צפון, באר שבע מרכז ודימונה הושבתה לחלוטין מהערב (א') בשעה 22:15 עד יום חמישי ב-4:30 לפנות בוקר (בסך הכל 78 שעות). ההשבתה נועדה לאפשר את עבודות השדרוג של מסילת הרכבת לבאר שבע, שכוללות את העתקת המסילה לתוואי מקביל (בגשר מעל נחל אדוריים בסביבת היישוב אחוזם) ובכך לפנות את שטח המסילה הקיימת לסלילת הקטע הדרומי של כביש 6. עלות העבודות להכפלת המסילה נאמדת בכ-2 מיליארד ש"ח שהוקצו לפרויקט בשנה האחרונה. עם סיום ההכפלה תעלה רמת הדיוק של הרכבות, תגבר תדירות הנסיעות, רמת הבטיחות תשתפר וזמן הנסיעה יתקצר לכ-55 דקות בקו תל אביב-באר שבע. (אתר "nfc" - שישה-עשר בדצמבר 2007)
  • 14/12/2007
משרד התחבורה הכיר בהתנגדותה של רכבת ישראל לפרויקט הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב. רכבת ישראל הביעה התנגדות להוספת נתיב לכביש 1 בטענה שיהווה מכשול להנחתן של מסילות עתידיות. כאמור, משרד התחבורה הכיר בנכונות הטענה, אבל במשרד הדגישו כי בקו תל אביב-לוד תיתכן הנחת מסילה בודדת (כלומר, לא כפולה). (אתר "הארץ" - 14 בדצמבר 2007)
"מלחמת החינמונים" - הנהלת רכבת ישראל אישרה למערכת ישראל היום לחלק את גיליונות החינמון בתחנותיה מתוך כוונה להגדיל את התחרות ואת סל המוצרים המוצע לנוסעים. טרם נמסר כיצד יגיב איש העסקים שלמה בן צבי שאוחז בזיכיון הבלעדי לחלוקת חינמונים בתחנות רכבת ישראל. כבר בתחילת השבוע הקרוב צפוי לצאת לאור החינמון "24 דקות" שיחליף את החינמון ישראלי - זאת בעקבות השותפות שנרקמה בין ידיעות אחרונות ובן צבי. (אתר "הארץ" - 14 בדצמבר 2007)
  • 11/12/2007
גופת נער התגלתה הבוקר באזור נתניה בסמוך למסילת החוף, כשלצידה מוטל פגר של סוס. חקירה העלתה כי מדובר בתאונת רכבת מהלילה הקודם שלא דווחה. רכבת שעשתה את דרכה ממודיעין צפונה התנגשה בסביבות השעה 20:00 בערב בגוף זר שעמד על המסילה, אך בבדיקה שלאחר התאונה נתגלה רק פגר סוס ללא אוכף או רסן. נהג הקטר לא דיווח על התאונה, משום שעל-פי הנהלים אינו מחויב לדווח על פגיעה בבעלי חיים. כאמור, רק לאור יום התגלתה גופתו של הרוכב - עדי נגר, בן 16 מנתניה. (אתר "ynet" - אחד-עשר בדצמבר)
רה-אורגניזציה של הנהלת רכבת ישראל ו"קרבות סמנכ"לים" בניצוחו של המנכ"ל החדש יצחק הראל. חטיבת הנוסעים תפוצל לשתי חטיבות (האחת תיוחד לניהול תחנות רכבת ישראל והשנייה תתמקצע בתחום שירות הלקוחות) - על רקע ההודעה על הפיצול, התפטר סמנכ"ל חטיבת הנוסעים שי אייזנברג שכיהן בתפקיד זה במשך שנה. כמו כן, צפוי גם מיזוג של חטיבת התכנון והפיתוח וחטיבת התחזוקה לחטיבה אחת שתיקרא "חטיבת התשתיות". ההודעה על המיזוג העתידי הביאה את שני סמנכ"לי החטיבות להתמודד על תפקיד סמנכ"ל החטיבה המאוחדת. (אתר "The Marker" - אחד-עשר בדצמבר 2007)
  • 10/12/2007
לפי נתוני רכבת ישראל, בשנת 2006 ובמחצית הראשונה של 2007 תשע מכל עשר רכבות עמדו בלוח הזמנים (בסטייה של עד 5 דקות). לעומת זאת, הנתונים בנוגע בקיץ 2007 מעידים על רמת דיוק של 65% בלבד. את הנתונים הציג יצחק הראל, מנכ"ל חברת הרכבת, בפני ועדת הכלכלה של הכנסת, שהסביר כי הפיתוח המואץ של רשת המסילות בארץ והעלייה בביקוש לנסיעות ברכבת יוצרים עומס שמקשה על השגת רמת דיוק גבוהה. רק ב-2009 צפויה תוספת משמעותית של קרונות, שתפחית את הלחץ על רכבת ישראל. באותה פגישה של ועדת הכלכלה גם נדון נושא מערך התצפיתנים במפגשי כביש-מסילה שצפוי להתבטל בתחילת 2008 בעקבות קיצוץ בתקציב משרד התחבורה. (אתר "ynet" - עשרה בדצמבר 2007)
עורך דין אמנון מרחב, חבר מועצת עיריית מודיעין-מכבים-רעות ויושב-ראש החברה הכלכלית של העיר קורא לרכבת ישראל "לקחת אחריות על הנזקים שגרמה" בעת הנחת מסילת הרכבת למודיעין ואף מאיים בהגשת תביעה נגד החברה. עו"ד מרחב מתייחס לנזקים שנגרמו לפארק ענבה הממוקם בסמוך למסילה שנאמדים ב-6 מיליון ש"ח. (אתר "Mnews" - עשרה בדצמבר 2007)
  • 9/12/2007
חברת סימנס הגרמנית מעכבת את משלוח הקרונות לרכבת ישראל. המשלוח הראשון של 86 הקרונות היה אמור להגיע ארצה בנובמבר 2007, אך סימנס הודיעה כי לא תעמוד בתאריך היעד והצמידה את שליחתו למשלוח השני שנועד לצאת לדרך לקראת סוף חורף 2008. כעת נדחה תאריך האספקה של כל המשלוחים ליוני 2008. ברכבת ישראל מאיימים בנקיטת צעדים משפטיים נגד סימנס (שתקבל עבור הקרונות 700 מיליון ש"ח). כמו כן, ייתכן כי יפורסם מכרז אחר לאספקת קרונות בטווח הזמן המיידי כדי לענות על הביקוש הגובר של ציבור הנוסעים בישראל. יש לציין גם כי סימנס שותפה לפרויקט הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב ומתמודדת במכרז חִשמול מסילות רכבת ישראל. (אתר "הארץ" - 9 בדצמבר 2007)
שלושה ילדים בגילאי 10 ו-11 מאור עקיבא השליכו אבנים מגשר הולכי הרגל בתחנת הרכבת בנימינה וניפצו את שמשת הקטר של רכבת שעצרה בתחנה בדרכה מחיפה לבאר שבע. איש לא נפגע, אך נוסעי הרכבת נאלצו לרדת לרציף ולהמתין להגעת רכבת חלופית. הילדים נתפסו והודו במעשה. (אתר "גלי צה"ל" - 9 בדצמבר 2007)
  • 4/12/2007
חבר הכנסת גלעד ארדן, יושב-ראש ועדת הכלכלה של הכנסת, פנה למנכ"ל רכבת ישראל יצחק הראל בדרישה שיבוטל (או לפחות יופחת) התשלום בעבור חנייה בחניונים הסמוכים לתחנות הרכבת ושיותר לרוכבי אופניים לעלות לקרונות הרכבת עם אופניהם. ארדן נענה שאכן חברת הרכבת פועלת להוזלת המחירים, אך הדבר כרוך בנקיטת צעדים משפטיים נגד רשויות מקומיות שמתמשכים זמן רב. עם זאת, בנוגע לביטול האיסור על העלאת אופניים לקרונות, טוענים בחברת הרכבת כי הדבר יביא לעצירות ממושכות יותר בתחנות ולצמצום המרחב לנוסעים. (אתר "ynet" - ארבעה בדצמבר 2007)
  • 3/12/2007
בעקבות שיתוף הפעולה בין "ידיעות אחרונות" לבין "ישראלי" ייצא לאור חינמון תחת שם חדש - "24 דקות". ככל הנראה, את תכניו של "24 דקות" יכתיבו עורכים וכתבים ממערכת ידיעות אחרונות, וגיליונותיו יחולקו בשעות אחר הצהריים (על מנת שלא יהווה מתחרה לעיתון הוותיק). שלמה בן צבי, מייסד החינמון "ישראלי", מחזיק ברשותו את הזיכיון הבלעדי לחלוקת חינמונים בתחנות רכבת ישראל, והוא ימשיך להחזיק בו לפחות עד סוף שנת 2008. (אתר "TheMarker" - שלושה בדצמבר 2007)