רוהן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף רוהאן)

רוהן היא ממלכה דמיונית הנמצאת בארץ התיכונה, בספריו של ג'ון רונלד רעואל טולקין. אנשי רוהן, ה"רוהירים", ידועים כפרשים מיומנים ואמיצים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוהן היא ממלכת בני אנוש אשר הוענקה לרוהירים ("אדוני הסוסים") ובראשם מלכם אאורל, על ידי עוצר גונדור קיריון כהכרת תודה על עזרתם בקרב קלברנט, שם הביסו הרוהירים צבא גדול של אנשי פרא שאיימו על צבא גונדור.

אאורל בחר בגבעה מתחת ההרים הלבנים להיות עיר הבירה של רוהן, שנקראה מאז אדורס. בנו של אאורל, ברגו, בנה באידורס את היכל מדוסלד הידוע בשם "ההיכל הזהוב", וקבע שם את משכנו ומאז כל שליטי רוהן עשו את מדוסלנד למשכנם.

במלחמת הטבעת, תקף צבאו של הקוסם סארומן את רוהן, ניצח אותה בשני קרבות אך הובס תבוסה מוחצת בקרב השלישי על מצודת "מצד הקרן" בנקרת הלם. לאחר מכן הוביל תיאודן מלך רוהן חלק מפרשיו לעזרת גונדור בקרב על שדות הפלנור נגד צבאו של סאורון.

צבאה של רוהן מורכב בעיקר מפרשים, דבר המהווה יתרון באזורי הספר המישוריים של רוהן, וסוסיהם נחשבים למשובחים ביותר בכל רחבי הארץ התיכונה.

סמל רוהן[עריכת קוד מקור | עריכה]

דגל רוהן

אאורל הצעיר שייסד את הממלכה עיצב גם את סמלה - "סמל רוהן" הוא סוס לבן הרץ במישור עשב ירוק. הסמל מופיע על כל נסיה, מגיניה וקסדותיה של רוהן. הסמל בסרטו של פיטר ג'קסון שונה ומראה סוס לבן על שמיים שחורים ששמש מאירה בהם ללא אור.

רוהן בסרטי "שר הטבעות"[עריכת קוד מקור | עריכה]

סצינות רוהן בטרילוגיית שר הטבעות צולמו בהר סנדיי (Sunday mt.‎) שבמחוז קנטרברי בניו זילנד שם צולמה העיר אדורס, ובאזור מאגר פולבורם שבמחוז אוטגו.

את המלך תיאודן גילם ברנרד היל ואת הנסיכה איאוון גילמה מירנדה אוטו.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]