שיחת משתמש:האנציקלופדיסט/ארכיון 2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 13 שנים מאת Hanay בנושא שלחתי @

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הקשר בין תופעת הפליטים היהודים ממדינות ערב, הפליטים הפלסטינים והתוקפנות הערבית ב 1948[עריכת קוד מקור]

האם מישהו חושב שיש בפסקה הבאה מתוך הערך הפליטים היהודים ממדינות ערב משום שכתוב ההיסטוריה, מחקר מקורי, או שמא העלאה מהאוב של רעיון זניח שאין לו אחיזה בקרב, משפט העמים, מומחי זכויות אדם, מגבשי מדיניות ומקבלי החלטות, או שמא מן הראוי שימצא לו זכר בוויקיפדיה העברית?

להלן הפסקה:

למעט מקרים נדירים, יהודים תושבי מדינות ערב לא בצעו כל פעילות עוינת או מלחמתית כלפי האוכלוסייה או המדינה בקרבה ישבו. לעומת זאת, ערביי ארץ ישראל ומדינות ערב תקפו את שטחה הריבוני של מדינת ישראל כדי למנוע את הגשמת ההחלטת עצרת האומות המאוחדות על חלוקת ארץ ישראל המערבית, ולהגיע לשליטה ערבית על הארץ בכוח הזרוע. לולא הפעולה הערבית לא היתה נוצרת בעיית הפליטים היהודים ממדינות ערב, ואף לא בעיית הפליטים הפלסטינים.[1]
למרות אי הסימטריה (ראו לעיל) בנסיבות העומדות בבסיס שתי תופעות הפליטות הולכת ומתקבעת ההכרה, בקרב מומחי זכויות אדם, מגבשי המדיניות[2] ומקבלי ההחלטות, שלא יכון הסדר קבע ישראלי פלסטיני אי פעם מבלי שהעולם יכיר בקיומה של הסימטריה בין שיח הפליטים הפלסטיני לשיח הפליטים היהודים יוצאי מדינות ערב[3] - שהשיח האמיתי והצודק של הפליטים היהודים, שהושתק עד כה גם על ידי ישראל הרשמית[דרוש מקור], יזכה להכרה בינלאומית, ובראש ובראשונה הכרה של העולם הערבי והפלסטינים, לצד השיח הפלסטיני.

  1. ^

    Jewish Refugees from Arab Countries: The Case for Rights and Redress, Co-authored by: The Hon. Irwin Cotler, David Matas, Stanley A. Urman, NOVEMBER 5, 2007, P -21:

    "Indeed, the historical pattern of the Israeli-Palestinian-Arab conflict can be summed up under the rubric of “double rejectionism”. Both the Arab leadership and the Palestinian leadership in 1947 were prepared to forgo the establishment of a Palestinian state if that meant countenancing a Jewish state in any borders. Simply put, if the Arab leadership had accepted the U.N. Partition Resolution of 1947, there would have been no refugees - either Arab or Jewish."

  2. ^ החלטה 185 של הקונגרס האמריקאי להכיר ביהודים ממדינות ערב כפליטים - תקציר ותרגום מתוך, צדק היסטורי: הפליטים היהודים במדינות ערב, נייר עבודה של רחל מכטינגר, עמיתת מחקר בכירה במרכז הבינתחומי בהרצליה, שהוצג בכנס הרצליה, 2009: "בחודש אפריל 2008, קבל הקונגרס האמריקאי, פה אחד, את החלטה 185 - החלטה היסטורית, המכירה בזכויותיהם של הפליטים היהודים יוצאי מדינות ערב, והמתנה כל סיוע או פיצוי לפליטים הפלסטינים בהגשת הסיוע או פיצוי דומה ליהודים יוצאי מדינות ערב, כתנאי להסכם שלום כולל וצודק במזרח התיכון. ההחלטה מדגישה, את עניינה ודאגתה של ארה"ב מהפרת זכויות האדם, הגירוש בכח, ונישול הרכוש של היהודים שנעקרו ממדינות ערב, וקובעת כי כל הסכם שלום כולל במזרח התיכון חייב ליישב את הבעיות הנוגעות לזכויות הלגיטימיות של היהודים העקורים ממדינות ערב, כי כל החלטה הנוגעת לסוגיית הפליטים במזרח התיכון, תכלול התייחסות דומה ומפורשת לפליטים היהודים יוצאי מדינות ערב, וכי בכל הסכם כולל ערבי-ישראלי, ההתייחסות לסוגיית הפליטים והמזרח התיכון, צפון אפריקה והמפרץ הפרסי, צריכה לכלול הכרה בזכויות הלגיטימיות ובאבידות שנגרמו לפליטים העקורים ממדינות ערב".
  3. ^

    Jewish Refugees from Arab Countries: The Case for Rights and Redress, Co-authored by: The Hon. Irwin Cotler, David Matas, Stanley A. Urman, NOVEMBER 5, 2007, P -4:

    "This initiative is not about money, nor about launching legal proceedings to seek compensation. This Report provides legal facts and evidence to assist all parties in any future negotiations on rights and redress for all Middle East refugees. In the absence of truth and justice, there can be no reconciliation, without which there can be no just, lasting peace between and among all peoples of the region. The first injustice was the mass violations of rights of Jews in Arab countries. To-day, we must not allow a second injustice – for the international community to recognize rights for one victim population - Palestinian refugees - without recognizing equal rights for other victims of that very same Middle East conflict - former Jewish, Christian and other refugees from Arab countries."

שתי הערות:
א. הפסקה שמתחילה ב"למעט מקרים נדירים..." מהווה פישוט יתר של נושאים מורכבים על סמך ציטוט של משפט אחד ממקור שאמנם איש בעל מוניטין עומד מאחוריו, אבל הוא פורסם באתר אינטרנט בעל אג'נדה מובהקת, ולא בכתב עת מדעי (לפחות עד כמה שהצגת את הדברים). הנושא מורכב ולא צריך לטפל בו מתוך נקודת ראות צרה ומתפלמסת, אלא תוך הצגת תמונה רחבה.
ב. המשפט "הולכת ומתקבעת ההכרה, בקרב מומחי זכויות אדם, מגבשי המדיניות ומקבלי ההחלטות..." - נטול מקור. יש מקורות שלפיהם ניסח הכותב, ככל הנראה, את המשפט. אך הקביעה עצמה לפיה "הולכת ומתקבעת..." מהווה מחקר ראשוני ואין לה תמיכה בהערות השוליים.
בקיצור, התוספת סובלת מאותן בעיות מהן סובל כל הערך (כנראה כתבת עוד חלקים בו), פירטתי את חלקן בשיחה:פליטים יהודים ממדינות ערב#דוגמאות לבעיות בערך. יוסאריאןשיחה 11:41, 1 בפברואר 2010 (IST)
הצחקת אותי. התמונה הרחבה של השיח של הפליטים מקרב ערביי ארץ ישראל, שאיני מתעלם ממנו בהלקח בחשבון מי כרה לעצמו את הבור המכונה נכבה, מכסה את המסך מכל צדדיו, קברה את שיח הפליטים שלנו 10 אמות באדמה, עד כדי כך שבני עמנו אינם מכירים את הצדק והאמת שבבסיס התביעה להכרה בשיח הפליטים היהודים כשווה לשיח הפליטים מקרב ערביי ארץ ישראל. האנציקלופדיסט - שיחה 13:11, 1 בפברואר 2010 (IST)
המשפט המתחיל ב"לעומת זאת," לא רלוונטי לערך. הוא התנצלות מראש (בפני מי?) על העוז שנטל לעצמו הכותב להציג את בעיית הפליטים ממדינות ערב. יש בהחלט מקום לציין את האמור במשפט בערך על הפליטים הפלסטינים.
המשפט המתחיל ב"לולא הפעולה הערבית " הוא ניחוש, אין דרך לדעת מה היה מתפתח מלכת אסתר - שיחה 11:49, 1 בפברואר 2010 (IST)
גם "למעט מקרים נדירים" של תחילת הערך היא תוספת מתנצלת לא מבית מדרשי. בכלל לכל אחד מציקות מילים מסוימות בעוד אחרות עוברות את סף הבקורת שלהם, אך כולם יחד עטים על כל הפסקה. האנציקלופדיסט - שיחה 13:03, 1 בפברואר 2010 (IST)

עריכה אנונימית[עריכת קוד מקור]

השימוש שלך ביכולת לערוך כאנונימי אינה יאה כלל ועלולה להוות סיבה לחסימה ארוכה יותר של שם המשתמש שלך. איתי פ.שיחה 12:42, 1 בפברואר 2010 (IST)

משטרת המחשבות ((משתמש שנילי) מנצלת את העובדה שהישות הראשית שלי נחסמה, משתוללת נוקמת ומתנכלת לעריכות לגיטימיות של הישויות האחרות שלי, לדוגמה, דעתו של מילשטיין על תפקידו של מאיר פעיל בשזירת עלילת הדם בדיר יאסין - שם בסך הכל שחזרתי עריכה לגיטימית שלי מן העבר שנחתכה, עד כדי הכתרתן כהשחתה. האנציקלופדיסט - שיחה 12:53, 1 בפברואר 2010 (IST)
כרגע אני מנחה את וינסטון סמית לשכתב את ההיסטוריה ולכן אני לא יכול להתפנות לעסוק ממש בפיקוח על מחשבותיך. יחי האח הגדול. שנילישיחה 12:59, 1 בפברואר 2010 (IST)
חסימת באה כדי שלא תערוך במשך זמן החסימה באף ישות שלך. כבד אותה בבקשה. איתי פ.שיחה 13:02, 1 בפברואר 2010 (IST)

The Forgotten Refugees[עריכת קוד מקור]

יש הפניה מ"ראו גם" בערך על הפליטים לערך The Forgotten Refugees בוויקיפדיה האנגלית. זוהי הפנייה לא מקובלת. אם אתה חושב שהמידע שקיים שם חשוב ותורם אולי כדאי שתתרגם את הערך האנגלי. 13:19, 1 בפברואר 2010 (IST)

אזהרה לפני הארכת חסימה[עריכת קוד מקור]

שלום רב. בעקבות הדברים לעיל ועריכות שביצעת על אף היותך חסום, במהלכן המשכת את מלחמות העריכה, ביקשתי מדוד שי אישור לחסימה ארוכה יותר מ-24 השעות והוא אישר. אתה מוזהר בזאת שאם תפעל מחשבון אחר או מכתובת IP כדי להמשיך את מלחמת העריכה - משך החסימה של החשבון שלך יוארך לשלושה ימים. אם שוב - לשבוע. אני מקווה שבזאת הובהרו הדברים ולא יהיה צורך במהלך זה. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!18:45, 1 בפברואר 2010 (IST)

דיר יאסין[עריכת קוד מקור]

למרות שאני תומך בציטוט דבריו של מילשטיין בערך, העריכה האחרונה שלך מוגזמת אפילו לדעתי. "עלילת דם בדיר יאסין" הוא השם שמילשטיין בחר לקרוא לספרו והוא רחוק מאוד מלהיות אחד השמות המקובלים של הפרשה. מתקבל אצלי הרושם שמדובר בניסיון הטייה מהסוג הבוטה ביותר. יורי - שיחה 07:31, 2 בפברואר 2010 (IST)

אם ראוי לצטט את מחקרו אודות דיר יאסין אין הגיון שלא לצטט את מסקנתו מן המחקר והיא שהעלילו עלילת דם. 'עלילת דם בדיר יאסין' הוא ביטוי ראי לביטוי 'טבח בדיר יאסין'. האנציקלופדיסט - שיחה 07:47, 2 בפברואר 2010 (IST)
טבח דיר יאסין הוא אחד השמות הנפוצים לאירוע בארץ ובעולם. לא כך לגבי "עלילת דיר יאסין" שבינתיים לא "תפס" אפילו בארץ. ואין לזה שום קשר לשאלה האם ראוי לצטט את מחקרו של מילשטיין או לא. יורי - שיחה 07:50, 2 בפברואר 2010 (IST)
ויחלוקו. האנציקלופדיסט - שיחה 07:52, 2 בפברואר 2010 (IST)

מלחמות עריכה - פעם שלישית[עריכת קוד מקור]

ברכותי, נחסמת פעם שלישית בתוך שבוע עקב אותה סיבה. אני מפנה את ההחלטה על אורך החסימה לבירוקרטים. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!19:57, 3 בפברואר 2010 (IST)

אתם חייבים לשמן את המימשק ביניכם. עבר זמן רב מדי בין עריכתי לבין חסימתי. האנציקלופדיסט - שיחה 20:01, 3 בפברואר 2010 (IST)
אני יודע שאני עייף, אבל 6 דקות נראה לי סביר. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!20:06, 3 בפברואר 2010 (IST)
אני מתנצל שאני גוזל מזמנם של שלושה מפעילים ומי יודע כמה בירוקרטים. האנציקלופדיסט - שיחה 20:10, 3 בפברואר 2010 (IST)

לנוכח דבריך בתקציר העריכה של הערך חטיבת הראל, ולנוכח העובדה שבשבוע האחרון כבר נחסמת שלוש פעמים, חסמתי אותך לשבוע. דוד שי - שיחה 20:16, 3 בפברואר 2010 (IST)

כמה תעלה לי עריכה אנונימית? האנציקלופדיסט - שיחה 20:17, 3 בפברואר 2010 (IST)
מה שאתה עושה מיותר. בקרוב כנראה תיפתח הצבעה על כל הנושא. אבל אם אתה ניהנה לשחק במשחקי חתול ועכבר עם קול ציון והמפעילים אני לא אפריע לך. יורי - שיחה 20:42, 3 בפברואר 2010 (IST)
שהדי במרומים שהשתדלתי להתאפק אבל השד קפץ מהבקבוק. מדוע ניתן להעליל על לוחמי האצ"ל והלח"י את עלילת הדם של דיר יאסין, ומאידך אסור לספר בביזת חטיבת הראל בקטמון?
האם אתה חושב שלפנים משורת הדין יתאפשר לי להצביע במידה וההצבעה תערך במהלך השבוע הקרוב? אחרי הכל גם מרוצחים ואנסים לא נשללת זכות ההצבעה. האנציקלופדיסט - שיחה 21:05, 3 בפברואר 2010 (IST)
אני מקווה שההצבעה תיפתח בימים הקרובים. כל הצבעה נמשכת שבוע. אתה חסום לשבוע מה שאומר שיהיה לך זמן להצביע (אלא אם תחליט באמת לבדוק כמה תעלה לך עריכה כאנונימי). יורי - שיחה 21:07, 3 בפברואר 2010 (IST)

ברכת שלום[עריכת קוד מקור]

שלום אנציקלופדיסט. לא עקבתי אחר הדיונים והתגלגלות העניינים שהביאה לחסימתך ולכן אין לי מושג אם היא מוצדקת או לא. מה שכן מההכרות המעטה שהיתה לנו, קיבלתי רושם שאתה ויקיפד רציני, מוכשר ובעל תחומי עניין נושקים לשלי (כלומר אתה מתעניין בדברים החשובים באמת). לכן אני מקווה מאוד שאתה והויקיפדים שאיתם התקוטת תמצאו את הדרך ליישב את המחלוקות או לפחות להתווכח בצורה נעימה יותר, ושחסימתך תבוטל בקרוב. טוקיוני 00:09, 4 בפברואר 2010 (IST)

גם אני מצטרף לדבריו של יוני - אני מקווה שחסימתך תבוטל בקרוב (ויתרה מזאת, שתוכלו לדון בצורה נעימה יותר, בלי צורך במלחמות עריכה). אלדדשיחה 00:18, 4 בפברואר 2010 (IST)

תודה חברים. האנציקלופדיסט - שיחה 06:27, 4 בפברואר 2010 (IST)

גם אני מציע לך להרגע, אפילו אם זה כרוך בפרישה קצרה. ודאי שלא כדאי להתעמת או לערוך כאנונימי. מהיכרותי המצומצמת איתך אתה משתמש תורם, וחבל. איתן - שיחה 08:48, 5 בפברואר 2010 (IST)

שלולית[עריכת קוד מקור]

למה? Ely1 - שיחה - לצפות לעתיד טוב יותר 21:13, 11 בפברואר 2010 (IST)

למה מה? האנציקלופדיסט - שיחה 21:16, 11 בפברואר 2010 (IST)
למה מחקת את כל התוכן של הדף? Ely1 - שיחה - לצפות לעתיד טוב יותר 21:21, 11 בפברואר 2010 (IST)
העברתי אותו לשלולית חורף כי זה מה שהוא. האנציקלופדיסט - שיחה 21:23, 11 בפברואר 2010 (IST)
הערך שלולית חורף אוחד בעבר לתוך הערך שלולית, לכן כדאי שתקיים דיון על ביטול האיחוד. ולי ממש אין דעה בנושא. Ely1 - שיחה - לצפות לעתיד טוב יותר 21:26, 11 בפברואר 2010 (IST)
לא צריך לפתוח דיון על המובן מאליו. התמונה מפריז וחצי השורה הראשונה עסקו ב'שלולית'. 'שלולית חורף' או בשם ראוי יותר 'בריכת חורף' היא תופעת טבע שאפיינה את מישור החוף של ארצנו מימים ימימה, ובה עסקה יתרת הערך. האנציקלופדיסט - שיחה 21:31, 11 בפברואר 2010 (IST)

פליט[עריכת קוד מקור]

אני מתריע בזאת לפניך שלא להכנס למלחמת עריכה. אם תבטל שוב עריכה בערך - תחסם. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!11:44, 25 בפברואר 2010 (IST)

יוסאריאן התחיל בשחזורים ללא מתן הסברים בדף שיחה. האנציקלופדיסט - שיחה 11:50, 25 בפברואר 2010 (IST)
לא אכפת לי מי התחיל. אם מבטלים עריכה שלך - הדרך הנכונה היא לפנות למשתמש בדף השיחה שלו או לכתוב בדף השיחה של הערך - בשום פנים ואופן לא להכנס למלחמת עריכה. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!11:52, 25 בפברואר 2010 (IST)
האם הערת ליוסאריאן את אותה ההערה לאחר שערך את עריכתי שערכה את עריכתו ולא פנה לדף השיחה? האנציקלופדיסט - שיחה 11:59, 25 בפברואר 2010 (IST)
האם טרחת לבדוק בעצמך? זהר דרוקמן - Talk to me Goose!12:00, 25 בפברואר 2010 (IST)
רק אעיר שגם עודדי שיחזר את המשתמש, ושמקובל שפתיחת דיון לאחר שיחזור נעשית על ידי מי שמבקש לשנות ולהוסיף לערך. יוסאריאןשיחה 12:01, 25 בפברואר 2010 (IST)
אתה חזרת וערכת אותי מבלי לפנות לדף השיחה אבל אותי שלחת לשם. קשוט עצמך. האנציקלופדיסט - שיחה 12:04, 25 בפברואר 2010 (IST)
אכן מקובל שזה שמבקש לבצע העריכה, אם יש עליה מחלוקת, יסביר את עצמו בדף השיחה ויגייס תמיכה. זכית כאן להנאה מההפקר. אם לא תפנים זאת (כי זאת באמת לא הפעם הראשונה) אצטרך לנקוט בצעד שיסייע בכך. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!12:08, 25 בפברואר 2010 (IST)
איני יכול לנבא התנגדויות בטרם ערכתי - אף לא מחקתי דבר אלא הוספתי. האנציקלופדיסט - שיחה 12:42, 25 בפברואר 2010 (IST)
אתה חזרת וערכת אחרי שאני שיחזרתי אותך עם תקציר מנומק, אחרי שעודדי שיחזר אותך ואחרי שאני שיחזרתי אותך בשלישית. אין כאן כל עניין לניבוי עתידות. יוסאריאןשיחה 12:46, 25 בפברואר 2010 (IST)
האנציקלופדיסט, כיוון שאתה נוטה חזור ונטה להכנס למלחמות עריכה, וכיוון שדבריך כאן מראים כי אינך מפנים העובדה שאם יש משיגים על עריכה שלך - עליך מוטלת האחריות לפתוח בדיון ולהשיג הסכמה בטרם תחזור עליה, הגעתי למסקנה שהייתי רך מדי בטיפול בנושא. לפיכך, שחזרתי את עריכתך, ואני מוסיף את התנגדותי העקרונית לה כל עוד אין לה הסכמה, מתוקף היותה שנויה במחלוקת על משתמשים אחרים. אם תוסיף אותה שוב לערך - תחסם. כמו כן, אני מתריע בפניך שבפעם הבאה שאראה שתכנס למלחמת עריכה אני אחסום אותך לאלתר. ראה בזאת כאזהרה עד קץ הימים. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!12:51, 25 בפברואר 2010 (IST)
אתה חסר חוט שדרה, עלה נידף ברוח, קצת לחץ ומתכופף. האנציקלופדיסט - שיחה 12:55, 25 בפברואר 2010 (IST)

פראונקירכן[עריכת קוד מקור]

בזמנך החופשי ואם בא לך, ותוכל לתקן את מה שצריך לתקן מבחינת התבנית שהושמה. אני לא מבינה מה צריך להוסיף. בתודה חוה - שיחה 20:21, 25 בפברואר 2010 (IST)

האם יש לך מינוח חליפי ל'הינגור'? האנציקלופדיסט - שיחה 20:32, 25 בפברואר 2010 (IST)
סומכת עליך שתמצא משהו מתאים. אתה אשף בשפה העברית. חוה - שיחה 20:38, 25 בפברואר 2010 (IST)
האם את מאשרת לי להעלות את התמונה של המוהלבוך? האנציקלופדיסט - שיחה 20:49, 25 בפברואר 2010 (IST)
עדיף: "משפחת אונגר" בקרדיט אם אפשר. תודה חוה - שיחה 20:54, 25 בפברואר 2010 (IST)
מסובך, קיויתי שאת צלמת את התמונה ותוכלי לאשר לי. האנציקלופדיסט - שיחה 20:56, 25 בפברואר 2010 (IST)
אני סרקתי ואם זה מספיק אז אין בעיה.חוה - שיחה 20:58, 25 בפברואר 2010 (IST)
את לא בעלת זכויות היוצרים (החיים קשים פה). האנציקלופדיסט - שיחה 21:01, 25 בפברואר 2010 (IST)
אם כך שישאר במקום שבו מותר בנתיים:-)חוה - שיחה 21:03, 25 בפברואר 2010 (IST)
תודה רבה על הסיוע בערך. חוה - שיחה 21:18, 25 בפברואר 2010 (IST)

מה שם המבנים ששימוש בעבר מחנות צבא בריטיים[עריכת קוד מקור]

האם אתה יכול לעזור בזיהוי. ראה בבקשה בדף שיחת משתמש:גילגמש#מה שם המבנים ששימוש בעבר מחנות צבא בריטיים. תודה Hanay שיחה אוהבת ארכאולוגיה ואנשים נחמדים 06:47, 26 בפברואר 2010 (IST)

שמח לעזור לבת השטייטל שלי: Nissen hut http://en.wikipedia.org/wiki/Nissen_hut

היתה שכונה בת"א 'צריפי ניסן' על שם המבנים הבריטים מן הסוג הזה מהם נבנתה. האנציקלופדיסט - שיחה 07:18, 26 בפברואר 2010 (IST)

בת השטייטל מודה לך מאד. "התלבשתי" על הערך נשר (עיר). עכשיו אני עורכת את הפרק של בתי הספר. הוא מבוסס על זכרונותיי, זכרונות אחותי, בעלה, חברים שלי ושלה ושל ילדיה. בית הספר התיכון של נשר שכן בתחילה במבנים כאלה במקום שהיה פעם בסיס צבא בריטי. אני זוכרת את המבנים האלה. האם אביך למד בתיכון של נשר? אם כן, אולי יש באלבום התמונות צילום של המבנים האלה? אחותי ואני למדנו בתיכון דתי בחיפה ואין לי תמונות מתאימות Hanay שיחה אוהבת ארכאולוגיה ואנשים נחמדים 07:30, 26 בפברואר 2010 (IST)
אמי למדה ביסודי בנשר. האנציקלופדיסט - שיחה 07:38, 26 בפברואר 2010 (IST)
אז... האם תהיה מוכן לראיין אותה ולהוסיף מידע לפרק? וחוץ מזה תמונות תמונות. היא למדה בבית הספר כאשר הוא היה ליד בית החרושת נשר. התיכון עבר לשם לאחר מכן. היכן היא למדה בתיכון? Hanay שיחה

אוהבת ארכאולוגיה ואנשים נחמדים 07:40, 26 בפברואר 2010 (IST)

כלומר, את טוענת שאמי למדה ב'צריפי ניסן'? האנציקלופדיסט - שיחה 08:04, 26 בפברואר 2010 (IST)
תיכון היא למדה בחיפה עד שבן גוריון פקד עליה להתגייס. ממליץ לך להניח ידך על 'המלט ויוצריו-'נשר' ביובלו', הוצאה לאור מפעלי מלט פורטלנד ישראליים נשר בע"מ, 1976. יש שם כמה תמונות מן ההתחלה של המפעל והשכונה ובודאי גם תוכן בעל ערך. האנציקלופדיסט - שיחה 07:51, 26 בפברואר 2010 (IST)
והנה חידה: מה הקשר בין הרצל ובית החרושת למלט? האנציקלופדיסט - שיחה 07:55, 26 בפברואר 2010 (IST)
אבדוק בספרייה של נשר. אני מעריכה שהספר צריך להיות שם. לגבי החידה "לא יודעת" Hanay שיחה אוהבת ארכאולוגיה ואנשים נחמדים 07:57, 26 בפברואר 2010 (IST)
הרצל חזה ב'אלטנוילנד' הקמתו של בית חרושת למלט בחיפה. האנציקלופדיסט - שיחה 08:00, 26 בפברואר 2010 (IST)
נחמד. האם הוא גם חזה את בתי הזיקוק במפרץ חיפה וכל התעשייה הפטרוכימית שם? אם כן, הייתי חוזרת אחורה בזמן ומשנה את חזיונותיו Hanay שיחה אוהבת ארכאולוגיה ואנשים נחמדים 08:08, 26 בפברואר 2010 (IST)
נותרה תקווה. במלחמה הבאה הכל יתפוצץ וניתן יהיה להתחיל מחדש. האנציקלופדיסט - שיחה 08:18, 26 בפברואר 2010 (IST)

במלחמת לבנון השנייה כל הזמן חלמתי שאחד הטילים יפוצץ את המלון שהוקם בחוף הכרמל בחיפה. אבל זה לא קרה Hanay שיחה אוהבת ארכאולוגיה ואנשים נחמדים 08:34, 26 בפברואר 2010 (IST)

לאנציקלופדיה, כל הכבוד על הפענוח של שם המבנים. כתבתי המשך באשכול הקודם אצל גילגמש. ‏Avin שיחה09:32, 26 בפברואר 2010 (IST)
חן חן. הכבוד לגילגמש שידע להפנות את השואלת למי שהתשובה מונחת לפתחו. האנציקלופדיסט - שיחה 09:38, 26 בפברואר 2010 (IST)

בת השטייטל שמעה סיפור נחמד[עריכת קוד מקור]

בת השטייטל שמעה היום סיפור נחמד על סבא שלך מבת שטייטל אחרת. מסתבר שלעת מצוא הוא היה גם נהג האמבולנס בתל חנן. בתקופה שסבך החליף את הסוס והעגלה ברכב, ולאנשים לא היו רכבים , בת השטייטל נפגעה בידה וסבך פינה אותה לבית חולים Hanay שיחה אוהבת ארכאולוגיה ואנשים נחמדים 10:51, 27 בפברואר 2010 (IST)

תודה על הסיפור. אשר לצריפי ניסן, אמי טוענת שאת ימי בית הספר היסודי (1948-1954) העבירה במבנה רגיל , ככל הנראה זה המבנה של בית הספר היסודי שלימים זכה לשם 'בית יהושוע', ולאחר מכן הפך למשכנו של תיכון נשר. לפני כמה שנים בקרנו במקום. אמי זוכרת את שדרת עצי התות שהובילה לכניסה לאורכה היו הבנות רצות את 60 המטר של שיעור ההתעמלות, ואת רחבת המסדרים והטקסים מבטון. לפני כמה שנים חגגו לו 70 שנה. למה משמש המבנה היום? האנציקלופדיסט - שיחה 11:32, 27 בפברואר 2010 (IST)
מזמן לא הלכתי לבקר באזור הזה. תיכננתי לעשות היום סיבוב במקומות שונים בנשר לצלם ולאסוף מידע. אבל אני בליבה של סערה. אז זה יידחה ליום יפה יותר. אתמול בערב הייתי בביתה של אחת מתושבות גבעת נשר הותיקות, אשה מדהימה בת שמונים מאד רהוטה, היה תענוג לשמוע את סיפוריה. חנן זלינגר היה בחתונתה שהתקיימה ב-30 לדצמבר 1947, ביום למחרת הוא הלך לקרב ממנו לא שב. קיבלתי ממנה ספר זכרונות שבעלה כתב, יש שם מידע רב על תחילת היישוב וכן תמונות רבות שאת כולם היא תעמיד לרשותי לאחר שנחפור באלבומי התמונות. הוא היה מהנדס שעבד בסולל בונה והיה שותף להקמת המוביל הארצי המזח בנהרייה ועוד. יש לה תמונות שהוא צילם בעת ההקמה ועוד. בקיצור אוצר בלום. האם אתה מעוניין בעותק של הספר. היא תשמח לתת. Hanay שיחה אוהבת ארכאולוגיה ואנשים נחמדים 08:03, 28 בפברואר 2010 (IST)
מעוניין, תודה. האנציקלופדיסט - שיחה 08:18, 28 בפברואר 2010 (IST)
תמונות. האנציקלופדיסט - שיחה 08:41, 28 בפברואר 2010 (IST)
אתר מעניין, שלח אלי בבקשה דוא"ל לצורך תאום העברת הספר Hanay שיחה אוהבת ארכאולוגיה ואנשים נחמדים 08:46, 28 בפברואר 2010 (IST)

מלחמת עריכה[עריכת קוד מקור]

בפליטים יהודים ממדינות ערב, היו לפחות שלושה ויקיפדים שונים (לימור י ב-23/2, וינברג ב-25/2 וviyh היום) שסברו שאין צורך לתת טקסט אנגלי כאשר יש לו גם קישור למקור בו ניתן לקרוא את הטקסט וגם תרגום לעברית. ואילו אתה נכנסת למלחמת עריכה עם שלושתם. גם לדעתי הטקסט מיותר. אם תשחזר אותי למרות הכתוב כאן, אפעל לחסימתך לטווח ארוך נפטון - שיחה 15:04, 3 במרץ 2010 (IST)

במידה ולא היה ברור מדברי לעיל - אני מניח שעכשיו אנו מבינים זה את זה באופן ברור ומוחלט. לא נאפשר לך להמשיך להכנס למלחמות עריכה בוויקיפדיה. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!16:07, 3 במרץ 2010 (IST)
הסרה של הודעות אלה תביא לנעילת הדף מפניך, או להארכת החסימה, כראוי למי ששב ונכנס למלחמות עריכה על אף אין ספור הסברים וחסימות קודמות. ‏odedee שיחה 16:15, 3 במרץ 2010 (IST)
לאור היסטוריית מלחמות העריכה והחסימות שבעקבותן, וניסיונותיך החוזרים למחוק את הפסקה הזו, הארכתי את חסימתך לשבוע ומנעתי ממך את עריכת דף השיחה. בתקווה שבתום החסימה תשוב לפעול כאן כמקובל - כי רק כך אפשר. ‏odedee שיחה 16:20, 3 במרץ 2010 (IST)

הערך חיפה מקור שמה[עריכת קוד מקור]

הי, האם תהיה מוכן להוסיף פרק בערך חיפה על מקור השם "חיפה" . תודה Hanay שיחה המזרח הקרוב קרוב מתמיד 08:45, 15 במרץ 2010 (IST)

הי הי, ע"פ מדריך ארץ ישראל של זאב וילנאי 'אין ידוע פירושו של השם' ואף לא ניקודו הנכון. אגדה מודרנית מוצאת בו הלחם של המילים 'חוף' ו'יפה'. אני חושב שהמצאתי פועל בעברית: "ביולי 1920 החפו (עגנו בחוף) בנמל יפו אבא חושי (שנלר) בראש חברי 'השומר הצעיר' מטורקה והצטרפו לקבוצת שנהבי" - מתוך הערך על גדוד שומריה. האנציקלופדיסט - שיחה 10:19, 15 במרץ 2010 (IST)
בכל זאת אני מעוניינת בפרק בשם "מקור השם חיפה" - האם תוכל לאסוף את כל הפרשנויות בנושא ולכתוב את הפרק. זה פרק מעניין גם אם אין תשובה חד משמעית Hanay שיחה המזרח הקרוב קרוב מתמיד 10:36, 15 במרץ 2010 (IST)
אאסוף ככל שתשיג ידי. האנציקלופדיסט - שיחה 11:08, 15 במרץ 2010 (IST)
נזכרתי שיש לי בבית את הספר של אלכס כרמל ,תולדות חיפה בימי התורכים" מצאתי שם התייחסות לנושא וכתבתי את הפרק. תעבור ותראה אם אתה יכול להוסיף עליו. צריך להכניס תעתיק בערבית ליד הכיתוב "חיפא" וגם תעתיק ביוונית, ותיקון התעתיק בצרפתית. אין לי במקלדת סימן של ' מעל האות. Hanay שיחה המזרח הקרוב קרוב מתמיד 11:15, 15 במרץ 2010 (IST)

מהגר עבודה[עריכת קוד מקור]

התוספת חשובה עד מאד, אבל מקומה לא בערך מהגר עבודה. מהגר עבודה מעצם הגדרתו הוא כזה העובר למדינה שבה אין לו מעמד של אזרח או תושב קבע. המצרים שהגיעו לכאן היו אזרחים עות'מאניים. לימור י - שיחה 11:10, 30 במרץ 2010 (IDT)

תודה. שיניתי הכותרת ל'הגירת פנים מרחבי האימפריה העות'מנית לארץ ישראל'. האנציקלופדיסט - שיחה 11:40, 30 במרץ 2010 (IDT)

פאי[עריכת קוד מקור]

שיחזרתי את עריכתך בערך פאי בו הוספת קישור להבלים פסאודו-מתמטיים. דניאל ב. 20:11, 30 במרץ 2010 (IDT)

לכן זה מופיע תחת פולקלור לצד הבלים אחרים. האנציקלופדיסט - שיחה 20:13, 30 במרץ 2010 (IDT)
הוספת את הקישור עם המשפט "מגן דוד וקשרו לערך פאי". משפט זה שגוי כי אין באמת קשר מיוחד בין מגן דוד לפאי. מדובר בקשר אקראי למדי בין שני משולשים שביחד נראים כמו מגן דוד (מהו מגן דוד אמיתי תוכל לקרוא בערך). הקשר מתקבל על ידי סדרה של חישובים אקראיים שלא ברור מה המוטיבציה לחשב דווקא אותם, ושכוללים במפורש בנייה של מעגלים הגוררים מן סתם את הופעת פאי. בנוסף הקשר מתקיים בעוד משולשים רבים ואינו ייחודי (למעשה הוא מתקיים במגן דוד אמיתי שבו המשולשים הם שווי צלעות עם צלע באורך 2, חבל שלדוד לא קראו בבב). דניאל ב. 20:28, 30 במרץ 2010 (IDT)

קו שתי העוג'ות[עריכת קוד מקור]

שלום האנציקלופדיסט,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "קו שתי העוג'ות" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 02:53, 31 במרץ 2010 (IDT)

ועוד דבר על הדרך, ממה שאני רואה בדף השיחה פה, יש לך מוטיבציה למריבות. כאן החליטו לקרוא לקרב דין יאסין טבח ולי כבר לא היה כח לזה מרגע שעברנו לחוק גודווין. רק שתדע. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 02:53, 31 במרץ 2010 (IDT)
דוברי העברית שבינינו עדיין לא (או כבר לא) משוכנעים בצדקת הדרך כך שאתמקד במירוק נפשותיהם התועות והתוהות. האנציקלופדיסט - שיחה 07:00, 31 במרץ 2010 (IDT)
אז רק קו שתי העוגו'ות. תודה. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 09:58, 31 במרץ 2010 (IDT)

התנהלותך[עריכת קוד מקור]

שלום רב. אתה עוסק בנושאים שמטבעם שנויים במחלוקת, ולכן יש בעלי דעות שונות משלך. בשום אופן אין לכנותם "צוררי" - המילה "מתנגדי" עדיפה. כמו כן, כיוון שמדובר בנושאים שנויים במחלוקת, ראוי שתביא אסמכתא מוצקה לקביעות שאתה מוסיף לערכים, גם אם אישית אתה משוכנע בנכונותן. דוד שי - שיחה 08:05, 1 באפריל 2010 (IDT)

בעיית הפליטים הפלסטינים[עריכת קוד מקור]

בבקשה אל תשנה את הגרסה היציבה עד להסכמה בדף השיחה. לאור התנהלותך בעבר ראה זאת כאזהרה לפני חסימה. איתי פ.שיחה 14:27, 1 באפריל 2010 (IDT)

הוא דעת יחיד מול ארבעה. הוא זה שצריך לפנות לדף השיחה. גם דוד שי רואה חשיבות ב'מיהו פליט' וגם יוסריאן וקר שם בחוץ שהציבו דרישת מקור להגדרות. אל תפעל כאוטומט גש להיסטוריית הגרסאות ולדף השיחה. האנציקלופדיסט - שיחה 14:39, 1 באפריל 2010 (IDT)
הלו מישהו נמצא שם בקונטרול? האנציקלופדיסט - שיחה 15:05, 1 באפריל 2010 (IDT)
אם אתה חושב שהדיון מוצה ולמרות זאת משתמש משחזר לגרסה יציבה, אל תשחזר אותו חזרה אלא בקש מהמפעילים להגן על הגרסה שלך והסבר זאת. משפטים כמו "אתה דעת יחיד מול שלושה שרואים חשיבות בקיומו של 'מיהו פליט'." צריכים להאמר בדף השיחה ולא בתקציר העריכה. כרגע, בגלל שראיתי שאתה באמת צודק ויש תמיכה לדעתך בדף השיחה, פניתי אל המשתמש. איתי פ.שיחה 15:23, 1 באפריל 2010 (IDT)
שא ברכה. האנציקלופדיסט - שיחה 15:30, 1 באפריל 2010 (IDT)
אני מבין שאני יכול לשחזר. האנציקלופדיסט - שיחה 16:11, 1 באפריל 2010 (IDT)
לא, ראה שיחת משתמש:Dangling Reference. אני מציע שתשאלו את המשתמשים למה הסכימו ולמה לא. איתי פ.שיחה 16:19, 1 באפריל 2010 (IDT)
הוא מוליך אותך בכחש. הוא בעצמו ביקש מקור להגדרות, וכשהבאתי הציטוטים מהאתרים הרשמיים של אונר"א וסוכנות הסעד והפליטים של האו"ם, הוא מספר מעשיות נוספות. האנציקלופדיסט - שיחה 16:37, 1 באפריל 2010 (IDT)

חסימה ליום[עריכת קוד מקור]

שלום האנציקלופדיסט, בעקבות כניסתך לארבע מלחמות עריכה (ע"פ ספירתי) הערב, לאחר שקיבלת אזהרות רבות בעבר, חסמתי אותך ליום. לא ייתכן שארבעה ערכים מרכזיים יהיו מוגנים בגלל התעקשותך. יש בוויקיפדיה דפי שיחה וצריך להשתמש בהם. איתי פ.שיחה 22:31, 3 באפריל 2010 (IDT)

למלחמות צריך שני צדדים. אני בטוח שלא טרחת לחסום את Dangling Reference, למשל, משתתף קבוע במלחמות עריכה. היה כדאי לשלם את המחיר על מנת לחשוף את הצביעות וההטייה הנהוגים בוויקיפדיה העברית בערכים הנוגעים לסכסוך עם בני דודינו, ולצדקת דרכנו. רוצה דוגמה, בבקשה: עד שעליתי על כך אתמול, בשום מקום במרחב הערכים הוויקיפדי לא מצויין שמטרת הערבים בתוקפנותם ב 48 היתה להשמידנו. זה מזכיר את מלחמות העריכה להן אני שותף, מלחמה לכאורה במעמד צד אחד, שרק הוא נדרש לשלם את מחיר המלחמה. כך גם במרחב הערכים הוויקיפדי בערכים הנוגעים לסכסוך - במלחמת 48 ישראל נלחמה על עצמאותה כאילו שישראל היתה היוזם, המשתתפת היחידה, וזו מטרת המלחמה, והרי, היוזם היו הערבים ומטרתם השמדתנו, אנחנו היינו הצד הפאסיבי בשלב ההתחלתי, הקורבן - הס מלהזכיר, וכמובן לא את העובדה שניצחנו. במלחמות אחרות, למשל שלום הגליל, איש לא טורח להסתיר את היוזם ומטרתו - סדר חדש בלבנון.
דוגמאות נוספות: יהודה ושומרון כמעט תמיד הגדה המערבית, יהודים=מהגרים, עלייה out הגירה in. האנציקלופדיסט - שיחה 07:55, 4 באפריל 2010 (IDT)
אתה שב ומוכיח שהעריכות שלך הן לא ממניעים אנציקלופדיים כמו שעלול שמך להטעות, אלא ממניעי זקפה ישראלית לאומית. הפסק להיכנס למלחמות עריכה, והטחת קלישאות בדמות "הצביעות וההטייה הנהוגים בוויקיפדיה" לא יקדמו אותך לשום מקום. אנדר-ויק07:56, 4 באפריל 2010 (IDT)
הן כבר מקדמות את הנושא אותו אני מוליך. ראה פליטים יהודים ממדינות ערב, הכנסת העובדה שכוונתם היתה להשמידנו, העלאת המודעות לעובדה שהם מהגרים זה מקרוב באו, שתפרו להם הגדרת פליטות שתתאים למידותיהם וכו' וכו' ועוד היד נטוייה, לא אלמן ישראל. האנציקלופדיסט - שיחה 08:19, 4 באפריל 2010 (IDT)
נכנס מאוזן אחת ויוצא מהשניה. בהצלחה לך. אנדר-ויק08:28, 4 באפריל 2010 (IDT)
אחיתופל נתן עצה טובה. די אנדר ואנציקלופדיסט - הסגנון של שני המשפטים לעיל מיותר. אני מציעה ששניכם תמחקו את מה שכתבתם. ממש לא נעים לקרוא Hanay שיחה המזרח הקרוב קרוב מתמיד 09:06, 4 באפריל 2010 (IDT)
אני יודע חני, אבל השימוש המקובל בביטוי הוא במובנו ההפוך. קבלתי את הצעתך. האנציקלופדיסט - שיחה 09:09, 4 באפריל 2010 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: שאלה של תמה: מלחמה דורשת שני צדדים. האנציקלופדיסט לא היה "נלחם" אם הצד השני לא היה מנהל גם "מלחמה". אז מדוע רק אחד נחסם והשני לא? אני ממש לא מבינה את הכללים בנושא זה Hanay שיחה המזרח הקרוב קרוב מתמיד 08:31, 4 באפריל 2010 (IDT)
את צודקת חני ורק לי מטיפים על פתיחת דיונים בדף שיחה או לפחות רק לי מטיפים ואח"כ חוסמים, הנלחמים נגדי (ויש שמתמקצעים בכך) הם טפלון, רבב לא דבק בהם מההתנגשויות שהם יוזמים. האנציקלופדיסט - שיחה 08:49, 4 באפריל 2010 (IDT)
חני צודקת בהחלט מבלי להכנס לכללים הנהוגים כאן משום שאיני בקיאה בהם. חוה - שיחה 08:45, 4 באפריל 2010 (IDT)
לפי מה שהבנתי, בשלושה ערכים שונים היו שלוש מלחמות עריכה נגד שלושה ויקיפדים שונים (את הרביעי לא מצאתי) סמי - שיחה 08:33, 4 באפריל 2010 (IDT)
והם מנצלים את עובדת היותי מסומן, רצים להסית את המפעילים, שמצדם לא טורחים לרדת לעומקו של עניין, משחזרים לגרסה יציבה לכאורה, שמים הגנה על הערך (וכך הצד השני משיג את יעדו המשך ההטייה והצביעות, ושכרה של הוויקיפדיה יוצא בהפסדה), ולרוב גם חוסמים אותי. האנציקלופדיסט - שיחה 08:40, 4 באפריל 2010 (IDT)
ברשותכם, אני מחכה לתשובתו של איתי פ. וחוץ מזה הגיע הזמן שתארכב את דף השיחה שלך הוא ארוך בצורה בלתי נסבלת Hanay שיחה המזרח הקרוב קרוב מתמיד 08:42, 4 באפריל 2010 (IDT)

אם זה לא ברור, אז אסביר לך. אתה נחסם ולא הם לא כי הם "טפלון", אלא כי אתה הוא זה שמתחיל במלחמות העריכה. לא נהוג לחסום את שני הצדדים כי כדי להתחיל במלחמת עריכה אין צורך בשני צדדים. די בצד אחד שמנסה לשחזר או לפעול בניגוד לרוח הדברים המשתקפת מהדיון בדף השיחה. כמו כן, אם כבר הגבתי, אני בהחלט חושב שיש לך דברים נכונים לומר ואשמח אם תוכל לעשות את זה בדרך שהיא מעט יותר מקובלת כאן. חבל שאתה נלחם בתחנות רוח, במקום לנסות לקדם את העניין שאתה תומך בו בצורה רגועה. גילגמש שיחה 09:31, 4 באפריל 2010 (IDT)

תאור המצב כפי שמשתמע מדבריך אינו מדוייק. כשאני יוזם עריכה לרוב התגובה לעריכתי היא עריכת נגד שלעיתים מלווה בפתיחת דיון בדף שיחה ולעיתים יותר קרובות מסתפקת בהערה בשורת התקציר ללא פתיחת דיון. אני מצפה שאם מאן דהוא מתנגד לעריכתי שיפתח דיון ללא עריכה נגד מיידית ונראה לאן נגיע בסופו של דיוןהאנציקלופדיסט - שיחה 09:43, 4 באפריל 2010 (IDT)
אני לא עוקב אחרי העריכות שלך ולא יודע מתי משחזרים את מה שאתה כותב. אני יודע שאני שחזרתי פעם או פעמיים את עריכתך כי היית נתון בזמנו במלחמת עריכה עם משתמשים אחדים (כל זה בלי להביע דעה על נכונות הטענה שהשמעת). אם אתה רוצה לא רק להיראות קדוש מעונה שנחסם על לא עוול בכפו, אלא יש לך עניין של ממש שמה שאתה רוצה יופיע בסופו של דבר בערך, אני מציע לך לאמץ גישה אחרת. בסופו של דבר, אם תמשיך בדרך זו, תחסם לצמיתות. זה כמובן לא איום, אלא תחזית רעה. אני מקווה שלא נגיע לכדי כך. בסך הכל, כפי שכתבתי לך בעבר, אני חושב שאתה ויקיפד מצוין. ויש לך תרומה נאה בתחומים שבהם אתה כותב. גילגמש שיחה 09:48, 4 באפריל 2010 (IDT)
אם אתה לא עוקב ולא יודע ומרחיק עדותך לניסיון אישי איתי בעבר אז מה הועלת לדיון? והבנתי שהוחלט לחשוף בפני את נשק יום הדין. האנציקלופדיסט - שיחה 09:59, 4 באפריל 2010 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: חן, אני מצטערת אבל אני לא מבינה. אם אני ערכתי משהו ובא מישהו ושינה את העריכה וכתב משהו שלדעתי לא נכון. ואני ביטלתי את עריכתו והוא בא ושיחזר את עריכתו, האם פירושו שאני התחלתי מלחמת עריכה? אם זה כך אז תמיד העריכה האחרונה גם היא היא שגויה תישאר כי הראשון שמחק נחשב במתחיל מלחמת עריכה. אני מקווה שאני טועה. כבר מזמן רציתי להבין את הנושא. כי משהו בלוגיקה של התהליך לא מובן ולא מסתדר לי במוח. מבחינתי הויקיפד שערך עריכה בנושא מסוים. ומישהו אחר חושב שהוא טעה, עליו לפנות אל העורך הראשון בדף השיחה ולנהל איתו שיחה על כך ולא לשנות את העריכה. מבחינתי עורך זה הוא שהתחיל במלחמת עריכה Hanay שיחה המזרח הקרוב קרוב מתמיד 09:49, 4 באפריל 2010 (IDT)

אנסה להסביר בצורה פשוטה. לכל דף יש שתי גרסאות "הגרסה היציבה" והגרסה ה"חדשה". הגרסה היציבה היא זאת שהיתה בו לפני השינוי. בדרך כלל מותר לשנות את הגרסה היציבה ללא דיון, אך אם השינוי מעורר התנגדות ואם לא מגיעים לעמק השווה צריך להתחיל בדיון בדף השיחה. אם מישהו סבור שדעתו נכונה ומנסה בכח לכתוב אותה בערך, תוך התעלמות מהגרסה היציבה ולא חשוב אם הוא צודק או לא הוא נתון במלחמת עריכה. במקרה זה יש לפנות לדף השיחה ומניסיוני, אם הוא צודק גישתו תתקבל על ידי הכלל. אם אין אפשרות להגיע להסכמה בדף השיחה יש בוויקיפדיה מנגנונים שיכולים לסייע לו כגון הליכה לגישור והצבעת מחלוקת. טרם ראיתי מצב שבו כל האמצעים האלה כשלו והערך נותר עם טענה מגוכחת כלשהי. גילגמש שיחה 09:53, 4 באפריל 2010 (IDT)

תופעה מגונה נוספת היא בקשת מקור לציטוט ו/או עובדה כאשר מאחורי כוונת המבקש כלל לא מסתתרת נכונות לקבל את הציטוט/עובדה אלא ליצור פיליבסטר. יש לחייב מבקש מקור להסיר התנגדותו לעובדה מסוימת לאחר שסופק המקור, כך שיהיה לו מה להפסיד אם כוונתו מראש היתה תרגילי שה"י פה"י. האנציקלופדיסט - שיחה 09:59, 4 באפריל 2010 (IDT)
אכן מדובר בתופעה מגונה, אך יש לזכור שיש מקורות שאינם אמינים. כעקרון, אפשר למצוא מקור לכל טענה, גם לכך שכדור הארץ שטוח. היות שאתה כותב לאחרונה בערכים נפיצים ובעלי פוטנציאל רב להגררות למלחמות עריכה, אני מציע שתבקש הליך של גישור אם טענה שהוספת לה מקור לא מתקבלת. נכון שמדובר לעתים בהליך ארוך, אך האלטרנטיבה היא לא באמת טובה יותר. גילגמש שיחה 10:02, 4 באפריל 2010 (IDT)
אתה מוזמן לעיין בדף השיחה של בעיית הפליטים הפלסטינים ובגרסאות הקודמות של הערך. קודם כתבתי בנושא 'מיהו פליט' על השוני בין הגדרות הפליטים של ססו"ת-אונר"א ונציבות האו"ם לפליטים. יוסריאן קר שם בחוץ ו Dangling Reference ביקשו מקור, הבאתי את המקור הרשמי מן האתרים של אונר"א והנציבות, יוסריאן וקר שם בחוץ הניחו לעניין ורק Dangling Reference המשיך לערוך אותי חזור וערוך עד שהערך נחסם, וזאת למרות שהבהרתי לו שהוא בדעת מיעוט כיוון שגם דוד שי הביע דעתו שיש מקום וחשיבות לאיזכור בערך של סוגיית 'מיהו פליט', ובלבד שלא בפסקת הפתיחה. האנציקלופדיסט - שיחה 10:11, 4 באפריל 2010 (IDT)
במקרה זה כמובן שאתה לא צריך לשחזר, אלא לפנות לעזרת המפעילים שיכריעו בכח את הדיון. (למשל יחסמו את בר הפלוגתא שלך או ינעלו את הערך). גילגמש שיחה 10:15, 4 באפריל 2010 (IDT)
Dangling Reference שחזר למרות שהיה בדעת מיעוט. האנציקלופדיסט - שיחה 10:26, 4 באפריל 2010 (IDT)
היית צריך לפנות למפעילים ולבקש את חסימתו מן הסתם. גילגמש שיחה 10:28, 4 באפריל 2010 (IDT)
למה המפעילים לא הפעילו שיקול דעתם כנגד Dangling Reference? זאת ועוד הם צ'יפרו את הצד הפרוע ושחזרו לגרסה יציבה שממשיכה להחריש את המוסר הכפול של האו"ם בבעיית הפליטים הפלסטינים. האנציקלופדיסט - שיחה 10:34, 4 באפריל 2010 (IDT)
אני לא יודע, אני לא מכיר את פרטי המקרה וזה גם פחות חשוב לעצם העניין. כנראה כי פעלת בדרך שגויה. הדרך הכוחנית היא לא כל כך טובה ברב המקרים. אני מציע שתנטוש את ויקי עד סוף היום ותראה מה תוכל לעשות כדי שעמדתך תתקבל. הרי המטרה היא כתיבה ולא מלחמה בתחנות רוח. גילגמש שיחה 10:38, 4 באפריל 2010 (IDT)


חן, אותי האנציקלופדיסט שכנע. עכשיו נשאלת השאלה למה הוא נחסם ואילו השני לא תמיהה או לחילופין למה בכלל מישהו נחסם. למה לא מעבירים את הנושא לגישור Hanay שיחה המזרח הקרוב קרוב מתמיד 10:18, 4 באפריל 2010 (IDT)
המפעילים לא מפעילים שיקול דעת (למעט מוטי), אלא בוחנים את שמותיהם של ברי הפלוגתא. האנציקלופדיסט - שיחה 10:20, 4 באפריל 2010 (IDT)
לא עקבתי אחרי הפרשה ואני לא יודע למה בדיוק נחסם אנציקלופדיסט. אני מבין מהסבר החסימה של איתי פ. שאנציקלופדיסט היה נתון במלחמות עריכה אחדות וזאת היתה הדרך היעילה ביותר להפסיק מלחמות עריכה אלה. אם את חושבת שהוא צודק, תביעי את תמיכתך בדף השיחה הרלוונטי שבו התקיים הדיון. ולגבי המפעילים - הם בהחלט מפעילים שיקול דעת סביר. עצם זה שאתה חושב ש"כולם" לא בסדר זה לבדו אומר שאתה כנראה לא צודק. מצבים שבהם "כולם" לא צודקים ורק אחד צודק הם נדירים ביותר. בנוסף, בלי קשר לדיון - דף השיחה שלך כבד מדי. תארכב אותו בבקשה. גילגמש שיחה 10:23, 4 באפריל 2010 (IDT)
אתה מוזמן לערך פרשת דיר יאסין. יוסריאן ו Dangling Reference מנהלים שם מלחמת עריכה מבלי לחשוב בכלל על דף שיחה. מישהו מהמפעילים מוטרד מכך? מה פתאום, אם האנציקלופדיסט לא שם זה לא מעניין אף אחד. האנציקלופדיסט - שיחה 11:05, 4 באפריל 2010 (IDT)
טוב, לא הייתי ליד המחשב מאז שהתחיל הדיון פה עד עכשיו. הסיבה לחסימתו של האנציקלופדיסט היא כניסה למלחמות עריכה רבות אתמול. המלחמות האלה באות לאחר אזהרות וחסימות רבות בעבר. האנציקלופדיסט צריך להבין שאם משחזרים אותו הוא צריך לפתוח דיון בדף שיחת הערך ולא המשחזר, זה אולי נראה מוזר, אולי לא הגיוני (לי זה דווקא נראה הגיוני), אבל כרגע זה הנוהל. אני מבקש מכם; אני צריך להפסיק את מלחמות העריכה האלו אתמול, מה עדיף לעשות? לחסום משתמש אחד עם עבר בעייתי ולאחר אזהרות רבות או להגן על ארבעה ערכים שיש בהם עניין ציבורי רב ורבים עלולים לרצות לערוך אותם? לא היה עניין לחסום את המתנגדים לעריכה בשל העובדה הפשוטה שהם שמרו על הגרסה היציבה. האנציקלופדיסט, מדבריך הבנתי שאינך יודע לחלוטין את כלליה של מלחמת עריכה פה, לכן אני ממליץ לך לקרוא את ויקיפדיה:מלחמת עריכה. איתי פ.שיחה 11:42, 4 באפריל 2010 (IDT)
נו והוויקיפדיה הרוויחה או הפסידה מהתערבותך? כל מטרתם של הנכנסים בי במלחמות עריכה היא שמירת הסטטוס קוו של הערכים מסמרי השיער בנטייה השמאלנית שבהם בנושא הסיכסוך. האנציקלופדיסט - שיחה 11:52, 4 באפריל 2010 (IDT)
אתה יודע עד כמה אני מעריך אותך, ועד כמה אני חושב שאתה יכול להיות תורם חשוב. אם תצא למסע צלב להגן על הוויקיפדיה מהנטייה השמאלנית, בסופו של דבר תגיע לאותו מקום רע אליו הגיעו לוחמים אחרים כאן, מימין ומשמאל. הוויקיפדיה תפסיד אז פעמיים. ראשית, היא תפסיד את עריכותיך הרבות והמועילות בנושאים שאינם פוליטיים. שנית הזירה הוויקיפדית תישאר לאנשים שדעתם שונה משלך. לכן אני מציע לך לנצל את תקופת החסימה לרגיעה ולחשבון נפש. לשוב ולכתוב עוד כמה ערכים לא פוליטיים. לאחר תקופה של כמה שבועות, לנסות ולשוב בראש נקי לוויכוח "הגדה המערבית" או "יהודה ושומרון". זה באמת באמת יכול לחכות, ותאמין לי שהמדובר, בסופו של דבר, בנושא שולי הנמצא בשולי השוליים של העשייה הוויקיפדית הראויה. אלמוג 12:02, 4 באפריל 2010 (IDT)
אינני מבין מדוע אתה חושב שערכי הסכסוך הם בשולי העשייה הראויה. אולי משום שזו הדעה הרווחת הערכים הללו נראים כפי שהם נראים, גם אם נעזוב את בעיות התוכן. מבחינה עריכתית ולשונית הם זוועה. האנציקלופדיסט - שיחה 12:26, 4 באפריל 2010 (IDT)
האנציקלופדיסט, האמן לי שמעולם לא התעסקתי כאן בנושאים פוליטיים, זה לא מעניין אותי בכלל, אבל אתה לא מצפה באמת שאני לא אחסום אותך על מלחמות העריכה האלו, כי "אתה עוזר לשרש הטיות שמאלניות בוויקיפדיה", נכון? אולי דווקא כדאי לחסום את יריביך שמפריעים לך בשמירה על ויקיפדיה? אתה מבין שזה לא הגיוני. אני בא באופן נייטרלי כי ככה אני צריך לבוא וכי כל הנושא לא מעניין אותי. איתי פ.שיחה 12:09, 4 באפריל 2010 (IDT)

כל נוהל החסימות כפי שהוצג על ידי איתי נראה לי מוזר, לא הגיוני ובניגוד לחוש צדק טבעי. אני ממש לא מסוגלת להבין איך הוא נולד Hanay שיחה המזרח הקרוב קרוב מתמיד 12:32, 4 באפריל 2010 (IDT)

איני טוען נגדך בשדה הפוליטי אלא כנגד תפקודך כמפעיל. ראה סוגיית בעיית הפליטים הפלסטינים שם היית בשלב מסויים בדעתי, ולמרות שמלאתי דרישתו של Dangling Reference ודרישת אחרים (דרישה שלא עשו קרדום לחפור בה כדרכו המגונה של Dangling Reference) למקור אמין, המשיך Dangling Reference לשחזר למרות היותו בדעת מיעוט, ובסופו של סיפור שחזרת לגרסה יציבה ושמת הגנה על הערך - מטרתו של Dangling Reference מלכתחילה. האנציקלופדיסט - שיחה 12:46, 4 באפריל 2010 (IDT)
זה לא נוהל חסימות אלא נוהל למלחמות עריכה, את לא חייבת לשמוע את זה מפי, את יכולה להסתכל בנוהל עצמו. בכל אופן, לי אישית הנוהל נראה הגיוני מאוד, אם את/ה רוצה לשנות תשיג/י רוב לשינוי. איתי פ.שיחה 12:43, 4 באפריל 2010 (IDT)
שים לב שאתה טועה, לא אני הגנתי על הערך ושחזרתי לגרסה יציבה בסוף, אלא עודדי. מכיוון שכל אחד מכם טען כלפי האחר דרכי, בטלפון שבור, לא הייתי בטוח מה כדאי לעשות ולכן עזבתי את הוויכוח. האם יש לך טענה כלפי במקרה הנוכחי? מה היית עושה במקומי? איתי פ.שיחה 12:56, 4 באפריל 2010 (IDT)

ערביי ישראל[עריכת קוד מקור]

השמר שלא להכנס שם למלחמת עריכה. האזהרות הקודמות בעינן עומדות. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!15:54, 6 באפריל 2010 (IDT)

שים לב לגרסה 14:23 שלו. הוא לא התנגד לפסקה של חזון ערביי ישראל תחת ראש פרק פוליטיקה. הוא התנגד לאזכור חזונם בפסקת הפתיחה בלבד. זו טענתו גם בדף השיחה. מן הראוי להחזיר את גרסת 14:23 של חלצי. האנציקלופדיסט - שיחה 16:06, 6 באפריל 2010 (IDT)
זה לא משנה שלא היית צריך לשחזר. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!16:09, 6 באפריל 2010 (IDT)
הוא משקר. מצהיר על התנגדות למהלך מסויים ומוחק הכל. זה כתוב במפורש בדף השיחה של הערך. האנציקלופדיסט - שיחה 16:13, 6 באפריל 2010 (IDT)
זה לא משנה שלא היית צריך לשחזר. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!16:14, 6 באפריל 2010 (IDT)
הוא משקר. האנציקלופדיסט - שיחה 16:15, 6 באפריל 2010 (IDT)
זה לא משנה שלא היית צריך לשחזר. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!16:16, 6 באפריל 2010 (IDT)
נו אז מה אתה מתכוון לעשות עכשיו? הוא לא מתנגד לגרסת 14:23 של עצמו. האנציקלופדיסט - שיחה 16:22, 6 באפריל 2010 (IDT)
אם לא תשחזר ולא תכנס למלחמות עריכה? כלום. אני מקווה בשלב מסויים לכתוב ערכים. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!16:23, 6 באפריל 2010 (IDT)

לאור הנעשה בערך האציקלופדיסט אינו אשם. קיימת שם צנזורה מצד מספר משתמשים, חלקם נמצאים כאן חודש וחצי איתן - שיחה 19:37, 6 באפריל 2010 (IDT)

זה לא משנה שלא היה צריך לשחזר. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!19:59, 6 באפריל 2010 (IDT)
ודאי שזה משנה. איתן - שיחה 20:02, 6 באפריל 2010 (IDT)
לא, זה לא. היה עליו לפנות לדף הבקשות ולבקש הגנה על הערך ולא להמשיך בפינג פונג. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!20:06, 6 באפריל 2010 (IDT)

פג'ה[עריכת קוד מקור]

האם בכוונתך לשים את אותו קטע בערכים על כל 500 ומעלה הכפרים הערביים בארץ ישראל? המידע מעניין וחשוב,אבל טעה בכתובת. עדירל - שיחה 12:55, 7 באפריל 2010 (IDT)

לא. רק במספר היישובים המצומצם המוזכרים באסמכתא. האנציקלופדיסט - שיחה 12:59, 7 באפריל 2010 (IDT)

שיחה:ואדי פוכין[עריכת קוד מקור]

הפסק את התקיפות האישיות שם. איתי פ.שיחה 11:46, 9 באפריל 2010 (IDT)

מה אומרת חוקת הוויקיפדיה על עריכה שלא בשליחות העורך אלא בשליחות ארגון? זו הסוגייה האמיתית שמן הראוי שתטריד אותך. אני מצביע על פגיעה בערכי הוויקיפדיה ואתה מכנה זאת תקיפה אישית. האנציקלופדיסט - שיחה 11:55, 9 באפריל 2010 (IDT)
אני מבין שאתה מצביע על פגיעה בערכי ויקיפדיה, על כך מצביע כל אחד הנמצא במלחמת עריכה עם אחר. ואף על פי כן, שמור על ויקיפדיה בלי להשתמש בתקיפות אישיות. איתי פ.שיחה 11:56, 9 באפריל 2010 (IDT)
הוא מתייחס לעצמו בלשון רבים, זה אומר דרשני. אני מבקש לרדת לחקר האמת. האנציקלופדיסט - שיחה 11:58, 9 באפריל 2010 (IDT)
התנצלות, אבל באמת שזה לא מעניין אותי ואני לא מבין למה זה מעניין אותך. איתי פ.שיחה 12:02, 9 באפריל 2010 (IDT)
הוא נשלח להפיץ את מרכולתו של אחד מארגוני השמאל הרדיקלי, משנה הרסנית שתכליתה שמדינת היהודים תחדל מלהתקיים. ויקיפדיה איננה פלטפורמה לחתרנות תחת אושיות המדינה ועליה לחסום נסיונות לתפוס עליה טרמפ. האנציקלופדיסט - שיחה 12:08, 9 באפריל 2010 (IDT)
זו טענה מעניינת הבעיה היא שאין לה הרבה ביסוס ומבחינתי היא גם לא רלבנטית. אם שלח אותו בן לאדן, כהנא או הוא עצמו, בכל אופן הוא כרגע בפיקוח מצד משתמשים אחרים כמו כל אחד אחר פה, כך שאין מקום לתקיפות. איתי פ.שיחה 12:15, 9 באפריל 2010 (IDT)
אולי מבחינתך היא לא רלונטית אבל חושבני שמבחינת הוויקיפדיה היא מאוד רלונטית, ואבקש להביאה לידיעת הפורום המתאים. האנציקלופדיסט - שיחה 12:25, 9 באפריל 2010 (IDT)
משתמש פה נמדד לפי תרומותיו ולא לפי מי שלח אותו, ולכן זה לא אמור להיות עקרוני. איתי פ.שיחה 17:25, 9 באפריל 2010 (IDT)
מדובר בנציגם של כוחות אופל דמוניים בעלי יכולות מיתיות שיש להשאיר את הטיפול בהם לכוחות המיוחדים של משטרת בטחון הפנים הוויקיפדית. האנציקלופדיסט - שיחה 17:32, 9 באפריל 2010 (IDT)
אני פשוט רוצה לברר - אתה רציני עם המשפט האחרון? זהר דרוקמן - Talk to me Goose!17:44, 9 באפריל 2010 (IDT)
קראתי יותר מדי ספורת בדיונית לאחרונה. האנציקלופדיסט - שיחה 17:46, 9 באפריל 2010 (IDT)
אנצי', לא כולם מכירים את חוש ה"חומור" (בהונגרית) שלך. קריצה, חוה - שיחה 17:55, 9 באפריל 2010 (IDT)
חוה את בטח יודעת. האם זה נכון ש'הכוחות המיוחדים' קיימים? האנציקלופדיסט - שיחה 17:58, 9 באפריל 2010 (IDT)
כנראה שכן, תראה מה קורה מסביבנו:-), חוה - שיחה 18:00, 9 באפריל 2010 (IDT)
ידעתי שיש את מי לשאול. תודה. מי יתן והכח יהיה אתנו. האנציקלופדיסט - שיחה 18:03, 9 באפריל 2010 (IDT)

הסכסוך הישראלי-פלסטיני[עריכת קוד מקור]

שחזרתי לגרסה יציבה, אל תיכנס שם למלחמת עריכה אלא דון עם יוסאריאן בשיחה. איתי פ.שיחה 21:02, 10 באפריל 2010 (IDT)

אתה עושה זאת שוב... איתי פ.שיחה 21:34, 10 באפריל 2010 (IDT)
כפי ששמת לב, היה באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות בוויקיפדיה ונחשבות להשחתה, וכך גם העריכה שביצעת. פעולותיך בוטלו, כך ששום נזק לא נגרם, אולם בעקבות זאת, הוחלט לחסום אותך.
הסיבה לחסימתך היא: הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

*אם יהיו מקרים של השחתה חוזרת מצדך, אנחנו עשויים לפנות בתלונה לספק האינטרנט שלך.
*מעשיך עלולים להוות עבירה פלילית. עליך לדעת כי נשקול פנייה לרשויות החוק אם ההשחתה תימשך.

חסמתי אותך ואת בר-הפלוגתא שלך לשלושה ימים. כשתחזרו, תוכלו להמשיך לדון בדף השיחה. ולא, הפסקה שפתחת בדף השיחה אינה נחשבת כפתיחת דיון שכן לאחר שפתחת אותה המשכת במלחמת העריכה. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 21:51, 10 באפריל 2010 (IDT)
העיקר שגם חסמת את בובת הקש. בבניין ציון ננוחם. האנציקלופדיסט - [[שיחת

משתמש:האנציקלופדיסט|שיחה]] 21:59, 10 באפריל 2010 (IDT)

לא רק שנחסמתי לשבעה ולא לשלושה, בר הפלוגתא, Dangling Reference, ממשיך לערוך. האמינות פה זה משהו. האנציקלופדיסט - שיחה 15:19, 11 באפריל 2010 (IDT)

האם הכפר חרב במלחמת השמד שנכפתה עלינו או שלא?[עריכת קוד מקור]

משתמש:Uri R ערך את הכותרת הנ"ל שניסחתי בשיחה:בית דג'אן. אם הפורע הנ"ל יעמוד במריו ובהתנהגותו הנלוזה ולא יפעל להשבת הכותרת בניסוחה המקורי אל יתפלא מתג מחיר גבוה שאשית על פעולותיו בוויקיפדיה ויהלום בחומרתו את הדרדרותו המוסרית. האנציקלופדיסט - שיחה 07:32, 11 באפריל 2010 (IDT)

אני מבין שאתה רוצה להיחסם ליותר זמן, אני טועה? אם כן אז כדאי שלא תקרא למשתמשים "פורעים", ואני עדיין מנסה לפרש את הסיפא של דבריך לא בצורת איום ישיר, אשמח אם תעזור לי. איתי פ.שיחה 07:36, 11 באפריל 2010 (IDT)
כאסקופה הנדרסת הייתי. כל אחד מרשה לעצמו לרמוס את זכויותי הלגיטימיות. זו בסך הכל קריאת נואשת לעזרת המפעילים לשמירה על זכויות המיעוט הנדרסות ברגל גסה על ידי ויקיפדים המנצלים את הרחקתי לאינוס עריכותי בדף שיחה ולא רק. ההבדל ביני לבינם הוא שאני מדבר והם עושים בשטח ללא תגובה ציונית הולמת מצד המפעילים.האנציקלופדיסט - שיחה 07:48, 11 באפריל 2010 (IDT)
אם אתה חושב שמישהו עושה לך עוול אתה מוזמן להתלונן על כך בסיום חסימתך, בינתיים אל תאיים. לא ראיתי את ההתנפלות שאתה מדבר עליה על עריכותיך לכבוד חסימתך, אבל אם כן אז אני יכול רק לומר לך שזה אחד החסרונות בלהיות חסום. ואני מצטער אם תגובתי אינה מספיק ציונית בשבילך. איתי פ.שיחה 07:56, 11 באפריל 2010 (IDT)
איתי אתה בה בחשבון בגלל מילים. אלה שעוברים במעשיהם על כל דיבר ויקיפדי אפשרי זוכים לחסינותך. האנציקלופדיסט - שיחה 15:22, 11 באפריל 2010 (IDT)
אני לא חושב שאורי היה צריך לשנות את דבריך בדף השיחה אבל אני גם לא חושב שהתגובה שלך הייתה נורמלית ושבכלל שווה לעשות מדבר כזה עניין. איתי פ.שיחה 15:35, 11 באפריל 2010 (IDT)
התגובות שלי קיצוניות כי איני זוכה להגנת המפעילים. כמו במקרה דנן. האנציקלופדיסט - שיחה 15:44, 11 באפריל 2010 (IDT)
אתה חושב שיש למישהו עניין נגדך? תן סיבה. אתה לא מפנים את הכללים הנוגעים למלחמות עריכה כאן וזו הסיבה שאתה נחסם חדשות לבקרים. אתה צריך להבין שגם אם אתה חושב שאתה צודק במאה אחוז אתה צריך להיצמד לנהלים. איתי פ.שיחה 15:46, 11 באפריל 2010 (IDT)
אתה ראית מלחמת עריכה ביני לבין הטיפוס הזה? הוא משתולל ואתה מתעסק איתי. האנציקלופדיסט - שיחה 15:49, 11 באפריל 2010 (IDT)

אזהרה[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה,

בשלב זה אני מבליג על כל הרפש המילולי ששפכת עלי בחטיבת הדיון הקודמת ללא כל סיבה מוצדקת. יחד עם זאת, שיניתי את הכותרת שבחרת לתת לדיון מכיוון שהיא פולמוסית ופוליטית עד מאוד. את הדיון ניתן לקיים גם תחת כותרת נייטרלית ולא פוליטית, בהתאם למקובל בעברית: "מלחמת העצמאות". התעקשותך בעניין זה עלולה לגרום לבקשתי את חסימתך.

יום טוב ואנא התרכז בעיקר - הבהרת מהות השאלה הלא ברורה ששאלת בחטיבת דיון זו, על מנת שניתן יהיה לענות לך. בברכה, אורי שיחה 22:13, 13 באפריל 2010 (IDT)

שלום אתה המכנה עצמך "האנציקלופדיסט". גם בשיחה:הסכסוך הישראלי-פלסטיני פתחת דיון עם כותרת מתלהמת שכלל לא קשורה לנושא הדיון. אנא נסה לנסח כותרות שהולמות את הנושא שבדיון, אם אפשר גם כאלה שהן לא ססמאות פוליטיות, תודה. יוסאריאןשיחהערביי הרצליה כבר לא כועסים 22:42, 13 באפריל 2010 (IDT)
גם שם זכותי לעשות שימוש במשפט הפתיחה של הערך מלחמת העצמאות. תודה, וסליחה שניצחנו. האנציקלופדיסט - שיחה 22:44, 13 באפריל 2010 (IDT)

אזהרה אחרונה מצידי[עריכת קוד מקור]

אני אעשה את זה פשוט וקצר. בלי פרובוקציות, בלי מלחמות עריכה. אין לי כוונה לדון עמך בנושא כדי שתבזבז לי את הזמן בתרגילי השהייה. כפי שבטח הבנת, אזהרה אחרונה מצידי אין משמעותה שאני אתייאש אלא שאתה תחסם לתקופה ארוכה. אם ברצונך לערער על אזהרה זו אנא עשה זאת בדף הברורים. שלום, תודה. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 22:54, 13 באפריל 2010 (IDT)

משתמש אורי חוזר ועורך כותרת שלי בדף השיחה שנלקחה מהשורה הראשונה בערך מלחמת העצמאות לפני שיוסאריאן מחק אותה לפני כמה דקות. האנציקלופדיסט - שיחה 23:09, 13 באפריל 2010 (IDT)
אני יודע. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 23:22, 13 באפריל 2010 (IDT)
ההתלהמות שלך בכאן מתקרבת מאוד בעיני להגדרתו של תומר. לא אתפלא אם יש מי שיחשוב אף שהיא תואמת לאזהרתו. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!11:21, 14 באפריל 2010 (IDT)
אם כוונתך לכותרת הרי היא בהחלט הולמת את תוכן הכתוב תחתיה ולכן איננה בגדר התלהמות/פרובוקציה, וכמובן איננה יצירה אישית שלי אלא נלקחה מפיהם של נציגנו באו"ם, אבא אבן, ושל מזכיר הליגה הערבית, להבדיל. האנציקלופדיסט - שיחה 11:47, 14 באפריל 2010 (IDT)
לא, כוונתי לדברים שכתבת. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!11:50, 14 באפריל 2010 (IDT)
דברי לא שונים בחומרתם מהנסיונות תדיר להסית כנגדי את המפעילים כניסיון דלמטה. מרחב ערכי הסכסוך הוא איזור מלחמה וכל הצדדים מכוונים נמוך. אין לשים צלב על על מי שנוח לשים מכיוון שאין לו גייסות. האנציקלופדיסט - שיחה 12:22, 14 באפריל 2010 (IDT)
רק לפרוטוקול - את השורה הראשונה של הערך, עליה מסתמך משתמש:האנציקלופדיסט (זאת, אגב, למרות ראיות ברורות לכך שאנציקלופדיות לא עומדת בראש מעייניו, וספק אם אף בזנבם) כראיה, כתב הוא עצמו לפני ימים ספורים. אני רק החזרתי את מצב העניינים לגרסא היציבה, כיוון שהתנגדתי לניסוח. יוסאריאןשיחהערביי הרצליה כבר לא כועסים 11:56, 14 באפריל 2010 (IDT)
גם לי יש רק לפרוטוקול. את הניסוח הזה הכנסתי לכמה וכמה ערכים ואז משתמש מוטי פתח על כך דיון בשיחה:היסטוריה של הסכסוך הישראלי-פלסטיני והעיר: "המשפט נהדר, אבל הוא הוכנס, בצירוף ההערה הצמודה, לפחות לשלושה ערכים. באחד (מלחמת העצמאות) הוא הושאר", וקבלתי את דין התנועה. כלומר, היה דיון, מוטי, יורי, ועוזי ו., ואנכי הקטן באלפי מנשה, חייבנו לחלוטין את המשפט. עדירל היה שם לשון מאזניים ובדיון הנוכחי בשיחה:מלחמת העצמאות מצדיק את המשפט בפתיח. לא היתה כל ניסיון למלחמת עריכה כפי שיוסריאן מנסה להסית אותך כנגדי. האנציקלופדיסט - שיחה 12:16, 14 באפריל 2010 (IDT)
1. המשך - עדירל העביר ביקורת על המשפט וטען שיש לכתוב פסקה מעמיקה יותר. גילגמש, אנוכי, דניאל ב. ונפטון תמכנו בעמדתו.
2. לא טענתי שפעלת בניגוד לכללים (במקרה זה), מכיוון שהבאת את המשםט כמעין ראיה ניצחת למשהו - הבהרתי שאתה כתבת אותו לא מזמן. יוסאריאןשיחהערביי הרצליה כבר לא כועסים 12:30, 14 באפריל 2010 (IDT)
הוא שטענתי: עדירל היה לשון המאזניים וכעת תומך בעמדתי בזו הלשון: "אני מציע לעיין בספר של אילן פפה ואבי שליים המציגים את שני הצדדים לויכוח כאן ובהתאם להוסיף לפתיח את העובדה שהערבים הצהירו על כוונתם לחסל את המדינה ויושביה. הפתיח אכן אנמי מדי בצורתו הנוכחית ואינו מבהיר את האוירה של אין ברירה ומלחמה על הכל, שכנראה שררה אז. ראוי גם שיהיה פרק על מטרות הצדדים במלחמה ובו יידונו טענות הצדדים לגבי כוונות והצהרות הערבים". לעניין המשפט: המשפט אינו יצירה אישית שלי אלא נלקח מפיהם של נציגנו באו"ם, אבא אבן, ושל מזכיר הליגה הערבית, להבדיל, ולכן הוא ראיה ניצחת. האנציקלופדיסט - שיחה 12:36, 14 באפריל 2010 (IDT)

חיכיתי לראות אותך באזכרה[עריכת קוד מקור]

לקהילת בוצ'אץ' בבית העלמין בחולון. מוטי - שיחה 00:00, 14 באפריל 2010 (IDT)

כמו תמיד אף אחד לא טרח להזמין את אמי ואת סבתי (בעודה בחיים) וגם לא את אח סבי. האנציקלופדיסט - שיחה 00:03, 14 באפריל 2010 (IDT)
כנראה ששמעון היבש לא יודע כתובות/טלפונים שלהם וכנראה שגם אנדרמן לא ידע. מסד הנתונים של הארגון די לוקה בחסר. שלח לי במייל ואעביר אליו (אני פוגש אותו בתחילת השבוע) מוטי - שיחה 00:08, 14 באפריל 2010 (IDT)

אני נחסם משמע אני קיים[עריכת קוד מקור]

  • 10:05, 19 באפריל 2010 תומר א. (שיחה | תרומות) חסם את האנציקלופדיסט (שיחה | תרומות) למשך 7 days (יצירת חשבונות נחסמה)
  • 08:27, 18 באפריל 2010 עידו (שיחה | תרומות) חסם את האנציקלופדיסט (שיחה | תרומות) למשך יום (יצירת חשבונות נחסמה) ‏ (הפרת כללי התנהגות וגו')
  • 17:13, 11 באפריל 2010 תומר א. (שיחה | תרומות) שינה את הגדרות החסימה של האנציקלופדיסט (שיחה | תרומות) עם זמן פקיעה של 2010-04-13T18:50:18Z (יצירת חשבונות נחסמה) ‏ (מלחמת עריכה)
  • 21:50, 10 באפריל 2010 תומר א. (שיחה | תרומות) חסם את האנציקלופדיסט (שיחה | תרומות) למשך שבוע (יצירת חשבונות נחסמה) ‏ (מלחמת עריכה)
  • 22:31, 3 באפריל 2010 איתי פרץ (שיחה | תרומות) חסם את האנציקלופדיסט (שיחה | תרומות) למשך יום (יצירת חשבונות נחסמה) ‏ (נכנס ל-4 מלחמות עריכה הערב לאחר אזהרות רבות בעבר)
  • 19:37, 3 במרץ 2010 Havelock (שיחה | תרומות) שינה את הגדרות החסימה של האנציקלופדיסט (שיחה | תרומות) עם זמן פקיעה של שבוע (יצירת חשבונות נחסמה, עריכת דף השיחה האישי נחסמה) ‏ (באישור דוד)
  • 16:56, 3 במרץ 2010 Havelock (שיחה | תרומות) שינה את הגדרות החסימה של האנציקלופדיסט (שיחה | תרומות) עם זמן פקיעה של יום (יצירת חשבונות נחסמה, עריכת דף השיחה האישי נחסמה) ‏ (מלחמת עריכה - עד לאישור בירוקרט)
  • 16:18, 3 במרץ 2010 Odedee (שיחה | תרומות) שינה את הגדרות החסימה של האנציקלופדיסט (שיחה | תרומות) עם זמן פקיעה של שבוע (יצירת חשבונות נחסמה, עריכת דף השיחה האישי נחסמה) ‏ (מלחמת עריכה)
  • 16:06, 3 במרץ 2010 Havelock (שיחה | תרומות) חסם את האנציקלופדיסט (שיחה | תרומות) למשך יום (יצירת חשבונות נחסמה) ‏ (מלחמת עריכה)
  • 20:13, 3 בפברואר 2010 דוד שי (שיחה | תרומות) שינה את הגדרות החסימה של האנציקלופדיסט (שיחה | תרומות) עם זמן פקיעה של שבוע (יצירת חשבונות נחסמה) ‏ (הסבר בדף השיחה של המשתמש)
  • 19:54, 3 בפברואר 2010 Havelock (שיחה | תרומות) חסם את האנציקלופדיסט (שיחה | תרומות) למשך יום (יצירת חשבונות נחסמה) ‏ (מלחמת עריכה)
  • 20:54, 31 בינואר 2010 Havelock (שיחה | תרומות) חסם את האנציקלופדיסט (שיחה | תרומות) למשך יום (יצירת חשבונות נחסמה) ‏ (מלחמת עריכה)
  • 13:33, 27 בינואר 2010 Odedee (שיחה | תרומות) חסם את האנציקלופדיסט (שיחה | תרומות) למשך יום (יצירת חשבונות נחסמה) ‏ (חוזר ונכנס למלחמות עריכה)
  • 18:22, 26 במאי 2009 סקרלט (שיחה | תרומות) חסם את האנציקלופדיסט (שיחה | תרומות) למשך יום (יצירת חשבונות נחסמה) ‏ (נכנס למלחמות עריכה)

בבקשה[עריכת קוד מקור]

אל תערוך את השינוי בפיסקת הפתיחה של "מלחמת העצמאות" ללא הסכמה בדף השיחה. אלמוג 07:07, 15 באפריל 2010 (IDT)

אתה איש יקר[עריכת קוד מקור]

זו מלחמה קשה מאוד וכמעט אבודה. ולמרות הכל, אם לא אתה ומעטים שכמוך הייתי בטוח שכל הערכים כאן מתורגמים מויקיפדיה הערבית. קוקמבר - שיחה 09:16, 16 באפריל 2010 (IDT)

תודה. גם אתה בין המעטים הזוקפים את קומתנו, חושפים את האמת של היהודים שרבים המתאמצים לקבור אותה. כוחנו באחדותנו. האנציקלופדיסט - שיחה 10:02, 16 באפריל 2010 (IDT)

כאן שחזרו אותך לראשונה[עריכת קוד מקור]

שלום האנציקלופדיסט/ארכיון 2,

כפי ששמת לב, עריכה שביצעת בוטלה על ידי אחד המשתמשים באתר. למרות זאת, חזרת וביצעת אותה עריכה פעם נוספת.
חזרה על עריכות שבוטלו בהנמקה, ללא דיון בדף שיחה, אינה מקובלת ואסורה בוויקיפדיה.

לחצו כדי להקטין חזרה

אז, מה מותר ורצוי לעשות? הנה הסבר קצר: (בתמונה‏: ההתנהלות האידיאלית)

לתשומת ליבך: עריכות חוזרות ונשנות של עריכות ששוחזרו, ללא דיון, עשויות להוביל לחסימה.

תודה, ובתקווה שיושגו הסכמות רחבות, אנדר-ויק08:20, 18 באפריל 2010 (IDT)

נחסמת[עריכת קוד מקור]

בעקבות דבריך פה חסמתי אותך ליום. נוכח הופעותיך התכופות ביומן החסימות לאחרונה, נראה לי שזה המינימום ההכרחי. עידושיחה 08:29, 18 באפריל 2010 (IDT)

אודה לך אם תחסום את אנדרויק על מלחמת העריכה בה השתתף. שים לב שהוא מחק אזהרתי מדף השיחה שלו, וזה אסור לפי הבנתי. האנציקלופדיסט - שיחה 08:32, 18 באפריל 2010 (IDT)

מיהו פליט[עריכת קוד מקור]

ערך מורחב – פליט

על פי הגדרת UNHCHR - נציבות האו"ם לפליטים (עמוד 11 קובץ PDF ), לפליט יחשב מי, [1]

"שיש חשש סביר כי יירדף בשל גזעו, דתו, נתינותו, השתייכותו לקבוצה חברתית מסוימת או עמדתו הפוליטית; אדם המצוי מחוץ למדינת נתינוּתוֹ או מגוריו הקבועים ושאינו יכול או אינו מוכן, בשל חשש זה, לחסות באותה מדינה או לשוב אליה".

הנציבות קובעת שאדם יאבד את מעמדו כ"פליט", אם

"חזר מרצונו לחסוֹת במדינת נתינותו; או, משאיבד את נתינותו, חזר ורכש אותה מרצונו; או שרכש נתינות חדשה, והוא נהנה מהגנת מדינת הנתינוּת החדשה שלו; או... שאינו יכול עוד, מרגע שהנסיבות שבגינן הוכר כפליט חדלו מלהתקיים, להתמיד בסירובו לחסוֹת במדינת נתינוּתו".

להבדיל מההגדרה הרגילה לפליט, במקרה של הפליטים מקרב ערביי ארץ ישראל, נקטה אונר"א, זרוע האו"ם לטיפול בפליטים מקרב ערביי ארץ ישראל, אמת מידה שונה ותחמה את את חלון הזמן להגדרת הפליט:

פליטי פלסטין הם אנשים אשר מקום מגוריהם הרגיל, מיוני 1946 עד מאי 1948, היה פלסטין, ואשר איבדו הן את בתיהם הן את מקור מחייתם כתוצאה מן הסכסוך הישראלי-ערבי ב-1948.

הבדלים:

1. לוח הזמנים ומקום המגורים בגינו זכאי מאן דהוא להקרא פליט. בהגדרת הנציבות פליט הוא מי שאינו יכול לחזור למקום מגוריו הטבעי והקבוע הקודם. בהגדרת אונר"א פליט הוא מי שמקום מגוריו הרגיל מ 46 ועד 48 היה פלסטין. תיחום הזמן לשנתיים נועד לעקוף את ההגדרה של הנציבות וליצור הגדרה יחידאית לזרם האדיר של מהגרי עבודה ערבים מרחבי המזה"ת שנכנס לארץ בשנים הללו ולא היו יכולים להחשב פליטים ע"פ הגדרת הנציבות כי ארץ ישראל לא היתה מקום מגוריהם הטבעי והקבוע. בו בזמן שאפשרו את הזרם האדיר של מהגרי עבודה ערבים, סגרו הבריטים את שערי הארץ בפני העלייה היהודית של שארית הפליטה, ובכך יצרו רוב ערבי של שני שליש מול שליש יהודי, בין הירדן לים, ב 1948 - טיעון ערבי בסיסי בנסיונם לקעקע את הלגיטימיות של תוכנית החלוקה. לעומת זאת הפליטים היהודים ממדינות ערב ענו להגדרה של הנציבות, מכיוון שמדינות ערב היו ביתם הטבעי הקודם מאז אלפי שנים, עד שגורשו, ולא זה מקרוב באו כמו מהגרי העבודה הערבים בשנתיים שלפני מלחמת העצמאות.

2. הנציבות מגבילה את הזכות להקרא פליט לאדם שנותר חסר אזרחות. ומכיוון שישנה אוכלוסיה נרחבת של פליטים מקרב ערביי ארץ ישראל אשר קבלו אזרחות במדינה מוכרת (כמיליון בירדן) הם אינם זכאים (לפי החוק הבינלאומי ואמנת הפליטים) להיקרא פליטים. ההגדרה של אונר"א אינה מבדילה בין פליט חסר אזרחות לבין פליט שזכה לאזרחות - כולם פליטים עד עצם היום הזה.

3. תכליתה של הנציבות היא שילוב הפליטים במדינות בהן הם שוהים, תכלית אליה התנגדו מדינות ערב. מבחינה זאת, אונר"א (שהוקמה בלחץ מדינות ערב) אכן הוקמה שלא במטרה ליישב את הפליטים באורח קבע במדינות אליהן הגיעו.


הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

  1. ^ התרגום נלקח ממאמרה של ארלין קושנר 'בעיית הפליטים של האו"ם'

אונר"א[עריכת קוד מקור]

שלום האנציקלופדיסט/ארכיון 2,

כפי ששמת לב, עריכה שביצעת בוטלה על ידי אחד המשתמשים באתר. למרות זאת, חזרת וביצעת אותה עריכה פעם נוספת.
חזרה על עריכות שבוטלו בהנמקה, ללא דיון בדף שיחה, אינה מקובלת ואסורה בוויקיפדיה.

לחצו כדי להקטין חזרה

אז, מה מותר ורצוי לעשות? הנה הסבר קצר: (בתמונה‏: ההתנהלות האידיאלית)

לתשומת ליבך: עריכות חוזרות ונשנות של עריכות ששוחזרו, ללא דיון, עשויות להוביל לחסימה.

תודה, ובתקווה שיושגו הסכמות רחבות,

רק השתחררת מחסימה וכבר שחזרת ערך שנוי במחלוקת לגרסה לה יש מתנגדים והדבר ידוע לכל. פעמיים. פעמיים שוחזרת בידי משתמשים שונים. לתשומת לבך, אורי שיחה 09:33, 19 באפריל 2010 (IDT)

תמשיך לעשות מה שאתה יודע הכי טוב, להלשין. האנציקלופדיסט - שיחה 09:36, 19 באפריל 2010 (IDT)
טעית כהרגלך. אני יותר טוב בהעתקת מסמכים. אורי שיחה 09:43, 19 באפריל 2010 (IDT)
השנאה היא יועץ רע. האנציקלופדיסט - שיחה 09:45, 19 באפריל 2010 (IDT)
ומי כמוך יודע זאת. אורי שיחה 09:46, 19 באפריל 2010 (IDT)
רבותיי, אני דורש (לא מבקש) להקפיד על ויקיפדיה:כללי התנהגות בין חברי הקהילה כל עוד אתם מבקשים לכתוב פה. לגופו של ערך - חסמתי אותו לכתיבה על בסיס גרסה יציבה. תגיעו להסכמות בדף שיחה ותבקשו בוק:במ שישחררו את הערך. ‏DGtal09:49, 19 באפריל 2010 (IDT)
תראה מה הוא כתב עלי: "עכשיו אני רואה מהיכן באה ה"אזהרה" המטופשת הזו: שיחת משתמש:Yairt01#האורי הזה קוץ רציני אל תרא ואל תחת ממנו עליה נחסם זה המכנה עצמו האנציקלופדיסט (שיחה | תרומות | מחוקות | חסימה | יומן חסימות | WS). כמו שנאמר: ארבעה לא יורו דעת, רפה השכל, שפל הרוח, שמוסרו מתגולל בביבים ועובד עבודה זרה. על כן "הנער" מסרב ל"התחנך", למרות איומים בגביית "תג מחיר" ויישום אנפנטילי שלה". אורי שיחה 14:13, 18 באפריל 2010 (IDT) האנציקלופדיסט - שיחה 09:54, 19 באפריל 2010 (IDT)

פרובוקציה[עריכת קוד מקור]

מילה שלי זאת מילה. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 10:06, 19 באפריל 2010 (IDT)

גבר, גבר. האנציקלופדיסט - שיחה 10:31, 19 באפריל 2010 (IDT)

פרנהוף מבוצ'אץ' העניק למדינת ישראל את שמה[עריכת קוד מקור]

יצחק פרנהוף
יצחק פרנהוף

מי שטבע את המונח "מדינת ישראל", המציאו מעיקרו, היה הסופר איצי יצחק פרנהוף, בן בוצ'אץ'. פרנהוף פרסם בשנת 1896 בעברית את האוטופיה "שני דמיונות". באוטופיה התכתב פרנהוף עם "מדינת היהודים" של הרצל, שראה אור מוקדם יותר באותה השנה, ותרגם את המונח Judenstaat, שעד אז וגם לאחר מכן נתרגם "מדינת היהודים", ל"מדינת ישראל". בנוסף חזה שהדגל הלאומי יהיה "דגל מרוקם מגן דוד", השפה עברית, ההמנון "התקווה", ואף שיבץ בין ארבעת דפי האוטופיה בתים מתוך השיר. את המיניסטרים במדינה לעתיד לבוא כינה "שרים". לימים, לקראת הכרזת העצמאות, הלכה ונשתכחה נחשוניותו של פרנהוף עד כדי ייחוס, 'מדינת ישראל', לבן-גוריון.

ב 48 מדינות ערב וערביי ארץ ישראל כפו עלינו מלחמת שמד. מדוע לכבס את העובדה הזו?[עריכת קוד מקור]

מלחמת העצמאות הייתה המלחמה על קיומה ועצמאותה של מדינת ישראל, מדינה שקימומה עוגן בתוכנית החלוקה של עצרת האומות המאוחדות, אל מול הכוונה[1]
המוצהרת של מדינות ערב וערביי ארץ ישראל להשמידה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

  1. ^ "מבוקשם הוא, ואין הם מסתירים אותו, להשמיד בחרב את מדינת-ישראל, שעצרת האו"ם המליצה על הקמתה", אבא אבן, בנאום באו"ם, 13 ביולי 1948. מתוך 'דבר אל העמים', עם עובד, 1959, ע"מ 15-21.
    "זו תהיה מלחמת שמד וטבח שיזכר לדורות...בדומה לשחיטות המונגולים ומסעי הצלב", עזאם פחה, מזכיר כללי של הליגה הערבית, במסיבת עיתונאים בקהיר, 15 במאי 1948, ניו יורק טיימס, 16 במאי 1948.

ועדת המעקב של ערביי ישראל דורשת את ביטול הגדרתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית[עריכת קוד מקור]

במסמך 'החזון העתידי' של ערביי ישראל שפרסמה ועדת המעקב נכללת "...דרישה לביטול הגדרתה של המדינה כיהודית ולכינון משטר המבוסס על 'דמוקרטיה הסדרית' המאפשר לערביי ישראל להטיל וטו על החלטות לאומיות. כך, מקווים מחברי המסמך, ניתן יהיה להבטיח את הזכויות הלאומיות ההיסטוריות, האזרחיות, האינדיבידואליות והקולקטיביות של המיעוט הערבי"[1] .

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

בקשה[עריכת קוד מקור]

היי, אתה בטח יודע שלא מקובל למחוק אזהרות מדף השיחה. אם אתה רוצה, תארכב. אליסףשיחה15:44, 21 באפריל 2010 (IDT)

אני לא היחיד שמוחק גם אורי. ר מחק מהדף שלו הודעת אזהרה שהצבתי שם. האנציקלופדיסט - שיחה 17:33, 21 באפריל 2010 (IDT)
מה זה משנה? אם הוא מוחק שלא בצדק, תתלונן עליו, זה לא סיבה. אליסףשיחה17:34, 21 באפריל 2010 (IDT)
הוא מציב אזהרות אצלי אני מציב אזהרות אצלו. הוא מוחק אני מוחק. מישהו בדק את כשרות האזהרות שלו? מה אתה בודק לי בציציות? האנציקלופדיסט - שיחה 17:44, 21 באפריל 2010 (IDT)
אני לא בודק אצלך בציציות, אם ההתנהגות שלו לא ראויה, אז תתלונן עליו ברגע שתיגמר החסימה שלך, אבל לא כך מנתהגים. אליסףשיחה17:46, 21 באפריל 2010 (IDT)
טוב אז אני ילד רע. האנציקלופדיסט - שיחה 17:48, 21 באפריל 2010 (IDT)
תגיד החונטה הסמאלאנית שלחה אותך להתנכל לי? אז דרכך אליהם שהם זן הולך ונכחד, העתיד הוא לנו אדוני הארץ. האנציקלופדיסט - שיחה 17:53, 21 באפריל 2010 (IDT)
אף אחד לא שלח אותי, על מה אתה רב? על איזה אזהרה מלפני חודשיים? אם אחרים מחקו שלא בצדק הודעות, תתלונן אליהם. אליסףשיחה17:58, 21 באפריל 2010 (IDT)
ידעתי שתזדהה עם דברי. אם זה כל כך בטל בשישים מדוע נטפלת לזה? אתה יכול לגשת ולהוסיף את קולך להצעתי למשפט הפתיחה בערך מלחמת העמצמאות או להוסיף את דרישתה של ועדת המעקב לביטולה של מדינת ישראל כמדינה יהודית בפתיח של הערך אודות ועדת המעקב או את סעיף 'מיהו פליט' בערך בעיית הפליטים הפלסטינים ובערך אונר"א. האנציקלופדיסט - שיחה 18:17, 21 באפריל 2010 (IDT)

"גם אורי. ר מחק מהדף שלו הודעת אזהרה שהצבתי שם. האנציקלופדיסט - שיחה 17:33, 21 באפריל 2010 (IDT)" - ??? - שקר וכזב. אורי שיחה 19:20, 21 באפריל 2010 (IDT)

שאמרתי זן הולך ונכחד התכוונתי אליך ואל זה שעושה פוצי מוצי לערביי הרצליה. מציע לך לפרוש כבר עכשיו למדינת תל אביב ולהמשיך שם להיות לא נחמד נוקם ונוטר. האנציקלופדיסט - שיחה 19:26, 21 באפריל 2010 (IDT)
אני מציע שהדיון כאן יחזור להיות תרבותי ומהר, לפני שיחסמו הצדדים המעורבים. yanshoofשיחהמיזמון ערכים שאינם במעקב יצא לדרך! 19:28, 21 באפריל 2010 (IDT)
מכיוון שהמשתמש נחסם בעקבות הפרת כללי ההתנהגות (על רקע של מלחמות עריכה), ומכיוון שבחר לנצל את אפשרות העריכה היחידה שנותרה לו - לערוך את דף השיחה - כדי להכנס לעוד מלחמות עריכה (מחיקת אזהרות) ולעבור שוב על כללי ההתנהגות - ניטלה ממנו הזכות הזו עד לתום החסימה, שכן ברור שאיננו מעוניין לנצלה לתועלת כלשהי. אישית, אני בעד חסימה לטווח ארוך. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!19:33, 21 באפריל 2010 (IDT)
הדברים באמת הגיוע עד נפש. כמה אפשר? לא מדובר במשהו חד פעמי או חולף. אנציקלופדיסט פועל כך כי הוא משוכנע שזאת הדרך הנכונה. לרוע המזל, דרך זו לא מקובלת כל כך בוויקי. והתוצאה אינה נעימה לאף אחד. אני מכיר את אנציקלופדיסט כוויקיפד שקדן וטוב. לצערי, אינו מצליח לכתוב בצורה שקטה על הנושא החביב עליו. אולי הפתרון, הלא רצוי, אך המסתמן כנחוץ, הוא פרידה. גילגמש שיחה 20:36, 21 באפריל 2010 (IDT)
זה יהיה מאד חבל Hanay שיחה המזרח הקרוב קרוב מתמיד 20:44, 21 באפריל 2010 (IDT)
אני לא חושב שזה הוגן להמשיך ולכתוב, בייחוד על האנציקלופדיסט עצמו, בדף השיחה שלו כשהוא לא יכול להגיב. אני חושב שהביקורת והדעות ידועות כבר. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!20:45, 21 באפריל 2010 (IDT)
אכן. זה יהיה מאוד חבל ואני מקווה שלא נגיע לזה. כמו שאמרתי, אנציקלופדיסט הוא ויקיפד מצוין ורק לאחרונה הוא מתנהג בצורה זו. אני קורא לו לחזור בו מדרכו הלא טובה ולנסות להשתמש בדרכיו הישנות, הטובות יותר, כדי לקדם את ענייניו. ובזה אסיים באמת, לבקשתו של זהר. גילגמש שיחה 20:47, 21 באפריל 2010 (IDT)
האנציקלופדיסט הוא ויקיפד נהדר שתורם המון. הוא פשוט מיואש מהדרך שבה ויקיפדיה עובדת. על כל צעד ושעל בעריכותיך, אפילו תהינה מגובות במקורות אמינים, ואפילו קונצנזוס כללי, נגזר עליך להיות לא רק עורך ערך, אלא גם עורך-דין ממולח ובלתי-נלאה. מתווכחים איתך ללא כל בסיס, מתעלמים מעובדות, חוטאים באגנוסטיות מכוונת, משחזרים עריכות ל"גרסה היציבה" ולעומת זאת עורכים מחדש את הגרסה היציבה, מתפלפלים בעולמות של ניסוח ושל השקפות חלקיות ושל אפיסטמולוגיה פילוסופית והנה בתוך כל האורגיה של הממבו ג'מבו והפטפוט שמיטפוט בדף השיחה מתחיל להיוולד לו פרוטוקול משפטי ארוך מלא בטיעוני קש והצמדויות לכל מיני טקסטים של הסטוריונים חדשים וכתבי הארץ, כאילו מדובר בתנ"כ החדש, מבלי לקבל את האפשרות שיש דעה אחת, שבאופן עקרוני לא מקבלת ייחוס, הדעה היהודית, ועל ידי כך מייצרים מציאות מדומה ו-"ויקיפדית" של איזון מוסרי מאולץ בדמות הכפשת ציבור יהודי ונקיון ציבור ערבי בצורה חסרת כל פרופורציה, ומתן במה סלחנית ולא מסוייגת לנרטיב של האויב מתוך איזו מוטציה חדשה של תקינות פוליטית (תקינות פוליטית באנציקלופדיה?!). הורדת הרעיונות המרקסיסטיים והאידיאות האפלטוניות מן שמי התכלת הפילוסופיים אל קרקע המציאות עולה לנו בכיבוס מילים, בהסתרת עובדות ובעיוות מציאות. עו"ד שפטל תיאר זאת יפה כשטען לא מזמן: "אילו היטלר היה ערבי - ראשוני מכחישי השואה היו מהשמאל הישראלי". זה קשה, מעייף, ממאיס ומתסכל... על כן אני מבין את התגובות שלו ואת דרכיו. אם הוא "ייפרד" יעזוב ויוותר כמו רבים וטובים אחרים זה יהיה איבוד נכס יקר מאוד לויקיפדיה העברית, שבהמוניותה הגסה דווקא דוחקת החוצה את האיכותיים ביותר. אני כותב בערכי מדע וטבע, וערכי באיכות טובה (ומקבלים גם רייטינג עצום לפי סטטיסטיקות הצפיה) אבל נאלץ לעשות זאת בשם משתמש אחר, על מנת שלא יחסמו אותי למקרה שאקלע למלחמת עריכות. לא נקלעתי אמנם, אך למרות זאת כבר הספקתי לחטוף נביחות מצד כמה משתמשים שכנראה טעו בעץ. קוקמבר - שיחה 10:36, 22 באפריל 2010 (IDT)
קראתי את להקת המצקצקות הרבה פעמים בערך מסויים. אם לא נראה להם מתחיל תהליך של דהליגיטימציה ואז מצטרפת עוד ציפור ועוד אחת וכשכל הלהקה מתאספת עושים הצבעה ומחרבנים על עובדות ונתונים שמגיעים ממקורות נפוצים ואמינים בהרבה. הטענה של מה שידוע הוא האמת, או העדר היכרות עם עובדות הופכת את ויקיפדיה לפח זבל. אמת אנציקלופדית צריכה ללמד ולהוסיף אור, כשהלהקה רוצה העובדות קובעות וכשהלהקה רוצה אחרת הסיפור קובע. בוא נשים את הדברים על השולחן. קומץ של נאורים של שמאלנים מנסים לספר את ההיסטוריה של המקום הזה ללא קשר לעובדות ומתוך התמקדות בנראטיב האומללות הפסטינית והטלת אשמה ואחריות על הציונים ההם. אני לא יודע מה הרקע שהביא לחסימת האנציקלופדיסט, אבל את להקת המצקצקות מציקה לערך בתהליך שמתואר למעלה ראיתי. וגם את היחס הסבלני של האנציקלופדיסט שאותו אני לא מכיר, אבל די מוקיר. שם טוב. לא מחובר.

קרב צליחת מעברות הירקון[עריכת קוד מקור]

שלום האנציקלופדיסט,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "קרב צליחת מעברות הירקון" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, קפלן - שיחה 01:06, 25 באפריל 2010 (IDT)

ערביי ישראל ושות'[עריכת קוד מקור]

שחזרתי את התוספות שלך, שהוסרו ושוחזרו ושוב הוסרו ושוב שוחזרו על ידך בערך הנ"ל ובערך על ועדת המעקב. אם אתה בכל זאת רוצה להוסיף את הקטע הנ"ל, לא זאת הדרך - מצא לך בורר שיהיה מוסכם על שני הצדדים, או פתח הצבעת מחלוקת. אם תמשיך בנסיונותיך להוסיף את הקטע - אבקש את חסימתך לתקופה ארוכה יותר • עודד (Damzow)שיחהצאו מהחפירות! הטנקים קרבים!16:41, 26 באפריל 2010 (IDT)

יוסריאן, חלצי ואנדרויק מתנפלים עלי כעדת זאבים ברגע שאני חוזר מצינון וקורעים נתחים חיים מבשרי. האנציקלופדיסט - שיחה 16:47, 26 באפריל 2010 (IDT)
לשון ציורית לא תכסה בערפל ורוד את עריכותיך השנויות במחלוקת ואת אופן התנהלותך השערורייתי. אנדר-ויקפורט"ל להט"ב חוגג שנה, וקורא לך לתרום ערך 16:49, 26 באפריל 2010 (IDT)
את הצבע הורוד תשמור לפורטל להט"ב. ליבי שותת דם, אדום. האנציקלופדיסט - שיחה 16:55, 26 באפריל 2010 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: ויש דרכים להילחם בזה, בקש בוררות, פתח הצבעת מחלוקת, לא מעניין אותי מה - אבל אל תיכנס שוב למלחמות עריכה, אחרת תמצא את עצמך נחסם ליותר ויותר.
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: אנדר, אני מבקש לא לשפוך עוד שמן על המדורה הזאת • עודד (Damzow)שיחהצאו מהחפירות! הטנקים קרבים!16:51, 26 באפריל 2010 (IDT)
אנציקלופדיסט, בבקשה ממך, נא לא להיכנס לפסים שכאלה! אנחנו מנסים לכתוב אנציקלופדיה, לא ללכת מכות עליה • עודד (Damzow)שיחהצאו מהחפירות! הטנקים קרבים!17:01, 26 באפריל 2010 (IDT)
תאמין לי שגם אני מנסה לכתוב אנציקלופדיה כפי שיעיד הכינוי שבחרתי תוך חריקת שיניים והתאפקות מרבית. האנציקלופדיסט - שיחה 17:09, 26 באפריל 2010 (IDT)
לכל הרוחות. תנסה למצוא בורר. תפרסם מודעה בלוח מודעות ותביא עוד אנשים לדיון. במקרה הקיצוני ביותר, פתח בהצבעת מחלוקת. מה עוזר לך להיכנס למלחמת עריכה כל הזמן. אתה נופל שוב ושוב לאותה מלכודת ונחסם בכל פעם מחדש. יורי - שיחה 17:25, 26 באפריל 2010 (IDT)
אולי במקום להטיף לי תפתח את ההצבעה בטרם אחסם? האנציקלופדיסט - שיחה 17:28, 26 באפריל 2010 (IDT)
נראה כאילו הוא נהנה מזה. יוסאריאןשיחהערביי הרצליה כבר לא כועסים 17:29, 26 באפריל 2010 (IDT)
מה אני נראה לך? פותח ההצבעות הרשמי של ויקיפדיה? אם אתה נמצא במחלוקת אם מישהו, פתח אתה בהצבעה. אני מתחיל לחשוב שיש מן האמת בהערתו האחרונה של יוסאריאן. יורי - שיחה 17:31, 26 באפריל 2010 (IDT)

האנציקלופדיסט איננו אנציקלופדיסט, אלא אנציקלו-פובליציסט. ככזה, הוא נהנה מהתנצחויות על רקע דעותיו הפוליטיות ומי שנופל פעם אחר פעם זה אנחנו שמתירים לו להתנהל בכזו אלימות וקנטרנות. אנדר-ויקפורט"ל להט"ב חוגג שנה, וקורא לך לתרום ערך 17:34, 26 באפריל 2010 (IDT)

נחסמת[עריכת קוד מקור]

איכשהו הצלחת להכנס למלחמות עריכה שוב ושוב בלא להבין את המסר. כרגע חסמתי אותך לחודש. אולי, ואני קצת פסימי, תבין את המסר. מתניה שיחה 17:37, 26 באפריל 2010 (IDT)

שלחתי לך מייל[עריכת קוד מקור]

בנושא רשימת תפצוה של יוצאי בוצ'אץ' מוטי - שיחה 01:03, 13 במאי 2010 (IDT)

תזכורת מוטי - שיחה 19:18, 26 במאי 2010 (IDT)

מייל[עריכת קוד מקור]

שלחתי. יורי - שיחה 22:42, 26 במאי 2010 (IDT)

ערביי ישראל 2[עריכת קוד מקור]

ברוך שובך,

בנתון שהוספת לערך יש גרעין של אמת, אבל הוספת אותו במקום הלא נכון (מקומו בפסקת הדמוגרפיה ולא בפתיח לערך מקיף ומגוון כל כך), בצורה לא מדוייקת (לא מדובר על "ארצות ערב" והשמתת מידע נוסף), בניסוח רשלני (הוספת פרשנויות על כינוי מקובל שכלל לא מופיע במקור) ובמראה מקום מסדר משני (ציטוט של פסק דין המזכיר ישיבת ועדת כנסת במקום ציטוט של ועדת הכנסת עצמה). דון בדף השיחה לפני שתשחזר (בשנית) את הערך חזרה לתוספת המקורית שלך שהיא, כאמור וכמנומק, פחות טובה ומדוייקת מהמצב הנוכחי. אורי שיחה Go Jimbo Go! 23:09, 26 במאי 2010 (IDT)

כמו שהנתון השקרי 'מספר מועט' לגבי מספר המהגרים הערבים היה יכול להיות בפתיח כך גם לאמת הזכות להיות שם וזה ציטוט של השופטת פרוקצ'יה שאם היא מביאה אותו חזקה עליה שהוא אמין בעיניה. לא השמטתי דבר. תקנתי את השקר שהופיע קודם לכן. האנציקלופדיסט - שיחה 23:14, 26 במאי 2010 (IDT)
  1. תקרא את המשפט ותראה שהתאור "מספר מועט" מתייחס ל"מעטים נוספים שקיבלו זכות התיישבות בזכות שירותים למדינת ישראל" - כפי שעולה מהידון של ועדת הכנסת בה נאמרים הדברים בפירוש (הם מדברים על "בודדים").
  2. לגבי פרןקצ'יה, אני מקבל את הרושם שכלל לא קראת מה שכתבתי. אין שום יתרון לצטט את פרוקצ'יה המצטטת את ידון ועדת הכנסת אם אפשר לצטט ישירות את דיון ועדת הכנסת.
לגבי חזרותיך כאן ובתקצירי העריכה על השורש ש.ק.ר. אני מציע לך להרגע ולהראות, ראשית, שהבנת הקריאה שלך טובה יותר, ושנית שחסימה לחודש לימדה אותך משהו. אורי שיחה Go Jimbo Go! 23:18, 26 במאי 2010 (IDT)
אל תתנשא. מי שלא טורח לקרוא זה אתה. בגרסה שקדמה לעריכתי - גרסת 12:22, 25 במאי 2010 - היה כתוב: "נוספו אליהם מספר מועט של מהגרים ערבים, בעיקר כאלו שנישאו לערבים ישראלים או שקיבלו זכות התיישבות בזכות שירותים למדינת ישראל". את השקר הזה מבית היוצר של הבולשביזם השמאלני עליו גדלת, תקנתי. בא לי לצטט את פרוקצ'יה מצטטת את היועץ המשפטי. האנציקלופדיסט - שיחה 23:35, 26 במאי 2010 (IDT)
אני רואה שאתה בדרך לחסימה נוספת - בחירתך שלך. המשפט שציטטת כבר לא קיים בערך. הוא שונה על ידך (בצורה שגויה כמפורט לעיל) ושוב על ידי ועל ידי יוסאריאן ולא קיים עוד בערך. אף על פי כן שיחזרת שוב לגרסתך הפגומה בנימוק שגוי, עליו אתה חוזר כעת. העדפותיך האישיות ("מה שבא לך") סותרות את כללי הציטוט המקובלים, המבכרים ציטוט של מקור ולא ציטוט של מקור משני המצטט את זה הראשוני, כשזה אפשרי. תרגע. אורי שיחה Go Jimbo Go! 23:41, 26 במאי 2010 (IDT)
וביתר פירוט, הנימוק שהבאת לעיל נכון לעריכתך זו. את הפגמים שבעריכתך זו פרטתי לעיל אבל לא שיחזרתי אותה, אלא שיפרתי אותה במראה מקום מדוייק, ניסוח נאמן למקור, ומיקום ראוי. את הדברים כאן כתבתי בעקבות עריכתך זו, ארבע שעות לאחר מכן: השבת את תרומתך המקורית ללא כל סיבה. ועיל הבאת סיבה לא רלוונטית שהייתה נכונה לגרסה מוקדמת יותר. אורי שיחה Go Jimbo Go! 23:57, 26 במאי 2010 (IDT)
הוא לא קיים כי הוא שקר ואותו תקנתי. אתה בטח לא היית מוחק את המשפט הזה למרות שיקריותו. איך כל בעייה במשפט שלי ולא באסמכתא שלו - הדגשתי שהמקור לדבריה של פרוקצ'יה הוא היועץ המשפטי. ובודאי שמדובר בניסיון להטביע אותנו בים של ערבים בלי שנרגיש - תופעה המכונה 'מימוש בפועל של תביעת השיבה במסגרת "איחוד משפחות"' ואשרינו שפסקה, כמעט לגמרי (אל תתיאש יש הרבה ערוצים נוספים בהם תוכלו לסכל את המפעל הציוני), הודות לחוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה), התשס"ג-2003, שחוקקה כנסת ישראל האנציקלופדיסט - שיחה 23:56, 26 במאי 2010 (IDT)
אין לי עניין בהערכותיך האישיות ובמשנתך הפוליטית. ענייני בך מסתכם למה שאתה מעולל למרחב הערכים. אם אתה חושב שעריכתך טובה יותר מהמצב הנוכחי, למרות הפגמים שפרטתי לעיל, דון בכך בדף שיחת הערך קודם לשינויים. שנית, חדל מהשתלחויותיך האישיות. הדבר היחידי שיצא מהן הוא הארכת חסימתך ממנה חזרת לפני שעות מספר. אורי שיחה Go Jimbo Go! 00:01, 27 במאי 2010 (IDT)

זכות השיבה[עריכת קוד מקור]

השינוי שעשית גורף ומוטה, ואיננו מקובל עלי. נימקתי מדוע בדף שיחת הערך ואתה מוזמן לנמק שם טרם חזרה על השינוי. אורי שיחה Go Jimbo Go! 23:45, 26 במאי 2010 (IDT)

הסכסוך הישראלי-פלסטיני 2[עריכת קוד מקור]

השינוי שעשית שגוי: העליה ההמונים, שהייתה אבן דרך בסכסוך, לא הייתה רק של "הפליטים מארצות ערב". מהגרים הגיעו גם מארצות אחרות מכל רחבי העולם. פרשת הפליטים מארצות ערב כבר מוזכרת, ובצדק, ואין להעלים את כל השאר. אורי שיחה Go Jimbo Go! 23:46, 26 במאי 2010 (IDT)

אני מבין שלא קל לך לעכל את ההקבלה בין שתי בעיות הפליטים אבל מה לעשות, באורח פלא גם הוויקיפדיה העברית הכירה בבעיית הפליטים היהודים ממדינות ערב ובאחריות של מדינות ערב להיווצרות הבעייה. אתה יכול להוסיף סעיף נוסף על העלייה ההמונית. כמו שנוצרה בעיית פליטים של ערביי ארץ ישראל, באשמתם ובאשמת מדינות ערב, כך גם נוצרה באשמת מדינות ערב, בעיית הפליטים היהודים. האנציקלופדיסט - שיחה 00:00, 27 במאי 2010 (IDT)
  1. כבר היה סעיף על העליה ההמונית, ואתה מחקת אותו בעריכתך. מחיקת מידע ואז לומר שמי שרוצה יכול להשיב אותו איננו התנהגות קבילה או סבירה.
  2. בעיית הפליטים היהודיים מוזכרת כבר בערך. באותו ציון דרך ממש.
  3. אגב, שלא בצדק, בעיית הפליטים היהודיים לא עמדה במרכז סדר היום עשרות בשנים. במובנים רבים היא לא עומדת שם גם כיום. מכיוון שכך הרי שבפני עצמה היא לא הייתה אבן דרך של ממש בתולדות הסכסוך. זא לא צודק ופוליטית זה מצער, אבל זה כך. מחיקת כלל גלי העליה מרחבי העולם כדי להבליט טענה פוליטית זה בעייתי.
  4. שוב אתה מתייחס אלי אישית. אתה בדרך הנכונה... אורי שיחה Go Jimbo Go! 00:07, 27 במאי 2010 (IDT)
במובנים רבים היא הולכת ותופסת את מקומה הראוי לה לצד הבעייה של ערביי ארץ ישראל, בהלקח בחשבון שהערבים אשמים בלעדית בשתי הבעיות. זה שהיא לא זכתה ליחסי ציבור אין פירושו שלא הייתה קיימת ומשפיעה מאחורי הקלעים. האנציקלופדיסט - שיחה 00:12, 27 במאי 2010 (IDT)
חשבתי שכבר הסברתי לך למה הטלת האשמה בצורה כזו היא איוולת, בשיחה:פליטים יהודים ממדינות ערב#הסרת תבנית השכתוב, והנה - אתה חוזר על הדברים. יוסאריאן • שיחה 00:28, 27 במאי 2010 (IDT)
לא יפה מצד אורי להעיר אותך בשעה כזו אבל כנראה שהחלטתם לפעול עוד בטרם יעלה השחר. ציד מוצלח. האנציקלופדיסט - שיחה 00:34, 27 במאי 2010 (IDT)
יש אנשים שדיון ענייני גדול עליהם, הם רגשניים ופועלים מהבטן, וכשמעמתים אותם עם עובדות ואמיתות שלא מתאימות לתפיסת העולם שהביאו מהבית, הם עוברים להתקפת אישיות ילדותיות. יוסאריאןשיחה 00:43, 27 במאי 2010 (IDT)
כבר הזכרתי היום את הבולשביזם השמאלני הקר והאנליטי שהפרכתי לפחות שקר אחד שלו בדיון למעלה. האנציקלופדיסט - שיחה 00:48, 27 במאי 2010 (IDT)
אני מעדיף קור אנליטי על הפאשיזם החם והשקרים היפים שלו. בטח כקו מנחה לכתיבה אנציקלופדית. יוסאריאןשיחה 00:51, 27 במאי 2010 (IDT)

אזהרה[עריכת קוד מקור]

לא חלפו אלא שעות ספורות מאז שבת מחסימתך האחרונה וכבר פתחת במסע עריכות פוליטיות בלל ערכים. אחד אחרי השני בדקתי את עריכותיו ושיניתי מה שדרש שינוי או ביטלתי מה שדרש ביטול. לכל צרפתי הסברים מנומקים בתקצירי עריכה, לעתים בדף שיחת הערך וכאן בדף שיחתך. והנה, כאילו כללי ההתנהגות היו כלא היו, זכיתי לשלל התייחסויות אישיות פוגעניות מצידך שוב ושוב:

  • "את השקר הזה מבית היוצר של הבולשביזם השמאלני עליו גדלת, תקנתי"
  • "אתה בטח לא היית מוחק את המשפט הזה למרות שיקריותו"
  • "אל תתיאש יש הרבה ערוצים נוספים בהם תוכלו לסכל את המפעל הציוני"
  • "אני מבין שלא קל לך לעכל את ההקבלה בין שתי בעיות הפליטים"
  • "לא יפה מצד אורי להעיר אותך בשעה כזו אבל כנראה שהחלטתם לפעול עוד בטרם יעלה השחר. ציד מוצלח"
  • "כבר הזכרתי היום את הבולשביזם השמאלני הקר והאנליטי שהפרכתי לפחות שקר אחד שלו"

קציר נאה לשעות ספורות, וזאת בלי להזכיר כלל את העיוותים הפוליטיים שהכנסת לערכים עצמם. ראה הוזהרת. אורי שיחה Go Jimbo Go! 02:38, 27 במאי 2010 (IDT)

הפנקסנות והפגיעות נאות לך אם כי הן נגועות בקיצוניות. "אני מבין שלא קל לך לעכל את ההקבלה בין שתי בעיות הפליטים" היא אמת לאמיתה אך מה לה ולרשימת ההעלבויות של הנפש ההומיה? השקר בסעיפים הראשון השני והאחרון הוא שקר אחד מיני רבים (והשקרים תמיד משרתים צד מסויים ולעקור אותם קשה יותר מלעקור הרים למרות שהם זועקים לשמיים) שמרחב ערכי הסיכסוך נגוע בו. האנציקלופדיסט - שיחה 08:27, 27 במאי 2010 (IDT)

דיון ענייני[עריכת קוד מקור]

על דיון בדף שיחה להיות ענייני, ולא לעסוק בתעמולה. הכותרת שנתת לדבריך בדיון בשיחה:פליטים יהודים ממדינות ערב הייתה בלתי ראויה ביותר, וטוב שהגיע מי שתיקן אתה. דוד שי - שיחה 08:00, 27 במאי 2010 (IDT)

להיכן הוגלתה האמת שבין 1994-2003 נכנסו לישראל כ 130,000 ערבים במסגרת "איחוד משפחות", והיכן שכן לו קודם לכן השקר שרק מספר מועט של ערבים נכנס לישראל במשך כל שנות קיומה?[עריכת קוד מקור]

בגרסת 12:22 מ 25.5.10, הופיע בפתיח המשפט התמים והשקרי הבא: "נוספו אליהם (הכוונה לערביי ישראל. האנציקלופדיסט) מספר מועט של מהגרים ערבים, בעיקר כאלו שנישאו לערבים ישראלים או שקיבלו זכות התיישבות בזכות שרותים למדינת ישראל".

והרי מאחורי המיסוך של ה"מספר המועט" הסתתרו כ 130,000 מהגרים ערבים מיהודה ושומרון והתפוצה הערבית מסביבנו שנכנסו לישראל בשנים 1994-2003 בחסות פסטיבל אוסלו ובמסגרת נישואין לערבים אזרחי המדינה, יעני "איחוד משפחות", תופעה שמשום מה זרמה, ברובה המוחלט, חד כיוונית לתוך מדינת ישראל. היה זה מימוש בפועל של תביעת השיבה.

באתי, תקנתי, ומסמכתי - גרסה 22:37 מ 26.5.10,להלן:

בין השנים 1994-2003 נוספו אליהם כ - 130,000 מהגרים ערבים מארצות ערב ומיהודה ושומרון שנישאו לערבים ישראלים וקבלו מעמד כלשהו במדינת ישראל[1] ומעטים נוספים שקיבלו זכות התיישבות בזכות שירותים למדינת ישראל.

  1. ^ השופטת איילה פרוקצ'יה בפסק הדין בבג"צ 7052/03 (עמוד 206) מיום 18.3.2010 מצטטת את היועץ המשפטי לממשלה וראש מנהל האוכלוסין במשרד הפנים בישיבת ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת מיום 14.7.2003 (פרוטוקול מס 47). התופעה המכונה 'מימוש בפועל של תביעת השיבה במסגרת "איחוד משפחות"' פסקה במידה רבה הודות לחוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה), התשס"ג-2003 שחוקקה כנסת ישראל.

מכיוון שהאמת איננה משרתת את אורי כפי ששרת אותו ה"מספר המועט" שינה את גרסתי לגרסה המכובסת הבאה: "לאוכלוסיה זו נוספו מהגרים ערביים, בעיקר כתוצאה מאיחוד משפחות...". כלומר, כאשר מדובר בשקר, ה"מספר המועט", זה בסדר שיופיע בפתיח ואף רצוי. כאשר אני מזים את התעמולה השקרית הזו בה שוטפים את מוחם של התמימים, מספק וממסמך את המספר האמיתי - כ 130,000, אזי יפקד מקומו מן הפתיח והוא יוגלה לסעיף 7 בתת פרק דמוגרפיה.

בשם הצדק דורש לשחזר לגרסתי האחרונה. האנציקלופדיסט - שיחה 11:50, 27 במאי 2010 (IDT)

למה אתה כותב את הדברים האלה גם בדף השיחה שלך וגם בדף השיחה של הערך? אליסףשיחה12:36, 27 במאי 2010 (IDT)
ראשית לא ידעתי שיש מחסור במקום. שנית זה מתקשר לדיון שמעלינו. אה ושכחתי: כמו כולנו אני מאוהב במה שאני כותב. האנציקלופדיסט - שיחה 12:42, 27 במאי 2010 (IDT)
בקשר למקור שהבאת, שם השופטת מצטטת דברים של אחרים ונותנת להם מקור, אולךי כדאי להביא את המקור הראשוני? אליסףשיחה12:54, 27 במאי 2010 (IDT)
גם זו אפשרות אולם מפי השופטת פרוקצ'יה, בבג"צ העוסק בהארכת תוקפו של חוק האזרחות והכניסה לישראל שהציל אותנו ממימוש בפועל של תביעת השיבה, זה נחשב יותר, בעיני האגף השליט בוויקיפדיה העברית. האנציקלופדיסט - שיחה 13:03, 27 במאי 2010 (IDT)

מכיוון שהמשתמש המכנה עצמו "האנציקלופדיסט" שירבב את שמי לטענותיו וייצג את פעולותי בצורה בלתי הוגנת, להלן תגובתי:

  1. המידע שהוסיף המשתמש המתבנה "האנציקלופדיסט" אכן הועבר לפרק הדמוגרפיה - מקומו הראוי. בערך מקיף כלכך זה פרט מידע שולי שמקומו איננו בפתיח.
  2. הובא גם מקור המידע הראשוני במקום ציטוטו במקור מידע משני.
  3. הוסרה הפרשנות הפוליטית של הכותב.
  4. מדבריו של המשתמש המתבנה "האנציקלופדיסט" ניתן לחשוב שאני הוספתי את התאור הקודם של "מספר מועט" של מהגרים, או שהגנתי אליו או שהשבתי אותו לאחר שיחזורו של המשתמש המתבנה "האנציקלופדיסט". לא כך הוא. הסרתו את הדברים הייתה במקום, אבל הדברים שהכניס במקום - גם מקומם לא היה שם וניסוחם היה בעייתי.

אורי שיחה Go Jimbo Go! 13:54, 27 במאי 2010 (IDT)

נחסמת[עריכת קוד מקור]

לאחר כניסה למלחמות עריכה בערכים הסכסוך הישראלי-פלסטיני וגבולות מדינת ישראל. הייתי מצפה שמי שנכווה ברותחין ייזהר בצוננין, אבל כנראה שלא. לאור ההיסטוריה של מעשיך, חסמתי אותך לשלושה חודשים. שקול לכתוב ספר - לכתוב אנציקלופדיה שיתופית כנראה אינך מסוגל. ‏odedee שיחה 13:10, 27 במאי 2010 (IDT)

זה בובת הקש נכנסה למלחמת עריכה. האנציקלופדיסט - שיחה 13:16, 27 במאי 2010 (IDT)

הגנה על דף השיחה[עריכת קוד מקור]

מאחר והאנציקלופדיסט בוחר, כמו קודם, להתעלל בזכות שניתנה לו לכתוב בדף השיחה, נחסמה בפניו האופציה. כדי לשמור על הוגנות, וכלקח מהפעם הקודמת, הפעלתי על הדף הגנה מלאה כדי למנוע מאחרים להגיב בו וליצור מצב לא הוגן בו האנציקלופדיסט לא יכול להגיב לדברים שמכוונים אליו. זהר דרוקמן - מי לוקחת במונדיאל? 15:13, 27 במאי 2010 (IDT)

נפתח דיון בעניינך בויקיפדיה:מזנון#הכרזת האנציקלופדיסט כטרול. לשמחתי, הדיון התפתח לכיוון מעט יותר חיובי מאשר זה בו התחיל, ועתה מוצע נסיון נוסף לשיתוף פעולה - תוכל לראות זאת כאן. לאור ההתפתחות החיובית, ולצורך עידודה, הסרתי ההגנה מדף השיחה שלך ופתחתי בפניך האפשרות להגיב בו. עם זאת, אדגיש ואעיר שאין לנצל זאת כדי לתקוף חברים אחרים בקהילה. זהר דרוקמן - מי לוקחת במונדיאל? 22:00, 29 במאי 2010 (IDT)
תודה על ההצעה אך איני יכול לקבלה.
לחילופין אני מוכן להבטיח שהיטיב את דרכיי. האנציקלופדיסט - שיחה 08:36, 30 במאי 2010 (IDT)
אייל, די!!!!!. יש ויקיפדים שרוצים בנוכחותך כאן. אתה תרמת בנושאים שונים לא רק בנושאים השנויים במחלוקת. עזרת לי ולאחרים. חבל לנו לאבד אותך. למה אתה מקשה עלינו לעזור לך? אני מבקשת שתמחוק את המשפט שמתחיל במה דעתכם.... זכותך לא לקבל את ההצעה שהיא ללא ספק קשה מאד לויקיפד ותיק ומנוסה כמוך. אבל לעיתים עדיף לשתוק. אני מאד מקוה שתקבל את הצעתי. ואולי כדאי שנשוחח גם בטלפון Hanay שיחה את נשר כבר ראית? 08:44, 30 במאי 2010 (IDT)

שלחתי @[עריכת קוד מקור]

Hanay שיחה את נשר כבר ראית? 09:05, 30 במאי 2010 (IDT)