יחסי אסטוניה–שווייץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחסי אסטוניהשווייץ
אסטוניהאסטוניה שווייץשווייץ
אסטוניה שווייץ
שטחקילומטר רבוע)
45,228 41,277
אוכלוסייה
1,319,955 8,837,800
תמ"ג (במיליוני דולרים)
38,101 807,706
תמ"ג לנפש (בדולרים)
28,865 91,392
משטר
דמוקרטיה פרלמנטרית רפובליקה קונפדרטיבית

יחסי אסטוניה–שווייץ הם היחסים הדיפלומטיים הרשמיים שבין רפובליקת אסטוניה לבין הקונפדרציה השווייצרית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יחסים קונסולריים בין שתי המדינות קיימים מאז שנת 1919. מועצת הברית השווייצרית הכירה בעצמאותה של אסטוניה לראשונה בשנת 1921. הסכם סחר בין שתי המדינות נחתם ב-1925 והוא העמיק את הקשרים הבילטרליים שביניהן. בשנת 1940 היחסים בין שתי המדינות נותקו לאחר שאסטוניה נכבשה על ידי ברית המועצות, וכוננו מחדש בשנת 1991 לאחר שהמדינה זכתה בעצמאותה מחדש. שווייץ מעולם לא הכירה בכיבוש הסובייטי באסטוניה.

במהלך שלב ההתפתחות של אסטוניה מחדש כאומה עצמאית בשנות התשעים של המאה העשרים, הייתה אסטוניה מדינה מועדפת לשיתוף פעולה עם שווייץ במזרח אירופה, היא קיבלה סיוע בשווי של עשרות מיליוני פרנק שווייצרי בדמות תמיכה טכנולוגית, תמיכה כספית למערכת הבריאות, הסביבה והבנקים של אסטוניה.

אסטוניה האמינה את שגרירותה שבווינה, בירת אוסטריה, על האינטרסים שלה בשווייץ. מן הצד השני האמינה שווייץ את שגרירותה שבריגה, בירת לטביה על האינטרסים שלה באסטוניה.

נציגויות דיפלומטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שווייץ אינה מיוצגת באסטוניה בדרג השגרירות. שווייץ מיוצגת באסטוניה בדרג הקונסולרי באמצעות קונסוליה רשמית שהיא מחזיקה בטאלין, בירת המדינה.[1] שווייץ האמינה את שגרירותה שבריגה, בירת לטביה הסמוכה, על אסטוניה.
  • אסטוניה אינה מיוצגת בשווייץ בדרג השגרירות. אסטוניה מיוצגת בשווייץ בדרג הקונסולרי באמצעות שלוש קונסוליות רשמיות שהיא מחזיקה בז'נבה,[2] לוגאנו,[3] וציריך.[4] אסטוניה האמינה את שגרירותה שבוינה, בירת אוסטריה הסמוכה, על שווייץ.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]