מזבלה (אתר אינטרנט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: פירוט יתר.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: פירוט יתר.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
מזבלה
סמליל הבלוג "מזבלה"
סמליל הבלוג "מזבלה"
העמוד הראשי של "מזבלה"
העמוד הראשי של "מזבלה"
העמוד הראשי של "מזבלה"
סוג אתר אינטרנט, בלוג
תקופת הפעילות 2006–הווה (כ־18 שנים)
מייסדים גיא דיין, דורי בן ישראל
בעלות דורי בן ישראל
שירותים עיקריים דיגיטל, פרסום, שיווק, תקשורת
mizbala.com

מזבלה הוא אתר חדשות ובלוג ישראלי שנוסד ביוני 2006[1] על ידי גיא דיין ודורי בן ישראל, ועוסק בסיקור חדשותי של עולם הדיגיטל המתחדש עם עדכונים וכתבות מהקשת הרחבה של עולמות הפרסום, שיווק, יחסי ציבור, קריאייטיב ותקשורת.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"מזבלה" הוקם ביוני 2006 על ידי גיא דיין ודורי בן ישראל, במהלך לימודי קופירייטינג ב'הבצפר', בית הספר של איגוד חברות הפרסום. האתר, שהיה לאחד הבלוגים העצמאיים הראשונים בישראל, התמקד בתחילה בסיקור עולם הפרסום הישראלי, תוך הצגת קמפיינים חדשים וטורים אישיים לצד ביקורת על משרדי פרסום וחדשות ברנז'ה בדבר מינויים, רכילות ותקציבים חדשים.

בדצמבר 2006 הרחיבו דיין ובן ישראל את פעילות האתר[2] והקימו זרוע עצמאית נוספת בשם Mizbala - Creative Agency שהעניקה שירותי רעיונאות והפצה למפרסמים בארץ ובעולם[3], תוך שימוש בבלוג כצינור הפצה מרכזי.

בנובמבר 2008 נבחר הבלוג במסגרת "טקס פרסי האינטרנט הישראלי" שנערך על ידי אתר וואלה! NEWS וחברת בזק בינלאומי, לאחד מהבלוגים הטובים בישראל[4]. בין השנים 2009 ל-2011 נבחר על ידי אתר mako לאחד מ-100 האתרים הטובים בישראל[5].

ביוני 2009 זכה סרטון פרסומת אינטראקטיבי שנעשה על ידי "מזבלה" ביחד עם הפרסומאי רועי כהן, במקום הראשון בתחרות בינלאומית של אתר שיתוף הווידאו YouTube ופסטיבל הפרסום בקאן[6]. דיין, כנציג "מזבלה", הוטס על ידי YouTube לפסטיבל קאן שם השתתף בתחרות הפרסום לצעירים Young Lions.

באוגוסט 2009 רכש בן ישראל את מלוא החזקותיו של דיין בבלוג ובסוכנות, ודיין הקים סוכנות תוכן עצמאית בשם גולה. באוקטובר 2009, פרויקט של "מזבלה" הוצג במצגת השנתית של Google Labs[7], מצגת קריאייטיב וחדשנות מטעם חברת גוגל שסוקרת את המהלכים החדשניים ביותר שעשו שימוש בפלטפורמות המגוונות של גוגל.

בפברואר 2010 נבחר בן ישראל כשופט בקטגוריית המודעות של פסטיבל ניו יורק (באנגלית: New York Festivals)[8][9].

ב-2011 הרחיב בן ישראל את פעילות "מזבלה" עם השקת עיצוב חדש, שילוב של לוח "דרושים", מדורי תוכן נרחבים יותר ושיתוף פעולה עם מגזין "פורבס ישראל", במסגרתו קיבל "מזבלה" מדור ייעודי ממותג במגזין פורבס המודפס. באותה שנה לקח "מזבלה" חלק בדירוגים של פורבס ויחדיו יצרו גם דירוג של אנשי פרסום[10]. ביולי 2011, תרגיל יחסי ציבור של "מזבלה" לקידום אפליקציית פייסבוק ישראלית בשם ifidie, הוצג על ידי אדם אוסטרו, עורך אתר Mashable במסגרת ועידת TED[11], הוועידה השנתית של אתר TED שנערכה באדינבורו שבסקוטלנד.

בינואר 2012 וכחלק מהרחבת פעילותה לגולשים, חתמה "מזבלה" על הסכם ייצוג של פסטיבל הפרסום הבינלאומי White Square בישראל[12]. במסגרת שיתוף הפעולה, הושקה תחרות קריאייטיב למשרדי הפרסום בשיתוף פעולה עם מגזין פורבס ישראל[13], שלוותה בקמפיין פרסומי שהתל בבכירי ענף הפרסום הישראלי[14]. בתחרות זכו אור רייכרט ועידו שוורצמן[15].

במרץ 2012 נבחר בן ישראל, ממייסדי "מזבלה", לרשימת "50 האנשים המשפיעים בתרבות הדיגיטלית בישראל" של שבועון Time Out תל אביב[16] ובספטמבר 2012 שימש כשופט בתחרות האריה השואג שמתקיימת מטעם איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל.

באוקטובר 2013, לאחר שתגובה של בן ישראל נמחקה מעמוד הפייסבוק של חבר הכנסת יאיר לפיד בטענה כי מדובר בדף אישי, פרסמה "מזבלה" כי לפיד ושרי מפלגת יש עתיד עשו שימוש אסור בסמל המדינה בתמונת הקאבר שבעמודי הפייסבוק שלהם. בעקבות הפרסום, לפיד ושריו אולצו להסיר את סמל המדינה מהעמודים[17].

ב-2014 הרחיבה "מזבלה" את תחום הסיקור במדור הדיגיטל והדאטה ובשיתוף פעולה עם חברת הניטור SpyTheNet, השיקה את דירוג עמודי הפייסבוק והפרופילים הפופולרים בישראל[18]. במסגרת הדירוג, בו לוקחים חלק גם גופי חדשות ותוכן[19] שחושפים את נתוני האמת של עמודי הפייסבוק שלהם[20], מוצגים מדי חודש 100 העמודים האינטראקטיבים ביותר בישראל[21] לצד דירוג ייעודי לפרופילים אישיים.

באוקטובר 2016 בחר ארגון מנהלי הדיגיטל בישראל במייסד "מזבלה" לאחד מ-100 האנשים המשפיעים על זירת הדיגיטל בישראל[22].

ביקורת ואיומים בתביעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2013 פרסם בן ישראל כי אתר נקסטר מקבוצת mako מפברק את מספר הצפיות בכתבות. בעקבות הידיעה, נשלחה למזבלה התראה בטרם נקיטה בהליכים עם דרישה להסרת הכתבה ופרסום התנצלות. בן ישראל הסיר את הידיעה וכתב בעמוד הפייסבוק של "מזבלה" "סלח לי אבי (ניר) כי חטאתי???"[23].

בדצמבר 2014 שלח אתר הארץ למזבלה מכתב איום בתביעה[24]. לאחר שלטענתם בן ישראל פרסם נתונים שגויים בדבר היקף המנויים של האתר[25]. בעקבות האיום בתביעת דיבה, הידיעה הוסרה מ"מזבלה", אולם בסטטוס פייסבוק שפרסם בן ישראל שזכה לאלפי לייקים ומאות שיתופים, סירב לחזור בו וטען כי מדובר במעשה ביריונות והשתקה מצד הארץ[26].

בפברואר 2015 פרסם בן ישראל על גל פיטורים המוני באתר תפוז אנשים[27]. לאחר הפרסום שלחה קבוצת קו מנחה, בעלת השליטה בתפוז, מכתב איום בתביעה ובו דרישה להסיר את הידיעה ולפצותה במיליון ש"ח וזאת בתוך 3 ימים ממועד שליחת המכתב. בן ישראל סירב להוריד את הידיעה ולהענות לדרישת הפיצויים[28].

ביוני 2015 הגיש זמיר דחב"ש, מנהל המשברים של איגוד הבנקים בישראל[29] תביעת הוצאת דיבה על סך 200 אלף ש"ח כנגד "מזבלה"[30], בטענה כי בן ישראל הפר את פרטיותו לאחר שפרסם בבלוג סרטון תיעוד מהפגנה שקיימה תנועת באים לבנקאים מול ביתו של דחב"ש. בעקבות התביעה, פצחו ב"מזבלה" בפרויקט סיקורים מיוחד שעסק נרחבות בפעילותו של דחב"ש[31], כשבנובמבר 2016, ביקש דחב"ש למשוך את התביעה שהגיש נגד "מזבלה"[32].

פרסומים בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2007 פורסם ב"מזבלה"[33] כי חברת הפרסום מקאן תל אביב וחברת Yes הטלוויזיה בלוויין הן שעומדות מאחורי הקריאה לציבור לסייע במציאת נער בדיוני בשם צורי ברלב וזאת כחלק ממסע פרסום לקידום סדרת הטלוויזיה "הנפילים" שזכה להדים שליליים ברשת.

במאי 2011 דווח ב"מזבלה" כי זכיינית ערוץ 2 'קשת' פעלה לסגירת ערוץ היוטיוב של ערוץ 10[34].

בפברואר 2014 דווח ב"מזבלה" כי איש יחסי הציבור רני רהב קנה עשרות סטטוסים בפייסבוק לקידום תוכן שיווקי סמוי[35].

במרץ 2014 נחשפה ב"מזבלה" דליפת כרטיסי אשראי של לקוחות HOT[36].

בנובמבר 2014 נחשפו ב"מזבלה" התכתבויות של ההנהלה הבכירה של זכיינית ערוץ 2 קשת ואתר mako מהן עלה כי יש אמברגו על פרסום שמו של הבלוגר עומרי חיון בכתבות[37].

בינואר 2015 פורסם ב"מזבלה" מחירון הסטטוסים והכתבות על פיו פוליטיקאים משלמים לעמודי פייסבוק, בלוגרים ופעילי רשת כדי לתקשר מסרים פוליטיים[38].

בפברואר 2015 נחשף ב"מזבלה" כי עמוד הפייסבוק האנונימי כן, אבל איראן שהפיץ תעמולה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הופעל על ידי המחנה הציוני[39].

בפברואר 2015 נחשף לראשונה בעמוד הפייסבוק של "מזבלה" סרטון טיסת השוקולד[40]. בדצמבר אותה שנה, פורסם כי בזק בינלאומי תכננה להפיץ סרטון שיווק סמוי ברוח 'טיסת השוקולד'[41].

באוגוסט 2015 נחשפה ב"מזבלה" תמונה[42] בה נראה חבר הכנסת ינון מגל מהבית היהודי כשלפניו מה שנראית כמו שקית עם סם הקנאביס[43]. בעקבות הפרסום הפכה התמונה לתופעת רשת[44].

באוקטובר 2015 נחשפה ב"מזבלה" הקלטה גנוזה[45] בה בכירי פייסבוק ישראל נשמעים מנתקים את הטלפון בפניה של כתבת ישראל היום ליטל שמש. בעקבות פרסום ההקלטה, הסירה פייסבוק את הסטטוס שקישר אליה וחסמה את פעילותו של בן ישראל לחודש. לאחר הפרסום ב-mako, פייסבוק ישראל התנצלה, החזירה את הקישור וביטלה את החסימה[46].

בדצמבר 2015 פורסם ב"מזבלה" כי אתר ביזפורטל מצא דרך מתוחכמת לעקוף צו איסור פרסום[47] ופרסם את שמה של בר רפאלי כדוגמנית החשודה בהעלמת מיסים באמצעות אקרוסטיכון[48].

באוגוסט 2016 נחשף ב"מזבלה" כי איגוד הבנקים בישראל וחברת פייסבוק ישראל עקבו וניטרו במשך תקופה ארוכה אחר פעילות תנועת באים לבנקאים באמצעות מערכת מעקב מיוחדת שנוהלה על ידי משרד שלום תל אביב של זמיר דחב"ש[49]. בעקבות הפרסום, עיתונאים ששיתפו את הכתבה, בהם סגן עורך TheMarker רותם שטרקמן, גילו כי השיתופים שלהם נעלמו כלא היו[50].

לאור הלחץ התקשורתי[51][52][53] פרסם דחב"ש לראשונה, סטטוס בפרופיל הפייסבוק האישי שלו[54] ובו הכחשה כי פעל להדחקת האזכורים מהרשת החברתית[55].

בספטמבר 2016 פורסם ב"מזבלה" כי פייסבוק ישראל חסמה את פעילות עמוד הפייסבוק של תוכנית הצינור[56] ואת פרופיל הפייסבוק האישי של גיא לרר[57] מנחה התוכנית.

בינואר 2017 נחשף ב"מזבלה" כי טוויטר חיסלה את הפעילות המסחרית שלה בישראל ובמדינות נוספות שמחוץ לארצות הברית[58].

המאבק נגד פייסבוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתגובה למכתב איומים בתביעה שקיבל חברו של בן ישראל מחברת פייסבוק העולמית[59], החלה "מזבלה" בדצמבר 2011 במאבק ציבורי מתוקשר כנגד פייסבוק העולמית שהתפתח עם השנים למאבק גם נגד חברת פייסבוק ישראל. באותו חודש, השיקה "מזבלה" קמפיין בינלאומי שנועד לסכל את התביעה של פייסבוק וחברו של בן ישראל נשלח למשרד הפנים לשנות את שמו לזה של מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג[60][61][62][63].

הקמפיין שעלה תחת הכותרת "Will Facebook Sue Mark Zuckerberg" (בעברית: האם פייסבוק יתבעו את מארק צוקרברג), זכה ללמעלה מרבע מיליון אזכורים בתקשורת העולמית[64] ודורג על ידי המגזין "אינק" (אנ')[65] כאחד מעשרת תרגילי היח"צ המדוברים ביותר בעולם לשנת 2011.

לאחר סגירת "סטטוסים מצייצים" בינואר 2015 לאור הפרת תנאי השימוש של פייסבוק, שיגרה "מזבלה" מכתב למנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני[66] ובו תיעוד של מאות הפרות תקנון דומות בעמוד הפייסבוק של ynet. במקביל נחשף ב"מזבלה" מחירון התוכן השיווקי הסמוי בעמוד הפייסבוק של ynet[67].

בנובמבר 2016 איגדה "מזבלה" קבוצה של עיתונאים ואושיות רשת, בהם חנוך דאום, שרון שפורר, טל שניידר, יותם זמרי, אלדד יניב, עמית סגל ונוספים, למחאה כנגד חברת פייסבוק ישראל, בטענה כי נציגותה של פייסבוק בישראל פוגעת במכוון בחופש הביטוי של משתמשיה וחוסמת באופן שרירותי גולשים משימוש ברשת החברתית[68][69][70][71][72].

בדצמבר 2016, הקים בן ישראל אתר אינטרנט בשם "קונטקט פייסבוק"[73], בו הוצגו דרכי יצירת הקשר הישירים עם הנהלת ועובדי פייסבוק ישראל[74]. האתר מציג את עצמו כביכול כיוזמה של תנועה בין-לאומית בשם Bridges Will Burn (בעברית: "גשרים יישרפו"; גם לה הקים בן ישראל אתר ייעודי[75]) שבסיסה בקוריאה הצפונית, וההתדיינות המשפטית עמה מוגבלת לבית המשפט המחוזי של מחוז צפון האמגיונג - עקיצה ברורה כלפי תנאי השימוש של פייסבוק.

בעקבות הפרסום חסמה פייסבוק את הפרופיל של בן ישראל[76], הסירה את הסטטוס והגדירה את הקישור לאתר כמסוכן וככזה שבלתי ניתן לשיתוף בפייסבוק[77]. על פי תגובה שהתקבלה מדוברות פייסבוק, האתר נחסם מפני שהכיל פרטי יצירת קשר אישיים[78].

לאחר חסימת האתר פורסם באתרי החדשות השונים[79] על המוסר הכפול של פייסבוק ישראל[80] עם חשיפת סטטוס של בכיר בחברת פייסבוק ישראל[81] שפרסם בפרופיל הפייסבוק שלו טלפון אישי של אדם ללא ידיעתו או אישורו[82]. בעקבות ההד התקשורתי[83], הבכיר התנצל והסיר את הסטטוס[84].

במרץ 2017 הסירה פייסבוק את כלל הפוסטים והקישורים לכתבות המפנות לאתר "מזבלה" ואף סימנה את האתר כמסוכן ובלתי ניתן לשיתוף בפייסבוק[85]. לאחר החסימה, הגיש בן ישראל תביעה בגין לשון הרע כנגד חברות פייסבוק ישראל ופייסבוק אירלנד[86]. בכתב ההגנה, טענה פייסבוק כי הרגישה מאוימת מהביקורת שפורסמה עליה במזבלה[87]. תביעתו של בן ישראל נדחתה, והוא חויב לשלם לפייסבוק 30,000 ש"ח הוצאות משפט.[88]

במאי 2017 מחקה פייסבוק לחלוטין את עמוד הבלוג שמנה למעלה מ-43 אלף איש[89]. ב-9 ביוני 2017, מחקה פייסבוק לחלוטין גם את פרופיל הפייסבוק האישי של דורי בן ישראל.

במרץ 2018 האתר פעל לחידוש פעילות של אדם גולד ברשת.

באפריל 2018 סגרה טוויטר את החשבונות של המזבלה[90].

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה תחרות קטגוריה תוצאה
2009 Cannes Lions - צרפת פרומושן זכייה
2009 YouTube Cannes Young Lions - עולמי פרסום אינטראקטיבי זכייה
2009 WORLD LUXURY AWARD - מונקו השימוש הטוב ביותר במדיה זכייה
2009 Mobius Awards - ארצות הברית פרומושן זכייה
2009 Effie Awards - ישראל השקה זכייה
2010 AD STARS - קוריאה פרומושן, דיירקט, חדשנות זכייה
2010 Webby Awards - ארצות הברית חדשנות בדיגיטל זכייה
2010 The One Show - ארצות הברית אינטראקטיב זכייה
2011 Webby Awards - ארצות הברית חדשנות בדיגיטל זכייה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ליטל שמש, ""מזבלה"" - מגרש המשחקים של הקריאייטיב הישראלי, אתר כלכליסט, 26 ביוני 2008
  2. ^ איילה צורף, לוחמי הגרילה המפרגנים, מגזין דה מרקר, 2 באוגוסט 2009
  3. ^ דסק חדשות מפיק, כריסטינה אגילרה 2: "מזבלה" שותפה גם בהשקת הבושם השני, אתר מפיק, 25 ביוני 2010
  4. ^ טקס פרסי האינטרנט הישראלי, קטגוריית הבלוג הטוב ביותר, ארכיון אתר וואלה!, נובמבר 2008
  5. ^ אדר שלו, חמשת הבלוגים הטובים בתחום האינטרנט והטכנולוגיה, אתר mako, אוקטובר 2009
  6. ^ איילה צורף, פרסומאי ישראלי וצעירה מאלזית ייצגו את יוטיוב בפסטיבל קאן לפרסום לצעירים, אתר הארץ, יוני 2009
  7. ^ משה בנימין פרויקט של ה-Mizbala נכנס למצגת הקריאייטיב השנתית של Google Labs, אתר ביזפורטל, אוקטובר 2010
  8. ^ דסק מפיק, דורי בן-ישראל ("מזבלה") נבחר לשופט בפסטיבל ניו-יורק, אתר מפיק, 3 בפברואר 2010
  9. ^ אולמרקטינג, ייצוג ישראלי בשיפוט פסטיבל הפרסום בניו יורק, אתר אולמרקטינג, 2 בפברואר 2010
  10. ^ מגזין פורבס ישראל, נבחרת החלומות, PDF ממגזין פורבס ישראל, נובמבר 2011
  11. ^ ועידת טד העולמית 2011, אחרי עדכון הסטטוס האחרון שלך, אתר TED, יולי 2011
  12. ^ משה בנימין, ה-Mizbala תייצג בישראל את פסטיבל White Square: "תם זמנו של הקקטוס", אתר אייס, ינואר 2012
  13. ^ משה בנימין, תחרות זבל: ה-Mizbala משיק תחרות קריאייטיב בנושא 'מודעות פרסום מזויפות'", אתר אייס, מרץ 2012
  14. ^ משה בנימין, ה'מזבלה' מזייפת מיילים מבכירי הפרסום מסביב לעולם ומפילה את התעשייה בפח", אתר אייס, מרץ 2012
  15. ^ משה בנימין, הזוכים בתחרות של ה-Mizbala: אור רייכרט ועידו שוורצמן ממשרד 'אפיקים' '", אתר אייס, אפריל 2012
  16. ^ צילום שער שבועון טיים אאוט ת"א, 50 האנשים המשפיעים בתרבות הדיגיטלית בישראל'", שבועון TimeOut תל אביב, מרץ 2012
  17. ^ עידו קינן, גולש אילץ את יאיר לפיד ושריו להסיר את סמל המדינה מהפייסבוק שלהם, אתר הארץ, אוקטובר 2010
  18. ^ מזבלה, מתחם עמודי הפייסבוק הפופולרים בישראל, בלוג "מזבלה"
  19. ^ אתר כיכר השבת, כיכר השבת בפייסבוק - עמוד החדשות המוביל בישראל, בלוג "מזבלה", נובמבר 2015
  20. ^ בלוג "מזבלה", המספרים שמאחורי 'כיכר השבת' עמוד הפייסבוק החדשותי הפופולרי בישראל, בלוג "מזבלה", נובמבר 2015
  21. ^ איגוד האינטרנט הישראלי, עמודי הפייסבוק האינטראקטיביים בישראל, אתר איגוד האינטרנט הישראלי
  22. ^ ארגון מנהלי הדיגיטל בישראל, דורי בן ישראל - רשימת 100 המשפיעים בדיגיטל, אתר פרופייל, אוקטובר 2016
  23. ^ המכתב של שידורי קשת, התראה בטרם נקיטה בהליכים משפטיים, מרץ 2013
  24. ^ המכתב של הארץ, פרסום חמור של לשון הרע כנגד הארץ ומר ליאור קודנר, דצמבר 2014
  25. ^ איתמר ב"ז, הארץ נגד "מזבלה", העין השביעית, 10 בדצמבר 2014
  26. ^ דורי בן ישראל, כרוניקה של בריונות והשתקה בעברית פשוטה, מתוך הפרופיל האישי של בן ישראל, 9 בדצמבר 2014
  27. ^ דורי בן ישראל, ראשוני: גל פיטורים המוני באתר תפוז, בלוג "מזבלה", 21 בפברואר 2015
  28. ^ הדרישה לפיצויים, חלק ממכתב התביעה של תפוז שהפך לקאבר בפייסבוק, מתוך פייסבוק, 22 בפברואר 2015
  29. ^ שרון שפורר, איגוד הבנקים חושש מרפורמות ומחאות? שכר את היח"צן לשעבר של סטנלי פישר ובנק ישראל, אתר דה מרקר, מאי 2015
  30. ^ משה בנימין, דחב"ש נגד דורי: היחצן תובע 200 אלף ש' מבעלי '"מזבלה"' בגלל סרטון שפגע בפרטיותו, אתר אייס, יוני 2015
  31. ^ מזבלה תגיות, פרויקט הסיקור על דחב"ש, בלוג "מזבלה"
  32. ^ משה בנימין, ריח של ניצחון: דחב"ש הסיר את התביעה נגד '"מזבלה", אתר אייס, נובמבר 2016
  33. ^ גיא דיין, פאקינג צורי, בלוג "מזבלה", 1 ביוני 2007
  34. ^ דורי בן ישראל, מלחמת הערוצים, קשת סגרה לערוץ 10 את היו טיוב, בלוג "מזבלה", 18 במאי 2011
  35. ^ דורי בן ישראל, כך רני רהב קונה סטטוסים שיווקיים בעמודי הפייסבוק של גופי התקשורת מהגדולים בישראל, בלוג "מזבלה", 4 בפברואר 2014
  36. ^ דורי בן ישראל, חשיפה: ביקשה מחברת הוט הצעת מחיר וקיבלה בחזרה רשימה של כרטיסי האשראי של לקוחות החברה, בלוג "מזבלה", 4 במרץ 2014
  37. ^ דורי בן ישראל, הוראה מלמעלה: ההנהלה הבכירה של קשת ומאקו אסרה על אזכור הפרויקט של חן טל ועומרי חיון, בלוג "מזבלה", 23 בנובמבר 2014
  38. ^ דורי בן ישראל, בחירות 2015: "מזבלה" חושפת את המחירון המלא – פרסום סמוי ותוכן שיווקי בפייסבוק וגם כמה עולה טרול פוליטי?, בלוג "מזבלה", 11 בינואר 2015
  39. ^ דורי בן ישראל, חשיפה: מי עומד מאחורי עמוד הפייסבוק "כן, אבל איראן" שמסעיר את הרשת?, בלוג "מזבלה", 28 בפברואר 2015
  40. ^ עמוד הפייסבוק של "מזבלה", סרטון טיסת השוקולד, "מזבלה" בפייסבוק, פברואר 2015
  41. ^ דורי בן ישראל, נחשף: כך בזק מתכננת להפיץ סרטון שיווקי סמוי ברוח טיסת השוקולד, בלוג "מזבלה", 3 בדצמבר 2015
  42. ^ דורי בן ישראל, פרסום ראשון: האם חבר הכנסת ינון מגל צורך סמים? התמונה הגנוזה של חברו דוד ורטהיים, בלוג "מזבלה", 4 באוגוסט 2015
  43. ^ מאקו תרבות, האם ינון מגל צורך סמים קלים?, אתר מאקו, 4 באוגוסט 2015
  44. ^ דורי בן ישראל, ינון מגל והקנאביס: קבלו את מיטב הממים והגאגים, בלוג "מזבלה", 4 באוגוסט 2015
  45. ^ דורי בן ישראל, כך פייסבוק ישראל נוהגת בעיתונאים שמתקשרים לבקש תגובה בעניין ההסתה המתמשכת, בלוג "מזבלה", 15 באוקטובר 2015
  46. ^ אהוד קינן, למה דורי נחסם לחודש מפייסבוק?, מאקו נקסטר, 19 באוקטובר 2015
  47. ^ דורי בן ישראל, ביזפורטל עשו ניים דרופינג גאוני לדוגמנית בר רפאלי שנחקרה בחשד להעלמות מס, בלוג "מזבלה", 16 בדצמבר 2015
  48. ^ גיא ארז, דוגמנית מפורסמת נחקרת במשרדי רשות המיסים, אתר ביזפורטל, 16 בדצמבר 2015
  49. ^ דורי בן ישראל, חשיפה: כך פייסבוק ישראל ואיגוד הבנקים ריגלו אחר מחאת 'באים לבנקאים' עד שמחקו אותה לחלוטין, בלוג "מזבלה", 18 באוגוסט 2016
  50. ^ דה מרקר אונליין, תעלומה: מי העלים את הפוסט בפייסבוק של סגן עורך TheMarker, אתר דה מרקר, 21 באוגוסט 2016
  51. ^ עודד ירון, פוסטים ששיתפו כתבה ביקורתית על פייסבוק נעלמו מהרשת, אתר הארץ, 21 באוגוסט 2016
  52. ^ ערוץ 10, האם פייסבוק מצנזרת פוסטים ביקורתיים שנכתבו עליה בפייסבוק?, תוכנית הצינור, 21 באוגוסט 2016
  53. ^ אורן דותן, דיווחים ברשת: פייסבוק ישראל מוחקת לינקים לכתבה נגדה, אתר וואלה, 21 באוגוסט 2016
  54. ^ דורי בן ישראל, סטטוס לחץ: זמיר דחב"ש שובר שתיקה, בלוג "מזבלה", 23 באוגוסט 2016
  55. ^ עודד ירון, זמיר דחב"ש על היעלמות הפוסטים בפייסבוק: טענות חסרות שחר, אתר הארץ, 23 באוגוסט 2016
  56. ^ דורי בן ישראל, חנינה נשיאותית? עמוד הפייסבוק של 'הצינור' נחסם ופעילותו הוגבלה ל-30 יום, בלוג "מזבלה", 12 בספטמבר 2016
  57. ^ דורי בן ישראל, ראשוני: פרופיל הפייסבוק של גיא לרר נחסם על ידי פייסבוק, בלוג "מזבלה", 12 בספטמבר 2016
  58. ^ דורי בן ישראל, פרסום ראשון: טוויטר מחסלת את הפעילות המסחרית בשוק הישראלי', בלוג "מזבלה", 8 בינואר 2017
  59. ^ האתר הרשמי, האם פייסבוק יתבעו את מארק צוקרברג?, מתוך אתר הקמפיין
  60. ^ דיווחים זרים, האם פייסבוק יתבעו את מארק צוקרברג?, פוקס ניוז, 19 בדצמבר 2011
  61. ^ דיווחים זרים, ישראל שינה את שמו למארק צוקרברג, חדשות ABC, 20 בדצמבר 2011
  62. ^ דיווחים זרים, פייסבוק תובעת את מארק צוקרברג, CNN Newsroom Live, 19 בדצמבר 2011
  63. ^ עידו סולומון, האם פייסבוק יתבעו את מארק צוקרברג?'", חדשות 2, 20 בדצמבר 2011
  64. ^ משה בנימין, פרובוקציה עולמית: 250,000 אזכורים לשינוי השם של רותם גז למארק צוקרברג, אתר ביזפורטל, 19 בדצמבר 2011
  65. ^ תרגילי היח"צ הזכורים של 2011, אתר inc
  66. ^ נתי טוקר, מכתב למנכ"לית פייסבוק בישראל: "תיעדתי 600 הפרות גסות בדף של ynet, אתר דה מרקר, 29 בינואר 2015
  67. ^ דורי בן ישראל, המחירון של ynet נחשף: עשרות מיליוני שקלים מדי שנה עבור תוכן שיווקי סמוי, בלוג "מזבלה", 16 בינואר 2015
  68. ^ עודד ירון, מחאה: פייסבוק רומסת את חופש הביטוי, אתר הארץ, נובמבר 2016
  69. ^ נתי טוקר, דנה ספקטור ועמית סגל בקמפיין נגד צוקרברג: "פייסבוק פוגעת בחופש הביטוי, אתר דה מרקר, נובמבר 2016
  70. ^ ענת ביין-לובוביץ', יוצרי תוכן: פייסבוק משתיקה את קולנו ורומסת את חופש הביטוי, אתר גלובס, נובמבר 2016
  71. ^ אהוד קינן, אנשי תקשורת ואושיות רשת לפייסבוק: לא נעמוד בשקט, אתר מאקו, נובמבר 2016
  72. ^ ליאור פלג, מחאת אושיות הרשת נגד פייסבוק, אתר ישראל היום, נובמבר 2016
  73. ^ עודד ירון, יוזמה חדשה חושפת את פרטי הקשר של בכירי פייסבוק, אתר הארץ, דצמבר 2016
  74. ^ עדי רם, קמפיין רשת חושף איך ליצור קשר עם בכירי פייסבוק בישראל, אתר גלובס, דצמבר 2016
  75. ^ [1]
  76. ^ אורן דותן, מכת הנגד: קמפיין הרשת החדש שחושף את בכירי פייסבוק בישראל, אתר וואלה, דצמבר 2016
  77. ^ איתמר ב"ז, פייסבוק מצנזרת מחאה נגדה, אתר העין השביעית, דצמבר 2016
  78. ^ אהוד קינן, פייסבוק: מונעים פרסום פרטים אישיים של כל אדם, אתר mako, דצמבר 2016
  79. ^ יאיר טוקר, לבכיר בפייסבוק מותר מה שלגולשים אסור, אתר כיכר השבת, דצמבר 2016
  80. ^ משה בנימין, מוסר כפול: מה עשתה פייסבוק לבכיר שלה שחשף מספר של רב, אתר אייס, דצמבר 2016
  81. ^ עודד ירון, עובד פייסבוק ישראל פרסם מספר טלפון של אדם ללא אישורו, אתר הארץ, דצמבר 2016
  82. ^ ירון דרוקמן, מנהל בפייסבוק פרסם מספר של רב - ולא נחסם, אתר ynet, דצמבר 2016
  83. ^ עידו קינן, הרשת הישראלית ניסתה השנה להיאבק בכוחותיה הדלים בצנזורה השרירותית, עיתון גלובס -100 המשפיעים בתקשורת, ינואר 2017
  84. ^ אורן דותן, האקדח המעשן: לעובדי פייסבוק מותר לעשות שיימינג, לכם לא - זאת ההוכחה, אתר וואלה, דצמבר 2016
  85. ^ עומר כביר, פייסבוק חסמה את אתר מזבלה ומחקה פוסטים שמפנים אליו, באתר כלכליסט, 15 במרץ 2017
  86. ^ משה בנימין, צו מניעה ופיצוי: תביעה נגד פייסבוק על חסימת המזבלה, אייס (אתר אינטרנט), מרץ 2017
  87. ^ אורן פרסיקו, פייסבוק נגד בלוגר, העין השביעית, מאי 2017
  88. ^ עודד ירון, בית המשפט דחה את תביעת מנהל אתר "מזבלה" נגד פייסבוק, באתר הארץ, 17 בדצמבר 2018
    תא (ת"א) 35377-03-17 דורי בן ישראל קריו נגד פייסבוק ישראל בע"מ ואחרים, ניתן ב-12 בדצמבר 2018
  89. ^ עודד ירון, פייסבוק סגרה את עמוד המזבלה, הארץ, מאי 2017
  90. ^ http://mizbala.com/news/120991