משתמש:בנימין/עיצוב 2012

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברוכים הבאים לוויקיפדיה העברית!

ויקיפדיה היא מיזם רב לשוני לחיבור אנציקלופדיה שיתופית, חופשית ומהימנה, שכולם יכולים לערוך.
ישנם כעת 353,502 ערכים בוויקיפדיה העברית.


גרסת האתר למכשירים ניידים

ערך מומלץ

פוגה בשישה קולות מתוך המנחה המוזיקלית, בכתב-ידו של יוהאן סבסטיאן באך.
פוגה בשישה קולות מתוך המנחה המוזיקלית, בכתב-ידו של יוהאן סבסטיאן באך.

במוזיקה, פוּגָה היא טכניקת הלחנה מוזיקלית למספר קולות, וכך גם נקראת כל יצירה הכתובה בטכניקה זו. בפוגה מוצג נושא ראשי, אשר מושמע במהלך היצירה שוב ושוב כשהוא "עובר" בין קולות שונים, בדרך כלל בשינויים מלודיים וריתמיים לצורך התאמה לקולות האחרים או לסולמות שונים. מלבד ההתפתחויות השונות שעובר הנושא הראשי, מוצגים במהלך הפוגה גם נושאים משניים וקטעי מעבר. פוגה יכולה להיכתב להרכבים כליים, להרכבים קוליים של זמרים סולנים או מקהלה, ואף לכלי מקלדת יחיד. בין הפוגות המפורסמות ידועות הסימפוניה השלישית שכתב לודוויג ואן בטהובן לתזמורת מלאה, הרקוויאם שכתב וולפגנג אמדאוס מוצרט למקהלה, והפסנתר המושווה שכתב יוהאן סבסטיאן באך לכלי מקלדת יחיד.

הידעת?

מערכת תופים
מערכת תופים
מתופף הג'אז האמריקאי, באדי ריץ', נחשב לאחד האמנים החשובים ביותר בנגינה על תופים. ריץ' זוהה לראשונה ככשרון ריתמי בהיותו בן שנה בלבד כאשר אביו ראה שהוא מצליח לשמור על קצב קבוע בעזרת כף. הוא היה הבדרן בעל המשכורת השנייה בגובהה בין ילדי העולם, וכבר בגיל 18 וחצי תופף ריץ' במסגרות שונות ובכלים שונים. לימים טען ריץ' שהוא מעולם לא לקח שיעורי נגינה, מעולם לא התאמן והיה מנגן רק בזמן הופעות.

היום בהיסטוריה

תמ"ק עוזי עם מחסנית
תמ"ק עוזי עם מחסנית

אירועים בלוח העברי

קבר י"ל פרץ בוורשה
קבר י"ל פרץ בוורשה

חדשות ואקטואליה

תמנע נלסון-לוי
תמנע נלסון-לוי

נפטרו לאחרונה: סו ג'ונסון, אורי אברמסון, בנימין אנגלמן, דונלד פיין, יהושע קולודני, טרי אנדרסון, חיים לוין

תמונת היום

פרח הקקאו.
פרח הקקאו.

פרח הקקאו. הקקאו הוא עץ קטן ממשפחת החלמיתיים, שמוצאו מאמריקה הדרומית וממרכז אמריקה. כיום הוא מגודל בכל האזורים הטרופיים בשל זרעיו המשמשים להכנת אבקת הקקאו - מרכיבם העיקרי של השוקו והשוקולד.


אודות ויקיפדיה

ויקיפדיה הינה מיזם אנציקלופדיה מקוון, אוניברסלי ורב לשוני אשר פועל על פי העקרון של מערכות ויקי. ויקיפדיה שואפת לספק לקוראיה תוכן חופשי, אובייקטיבי, ניתן לאימות, שכל אחד יכול לשנות ולשפר.

התוכן בוויקיפדיה מופץ תחת רישיון ייחוס-שיתוף זהה של קריאיטיב קומונס אשר מאפשר להעתיק ולעשות שימוש חוזר בתוכן האתר - גם למטרות מסחריות - בכפוף לתנאי הרישיון.

נכון לעתה ישנם 353,502 ערכים בוויקיפדיה העברית, מתוכם 726 הנם ערכים מומלצים.

השתתפות בעריכת ויקיפדיה

במיזם ויקיפדיה כולם יכולים לערוך את התוכן באופן מיידי, כל עוד נשמרים העקרונות והקווים המנחים שנקבעו על ידי הקהילה הויקיפדית.

לנוחותך, קיימים דפי הנחיות רבים לעבודה בויקיפדיה, בהם הדפים איך ליצור דף חדש, עריכת דף, העלאת תמונה, הוספת תמונה לערך. אל תהססו לשאול שאלות.


קהילת ויקיפדיה

נכון לעתה ישנם 1,160,409 חשבונות משתמש בוויקיפדיה העברית, מתוכם 3,383 חשבונות היו פעילים בחודש האחרון. כל העורכים בוויקיפדיה הנם מתנדבים בקהילה שיתופית. העורכים בוויקיפדיה חופשיים לפתח את התוכן באופן פרטני או לחלופין לתאם את מאמציהם במסגרת הפורטלים או חדר הצ'אט.

משוב על הערכים הקיימים יתקבל תמיד בברכה. דפי השיחה משמשים לדיונים על איכות התכנים ומסייעים לקהילה להמשיך ולשפר את הערכים.

מיזמי ויקימדיה

מטא-ויקי

תיאום מיזמי קרן ויקימדיה

ויקימילון

מילון חופשי

ויקיחדשות

אתר חדשות חופשי

ויקיספר

מאגר ספרי לימוד ומדריכים חופשיים

ויקיציטוט

מאגר ציטוטים חופשי

ויקיטקסט

מאגר טקסטים חופשיים

כתבו לנו משוב!

כותרת המשוב:

חיפוש: כיצד למצוא ערכים - בקשת ערכים

עזרה: עזרה - שאלות ותשובות - כל דפי העזרה - ארגז חול לניסיונות עריכה

Welcome to the Hebrew Wikipedia. For assistance in other languages, please see the embassy.