שיחת משתמש:קובץ על יד/ארכיון 4

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת קובץ על יד בנושא אני רוצה חונך

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


לגבי התבנית בשל חסימה[עריכת קוד מקור]

היי אליעד, ראית את התיקונים שעשיתי בתבנית? מה דעתך? אגב, אהבתי את הרעיון של לעשות תבנית דומה למשתמשים שפורשים מרצונם.המקיסט --- על דא ועל הא 17:51, 19 באפריל 2017 (IDT)

היי המקיסט, הייתי מעדיף כמה שפחות לדבר על חסימתם ונסיבותיה. עדיף יותר לדבר על החשיבות של תרומת הנחסמים בעבר ורצון הקהילה לשובם. תרצה שאתערב בתבנית? קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 18:13, 19 באפריל 2017 (IDT)
כן, תתקן לפי מה שאתה מוצא לנכון. תודה רבה! המקיסט --- על דא ועל הא 18:19, 19 באפריל 2017 (IDT)
לפני שאני מתחיל, למי בעצם מיועדת התבנית? יש כמה אפשרויות, ולכל אחד מהם ראוי להתייחס אחרת:
  • משתמשים טריים שנחסמו מיד אחר הרשמתם - כנראה באו להשחית. שילכו. גם אם נחסמו לצמיתות, כשהם חושבים לבוא ולתרום, פשוט שירשמו תחת שם אחר.
  • משתמשים חדשים שכבר הספיקו לערוך קצת ואחר כך נחסמו - סביר שברחו בגלל החסימה. לא מחייב שהם משחיתים, אולי הם נקלעו למלחמת עריכה בלא להבין את המשמעות ונחסמו לטווח קצר, אך כבר התאכזבו והלכו.
  • משתמשים ותיקים שנחסמו לצמיתות - בדרך כלל סיבת חסימתם היא מורכבת, ותבנית לקונית ודאי לא תשכנע אותם לחזור. כאן צריך דיפלומטיה מהדרג הגבוה...
  • משתמשים ותיקים שנחסמו לטווח קצר (לדוגמה, שלושה ימים) - בדרך כלל הם שבים מעצמם. אם לא, החסימה רק הייתה הקש ששבר את גב הגמל, וכנראה הם מאוכזבים מעוד כמה דברים פה.
יש עוד כמה אפשרויות, ולאו דווקא מחמת חסימה. אולי כדאי בכלל ליצור תבנית שתתאים על כל האפשרויות. מה דעתך? קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 18:31, 19 באפריל 2017 (IDT)
אתה צודק... אני חושב שצריך ליצור תבנית שתתאים לכל האפשרויות חוץ ממשתמשים (חדשים או ותיקים) שנחסמו לצמיתות (או שאולי גם להם? למרות שלא נראה לי שהם יפתחו משתמש חדש בוויקיפדיה אחרי זה), צדקת כשרשמת שתבנית כזו לא תעזור להם. המקיסט --- על דא ועל הא 19:51, 19 באפריל 2017 (IDT)
אז תכלס, מה עושים? קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 20:09, 19 באפריל 2017 (IDT)
אפשר אולי להוסיף משהו מנחם, כמו ״לא נורא, יש מספיק ויקיפדים שנחסמו בעבר, חזרו לתרום והיום זוכים להערכה בזכות עריכותיהם״? המקיסט --- על דא ועל הא 20:23, 19 באפריל 2017 (IDT)
שוב, למה לדבר על החסימה? הייתי שמח יותר לדבר על החלק הטוב. משהו כמו: "תרומתך הרבה ניכרת עדיין היטב בשטח, וחבל מאוד שפרשת מאיתנו. היה נעים בחברתך, ושובך יתרום רבות למיזם. אנו קוראים לך בחיבה לחזור ולשתף את ויקיפדיה מאוצר הידע שלך, ומקווים שנדע להעריך זאת כראוי". אל תצטט אותי, כי סתם קשקשתי משהו, אבל ברעיון הזה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 20:28, 19 באפריל 2017 (IDT)
רעיון טוב! אני לא אצטט אותך בתבנית, אבל משהו בסגנון הזה זה באמת טוב.המקיסט --- על דא ועל הא 06:44, 20 באפריל 2017 (IDT)
תתחיל לבנות משהו על הקו הזה, ואצטרף אליו מהצד. אולי כדאי ששם דף התבנית יהיה "נשמח לשובך". קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 11:19, 20 באפריל 2017 (IDT)
לדעתי כדאי אז לעשות שתי תבנית- אחת למשתמשים שפרשו ואחת למשתמשים שנחסמו (כי זה מקרה שונה, אי אפשר לומר למשתמש שנחסם היה נעים בחברתך אם הוא נחסם בגלל ההתנהגות שלו... צריך להשתמש בניסוח אחר, בדגש על כמה התרומה שלו לוויקיפדיה חשובה). אז לפורשים עשיתי את התבנית תבנית:נשמח לשובך, ולנחסמים אעשה תבנית אחרת (שם שלא ידגיש את הרעיון של החסימה, כמו בשל חסימה. אולי שוב אלינו, או נשמח לשובך 2). מה דעתך? המקיסט --- על דא ועל הא 11:53, 20 באפריל 2017 (IDT)
לטעמי, מי שנחסם באופן ש(גם) בגלל זה הוא לא שב לוויקיפדיה, לא תעזור תבנית לקונית. נצטרך שיח אישי ואף דיפלומטיה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 12:59, 20 באפריל 2017 (IDT)
יש בזה משהו. אז אין צורך בתבנית עבורם. למרות שגם במקרה כזה צריך להפעיל שיקול דעת, ולא לכל מי שנחסם צריך לפנות בבקשה שיחזור, יש כאלה שמשחיתים במכוון, ואין להם שום כוונות טובות לתרום לוויקיפדיה בזה.המקיסט --- על דא ועל הא 16:02, 20 באפריל 2017
אז אפשר למחוק את תבנית:בשל חסימה? יש בינתיים את התבנית תבנית:נשמח לשובך (אגב, מה דעתך עליה?). חשבתי אולי להוסיף לה קישור לויקיפדיה:הומור כדי להראות לפורשים את הצדדים הטובים בוויקיפדיה. המקיסט --- על דא ועל הא 16:08, 20 באפריל 2017 (IDT)
אנסה לקדם אותה (את נשמך לשובך) בהמשך. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 16:22, 20 באפריל 2017 (IDT)
תודה רבה.המקיסט --- על דא ועל הא 18:22, 20 באפריל 2017 (IDT)

מבנה הדייק[עריכת קוד מקור]

אליעד שלום. אני מתנצל מראש על שערכתי את מה שכתבת בדף השיחה של הערך בדיון העוסק במבנה הדייק. פשוט רציתי להבהיר לפרופסור רייך את הבעיתיות של התזה שלו ביחס למבנה הדייק. עכשיו עלתה בדעתי שאלה אחרת. אם הרומאים התקשו למצוא באזור ירושלים מספיק עצים לבניית הסוללות שלהם, מאיפה הם מצאו מספיק עצים לבניית חומה רציפה סביב העיר כולה והמצודות שנכללו בדייק ? האם הדייק לא נבנה מקורות עץ, כפי שהיה מקובל בצבא הרומי? איש שלום - שיחה 21:49, 20 באפריל 2017 (IDT) איש שלום - שיחה 21:49, 20 באפריל 2017 (IDT)

איש שלום, אתה בסדר גמור. בזכותך תפסתי טעות גסה שאינני יודע איך צמחה. למיטב זיכרוני לא ברור שהדייק היה מעץ, מאיפשהו אף זכור לי הנחה שהוא היה מאבנים ועפר. מניין לך שהיה מקובל לבנות מקורות עץ? על שאלתך איך הצליחו למצוא הרומאים עצים לדייק (לאלו הסוברים כי הוא היה מעצים, כמובן), נתרץ מה שנתרץ על כל הסוללות שנשפכו שוב ושוב אל חומות העיר. יוספוס מתלונן כבר בשלבים המוקדמים שכריתת העצים לצורך הסוללות הקריחה את סביבות ירושלים. פשוט היו צריכים לנדוד למרחקים ברדיוס גדול יותר כדי להביא עצים. כך נאמר גם על הדייק. אגב, אשמח אם תעביר את הדיון לדף השיחה של הערך. פה הוא לא מעניין אף אחד, ושם אולי הוא יוסיף למישהו. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 22:24, 20 באפריל 2017 (IDT)
אבל גם את זה תעבירו אחרי "צנזורה". חכמים, היזהרו בלשונכם. Liad Malone - שיחה 22:55, 20 באפריל 2017 (IDT)
השימוש בקורות עץ הננעצות בקרקע הוא פשוט הדרך המהירה והיעילה ביותר לבניית דייק, בוודאי במערכות באירופה, שם לא היה מחסור בעצים. הצבא הרומי גם היה מתורגל בשימוש בקורות עץ לבנייה מהירה של המחנות שלו בתום כל יום לחימה או צעדה בשטח אויב. אבל כפי שכתבת, יתכן שהתנאים באזור ירושלים הכתיבו שימוש בחומרי גלם אחרים לצורך בניית הדייק. אגב, בניגוד אליך, אני לא קראתי את המאמר של רייך, כך שאני מתייחס בעצם למה שאתה כתבת על התאוריה שלו בנוגע למבנה הדייק. איש שלום - שיחה 23:26, 20 באפריל 2017 (IDT)
אני לא זוכר כעת בדיוק איפה, אבל כמדומני שפעמים רבות הם השתמשו בשפיכת עפר ליצירת מצור. ליעד, זכור לך משהו?
סתם המלצת ידיד, הירשם לספרייה הלאומית (חינם) ותוכל ליהנות מכל המאמרים שב-JStor.
ליעד, אל דאגה. אם נגיע פה למסקנה חשובה שתצדיק העברה, נצנזר בהתאם. אחרת, כבר עדיף לא להשאיר פה כמו שזה (לשקיפות מקסימלית). קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 23:56, 20 באפריל 2017 (IDT)

קרבות המרד הגדול[עריכת קוד מקור]

מכיוון שהתעסקת כבר בנושא זה, הייתי מעוניין לשמוע את דעתך בנוגע לשני דברים: 1. אני מתעתד לכתוב ערך על מסע הכיבוש של קסטיוס גאלוס בתחילת המרד. איך נראה לך יש לקרוא לערך זה? חשבתי על "מסעו של קסטיוס גאלוס", או "מסע הכיבוש (/המלחמה) של קסטיוס גאלוס. 2. האם נראה לך יש מספיק לערך על המצור (שלא ממש התקיים בפועל) על גוש חלב? אני רוצה לכתוב ערכים על כל קרב וקרב שהיו השלבים בדרך להשלמת כיבוש הגליל ופתיחת הדרך לירושלים, השאלה היא אם גוש חלב מהווה חלק חשוב בסיפור הזה. מה אתה אומר?

אגב, אם יש לך רעיונות למקורות מודרניים (בעברית) נגישים לנושאים אלו, כמו גם על קרבות נוספים במרד הגדול, אשמח לשמוע. ניתאי גלילי - שיחה 21:47, 22 באפריל 2017 (IDT)

שלום ניתאי ושבוע טוב,
1. על סמך שמות דומים בוויקיפדיה (מסע נפוליאון בארץ ישראל, מסע סנחריב בארץ ישראל, ועוד), אני חושב שהשם המתאים הוא מסע קסטיוס גאלוס בארץ ישראל (אולי אפשר להסתפק במסע גאלוס בארץ ישראל, אך אני מעדיף את השם הראשון). למרות שהשם "מסע קסטיוס גאלוס ביהודה יותר מצלצל וקולע היסטורית, הוא פחות קולע גאוגרפית. שכן גאלוס התחיל את הכיבוש בגליל. אתייג את דבירותם, אמרי אביטן, קובץ על יד, האלקושי, בראנד, saifunny, H. sapiens, אריה ענבר, על הטוב, Kippi70, איש שלום, Jakednb, Shaun The Sheep, פיטר פן, Ewan2, david7031, HaShumai, דזרט, מי-נהר, Polskivinnik, ‏biegel, ‏Alon112, ‏יודוקוליס, צורייה בן הראש, מגבל, NilsHolgersson2, Eldad, HanochP,איתמראשפר, נרשמתי כמה פעמים!!, פעמי-עליון ‏, פיינרמן, Shimon.treבעלי הידע בהיסטוריה, וגם את ליעד (שמשום מה לא מופיע ברשימת בעלי הידע הנ"ל. ליעד?).
2. לא נראה לי שיש איזה סיבה לערך על "המצור על גוש חלב". ייחודיותה של גוש חלב במרד הייתה ביצורה והתפתחות הגרעין הראשון של קבוצת יוחנן. עם בריחת אנשי יוחנן לירושלים, לא הייתה כל ייחודיות לעיר. אדרבה, השפעתו של יוחנן הייתה היא העיקרית, עד שכאשר בא לירושלים, הורגשה היטב ביאתו, עד לנפילת הסופית של ירושלים. אתה יכול להתחיל להרחיב בערך המרד הגדול, ואם תראה שיש מספיק חומר לערך נפרד - ליצור אותו. אני משער שאתה עובד עם הספר יוחנן מגוש חלב - מהרי הגליל אל חומות ירושלים, הוא אמור לתת שלד יציב לנושא.
בהצלחה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 23:49, 22 באפריל 2017 (IDT)
מלכתחילה באמת לא חשבתי לכתוב ערך על המצור על גוש חלב, עד שראיתי את הערך הזה באנגלית. אבל כמובן, הערך דל מאוד ורובו המוחלט עוסק ברקע, ולא במצור עצמו - כי אחד כזה לא ממש היה. ניתאי גלילי - שיחה 23:56, 22 באפריל 2017 (IDT)
1. אולי מסע גאלוס לדיכוי המרד הגדול (66)? ניתאי גלילי, יש הרבה מה להוסיף מעבר לכתוב בערך קסטיוס גאלוס? קובץ על יד, לא כתבת כבר בפירוט רב על מלחמתו סביב ירושלים בערך המצור על ירושלים (70)? זה חלק מהקטעים שירדו? אולי זאת ההזדמנות לשחזר אותם בערך נפרד מערך האם על המרד הגדול.
2. כמו אליעד. ניתאי, אם תקרא את הדף שיחה:המרד הגדול#מתווה לערך, תוכל לראות שכבר כתבתי אז שלמיטב זיכרוני, מצור ממש היה רק על יודפת, גמלא, ירושלים ומצדה. זה די ממצה את הפן הצבאי של המרד. אז מה שחסר עכשיו הוא בעצם רק המצור על מצדה, שכדאי מאד להפרידו מהערך (המומלץ) על מצדה.
Liad Malone - שיחה 01:58, 23 באפריל 2017 (IDT)
את המערכה על ירושלים אכן הרחבתי בערך על המצור, אך מפאת קיצוצים לשם התמקדות הסרנו את זה משם. התעקשתי שלא לאבד את החומר, והעברתי אותו בשלמותו, כמה שיכולתי, אל המרד הגדול. אפשר לראות בהיסטוריה מהן ההוספות שלי. נראה לי שיש עוד מה להוסיף על מסע זה של גאלוס, משום שאני לא הרחבתי מספיק בזה, לא רעננתי במחקר מודרני, וגם התמקדתי בסביבות ירושלים בעיקר. ניתאי יכול להוסיף עוד ולהשתמש במידע שבערך המרד הגדול לשם כך, ונראה לי שיהיה ערך יפה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 02:07, 23 באפריל 2017 (IDT)
כמובן שלאחר כתיבת הערך הנפרד, יש לבצע את אותו נוהל. לתקצר את הפירוט שהוספת בערך הכללי על המרד לטובת הערך המורחב על מסע המלחמה של גאלוס. Liad Malone - שיחה 02:21, 23 באפריל 2017 (IDT)
חשבתי עכשיו על רעיון לערך. תגידו לי אם לדעתכם יש הצדקה להופעתו כערך נפרד: קיבוץ הקרבות שהתרחשו בכנרת, בים המלח ובים התיכון (?) לערך על הלוחמה הימית במרד הגדול. ("יהודה הימית"). Liad Malone - שיחה 04:03, 23 באפריל 2017 (IDT)
אבל בעצם, מתוך השלושה, המקום העיקרי שבו אכן אירעו קרבות - הוא הכנרת, שביישובים הסמוכים לה, כטירכיי וארבל, היו קרבות קשים. מה ניתן על ים המלח והים התיכון? זה נכון שגם בסמוך אליהם היו קרבות (כמו על יפו), אך האם הייתה להם משמעות לגבי הימים? אם בגלל מטבע יהודה הימית, היא עצמה הרי עומדת בשאלה. האירועים הימיים כמעט ולא מאוששים היסטורית. וגם אם כן, האם היה קשר בין הקרבות בין שלושת ימים אלו? אם היה צבא ימי מאורגן, ניחא. אבל זה לכאורה סתם אסוציאציה אקראית. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 04:57, 23 באפריל 2017 (IDT)
אני מסכים עם אליעד, שאין הצדקה לערך נפרד, או אפילו לערך משנה מורחב, שיעסוק בקרבות הימיים במהלך המרד הגדול, פשוט בגלל שלמורדים לא היה צי ראוי לשמו, ולא היה להם מושג בלוחמה ימית. לגבי המסע המלחמה הכושל של גאלוס, אני מעדיף את השם מסע המלחמה של קסטיוס גאלוס בא"י (66). איש שלום - שיחה 17:58, 23 באפריל 2017 (IDT)
אתה מתכוון ודאי מסע המלחמה של קסטיוס גאלוס בארץ ישראל (66). האם זה לא שם ארוך מדי? קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 18:04, 23 באפריל 2017 (IDT)
אז אפשר בלי השנה: מסע המלחמה של קסטיוס גאלוס בארץ ישראל. Liad Malone - שיחה 21:23, 23 באפריל 2017 (IDT)
עכשיו לשם מה נחוץ הציון שהמסע היה של מלחמה? תיאור כזה הוא נחוץ רק כשיש שני כיוונים. במקרה זה, לא ידוע על גאלוס כתייר; אם הוא בא, היה לו כוונות טובות (או רעות)... כך גם נהגנו במקרים דומים שהוזכרו לעיל, כמותם לרוב בוויקיפדיה. לא אביא דוגמה ממסע המלחמה האתונאי לסיציליה, משום שאינני יודע כמה ביקורת עמיתים ספג הערך. ההיסטוריה שלו מסכמת כ-20 עריכות ואין לו דף שיחה. אתייג את גארפילד יוצר ערך זה. ככלל, עלינו לקצר בשמות הערכים כפי האפשר. כל מה שמרחיבים בשם הערך, זה רק כאשר יש שני שמות זהים או מטעים. אתייג גם את קובץ על יד, סיון ל, Tomerlv, Saifunny, Kulystab, pashute, amikamraz, Eldad, איש גלילי, yinonk, בן עדריאל, JewHyper, יודוקוליס, Tomer T, TergeoSoftware, Patqu, תמרה20, מקצועי, IfatE, Idoc07בעלי הידע בלשון והגהה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 23:49, 23 באפריל 2017 (IDT)
אני חושב שהמונח מסע מלחמה הוא המונח הקרוב ביותר בעברית ל- campigne. אפשר גם להשתמש במונח מערכה, אבל זה לא מתאים במקרה זה. איש שלום - שיחה 00:18, 24 באפריל 2017 (IDT)
אכן, "מערכה" פחות מתאים, משום שזה לא בדיוק היה הכל בחטיבה אחת מתוכננת שלב לפנים משלב, וגם לא על יעד ספציפי מכמה חזיתות. אלא שגם "מסע מלחמה" זה קצת ארוך. גם אם זה יותר קולע, אם אין מה לטעות בזה, למה להאריך. בכל אופן, אם אתם רואים לנכון כן לתת את "מסע המלחמה" בשם הערך, אני מבטל את דעתי. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 00:25, 24 באפריל 2017 (IDT)
מציע: 'מסע גאלוס לדיכוי המרד הגדול' - האם היה עוד נסיון בידי גאלוס לדכא את המרד הגדול? בתקופה זו היהודים קראו גם לגליל יהודה או ממלכת יהודה. וכך גם התייחסו אדריאנוס והרומאים לאיזור מאה שנה אחר כך, עם החרבת הבית השלישי הקצר וכיבוש ביתר. -- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ט בניסן ה'תשע"ז • 09:19, 25 באפריל 2017 (IDT)
לא היו עוד ניסיונות לדיכוי המרד על ידי גאלוס. אכן, כשני עשורים טרום המרד היה הגליל בכלל יהודה, אך לא נקרא דווקא בשם "יהודה", אלא תחת השם "פרובינקיית יודיאה". זאת אומרת שאם נקרא לשם הערך "מסע גאלוס ביהודה" או משהו כזה, זה עלול להטעות, משום שבדרך כלל השם "יהודה" חל רק על אזור יהודה ממש. ייתכן שבעם החלפת השם "מלחמה" ב"דיכוי המרד" אתה צודק, משום שגאלוס יותר בא בשביל לדכא את המרד מאשר ללחום, וכך גם היו התוצאות, אך מכל מקום זו הייתה מלחמה של ממש. מה שכן יותר מצטלצל בשם "דיכוי המרד" מאשר מלחמה, זה משום שמלחמה משמע שבא על מקום שאינו תחת ידו. לא כן היה אצל גאלוס שבא להחזיר את יציבות השלטון במקום שכבר השתלט עליו. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 09:56, 25 באפריל 2017 (IDT)

מאמרו של רייך בקתדרה[עריכת קוד מקור]

אליעד שלום. אודה לך אם תוכל להעביר לי את המאמר של רוני רייך בקתדרה 131, כדי שאוכל להבין מהי הטענה שלו בדיוק. בתודה מראש. איש שלום - שיחה 23:56, 23 באפריל 2017 (IDT) איש שלום - שיחה 23:56, 23 באפריל 2017 (IDT)

בוצע בוצע. נא ראה גם את התפתחות הדברים בדף השיחה של המצור. תודה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 00:09, 24 באפריל 2017 (IDT)
תודה רבה. ראיתי. רוני רייך אומר למעשה, שעקב העדר ממצאים ארכיאולוגיים, לא ניתן לקבוע מה היה מבנה הדייק. איש שלום - שיחה 00:26, 24 באפריל 2017 (IDT)
אם הבנתי נכון, זה אומר שכל הצעה יש להביא בשם אומרה. Liad Malone - שיחה 00:30, 24 באפריל 2017 (IDT)
נכון מאד, כשיש מספר הצעות אז כותבים כך: לדעת X זה כך ולדעת Y זה כך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 06:19, 24 באפריל 2017 (IDT)
אבל כפי איך שהבנתי, אף רייך עצמו לא אומר את דעתו כהנחה, אלא כהשערה אפשרית. זאת אומרת: לדעת X זה כך ולדעת Y זה יכול להיות גם כך. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 09:39, 24 באפריל 2017 (IDT)
לאחר שעיינתי במאמר של רייך, אני חושב שיש לתקן את הפרק העוסק בהקמת הדייק הרומאי. פרופסור רייך לא אימץ עמדה המנוגדת לדעתו של ראובן גיחון ביחס למבנה הדייק. הוא רק כותב, שבגלל העדר ממצאים ארכיאולוגיים בשטח, לא נותר לנו אלא להסתמך על המקורות הראשוניים, ושמהתיאור המופיע אצל יוסף בן מתתיהו, לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי, שמדובר היה בחומה רציפה, ולא רק בשורה של מגדלי שמירה מבוצרים. אם אין לכם התנגדות אני אשכתב את הפרק בהתאם. איש שלום - שיחה 18:38, 24 באפריל 2017 (IDT)
לא עמדה מנוגדת, אך שונה. בעוד שגיחון הבין את יוספוס כפשוטו - ש"חומה" זה חומה ממש - רייך מעלה אפשרות שהכוונה לחומה תאורטית. זה גם מה שכתוב כרגע בערך. אם בכל אופן אתה סבור שיש מה לשנות, שנה חופשי ונדון אחר כך. אחרי הכל פה זה ויקיפדיה, ולאף אחד אין בעלות. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 19:17, 24 באפריל 2017 (IDT)

האירוע התקיים היום[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת משתמש:Nyerushalmi

כתיב והגיית שמות- האם יש קשר ואיזה[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:מזנון#ישו במחקר האקדמי

הייתי מציע לך לנסות לשנות את השם של הערך (Moses) שבוויקי האנגלית לשם Moshe. אם תצליח, נתקדם כאן. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 18:10, 19 באפריל 2017 (IDT)
באותה המידה שאין לנו מושג כיצד הגו משה בעברית המקראית אין לנו מושג כיצד הגו ישוע. יתרוננו ששפתנו העברית בת זמננו, נכתבת באותיות ארמיות ("אשורית") מזה שנים רבות, ובתקופת ישוע כבר נכתבה באלה האותיות. להבדיל באנגלית בין כה וכה ישנו תעתיק, ואילו בעברית מדובר ב"שלנו", בשם עברי, בחלק מהתרבות בין אם נרצה או לא (אם הזכרנו כדורגלנים ליגה ח'...אצלנו גם בליגת העל הם לא בדיוק "על" אבל אלה בני המקום). מניין לך שלא הגו מוסה? ובין כה וכה איננו כותבים "מושה"... כפי שכתבתי לתמימה, זה יומרני מדי להכריע כיצד הגו (לכאן או לכאן) אך כיצד כתבו, זה ברור, ועד שויקי' לא תוקרא על ידי מכונה, אנו לא צריכים להתמודד עם הסוגיה.213.8.204.2 19:12, 19 באפריל 2017 (IDT)
אילולא היית אנונימי, הייתי כבר יכול לרשום על שמך את שלל החידושים שהעלית :)
  1. לא הבנתי מה אתה רוצה לומר; שייתכן שקראו את האותיות "משה" - "מוֹזֶס"? שחלו שיבושים בכל הצגת המילה "משה" המוזכרת בתנ"ך? אפשרות אחרת?
  2. שפת העברית בת זמננו נולדה רק בסוף המאה ה-19.
  3. ההבדל בין האלפבי"ת העברי הקדום לבין הארמי והמרובע אינו אלא בצורת האותיות. לא בהגיית המילה. כך שהתעתיק לא משתנה הרבה.
  4. עדיין לא הבנתי מה ההבדל בין משה לבין ישו.
  5. אנחנו לא כותבים "מושה" בדיוק בגלל הסיבה שכך הוא נכתב במקור. אמות הקריאה נעדרו מהעברית באותם הימים.
אגב, משום מה לא קיבלתי את התיוג. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 20:07, 19 באפריל 2017 (IDT)
  1. אני אומר שבוודאות איננו יודעים כיצד הגו את השם על שפתיהם, לשונם ובפיותיהם מי שדיברו אותה עברית מקראית בה נכתבה התורה ובעברית בה כתבו השופטים והנביאים בימי מלכות ישראל ויהודה.
  2. ואני הייתי בטוח שסופרי שלמה כתבו את שיר השירים בעברית בת זמננו, ותמים שכמוני, כל הזמן הזה הייתי בטוח ש"זה לא כל כך נעים לראות גן נעול"...
  3. ואתה בטוח בזה?! אני לא כתבתי שום דבר על מערכת הכתב וההגייה, אני הסברתי שיתרוננו בכך שגם אם בהגייה לא נדייק, בכתיב כן (להבדיל מאנגלית...)!
  4. אני חושב שלאחות של משה קראו מרים, ולאמא של ישוע קראו מרים, זה לא אומר שישוע אחיין שלו או משהו (ועכשיו תשאל ברצינות אם אני חושב שמשה דוד של ישוע).
  5. זה בדיוק מה שביקשתי להדגים, אין לנו שום ודאות באשר להגיה ואילו באשר לכתיב אנו בטוחים למדי, משה וישוע.
  6. אגב, מוכר כי שבט אפרים הסגיר עצמו בהגית שי"ן (לכל הלחוצים-זה לא ר"ת- אבל זה כן מבולבלים:-) ימנית כשמאלית, מתנחלים שמאלנים-השמעת כדבר הזה?! בוודאי הם הגו משה אחרת מבני מנשה.31.154.81.39 00:32, 20 באפריל 2017 (IDT)
חוששני שסטינו דיינו. מכל נושא נפתח שניים (כשהאחד מליצי והשני בדרך שאלה), אז אני מעדיף לעצור כאן. סליחה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 11:17, 20 באפריל 2017 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אם תרצה אשמח להמשיך מכאן :-)31.154.81.64 23:10, 24 באפריל 2017 (IDT)

אם זה בשביל לדון על השם ישו, אז אין סיבה לפתוח לדיון סניף כאן, ואם זה בשביל סתם דסקוס, אז בכלל חבל. לא באתי לוויקיפדיה בשביל להתפלמס בחינם. אם יצמח מכך משהו לאנציקלופדיה, ניחא, אך אם בשביל לבלות את הזמן - זה מיותר. מקווה שתבין אותי. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 00:49, 25 באפריל 2017 (IDT)
אני לא מוצא ענייניות בטיעון שלך אלא חוסר הגינות. אתה מרשה לעצמך לטעון טענות מבלי ללבן אותן, בקריאה להן דיסקוסק, אולי הדבר ישרת אותך בדיון עתידי, אולי הדבר ישרת אותך בעריכה, מי יודע אולי מסקנות היו משרתות אותי בעריכה. העברתי לדף השיחה שלך כיוון שאתה בעצמך זיהית שמדובר בהתרחקות מנושא הדיון. אני לא דן בשם ישוע אני דן מדוע לא לקרוא לערך באנגלית משה ולא מוז"ס.31.154.81.64 01:14, 25 באפריל 2017 (IDT)
אם אתה סבור שיש לי מסקנות מוטעות, וודאי יש לי כאלו, אשמח אם תחכים אותי. דסקוס מיותר אני קורא להתנצחות לשמה. תודה לך. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 01:23, 25 באפריל 2017 (IDT)
אני מצפה לשמוע כיצד אתה בטוח שהגו משה כפי שאנו הוגים כיום "מושה", והאם אתה חושב שתעתיק חדש עדיף על שם המופיע בתרגומים המקובלים? אם תשכנע אולי שוה לדרוש בויקי אנג' לשנות השם.31.154.81.64 02:36, 25 באפריל 2017 (IDT)
שוב נשמע מתוך הניסוח שיש פה רצון לפתוח ויכוח, אבל בכל אופן אענה. אני לא בטוח איך בדיוק קראו את "משה", אך סביר יותר שזה דמה לשם "מושה" מאשר ל"מוזס". כך לפחות אצל העבריים קוראי התורה כפי שהיא כתובה היום. לא יודע מה אתה מתכוון ל"תעתיק חדש" ול"תרגומים מקובלים". אני לא הולך לשנות בוויקי האנגלית, בגלל שאני מאוד מבין אותם. הם קוראים את השם כפי שמקובל אצל רוב קוראי ויקי האנגלית להגות אותו ("מוזס"). ובדיוק בגלל זה אני סבור שאצלנו השם אמור להיות "ישו" ולא "ישוע" (וכפי שגם לא "ג'זוס"). קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 10:01, 25 באפריל 2017 (IDT)

לא כל כך מבין מה נשמע לך מהניסוח, בדיוק כפי שאיני מבין כיצד אתה יכול להכריע מה קרוב או רחוק יותר להגייה שאינך מכיר. בנוגע לכיצד לקבוע שם ערך, ובכן השם של הערך מוז"ס באנגלית כיוון שכך השם מופיע בתרגומים המקובלים (וולגטה, המלך ג'ימס...), דעת הקהל לא עוצבה בניגוד לכתבים שהם המקור לדמות אלא על פי הם. בכל מקרה הסוגיה של ישוע היא משלנו, אין לנו צורך לגייס הגייה (כפי שכתבתי בדיון עצמו- לא כדי להתיימר לדעת כיצד הגו, גם אם יש דברים שבהחלט מלמדים על אופני הגייה בעבר) כיוון שיש לנו את הכתבים לפנינו ומעבר לכך נוכל לגייס אותו ההיגיון שקל לך כל כך ליישם במקרה של "סביר יותר שההגייה בעברית מודרנית קרובה לעברית" (מה שאיננו נכון כלל והשווה הגייה השכיחה להגייה התימנית או השומרונית) והרי לשם יש מדרש שם. אינך מקבל זאת שמי שאינו יודע לא ראוי שיכתוב הערך? אז מדוע תקבל זאת שמי שאינו יודע יקבע שם הערך? אני יכול להבין מי שהטיעון שלו נובע ממגבלות הכח, והוא עצב על כך שהוא נאלץ לשגות כדי שיובן, הוא מקריב בהנגשה, אך מי שעושה הדבר הזה למיטב הראוי...31.154.81.64 00:45, 26 באפריל 2017 (IDT)

  1. לא אוכל להסביר מה נשמע לי מהניסוח. אם אתה לא מזדהה ומבין את כוונתי, אז לא נותר לי לאחל לך אלא שיערב לך. אני אנסה להגיב לך כל עוד שזה בגדר הסביר והנסבל.
  2. אינני מכריע' מה קרוב או רחוק להגייתי, אך אני יכול לשער באופן די מסתבר מה קרוב ומה רחוק. גם אם התימנים או השומרונים רחוקים מהגייתנו משך שנות דור, עדיין הם עוד לא הרחיקו לכת כל כך לקרוא את "משה" כ"מוזס". מעניין באמת איך לא. הצורה שהם קוראים את משה הרבה יותר קרובה לצורת ההגייה שלנו, מאשר ל"מוזס".
  3. לא יודע כמה אתה מעורה בקהילה פה, אבל היא מאוד מתחשבת בדעת הקהל. בפרט בענייני מתן שמות ערכים. תוכל לעקוב אחר הדיונים התכופים פה בעניין זה ולהיווכח בכך בעצמך. אם השם של הערך מוטעה, אז זה משהו אחר. אבל אם יש שתי צורות משום סיבה שהיא, שם הערך כפי הגייתי הקלסית תופס המון. יש רבים המצדדים אף במבחן גוגל במקרים כאלו. אחת הסברות העומדות מאחורי כך, הוא שאנו משרתים את הקוראים שלנו, ומהם בכלל אנו נוצרנו. זו אנציקלופדיה הבנויה על חכמת ההמונים. דבר זה מחייב אותנו לכתוב להם על פי איך שהם מכירים זאת יותר. זה לא אומר ששיקולים מקצועיים לא יתערבו פה, אבל עדיין תפיסת ההמון תופסת מקום, כל עוד שאינה מחמת בורות (וכאן, אתה עצמך אמרת שאנו לא יכולים לדעת איך הגו זאת אז).
  4. על דרך שינוי השם של "ישו" ל"ישוע" אנו יכולים עוד לשנות הרבה מהמילים שהוטמעו בעברית על ידי חז"ל והספרות הקדומה. בינתיים אנחנו לא שם.
  5. לא יודע על מה התבססת להניח שאני מקבל זאת ש"מי שאינו יודע - יקבע שם הערך".
  6. המשפט האחרון הצטייר בעיני, בסכלותי, כמשהו חידתי-ציורי, ולא הצלחתי להבין אותו. עמך הסליחה ועמי בורותי.
בברכה, ובתקווה למשהו מעשי. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 20:26, 26 באפריל 2017 (IDT)

אני לא חושב שההגייה נוגעת לעניין בכלל, ואתה שב וחוזר אליה "וכאן אתה עצמך אמרת שאנו לא יכולים לדעת איך הגו זאת אז". אומנם אמרתי זאת, אך בהקשר של, לא זה העיקר, בויקפדיה אנו לא הוגים שמות הערכים, אנו כותבים אותם, וזה העיקר. אני עדין לא הבנתי מהו מרחק מהגייה (יש דרכים מוגבלות לדעת כיצד הגו, זה לא "גן נעול"), ובכל מקרה, כפי שאמרתי הגייה היא לא העיקר, ישנם תרגומי המקרא שבחרו בתעתיק ולכן הויכוח כאן אינו עם "חכמת ההמון" אלא עם חכמת חכמים. אנחנו באמת לא כותבים בלשון חכמים משום שהיא רצופה שגיאות (חסרות עקיבות דקדוקית)- הדקדוק העברי הוא תולדה של הדקדוק הערבי, ולמעשה כל שירת ספרד הייתה ריאקציה לפיוט הארצישראלי שנתפס בניתוח הרציונלי-לשוני של המדקדקים הראשונים כעילג. בנוגע לשני המשפטים האחרונים, אתה טוען ל"חכמת המונים" אך אני רואה זאת כך, המונים שאינם יודעים מגיעים כדי לדעת, לא ייתכן שהם, הבאים לקרוא, עוד בטרם ידעו כבר ערכו, לא מספיק שאדם רוצה למצוא ראוי שידע לחפש- כך ההמון יוכיח אולי שיש בו איזו חכמה. במשפט האחרון חביב שלי כתבתי שאני יכול להבין מי שמבקש להנגיש הערך שלו, מתוך הכרה במגבלת הכוח שלו, מתוך הכרה בבורות ההמון ולא בחכמתו (שהרי זהו מס שפתיים, קל להגיד חכמת המון כאשר אין בזה סיכון, אך מה אם ההמון הזה היה מעניק לך טיפול רפואי, או מחשבן לך עונות השנה כשהוא מתכחש לתנועת הארץ בכלל), יש לי במשותף עם אותו מוגבל, אך לא עם המוגבל שחושב שיקרא לממגבלה שלו יתרון ודי לו בכך כדי לעשות המצוי לראוי.31.154.81.64 06:18, 27 באפריל 2017 (IDT)

שלום אנונימי, כפי ששיערתי מראש, אני מזהה שנכנסתי פה לאיזה לופ מחזורי. אתה יכול לא להסכים אתי. אם ארצה להסביר לך את עמדתי, יכול להיות שאצליח ויכול להיות שלא. מה שבטוח, זה רק אם תרצה גם להבין ולא רק לשכנע, ואני חושב שגם עם זה, הדבר ייקח מן לא מועט. את עמדתך, מה שהבנתי - הבנתי. יותר מזה, לא יודע אם אוכל. גם אם כן, גם זה ייקח לא מעט זמן. אז סורי, ניאלץ להישאר בעמדות חלוקות. אני לפרנסתי נדרש לעבוד, וזמני כאן בוויקי די מוגבל, ואינני חפץ להקדישו לסוגיות כאלו באופי הזה. אם אתה באמת רוצה להבין ולא רק לשכנע, אוכל לתייג עבורך כמה משתמשים, שאם יסכימו להגיב, אולי יצליחו להבין אותך ולהבהיר לך את הדברים ביתר קלות. ממש מצטער. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 13:09, 27 באפריל 2017 (IDT)
לא אני העלתי הטיעון שאינו נוגע לעניין על הגיית השם, ולא אני העלתי הטיעון הנוסף שאינו נוגע לעניין משה למוזס. זה בהחלט מעניין כאשר מישהו משוכנע בדבר שאין לו כל סיבה להיות משוכנע בו.31.154.81.64 16:46, 27 באפריל 2017 (IDT)
צר לי להודיע זאת בבוטות: הדיאלוג בינינו בנושא זה, לעת עתה -תם. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 16:57, 27 באפריל 2017 (IDT)

מזל טוב! יום הולדת ויקיפדי![עריכת קוד מקור]

כטמ"ם בשבילך! מעריך מאוד את כל פועלך והשקעתך. שיר § שיח § 21:10, 25 באפריל 2017 (IDT)

מזל טוב ליום ההולדת הסמלי, אליעד! המשך הנאה בעריכותיך, וראה ברכה בתרומותיך! אלדדשיחה 21:12, 25 באפריל 2017 (IDT)
מזל טוב! לא ייאמן שאתה פה רק שנה. אתה נראה כמו אחד המשתמשים הכי ותיקים כאן (מבחינת הניסיון והמזג הוויקיפדי שלך) :) ‏Guycn2 · ☎‏21:14, 25 באפריל 2017 (IDT)
סיבה למסיבה. Liad Malone - שיחה 00:07, 26 באפריל 2017 (IDT)
מזל טוב והמשך עשייה פורייה לטובת כולנו. Ldorfmanשיחה 01:14, 26 באפריל 2017 (IDT)
מזל טוב אליעד, ושנזכה לראותך עוד שנים רבות. באמת קשה להאמין שאתה רק שנה בוויקיפדיה, עלה והצלח! אורשיחה05:35, 26 באפריל 2017 (IDT)
מזל טוב. הָאֶלְקֹשִׁי - שיחה 22:25, 26 באפריל 2017 (IDT)

תודה לכל המאחלים. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 19:28, 26 באפריל 2017 (IDT)

מזל טוב! ביקורת - שיחה 22:31, 26 באפריל 2017 (IDT)
תודה גם לכם. אחרונים חביבים. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 00:26, 27 באפריל 2017 (IDT)

ההזמנה לבעלי ידע[עריכת קוד מקור]

במענה לפנייתך, תחומי הידע שלי הם:
  • היסטוריה של המאה העשרים.
  • היסטוריה של ארץ ישראל בדורות האחרונים.
  • היסטוריה צבאית.
בברכה,
אברהם אמיר - שיחה 12:42, 26 באפריל 2017 (IDT)
תודה, אברהם אמיר. תחומי הידע הקיימים ברשימה כיום, בתחום היסטוריה, הם:
לבד מהיסטוריה צבאית, לאיזה עוד מהתחומים אתה רואה את עצמך יותר מתאים? אם את סבור בכל אופן שיש ליצור תת תחום חדש, הודיעני. תודה לך. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 20:06, 26 באפריל 2017 (IDT)

השארתי לך בקשה אצלי - אודה להתייחסותך. מאורות נתן[עריכת קוד מקור]

השארתי לך בקשה בדף השיחה אצלי - אודה להתייחסותך. מאורות נתן 00:20, 27 באפריל 2017 (IDT)

סחטיין על הלוגו הזה !!![עריכת קוד מקור]

שלום קובץ על יד, כל הכבוד על היצירתיות ועל הלוגו היפה. כפי שאתה יכול לראות אמצתי אותו במהירות לתבנית החדשות והאקטואליה והוא נמצא גם בבאנר.

עשיתי אתמול סדר גדול מאד בסדנה לגרפיקה, היו שם בקשות שלא היו קשורות לסדנה אלא לדלפק הייעוץ, היו בקשות שכבר התבצעו ואף אחד לא אירכב, היו בקשות התייצות שמקומן בדף השיחה של הסדנה. הניסיון מראה שאם יש שם המון בקשות, אז יש רתיעה לגשת לשם גם מצד מבקשים וגם מצד המבצעים השונים. בעבר היו שני ויקיפדים שלקחו אחריות על הסדנה לגרפיקה, היו מאד פעילים, וגם דאגו לעשות בו סדר. מה דעתך לקחת זאת על עצמך? אולי גם מייקי שהראה גם הוא את כישרונותיו, ישמח להצטרף לשם. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 07:30, 30 באפריל 2017 (IDT)

שלום לך חנה, ותודה על אימוץ הלוגו. אני משתדל לעזור בסדנה מה שאני יודע ויכול. מעבר לכך, קשה לי. הסיבה היא משום שמעולם לא למדתי לעבוד עם תוכנות גרפיקה וכד'. יש לי קצת חוש, ויותר מקצת רצון ללמוד עוד, ואם מייקי או מישהו אחר שמכיר את התוכנות היטב ילמד אותי את מה שאינני יודע - אשמח להרחיב את פעילותי בסדנה. אגב, בקשר לסדר בסדנה, מומלץ להמתין מעט לפני הארכוב, למשל בגלל הלוגו שהעליתי. גם עכשיו אפשר לצרף אותו לפסקה של הלוגו הקודם, אך למען הסדר הטוב... על כל פנים, תודה גם לך. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 11:07, 30 באפריל 2017 (IDT)
בהחלט יש לך חוש. פעם הובילו את הסדנה אנשי גרפיקה מקצועיים כמו רוליג וMT0, אבל הם פרשו. הייתה גם עיצובית המופלאה. אבל גם היא פרשה. מה שקורה היום הוא מאד אקראי וצריך שם יד מכוונת ומארגנת. אשמח אם תקדיש לסדנה תשומת לב עקבית יותר. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 15:50, 30 באפריל 2017 (IDT)
אשתדל. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 19:16, 30 באפריל 2017 (IDT)
תודה רבה! חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 19:18, 30 באפריל 2017 (IDT)
הלוגו הזה שלך? כל הכבוד על הרעיון הקולע! Liad Malone - שיחה 20:15, 30 באפריל 2017 (IDT)
תודה, ליעד. התבססתי כמובן על הגרסה הראשונית של הלוגו (קובץ:Anti-Wikipedia hewiki.svg). קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 20:20, 30 באפריל 2017 (IDT)
אבל הרעיון לעצב את האין-כניסה כדגל טורקיה הוא שלך או שכבר היה קיים? Liad Malone - שיחה 20:40, 30 באפריל 2017 (IDT)
שלי. הופתעתי לפגוש אותו גם בוויקיפדיה הטורקית, ואף בוויקיפדיה הרוסית. הסמקה קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 20:44, 30 באפריל 2017 (IDT)
אני האחראית להפצת הלוגו בוויקיפדיה הטורקית. העליתי אותו במזנון שלהם בדף שבו הויקיפדים מכל מיני מדינות מביעים תמיכה בהם חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 21:06, 30 באפריל 2017 (IDT)
חנה, תודה רבה! קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 21:09, 30 באפריל 2017 (IDT)
כל הכבוד, אליעד! אלדדשיחה 21:10, 30 באפריל 2017 (IDT)
אתה יכול לראות כאן, לגבי הרוסים אולי הם ראו אצל הטורקים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 21:11, 30 באפריל 2017 (IDT)
תודה לכם. חנה, בזכותך הבעתי גם אני הזדהות. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 22:01, 30 באפריל 2017 (IDT)

שיחת משתמש:185.120.124.3[עריכת קוד מקור]

שלום אליעד.

הסיבה לכך שמחקתי את דבריך היא שהם נכתבו לפני יותר מחודש, ולכן סביר להניח שהאדם אליו כתבת את ההודעה הוא לא אותו האדם שכרגע משתמש בכתובת ה־IP.

סביר להניח שאותו האדם שערך היום מכתובת ה־IP הזו, מעולם לא ערך את הערך רעמסס השני ולכן רציתי שיראה רק את ההודעה הרלוונטית אליו, כלומר את תבנית הניסויים.

בעבר, היה בוט שמחק הודעות ישנות מדפי שיחה של אנונימיים, כדי למנוע בלבולים כאלה, ולצערי משום מה הבוט הזה הופסק. ‏Guycn2 · ☎‏21:25, 6 במאי 2017 (IDT)

אם כך נהוג, זה משהו אחר. אבל כפי שאני רואה, לרוב ההודעות נשארות. אם אתה מעדיף, אתה יכול למחוק שוב. סליחה ותודה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 21:44, 6 במאי 2017 (IDT)
אני מניח שזה כבר לא משנה – ככל הנראה האנונימי הלך. תודה ושבוע טוב! ‏Guycn2 · ☎‏21:46, 6 במאי 2017 (IDT)

ישעיהו בן אהרון[עריכת קוד מקור]

שלום. ראיתי שאתה מחזיר קטע מסכם של ספר מאת בן אהרון, שהעורך משתמש:דוד שי כבר הסיר אותו מספר פעמים. יש לך הסבר למעשה? בכבוד ובברכה, רפאל גורי Rafael Guri - שיחה 11:01, 11 במאי 2017 (IDT)

שלום גם לך רפאל גורי. הסתכל נא על כל התמונה:
  • אני פוגש בניטור הסרת תבנית שכתוב על ידי אנונימי.
  • בדיקה קצרה מראה לי כי הוא גם הוסיף תוכן לערך.
  • אני עובר קלות על התוכן. הוא נראה לי לא בסגנון אנציקלופדי. אני משווה זאת לשאר התוכן בפרק "ספרים", ועל פניו זה נראה תואם. אני מתחשב בקיומה של תבנית השכתוב, ומחליט לא להיכנס לגוף הטקסט.
  • על הסרת תבנית השכתוב אינני מוכן לעבור, ואני ניגש לשחזר את הסרת התבנית. השתמשתי בשחזור עם תקציר, בו כתבתי: "למה להסיר את התבנית. הפרק אכן דורש שכתוב".
  • לאחר מעשה אני מבחין ששחזרתי גם את התוכן, בו לא רציתי להתערב (כל עוד קיימת תבנית שחזור).
  • אני חוזר ומשחזר את עריכתי כדי להשיב את התוכן.
  • כעת אני מבצע את הסרת תבנית השכתוב לבדה. כפי שתכננתי מלכתחילה.
עם כל הכנות, לא היה לי מושג שדוד שי טיפל בערך לפני כן. את עריכתו האחרונה בה מחק את הקטע המסכם ההוא, קיבלתי ללא כל פקפוק, תוך שאני סומך עליו לגמרי. בפרט שבכלל לא התעסקתי עם גוף טקסט זה קודם לאשרו או לאו. לא הייתה כוונתי בכל העריכות אלא להשאיר את תבנית השכתוב עד לטיפול בכל הפרק. תודה לך על הערנות. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 11:17, 11 במאי 2017 (IDT)
שלום. בפעם הבאה קצר מעט את תשובותיך. לא כדאי להעמיס על העורכים, שמכל מקום, עסוקים מאוד. בכבוד ותודה על תשובתך. בברכה, רפאל גורי Rafael Guri - שיחה 06:41, 12 במאי 2017 (IDT)
שלום רפאל. את כבודך איני מכיר, וכדי להימנע מוויכוחים מיותרים, אני לפעמים מעדיף להבהיר ברור את מעשיי. עצם הדבר שבכלל פנית אליי בלא לבדוק את שלושת העריכות הרציפות שביצעתי ולהגיע אל המסקנה בעצמך, אילץ אותי להאריך בתשובתי, על אף שגם אני חלק מהעורכים שעסוקים מאוד. ושוב תודה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 11:21, 12 במאי 2017 (IDT)
שלום. אנא קצר. בברכה, רפאל גורי Rafael Guri - שיחה 20:59, 13 במאי 2017 (IDT)
קיצרתי. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 21:24, 13 במאי 2017 (IDT)

איך אוכל ליצור איתכם קשר בצורה בטוחה?[עריכת קוד מקור]

מעוניינת בתמיכה בנושאים שונים בויקיפדיה איך אוכל ליצור איתכם קשר בצורה בטוחה? ראש גולת אריאל - שיחה 22:37, 14 במאי 2017 (IDT)

שלום לך ראש גולת אריאל. בסרגל הימני כאן (תחת "כלים") יש "שליחת דוא"ל למשתמש" (או כאן). קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 09:24, 15 במאי 2017 (IDT)

בקשה להשתתפות בהצבעת מחיקה[עריכת קוד מקור]

שלום רב! אני ויקיפד חדש. ערך שכתבתי מועמד למחיקה. מאז תחילת ההצבעה שיפרתי את הערך בצורה משמעותית. ההצבעה לקראת סיומה ואשמח אם תוכל, לעיין בו להביע דעה. ינון אלון - שיחה 10:45, 19 במאי 2017 (IDT)

שלום גם לך, ינון. ראשית, אני שמח על הצטרפותך למעגל התורמים, ומקווה מאוד מאוד שהתאקלמות תעבור עליך כשורה. בפרט לאור אינצידנט זה. אישית, הייתי נוטה מיד להשארת הערך, הן משום שאתה חדש, והן משום שאני בכלל לא כל כך אוהב מחיקת ערכים (במילים אחרות בקבוצת "זנב ארוך"). אבל דווקא בגלל נטיות אלו הייתי רוצה לשקול באובייקטיביות ולעבור היטב על הערך. הצצתי קלות, אך עדיין לא גיבשתי דעה. אני חושב שזה ייאלץ לחכות לאחר שבת.
אני מזדהה עמוקות עם תחושתך עם איום המחיקה. זה מתסכל גם באופן רגיל, ועשרת מונים כאשר זה ערך חדש וראשון. באמת קשה.
מה שאוכל להמליץ לך - פתיחת פסקה "קישורים חיצוניים" בה יופיעו קישורים מהרשת על האיש ופועלו. ראוי שיהיו שם כמה שיותר קישורים שאינם מטעם מי מארגוני או אישי חב"ד. טיפ נוסף, בהערות שוליים - את הקישור יש לעשות כחלק מהמילה. כמו לדוגמה עריכה זו.
ועוד המלצה חמה - אל נא תיקח אישית את עניין ההצבעה וחלילה, אם תהיה, המחיקה. בגדול, רוב המצביעים באמת מחפשים את טובתה של האנציקלופדיה, ברמה כזו או אחרת, כדי שאתה וכולנו נוכל ליהנות מערכים איכותיים.
אאחל לך רק טוב. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 11:33, 19 במאי 2017 (IDT)
שבוע טוב! מעריך את הדברים ולוקח את המלצותיך לתשומת לבי. ההצבעה תסגר הלילה. אשמח אם תספיק לעיין עוד בערך ולקחת בה חלק. ינון אלון - שיחה 23:03, 20 במאי 2017 (IDT)

בקשה לחונך[עריכת קוד מקור]

שלום, אני נמצא כבר תקופה ארוכה בויקיפדיה אך עד היום ביצעתי רק עריכות קטנות, אני מעוניין בחונך שיעזור לי בכתיבת ערכים ועיצובם, והתנהלות כללית בויקיפדיה. בתודה מראש! מוטיאל - שיחה 11:44, 28 במאי 2017 (IDT)

שלום לך מוטיאל, אשמח לסייע במה שאוכל, רק אם אתה מדבר על סיוע בעריכה ועיצוב ערכים, כדאי שאתמצא בנושאים שעליהם אתה כותב. תוכל לספר לי מהם? עם התנהלות כללית, אשתדל לעזור. ואאחל לך התאקלמות נוחה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 12:02, 28 במאי 2017 (IDT)
תודה רבה. מוטיאל - שיחה 12:30, 28 במאי 2017 (IDT)

קלמן כ"ץ[עריכת קוד מקור]

שלום לך, אני עורך חדש בוויקיפדיה ובוודאי שעדיין איני בקיא ברזי העריכה. עם זאת, צר לי על טענתך לפיה השינוי שביצעתי בדף קלמן כ"ץ אינו עומד בסטנדרטים ואינו מבוסס. השינויים שבצעתי מבוססים למהדרין, ואסביר. אדריכל קלמן כ"ץ היה אבי ושותפי במשך שנים רבות כך שסיפור חייו, הן הפרטי והן המקצועי מוכר לי היטב ממקור ראשון. קיומו של ערך ויקיפדיה הנושא את שמו נודע לי באופן עקיף ולמותר לציין כי נכתב ללא ידיעתי. עצם קיומו של ערך כזה בויקיפדיה הינו, ללא ספק, ראוי ומבורך ואולם מקריאה בו עלה הצורך להעמיד דברים על דיוקם וכך עשיתי. במידה ודרושות לך עוד הבהרות לגבי השינויים שבוצעו, אשמח לפרט. Yaronkatz (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום גם לך ירון. ראשית, ברוך בואך. מתוך עריכתך נראה כי אתה כתיבתך איכותית ותוכל הרבה לתרום כאן.
בקשר לעריכתך המדוברת, כדאי לשים לב כי עריכה של אדם על קרוב משפחתו, ידידו או שותפו לעבודה - יש לה מעלה וחסרון. מעלה - הכרת נשוא הערך מקרוב, וחסרון - סובייקטיביות. גם אתה ודאי מסכים כי אי אפשר לתת לכל אחד לערוך על אביו כפי ראות עיניו. כאשר אנו פוגשים עריכה של משתמש שלא נבדק לאורך זמן כאמין דיו, אנו חוששים בעריכתו שמא אינה מאומתת דיה. בעריכתך שלך השמטת הרבה תוכן וגם ערכת שינויים רבים. אדרבה, בגלל שאתה מכיר היטב את נשוא הערך, אנא ספק לנו כמה שיותר מקור על העריכות והשינויים. אוכל להמליץ לך לערוך קטע אחר קטע בערך, עם סיפוק מקור כשיש, וכשאין - הסבר בתקציר העריכה.
על אף שבנסיבות כאלו מצוי לעתים שמוחקים את העריכה, מחמת שעריכתך הייתה נראית טובה, לא נגעתי בה ורק פניתי אליך לבקש מקורות וביסוסים לדברים.
לסיום, אציג לך טיפ: כדי שהמשתתפים בדיון יוכלו לתקשר בקלות ולהבין מי כתב כל משפט, נהוג לחתום בדפי שיחה באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני ~) שהופכים לחתימה עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה.
נוסף על כך, נהוג להזיח תגובה באמצעות נקודתיים (הסימן :) בתחילת התגובה. כך נשמר הסדר בשיחה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה אתם מתייחסים – נהוג להוסיף זוג אחד נוסף. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. בברכה,
תודה לך, ושבת שלום. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 18:54, 2 ביוני 2017 (IDT)
שלום לך אליעד. ראשית, תודה לך על התייחסותך ועל הטיפים המועילים שבוודאי אעשה בהם שימוש בהמשך דרכי הויקיפדית. מובנת לי הרגישות לסוביקטיביות של עורך הקרוב למושא עריכתו ולפיכך גזרתי על עצמי הקפדה יתרה בעניין זה. שים לב כי השינויים שערכתי בפרק העוסק בחייו האישיים של קלמן כ"ץ, הינם מינוריים מבחינת התוכן ועיקרם עריכה לשונית, שלעניות דעתי הבהירה את הניסוח. הפרק העוסק בעבודתו של קלמן כ"ץ, אכן צומצם באופן משמעותי. מבדיקה שערכתי בעשרות ערכי ויקיפדיה, אשר נכתבו על אדריכלים ישראליים בולטים שהלכו לעולמם, עולה שהפרק העוסק בעבודתם כתוב תמיד בתמציתיות ואין בו תיאורים מפורטים של הפרויקטים המוזכרים בו. הגרסה הקודמת של פרק זה בערך 'קלמן כ"ץ', כללה תיאורים ארוכים ומפורטים שכאמור היו חריגים ביחס לערכים דומים ובוודאי שאינם עולים בקנה אחד עם כתיבה אנציקלופדית. כך לדוגמא פרויקט 'אחוזת דוברובין' כולל פירוט רב הלקוח מילה במילה מהערך 'אחוזת דוברובין' בויקיפדיה והדעת נותנת כי די להסתפק בקישור (המופיע בהמשך). זאת ועוד, הואיל והגרסה הקודמת של הפרק העוסק בעבודתו של קלמן כ"ץ נערכה ע"י מי שאינו בקיא בעניין, היא רצופה טעויות ואי דיוקים (וחבל שלעת כתיבתה לא עלתה שאלת אימות המקורות...).
ולעניין המקורות עליהם אני מבסס את דברי. ובכן, חרף היותי עורך חדש בויקיפדיה, תוכל להניח במידה רבה של ודאות שבהיותי שותפו של קלמן כ"ץ והמחזיק בארכיון עבודותיו, ניתן לקבל אותי כבר סמכא מקצועי לעניין עבודתו והפרויקטים שתכנן. עם זאת ולמען הסר ספקות, ניתן להסתמך גם על אתר האינטרנט הרשמי של חברת 'קלמן כ"ץ ירון כ"ץ אדריכלים בע"מ' (המקושר ב'קישורים חיצוניים'). אתר זה קיים מזה שנים וכולל את רשימת הפרויקטים שתכנן קלמן כ"ץ וכן תיאור מפורט של פרויקטים בולטים.

ועוד בעניין אחר, לאחר שיחתנו בערב שבת נעלמו מהערך 6 תמונות מוערות (שהיו בגרסה הקודמת), ללא קשר לעריכתי. אשמח אם תוכל להסביר? תודה ושבוע טוב. --Yaronkatz - שיחה 21:47, 3 ביוני 2017 (IDT)

ירון, שוב (ויותר) ניכר מתוך כתיבתך כי אתה מבין את חשיבות האמינות הנצרכת, וכפי דבריך כי אף אתה שמת את לבך לכך בעת עריכתך. יפה. אם בדקת את עריכתך היטב וניפית רק את הנצרך, אסמוך עליך. אם אתה אומר שיש נתונים רשמיים בחברה, עדיף שתציין אותם בהערות שוליים.
בעניין התמונות, לאחר עריכתך לא נעשו לעת עתה כל שינויים בערך. התמונות שהוסרו - הוסרו על ידך (ראה בעריכתך את הקוד :קובץ]] שאומר כי קיימת כאן תמונה - שישה כאלו. אתה יכול להעתיק את התמונות מקוד המקור שבעריכה שלפני כן ולהדביק אותן שוב במקום הרצוי (רק תראה לא לשמור זאת על הגרסה הישנה. זאת אומרת פתח לך שני כרטיסיות, באחת את העריכה הנ"ל בה קיימות התמונות, ובאחרת - עריכת הערך בקוד מקור כפי שהוא כעת. העתק את השורות בהן נמצאות התמונות אל החלון המעודכן. אם תסתבך, אעשה זאת בשמחה). רק בגלל דבר כמו זה כדאי לבדוק אם אין תוכן אחר שהושמט. לפעמים, לכולנו, קורה שללא כוונה אובד תוכן. תודה לך והמשך התאקלמות נאות. אשמח לעזור בכל מה שאוכל. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 22:04, 3 ביוני 2017 (IDT)

בעלי הידע[עריכת קוד מקור]

שלום אליעד,

אמנם אלו חדשות ישנות, אבל מעולם לא יצא לי להודות לך על מיזם בעלי הידע.

מבחינתי זאת הברקה מדהימה וחבל שלא הייתה מובנית בוויקיפדיה עוד מראשיתה.

מגיע לך את פרס מיזם השנה! שְכּוֹיֵיח! בר - שיחה 22:01, 3 ביוני 2017 (IDT)

תודה לך בר. מעודד ומרגש. אם תודה, אז גם (או בעיקר) לאור שהעלה את הרעיון. תמיד חיכיתי לדבר כזה, אך מכיוון שהייתי די טרי, חששתי מכך. כשראיתי שאור הציע זאת אך ירד מהעניין משום מה, ראיתי לנכון להיכנס לעובי הקורה. מזדהה אתך לגמרי בעניין הצורך בה מראשית ימיה של ויקיפדיה, ומצפה שמישהו יציע זאת לשאר הוויקיפדיות. אם הן תתקדמנה עם המיזם, נוכל אף אנו ליהנות מהשכלולים. אולי תיקח זאת על עצמך. תוכל ודאי לקדם זאת יפה.
תודה גם לך על השימוש בתבניות, זה מה שממנף את המיזם והשימוש בו יותר. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 22:13, 3 ביוני 2017 (IDT)
בשמחה, התודה כולה לך. כמו כן גם לאור שלא הייתי מודע למעורבותו, ועל כן מילים אלו מופנות גם אליו כמובן. אכן הרעיון מתאים גם ליתר הוויקיפדיות, אך לצערי איני פעיל במיוחד באף אחת מהן. אולי בעתיד . בר - שיחה 22:19, 3 ביוני 2017 (IDT)
לא נורא. נמתין עוד ;-) קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 22:24, 3 ביוני 2017 (IDT)
אני רק העליתי את הרעיון, בלעדיך לא היה כאן כלום עוד הזדמנות להודות לך על העבודה המדהימה שאתה עושה. תודה על המילים, אבל הן מגיעות רק לאליעד שיהיה לכולנו בוקר מצוין, אורשיחה05:37, 4 ביוני 2017 (IDT)

משה גברא[עריכת קוד מקור]

לא הבנתי, יש למשה גברא דף שיחה?אבי84 - שיחה 00:22, 5 ביוני 2017 (IDT)

שחזר נא את עריכתי (בלי לשמור! רק בשביל לראות - בתצוגה מקדימה), הבט בראש הערך, וכבר תבין הכל :) קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 00:27, 5 ביוני 2017 (IDT)

פינק בר - תבנית {{בעבודה}}[עריכת קוד מקור]

היי. אני לא בטוח שהמהלך שעשית שם הוא תקין. רק העורך הנכון רשאי להציב תבנית זו ובכך לאסור על אחרים עריכה עד להסרת התבנית. המהלך שלך גורם איסור על כל קהילת העורכים לערוך, בזמן שהיוצר (העורך) שאליו פנית, כלל לא הביע את הסכמתו לכך. אני סבור בכל זאת כי יש להעביר את הערך למרחב הפרטי שלו ולנהוג עמו בהבנה וברגישות כמו שאתה יודע היטב לנהוג עם משתמשים חדשים. אינני רואה לנכון סיבה לחרוג מהנהלים לעת עתה. eli - שיחה 02:35, 5 ביוני 2017 (IDT)

הועבר. Ldorfmanשיחה 02:36, 5 ביוני 2017 (IDT)
לא יודע כמה שייכים הכללים במקרה זה. יצאתי מתוך הנחה כי יוצר הערך מעוניין בשיפוצו ובהתאמתו למקובל (לפחות אם יודיעו לו על הצורך בכך), ואם הוא לא יודע להניח תבנית {{בעבודה}} - נעשה זאת אנחנו עבורו. הדף היה אצלי במעקב למקרה שהלה לא יתקדם עם העניין. לגבי איסור הקהילה בעריכת הערך, לא יקרה כלום אם ימתינו כמה ימים. אם בשביל החוק היבש - בוא נאמר ששמתי את התבנית לשם עריכתי שלי בערך. בעניין ההבנה והרגישות, כפי איך שאני ראיתי זאת, גם אם הייתי מנסה לומר זאת בעדינות, ההעברה הייתה נראית כקשה ודוחה. העיקר שעכשיו הכל בסדר :) תודה לכם. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 10:25, 5 ביוני 2017 (IDT)

עזרה ביצירת דף משתמש[עריכת קוד מקור]

היי, יש איזה מדריך ליצירת דף משתמש? בתודה אגלי טל - שיחה 17:52, 6 ביוני 2017 (IDT)

כן: ויקיפדיה:דף משתמש. תוכל גם להסתכל בדפי משתמש שונים ולהעתיק מהם תבניות וכו'. בהצלחה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 18:04, 6 ביוני 2017 (IDT)

תודה נשמה אגלי טל - שיחה 13:30, 8 ביוני 2017 (IDT)

ארץ חמדה[עריכת קוד מקור]

שלום רב ושבת שלום
אשמח לעזרה בערך החדש שפתחתי. ראיתי שהוספת בערך ארץ זבת חלב ודבש תוספות מבורכות. אמנם הנחתי תבנית עבודה אך אשמח לעזרה גם פה--היידן 08:10, 9 ביוני 2017 (IDT)

מברוכ על כל ערכי כינויי ארץ ישראל. אשתדל למצוא לכך זמן במהלך היום. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 09:56, 9 ביוני 2017 (IDT)
מעולה. תודה רבה--היידן 10:56, 9 ביוני 2017 (IDT)
כתבתי הקטע ארץ הצבי בויקיפדיה:הידעת?/המתנה. אשמח אם תציץ גם שם.--היידן 11:26, 9 ביוני 2017 (IDT)
תודה רבה על העזרה.פרח בשבילך--היידן 16:31, 11 ביוני 2017 (IDT)
אגב. תמונה בערך של נוף תתאים לדעתך?--היידן 16:32, 11 ביוני 2017 (IDT)
כן. תמונות זה תמיד טוב :) אפשר ליצור כמה תמונות מנופים שונים בארץ לתוך תמונה אחת. לטעמי גם כדאי שיהיו מנופים תנ"כיים. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 16:38, 11 ביוני 2017 (IDT)
רעיון מעולה. מי יודע להרכיב כזה דבר? --היידן 16:41, 11 ביוני 2017 (IDT)
אפשר לבקש בסדנה. תגיע מוכן עם התמונות המועדפות. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 16:54, 11 ביוני 2017 (IDT)
אני רואה שבסוף מצאת :) קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 16:56, 11 ביוני 2017 (IDT)
כן. קצת שוטטתי בתמונות וראיתי שמישהו מוכשר כבר עשה זאת. אפשר לשנות את התמונות--היידן 16:58, 11 ביוני 2017 (IDT)
אכן, עדיף. כדי שלא יהיה סתם חיקוי אחר התמונות שבערך ארץ ישראל, וגם כדי להרוויח את האתרים המקראיים. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 17:01, 11 ביוני 2017 (IDT)
אעבוד על זה.--היידן 17:05, 11 ביוני 2017 (IDT)

בקשת עזרה[עריכת קוד מקור]

יש לי ויכוח קטן עם נרו, אנא הבע את דעתך בדף השיחה יצחק רצאבי לטובתי או נגדי. אבי84 - שיחה 22:57, 10 ביוני 2017 (IDT)

שבוע טוב אבי84, אני כבר עונה שם. יפה מצדך על הבעת חופשיות תגובתי :) קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 23:24, 10 ביוני 2017 (IDT)

תבנית הזמנה לבעלי ידע[עריכת קוד מקור]

שלום אליעד, כפי שראית קיבלתי בשמחה את הזמנתך. שוב תודה. כשלחצתי על הקישור ל"הכה את המומחה" הגעתי ל"הידעת?". אולי יש איזו שגיאה בתבנית ההזמנה? YR on wiki - שיחה 19:45, 11 ביוני 2017 (IDT)

אכן, הקישור היה לא נכון, תודה יעל. תיקנתי. בברכה, אורשיחה19:50, 11 ביוני 2017 (IDT)

כללים לערך על רבנים[עריכת קוד מקור]

אולי תוכל לעזור לי, האם ישנם כללים מנחים איזה רב 'זכאי' לערך? בתודה אגלי טל - שיחה 09:49, 20 ביוני 2017 (IDT)

שלום לך אגלי טל. יש את הדף ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים/רבנים. כמובן שישנם חריגות, תוכל להציג את השם ולשמוע את חוות דעת הקהילה אודות חשיבות הערך עליו. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 15:39, 20 ביוני 2017 (IDT)

תודה לך! אגלי טל - שיחה 18:56, 20 ביוני 2017 (IDT) אגלי טל - שיחה 18:56, 20 ביוני 2017 (IDT)

אני רוצה חונך[עריכת קוד מקור]

ראיתי שהצעת להיות חונך תחומי הענין שלי: תנ"ך, יהדות, הלכה, אישים ביהדות, היסטוריה, פיזיקה למתחילים משגביוסף - שיחה 22:42, 20 ביוני 2017 (IDT)

ברוך בואך משגביוסף. אשמח לסייע במה שאוכל. במה נתחיל? קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 23:09, 20 ביוני 2017 (IDT)
תנ"ך/יהדות? (תחומי עניין חופפים לשנינו)משגביוסף - שיחה 21:04, 21 ביוני 2017 (IDT)
קדימה. תמקד אותי על איזו עריכה/ערך תרצה עזרה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 22:00, 21 ביוני 2017 (IDT)
אין ערך מסוים, רוצה להרחיב ויקיפדיה:קצרמר. משגביוסף - שיחה 22:31, 21 ביוני 2017 (IDT)
אז תבחר לך ערך מכאן או מכאן, ונתחיל. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 22:59, 21 ביוני 2017 (IDT)
ממה שהסתכלתי אין הרבה מה להרחיב(סורי שלא הייתי מלא זמן)משגביוסף - שיחה 09:36, 20 באוגוסט 2017 (IDT)
לא יודע מה לומר לך. עברתי שוב על הערכים, וכל ערך שראיתי היה בו הרבה מה להרחיב. לדעתי. אם תרצה, ציין לי ערך ואצביע על נקודות שאני רואה כי ניתן להרחיב בו.
אפשרות אחרת יש לי בשבילך, ואולי אף טובה יותר: קח כמה נושאים שעסקת בהם לאחרונה וחפש את הערך המקביל להם; אני משער שמתוכם ודאי תוכל למצוא כאלו שיהיה לך מה להרחיב בהם. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 10:42, 20 באוגוסט 2017 (IDT)
מה זה ערך מקביל?(אני צריך עזרה בלדעת מה להרחיב) משגב יוסף - שיחה 13:10, 20 באוגוסט 2017 (IDT)
מה דעתך על אהליבמה בת ענה? (יש דרך לתקשר בלי הנקודותיים?:)) משגב יוסף - שיחה 13:12, 20 באוגוסט 2017 (IDT)
"ערך מקביל" זה אומר שאם עסקת לאחרונה בנושא של מעלית שבת, אתה יכול להרחיב גם בערך עצמו (יש המון מה), גם בערך חשמל בשבת, גם בערך גרמא בשבת, גם בערך אשו משום חציו, ובעוד ערכים רבים "מקבילים" לנושא. הערך אהליבמה בת ענה בהחלט יכול להתרחב עוד. ראשית, יש שם כמה ציונים למדרש ופרשנים אך ללא מקור. שנית, ייחוסה בחז"ל ובפרשנים לא מספיק ערוך ומבואר. תוכל לבצע חיפוש פשוט בפרויקט השו"ת ולפגוש בכמה עשרות אזכורים שלרובם יש מקום בערך (אם תרצה אוכל לציין אותם עבורך). אחר תוכל להוסיף גם מהמחקר (כמו מחיים זאב הירשברג באנציקלופדיה מקראית בערך עליה). אם כוונתך על "תקשורת ללא נקודותיים" - תקשורת שאינה במרחב ויקי, תוכל לתקשר עמי בדוא"ל. אם כוונתך אחרת, אנא הבהר אותה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 14:49, 20 באוגוסט 2017 (IDT)
א.מעצבן בעריכת קוד מקור לפני כל תשובה לכתוב מלא נקודותיים (ולספור כמה כתוב לפני הקודמת:))
ב.אני כרגע לא בבית ואצטרך לחכות עד שאגיע למחשב עם פרויקט השו"ת. משגב יוסף • ב' באלול ה'תשע"ז • 10:54, 24 באוגוסט 2017 (IDT)
א. יש לי פתרון קסם בשבילך: הולכים לשורה שלפניך, בוחרים עם העכבר את כל הנקודות, מעתיקים (ctrl+c) ומדביקים (ctrl+v) בשורה הבאה, ומוסיפים עוד נקודתיים. בדיונים ארוכים מקובל להשתמש בתבנית דלהלן:

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

ב. הזמן לרשותך, כמובן. באיזי. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 16:51, 24 באוגוסט 2017 (IDT)

בקשה[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה, בזמנו כתבת (אינני זוכר מתי והיכן) על הסכמתו של רבי אריה לייב מאמסטרדם לש"ס וילנא. יגעתי ולצערי לא מצאתי. תוכל לתת לי קישור להסכמה זו? בברכה ותודה יוני קרלי - שיחה 15:34, 27 ביוני 2017 (IDT)

כתבתי לפני התנגשות עריכה: ואם כבר, אם תוכל להפנות אותי למקורות מידע (אמינים) עליו ועל בנו רבי אריה לייב מאמסטרדם - ובנו רבי שאול מאמסטרדם. כמו כן על רבי שאול הלוי - רבה של האג - אודה לך מקרב לב. שוב תודה וברכה יוני קרלי - שיחה 15:52, 27 ביוני 2017 (IDT)
שלום גם לך, יוני. בשביל רענון הזיכרון, מדובר בדף שיחתו של ידידנו ביקורת: שיחת משתמש:ביקורת/ארכיון 6, והפסקה שם היא (רמז: כמו כאן) - "בקשה", אך דיברנו על שניים אחרים שהסתפקנו מי מהם. ראה שם. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 15:58, 27 ביוני 2017 (IDT)
טעיתי. התכוונתי להסכמה של אביו - רבי שאול בן הרבי רבי העשיל (תיקנתי, אך משום מה אני לא רואה את התיקון). אגב, אני רואה שתייגת אותי ולא קיבלתי את התיוג. למה זה קורה? בכל מקרה אשמח במידה ותוכל לעזור לי בזה. ברכה ותודה יוני קרלי - שיחה 02:27, 28 ביוני 2017 (IDT)
בוקר טוב יוני. בעניין התיוג, אינני יודע. יש תקלות. אצלי בהעדפות מוגדר כי אם לא התקבלה ההתראה - אקבל אני חיווי על כך. במקרה זה, לא קיבלתי. בכלל עריכה זו מראה כי התנגשות העריכה שלי דרסה את עריכתך זו. אני מתנצל ומחזיר אותה כעת. לגבי ההסכמה, זה נראה לי ממש מוזר. בשם עדין הייתי קורא לזה פליטת קולמוס גסה. איך יכול להיות שהוא הסכים על ש"ס וילנה שהודפס כמעט מאתיים שנה אחרי זה? ניסיתי לחפש, אך לא מצאתי על סמך מה כתבתי את הדברים. גם ביקורת ראה ושתק. זו שערורייה של ממש (סתם, לא רציני). מקורות מידע - אנסה לחפש. ביקורת בטח יוכל גם לעזור בזה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 10:38, 28 ביוני 2017 (IDT)

תבנית בעלי ידע[עריכת קוד מקור]

תבנית:בעלי ידע/איורים הכוונה לגרפיקאים? במידה וכן, הייתי משנה את השם. עושה רושם שאתם מומחים בתולדות האומנות-איורים. ובמידה וזה גרפיקאים, איך אני מצטרפת? Itzuvit - שיחה סדנה 19:10, 28 ביוני 2017 (IDT)

כן. גם לגרפיקאים, בין היתר. התבנית בדיוק בשבילך. היכנסי כאן, והוסיפי את שמך ({{א|Itzuvit}}). יש גם צ'ופר מיוחד לבעלי תבנית זו, הם מתויגים פחות - מחמת הפניות בסדנה :) קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 20:04, 28 ביוני 2017 (IDT)
כוונתי היא כי זה כולל גם כאלו המתמחים בציור וגם כאלו שבגרפיקה. קשה להפריד ביניהם משום שלרוב הם חופפים. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 20:05, 28 ביוני 2017 (IDT)
סבבה! Itzuvit - שיחה סדנה 20:17, 28 ביוני 2017 (IDT)

שת"פ[עריכת קוד מקור]

שלום רב, מקווה שאתה בטוב, אשמח לשיתוף פעולה בערך החדש שפתחתי היום. (חלק מהמקבץ השבועי)--היידן 07:05, 30 ביוני 2017 (IDT)

אני בטוב, בחסדי הבורא. משער שכוונתך הייתה לערך אתנן זונה ומחיר כלב. אני רואה שיש עליו תבנית {{בעבודה}}. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 09:18, 30 ביוני 2017 (IDT)
אוסיף בדף השיחה שהערך יכתב בשת"פ איתך. תודה ושבת טובה.--היידן 12:39, 30 ביוני 2017 (IDT)
היידן, האם תסלח לי אם אירתם לכך רק אחר השבת? חשבתי שאספיק עוד היום, אבל היה ים של עבודה, ואני לא רואה שאספיק עוד עד שבת. שבת שלום. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 18:31, 30 ביוני 2017 (IDT)
איזו שאלה. אין על מה לבקש סליחה. שבת שלום ותודה רבה על שיתוף הפעולה הפורה שהניב שלושה ערכים, רביעי בדרך, וקטע הידעת שראיתי שיתפרסם מחר. שבת שלום לך, למשפחה ולחברים--היידן 18:34, 30 ביוני 2017 (IDT)
היידן, רק היום מצאתי מעט פנאי להתקדם בערך. מבחינתי אני חושב שסיימתי. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 16:28, 3 ביולי 2017 (IDT)
ראיתי. אין עליך. אשמח לשתף פעולה גם בהמשך. תודה רבה. אסיר את התבנית אם למישהו בא להוסיף--היידן 16:32, 3 ביולי 2017 (IDT)

בקשת עזרה[עריכת קוד מקור]

בערך תמר (אשת ער) הוספתי קטע ונראה לי שחיבלתי במקומות אחרים בערך שלא ברצוני, אם תוכל לראות מה קרה שם. בתודה אבי84 - שיחה 01:30, 3 ביולי 2017 (IDT)

Done טופל. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 01:46, 3 ביולי 2017 (IDT)
תודה אבי84 - שיחה 07:15, 3 ביולי 2017 (IDT)

ציון (כינוי לירושלים)[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב
יצרתי דף חדש ציון (כינוי לירושלים). אשמח לשת"פ אם מתאים לך.--היידן 06:10, 9 ביולי 2017 (IDT)

שבוע טוב גם לך. מקווה למצוא לכך זמן כבר היום. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 11:09, 9 ביולי 2017 (IDT)
אין עליךךךךךךךךךך--היידן 13:25, 9 ביולי 2017 (IDT)
שוב שלום. בדף שיחת הערך מתקיים דיון על שינוי שם הערך. אשמח לשמוע את דעתך.--היידן 09:32, 11 ביולי 2017 (IDT)
עניתי שם. תודה לך על ההפניה. בעניין ההתקדמות בערך, שלא תחשוב חלילה כי שכחתי או זנחתי. עברו עלי ימים עמוסים, והדף ממתין אצלי בכרטסת פתוחה. אולי סופ"ש יהיה נוח יותר. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 19:04, 11 ביולי 2017 (IDT)
הכל טוב. הערך חיכה הרבה זמן יכול לחכות עוד קצת...--היידן 19:06, 11 ביולי 2017 (IDT)
כפי שוודאי ראית, מצאתי בימים האחרונים מעט פנאי להרחיב קמעא את הערך, ואני מקווה שבהמשך אמצא זמן להרחיב עוד. בתקופה האחרונה אני עמוס מאוד בעבודה. מבחינתי אפשר בשלב זה להסיר את תבנית {{בעבודה}}, הערך נראה לי סביר דיו. אם שמת לב, ציינתי בערך ליאיר זקוביץ, וכדאי להרחיב על פיו את הערך. תודה (וסליחה על הסחבת...). קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 16:22, 28 ביולי 2017 (IDT)
מעולה. שבת שלום!. מקווה להמשך שיתוף פעולה פורה--היידן 16:26, 28 ביולי 2017 (IDT)
תודה. שבת שלום גם לך. מקווה גם אני להמשך שת"ף שכרוך בזמן פנאי, הלוואי כמה שיותר... קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 16:36, 28 ביולי 2017 (IDT)

דיסלקציה[עריכת קוד מקור]

שלום, במקטע "ביטויי הלקות" תחת הנושא "קשיים משניים, בעיות נלוות ומניעתם" בפיסקה האחרונה מופיע הטקסט הבא אשר נראה שהוא פרסומי או השתרבב לערך בטעות: "(אתר פתרון שורשי לבעיות למידה-מכון זרחין)" דווח על ידי: עידו גנור 77.139.225.183 17:58, 7 ביולי 2017 (IDT) 2001:7C0:2041:1AA:0:0:0:DB 14:27, 10 ביולי 2017 (IDT)

שלום לך עידו. תודה על הערנות ושימת הלב.
בעניין הערתך, מוסיף התוכן הוא עורך אנונימי זה. ייתכן שמדובר במישהו פרטי, וייתכן שמדובר בכתובת IP ציבורית. כך או כך, מרבית העריכות הבאות משם אינן השחתות. גם במקרה זה, נראה פשוט שמדובר על תוכן בעל ערך, אלא שהעורך לא ידע כיצד לציין את המקור (מקור מדויק עם קישור, ובהערת שוליים). ליתר בטחון, אני מתייג את SigTif, Ravit, Chenspec, Tshuva, Ewan2, Saifunny, האלקושי, גלייכער, shaishyy, Telecart,Alon112, איתמראשפר, SocialTechWorker, דובי123, Naidav2424, בן-צור, Pasta Gerevבעלי הידע בפסיכולוגיה, וכן את יעלי, Danny-w, Amikamrazבעלי הידע במוגבלות שכלית התפתחותית, אם יוכלו לזהות את התוכן ואולי גם למצוא מקור מדויק.
בהזדמנות זו אני מזמין אותך להירשם לוויקיפדיה. הדבר אינו אמור לפגוע כלל בפרטיותך, ויסייע ביד הוויקיפדים לתקשר עמך. לבד מכך, ואולי חשוב מכל, ייתן מהימנות לעריכותיך הנהדרות. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 16:53, 10 ביולי 2017 (IDT)
מצטער, אין לי חומר בנוגע לדיסלקציה, החומר שלי נוגע בעיקר במוגבלות שכלית התפתחותית ובאוטיזם. אופק ~ דברו איתי ~ חברים של כולם בעולם 16:57, 10 ביולי 2017 (IDT)
תודה, אופק. נמתין אולי לאחרים יהיה מה לסייע. אני חושב שהקדשת מעט זמן בחיפוש בתוך האתר של מכון זרחין גם יכולה לסייע. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 17:31, 10 ביולי 2017 (IDT)
מרפרוף מהיר באתר מצאתי שם בעיקר מידע מטעה וחוסר דיוקים. בקיצור, לא מקור אמין. מכיוון שיש בערך כבר כמות יפה של מקורות איכותיים אני לא רואה צורך להשתמש בו Chenspec - שיחה 17:30, 13 ביולי 2017 (IDT)
תודה רבה, חן. רק המקור לא אמין, או שכנגזר מכך גם התוכן ("בנוסף ישנם סטודנטים המעידים" וכו') מיותר? אתייג גם את מכה"כ שנגע בכך אמש. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 21:19, 13 ביולי 2017 (IDT)
הגעתי לשם רק בעקבות וק:דט. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • כ' בתמוז ה'תשע"ז • 21:38, 13 ביולי 2017 (IDT)
המ... זה נכון מהבחינה שיש סטודנטים שמתלוננים על דברים כאלו. אבל זה לא קשור לפסקה שעוסקת בעולם העבודה. בנוסף, רוב הקשיים שם לא בהכרח קשורים לדיסלקציה שבמהותה היא קושי בפענוח הכתב (כלומר קריאה). לאדם עם דיסלקציה ללא בעיות נוספות לא אמור להיות קושי חריג ב"בקליטת דברים הנאמרים בקצב מהיר" ביחס לסטודנט ללא דיסלקציה. זה כן יכול להיות משהו שיפריע לסטודנטים עם הפרעת קשב, לקות שפתית, לקות שמיעה או בעיות בקצב עיבוד מידע. כל אלו דברים שיכולים לבוא יחד עם לקות למידה ולכן סטודנט עם דיסלקציה בהחלט יכול להתלונן עליהם, אבל הם לא נובעים מהדיסלקציה שלו אלא מהקשיים האחרים. בקיצור, כמו הרבה דברים באתר שם - לא בדיוק לא נכון, אבל בהחלט לא מדויק ומטעה מאוד. ממליצה להוריד, לא נראה לי שהערך יפסיד מזה משהו. Chenspec - שיחה 23:31, 13 ביולי 2017 (IDT)