טיטניה (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טיטניה
טיטניה, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Fantastic Four #549 מאוקטובר 2007. אמנות מאת מייקל טרנר ופיטר סטיגרוולד
טיטניה, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Fantastic Four #549 מאוקטובר 2007. אמנות מאת מייקל טרנר ופיטר סטיגרוולד
סוג נבל-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Marvel Super Heroes Secret Wars #3
(יולי 1984)
יוצרים ג'יימס שוטר
מייק זק
מידע
שם אמיתי מרי מקפרן
כינויים סקיטר, ילדת הרעם, ספיידרוומן, סקירן שוברת הגברים
סטטוס פעיל
כוחות כוח, עמידות וסיבולת על אנושית
לוחמת בקרב פנים אל פנים ובקרב מגע
חברה בקבוצה שותפה של האיש הסופג
חברה לשעבר בקבוצה אדוני הרשע, ארבעת המפחידים, אילומינטי של הברדס, הראויים, עלמות האבדון
דמויות קשורות
משפחה קארל קריל (בעל)
ג'רי סלדג' (בן חורג)
אויבים הענקית הירוקה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טיטניהאנגלית: Titania) היא דמות בדיונית של נבלת-על המופיעה בחוברות הקומיקס הענקית הירוקה ביקום מארוול קומיקס. דמותה הופיעה לראשונה בחוברת Marvel Super Heroes Secret Wars #3 מיולי 1984 ונוצרה על ידי הכותב ג'יימס שוטר והמאייר מייק זק.

טיטניה היא האלטר אגו של מרי מקפרן מדנוור, קולורדו אשר נולדה פגה. בילדותה, היא אינה הייתה כה פופולרית בבית ספרה, שקעה בספרי פנטזיה, נותרה קצרה וצנומה גם בבגרותה וזכתה לכינוי "סקיטר" מהילדה הפופולרית בבית ספרה, ונסה. חברתה היחידה של מרי הייתה מרשה רוזנברג, אשר נלעגה על עודף משקלה. השתיים נאלצו לעבוד עבודת כפיים כדי לשרוד, ומרי התייחסה לעתידה במרירות וקיוותה לזכייה בלוטו. כאשר ספיידרוומן השנייה, ג'וליה קרפנטר, החלה להופיע בדנוור, מרשה ציינה כי צבע השיער שלה זהה לצבע השיער של מרי. כאשר השמועה הופצה, מרי זוהתה כספיידרוומן והפופולריות שלה גדלה. בעיצומה של מסיבה בה השתתפו מרשה ומרי, הפרבר בו גרו "נתלש" מכדור הארץ על ידי הביונדר כדי לאכלס את "באטלוורלד" המאולתר שלו. כאשר ספיידרוומן האמיתית הגיעה למקום, שאר הנוכחות במסיבה רדפו אחר מרי ומרשה ליערות באטלוורלד. השתיים נמצאו על ידי דוקטור דום, אשר הציע להן כוחות על. לאחר תהליך, מרי נעשתה חזקה ומשופרת יותר, בעוד מרשה קיבלה צורה פיזית המורכבת מפלזמה מיוננת. השינויים היה לא רק מבחינה פיזית, אלא גם מבחינה נפשית: מרי נעשתה בטוחה בעצמה יותר וגאה, וקולה התעבה מעט.

לאחר שהוצגה לנבלי-העל, הייתה לה יריבות עם האיש הסופג, שהפך לקשר רומנטי. היא נאבקה בענקית הירוקה לראשונה, ולאחר שטיטניה ושאר נבלי-העל חטפו את הענקית הירוקה, טיטניה הובסה על ידי ספיידרמן. כשיושבי באטלוורלד חזרו לכדור הארץ, טיטניה יצאה למסע נקמה בחברותיה לשעבר בתיכון. היא הצטרפה לקבוצות נבלי-על שונות, ביניהן אדוני הרשע של ברון זמו וארבעת המפחידים. באירועי הפחד עצמו, טיטניה מרימה את אחד הפטישים הנופלים מן השמיים והופכת לאחת מין הגנרלים של הנחש: סקירן, שוברת הגברים. היא סייעה לאיש הסופג למצוא את הפטיש המיועד לו. לאחר תבוסתו של הנחש, טיטניה נכלאה בכלא "הרפסודה" ופטישה נלקח ממנה. לאחרונה, טיטניה הצטרפה לקבוצת "עלמות האבדון" של קרולין לה פיי, אשר נאבקה בקבוצת הדפנדרס חסרי הפחד.

את דמותה של טיטניה בסדרת היקום הקולנועי של מארוול "שי-האלק: עורכת דין בשירות החוק" של שירות הסטרימינג דיסני+ תגלם השחקנית ג'מילה ג'מיל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.