אלקטרה (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלקטרה
Elektra
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על אלקטרה (קומיקס)
בימוי רוב באומן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אבי ארד
ארנון מילצ'ן
גרי פוסטר
תסריט זאק פן
לפי דמויות סרט מאת:
מארק סטיבן ג'ונסון
דמויות קומיקס מאת:
פרנק מילר
עריכה קווין סיט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'ניפר גארנר
טרנס סטאמפ
קירסטן פראוט
גוראן וישניץ'
קולין קנינגהאם
ויל יון לי
קרי הירויוקי טגווה
מוזיקה כריסטוף בק עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ביל רו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פוקס המאה ה-20, מארוול אנטרטיינמנט, ארנון מילצ'ן, Regency Enterprises עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 14 בינואר 2005
משך הקרנה 99 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט דרמה, סרט פנטזיה, סרט פשע, סרט גיבורי-על, ninja film עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $43,000,000
הכנסות $56,681,566
הכנסות באתר מוג'ו elektra
סרט קודם דרדוויל עריכת הנתון בוויקינתונים
www.elektramovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלקטרהאנגלית: Elektra) הוא סרט גיבורי על מז'אנר הפעולה ומתח מבית פוקס ומארוול קומיקס משנת 2005 המבוסס על דמות הקומיקס אלקטרה. את הסרט ביים רוב באומן ומככבים בו ג'ניפר גארנר, טרנס סטמפ, קריסטן פראוט וגוראן וישניץ'. זהו סרט ההמשך לשובר הקופות דרדוויל.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שנהרגה בידי בולזאיי (בסרט "דרדוויל"), אלקטרה נצ'יוס חוזרת לחיים בידי אמן לחימה עיוור בשם סטיק. היא נלקחת למצודת האימונים שלו כדי ללמוד קימגורה - משמעת לחימה עתיקה המספקת למתלמדיה יכולות חיזוי והחזרת המתים לתחיה. עד מהרה, היא מסולקת מלימודיה עקב חוסר יכולתה להרפות מזעמה. היא עוזבת ומשתמשת בכישוריה כדי להפוך לרוצחת שכירה.

אלקטרה מסתננת לאזור שמור היטב, הורגת את השומרים ומצליחה לשסף את מטרתה, דמרקו. שנים לאחר מכן, הסוכן של אלקטרה, מקייב, מקבל הצעה ממקור בלתי ידוע להשתמש בשירותיה של אלקטרה, כאשר התנאי היחיד הוא שהיה למשך כמה ימים בדירה שכורה בה תתבצע ההתנקשות בטרם תתגלה זהות מטרותיה. במהלך שהותה שם, נערה בשם אבי גונבת תכשיט ממנה. אלקטרה פוגשת באביה, מארק, שמתנצל על מעשיה של בתו. היא מוזמנת על ידי אבי לארוחת ערב בשמו של מארק. מאוחר באותו יום, אלקטרה מגלה שלאבי יש הפרעה טורדנית-כפייתית בדיוק כמוה. היא מפתחת קשר רומנטי למארק, ועד מהרה מגלה כי השניים הם המטרות אותן היא נשלחה לחסל. היא מחליטה לחוס על חייהם ולעזוב, אך חוזרת כאשר מתברר לה כי מתנקשים מחליפים נשלחו בידי סינדיקט פשע של שכירי חרב נינג'ות בשם "היד" להשלים את המשימה.

בינתיים, רושי, ראש ארגון "היד", לומד על ניסיון ההתנקשות הכושל ומאפשר לבנו קיריגי לשלוח קבוצה משלו לחסל את אלקטרה ולהשיב את אבי, הנחשבת ל"אוצר" אותו הם מחפשים. אלקטרה מנסה להסתיר את מארק ואבי אצל סטיק, אך הוא מגרש אותה מעליו על כך שהיא בחרה להגן עליהם במקום. היא נוסעת עימם לביתו הכפרי של מקייב, למסתור, אך קיריגי וחבורתו עוקבים אחריהם. אלקטרה חשה בנוכחותם, ונמלטת עם מארק ואבי דרך דלת מסתור אל מנהרה ומשם ליער, בעוד מקייב מעכב את המתנקשים.

לאחר שהרגו את מקייב, קיריגי והמתנקשים צדים אחר אלקטרה, מארק ואבי ביער הסמוך. אלקטרה נלחמת בסטון ומהתלת בו לשבור עץ ענק שמרסק אותו. אבי ומארק מגנים על עצמם מפני קינקו, והורגים אותו באמצעות אחד מפגיוניו. אלקטרה צופה באבי ומופתעת לגלות שיש לה כישורי לחימה. בזמן שדעתה מוסחת, טיפואיד מעניקה לה נשיקת מוות רעילה המשתקת את אלקטרה. אבי מנסה להתערב אך נלכדת בידי קיריגי. לפתע מופיעים סטיק וחבורת נינג'ות שמצילים את השלושה מהמתנקשים.

הם חוזרים למצודת האימונים של סטיק, שמגלה כי אבי היא ילדת פלא בעלת כישורי לחימה, בה חושק ארגון "היד" למטרותיו המרושעות. לאחר שאלקטרה נרפאת מרעלה של טיפואיד, היא מגלה שסטיק הוא זה שארגן את חוזה החיסול של מארק ואבי כדי לבחון את מידת רחמיה של אלקטרה. במאמץ לאפשר לאבי לנהל חיים רגילים, אלקטרה מקרינה עצמה אסטרלית לקיריגי ומזמינה אותו לקרב, כשהמנצח יזכה באבי לצורך מטרותיו. אלקטרה חוזרת למקום ילדותה בו היא נפגשת עם קיריגי ונזכרת כי הוא זה שהרג את אמה. היא נלחמת בו בעזרת חרבות הסאי שלה, אך מובסת. כאשר קיריגי מתכונן להרגה, אבי מתערבת ומסיחה את דעתו מספיק זמן כדי שאלקטרה תתאושש. השתיים נמלטות למבוך גינה אך דרכיהם נפרדות כאשר אבי נלכדת בידי נחשים שנשלחו בידי טאטו. אלקטרה מוצאת אותו ושוברת את מפרקתו בשעה שהוא נמצא בטרנס השליטה בחיות שלו. היא מתעמתת בשנית עם קיריגי, אותו היא לבסוף הורגת כאשר היא צופה את מהלכיו ודוקרת אותו בעזרת חרב הסאי שלה. טיפואיד מקנאה במצבה של אבי כ"אוצר" ומרעילה אותה, אולם אלקטרה הורגת אותה.

אלקטרה נושאת את גופתה של אבי לבית ומצליחה להחיות אותה מחדש, בכך היא לומדת לשלוט בקימגורה. היא נפרדת לשלום ממארק ואבי ובבואה לעזוב, היא נפגשת עם סטיק, שאומר לה שלעיתים חיים שניים לפעמים טובים יותר מהראשונים.

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעות אורח[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקציב והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלקטרה שוחרר לאקרנים ב-14 בינואר 2005 בארצות הברית ב-3,204 תיאטראות. בסוף השבוע הראשון להקרנתו, הוא לקח מקום חמישי, עם סכום הכנסות של $12,804,793. בסוף שבוע השני להקרנתו הוא צבר סכום הכנסות של $3,964,598, ירידה של כ-69 אחוזים מסוף השבוע הראשון להקרנתו. בסך הכל, סכום רווחיו הכולל עמד על $56,681,566 מיליון דולר - $24,409,722 בארצות הברית בלבד, ו-$32,271,844 ברחבי העולם, הסכום הנמוך ביותר באותה תקופה לדמות קומיקס של מארוול.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט אלקטרה קיבל תגובות שליליות מהמבקרים. באתר הביקורות Rotten Tomatoes, הסרט צבר רייטינג ממוצע של 3.7 מתוך 10, וציון כללי של 10% בהתבסס על 151 ביקורות (15 ביקורות "טריות" לעומת 136 "רקובות")[1]. כמו כן, אתר Metacritic העניק ציון 34 מתוך 100, וזאת בעקבות ביקורות שליליות בעיקר[2].

DVD[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה-DVD של הסרט יצא ב-5 באפריל 2005, וכלל מספר סצינות מחוקות הכוללות הופעת אורח של בן אפלק, שכיכב בסרט דרדוויל לצידה של גארנר. גרסת במאי מורחבת ומעט ערוכה של הסרט יצאה בפורמט שני דיסקים באוקטובר 2005, אולם שלא כמו גרסת הבמאי של הסרט דרדוויל, שהוסיפה כ-30 דקות לאורך הכולל של הסרט, גרסת הבמאי של אלקטרה הוסיפה כ-3 דקות לזמן הכולל. הביקורות לגרסה זו גם לא היו בעד, כאשר איכות העברת המידע בוקרה.

גרסת Blu-ray של הסרט יצא לאורה ב-19 באוקטובר 2009 וכללה את הגרסה המורחבת של הסרט.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסקול הסרט יצא ב-2005 וכלל מספר רצועות פוסט-גראנג' של אמנים כאוונסנס, אלטר ברידג' ו-Taking Back Sunday.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]