קפטן אמריקה (סרט, 1990)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפטן אמריקה
Captain America
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על קפטן אמריקה (קומיקס)
בימוי אלברט פיון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מנחם גולן
סטן לי
ג'וזף קלמרי
טום קארנאווסקי
תסריט סטיבן טולקין
עריכה ג'ון פול עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מאט סלינג'ר
רוני קוקס
סקוט פאולין
נד ביטי
דארן מק'גאוין
פרנצ'סקה נרי
מוזיקה בארי גולדברג עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה מארוול אנטרטיינמנט, Jadran Film, 21st Century Film Corporation עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה 21st Century Film Corporation
שיטת הפצה direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 14 בדצמבר 1990
משך הקרנה 97 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט גיבורי-על, סרט מלחמה, סרט מותחן, סרט מדע בדיוני, סרט פעולה, סרט פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 10 מיליון דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קפטן אמריקהאנגלית: Captain America) הוא סרט גיבורי-על אמריקאי שיצא לראשונה לאקרנים בבריטניה ב-14 בדצמבר 1990, המבוסס על דמויות המופיעות בחוברות הקומיקס קפטן אמריקה של חברת מארוול קומיקס.

את הסרט ביים אלברט פיון והפיק, בין היתר, מנחם גולן ומככבים בו מאט סלינג'ר, רוני קוקס, סקוט פאולין, נד ביטי, דארן מק'גאוין, פרנצ'סקה נרי בין היתר.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שנות ה-30 של המאה ה-20 באיטליה הפשיסטית נחטף ילד ממשפחתו לצורך פרויקט צבאי ניסיוני אשר במהלכו הילד הופך ללוחם בעל יכולות על-אנושיות בשם הגולגולת האדומה.

כעבור שבע שנים, במהלך מלחמת העולם השנייה סטיב רוג'רס (מגולם על ידי מאט סלינג'ר), סטודנט אמריקני שברירי וחלש אשר נמצא לא כשיר להתגייס לצבא האמריקני, מתנדב להשתתף בפרויקט "מבצע: לידה מחדש" אשר מטרתו לפתח את האמצעים ליצירתם של חיילים נעלים מבחינה פיזית במטרה לעזור במאמץ המלחמתי. רוג'רס מקבל נסיוב מיוחד אשר הופך אותו לחייל על בעל יכולות על-אנושיות אשר מכונה בשם "קפטן אמריקה".

רוג'רס נשלח לגרמניה כדי להביס את הגולגולת האדומה (מגולם על ידי סקוט פאולין), יד ימינו של אדולף היטלר אשר מתכנן לשגר טיל גרעיני אל עבר הבית הלבן.

לאחר עימות עם הגולגולת האדומה, קפטן אמריקה משוגר יחד עם הטיל הגרעיני לעבר הבית הלבן אך מצליח להסיט אותו ברגע האחרון, צפונה לעבר אלסקה, שם הטיל מנוטרל אך קפטן אמריקה קופא בתוך קרחון.

ארבעים שנה לאחר מכן צוות חוקרים מאתר את קפטן אמריקה ומצליח להחיות אותו. קפטן אמריקה מגלה כי כעת עליו למנוע מהגולגולת האדומה מלחטוף את נשיא ארצות הברית.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים החלו במהלך שנת 1989 והושלמו בשנת 1990. אף על פי כן, לאחר שגרסה ראשונית של הסרט הוצגה בפני קבוצת בדיקה הוחלט להוסיף פעלולים נוספים לסרט.

הסרט היה מיועד במקור לצאת לאקרנים בקיץ 1990, במהלך יום השנה ה-50 ליציאתו לשווקים של הגיליון הראשון בסדרת קפטן אמריקה. אף על פי כן, יצאתו הרשמית של הסרט לאקרנים בארצות הברית התעכבה במשך קרוב לשנתיים. במהלך השנים 1990 עד 1992 הסרט יצא לאקרנים במספר מדינות ברחבי העולם[1]. לבסוף הוחלט להוציא את הסרט לשווקים בארצות הברית במהלך קיץ 1992 ישירות לווידאו ולרשתות הטלוויזיה בכבלים.

ב-19 ביולי 2011, שלושה ימים לפני שחרורו של העיבוד הקולנועי החדש "קפטן אמריקה", חברת MGM הוציאה לשווקים את הגרסה משנת 1990 על גבי DVD.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]