מיסטי נייט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיסטי נייט
Misty Knight
מיסטי נייט, כפי שהופיעה בחוברת Heroes for Hire Vol.3 #7 ממאי 2011. אמנות מאת דן אבנט ואנדי לנינג.
מיסטי נייט, כפי שהופיעה בחוברת Heroes for Hire Vol.3 #7 ממאי 2011. אמנות מאת דן אבנט ואנדי לנינג.
סוג גיבורת-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Marvel Premiere #21
(מרץ 1975)
יוצרים טוני איזבלה, ארוול ג'ונס
גילום הדמות סימון מיסיק ("לוק קייג'", "דפנדרס", "איירון פיסט")
מידע
שם אמיתי מרצדס "מיסטי" נייט
כינויים מאיה קורדיי, בקרה
סטטוס פעיל
מקצוע חוקר פרטי, בלש, שוטר
כוחות מיומנות באמנויות לחימה, צליפה, קרב פנים אל פנים ובילוש. יד מתכתית ביונית בעלת כוח על-אנושי ויכולות טכנופתיה, מגנטיזם, ויצירת מטחי אנרגיה
חברה בקבוצה דפנדרס (ולקיריור), בנות החירות, הצוות
חברה לשעבר בקבוצה גיבורים להשכרה, בנות הדרקון/נייטווינג שיקום בע"מ, נלסון ומורדוק, משטרת ניו יורק, שותפה של קולין וינג, איירון פיסט, לוק קייג' ורפאל סקארף
דמויות קשורות
משפחה דני ראנד (ארוס לשעבר)

מרצדס "מיסטי" נייטאנגלית: Mercedes "Misty" Knight, בתרגום מילולי "אבירה ערפילית") היא דמות בדיונית של גיבורת-על המופיעה בחוברות הקומיקס איירון פיסט ולוק קייג' ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Marvel Premiere #21 ממרץ 1975 ונוצרה על ידי הכותב טוני איזבלה והמאייר ארוול ג'ונס. שכתוב מחודש קבע כי דמותה הופיעה ללא שם בחוברת Marvel Team-Up #1 ממרץ 1972, בכתיבתו של רוי תומאס ובאיורו של רוס אנדרו. דמותה של מיסטי, בלשית אפרו-אמריקאית מועצמת ומיומנת בלחימה, הושפעו רבות מאופנת הבלאקספלויטיישן והקונג-פו שהייתה נפוצה בסרטי שנות ה-70.

מיסטי נייט נולדה וגדלה בניו יורק, סיימה בהצלחה את אקדמיית המשטרה ונעשתה לשוטרת במשטרת ניו יורק, כשבסופו של דבר עלתה בסולם הדרגות לדרגת סגן. היא הייתה שותפתו של סגן רפאל "ראף" סקארף, ונעשתה לחברתה של קולין וינג אחרי שהצילה אותה מקרב יריות. מיסטי נפצעה קשה בניסיון לנטרל פצצה מוסתרת בבנק, שהתפוצצה ופוצצה את ידה הימנית. המיליונר טוני סטארק הבחין במעשה גבורה זה, ותרם לה יד ביונית בעלת כוח על-אנושי. עם זאת, בשובה למשטרה הוצבה מיסטי כפקידה, והיא עזבה את המשטרה ופתחה סוכנות חקירות פרטיות עם וינג. כשיצאה להגן על ביתה של קולין מכת, נתקלה מיסטי לראשונה באחד מאויבי הכת, לוחם הצדק דני ראנד/איירון פיסט שנעשה למאהבה. במהלך קרב נגד נחש הפלדה כונו מיסטי וקולין "בנות הדרקון", כינוי בו השתמשו בשנים הבאות.

לבקשתו של התובע המחוזי בלייק טאוור הסתננה מיסטי בזהות בדויה לארגון הפשע של בושמאסטר, שחשף אותה ושלח את לוק קייג' לחטוף אותה תוך איום על חיי קרוביו. הדבר הוביל לפגישה הראשונה בין קייג' לדני, שהתאחדו נגד בושמאסטר ופעלו עם בנות הדרקון נגד הפשע בניו יורק לעיתים קרובות כקבוצת גיבורים להשכרה. שנים לאחר מכן, במהלכן לחמה מיסטי בפשע לצד וינג ואחרים, מיסטי ו-וינג שימשו כמנהיגות קבוצה חדשה של גיבורים להשכרה שהושכרו בידי טוני סטארק וריד ריצ'רדס לאכיפת חוק רישום העל-אנושיים, דבר שיצר מתח בינה לבין דני המתנגד לחוק. מיסטי הופיעה כדמות ראשית בהרצת Immortal Iron Fist, בסופה התארסה לדני וגילתה כי היא בהריון עם בנם. ההריון התגלה מדומה, והשניים נפרדו. בין היתר הצטרפה מיסטי לקבוצת הדפנדרס/ולקיריור, נעשתה לבת-בריתו ומאהבתו של סאם וילסון/קפטן אמריקה, והחלה לפעול במסווה בבגאליה כדי להשיג מידע על התאגדות ארגון הידרה מחדש. אחרי שהצילה אותו מידיו של קרוסבונז, מגלה לו מיסטי כי להידרה סוכנים סמויים בשורות S.H.I.E.L.D ובארגונים הקשורים לאוונג'רס ולאקס-מן.

את דמותה של מיסטי נייט מגלמת בסדרות הלייב אקשן "לוק קייג'" ו"דפנדרס" השחקנית סימון מיסיק, שעתידה לשוב לגלם את הדמות בעונתה השנייה של הסדרה "איירון פיסט". נייט מאבדת את זרועה בסדרה "דפנדרס" כשהיא מנסה למנוע את מותה של קלייר טמפל בידי באקוטו, אחד ממנהיגי ארגון "היד", שקוטע את זרועה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]