באטמן: מתחת לברדס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
באטמן: מתחת לברדס
Batman: Under the Hood
מידע קומיקס
יוצר ג'ד וויניק
תקופת פרסום מקורית נובמבר 2004 – מרץ 2006 (כשנה ו־17 שבועות)
סינדיקציה DC קומיקס
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפת המקור אנגלית
מספר החוברות 6
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

באטמן: מתחת לברדסאנגלית: Batman: Under the Hood; ידוע גם בשם "באטמן: מתחת לברדס האדום", Batman: Under the Red Hood) הוא קשת סיפור קומיקס בהוצאת DC Comics, שנכתב על ידי ג'ד וויניק ומאויר בעיקר על ידי דאג מנקה. הסדרה רצה מנובמבר 2004 עד יוני 2005, לפני הפסקה קצרה וחזרה מנובמבר 2005 למרץ 2006. קשת הסיפור מהווה גם חלק מהקרוס-אובר המשבר האינסופי.

הסיפור זכה לשבחים בכך שהוא החזיר לחיים את דמות המשנה של באטמן שמת מזמן, ג'ייסון טוד והציגו מחדש כאנטי-גיבור אלים ואכזריות הידוע בשם הברדס האדום.[1] הסופר ג'ף לוב הציע בסיפור הבאטמן שלו "האש" שג'ייסון עשוי, למעשה, להיות בחיים, וויניק צירף את סיפור החזרה שלו להופעתו של ג'ייסון ב"האש", לפני שבנה סביבו סיפור שלם. בקיץ 2010, ויניק כתב את הקשת בת שישה גיליונות, "ברדס אדום: השנים האבודות", תוך פירוט נוסף על שובו של ג'ייסון והכשרתו ברחבי העולם לפני שיתוף הפעולה שלו בסופו של דבר עם אויבו והמנטור לשעבר שלו, האש.[2] בקיץ 2010, הקשת עובדה כסרט הנפשה מקורי של DC Universe בשם "באטמן: מתחת לברדס האדום" וזכה לשבחים רבים מהמבקרים והקהל.[3]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1988, הסופר ג'ים סטארלין כתב את סיפור באטמן "מוות במשפחה", שהציג את מותו של ג'ייסון טוד בידי הג'וקר.[4] סיפורו של ג'ייסון טוד נותר כמעט ללא פגע במשך 15 שנים, עד שנראה שהדמות הייתה פעילה בקו העלילה של "האש". אף על פי שהתגלה מאוחר יותר שפני חימר התחזה לג'ייסון, סוף "האש" עורר שאלות לגבי מקום הימצאה של גופתו של ג'ייסון, שכן היא לא הייתה בקברה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פלאשבק לשנותיו הראשונות של באטמן (לאחר פרישתו של דיק גרייסון מדמות רובין) מראה ג'ייסון טוד צעיר מנסה לגנוב את הבאטמוביל. הוא הופך לרובין החדש. שנים לאחר מכן, לאחר שקם לתחייה מרציחתו על ידי הג'וקר עקב חפיפה של קווי עלילה, ג'ייסון נכלא במוסד, בורח ומתחיל לחיות ברחובות. ראס אל גול ובתו טליה חוטפים את ג'ייסון ומחזיקים אותו במשך שנה. ראס יוצא למסע אל בור הלזרוס שלו. טליה דוחפת את ג'ייסון לבור, מעצימה ומשחררת יצור חדש, חזק יותר, אלים יותר. טליה מבריחה אותו מהאחוזה, נותנת לו שקית המכילה כסף, מחשב וזיכרונות של באטמן, הג'וקר וברדס אדום. ג'ייסון מנסה לחדש את הקשר עם באטמן אבל המנטור לשעבר שלו נלחם ומביס אותו. ג'ייסון חושף את האימפריה שבנה לעצמו כשהוא עוטה על עצמו זהות תחפושת ראשונית של הג'וקר: "הברדס האדום".

זמן קצר לאחר מכן, הגנגסטר "המסכה השחורה" שולט ברוב העולם התחתון והפשע של גות'האם סיטי, אך הוא נאבק בברדס האדום, אשר לאחר מכן הורס את הקומה העליונה של המבצר של המסכה השחורה עם חומר נפץ. מסכה שחורה חובר לאגודה הסודית של נבלי-על (הכוללת את דת'סטרוק, קפטן נאצי, היינה והרוזן ורטיגו) כדי להילחם בברדס האדום. באטמן והברדס האדום מביסים את הנבלים של המסכה השחורה אך מסיימים בתנאים רעים בגלל הטקטיקות הקטלניות של הברדס האדום.

אלפרד מקבל חבילה עם קווצת שיער ירוקה ופתק מג'ייסון המבקש מבאטמן לפגוש אותו. מסכה שחורה מתקשר לפגישה של מקורביו ורוצח אותם תחת עינו של הברדס האדום. מסכה שחורה והברדס האדום נלחמים ובאטמן מגיע בדיוק כשהברדס האדום נדקר בלבו. מסיכה שחורה מסיר את הקסדה של הברדס האדום רואה שזה לא ג'ייסון טוד. באטמן לוכד את המסכה השחורה והולך לפגוש את ג'ייסון.

ג'ייסון חוטף ומכה באכזריות את הג'וקר, שצוחק בטירוף עד שהוא משתתק כשג'ייסון אומר שהוא רואה דרך המעשה המטורף שלו. באטמן נכנס והקרב הקצר שלהם נקטע כאשר פצצה מוטלת על המקום, כאשר דיק גרייסון נלחם כעת בפשע בתור נייטווינג. ג'ייסון משליך אקדח לבאטמן ומכוון את האקדח שלו לראשו של הג'וקר, ואומר שבאטמן חייב להרוג את ג'ייסון, או לתת לג'ייסון להרוג את הג'וקר בספירה לשלוש. בחצי השנייה האחרונה, באטמן זורק בטארנג על ג'ייסון. הג'וקר מפעיל חומרי נפץ ברחבי הבניין.

עיבודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קו העלילה עובד לסרט הנפשה בשם "באטמן: מתחת לברדס האדום" והיווה השראה לעונה השלישית של "טיטאנים".

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Red Hood". www.dcuniverseinfinite.com. נבדק ב-2021-09-13.
  2. ^ "How Jason Todd Went From Robin To Red Hood - Comic Book Writing Explained | Shadow And Movies" (באנגלית בריטית). נבדק ב-2021-09-13.
  3. ^ Reviewer, James The (2012-09-05). "J and J Productions: Batman: Under the Red Hood Review". J and J Productions. נבדק ב-2021-09-13.
  4. ^ "Batman: A Death In The Family". Den of Geek (באנגלית אמריקאית). 2008-11-24. נבדק ב-2021-09-13.