שיחת משתמש:ClinicalCosmologist/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת חזרתי בנושא קנאביס רפואי

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

ג'ון מוני

שלום לך, ותודה רבה על תרומתך לוויקיפדיה בכתיבת ערך ארוך ומפורט על ג'ון מוני. שאלה קטנה לי: מהו "מיטול מגדרי"? אשמח אם תוכל לציין, כאן או בתוך הערך (למשל כהערת שוליים), באיזה ספר או מאמר מתורגם המונח האנגלי באופן זה לעברית. תודה מראש, והמשך יום נעים, Ravit - שיחה 13:42, 6 בדצמבר 2012 (IST)

היי רוית. ראשית, אני אתפלא אם פסיכולוג ישראלי, מאז קום המדינה, תרגם את המונח "Gender assignment". אינני פסיכולוג (כי אם סטודנט לתואר ראשון). לפי מורפיקס, פירוש המילה Assingment הוא משימה, או מטלה (וגם העברת-נכסים או המחאה, אך זה פחות קשור אלינו). בגלל שאי אפשר להגיד "מישום מגדרי", אז פשוט תרגמתי את המונח (שמתישהו היה חייב להיות מתורגם), ל "מיטול מגדרי". ברור שאפשר להתדיין על מה יהיה פירוש המילה, אבל לי אישית, חשוב שנהיה בסדר עם כל הצדדים, גם עם מילונים. ע"כ כתבתי שם "מיטול". אני מציע שיפתח דיון בדף השיחה של הערך או במקום כללי יותר, זו באמת סוגיה מעניינת, ובהחלט ייתכן שהמילה "ייעוד" תתאים יותר. ברכות לך ! Ben-Natan - שיחה 16:16, 6 בדצמבר 2012 (IST)
תודה על תשובתך. אכן כדאי להעביר את הדיון לשיחה:ג'ון מוני; עניתי שם. וברוך הבא לוויקיפדיה, ערכי הפסיכולוגיה זקוקים כאן לסיוע משמעותי ויד אוהבת של מי שמבין בתחום . אשמח לסייע בכל שאלה. יום טוב, Ravit - שיחה 20:21, 6 בדצמבר 2012 (IST)

פסיכולוג וישראליזציה

שלום לך, ותודה על תרומותיך לערך פסיכולוג. עם זאת, אנא שים לב כי הערך לא "שייך" לישראל ולישראלים, הוא מגדיר פסיכולוג כמונח כללי, ויש המון מה לכתוב עליו - תבדוק בערך בוויקי האנגלית, הגרמנית וכו'. להקדיש פרק שלם לסחבת במציאת מקומות התמחות, על אף הכאב הרב הכרוך בכך (גם אני חיה את זה יום יום וכואבת את אותו כאב...), זה לא מתאים, שלא לדבר על פגיעה בכתיבה נייטרלית ונטולת דעות אישיות. נצטרך למחוק את זה או לתמצת לשורה אחת בקושי באיזשהו פרק על פסיכולוג בישראל, שיהיה קצר הרבה יותר ממה שיש שם כיום על התמחויות וחוקים ישראלים. אם תרצה לסייע בקיצור ותימצות זה - נשמח. תודה, Ravit - שיחה 15:06, 23 בפברואר 2013 (IST)

אהלן !, אנא !, עיזרי לי לשפר ערך זה, פתחתי דיון בדף השיחה לגבי הפסקה (נתתי נוסח חדש, קצר יותר בשני שורות (3 שורות זה לא מספיק קצר לדעתך?), אשמח אם תגיבי שם !. כמו כן, נתתי סידור חדש לפסקאות, כזה שמתחיל מההגדרות הכלליות למקצוע "פסיכולוג", ובהדרגה עובר לאופן תפיסתו בישראל. Ben-Natan - שיחה
ראשית, טיפ קטן: בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה.
שוב תודה לך על השקעתך בערך. ערכתי אותו, קיצצתי ותיקנתי דברים. עניתי גם על דבריך בדף השיחה של הערך, נוכל להמשיך את הדיון שם אם יהיה צורך. תודה והמשך יום נעים, Ravit - שיחה 11:49, 24 בפברואר 2013 (IST)

דאיזם

היי. אני שם לב שאתה עובד על הערך וקודם כל- תודה רבה! דבר שני, אבקשך לא לבצע עריכות קטנות ומינוריות ומיד לשמור, כיוון שזה מקשה מאוד על המנטרים ועל בדיקת איכות המידע שנכתב. הכוונה שלי היא, במקום שתשנה פיסוק בעריכה אחת, בעריכה השנייה תשנה את גודל התמונה ובאחרת תשנה את המרווח בין הפסקות; תשנה בעריכה אחת הכל כדי שיהיה למנטרים יותר קל לעקוב אחר העריכות. תודה רבה לך והמשך כתיבה פוריה ומוצלחת:) אלעד קראוזשיחה\תרומותאפל, זה לא רק תפוח ☺☻☺ 14:05, 16 במרץ 2013 (IST)

כל הכבוד על הערך המושקע! --Yoavd - שיחה 14:25, 16 במרץ 2013 (IST)
תודה רבה רבה לכם ! אפל, אתן השתדלות עליונה בעניין זה ! ארכז ברשימה את התקלדות הנדרשות, ואת התמונות אשים במקומן המתאים גם אם במקרה של סטייה מזערית אל הקישורים החיצוניים\מקורות וכו'. Ben-Natan - שיחה 15:11, 16 במרץ 2013 (IST)
תודה רבה על ההיענות:) אם יש לך שאלות אשמח לעזור. המון המון בהצלחה אלעד קראוזשיחה\תרומותאפל, זה לא רק תפוח ☺☻☺ 15:34, 16 במרץ 2013 (IST)

הצעות לערך פרח

שלום בן נתן, המזנון לא מיועד לדיונים פרטניים על תוכנו של ערך ספציפי. לשם כך יש את דף השיחה של הערך. אם ברצונך לפרסם את ההצעה, כתוב הודעה בויקיפדיה:לוח מודעות אם הפניה לדף השיחה של הערך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 17:32, 26 במרץ 2013 (IST)

שלום חנה. ראיתי במזנון דיונים רבים הנוגעים לערכים שונים. מההסבר על מהות הפורום לא מאד ברור למה הוא משמש, מה מטרתו באמת?. אכן אציע זאת בלוח המודעות. בתודה, בן. Ben-Natan - שיחה 17:40, 26 במרץ 2013 (IST)
כשיש בעיה הנוגעת לערכים רבים אז מעלים אותה במזנון. לא מנהלים דיון במזנון על ערך ספציפי. המזנון הוא לא תחליף ללוח מודעות. תקרא בפתיח של המזנון למה הוא משמש. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 17:54, 26 במרץ 2013 (IST)
אוקיי. חנה, כאמור, קראתי בפתיח שלו, אבל עדיין, לדעתי ההסבר הכללי שמתאר את המזנון עמום. Ben-Natan - שיחה 20:18, 27 במרץ 2013 (IST)
פתחתי דיון בנושא בדף השיחה של המזנון. Ben-Natan - שיחה 20:18, 27 במרץ 2013 (IST)

בדוק עריכות אוטומטית

שלום ClinicalCosmologist,

כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, סומנת כ"בדוק עריכות אוטומטית". על משמעות ההגדרה החדשה שלך ניתן לקרוא בדף "ויקיפדיה:מערכת בקרת שינויים".

עיקר ייעודו של הסימון הוא להקל על מלאכתם של המנטרים.

כל מה שיכולת לעשות עד היום עדיין אפשרי, ובנוסף, כעת יש ביכולתך לערוך דפים ברמת "הגנה מוגברת", לבדוק כמה עורכים עוקבים אחרי כל דף (דרך "מידע על הדף" בתפריט הימני, או בעזרת סקריפט מספר 33 בויקיפדיה:סקריפטים), ולראות את תוכן הדף מיוחד:דפים שאינם במעקב.

מאחר שכעת פחות מעריכותיך ינוטרו, מומלץ מאוד לקרוא את המדריכים החשובים הבאים, אם לא עשית זאת עד כה: ויקיפדיה:לשון, איכותם של מקורות.

בברכה, ערן - שיחה 08:34, 1 באפריל 2013 (IDT)

טרנסקסואליות

http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1175288 ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

תודה לך על הקישור, שאילתאת הגוגל שהקשתי "נתן גרשון" "רינה גרשון" (שניהם יחדיו) לא הניבה תוצאות אך אכן עתה קראתי את הכתבה במלואה. שמע, זה נשמע לי מוזר, שמעתי לא מעט סיפורים דומים על עברן של נשים טראנסקסואליות בארץ אך לא על זה של רינה. Ben-Natan - שיחה 13:50, 15 באפריל 2013 (IDT)

ביכורים

שלום לך, ותודה על תרומתך לוויקיפדיה. אין ספק, שמים לב לפעילות האינטנסיבית שלך כאן בזמן האחרון.
רציתי להזמין אותך להשתתף בפרויקט "ויקיפדיה:ביכורים", המארח פעם בחודש ויקיפדים בשנה הראשונה לפעילותם, ונותן להם במה להציג את עצמם. נשמח מאוד אם תרצה להשתתף ולכתוב כמה מילים, למשל על תחומים בהם אתה תורם בוויקיפדיה, על צעדיך הראשונים וחוויית ההתאקלמות כאן ואולי הערות על כך, תכנוניך להמשך, אולי נושא שהיית רוצה לקדם בוויקי ולשתף את הקהילה לגביו — הבמה שלך, כל מה שנראה לך מתאים. אפשר להסתכל בדף הפרויקט ולקבל השראה מוויקיפדים קודמים שהשתתפו.
אם מתאים לך, תוכל לכתוב טיוטה בדף משתמש:Ben-Natan/ביכורים. אשמח לסייע בכל שאלה והערה.
אז מה דעתך?...
תודה ולילה טוב, Ravit - שיחה 22:38, 17 באפריל 2013 (IDT)

בוקר טוב. לא מצאתי שם את הקישור המאפשר לי לכתוב על עצמי. Ben-Natan - שיחה 11:27, 18 באפריל 2013 (IDT)
זה פשוט ללחוץ על הקישור האדום ולהתחיל לכתוב: משתמש:Ben-Natan/ביכורים. אח"כ אני כבר אסדר הכול בתבניות בדף הראשי ויקיפדיה:ביכורים. תודה, Ravit - שיחה 13:35, 18 באפריל 2013 (IDT)
כתבתי. Ben-Natan - שיחה 16:10, 19 באפריל 2013 (IDT)
תודה רבה על ההיענות! נהניתי מאוד לקרוא. הזדמנות לומר כל הכבוד על תרומתך לוויקיפדיה בנושאי מגדר ומיניות, תרגום ערכים מאנגלית, הוספת תמונות ובכלל, באמת הרבה תחומים מגוונים :) אגב, אשמח אם תוכל לחלק את הטקסט ל-3-4 פסקאות, נראה לי שזה ישפר ויזואלית את הדף עבור הקוראים. הדף יפורסם בויקיפדיה:ביכורים בתחילת החודש הקרוב, 1 במאי, ותוכל כמובן להוסיף או לשנות דברים עד אז. שבת שלום וסופשבוע נעים, Ravit - שיחה 18:35, 19 באפריל 2013 (IDT)
נעשה. Ben-Natan - שיחה 01:41, 22 באפריל 2013 (IDT)
הדף פורסם בויקיפדיה:ביכורים! אם יהיו תגובות של ויקיפדים שיקראו, הן יופיעו בשיחת ויקיפדיה:ביכורים/Ben-Natan, למשל העברתי לשם חלק מהדברים שכתבתי לך כאן. שוב תודה, ולילה טוב, Ravit - שיחה 21:57, 1 במאי 2013 (IDT)

ייעוץ רפואי או פרא-רפואי

שלום, גם אם הנך מומחה בתחום, וגם אם כוונתך הטובה לעזור לשואל/ת אני ממליץ שלא תתן ייעוץ כאמור לעיל. זה אינה תפקידה של הוויקיפדיה ואינו עולה בקנה אחד עם הכללים. שנילי - שיחה 15:51, 18 באפריל 2013 (IDT)

לקחתי לתשומת לבי. כמו שציינתי אני לא רופא ואין לי כוונה לתת ייעוץ רפואי ופעם הבאה שאנסה לעזור למישהו אדגיש זאת. Ben-Natan - שיחה 16:00, 18 באפריל 2013 (IDT)
אגב, ייעוץ פרא-רפואי? כל עוד תחום מסוים אינו מוגדר או אסור בחוק אלא למותרים לעסוק בו, אפשר לקרוא לו איך שרוצים ולדבר עליו מה שרוצים. Ben-Natan - שיחה 16:02, 18 באפריל 2013 (IDT)

לתשומת לבך - אין למחוק דיונים מדף השיחה

אני רואה שמחקת את ההודעה הידידותית שכתבתי לך קודם. לצערי הרב אתה ממשיך לא להקפיד על הכללים הנהוגים בוויקיפדיה. ראה ויקיפדיה:דף משתמש#מה ניתן לכתוב בדף השיחה? (שם כתוב במפורש - "אין למחוק ולהעלים דיונים מדף השיחה"). אני חוזר ומבקש ממך: א. להקפיד על כללי ההתנהגות בין חברי הקהילה (שלמרבה הצער לא ממש הקפדת עליהם בשיחה:קרחת) ו-ב. לא למחוק דיונים מדף שיחתך ולהחזיר את הדיונים שמחקת. בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 22:58, 29 באפריל 2013 (IDT)

הודעתך הקודמת המשיכה דיון לא היכן שהחל, ולטעמי היתה קטנונית, וכללה האשמות שווא. לכן השתכנעתי שאין לה מקום בדף שיחתי. Ben-Natan - שיחה 01:28, 30 באפריל 2013 (IDT)

שיחת משתמש:Ben-Natan

באמת חבל לי שזה הגיע לידי כך. אנא קרא והפנם את הנאמר בדף שיחתך. בברכה, ‏Lionster‏ • שיחה 23:08, 29 באפריל 2013 (IDT)

ויקיפדיה:בירורים

אני אכתוב שני דברים לא ממש קשורים:

  1. מתוך תלונה על בזבוז זמן אתה עומד ליצור בזבוז זמן עצום ואולי יש מקום להעביר את הדיון הזה למזנון אך אם כבר פתחת אותו שם שישאר שם.
  2. אם אתה כבר מפרסם משהו בויקיפדיה:בירורים תמלא אחר ההוראות(!) שכתובות בראש העמוד. אנא טפל בכך בהקדם (יש לפחות שני כללים, מהם הכלל הבסיסי ביותר של הגינות, שלא מולאו).

בברכה, Nurick - שיחה 00:57, 30 באפריל 2013 (IDT)

שלום. תודה על דבריך. אתה צודק שלא הודעתי לעמיתי בן גרשון על פתיחת הדיון, תיקנתי זאת. Ben-Natan - שיחה 01:04, 30 באפריל 2013 (IDT)
אחלה, לילה טוב, Nurick - שיחה 01:20, 30 באפריל 2013 (IDT)
אגב לכל ההודעות האלו ולמחיקת הדיונים מדף השיחה יש אפקט הפוך בו כל הקהילה תקרא את הפוסטים האלו במקום שניים שלושה משתמשים אקראיים ובפרט אחרי פתיחת הדיון בבירורים, סתם חבל על הזמן של כולם, בברכה, Nurick - שיחה 01:47, 30 באפריל 2013 (IDT)
אני לא יודע אם כל הקהילה תקרא והרוצה יעשה. להתנהלותי היתה מטרה אחת: לחשוף מה שזיהיתי כמלחמת התשה מוזרה שכל מטרתה היתה לנסות לגרור אותי להוכיח שמונח מקצועי מסוים הוא אכן מונח מקצועי, מה שהבחור היה יכול לעשות בשאילתאת Google Scholar פשוטה (...) מונח שהצד השני פשוט לא הכיר כי הנושא כנראה מעולם לא עניין אותו (זכותו המלאה כמובן). האמן לי שאין לי כוונה להמשיך לעסוק בזה ואני עדיין בהלם מעצם זה שאותו דיון בכלל החל. Ben-Natan - שיחה 01:59, 30 באפריל 2013 (IDT)

מקולה

האם מה שתכוב בערך זה נכון? בגוגל למונח זה משמעות שונה. דוד א. - שיחה 06:53, 30 באפריל 2013 (IDT)

לא יודע. פעם ראשונה אני נתקל במושג זה. Ben-Natan - שיחה 06:55, 30 באפריל 2013 (IDT)
מאז נוספה הפניה בראשו . לזה כיוונת? מנוחה - שיחה 22:11, 26 בספטמבר 2017 (IDT)

עזרה בתרגום ערך

שלום מביכורים הבנתי שאתה אוהב לתרגם ערכים ועושה את זה די טוב. קיבלתי לאחרונה בקשה לתרגם את en:translatewiki.net, זהו מיזם של קרן ויקימדיה שאין עליו עדיין ערך בויקיעברית, אני אישית קצת קשה לי עם תרגום של ערכים שהם לא מאוד קצרים (עשיתי זאת בדיוק פעם אחת על ערך די קצר שהכרתי לפני כן את הנושא טוב), אם תוכל לעשות זאת זה יהיה ממש מבורך!• אור שפיראשיחה • כ"ב באייר ה'תשע"ג • 14:03, 2 במאי 2013 (IDT)

אהלן. היות ובימים אלה אני די עמוס במטלות שונות, תרגמתי שני סעיפים מתוך 6 של הערך (translatewiki.net). נשארו עוד 4 סעיפים ("היסטוריה" ו"פורמטים", ו"ראו" גם ו"קישורים חיצונים"). אם לא יהיה מישהו אחר שיתרגם אותם אעשה זאת בעצמי בימים הקרובים. את ראו גם וקישורים חיצוניים אני מציע שתתרגמי בעצמך (רצוי גם את מה שאפשר מהקטגוריות), ובכך נביא ערך זה לאוויר במהירות. Ben-Natan - שיחה 21:45, 2 במאי 2013 (IDT)
תודה רבה על העזרה, הוספתי את הקישור החיצוני לאתר הרשמי, ותיקנתי דברים קטנים כפי שאני עושה דרך כלל לכל ערך. • אור שפיראשיחה • כ"ה באייר ה'תשע"ג • 16:53, 5 במאי 2013 (IDT)
הערך תורגם במלואו. Ben-Natan - שיחה 23:26, 16 במאי 2013 (IDT)

אורן זריף

היי, העריכה שלך בדף אורן זריף היא בעייתית: הערך כעת מקשר לדף פירושונים. האפשרות היחידה לקישור הוא החזרת הקישור הקודם (מרפא אלטרנטיבי). כמו כן, אינני רואה בעיה בציון ה"כוחות העל טבעיים" כביכול. ברור שזה שקר אבל זה בדיוק מה שכתוב: ”מיסטיקן ישראלי הטוען כי הוא מדיום ומרפא אלטרנטיבי בעל כוחות על-טבעיים”. קובי כרמל - שיחהויקיפדיה היא אנציקלופדיה03:06, 24 במאי 2013 (IDT)

לילה נעים, אין לי בעיה שהעריכה תשוחזר אם לדעתך היא בעייתית, אבל אני כן רק חייב להגיד לך שלדעתי המילה הילר עדיפה על מרפא אלטרנטיבי משום שלצהיג שרלטנים כמרפאים אלטרנטיביים עושה שם רע לרפואה האלטרנטיבית, שאינה בהכרח כושלת או מזיקה בחלק מהמקרים.. Ben-Natan - שיחה 05:18, 24 במאי 2013 (IDT)

נונתאיזם

הערך שוחזר על ידי יונה ועומד לרשותך במשתמש:Ben-Natan/נונתאיזם חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 14:56, 14 ביוני 2013 (IDT)

רוחניות

שלום וברוך בואך לויקיפדיה עברית בהצלחה. מהי ההבהרה שאתה מבקש כאן? בברכה, Rafael Guri שיחה

שלום רפאל וברוך הנמצא בדף השיחה. לצערי המשפט: "רוחניות היא דרך חיים המטעימה את המימד הנפשי והפנימי של הקיום" אינו ברור בעליל. מה בדיוק מנסים להגיד כאן, (בפועל אני הבנתי את כוונת המשורר אבל כמדומני שאת המשפט הספציפי הזה רבים לא יבינו וצריך לפשט אותו). פלוני ישאל עצמו, מה זה מטעימה, מה זה מימד (בהקשר זה), ועל איזה קיום מדובר - האנושי-חוויתי בכללותו?, או אולי על פי הגדרה אחרת, כמו זו הפיזית-פסיכית (סוג נפוץ של רוחניות חילונית). בקיצור, לדעתי זה משפט מסורבל שראוי למצוא לו חלופה. בברכה. Ben-Natan - שיחה 12:35, 26 ביוני 2013 (IDT)

המקום לייעוץ טכני

שלום בן-נתן, לשאלות טכניות פנה להבא בבקשה לויקיפדיה:דלפק ייעוץ. המזנון לא נועד לשם כך. שאלתך וגם התשובה הועברו לשם. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:29, 8 ביולי 2013 (IDT)

ערך חדש - קשיי למידה

שלום שלום - מה קורה? פתחתי ערך חדש קשיי למידה והוא בשלבי עבודה. אני חושבת שהוא מכסה את רוב הדברים שדיברנו עליהם. אם יש דברים שחסרים אתה מוזמן להוסיף או לכתוב לי בדף השיחה. ספ"ש נעים Chenspec - שיחה 12:36, 11 ביולי 2013 (IDT)


כירופרקטיקה

שלום, ראיתי את עריכותיך בערך, אני מניח שאין הבדל גדול בין גישותינו.

רציתי לדון בתוספת שהוספת "ועם זאת, קופות החולים מנכות לישראלים בעלי ביטוח משלים חלק ממהוצאות על טיפול זה".

לדעתי יש למחוק זאת, אסביר למה.

הרבה פעמים בפסאודו מדע כדי לתת תוקף לכאורה לדברים שלהם מוסיפים לידם מילים כמו קופת חולים, דוקטור, אוניברסיטה וכו'... כך כביכול יש אצטלה מדעית.

מסיבה זו, לדעתי כדאי למחוק את התוספת שלך לעיל. שכן, מה החשיבות שקופ"ח מחזירה חלק מההוצאות ? - אם זה אומר שהכירפקטיקה היא על בסיס מדעי ?, אם כן, אז עדיף לציין למה היא כזו, ועל סמך מה. אם לא, אז למה בעצם לכתוב את זה ? במסגרת ביטוח משלים, קופ"ח מחזירה על רפואה משלימה, שאינה שלא הוכחה מדעית, או אף הוכח שאינה עובדת כמו רפלקסולוגיה, נטורופתיה ודומיהם. מה זה בעצם אומר ?..

לסיכום, אם יש חשיבות לכך שקופ"ח מחזירה חלק מהכסף, יש לכתוב באופן ברור מהי אותה חשיבות, אם לא, וכל העניין שקופ"ח רוצה להרוויח - לא להשאיר "כאילו מדע" או רושם מוטעה. תודה, דין נוזאור - שיחה

ערב טוב וברוך הנמצא. איני הסמכות לקבוע באופן שרירותי אם כירופרקטיקה היא באופן כללי או באופנים ספציפיים פסבדו מדעית (למען ההגינות הכרתי מספר אנשים שכירופרקטיקה קונבנציונאלית עזרה להם במידת-מה ואף רופאי עצב ושדרה שמפנים מטופלים שלהם לטיפול כירופרקטי בהינתן והבעיה ראויה לטיפול כזה כמובן). בכל מקרה, קביעה כזאת אתה תקבל כנראה מאורתופדים ונוירולוגים או נוירוכירורגים ואני לא אף אחד מאלה. ולגבי שאר התחומים הרפואיים-משלימים שהזכרת, טיפול שהמדע אישש כיעיל - המדע אישש אותו כיעיל; בין אם תקרא לו נטורופתי ובין אם נטורולוגי. לגבי הפסקה הספציפית - היא נאמרת בהקשר רחב יותר. אני לא חושב שהיא מזיקה לערך אבל מצד שני, לדעתי היא כן תורמת לקורא לבנות תמונה טובה יותר על תחום זה ועל ההסדרה שלו בארץ, ועל היחס של מערכת הבריאות אליו (דבר חשוב מאד לדעתי), לכן אני בעד להשאירה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 20:59, 15 ביולי 2013 (IDT)
בכל מקרה יש שם בלגן. נושא סל הבריאות, וכן החזרת הכספים מקופ"ח, נמצא שם תחת סעיף שכותרתו "תהליך הכשרת הכירופרקט". הכותרת הזו לא מתאימה לתוכן שהוסף לאחרונה.

לדעתי, אם יש מוטיבציה גבוהה - אז צריך לעשות שם סדר. אם אין מוטיבציה גבוהה לעבוד על זה, אז עדיף פשוט למחוק.

לגבי יעילות מדעית, יש להראות ששיטות ייחודיות לכירופרקטיקה אכן יעילות. להגיד שרופאים שולחים, או שאתה מכיר כמה שזה עזר להם... זה לא מדעי. אמונות שונות היו לאורך השנים, בלי שנבדקו, ורובם נמצאו שגויות: (למרות שאנשים טענו שזה עובד, ורופאים שלחו) לדוגמה, שהעולם שטוח, שכוסות רוח והקזת דם מרפאים ועוד ועוד. דין נוזאור - שיחה

אפשר בהחלט להמציא תת-סעיף ראוי להקשר הרחב בו מופיעה הפסקה. לגבי שאר דבריך, זה כבר לדיון אחר. יש מחקר על יעילות הטיפולים הספציפיים של הכירופרקטיקה, אני לא בקיא במה יעיל יותר או פחות. אפשר לקחת חלק מהמידע (כולל המקורות כמובן) מהערך האנגלי, אבל כאמור זה כבר נושא אחר ואני מעדיף שנדבר על זה בדף השיחה של הערך. לילה טוב חביבי. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 22:49, 15 ביולי 2013 (IDT)
החזרתי את פסקת הביקורת. אני מבין שיש סערת קטנה גם בדף השיחה, פניתי למפעילים שיסתכלו, קצת סבלנות. דין נוזאור - שיחה
צהריים טובים דין. מה שעשית אינו ראוי ויגרום למלחמת עריכה - אתה מעוניין להוסיף לערך מידע שיש התנגודות (מנומקת) להוספתו. צר לי אך הדברים עובדים אחרת כאן. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 19:55, 21 ביולי 2013 (IDT)
הנימוק שלך למחיקה היה סערה בדף השיחה, ושזה לא מצא חן בעינייך. זה לא בדיוק נימוק. אין לי התנגדות שהדברים ינוסחו אחרת, אבל שיהיה ברור שהבסיס של כירופרקטיקה אינו מדעי. זה לא חייב להיות ביקורת, זה צריך להיות מצויין. סתם למחוק - לא תורם לערך. לנסח יותר טוב - תורם.דין נוזאור - שיחה
זה לא היה הנימוק. הנימוק שלי נגע לפרופורציה, לתקיפות, ולניסוח. ולגבי עמדתך על מדעיותה של הכירופרקטיקה, כבר עניתי בעבר שעמדתך האישית (או עמדתו של כל אחד אחר) אינה נוגעת לערך, אלו הגופים המקצועיים שמכווינים את משב רוחו, ואין לנו אלא להסתמך עליהם במקרה הזה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 21:16, 21 ביולי 2013 (IDT)
לבל יטען שמדובר בדעה אישית, או מחקר אישי, פשוט תרגמתי מוויקיפדיה באנגלית, ובעדינות דין נוזאור - שיחה
אשתדל לבדוק התרגום העריכה בהקדם. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 22:04, 21 ביולי 2013 (IDT)
הי בן אני לא מבין למה אתה מוריד את מקור מספר 8? לדעתי הוא בדיוק מתאים לפרזה שלפניו שכל כירופרקט חייב בתואר ד"ר (בצפון אמריקה)--בנימין סגל - שיחה 09:41, 14 בינואר 2014 (IST)
אהלן. זה משום שויקיפדיה אינה יכולה לשמש מקור של עצמה (אי אפשר להסתמך על ערך ויקיפדי אחר כמקור). כמו שטענתי בתקצירי עריכתי, אם יש מקורות כאלה המופיעים בערך האנגלי, אתה מוזמן בהחלט להעתיק אותם כמקורות חיצוניים עצמאיים לכתוב בערך כירופרקט.‏Ben-Natan‏ • שיחה 10:21, 14 בינואר 2014 (IST)

הכה את המומחה

אתה מתבקש לא לשנות את דבריי בדפי שיחה, גם אם נראה לך שהם שגויים, או לא הולמים, ואפילו לא תקלדות. אם אתה רוצה, אתה יכול להגיב. בברכה, --איש המרק - שיחה 12:58, 22 ביולי 2013 (IDT)

בסדר גמור. גילוי נאות: לי עשו פעם דבר דומה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 13:04, 22 ביולי 2013 (IDT)

אספרסו כפול בשבילך!

נהניתי מאוד לראות את העבודה המאומצת שלך על פרק ההיסטוריה בערך אתאיזם. סוף-סוף יהיה פרק אנציקלופדי ב...(אהם) "ערך", הזה! בברכה, משתמש כבד - 01:24, 28/07/13 01:24, 28 ביולי 2013 (IDT)


בוקר טוב, דווקא מתאים לי האספרסו הזה על הבוקר. תודה רבה על הפירגון החם ! Ben-Natan‏ • שיחה 07:28, 28 ביולי 2013 (IDT)

הצעה

שלום לך. רק הצעה: להפריד בפסיק או סימן כלשהו, בין הערכים שמופיעים בדף המשתמש שלך. בברכה --שיע(שיחה) • כ"ט באב ה'תשע"ג • 14:18, 5 באוגוסט 2013 (IDT)

ערב טוב שיע. הערכים מופרדים על ידי היותם קישוריים (ובכך בעלי קו תחתון כשעומדים עליהם בעת קריאתם). כן עלתה בתודעתי האפשרות להציג אותם בעתיד ברשימת תבליטים (*), ולכן לא ראיתי הרבה טעם לפסיקים. ואגב, אם כבר פסיק, אז בניגוד אליך לא הייתי מתפשר על סימן אחר . אני כן תוהה מדוע זה צרם לך עד כדי לכתוב לי על זה בדף השיחה, שמא במוטיבציה לכך יש רכיב, ולו זעיר, של התגרות (?) בברכה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 18:47, 5 באוגוסט 2013 (IDT)
צהריים מבורכים, שום כוונות נסתרות, זה פשוט הפך את הקריאה לקצת (אבל ממש קצת) מורכבת יותר, (ולא, אני לא קורא מילים, תוך כדי הרחפת סמן העכבר עליהם, כך שהקו התחתון לא עוזר לי כאן) וחשבתי שאולי תרצה להקל על הקוראים הבאים (כי לי אין סיבה לקרוא שוב את הרשימה). ואם תתהה מה פתאום הגעתי לדף שלך, פשוט ראיתי את שמך בדף השיחה על הרבי מלובביץ' ותהיתי מי אתה (או לפחות מיהו ה'אני הויקיפדי' שלך). בברכה וב --שיע(שיחה) • ל' באב ה'תשע"ג • 17:59, 6 באוגוסט 2013 (IDT)

דיון בארכיון

היי, שים לב שהדיון שהוספת אליו כבר נמצא בארכיון וכבר סגור. אתה מוזמן לפתוח דיון חדש בויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים (ורצוי להפנות לארכיון כדיון קודם). בברכה, ערן - שיחה 14:05, 4 באוקטובר 2013 (IDT)

היי ערן, האם ניתן להעתיק את הדיון לדיון חדש? תודה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 14:38, 4 באוקטובר 2013 (IDT)
לא מעתיקים דיונים ישנים למקום חדש, אבל ורצוי להפנות אליהם באמצעות קישור בתחילת דיון חדש שממשיך אותם. בברכה, ערן - שיחה 15:10, 4 באוקטובר 2013 (IDT)

פרסום דיון בלוח המודעות

שלום בן-נתן, הפרסום צריך להיות ניטרלי, רק הפניה לדיון. הורדתי את המשפט השני בהודעה שלך. אני מבקשת שתקפיד על כך בכל פרסום עתידי. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:08, 5 באוקטובר 2013 (IDT)

מה לא היה ניטרלי? כתבתי שנתתי משוב על מה שזהיתי כבעיות הגהה ואובייקטיביות באותו ערך - כתקציר לאנשים לגבי מה הם אמורים לקרוא (הרי מדובר במשוב ארוך יחסית). איני נוח עם הטענה כי לא פעלתי בניטרליות. לא אחת נתקלתי בתקצירים בלוח המודעות ואם ישנו כלל האוסר על עורכים לתקצר את מודעותיהם - אשמח לאמצו. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 10:20, 5 באוקטובר 2013 (IDT)
לכתוב בלוח המודעות "המשוב נוגע למה שזהיתי כבעיות הגהה ואובייקטיביות, בערך" זה כבר ניסיון להשפיע על הקורא מתוך לוח המודעות. הדיון צריך להתחיל ולהסתיים בדף השיחה. אם נתקלת במקרים דומים אחרים, אתה מוזמן לערוך את ההודעה מחדש ולפנות למפרסם בדיוק כמו שאני פניתי אליך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:09, 5 באוקטובר 2013 (IDT)
אני לא מסכים לפרשנותך. אני מקבל את ההזמנה וכך אעשה להבא. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 17:08, 5 באוקטובר 2013 (IDT)
אפשר להבהיר את נושא הדיון באמצעות משהו כמו: "ראו דיון בשאלה האם ישנן בעיות הגהה ואובייקטיביות בָערך." בברכה, משתמש כבד - 23:08, 05/10/13

שיחת משתמש:188.64.201.11

ערב טוב. שים לב שלא נהוג לשים תבנית:בה בדף השיחה של משתמשים אנונימיים, אלא בדפי שיחה של משתמשים שנרשמו. ניתן להשתמש בתבנית:תודה, או בתבנית:הזמנה במקום. בברכה, ‏Lionster‏ • שיחה 20:26, 13 בנובמבר 2013 (IST)

ערב טוב Lioster, תודה רבה על שהפנת את תשומת ליבי לכך. אגב, אני חייב לשאול איך ראית שבכלל פניתי אליו.. ברכות. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 20:29, 13 בנובמבר 2013 (IST)
דרך ויקיפדיה:שינויים אחרונים כמובן Lionster‏ • שיחה 20:31, 13 בנובמבר 2013 (IST)
מעניין לעניין באותו עניין, לענ"ד מוטב שלא להזמין אנונימים להירשם לאחר שביצעו 3 עריכות (ואולי עוד לפני שנה ויותר) כי זה מיותר ואף עלול להרתיע אותם. בברכה, משתמש כבד - 00:53, 14/11/13

קטגוריות ביציאה בשאלה

שלום בן,

ראיתי את המחלוקת על הקטגוריה "החברה היהודית" ואני סבור, כמו בן הפלוגתא שלך, שאין מקום לקטגוריה זו בערך הנ"ל. הקטגוריות צריכות להיות קשורות היטב לערך וזה לא המקרה. הקישור של "החברה היהודית" ליציאה בשאלה, דומה לקישור של "ישראל" או של "פילוסופיה" - קישורים לא מובהקים. בברכה. ליש - שיחה 15:31, 16 בנובמבר 2013 (IST)
היי אריה, אם אתה בעד להסיר, שתוסר... ‏Ben-Natan‏ • שיחה 15:41, 16 בנובמבר 2013 (IST)
תודה. בברכה. ליש - שיחה 16:22, 16 בנובמבר 2013 (IST)

שיחה:טהוניה רובל

לילה טוב. בעריכתך בדף זה מחקת בטעות עריכות של משתמשים אחרים. אנא שים לב להבא. בברכה, ‏Lionster‏ • שיחה 00:32, 1 בדצמבר 2013 (IST)

אכן טעות... אשריך שהערת אותי לכך ! ‏Ben-Natan‏ • שיחה 00:35, 1 בדצמבר 2013 (IST)

שפרה קורנפלד

הועבר לשיחה:שפרה קורנפלד. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 02:37, 11 בדצמבר 2013 (IST)

הפרזה בשימוש בקישורים פנימיים

שלום בן נתן. לדעתי הפרזת מאוד בקישורים בפנימיים בערך אמנון יצחק. אני לא מוצא תועלת בקישור לערך "אמצעי" בויקימילון (שכלל לא קיים), או מהמילה אישים לערך "גבר", או לערך זמן וכך הלאה. כך למשל לגבי המילים "ניהל עסק למכירת מוצרי אלקטרוניקה". בדרך גם קישרת שוב ושוב לאותם ערכים (למשל רב, נושא - ערך שלא הייתי מקשר אליו בהקשרים הזה אפילו פעם אחת, ראש (מנהיג) ועוד). נרו יאירשיחה • י"ד בשבט ה'תשע"ד • 21:21, 15 בינואר 2014 (IST)

שלום נרו וערב טוב, קודם כל אודה לך על שהפנת את תשומת ליבי לכך שהקישור "אמצעי" שבור (התרשמתי אחרת בעקבות הצבע הכחול), כמו גם לכך שהמילה אישים מפנה לערך גבר - זה כמובן שגוי ואתקן בהקדם. לגבי קישורים חוזרים: כל פעם שאני עושה ק"פ לערך כל שהוא אני משתדל לא לחזור על אותו קישור באותו פרק, או לפחות לא באותה פסקה בפרק נתון, ואם אני חוזר אז אפשר וזה בביטוי נרדף שמפנה גם הוא לערך הרלוונטי. בגדול הסתיימה עבודתי על הערך שלפנינו. בברכה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 21:46, 15 בינואר 2014 (IST)

שיחה:עדיאל תל-אורן

שלום. מתקיים דיון חשיבות על הערך. אנא הגב שם וציין מדוע כתבת את הערך. יואב ר. - שיחה 17:14, 16 בינואר 2014 (IST)

מיקרואורגניזמים וטבעונים

היי בן נתן,

אל תוסיף בבקשה את עניין המיקרו-אורגניזמים לערך טבעונות. זה באמת מגוחך קצת. הרי בכל רגע שאתה נושם אתה שואף המון חיידיקים לתוך הגוף שהגוף מחסל בעזרת מערכת החיסון. לא צריך להזכיר את זה, זה באמת נראה מגוחך ואף נראה שמכעיס חלק מהכותבים פה. גילגמש שיחה 13:27, 17 בינואר 2014 (IST)

אני מופתע מבקשה זו, באמת... אם נדבר נטו על הערך טבעונות, הרי שהכתוב בערך, ממש בתחילתו, שגוי ביסודו; אלא אם מיקרואורגניזמים הם צמחים, והרי איני צריך להגיד לך שאינם. (אגב פתחתי דיון בעניין זה בשיחת הערך שם פירטתי את עמדתי לעומק ואשמח אם תשתתף). אני חושב שהרצון להסתיר עובדה זו פשוט הורס את הערך, אני לא רוצה להאמין שאני היחיד שבאמת רואה טעם לפתור את הבעיה היסודית הזאת בערך כה חשוב ומשמעותי, במיוחד בתקופתינו. בברכה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 13:46, 17 בינואר 2014 (IST)
הם לא צמחים ולא בעלי חיים. לרוב מדובר בממלכה נפרדת לחלוטין של יצורים חיים (חיידקים, ארכאה וכו'). ראה עוד בפרוקריוטים. אף אחד לא מתייחס למיקרוב בתור "בעל חיים" או "צמח". גילגמש שיחה 13:49, 17 בינואר 2014 (IST)
למען הטעם הטוב, גם אני לא מכנה אותם "בעלי חיים" לפחות לא במובן של בעל חיים הנצפה בעין בלתי-מזוינת. וכמו שאתה אומר; לרוב. הרי יש מהם שיסווגו למשל כעכבישניים (כמו הקרדיות), ועם זאת, מיקרואורגניזמים, לפחות אלו, הם במובן מסוים צורות קטנות מאד של חיות שתראה ביבשה או בים (כמו פלנקטון), ואהיה זהיר ואומר שזה לפחות בכל מה שקשור למורפולוגיה. קרא לי עקשן, אבל צר לי מאד על המצב הנוכחי בערך ואמנם לבנתיים אניח לכך אך אני נשאר בעמדה אותה אני רואה מדויקת יותר ורואיה לאזכור (בצורה זו או אחרת) בערך. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 14:00, 17 בינואר 2014 (IST)
הם לא מוגדרים כבעלי חיים בטוקסונומיה. מה שציינת זה פרוטיסטים. גילגמש שיחה 15:06, 17 בינואר 2014 (IST)
סליחה, במונח בעלי חיים לא התכוונתי לשקף בדיוק את הטקסונומיה אלא נעזרתי בכך (באופן צולע, מודה באשמה) להעביר את המסר לגבי זהות מורפולוגית והעדר יכולת צפיה באותם צורות חיים ביחס לשאר צורות החיים הרואות - אני מניח שנתקלת במונח en:Micro-animal (לפי מה שאני מבין זה מדיום בין פרוטיסטים לאנימאלים וההבדל בניהם הוא שלפרוטיסטים אין תאים ממוקצעים), ככה שגם אם צמצמנו את הדיון לשם, ואני בשיא הרצינות מבקש שתתקן אותי אם אני טועה, אנחנו עדיין נשארים במצב בו צורת חיים אנימאלית (מיקרובית), עלולה להיאכל ע"י טבעונים המכריזים על עצמם כמי שניזונים ממזון צמחי בלבד.‏Ben-Natan‏ • שיחה 15:30, 17 בינואר 2014 (IST)
לא נתקלתי במונח זה מעולם. אני בספק שיש אליו התייחסויות רבות בספרות (אני לא ראיתי אפילו אחת). בלאו הכי ההבדל בינו לבין הפרוטסיטים איננו עקרוני. באופן עקרוני, אני לא חושב שאפשר להתייחס לזה. ומעבר לכך - הרי ברור שהכוונה היא לחיות שכן ניתן לראות בעין בלתי מזוינת. מעבר לזה, אני חושב שזה פשוט חוטא לאמת ופוגע בהגדרת הערך ואף גורר אותו להקטנות מיותרת בעליל. גילגמש שיחה 15:35, 17 בינואר 2014 (IST)
אז אנחנו חלוקים בכך - אני לעומתך חושב שמדובר בעכבר שיכול לשגע פיל. וברשותך, שאלה קשורה פחות האם תאים ממוקצעים אינם עיקרון מספיק מכובד לדעתך בהיבט אבולוציוני? כי לדעתי הוא המכובד ביותר...‏Ben-Natan‏ • שיחה 15:59, 17 בינואר 2014 (IST)
אני לא מבין מה הקשר של השאלה שלך לנושא. בכל אופן, אם אתה חושב אחרת, השתמש בבקשה בדף שיחת הערך ואל תשנה בבקשה את הגרסה היציבה ללא הסכמה או לפחות רוב שיתמוך בה, לאור ההתנגדות שעריכה זו מעוררת. גילגמש שיחה 05:35, 18 בינואר 2014 (IST)
הקשר הוא שמיקרו-אנימאלים, שעל פי אותו ערך אינם בעלי חוליות, ועל פי המקובל, נבדלים מפרוטיסטים הבדל מהותי ברמה הפילו-גנטית והוא תאים ממוקצעים, מה שמקרב אותם הרבה יותר לאנימאלים שכמובן שופעים בתאים ממוקצעים. יתרה מזאת, טרם הגעתי לדבר על מקרים בהם אדם המגדיר עצמו טבעוני, וחברתו, יוצאים לפיקניק בבוסתן בשבת, ותוך כדי פטפוט הוא קוטף שסק בשל, נוגס בו, ומבלי לדעת אוכל איזה שהוא זוחל או משהו כזה; ואם לקצר את כל המסר שאני מנסה להעביר לכם: גם אם יתווסף הביטוי "על פי כלל", לטענה המופיעה בראש הערך שטבעוני ניזון ממזון צמחי בלבד, זה יהיה מכובד יותר, והטעות היסודית לכאורה תיעלם. בברכה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 10:44, 18 בינואר 2014 (IST)
אחרי דבריו של דין נוזאור נראה שיש בעיה נוספת עם הכתוב שאני עצמי לא חשבתי עליה.‏Ben-Natan‏ • שיחה 10:51, 18 בינואר 2014 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אני חושב שחל כאן הכלל של "בטל בשישים" הנהוג במטבח הכשר. אם נפלה טיפת חלב לתוך סיר בשר, זה לא פוסל את כל הסיר. אז אם במקרה ינגוס אותו טבעוני בתפוח שבמקרה יש בו תולעת ובלי לשים לב יגרום למותה של התולעת ואף יבלע אותה בטעות, אני סבור שזה לא הופך אותו לקרניבור ואין צורך להוסיף את ההסתייגות הזאת. לגבי בעיה נוספת - אפשר לדון בדף שיחת הערך. גילגמש שיחה 10:52, 18 בינואר 2014 (IST)

אוקיי, נדון שם.‏Ben-Natan‏ • שיחה 11:01, 18 בינואר 2014 (IST)

אמנון יצחק

אהלן, העריכה שלך בערך לא הייתה מקובלת על פי ויקיפדיה:מלחמת עריכה. כאשר יש מחלוקת חוזרים לגרסה יציבה ודנים בדף שיחה. אם יש מחלוקת בין שניים הגרסה של עורך שלישי היא לא "הטית המחלוקת" אלא רוב-מקרי שאין לו משמעות לפני שנותנים לעורכים נוספים אפשרות להשתתף בדיון. בברכה, Ben tetuan - שיחה 15:09, 5 בפברואר 2014 (IST)

הפרשנות שלך לא מקובלת עליי. אתה נכנס למלחמת עריכה עם עורך שאני תומך בגרסתו (עם שדרוג קל) ומבחינתי ההודעה התוקפנית שלך לא רק שאינה מכובדת אלא גם חסרת בסיס. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 19:04, 5 בפברואר 2014 (IST)
בן נתן, כל המשנה ידו על התחתונה. כשיש ויכוח - חוזרים בינתיים לגירסה יציבה ועוברים לדיון בדף השיחה. נרו יאירשיחה • ה' באדר א' ה'תשע"ד • 19:09, 5 בפברואר 2014 (IST)
יש לחזור לגרסה היציבה. תוכל להביע את תמיכתך במי שתרצה בדף שיחה. אי אפשר לנהל דיון תרבותי כשיש מלחמת עריכה. סתם חבל, תחסם או שהערך ינעל. בשביל מה זה טוב? גילגמש שיחה 19:32, 5 בפברואר 2014 (IST)

חתמתי בשמך

שלום,

שים בבקשה לב שפספסת את החתימה שלך בדף השיחה של הטבעונות. הוספתי את הכינוי שלך. גילגמש שיחה 12:45, 26 בפברואר 2014 (IST)

החלקת שיער

שלום בן. כל החברות המוזכרות בערך החלקת שיער הן מונופול בתחומן, או בתחום המוצר הספציפי המוזכר בערך? תודה מראש על ההבהרה. יום טוב ביקורת - שיחה 16:32, 20 במרץ 2014 (IST)

כל החברות שהזכרתי בערך זה ובערכים קרובים הן מונופול בתחום ה-Haircosmetics. חברות כמו יוקו, שוורצקוף, פארוק סיסטמס, קיון, וכו'. חלקן מייצרות, בנוסף לתמרוקים, גם מכשור מכני כמו פנים ומחליקי שיער. אני בכוונה מדגים מונופולים רבים כמה שאפשר בכל ערך כדי למנוע באופן מקסימאלי מצבים של פרסומיות. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 18:34, 20 במרץ 2014 (IST)
תודה על ההבהרה. ביקורת - שיחה 21:24, 20 במרץ 2014 (IST)

לקות למידה

שלום, קראתי את המאמר של בן חיים. יש אמנם הבט פרסומי, אך רוב רובו של הקישור הוא למאמר שהוא כתב ויש עליו זכויות יוצרים. קראתי את המאמר ואני מוצא שיש בו ענין. האם ניסית לאזן בין התועלת מהמאמר לעובדה שבראשו יש את שמו של הכותב וציון שהוא פסיכולוג? באותו אופן ניתן לטעון שהכותרת מצביעה על כישוריו המקצועיים של הכותב. אנא בדוק. --Yoavd - שיחה 06:15, 20 באפריל 2014 (IDT)

הכל טוב ויפה, אבל כידוע לך (בפרט שאתה ותיק ממני כאן), שמקורות יש להכניס כמו שאמרתי לידידינו כאן למטה. בברכה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 15:02, 20 באפריל 2014 (IDT)

הכנסת קישורים לפסיכותרפיה וללקויות למידה

שלום רב קראתי את ההודעה שלך על פרסום עצמי. חשוב לי לציין שהוספתי שני מאמרים אקדמיים לתוך הערכים אותם ציינת בויקיפדיה ולא חומר שיווקי. על אף ששני המאמרים נלקחו מתוך האתר שלי, המאמרים אינם שיווקיים והם בעלי אופי אקדמי על פי כללי ה APA. גם הכוונה לא הייתה שיווקית. האם יש הגדרה ברורה של אתרים שהקישור מהם הוא מותר ואחרים שהם אסורים? אשמח לתגובה תודה וחג שמח Dorhaim - שיחה 13:35, 20 באפריל 2014 (IDT)

שלום לך ותודה על ההבהרה, כך או אחרת. מאמרים אקדמיים יש להוסיף כמקור (הערת שוליים) לקטע בערך, או, בפרק "לקריאה נוספת". אתה כמובן מוזמן להוסיף כמה שיותר מאמרים כל עוד אין הפנייה לאתר אישי. בברכה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 14:55, 20 באפריל 2014 (IDT)

לא נהוג

לא נהוג לעשות ככה. פשוט תכתוב את ההערה שלך בגוף הטקסט אם היא חשובה. ‏[kotz]‏ [שיחה] 17:15, 22 באפריל 2014 (IDT)

אכן לא נהוג. זה פשוט כל כך עיצבן אותי שאדם סתם מדביק שם מאמר שהמילים "ישו", "ישועים", "ישוע", "נוצרי", או "נצרות" לא מוזכרים בו פעם אחת, למרות שבפירוש התבקש מאמר שאמור לעסוק בהם. בהנחה שהדבר נעשה בתום לב מוחלט - זה גורע זמן יקר מכל מי שמתעניין בנושא! בברכה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 17:51, 22 באפריל 2014 (IDT)
במקום להתעצבן ראוי לפנות למשתמש:Nachum אשר כתב את השורה שמחקת. ‏[kotz]‏ [שיחה] 21:42, 22 באפריל 2014 (IDT)
דעתך מכובדת; אתה מוזמן לפנות אליו אם אתה רוצה. אם אראה לנכון לפנות אליו אעשה כך בעצמי. בברכה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 22:06, 22 באפריל 2014 (IDT)

לא הבנתי

לא הבנתי למה הסרת את ד"ר ג'ואל פורמן, ילדים עמידים, הוצאת פוקוס, 2007. יש אמנם ברשימה ספר אחר של ד"ר פורמן, אבל הוא לא זהה לספר זה, שבת שלום - XX-59-40 - שיחה 19:44, 25 באפריל 2014 (IDT)

נכון, הקטע הוא שכבר מופיע ספר אחד שלו (האמן לי שאין לי מושג קלוש אודות הספר שהסרתי), אבל כחלק ממגמת "תיכלוס" הערך ראיתי לנכון להסיר ספר אחד שלו אם כבר נמצא אחר. היות ויש כותבים רבים בנושא אז אני מניח שעדיף להזכיר כל אחד מהמרכזיים רק פעם אחת, בברכה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 19:58, 25 באפריל 2014 (IDT)
הספרים לא זהים בתוכנם, אבל זה לא חשוב XX-59-40 - שיחה 20:14, 25 באפריל 2014 (IDT)
וודאי שהם לא זהים.. בברכה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 20:22, 25 באפריל 2014 (IDT)

בקשות חסימה / הסרת חסימה

משתמש:חדקרן - משתמש:Ben-Natan מבקש משניכם להתנהג בצורה בוגרת יותר ולא לפנות לגננת האחד נגד השני. כל מה שעכשיו נדרש מהגננת זה לקבוע מי התחיל ראשון. --Yoavd - שיחה 07:56, 30 באפריל 2014 (IDT)

הרמז הדק שנתתי לא עזר. מקווה שאחרי מנוחה של יום אחד תהיו יותר מתונים. --Yoavd - שיחה 09:29, 30 באפריל 2014 (IDT)
משתמש:Yoavd, אתה יכול ברשותך לציין לאיזו מלחמת עריכה אני נכנסתי ואיפה? כי לא נכנסתי למלחמת עריכה כבר יותר מ-3 חודשים לפחות. בברכה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 09:31, 30 באפריל 2014 (IDT)
בערך טבעונות בחמשת הימים האחרונים. --Yoavd - שיחה 11:39, 30 באפריל 2014 (IDT)
אבל לאיזו מלחמת עריכה נכנסתי משתמש:Yoavd? את הגרסה של מי ניסיתי לבטל למרות שהיה רוב בתמיכתה? אנא תגיד לי. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 11:56, 30 באפריל 2014 (IDT)

Thank you for being one of Wikipedia's top medical contributors!

please help translate this message into the local language
The Cure Award
In 2013 you were one of the top 300 medical editors across any language of Wikipedia. Thank you so much for helping bring free, complete, accurate, up-to-date medical information to the public. We really appreciate you and the vital work you do!

We are wondering about the educational background of our top medical editors. Would you please complete a quick 5-question survey? (please only fill this out if you received the award)

Thanks again :) --Ocaasi, Doc James and the team at Wiki Project Med Foundation

ספרים בתזונה

היי,

רוצה את העותק שלי של קראוס? (זה ספר דיגיטלי) יש לי ספר נוסף מלבדו שגם אותו אני יכול לשלוח לך. כפי שכתבתי בדף שיחה, יש מהדורה חדשה יותר של קראוס, אבל גם 2008 זה לא רע. גילגמש שיחה 12:52, 26 במאי 2014 (IDT)

אהלן, בשמחה רבה. אתה מוזמן לשלוח לי לאימייל את פרטי הגישה ואכנס בהקדם. בברכה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 14:15, 26 במאי 2014 (IDT)
יש לך דרופ בוקס? מדובר בקבצים גדולים שלא ניתן להעביר דרך הודעת אי מייל רגילה. גילגמש שיחה 16:12, 26 במאי 2014 (IDT)
לצערי אין לי דרופבוקס. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 17:19, 26 במאי 2014 (IDT)
שלחתי לך הזמנה. תתקין ואשלח לך את הספרים. גילגמש שיחה 17:26, 26 במאי 2014 (IDT)

מאמר על B12

היי,

ראה מאמר שהוספתי לערך טבעונות. יש שם מידע איכותי מכתב עת לא רע. אפשר להאמין לכתב עת זה ולהשתמש במאמר. כמובן יש לזכור - מאמר זה עדיין לא הרבה, יש הרבה מאמרים ויש להשתמש בזהירות ולסייג את הדברים, אבל זה בהחלט מקור איכותי. גילגמש שיחה 11:05, 3 ביוני 2014 (IDT)

זה מאמר מאיר ואני שמח על הוספתו לקישורים חיצוניים. אגב לפני 3 ימים בערך נפתח דיון עליו באחת הקבוצות הטבעוניות. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 15:53, 3 ביוני 2014 (IDT)
זה מאמר טוב. רק הזהר לא לבסס קביעות חד משמעיות על מאמר. מאמר אחד לא קובע עמדה. צריך גוף מאמרים גדול כדי שזה יקרה ואז זה כבר מתורגם להמלצות של משרדי בריאות וכו'. כדאי לבדוק מה הן המלצות התזונה הטבעוניות של משרד הבריאות האמריקאי (אנחנו מעתיקים מהם ומהאירופאים). גילגמש שיחה 11:09, 4 ביוני 2014 (IDT)
וודאי, לרוב כלל אין לי כוונה כזאת. סופ"ש נעים! ‏Ben-Natan‏ • שיחה 00:37, 5 ביוני 2014 (IDT)

הערה

בדרך כלל אני לא עושה את זה, אבל הפעם אגיד. אם תפתח את הצבעת המחלוקת המיותרת על הוספת הקישור לאתר הזה, תאבד את כל שיתוף הפעולה שלי בערכים על טבעונות וצמחונות. אני לא יכול לעבור על סדר היום על בזבוז הזמן הנורא, במיוחד נוכח ההתנגדות הגורפת לתוספת זו. גילגמש שיחה 21:26, 17 ביוני 2014 (IDT)

שמע, אני מעריך אותך מאד, אולי יותר משנדמה לך, ולכן אם המחיר הוא הפסקת שיתוף הפעולה שלך בעריכת הערך אז אני ארד מזה, אני לא חשבתי שתתנגד גם לעצם קיומה של הצבעה בנושא (לא משנה מי יתחילה), אני אדבר אם אסא ואפציר בו לרדת, לפחות לעת עתה, מהעניין. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 21:44, 17 ביוני 2014 (IDT)
אגב, אני מקווה רק שהפנמת שכל מטרתי לסייע לאסא להתאקלם כאן, אפילו בדיון הזה בקושי השתתפתי, בברכה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 21:45, 17 ביוני 2014 (IDT)
אני פשוט לא רואה סיבה לקיים הצבעה על נושא כל כך פעוט ושטותי כמו קישור חיצוני, במיוחד כשיש התנגדות כל כך גורפת לקישור הזה. אם זה היה קישור איכותי, אפשר היה להוסיף. אבל זה לא קישור איכותי. הערך צריך להתבסס על מידע מהימן, בדוק ורציני ולא לברוח לכל מיני שטויות. אני מאוד משתדל להשתמש בספרות אקדמית ואף צירפתי מספר הפניות לספרות בדף שיחת הערך. אני חושב שאנחנו מתעסקים בשטויות. לגבי האסא הזה - אין לי דעה לגביו. יתכן שהוא סתם רוצה לדחוף את הקישורים מטעמים פרסומיים, יתכן שכוונותיו טהורות יותר. אני לא יודע. בינתיים כמעט כל מה שהוא עושה זה קידום האתר שלו. גילגמש שיחה 21:48, 17 ביוני 2014 (IDT)
אני מבין אותך, ואגב כמו שתוכל לראות, השתדלתי להכניס לסעיף היהדות בעיקר מה שמסתמך על מחקר, ניתוח מידע ספרותי, ומקורות ישירים לנאמר; גם אני כמוך, לא מוכן שייכתבו דעות של מי שאינם ברי סמכא מוכרים בזירה האקדמית\ספרותית\השוואתית בנושא זה. השבתי לאסא באריכות בשיחת הערך, בברכה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 21:58, 17 ביוני 2014 (IDT)
אני בטוח שהוגים יהודים חשובים התייחסו לשאלת הטבעונות, במיוחד שההיתר לאכול בשר ניתן רק לאחר הגירוש מגן עדן וגם יש את עניין צער בעלי חיים וכל זה. יש לי חבר דתי שהוא צמחוני (או טבעוני, אני לא סגור על זה) והסיבה לכך היא צער בעלי חיים. יש הרבה ספרות שאפשר להשתמש בה, אבל לא צריך להשתמש בחומרים מהאתר הזה. מה יחשבו הקוראים אם יראו הפניות כאלה? יש לנו ויקיפדים דתיים מצוינים שאפשר להיעזר בהם ואולי לקבל מהם פרק יפה ומאוזן. גילגמש שיחה 22:24, 17 ביוני 2014 (IDT)
אני באופן כללי מסכים איתך - הכלל לפיו לא מקשרים לבלוגים ידוע לי, ברור לי שמדובר בניתוח ראשוני לאותן עמדות ואמרות ועדיף להביא אותן ממקור ראשון (הרי הכל מסכימים שלא רק שלא התקיים הרבה שיח בנושא, גם עכשיו עוד אין הרבה שיח ואסא הוא דוגמה למי שמעוניין להתחיל שיח כזה); אמרתי לאסא שאני מקווה שהוא יסייע לפיתוח הטקסט בערך ולא יתעקש על הכנסת קישור (אני מניח שגם אתה תשמח מכך); לגבי הויקיפדים הדתיים, אני מקווה כמוך, שהם יתרמו לנושא... עד עכשיו אני די פסימי לצערי... ‏Ben-Natan‏ • שיחה 23:07, 17 ביוני 2014 (IDT)
צריך לבקש. הם לא יבואו לבד. זה לא נושא מרכזי שמושך עשרות כותבים. גילגמש שיחה 23:16, 17 ביוני 2014 (IDT)
ביקשתי מגנדלף והוא עשה זאת אך באופן נקודתי בלבד, ופרסמתי בקרבתם כי יש צורך בכך, ולדאבוני זה לא הביא איש מהם לערך, אך אפנה אליהם; אשמח לדעת אם תרצה שאפנה אל מישהו ספציפי. ‏Ben-Natan‏ • שיחה
מידת ההענות לבקשות כאלה תלויה בכמה גורמים. ככל שהערך גדול ומקיף יותר, כך יש רצון רב יותר לסייע בדרך כלל. חוץ מזה, צריך לשמור על פרופורציה בין חלקי הערך. כרגע הערך לא מאוד גדול וכתיבת פרק גדול על טבעונות ביהדות יכול לערער את איזון הטקסט. אין להקדיש חלק גדול מהטקסט לנושא צדדי, כשהנושא העיקרי (מה היא תזונה טבעונית ומה היא כוללת) טרם התפתח די הצורך. אמרת שתכתוב את זה בהסתמך על חומר ששלח לך החבר שלך אז אני מחכה שתעשה את זה ואחר כך נראה כבר מה נעשה. אני מניח שנוכל לקבל שיתוף פעולה נאה מצד הוויקיפדים הדתיים. גם לא חייבים לפנות רק למישהו אחד. גנדלף כתב את החלק שלו, אולי עוד מישהו ירחיב וכך הלאה. בסך הכל הפרק "טבעונות ביהדות" לא צריך להיות מאוד גדול. אם זה חורג מ3-4 פסקאות יש טעם לפתוח ערך נפרד. גילגמש שיחה 05:30, 18 ביוני 2014 (IDT)
חומר ששלח לי חבר שלי? איזה חומר?; אני בעד להגדיל סעיף זה כמו כל סעיף אחר, מעבר למימדיו הנוכחיים. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 08:39, 18 ביוני 2014 (IDT)
אני לא יודע איזה חבר. כשאמרתי שאני מציע לכתוב את פרק הליבה ושאלת מה זה ליבה בעיני אז אמרתי שזה "מה כוללת התזונה הטבעונית". אמרת שיש לך חומר שכתב החבר שלך שהוא בעל ידע מקצועי בתחום. אולי אני מתבלבל קצת... גילגמש שיחה 12:35, 18 ביוני 2014 (IDT)
אולי אתה מתכוון לסקירה שכתב דיאטן אמריקני ומופיעה בערך האנגלי? ‏Ben-Natan‏ • שיחה 12:37, 18 ביוני 2014 (IDT)
לא יודע, לא חשוב כבר למה התכוונת ומה אני מצטט. אני פשוט רוצה שהערך יתרחב ואולי יהיה אפילו מומלץ. הנושא מעניין מאוד. כמו כן, ראה הערתי בשיחת הערך צמחונות לגבי אקולוגיה. צריך לחשוב כיצד משלבים את הנושאים כי השפעת האדם על הסביבה קשורה להרבה מאוד דברים, לא רק לתעשיית המזון. יתכן שכדאי לשקול הקמתו של ערך מרוכז והפניות אליו בעזרת תב' ערך מורחב. גילגמש שיחה 11:15, 19 ביוני 2014 (IDT)

@

מייל גילגמש שיחה 16:56, 18 ביוני 2014 (IDT)

מפגש

היי,

אתה מגיע? אשמח לפגוש אותך. גילגמש שיחה 20:00, 27 ביוני 2014 (IDT)

אהלן, ייתכן ואבוא, וזה הדדי! ‏Ben-Natan‏ • שיחה 20:21, 27 ביוני 2014 (IDT)
אז תרשם בבקשה. גילגמש שיחה 20:32, 27 ביוני 2014 (IDT)
שלחתי לך מייל. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 20:34, 27 ביוני 2014 (IDT)

קובץ:David Cohen Nazir.jpg

שלום בן נתן, אני מבקשת שתוסיף בפרטי הרישיון את המקור ממנו נלקחה התמונה. בנוסף, הסרתי אותה מהערך טבעונות. זה לא בשימוש הוגן בערך זה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:23, 1 ביולי 2014 (IDT)

אהלן חנה, תוכלי בבקשה לבאר למה הכוונה בלהוסיף לפרטי הרישיון את המקור ממנו נלקחה התמונה?, כתבתי בתיאור שהיא נלקחה מ-Yiddish Wiki שם מצאתי אותה בעזרת חיפוש גוגל עברי והנחתי שהם היא בויקיפדיה אחת, הרי שאין בעיה להשתמש בה בויקיפדיה אחרת... בטח במקרה הזה; אני רואה שהיא מופיעה בערך "דוד כהן (רב)" ושמח על כך. אנא תגידי לי מה עליי לעשות גם כדי שאלמד להבא וגם כדי שהתמונה אכן תופיע בערך טבעונות. בתודה רבה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 20:31, 1 ביולי 2014 (IDT)
תשים לב שבתוך התבנית כתוב בהדגשה חסר מקור לקובץ! יש לערוך קובץ זה ולמלא את פרמטר המקור או שהקובץ יימחק במחיקה מהירה.. אם תפתח את התבנית למצב עריכה תראה שלא השלמת את פרטי המידע. אם התמונה נמצאת ברשת אתה צריך לקשר בקישור חיצוני לדף, כך שבלחיצת כפתור אפשר להגיע למקור לבדוק אותו וגם לתת קרדיט כמו שצריך.
אם רוצים שתמונה תופיע ביותר מערך אחד יש להפוך אותה לחופשית. ובמקרה הזה, עליך לפנות לבעלי זכויות היוצרים, אולי דרך האתר שם מצאת את התמונה, ולבקש מהם אישור להעלאת הקובץ לוויקיפדיה ברישיון חופשי המתאים לוויקיפדיה. למידע נוסף ראה ויקיפדיה:OTRS. בהצלחה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 05:51, 2 ביולי 2014 (IDT)
ניסיתי לפנות אליו... מדובר על המשתמש "שמאלץ" ב-Yiddish Wiki. אני מאד מקווה שהוא יתיר לנו את השימוש הזה, נראה שהוא לא פעיל שם כבר שנתיים בערך... ניסיתי לפנות אליו גם בדף שיחתו וגם ע"י 2 אמיליים. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 18:26, 2 ביולי 2014 (IDT)
שלום בן נתן? מה קורה עם המקור של התמונה הזאת? נסה לחפש ברשת, אולי תמצא את המקור הראשוני משם נלקחה התמונה וזה יפתור את הבעיה. תודה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 07:00, 16 ביולי 2014 (IDT)
עונה באיחור: שמחתי לראות שכבר טיפלו בכך (כשחיפשתי תמונה לפניכן לא מצאתי עוד מקורות). ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 12:48, 28 בספטמבר 2017 (IDT)

ייעוד מגדרי

תודה על כתיבת הערך ייעוד מגדרי. בקוראי אותו שמתי לב לבעיית תרגמת, כגון הוספת תרגום לאנגלית של מילים עבריות תקינות. כמו כן ישנם קישורים אדומים רבים, חלקם אינם נחוצים בוויקיפדיה העברית. חשבתי שהערך הוא תרגום של ערך אנגלי אך לא מצאתי ערך מקביל, האם נעזרת במקורות באנגלית ברשת או בכתב לשם כתיבת הערך? האם ניתן למצוא לערך ערכים מקבילים בשפות זרות? למשל בערך en:Sex assignment מופיע: "Sex assignment (sometimes known as gender assignment)" האם ניתן לקשר ביניהם? ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 09:30, 18 בספטמבר 2014 (IDT)

היי, אמת, ניתן לקשר בניהם. הקישורים האדומים באים להעיד על הצורך הנואש בכתיבת אותם ערכים, שאני בספק אם ייכתבו בחורף הקרוב או בזה שאחריו... ‏Ben-Natan‏ • שיחה 16:58, 18 בספטמבר 2014 (IDT)

הומופוביה

שלום בן. רק הערה. בשינוי שערכת שם, כתבת ש"אולי אינו הומופוב אלא סתם שונא הומואים". אז זהו, שזו משמעות המילה "הומופוביה". כשם שמי שאינו מגדיר עצמו אנטישמי אלא סתם שונא יהודים, הוא עדיין אנטישמי. לא שיחזרתי. יום טוב, דני. Danny-wשיחה 19:19, 12 באוקטובר 2014 (IDT)

אהלן דני, ובכן, הומו+פוביה לכאורה שווה פוביה מהומואים; יצא לי לראות, בחיי הסטרייטיים כמה אנשים, חלקם הומואים בעצמם, שפשוט שונאים את היותם הומואיים או טוענים שהם הומואים אבל היו מעדיפים שלא להיות כך. אני לא יכול לקרוא לאנשים האלה "פובים" (לגבי הומוסקסואליות), כי פשוט לכאורה אין להם פחד אי רציונאלי מאובייקט או תרחיש כל שהוא; הם מודיעים לחלק זה בזהות שלהם ולא אוהבים אותו, וזו כמובן זכותם; זכותו של אדם לא לאהוב בעצמו דברים מסוימים ולהציגו כ"פובי" כלפיהם בגלל זה, זה לא נכון לדעתי, גם לא במקרה של מיניות; האם נגיד על אדם שיש לו פאראפיליה שלווה ולגיטימית של משיכה לנשים במעילי טרנץ' שהוא פובי בגלל שהוא לא אוהב את הפאראפיליה שלו כי היא גורמת לו להיראות "מוזר" בעיני נשים אלה? וודאי שלא! האם נגיד על אדם בן 70 שנמשך (בצדק לדעתי) ללא מעט נערות צעירות בנות 18 שהוא "פדופיל"? למרות שבפועל הוא אומר "הלוואי ולא הייתה לי את המשיכה הזאת כי זה גורם לאנשים לא לחבב אותי"? למי שיגיד את זה אני אגיד Give me a break. דוגמה שלישית תהיה למשל א-מיניים, האם היותם סולדים מסקס באופן כללי, אומרת שהם פובים לסקס?, אולי כן ואולי לא, הכללה כללית במצב של מידע חלקי פשוט תהיה דבר בעייתי. בקיצור, לשנוא אספקט מסוים של המיניות זה לכאורה בעייתי במצבים מסוימים, אבל זה לא אומר שיש לאדם פוביה למצבו או לאנשים אחרים במצבו; זה לא מכובד כלפי אותו אדם לטעון את זה. סחטיין שלא שיחזרת, אני מאד מעריך זאת! ‏Ben-Natan‏ • שיחה 20:31, 12 באוקטובר 2014 (IDT)
הי בן. המונח "הומופוביה" הוא מונח חברתי, סוציאלי, ואינו מונח קליני. לא נעשה בו מעולם שימוש בהקשר רפואי של חרדה, ואין כוונה לייחסו לתחום. . אי ההבנה כאן מובנת, הצירוף פוביה" במילה הומופוביה אכן עלולה להטעות.
למרות השימוש במילה "פוביה", אין מדובר כאן ב"פחד אי רציונאלי מאובייקט או תרחיש כל שהוא". המונח הומופוביה עשוי אמנם לכלול גם מקרים קיצוניים פחד, אך לרוב הוא מתאר "רק" סלידה או רתיעה ‏‏מהומואים, לסביות וטרנסקסואלים, מהתנהגותם וממה שהם מסמלים בעיני המתבונן. :הומופוביה שייכת ל"משפחת" השנאה החברתית אליה שייכים שם המונחים "שובניזם", "אנטישמיות", ו"גזענות" בכלל.
מסיבות בלשניות שונות, ובניגוד למושגים שהוזכרו בשורה הקודמת, , המילה "הומופוביה" היא אכן הֶלְחֵם של שתי מילים, שהשניה בהן היא "פוביה". אך כפי שמוסבר בפיסקת הפתיחה בערך, הומופוביה אינה (ומעולם לא הייתה) פוביה במשמעות הקלינית-רפואית המקובלת של מושג זה.‏ במידה שלדעתך הדבר אינו מוסבר היטב בערך זה, נשמח אם תסייע בשיפור הניסוח, כך שיובהר כי אין מדובר במשמעות קלינית-רפואית של המושג פוביה, אלא במונח אחר, מתחום מדעי החברה. בברכה, דני. Danny-wשיחה 20:55, 12 באוקטובר 2014 (IDT)
דני, שנינו מסכימים שהמונח "פוביה" אכן מזוהה מאד עם משמעות קלינית; לכן השימוש שאתה מציג הוא שימוש מושאל, לא טיפוסי; סובייקטיבי מאד, ולכן בעייתי לדעתי. אין לי בעיה שייכתב בערך על קיומו של שימוש כזה וייתכן שגם אתרום לשיפור הכתוב בהקשר זה, אבל מכאן ועד להשתמש בו את אותו שימוש שנעשה לתמונות בערך, יש מרחק רחוק. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 21:08, 12 באוקטובר 2014 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: כפי שציינתי - המושג הוא מתחום מדעי החברה, אינו מתחום הפסיכיאטריה ומעולם לא היה שם. אכן יש להבהיר זאת במפורש בערך (אם הדבר לא מובהר בצורה מלאה).
ועוד הערה על דבריי הקודמים, הערה אחרת, לא קשורה: יש הומואים שהם הומופובים. השם הוא הומופוביה מופנמת. וכנראה חלק גדול מההומואים, אם גדלו בחברה הומופובית, או המעדיפה מגדרית גברים וגבריוּת, הפנימו את ערכיה.
במדעי החברה כיום נוהג השיח, שרואה ברובנו (אם לא בכולנו) "גזענים". לפי הספר "הגזענות", אפילו האנשים הנלחמים בגזענות הם לעתים קרובות גזענים...,
כך גם במונחים אחרים בתחום זה. חלק גדול מאיתנו (כולל מהנשים בחברה) הם שובניסטים. חלק גדול מאיתנו (כולל מזרחיים) מניחים הנחות גזעניות לא מודעות או מודעות רק חלקית, לגבי המוצא המזרחי.
...וחלק גדול מאיתנו (כולל ההומואים) הם הומופובים. וכפי שמציין אלבר ממי, בספרו הגזענות, "המאבק בגזענות הוא מאבק קשה ויומיומי" - שיש להניח שיימשך כל זמן שיש בסביבה בני אדם. עם זאת, אנחנו עדיין אופטימיים. לפי ממי, גם אם זהו מצב חברתי נתון, אפשר לצמצמו בחינוך, בחינוך ובחינוך, גם אם לא נוכל להכחידו. :-) בברכה, דני. Danny-wשיחה 21:22, 12 באוקטובר 2014 (IDT)
פסיכולוגיה ורק אז פסיכיאטריה, אבל זה העיקר, והמשמעות המקובלת היא אכן פחד אי רציונאלי ולכן למה שימושך במונח סובייקטיבי מאד. מכל מקום, התגובה הכללית שלי לכל דבריך האחרונים היא שעם כל הכבוד הרב לי אליך אנחנו לא בשיעור מבוא למדעי מגדר - שים לב שאתה כותב לי כאן המון דברים שלא נוגעים ישירות לשינוי באותו ערך, ואתה מציג לי כאן כמה דעות פמיניסטיות לא קשורות של כל מיני חוקרי מגדר על הומופוביה מופנמת\סטריאוטיפיזם בקרב חלק (גדול לדבריך) של מי שאתה מכנה "הומואים" או מי שאתה מכנה "מזרחים"; ההבניות האלה אינן קשורות לנושא הרלוונטי ואת כל מה שהיה לי להגיד לך בהקשרו אמרתי לך. כל תגובה שלא נוגעת לנושא תיראה בעיני כנסיון לשכנע אותי לתמוך בשימוש לא-נייטרלי לדעתי, בגרסה מסולפת של מונח שהוא קליני בעיקרו. אני גם מציע שכל דיון הנוגע לערך נערוך בשיחת הערך, ‏Ben-Natan‏ • שיחה 22:16, 12 באוקטובר 2014 (IDT)

תקשורת

האם ישנה דרך שבאמצעותה אפשר להיות איתך בקשר שלא באמצעות ויקיפדיה? BAswim - שיחה 23:58, 31 באוקטובר 2014 (IST)

היי, כן, שלחתי לך מייל, בברכה, בן. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 06:30, 1 בנובמבר 2014 (IST)

נרו יאיר

שלום בן נתן,

אני מבקש שתפסיק לתקוף את נרו יאיר. בוא נגיע להסכמות בערך עצת נפש. פתחתי בהליך דיון מסודר במהלכו נדון בכל האספקטים של הערך ונגיע למסקנות מסודרות שיהיו מקובלות על כמה שיותר אנשים בדרך של הדברות וחתיכה לפשרה ולקונצנזוס. אני מבקש מאוד שתפסיק לתקוף את נרו יאיר. זה רק מעכיר את האווירה ובוודאי שלא מקדם אותנו לשום מקום. כמו כן, אל תבצע בבקשה שום עריכה שיש בה הוספת טקסט, אפילו הוספה תמימה, ללא דיון מוקדם. אל תקדים בבקשה דיונים לדיונים קיימים. נלך לפי הסדר לאט לאט. גילגמש שיחה 21:16, 4 בנובמבר 2014 (IST)

נרו יאיר סס להתנצח איתי על שטויות רבות ולנסות לבזבז את זמני ואתה טוען שאני תוקף אותו? איך האינך שם לב למשפטי הסיום הבעיתיים בדבריו - אם כל הטקטיקות בהן הוא בוחל כדי לנסות לגרום לי אי נוחות? ‏Ben-Natan‏ • שיחה
אני מבקש שתספיק עם זה ואני בטוח שגם הוא יפסיק. גילגמש שיחה 22:27, 4 בנובמבר 2014 (IST)

שש

כמו בששון. אתה יכול למחוק את ההודעה. נויקלן 21:36, 4 בנובמבר 2014 (IST)

שקול דבריך

אנא שקול דבריך כשאתה כותב תקציר, בשום מקום לא כתבתי ששיניתי עמדתי. יש מספיק מקורות לכינוי זה הקים עוד משנות העשרים של המאה הקודמת(חפש בספרות העוסקת במעמד העובד או למצער במילונים כגון מילון אוקספורד) אך ציינתי שאין לי עניין להתדיין. שנילי - שיחה 13:11, 7 בדצמבר 2014 (IST)

אם מקודם התנגדת לשינוי ואז כתבת לי "שנה כרצונך" עמדתך השתנתה מ"אל תשנה" ל"שנה כרצונך" (תאמין או לא, אך שקלתי עוד 2 ניסוחים אבל זה נראה היה לי מספיק מדויק ומספיק פרקטי - אם זה כל כך חשוב שאפרט את זה). זה בסה"כ נושא פעוט, עריכה שברובה היא משנית, ההתנגדות האוטומטית שלך רק בגלל "פיפס" קטן שהפריע לך לא תרמה לדעתי. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 18:12, 7 בדצמבר 2014 (IST)

עננות אורוגרפית

אתה מוזמן לקרוא--כ.אלון - שיחה 18:04, 21 בדצמבר 2014 (IST)

פירגון חם! ‏Ben-Natan‏ • שיחה 19:35, 21 בדצמבר 2014 (IST)

איילת שקד חילונית

שלום, בן-נתן אשמח אם תרשום פה: שיחה:איילת_שקד#.D7.94.D7.90.D7.9D_.D7.92.D7.93.D7.9C.D7.94_.D7.91.D7.91.D7.99.D7.AA_.D7.93.D7.AA.D7.99.3F

את הצבעתך בצורה ברורה בנושא האם יש להוסיף את 3 המילים "שקד ומשפחתה חילונים" תחת הכותרת ביוגרפיה בתחילת הערך. YesAlexander - שיחה 19:20, 20 בינואר 2015 (IST)

היי Yesalexander, שמי בן, נעים להכיר. תודה לך על הפנייה הזאת, אני שמח לראות שיש התקדמות בשיחת הערך ורק עכשיו מגלה את התמורות בערך. אתן שם קולי. ברכות, ‏Ben-Natan‏ • שיחה 19:24, 20 בינואר 2015 (IST)

Invitation to Medical Translation

Medical Translation Project

Invitation to the Medical Translation Project – a joint Wikimedia project started by the English language WikiProject Medicine!

Thank you for being one of the top Medical editors! I want to use this opportunity to introduce you to our most ambitious project.

We want to use Wikipedia to spread knowledge where it will be used. Studies have shown that Wikipedia is the most common resource of medical knowledge, and used by more people than any other source! We want high quality articles, available to everyone, regardless of language ability. It isn't right that you would need to know a major language to get hold of quality content!

That is why in the recent Ebola crisis (which is still ongoing) we translated information into over 70 languages, many of them small African languages. This was important, as Wikipedia was also shown to be the biggest resource used in Africa for information on Ebola! We see tremendous potential, but also great risks as our information needs to be accurate and well-researched. We only translate articles that have been reviewed by medical doctors and experts, so that what we translate is correct. Many of our translators are professionals, but many are also volunteers, and we need more of you guys – both to translate, but also to import finished translations, and fix grammatical or other style issues that are introduced by the translation process.

Our articles are not only translated into small languages, but also to larger ones, but as of 2015 this requires users to apply for an article to be translated, which can be done here (full articles, short articles) with an easy to manage google document.

So regardless of your background head over to our main page for more information, or to our talk page and ask us questions. Feel free to respond in any language, we will do our best to find some way to communicate. No task is too small, and we need everyone to help out!

I hope you will forgive me for sending this message in English – we also need translators for messages like this, and above all local language community managers, which act as a link between us and you. Also I can not reply on your talk page, so please go to our talk page!

Thank you for helping medical information on Wikipedia grow! -- CFCF 🍌 (email) 15:37, 28 January 2015 (UTC)

Google Translation of this message

תחנת החלל הבינלאומית

שלום, מקובל אצלנו להניח כוונה טובה, אם עורך כותב בתקציר שהוא מתכוון להוסיף אסמכתא אזי ראוי היה שתתן לו מעט קרדיט ותחכה לפני שאתה רץ ומשחזר. שנילי - שיחה 17:00, 14 בפברואר 2015 (IST)

זה חלק מהכללים?, נתקלתי במספיק מקרים בהם עורכים התמהמהו עם עריכות שהבטיחו אפילו ע"י תבנית ותזכורות שקיבלו בדפי שיחתם ולכן אני נוטה שלא לסמוך על אמרות כאלה. ביטול שחזור לגרסה יציבה של חודשיים לפחות הוא מעשה שגוי וכניסה לויקיפדיה:מלחמת עריכה, אבל בגלל שבכל מקרה הוספת פירוט ומקורות, אולי עדיף שלא אתייחס לכך מעבר לדבריי כאן. אני כן חושב שראוי שתפרט עוד יותר, מתי בעצם אפשר לראות את נקודת האור הזו? כלומר, האם יש זמנים מסוימים בשנה?, האם זה ביום? בלילה?, מה הגוון של הנקודה הזו? (לבן?, אפור?). ‏Ben-Natan‏ • שיחה 17:21, 14 בפברואר 2015 (IST)

הארה

שלום בן.

יש אלמוני שהוסיף לערך הארה משהו על הארה ביהדות, אבל הוא מתעלם לדעתי מהמשמעות של הארה ומתייחס לאור ולא להערה.

ביטלתי עריכה שלו פעם אחת והוא שחזר אותי, אני לא רוצה להיכנס למלחמת עריכה בלי שעוד עין ראתה את הנושא. אנא ראה את העריכה שלו (הצגת שינויים) • איקס איקס - שיחה 17:43, 14 בפברואר 2015 (IST)

היי, אם הבנתי נכון את תקציר העריכה של האנונימי אז לדעתי שניכם צודקים - הארה הקשורה במשה היא אכן בעלת צורה פיזית והארה שחווים צדיקים היא הארה רוחנית מינורית. לדעתי מספיק לשנות בעיקר את משפט הפתיחה כך שיציין שקיימים שני סוגים אפשריים של "הארה" ביהדות. אכתוב זאת בשיחת הערך. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 18:26, 14 בפברואר 2015 (IST)
תודה. האם תוכל לנסח את המשפט ?, • איקס איקס - שיחה 18:36, 14 בפברואר 2015 (IST)
לצערי לא אוכל כעת כי אניי עסוק עם מספר מטלות ואני לא רוצה לכתוב משהו חפיף. העיקר שיצוין שהמונח יכול לקבל 2 משמעויות שונות ביהדות, ולתת דוגמאות לשני המקרים מתוך המקורות (בשביל הארה רוחנית אפשר אולי לפנות לכתבים מחסידות ברסלב שם המונח "אורות" די נפוץ). ‏Ben-Natan‏ • שיחה 18:39, 14 בפברואר 2015 (IST)
תודה בכל מקרה • איקס איקס - שיחה 18:42, 14 בפברואר 2015 (IST)

חיות

בשפה העברית חיה היא נקבה. אי אפשר לעשות יוצא מן הכלל ולהגיד "פרות הולכים" או "חיות גדולים", "מפלצות מפחדים". חיה זה היא ולכן חיות זה הן. המשפטים צריכים להיות תקינים לשונית ותחבירית. Corvus-TAU - שיחה 15:29, 3 במרץ 2015 (IST)

ראשית כל אציין שלא הצעתי אף אחד מהדוגמאות שנתת כאן בסוגריים בשום מקום באינציקלופדיה, אף פעם; השאלה היא רק אם לנסח "הם במקום הן" במקרה ספציפי - ובכן, כבר ציינתי בתקציר העריכה שהדבר ידוע לי ואתה יודע שהדבר ידוע לי וציינתי מפורשות שאני דווקא כן תומך ביציאה מן הכלל במקרה הספציפי הזה (אם זה לא היה ברור) משום שכתיבה "הן" בעייתית ביחס להיגיון המעוות של השפה העברית המודרנית - החיות שסובלות בתעשיה אינן רק נקבות, אלא גם זכרים ולכן לכתוב "הן" זה מטעה ביחס ל"הגיון" העברית המודרנית שתעדיף את הנוסח ה"זכרי-כללי" "בעלי חיים" (גם אז נוצרת בעיה, כי אז אפשר לטעון שלא רק זכרים נפגעים בתעשיה אלא גם נקבות), אבל היות וברירת המחדל של העברית המודרנית היא צורה זכרית (דבר שמצליח לאכזב אותי כל פעם מחדש ושהוא מובן מאליו לכלל הקוראים), אולי עדיף כך וזהו, אני רק מציע. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 15:49, 3 במרץ 2015 (IST)
אתה טועה. בעברית "ברירת מחדל" של זכר לא פעולת במקרה שהמילה עצמה היא בלשון נקבה. כך ש"כלבים הם חיות קטנות" ולא "כלבים הם חיות קטנים". אי אפשר לכתוב משפט עילג. המשפט "להעדיף עשיית חסד עם החיות ולהימנע ממצבים הכרוכים בפגיעה בהם" לא סתם נשמע צורם - הוא פשוט לא תקין תחבירית. זה לא הגיון מעוות של עברית, זה פשוט לשון לא תקינה. Corvus-TAU - שיחה 15:57, 3 במרץ 2015 (IST)
אני לא טועה, אתה פשוט לא הבנת אותי נכון (אפשר שלא הסברתי את כוונתי מספיק ברור) - כוונתי הייתה שבעברית יש נטייה להעדיף זכריות ("רבותיי" במקרים רבים יותר מ"גבירותיי", חתול, תינוק, "בני ישראל") הסכמות הזכריות נפוצות יותר; אין לי אפילו כוונה להביא דוגמאות לכך; לי המשפט לא צורם גם בגרסה זו (באמת), אבל מעבר להצעת פיתרון שלישי שמסתדר יותר עם הסקסיזם העברי-מודרני אין לי עוד מה להגיד בנושא. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 16:03, 3 במרץ 2015 (IST)
איזה פיתרון שלישי? אפשרי לשנות מ"חיות" ל"בעלי חיים" בשביל להגיע בכוח למילה זכרית ולא נקבית. בכל אופן, אי אפשר לכתוב משפטים לא תקינים לשונית. לשון עברית תקינה (סקסיסטית כמה שלא תהיה) זאת השפה בה צריכה להיכתב ויקפדיה עברית. Corvus-TAU - שיחה 16:09, 3 במרץ 2015 (IST)
נכון, אבל ב"היגיון" העברית-המודרנית לכאורה ניסוח זכרי כולל בתוכו נקביות אבל לא ההפך (אפשר להניח שגם ההפך הוא הנכון ואז להשאיר כך ואין לי בעיה עם זה). ולגבי המשפט השני שכתבת - גם אני מסכים לכלל הזה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 16:32, 3 במרץ 2015 (IST)

דאיזם

בדוק עריכת אנונימי זו. היא באה בעקבות עריכה לקויה לשונית שביצעת לפני חודשיים. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 22:32, 16 באפריל 2015 (IDT)

היי, א' זה הייתי אני ממכשיר נייד, ב' העריכה לא הייתה לקויה לשונית אלא אינפורמטיבית - שים לב שפשוט הייתה חסרה המילה "קודמת" (אינפורמציה חסרה) יחד עם משפט שיבהיר מה נבע, לפי טענת הדאיסטים, מהקדימות הזו. זה כנראה נחתך בטעות בזמן העריכה. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 00:15, 17 באפריל 2015 (IDT)
טוב, אני רואה שהתוספת של האנונימי הוסרה על ידי גנדלף, תוך הוספת המילה החסרה בלבד. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 11:15, 17 באפריל 2015 (IDT)
אתה חושב שיש לי איזה שהוא אינטרס לרמות אותך כשאני אומר שזה הייתי אני?, זה אכן הייתי ממכשיר הנייד שלי כשנכנסתי לראות מה הולך עם הערך (שכידוע לך כתבתי את רובו הגדול) אחרי שלא בדקתי אותו כהוגן זמן רב, שכן כמו עם עשרות ערכים אחרים גם הוא הוצא מרשימת המעקב שלי. מכל מקום, אני סבור שעריכתו של גנדלף לא הייתה טובה שכן ברמת התחביר גרידא היא מסירה את הפרט החשוב ביותר מן הטיעון הדאיסטי בכללותו - "המציאות המטאפיזית הנצחית לא רק קודמת למציאות הפיזית, אלא היא גם יצרה אותה"; בתור מי שאיננו דאיסט, כלומר אף פעם לא ראה עצמו דאיסט, אך יודע לא מעט על השקפה זו, אני משוכנע שיש להדגיש את זה כבר בפתיח וכבר אעשה, לא נכנסתי לויקי 3 ימים ואיך שאתפנה אטפל בכך. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 19:23, 19 באפריל 2015 (IDT)

אוהב אספרסו אבל...

שיחת_משתמש:Tshuva#אספרסו כפול (טבעוני) בשבילך! גורם לי קצת לבעיות עיצוב בדף...
יודע לפתור את זה?
בברכה, Tshuva - שיחה 17:27, 9 ביוני 2015 (IDT)

לרגע חשבתי שזה בגלל שהאספרסו טבעוני . ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 17:35, 9 ביוני 2015 (IDT)
Gracias por la corrección
לא ידעתי שאפשר לשנות שם משתמש... בברכה, Tshuva - שיחה 17:40, 9 ביוני 2015 (IDT)

שחזור חלב

שלום,

החזרתי בינתיים לגרסה שלך כי ראיתי שרב המקורות בערך הזה הם לגלם מחקרי ולא לפרסומים שניוניים ושלישוניים, כמו שצריך. אנסח כללים ברורים יותר לגבי שימוש במקורות (על פי הדף האנגלי) ואעלה למזנון לדיון. עד אז בוא נשאיר את מה שרצית. גילגמש שיחה 11:30, 4 ביולי 2015 (IDT)

היי, מקובל עליי, טוב שהחזרת. אני מניח שאתה יודע היטב שגם אני עצמי סולד מהסתמכות על עיתונות כמקור לטענות מדעיות. כל המקורות שצירפתי לערך (מלבד אולי 1, וגם, חדלתי מכך אחרי דבריו של ד"ר קדם בדף השיחה), הם מקורות מדעיים. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 11:33, 4 ביולי 2015 (IDT)
הבעיה היא לא עיתונות. הבעיה היא שימוש במקור ראשוני (מחקר) ולא שניוני (פירוש למחקר). שימוש בראשון ללא השני מצריך פירוש עצמי (מחקר ראשוני) וזה החלק הפסול שהאנגלים אוסרים במפורש וגם אנחנו צריכים לאסור. כרגע זה לא כתוב אצלנו בצורה מפורשת. היות שלא כתוב והיות שרוב המקורות בערך הם ראשוניים אז זה ידרוש טיפול מעמיק יותר ואולי בכלל טיפול לכל החומר הרפואי אצלנו. יש פה בלגן עצום... גילגמש שיחה 11:35, 4 ביולי 2015 (IDT)
אז לא הבנתי אותך נכון --- מהי אותה פרשנות למחקר?, האם מדובר על פסקת מסקנה שנמצאת ב-Conclusion או (באופן יוצא מן הכלל) ב-Abstract של המאמר?... האם מדובר בממרה שהתפרסמה בפוסט, ספר, או כתבה שנאמרה על ידי החוקר בהקשר המחקר שביצע?... האם מדובר ב"חוות דעת שלישית" של מומחה מתחום רלוונטי (למשל מאסטר ומעלה לביוכימיה שיפרש את מסקנת החוקרים?, אין לי קמצוץ של כוונה להיות סרקסטי זה מזכיר לי את הטענה הדתית שרק גדולי הדור מוסמכים לפרש את התורה, גם אם מדובר בממרה ברורה כמו "ויאמר לרשע, למה תכה רעך?". ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 11:41, 4 ביולי 2015 (IDT)
לא. יש מקורות ראשוניים (מחקרים) שבהם יש קבוצת נבדק שמשווים אותה לפלצבו או לקבוצת תרופה/מזון וכו' אחר. נגיד מה טעים יותר: תפוחים או אגסים. נותנים לקבוצה אחת אגסים לשניה תפוחים ועושים משאל. זה מחקר ראשוני. מחקר שניוני יקח את תוצאות כל המחקרים שיש בנושא טעם הפירות או בנושא של אגסים ותפוחים, ישווה ביניהם ויפרסם תוצאות. זה נקרא מאמר review (אין לי מושג מה השם העברי, אולי ביקורת). מאמר review לא מביא תוצאות ראשוניות בעצמו, אלא אוסף תוכן ממאמרים קיימים (קצת כמו שאנחנו עושים פה בוויקי) ואומר: בעשרה מחקרים שנעשו בצורה גרועה נמצא כי אגסים טעימים יותר (צורה גרועה - למשל מספר הנבדקים היה קטן מאוד או מקבוצת גיל מאוד מצומצמת - נגיד רק נערים בני 12 עד 14 וכו) אבל בהשוואה של מאה ועשרה מחקרים שנעשו בצורה טובה עולה שהתפוחים טעימים יותר. אם ניקח רק מאמר אחד אנחנו עלולים ליפול על המאמר הפגום. מאמר review משמש אותנו כדי לבקר את המאמרים. לכן, לא חשוב מה התקבל במאמר מסוים (החלב עושה אקנה, החלב הורג, החלב מחייה את הגוף, החלב מציל את הנפש, החלב הוא רעל, החלב הוא מעיין החיים וכו) חשוב מה נכתב בreview. אוסף של מאמרי review משמשים לtextbooks שהם אלה שקובעים את המדיניות ואת המיינטסרים. גילגמש שיחה 11:50, 4 ביולי 2015 (IDT)
ממה שאני מבין אתה מתכוון למאמר Review השוואתי, ולא למאמר Meta-analysis כללי מאד... ובכן, להסתמך רק על Reviews לדעתי יהיה אסון כי תצטרך להביא מספיק Reviews ומתחומים שונים, ויש תחומים שהספרות בהם מעטה ממילא ואין הרבה Reveiws בנמצא והמצב בו זה משמש תנאי להצגת מידע לגיטימי שכן נמצא זה בעייתי לדעתי (בפרט אם מדובר במחקרים עם מסקנה סיבתית לינארית ולא מתאמית אבל זה כבר המקרה לגופו). אגב, בנושא מחלוקתי וכלכלי כמו צריכת חלב, מי עבר שעורך ה-Review אינו מוטה? לא תמיד ניתן לקבוע, מבחינה אפיסטמית, אם הוא משוחד או לא, ואגב, אני בספק שכל הטקסטבוקס מסתמכים בעיקר על Review... אני לא רואה איך זה אפשרי בתחומים נידחים מסוימים. בהתחשב בזה אני מעדיף את השיטה הנוכחית, שבה גם עורכים בעלי ידע בתחום או בתחום קרוב, מעבדים את הנתונים ביחד או לחוד, ומציגים אותם. באופן כללי צריך להציג גם דעות מיעוט, בפרט אם מסקנות המיעוט התפרסמו בירחונים מכובדים בתחומם או נתמכות על ידי סמכויות משמעותיות בתחומם או בתחום קרוב (במקרה שלנו, פרופ' וולטר וילט, או ראש הקולג' האמריקני לקרדיולוגיה), ויש עוד דוגמאות. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 12:28, 4 ביולי 2015 (IDT)
אפשר גם מטה אנליזה. אחפש בהזדמנות קישור לדף האנגלי ואראה לך. גילגמש שיחה 12:32, 4 ביולי 2015 (IDT)

הינה תראה

בוקר טוב,

רק דיברנו ותראה מה קרה: [1] מה תעשה עם זה? ברור שלא זה ולא זה צריכים להיות בערך. אחד מצא מחקר כזה, אחר מצא מחקר אחר. בלי לחפש, אני יכול לומר לך שיש עוד עשרות מחקרים שכל אחד מהם מצא משהו אחר בנושא זה. איך נכריע מה לכתוב? נקשר למאמר מסכם (ריוויו או מטה אנליזה או טקסט בוק רציני). ככה אפשר להמשיך בפינג פונג הזה עד אין קץ הרי. גילגמש שיחה 08:09, 5 ביולי 2015 (IDT)

לא אני הוספתי את הפסקה הספציפית על הקשר בין IGF-1 לגידולים סרטניים. הוסיפה את זה מרגלית אסתר, שבתכלס שמה הוא יהודית. לדעתי אגב לא צריך פינג פונג - מספיק לציין שמחקר אחד או יותר מצא זאת, אחר אחד או יותר לא מצא, ולפרט בכמה מילים על הסברה "בהינתן קליטה גבוהה מאד של ההורמון קיים סיכון" (במידה ויש לזה מקור) וזהו. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 08:12, 5 ביולי 2015 (IDT)
לא אמרתי שאתה הוספת, רק מנסה להראות לך את חוסר ההגיון במצב הנוכחי. בלי לבדוק, אני יכול לומר לך שיש המון מחקרים שיטענו שיש קשר לסרטן בדיוק כמו שיש המון מחקרים שיטענו שאין שום קשר. שוב, מה עושים? נחפש בעצמנו עשרות מחקרים? לא... יש אנשים טובים שכבר עשו בשבילנו את העבודה, כתבו ריוויו, כתבו טקסט בוק. אנו רק נקשר ונגמר הסיפור. אגב, כל תחום התזונה הוא ככה. נסה לחפש מחקרים על לא יודע... כל דבר שעלה לכותרות נגיד סויה. תמצא את כל קשרת הדעות החל מכך שזה רעל מזוקק שאפילו לעכברים אסור לתת אותו עד הדעה שמדובר בתרופת פלא לכל מחלה החל מסרטן וכלה באיידס. גילגמש שיחה 08:17, 5 ביולי 2015 (IDT)
גם אני כמוך, בעד להרבות שימוש במאמרי סקירה, הן השוואתיים והן מטא-אנליטיים. אבל בנושאים רבים, בפרט כאלה שהתמימות יפה לעוסקים בהם (כמו לוביסטים של תעשיית החלב), אני חושב שראוי להציג גם מאמרים התומכים בדעת המיעוט, בפרט אם הם מירוחנים רציניים ובהינתן ויש גם "גדולי דור" התומכים בה... ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 12:50, 5 ביולי 2015 (IDT)
הינה הדף האנגלי: en:Wikipedia:Identifying reliable sources (medicine). גילגמש שיחה 22:37, 5 ביולי 2015 (IDT)

גל בק

שלום, בהמשך לדיון במזנון, אשמח לקבל נימוק בעד יצירת הערך. אני מעוניין לכתוב אותו אך לצערי יש לכך התנגדות ואני מניח שתונח עליו תבנית חשיבות. מעוניין להקדים תרופה. וידרסקייווקר - שיחה 16:40, 20 ביולי 2015 (IDT)

מי שלא משתכנע (לך תדע מה הסיבה ועד כמה היא הזויה), לא הייתי מנסה למהר לשכנע אותו בעת זו, אני בספק עד כמה הוא מועניין לבחון את זה בעין ניתוחית ורציונאלית. אני תומך בכתיבת הערך בגלל הסיקור התקשורתי הנרחב ועדויותיהם של לא איש מקצוע אחד ולא שניים, ששמם הולך לפניהם בעולם התנועה, ההנדסה, החוק והמשפט, לפיהן תיק זה התנהל באופן שונה ביותר מכלל התיקים בנושא, באופן שניתן לפרשו בקלות כשחיתות במערכת המשפט. אין הרבה מקרים כאלה וזה בעל חשיבות לדעתי כאמור. בברכה, ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 19:59, 20 ביולי 2015 (IDT)
תודה, יצרתי את הערך פרשת גל בק, כל סיוע בכתיבת הערך או בהגנה עליו בדיון חשיבות אם יפתח דיון כזה יתקבל בשמחה. וידרסקייווקר - שיחה 01:46, 21 ביולי 2015 (IDT)

טבעונות

בוקר טוב,

היכן עומד הערך הזה? פנית לחבר המומחה שלך כפי שרצית? גילגמש שיחה 08:05, 10 באוגוסט 2015 (IDT)

בוקר טוב, אתמול חשבתי עליך שתדע לך, אמרתי איפה הוא נעלם... אני מניח שכבר אפשר להגיד ברוכים השבים. לגבי הערך, פניתי לד"ר שמר לפני שבועיים ואמרתי לו שהערך צריך כמה פינישים מדעיים ושנשמח שירשם ויתרום וכו' והבנתי ממנו שהוא עסוק כל השבועיים ככה שמוטב שאפנה אליו שוב כעת. הזמנתי אותו להירשם ואמרתי לו שאנו נשמח מאד עם יסייע לנו בהפיכת הערך למומלץ. אני בטוח שאיך שימצא את הזמן ישמח מאד לסייע בכך. אני אעדכן אותך. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 08:20, 10 באוגוסט 2015 (IDT)

אוקי. חוץ מליטוש מדעי הכל תקין בערך הזה? כדאי שתפנה אליו רק בסוף העבודה כשבאמת נשאר רק הליטוש המדעי. גילגמש שיחה 06:09, 11 באוגוסט 2015 (IDT)
בגדול כן, תמיד אפשר להוסיף\להחסיר\לערוך משהו אבל בגדול אני מתרשם שכן - לפחות רוב הנושאים החשובים תוארו בצורה נרחבת מאד. אעבור שוב על הערך בקרוב. אגב, דיברתי עם גידי, הוא אמר שהוא עמוס מאד כעת ואין לו זמן לעשות זאת בצורה רצינית כעת. אפנה אליו שוב בהמשך. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 06:57, 11 באוגוסט 2015 (IDT)

לגבי עריכתך בדף השיחה ההוא

ביצעתי שינוי קל. האם אנחנו מכירים מחוץ למיזם? GHA - שיחה 10:33, 19 באוגוסט 2015 (IDT)

היי, לא ראיתי שינוי (עריכה אחרונה שמופיעה לי היא של נרו יאיר). לא נראה לי שאנו מכירים. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 10:56, 19 באוגוסט 2015 (IDT)
העריכה המדוברת הוסתרה לבקשתי מאחר שכללה את שמי הפרטי שלמיטב ידיעתי לא מופיע כאן. GHA - שיחה 11:00, 19 באוגוסט 2015 (IDT)
לא הבנתי. האם פליקן הגיב תוך שנקב בשימך הפרטי? או מישהו אחר?... ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 11:02, 19 באוגוסט 2015 (IDT)
אתה... GHA - שיחה 11:03, 19 באוגוסט 2015 (IDT)
היי, חבל שאני לא יכול לראות באיזו עריכה מדובר. מכל מקום, ראיתי זאת כאשר התפרסמה הכתבה על הערך שנמחק, בזמנו. סיפור ארוך בקיצור. תם ונשלם. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 11:10, 19 באוגוסט 2015 (IDT)

הזמנה אישית לסקר העורכים של ויקיפדיה העברית

סמליל ויקימדיה ישראל

שלום ClinicalCosmologist,
עמותת ויקימדיה ישראל מקיימת לראשונה סקר בקרב עורכי ויקיפדיה העברית. הסקר נועד לקבל תובנות בנוגע לחוויית העריכה במיזם, מתוך כוונה לעזור לקהילת העורכים להמשיך לשפר את גרסתה העברית של האנציקלופדיה החופשית וכן, את תהליך יצירתה. נודה לך מאוד אם, כמי שפעיל בוויקיפדיה העברית מזה זמן רב, תסכים לענות על השאלון, באמצעות הקשה על הקישור הבא:

הקישור שלך לסקר.
הקישור המופיע פה לשאלון הוא אישי והודעה זו הושארה עבורך באופן ספציפי.


לתשומת לבך, הסקר אינו מתבצע על גבי שרתי קרן ויקימדיה, אלא באמצעות מערכת "Qualtrics", אשר אושרה לשימוש על ידי הקרן. למען הסר ספק, גם אם ההזמנה אישית, כל המידע בסקר נאסף בצורה אנונימית, כך שלא ניתן לקשר בין עורך מסוים לתשובות שמסר. בנתונים שייאספו לא יעשה כל שימוש מעבר למחקר עצמו, אשר ניתוח תוצאותיו יהיה זמין לקהילת העורכים לאחר סיום איסוף המידע.

הסקר נבחן ונמצא נגיש לאנשים עם מוגבלויות. הוא זמין למענה גם דרך מכשירים ניידים.


בכל שאלה או בעיה, לפני המענה על הסקר או במהלכו, הנך מוזמן ליצור קשר עמי, לירון דורפמן, בכתובת המייל Liron-at-wikimedia.org.il או בטלפון 050-5453913 .

.בשם ויקימדיה ישראל, תודה לך מראש

Ldorfmanשיחה 18:03, 20 באוגוסט 2015 (IDT)

אם טרם ענית, יש להזדרז!
אם טרם ענית, יש להזדרז!

שלום לך,
איני יודע אם מילאת את סקר העורכים שהזמנה אליו השארתי לך לעיל, אולם אם טרם יצא לך לעשות זאת, רצוי להקיש על הקישור בהקדם.
ממספר סיבות, הקישור לסקר פעיל למשך שבוע בלבד. אם חלף שבוע מההזמנה לסקר, לא ניתן יהיה להכנס אליו באמצעות אותו קישור. היה וטרם ענית על הסקר, ברצונך לעשות זאת ונתקלת בבעיה, ניתן תמיד ליצור עמי קשר ואשמח לדאוג לטיפול בנושא (אם הפנייה נעשית דרך דף זה, יש "לתייג אותי" כדי שלא אפספס). Ldorfmanשיחה 16:47, 27 באוגוסט 2015 (IDT)

סוגי פנילקטונאוריה

לשאלתך ב"הכה את המומחה":

קיימים שלושה סוגים של פנילקטונאוריה (PKU):

1) Classic PKU - זו הצורה המלאה או הקשה יותר של המחלה וגם השכיחה ביותר. התסמינים מתחילים כבר בגיל מספר חודשים עם ירידה אינטלקטואלית יחסית לילדים אחרים באותו גיל. ללא טיפול מתאים ילדים אלו יכולים לפתח כפיון (אפילפסיה), הפרעות התנהגות והפרעות פסיכיאטריות. לעתים מוצאים בעיות עור כמו אקזמה. לרוב הילדים האלו יש עור ושיער בהיר עם הזמן מתפתח ריח מיוחד של העור והשתן של ילדים אלו.

2) Variant PKU and non-PKU hyperphenylalaninemia - אלו הצורות הקלות או החלקיות של המחלה. בילדים אלו קיים רק חסר חלקי של האנזים phenylalanine hydroxylase. כתוצאה מכך הנזק המוחי הוא הרבה יותר קל ויכול להתבטא בהפרעת קשב וריכוז ו/או ליקויי למידה. הם זקוקים לדיאטה פשוטה יותר והמקרים הקלים ביותר, אינם זקוקים לדיאטה כלל.

3) ילדים שנולדים לאמהות עם PKU ללא דיאטה מתאימה. ילדים אלו סובלים כבר בתקופת העובר מעודף הפנילאלנין. חלק מהעוברים מופלים. חלק מהנולדים, נולדים בתת משקל, עם היקף ראש קטן (מיקרוצפליה), עם בעיות ומומי לב ועם הפרעות התנהגות קשות. הנזק המוחי קשה יותר.

מקווה שעזרתי--וידנפלד - שיחה 22:11, 31 באוגוסט 2015 (IDT)

ישו

קראתי, לפי בקשתך, את הפתיח של הערך "ישו" שכתבת. הפתיח עצמו מוצא חן בעיני, כתוב היטב (יש מעט שגיאות עברית שכדאי לתקן). בתור פתיח יש בו מידע מספיק כדי להגדיר את הנושא וגם כדי לעורר רצון להמשיך בקריאה. אני מעריך גם את גישתך הכללית-אובייקטיבית לנושא בניגוד לרבים שכותבים ערכים בתחום הנצרות בגישה יהודית-"אנטי". אם לשנות, הייתי אולי מוותר על המשפטים העוסקים ביחס אל ישו בכנסיות הנוצריות הלא קתוליות ובדתות אחרות ומשאיר זאת לפרק מיוחד בתוך גוף הערך.

הערך עצמו לוקה בחסר בעיקר בתחום המחקר המודרני. מחקר זה עוסק הרבה בישו כמושפע מכתות המדבר ובייחוד מהאיסיים וכנלחם נגד הפרושים וההנהגה הצדוקית. עוסק גם בישו כנציג יהדות הגליל החקלאית והמסורתית לעומת היהדות העירונית והאריסטוקרטית הירושלמית, ישו ממשיל המשלים מול פאולוס מייסד הדוקטרינות, ישו ויוחנן המטביל מבחינת הבנת מושג ה"משיח" וכו' וכו' וכו'. גם לא נראה לי להסתמך רק על ביבליוגרפיה שנכתבה לפני עשרות רבות של שנים (גם אם נכתבה על ידי גדולי דור) כאשר קיים מחקר עכשווי עצום, כולל בעברית, בנושא ישו.--וידנפלד - שיחה 23:02, 31 באוגוסט 2015 (IDT)

צריכה/אכילה

אדרבה, גרסה זו מקובלת עליי. מן הסתם, הכוונה בגרסה הקודמת הייתה לצריכה במובן של אכילה ולא כפי שקישרת. ראובן מ. - שיחה 19:23, 21 בנובמבר 2015 (IST)

אהלן ושבוע טוב, אני כמובן מכבד את דעתך שאינך מסכים ואני גם יכול להבין את חוסר ההסכמה, אבל כן יש נקודה בהקשר זה שאולי נוכל לדון עליה בעתיד בשיחת הערך שחשוב לי להדגיש - אני טבעוני כמעט 3 שנים, ובכיוון הצמחוני כבר כמעט 6 שנים ברציפות. משיחות רבות על הנושא בהמון מקומות והזדמנויות, כולל עשרות שעות שנתתי על שיחות בדף השיחה של ויקיפדיה, לטבעונים רבים אין בעיה עם אכילת בע"ח \ ביצים \ חלב, אפילו מהתעשייה, כל עוד הדבר נעשה לצורכי השרדות באופן ישיר ובאופן שאינו משתמע לשני פנים (כלומר שוודאי הדבר נעשה ללא כל צל של ספק לצורכי השרדות); אמנם במצב בו מתקיים סחר כל שהוא (חליפין\כסף), במסגרת תעשייתית של ימנו, זה בפירוש לא משהו שנעשה לצורכי השרדות. ייתכן שיש מקום להכניס לפרק הדן בהגדרת המונח באופן נרחב, את ההבחנה בין צריכת מזון מן החי בימנו לבין צריכתו בעת העתיקה, שאז הדבר אכן נעשה (בד"כ) לצורכי השרדות. שווה לדבר על זה בדף השיחה לדעתי...
בן, ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 19:30, 21 בנובמבר 2015 (IST)
לא נותר אלא להצטער על השגיאות הקולינריות שלך. גילגמש שיחה 19:42, 21 בנובמבר 2015 (IST)
על מה שאתה מזהה כשגיאות התכוונת? :) אני לא מצטער! :) ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 10:55, 22 בנובמבר 2015 (IST)
אין בעיה, אבל זאת הסתייגות שלא צריך לציין בפתיח. ראובן מ. - שיחה 12:45, 22 בנובמבר 2015 (IST)
אני נוטה לחשוב כך, אבל לא פוסל שאם תהיה דרך קצרה ולעניין, ואסתטית (אולי אפילו עם הערת שוליים) זה יהיה טוב... לדעתי זו נקודה מעניינת מספיק כדי לדון עליה בהמשך... ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 13:53, 22 בנובמבר 2015 (IST)

דיון בבירורים

לאחר שלא הסכמת לעשות את מה שביקשתי באי מייל אני מרגיש שלא נותרה לי ברירה ופתחתי דיון בדף הבירורים לגביך. כל הפרטים כתובים שם. גם כעת יש לך אפשרות לחזור בך ולסגור בכך את הדיון. גילגמש שיחה 23:26, 1 בדצמבר 2015 (IST)

פילוסופיה טבעונית

שלום

אנחנו רוצים שהערך יהיה קשור קודם כל לטבעונות ורק אחר כך לפילוסופיה בכללולתה ולכן, לדעתי, הערך פילוסופיה טבעונית צריך להתחיל עם משפט בנוסח "טבעונות נובעת לרוב מהשקפה פילוסופית, כלומר השקפה הנובעת מערכי מוסר" (או כל ניסוח אחר שמסביר שיש טבעונים מסבות בריאות דיאטה וכו' אבל חלקם הגדול משלבים בטבעונות גם אורח חיים) ואז להמשיך עם הערך. • איקס איקס - שיחה 00:04, 5 בדצמבר 2015 (IST)

אהלן יקירי! אני בעד! רק הצעה קטנה - הייתי משנה את "לרוב" ל"במקרים רבים" כי אני מניח שקשה לדעת אם זה רוב (51% מתוך 100) או רבים (נניח, בין 25 ל-51% מתוך ה-100)... אנא אתה מוזמן לערוך את הפתיח ואת כל הערך ולהרחיב אותו, ואתה גם בהחלט מוזמן לתת קולך בשיחת הערך לנוכח ההצעה (ההזויה והמוטה לדעתי, של דין נוזאור) למחוק את הערך... אני מתרשם שיש בקרבנו כמה ויקיפדים שעצם קיומם של ערכים על טבעונות מפריע להם... אני אמרתי, האחריות עליי בלבד Ben-Yeudith‏ • שיחה 06:30, 5 בדצמבר 2015 (IST)
OK ‏ • איקס איקס - שיחה 10:43, 5 בדצמבר 2015 (IST)

עריכת דף שיחת משתמש:דין נוזאור

שלום בן יהודית, האם תוכל להסביר מדוע אתה מסיר תוכן מהדף שיחת משתמש:דין נוזאור. לא נהוג בוויקיפדיה להתערב בדפי שיחה של עורכים ולהסיר תוכן שאחרים כתבו. גם תגובה שלך שכתבת אם היא נענתה אז לא נהוג להסיר, למעט עם יש הסכמה על כך. שחזרתי את העריכתף אני מבקשת שתניח לדף. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 22:04, 7 בדצמבר 2015 (IST)

שלום חנה, זה תוכן שאני כתבתי, ולא אחרים. אני מעוניין שהתוכן יוסר כי הוא נכתב על סמך רושם שגוי. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 22:32, 7 בדצמבר 2015 (IST)
אני חושב שעריכתו של בן יהודית הייתה טובה. נהוג אצלנו שמותר לאדם לחזור בו מדבריו מכל סיבה שהיא. במיוחד שזה לא התפתח לדיון ולא היו תגובות נוספות. אני לא רואה בעיה עם המחיקה הזאת. גילגמש שיחה 22:45, 7 בדצמבר 2015 (IST)
אין שם שום דבר בעייתי, ובעל הדף לא רוצה שיסירו את התוכן משם. איני רואה סיבה למה להתעקש על כך. יש כבר מספיק ויכוחים בין העורכים השונים בנושא הטבעונות, לא צריך לחפש סיבות לוויכוחים נוספים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 22:48, 7 בדצמבר 2015 (IST)
רצונו לא מעניין אותי כמו שרצונותיי לא מעניינים אותו. מה שכתבתי שם הוא טעות וזכותי להסירו. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 23:51, 7 בדצמבר 2015 (IST)
ההתנהלות שלך בנושא מאד מצערת. כשאתה כותב משהו בדף שיחה של מישהו, אז כדאי שתחשוב לפני כן אם אתה מעוניין שהתוכן יהיה זמין לעיני כל. לא מדובר במשהו שנכתב אתמול. אני מציעה שתקרא בתשומת לב את מה שכתב לך דוד שי בדף ויקיפדיה:בירורים כאן בהתייחס להתנהלות שלך. .חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 16:43, 8 בדצמבר 2015 (IST)
נראה לי שבחרת שלא להפנים את טענתי - אני חשבתי כך בהתחלה אך התברר לי ששגיתי. קראתי את מה שכתב לי דוד והגבתי מזמן ואני מציע גם לקרוא את תגובתי מתוך נסיון להיכנס לנעליי ולהבין גם את הצד שלי ושנינו יודעים שהדיון שם תם ונשלם ולכן גם אין לי רצון לעסוק בכך. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 19:42, 8 בדצמבר 2015 (IST)
מנהג המקום הוא לא למחוק דברים שכתבת אם אחרים כבר הגיבו עליהם. מחיקה כזו עלולה ליצור מצג שווא לפיו המגיבים כותבים דברים תמוהים, משום שתגובתם הופכת "לא לעניין" כשמוסר הפיגום - כלומר הדברים עליהם הגיבו. הנוהג שהתפתח בוויקיפדיה בעברית, כאשר מישהו כותב דבר מה בדף שיחה או דיון (כלומר כל דף בו נהוג לחתום) שאחרים הגיבו עליו, ואז רוצה "לחזור בו", זה להקיף את הדברים שברצונך להסיר ב{{כתב מחוק}} (יש בסרגל הכלים כפתור לכך: S ). דברי אינם נזיפה, אלא הצעה לאלטרנטיבה אם בעתיד שוב תרצה לחזור בך ממשהו שכתבת. פעמים רבות תקציר העריכה לעריכות כאלו שמוסיפות "כתב מחוק" הוא " טל"ח ", או "אופסי" או "טעות שלי" וכדומה. רוב הקוראים מבינים שה"מחיקה" בוצעה בעריכה מאוחרת יותר מהכתיבה. קיפודנחש 00:40, 9 בדצמבר 2015 (IST)

שוב פילוסופיה טבעונית

פתחתי כותרת חדשה כדי לא לערבב בין דברים. הערך הזה לא טוב וצריך לחשוב מה עושים איתו. כרגע הוא מערבב בין דברים ולא ברור לחלוטין מדוע הוא נחוץ. אני לא בא לקבוע כעת אם הוא נחוץ או לא וכנראה שכדאי לתת לו צ'אנס אבל מה שיש כרגע הוא פשוט לא טוב. כדי להבטיח את השארותו של הערך צריך קודם כל להראות שיש דבר כזה בכלל. מי הם ההוגים המרכזיים של הפילוסופיה הזאת ומה הם שורשיה. כפי שכתבו שם בדף שיחה כל זה ממש לא ברור. ההתעקשות על השארת פרטים שנויים במחלוקת לא מוסיפה גם כן. אני מציע שתמחק את כל מה ששנוי במחלוקת ותנסה למקד את הערך, אולי תוך דיון עם ויקיפדים אחרים וכתיבה משותפת. אופציה נוספת הוא העברת הערך לארגז חול כדי לנסות להתאים אותו למבנה סביר כלשהו.

בנוסף, החלוקה שאתה עושה בין טבעונים/צמחונים לכל השאר שגויה. ההנחה הסמויה שמי שאינו טבעוני הוא בהכרח נגד הערך או שיש לו נטיה רבה יותר להתנגד לערך מבוססת על הערכה לא נכונה. כדאי לך להפסיק להשתמש בטיעון זה משתי סיבות עיקריות: ראשית, הוא שגוי ושנית הוא מעצבן. אנשים עצבנים נוטים להתנגד הרבה יותר לטענות השונות מאשר אנשים רגועים. חבל ששימוש בביטויים כאלה יגרום למחיקת הערך כי אנשים פשוט יתעצבנו. גילגמש שיחה 22:45, 7 בדצמבר 2015 (IST)

היי,
אם יש לך עוד ביקורת נקודתית על הערך אנא כתוב אותה - זה חשוב מאד לדעתי; ממה שכתבת מצאתי שני טיעונים נקודתיים:
  1. צריך להראות שיש דבר כזה בכלל --- ובכן צריך להגדיר מה זה "הדבר הזה"... אם ההגדרה\הקריטריון הוא "מגוון עמודות פילוסופיות הנפוצות בקרב טבעונים" אז זה אפשרי. האם לא בדקת את ההפניות המדויקת ששמתי לגוגל כמו זאת ועיינת בחומר שם? אם הקריטריון שהצגתי מקובל עליך אז אין בעיה. אני אוכל לספק מקורות לכך בתוך הערך כמו שעשיתי לפרק על מגוון עמודות בקרב טבעונים אודות ניסויים בבעלי חיים.
  2. צריך להציג הוגים מרכזיים - אני מסכים שהערך כמעט לא מפרט עליהם וצריך להציג אותם ואת רעיונותיהם יותר. אני מניח שרצוי ברמה תמציתית. ובכן, יש אנשים שמבינים בנושאים האלה הרבה יותר ממני ולדעתי צריך לתת את הצ'אנס לקרוא להם לערוך את הערך גם כן.
מה עוד דורש עריכה ומקורות לדעתך?
דבר נוסף, אני משתמש בטיעון הזה רק כשאני חושב שזו המציאות, ובעולם זה בו הטבעונים מותקפים בכל סוג של אלימות (כולל סרקזם), לצערי זה קורה הרבה. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 00:02, 8 בדצמבר 2015 (IST)
"להראות שיש דבר כזה" - להראות שקיים דבר ששמו פילוסופיה טבעונית או פילוסופיה של הטבעונות. שזאת לא המצאה. כרגע לא ברור שיש תורה פילוסופית סדורה לטבעונות. זה הדבר הקריטי. לא צריך לפרט על ההוגים המרכזיים, אבל הם צריכים להיות מוזכרים בהקשר מתאים. הוגים אלה צריכים להיות בעלי משקל ולא מר יורופסקי שהוא לא ממש פילוסוף. הוגים אלה צריכים להיות פילוסופים רציניים. אם אין כאלה, זאת בעיה. לגבי הטיעון הספציפי הזה אני מבקש שתפסיק להשתמש בו גם אם נדמה לך שזאת אמת צרופה. זה לא מקדם את העניין שלך ובעיקר מעצבן. למשל כששאלת את אלעד T אם הוא צמחוני או לא. מה זה חשוב... במקרה הוא היה. ואם לא? אז זהו? הוא כבר אנטי צמחוני? גילגמש שיחה 08:17, 8 בדצמבר 2015 (IST)
  1. מגוון עמדות פילוסופיות נפוצות אינן בהכרח "פילוסופיה סדורה"; אם הקריטריון הוא פילוסופיה סדורה אז למיטב ידעתי אין כזו, אבל יש מגוון פילוסופיות נפוצות ולדעתי זה מספיק בשביל לכתוב ערך בנושא אם הדבר מעוגן במקורות - וכך קורה וניתן להוסיף עוד מקורות.
  2. מעולם לא זיהיתי את מר יורופסקי עם אותם הוגים.
הטענה שהוא טען לפני ש"רובם המכריע של הטבעונים תומכים בשמאל הקיצוני, בנישואים חד-מיניים, ובהפרדת הדת מהמדינה" או משהו כזה היא לא רק מעצבנת אלא שקרית ודבילית, והעידה בפניי היטב עם מי יש לי עסק. את כל מה שהיה לי להגיד כבר אמרתי. אני לא רוצה להמשיך לדבר עליו. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 08:32, 8 בדצמבר 2015 (IST)

טבעונות

שים לב להודעתי בשיחה:טבעונות#שוב מלחמת עריכה. דוד שי - שיחה 22:57, 9 בדצמבר 2015 (IST)

כאשר ויקיפד בוחר בכינוי, אנו מכבדים זאת, ולא מנסים לנחש את זהותו האמיתית. פרסום השערה בדבר זהות אמיתית של ויקיפד הוא מעשה לא ראוי, ולכן מחקתי את דבריך.
אני מציע שתקדיש את זמנך בתקופה הקרובה למחשבה על הדרך שבה אתה משפר דרכיך, ולא לחינוכם של אחרים. דוד שי - שיחה 23:13, 9 בדצמבר 2015 (IST)
יש למחוק את דברי הבלע וההסתה של דין נוזאור מישם. אם לא ימחקו, אני מתכוון להתעקש על דיון בבירורים. אי אפשר להמשיך כך. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 23:14, 9 בדצמבר 2015 (IST)

שיחות משתמשים אחרים

אני חוזר ומבקש ממך לא לערוך את דפי השיחה שלי, לא כל שכן את הארכיב. אתה כותב, ומוחק, ומעביר פסקאות. זה לא מנומס ולא לעניין. אתה מוזמן לשוחח בדף הפתוח, ובו בלבד. ולמחוק רק אם זה שניה אחרי שכתבת, בטרם הגבתי.

חדקרן - שיחה 03:52, 10 בדצמבר 2015 (IST)
אתה דרמטי לחינם - מדובר בפסקה אחת שנכתבה במקום הלא נכון ולכן הועברה. למיטב ידיעתי זה נגד הכללים לערוך ארכיונים מוכנים ולכן מוטב להחזיר את המצב לקדמותו (העברת ההודעה מישם לארכיון הנוכחי). בכל הודעה דרמטית ותוקפנית אתה רק מעיד שברצונך לריב. גם בקשתך שלא אערוך את דף שיחתך לא מקובלת עליי, אם אראה לנכון לערכו אעשה זאת; זהו מיזם שיתופי וצריך להתנהל כאן במקסימום רציונאליות ובאחווה; כל נסיון שלך לריב איתי מעיד כי אינך מעוניין בכך. קראתי לך כמה פעמים לשלום ולישתוף פעולה ואם תמשיך לא לכבד קריאות אלה או כל קריאה דומה אחרת לדעתי אתה תפגע בשמך בויקיפדיה. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 03:56, 10 בדצמבר 2015 (IST)
דומני שהייתי ברור. אם יהיה צורך בכך, אבקש שתחסם מלהגיב אצלי. בקר טוב וחג חנוכה שמח חדקרן - שיחה 04:01, 10 בדצמבר 2015 (IST)
כנראה לא הבנת את המסר אז אפשט - אם תמשיך בהתנהגות שמפרה את הכללים ואת האחווה הנדרשת בין עורכים אבקש את חסימתך. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 04:09, 10 בדצמבר 2015 (IST)
יום טוב גם לך חדקרן - שיחה 04:14, 10 בדצמבר 2015 (IST)

שיתוף פעולה

אני מקבל בשמחה ובחפץ לב את קריאתך לשלום אחווה ולשיתוף פעולה ברוח ערכי ויקיפדיה. אני מאד מעריך את זה, ואין דבר שאני רוצה בו יותר (מתנצל על העריכה מלפני חמש דקות, שהיתה בטעות ומחקתי אותה מיד). חנוכה שמח וכל טוב לך חדקרן - שיחה 07:25, 10 בדצמבר 2015 (IST)

האמת שגם אני רוצה בכך ואני שמח לקרוא את דבריך הזכים והטובים האלה וחבל לי מאד שהדברים הגיעו לאן שהגיעו. אני מאמין שהיו אי הבנות מצד שנינו במהלך הדרך ומקווה שהרצון המשותף שלנו לאחווה ועבודה משותפת בנעימות ובשבת אחים גם יחד יניב פירות רבים ויתן דוגמה לעורכים רבים במיזם. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 08:05, 10 בדצמבר 2015 (IST)

דואר ויקיפדי

שלום משום מה כל הדואר שנשלח מהוויקיפדיה מגיע לסל האשפה ולא נשאב משם לתוכנת הoutlook שלי. רק היום, אחרי זמן מה שלא עשיתי את זה, נכנסתי לדואר בג'מייל ובדקתי מה יש בתיקיית הספאם. שם מצאתי לפחות שלושה מכתבים ממך שנכתבו לפני כשבועיים. להבא, אם אתה כותב לי הודעה, אנא ציין זאת בדף השיחה שלי ואם לא קיבלתי - אבדוק בספאם. • איקס איקס - שיחה 09:57, 11 בדצמבר 2015 (IST)

בוקר טוב, קטע מאד מוזר; אם אתה משתמש בג'ימייל נסה לסמן את כל ההודעות שנשלחו מהשרת הויקיפדי כמתאימות לאינבוקס (אם זה לא ג'ימייל אז כמובן אולי יש אופציה דומה). טוב שהודעת לי! ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 10:30, 11 בדצמבר 2015 (IST)

רסן עצמך

אין לי עניין לחסום אותך, אבל אני חושש שהתנהגותך תוביל לכך. אבקשך לרסן את עצמך, ובפרט להימנע לחלוטין מוויכוחים אישיים. התנצחותך בדף שיחת משתמש:דין נוזאור הייתה מיותרת לחלוטין. דוד שי - שיחה 17:00, 12 בדצמבר 2015 (IST)

ויפה שעה אחת קודם. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 23:20, 12 בדצמבר 2015 (IST)
זה מאד קל לבוא ולהזהיר אותי ולבקש ממני לרסן את עצמי (אני מרוסן מאד לדעתי) אחרי שלא הייתם עדים, מלבד אולי לכמה רגעים דלים, להתנצחויות האישיות שנפרסו במשך שנתיים שפתח עימי דין נוזאור בשיחה:טבעונות שלגביהן לא פניתי אליכם אף פעם, ואם אפנה עכשיו סביר לי להניח שתתעלמו מהם לחלוטין; דין נוזאור תקף אותי אישית בשיחה טבעונות ואתה דוד הסרת מישם דברי הבל שהוא כתב שם כלפיי. אתה יודע היטב שהוא לא מעוניין בדיון ענייני עימי, אז למה רק אני המוזהר ומתבקש ל"ריסון"? מבחינתי דין נוזאור איננו אובייקטיבי בעליל ומעוניין לחבל בערכים העוסקים בטבעונות, ותזונה בכלל. לא אפסיק לנסות לחשוף את הטייתו החריפה ואם המחיר לכך הוא להיחסם מתי שהוא אז זה יבוא בחשבון בהחלט! ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 23:47, 12 בדצמבר 2015 (IST)
כיוון שאתה מבטיח להמשיך להתנכל למשתמש (וכבר תוקף אותו כאן), חסמתי אותך ליום. אתה עולה על המסלול של הרחקה לצמיתות, וכדאי שתחשוב האם אתה רוצה להיות בו. דוד שי - שיחה 06:38, 13 בדצמבר 2015 (IST)
איפה הבטחתי דבר כזה? צטט בבקשה דוד איפה אמרתי "אני מבטיח להמשיך להתנכל למשתמש" כדבריך. אתה מפרש אותי באופן סובייקטיבי עם דברים אלה. מה שאני כן כתבתי לדין נוזאור הוא:

אם תמשיך לנסות לחבל בערכים העוסקים בצמחונות וטבעונות ולצנזר מהם חלקים נרחבים ללא שום סיבה טובה מלבד שנאתך לטבעונים (לפי התרשמותי כמובן, ויש לי סיבות טובות אני משוכנע), אבקש את חסימתך, שהרי כבר הוזהרת בעבר על פעילות בעייתית בערכים אלה.

בכתוב לעיל לא המצאתי כלום; כל מי שיעניין בדף שיחתו של דין נוזאור (ארכיון 1 והנוכחי - 2) ובערכים להלן סביר שיתרשם לדעתי (כן, זו דעתי ואין לי סיבה להסתירה) כי באופן כללי דין נוזאור שונא טבעונים ופועל להציג את התנועה הטבעונית כלא לגיטימית כל מצב. לדוגמאות מדפי שיחה; שיחה:צמחונות, שיחה: פילוסופיה של הטבעונות, שיחה:ביצה, שיחה:לול, שיחה:חלב, שיחה:מוצרי חלב וכמובן שיחה:טבעונות (לארכיביו השונים) ורצוי גם לבדוק את תרומותיו לערכים אלה ואחרים העוסקים בנושא. אין לי בעיה "לעלות על המסלול של הרחקה לצמיתות" כדבריך, כי בקהילה זו, כך נראה לי, כבר לא ממש מקפידים על ויקיפדיה:כללי התנהגות בין חברי הקהילה ועורכים כמעט ואינם רשאים להביע דעתם על המניעים לפעולה של עורכים אחרים שזה דבר שהוא באופן כללי לגיטימי, בפרט כאשר אינו כולל גידופים וקללות, ומי שטוען אחרת יצטרך להביא סימוכין לדבריו. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 07:02, 13 בדצמבר 2015 (IST)
בן, אתה הולך ומסתבך ולא מבין שגישתך שגויה. אנסה להסביר לך.
  1. אתה לא בעלים של מה שכתבת, במיוחד אם הדברים נכתבו בדפי שיחה של אחרים - אם אתה רוצה למחוק אותם, אתה צריך לנסות לקבל את הסכמת בן השיח שלך ואם הוא לא מסכים, "לא" תמחק.
  2. דעתך היא דעת יחיד ואינה קובעת יותר מדעתו של כל יחיד אחר. אינך יכול לפסול דעתו של אחר רק בגלל שאתה חושב, שהוא בעל דעות שלא מקובלות עליך. אם נלך בדרכך, בעלי דעות ימניות לא היו יכולים לערוך בערכים כמו יש גבול, שולמית אלוני וכדומה ובעלי דעות שמאליות לא היו יכולים לערוך בערכים כמו הבית היהודי, אורית סטרוק, רחבעם זאבי וכדומה.
  3. אני לא עוין לך ואני פונה אליך כבעל ניסיון, שהיה מעורב בעצמו בלא מעט מחלוקות, שהקדשתי להן כמויות אדירות של אנרגיה ובמבט רטרוספקטיבי אני רואה שזה לא היה מוצדק - אם הרוח נושבת נגדך בעוצמה רבה, חפש פינה אחרת להטיל את מימיך.
בברכה. ליש - שיחה 07:57, 13 בדצמבר 2015 (IST)
אריה, זה אולי ישמע לך הזוי וחסר היגיון, אך אני מאמין שגישתי במקרה הזה איננה שגויה וראוי שאציג בכל הזדמנות ראויה את המניע לתגובותיו של דין נוזאור בכל פעם שיגיב תגובות שהן לדעתי מניפולטיביות ומטרתן להביא למחיקה והרס של אותם ערכים או להכפיש את שמי. אני הגבתי את כל אותן התגובות מתוך רצוני האישי ומתוך אחריות מלאה על כל מילה מדבריי ולכן אני לא רואה בכך הטלת מימי כנגד כיוון הרוח כפי המטאפורה שהזכרת - מבחינתי אני מוחה על מה שאני מזהה כחוסר צדק גדול ובאמת אין לי בעיה להחסם כל עוד אין רפורמה בכללי ההתנהגות והקהילה לא תקפיד להזהיר ולהעניש עורכים באופן שוויוני יותר; כי לפי התרשמותי, כמויות האלימות המילולית שמתירים\לא אוסרים פה הם כאלה שמזמן חצו את הסף המינימאלי של לחרב דיון טוב וראיתי את זה קורה כבר 20 פעם לפחות ואת הקהילה אדישה לכך, ובסוף כולם מפסידים מזה. אז, ייתכן ואשמח שייחסמו אותי לצמיתות כדי שאפסיק להיות חלק מכך. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 08:34, 13 בדצמבר 2015 (IST)
אגב אריה, הכלל שציינת מתנגש עם דברי משתמש:גילגמש שאמר לי שמותר למחוק דברים שנכתבו בעבר אם אלו לא התפתחו לדיון ואם אני חוזר בי. הוא אף ציין את זה בפני המפעילים שטענו שאני עובר על הכללים. אני כמובן לא יודע להגיד מי משניכם צודק. ואני גם לא חושב שלימני אסור לערוך בערכי שמאל או ההפך. לא טענתי שכל העורכים הלא טבעונים וודאי מוטים כנגד טבעונות וצר לי מאד אם זה הרושם שקיבלת. אין לי דעה כזאת בצחוק. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 08:42, 13 בדצמבר 2015 (IST)
לאחר התלבטות החלטתי גם אני להגיב בדף שיחה פומבי. אתה בהחלט תוקפני מאוד כלפי דין נוזאור ולפי דעתי שלא בצדק. אתה מזהה אצלו נטיה לפגוע בערך שאתה אוהב כי הוא "אנטי טבעוני". לא זיהיתי נטיה כזאת אצלו. הצעותיו, גם אם הן מנוגדות לרעיונותיך, הן סבירות ביחס לנושא. אין בהם נסיון לפגוע בערך. לכתוב: "יש למחוק ולכתוב מחדש כי התוכן הנוכחי הוא רע" זה לא נסיון פגיעה בערך, אלא הצעה לגיטימית לשינוי. יתכן שאתה חושב אחרת, אבל זה לא הופך את דבריו לדבר מה בלתי סביר לחלוטין. התוקפנות שלך כלפיו חריגה. אני מצטרף לליש ולשני הבירוקרטים שהגיבו - עליך להשתדל לרסן את עצמך בעניין זה. כמו ליש, אתה יודע שאין לי משהו אישי נגדך או נגד הערכים שאתה כותב. להיפך, אני מחבב ומעריך אותך ואני אוהב את הערכים האלה. מצבם חורה לי, אני רוצה לשפרו. אני כותב כאן בגלל דאגה כנה ואמיתית כדי שתראה שזה לא שגעון של דוד שי או מישהו אחר שאולי לא מכיר את כל ההיסטוריה של הערך ושל היחסים בינך לבין דין נוזאור. אני מכיר היטב ואני בהחלט מסכים עם הטענות העיקריות. חייבים לפעול להרגעת הרוחות וחייבים לפעול לשיפור הערך. יש נגדו טענות רבות וקשות מצד ויקיפדים רבים מאד. הנסיון שלך להציג את המחלוקת בקווים טבעוניים/אנטי טבעוניים נכשל לחלוטין כשגם לפחות טבעוני אחד (הוא הצהיר על כך, יתכן שיש נוספים) התנגד לעמדתך. אין פה מחלוקת טבעונית/אנטי טבעונית. יש מחלוקת לגיטימית על הצגת המידע. ככל שתקדים להבין את זה וככל שתקדים לשתף פעולה כך ייטב. לטענותיך על פגיעה מצדו של דין נוזאור אין בסיס. אין פרופורציה, אפילו לא מרומזת, בין מה שעשית למה שהוא עשה. גילגמש שיחה 08:09, 13 בדצמבר 2015 (IST)
אין שום "טענות רבות וקשות" נגד הערך טבעונות, בטח לא מ"ויקיפדים רבים מאד" - היו כמה 3-4 ויקיפדים שטרחו לקרוא את כל הערך כשלמית, כולם לא טבעונים וחלקם לדעתי אנטי-טבעונים (או היו) ומצאו בו כמה בעיות באופן סובייקטיבי, "בעיות" שכבר "תוקנו" ולא היה שום שינוי משמועתי בערך או בדף שיחתו כבר שבוע, אז מבחינתי אתה ממש מגזים וחוזר על טענות לא קונקרטיות; ולגבי דין, אני מתרשם שהניתוח שלך שגוי לחלוטין. עכשיו בבקשה תכעס עליי ותמשיך לחזור על טענות כלליות של לא-טבעונים כמובן שכבר נידונו מכאן לקפריסין, אך בבקשה, לא לפני שתקרא את דבריהם של משתמשת:דוג'רית ומשתמש:Amnonj שאצטט להלן, ולא לפני שתקרא מה כתבו על הערך כאן בפורום צמחונות וטבעונות בתפוז:

דברי דוג'רית:

אני לא ממש מצליחה להבין מה הסיפור האיום והנורא עם הערך הזה שמצריך התייחסות מיוחדת של מתווה מיוחד\ מחיקתו וכתיבתו מחדש וכו'. לפי דעתי דינו כדין כל שאר הערכים בוויקיפדיה - אם יש בעיה: צריך לפתור אותה באופן נקודתי.

דברי אמנון:

זה ערך חשוב שהושקעה בו עבודה רבה והדרישה למחוק את כל העבודה שנעשתה היא אבסורדית. לאור עריכות קודמות שנתקלתי בהן מצידו של דין נוזאור, אני אכן מצטרף להרגשה שמדובר בדרישה מגמתית שנובעות מעמדותיו המוטות כנגד טבעונות. נכון שיש דברים לתקן. למשך, בערך על תזונה, מתמקדים בחוסרים שלכאורה מאפיינים את הטבעונות, למרות ששניים מהם (בי 12 וויטמין די) אינם נובעים ישירות מהטבעונות, אלא ממדיניות ההעשרה שמתמקדת במוצרים מהחי. זה, כאשר לא מובעים במקביל רוב המקרים שבהם בטבעונות קל יותר לקבל את הכמויות המומלצות. גם לא מובאת הדיעה הרשמית של רוב ארגוני התזונה, לפיה תזונה טבעונית מאוזנת בריאה יותר. יש גם אי דיוקים קלים בחלק ההיסטורי. כל אלה דברים שאכן צריך לתקן, אבל זה בהחלט לא סיבה להרוס את כל מה שכבר קיים. Amnonj - שיחה 19:21, 29 בנובמבר 2015 (IST)

בתודה, ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 08:34, 13 בדצמבר 2015 (IST)

זה בפירוש לא נכון. יש טענות והן מאכלסות את הארכיונים. לגבי דעתו של אמנון - זאת דעתו בלבד. נכון אמנם שגם דעתו של דין נוזאור היא דעתו של דין נוזאור בלבד, אבל זה לא הופך את אמנון לצודק. כמו כן, דעתו של דין נוזאור שיש למחוק את הכל לחלוטין ולהתחיל מאפס לא זכתה לתמיכה משמעותית בדף שיחה. אין צורך לתקוף טענה זו, היא כבר נדחתה, זהו. היה ואיננו. צריך להתקדם הלאה. חוץ מזה, הצעה זו סבירה לחלוטין. אני עצמי השמעתי אותה כמה וכמה פעמים בערכים אחרים (בהיסטוריה של העולם הקלאסי) והצעתי למחוק ולכתוב מחדש עשרות ערכים וכך אכן קרה מדי פעם ומדי פעם דעתי נדחתה. הרי לא תחשוב שיש לי שנאה עזה וסלידה מיוון ומרומא העתיקות. אני לא מעוניין להרוס את הערכים האלה, אין לי שום עניין למחוק אותם, להיפך אני מטפח אותם. אבל מה לעשות, היו זמנים אחרים שבהם ערכים היו במצב נוראי והמחיקה עזרה להם. מחקנו את התוכן הלא טוב וכתבנו חדש. כך שטענה זו לכשעצמה היא לאו דווקא נובעת מרצון להשמיד, להרוס ולמחוק. לעתים קרובות היא הצעה סבירה לטיפול במצב. כאן אפשר להזכיר בכלל את הטיפול שלנו בערכים לשכתוב - בהחלט מותר ואף רצוי לשכתב את הערך שדורש זאת על ידי מחיקת התוכן והשארת שלד בלבד. ב"שלד" אני מתכוון לבבניות, קט' וכו. דבר זה נעשה מאות פעמים בעבר והניב תוצאות טובות - לאחר מחיקת התוכן הגרוע נכתב לאט לאט תוכן ראוי. גילגמש שיחה 10:17, 13 בדצמבר 2015 (IST)
זה בפירוש לא נכון אם אתה לוקח בחשבון בעיות שהיו עם גרסאות שונות של הערך שנוצרו על ידי עורכים שונים משנת 2006 ועד שנת 2014, והיו דיונים בלתי נמנעים כביכול עליהן או על מצבים הנובעים מהן - אני לא אחראי לכל גרסה ללא יוצא מן הכלל שהייתה עד היום והערך עבר בשנת 2014 שכתוב שהתבסס באופן חלקי על תוכן קיים שאכן היה בעייתי והייתה הסכמה רחבה שהוא בעייתי, והנושא רגיש, ולכן זה בלתי נמנע שיהיו ביקורות לגיטימיות או לא לגיטימיות על הערך. אחרי העריכות בשבוע האחרון הערך הגיע למצב טוב מאד לדעתי. אם כבר לקחת בחשבון ארכיונים משנת 2014, אז מ3-4 נותני ביקורת אתה עולה ל 6-7 בערך. הביקורות הללו היו קונקרטיות וטופלו על ידי או על ידי או עורכים אחרים ולא חזרו על עצמן, ולכן לדעתי עדיף לא לעסוק בהן. לגבי יוון הקלאסית וכו': לדעתי המצבים שהצגת לא תקפים לגבי הערך טבעונות בפרט כי דווקא כן יש לו בסיס טוב והטקסטים בו נוטים להיות אובייקטיביים - איש ודעתו. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 11:47, 13 בדצמבר 2015 (IST)
כיוון שבניגוד לבקשתי בתחילת דיון זה, "להימנע לחלוטין מוויכוחים אישיים", שבת והתווכחת עם משתמש:דין נוזאור בדף השיחה שלו, חסמתי אותך ליום נוסף. כדי להסיר ספק:
ההתנהלות הזאת שלך מוזרה ביותר דוד, הוא כתב דברים שראויים לתגובה. עכשיו תגיד שגם אסור לי להגיב? מה אנחנו בדיקטטורה?, זה פשוט נסיון לעשות צחוק ממני ומהכללים. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 10:21, 16 בדצמבר 2015 (IST)
גם מה פירוש ההצעה "כל ויכוח אישי שלך עם ויקיפד כלשהו יוביל לחסימתך"; זו הצעה לא לוגית בעליל, איך אפשר בכלל לצפות מויקיפד כל שהוא דבר כזה. וגם מה הטעם בהצעה לא לכתוב בדפי שיחה אלה? אני וחדקרן שמנו את המחלוקות מאחור (מה שכמובן לא עניין אותך) אז גם עכשיו לא לכתוב בדף שיחתו? אתה מחפש לפתור בעיות או "להעניש", כי מקהילה שבה יש כללים כאלה אני ממש לא רוצה להיות חלק. זוהי דיקטטורה ולא קהילה. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 10:31, 16 בדצמבר 2015 (IST)
דברי "כל ויכוח אישי שלך עם ויקיפד כלשהו יוביל לחסימתך" אינם הצעה אלא הוראה. שים לב שמדובר בוויכוח אישי ולא במחלוקת עניינית. לאחר שמצאתי שאתה מרבה בתקיפה אישית, החלטתי לעצור זאת, ולקיים "דרך ארץ קדמה לתורה" - יש כאן כללי התנהגות, ולא אתן לך להפר אותם. דוד שי - שיחה 20:10, 16 בדצמבר 2015 (IST)
מה לעשות שאני רואה בכך הצעה בלבד, משום שזו זכותי המלאה להחליט אם לבצע את מה שנראה לך כקיום של אותה "הוראה" או לא. מה זה "ויכוח אישי", ומה זה "מחלוקת עניינית", אפשר בקלות לראות את המושגים האלה כמתארים אותו דבר וחשבתי שאתה אוהב להגדיר מונחים באופן מאד מדויק. אפשר להבין שהפעם לא הגדרת שום דבר באופן מדויק, ואפילו לא טרחת לבדוק לפחות חלק מהעובדות (כמו העובדה שאני וחדקרן שמנו את המחלוקות מאחור והתפייסנו והוא אף פנה אלי בדף שיחתי למעלה קצת לפני הדיון הזה). יש כאן כללי התנהגות שהופרו נגדי וזה לא עניין אותך. לדעתי השיפוט שלך בעניין זה גס ומוטה. עכשיו אתה מוזמן לחסום אותי על דברי ה"חוצפה" האלה. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 04:23, 17 בדצמבר 2015 (IST)

תגובתי לדברי הכזב של דין נוזאור מדף שיחתו

המשתמש דין נוזאור כתב בדף שיחתו דברי כזב סלקטיביים נגדי הראויים בהחלט לתגובה; הבירוקרט דוד שי חשב שלא ראוי שאגיב להם שם ומחק את תגובתי. הדברים שכתב דין נוזאור מופיעים פעמיים בארכיון 2 (ואולי גם 3 בעתיד, בדף שיחתו). הוא כתב שני העתקים מדויקים של דברי הכזב האלה, המתחילים במונח "סיכום של היום" כפי שאפשר לראות בעריכתו היחידה שם מתאריך ה-13 בדצמבר.

מעבר לכך שהתנהגותו של דין נוזאור צוינה כלקויה גם על ידי משתמשים אחרים, זו תגובתי:

נחסמתי ליום אחד בגלל תלונה כוזבת אודותיי שכתבת בבקשות ממפעילים על כך שאני "מוחק ועורך תכנים בדף שיחתך" כאשר בסה"כ הסרתי שני פניות ישנות אליך שנכתבו מרושם שגוי ולא התפתחו בכלל לדיון ושאין שום מניעה שאסירם; פעולה שהצגת באופן סלקטיבי כנסיון תקיפה אישי ולצערי הבירוקרט דוד שי האמין להסתה הזאת אף שבאופן עקרוני הפעולה מותרת ומכאן מסקנתי. לא מפתיע שלא ציינת שמשתמש:XX-59-40 (איקס איקס) התנגד לחסימה בנימוק שאכן מותר לי להסיר את אותן הפניות שלא התפתחו לדיון; מה שגם הסכים עימי עליו משתמש:גילגמש. כאמור שגם כתב בדף השיחה הזה (בדיון להלן), אבל מה לעשות שבויקיפדיה כמעט בלתי אפשרי להתנגד להחלטת בירוקרט. אני מודה שכל פניותיי אליך בעבר היו טעות. ‏‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 11:38, 16 בדצמבר 2015 (IST)

סגנון הכתיבה שלך אינו ראוי. ביטוי כמו "דברי כזב" עשוי להביא לחסימתך. --‏Yoavd‏ • שיחה 19:42, 17 בדצמבר 2015 (IST)
נכתבו נגדי דברים הרבה יותר חמורים שלא הביאו לחיסמת מי שכתב אותם, אז כמו שטענתי בפני דוד, אם אין כאן שוויוניות בנושא אכיפת הכללים אני כבר לא רוצה להיות חלק מהקהילה. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 19:45, 17 בדצמבר 2015 (IST)

לימודי רפואה בישראל

אין צורך להוסיף ברשימת בתי הספר לרפואה את השורות שאתה מוסיף:

בכל יתר המוסדות אין את הפירוט הזה. --‏Yoavd‏ • שיחה 19:40, 17 בדצמבר 2015 (IST)

היי משתמש:Yoavd. יש פה טעות... לא אני הוספתי את השורות האלה, אני לא יודע על מה מדובר. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 19:43, 17 בדצמבר 2015 (IST)
אתה מוזמן לעיין בקישור [2] ולבדוק מי הוסיף את התוספת. --‏Yoavd‏ • שיחה 19:49, 17 בדצמבר 2015 (IST)
אם כך זוהי טעות טכנית, משום שאני לא מכיר את הפוקלטה הזו ולא אני כתבתי את הטקסט. אין לי דעה לגבי התוספת הזו... ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 16:28, 18 בדצמבר 2015 (IST)
לא ברור לי מה זאת אומרת "ולא אני כתבתי את הטקסט" הרי ברור שאתה העלית את השינוי האמור. --‏Yoavd‏ • שיחה 19:34, 18 בדצמבר 2015 (IST)
אני לא מכיר את הפקולטה הזאת... ישנו משתמש נוסף שערך את הערך מלבדי, אולי בטעות העתקתי את מה שהוא כתב בעריכה קודמת - אני לא יודע ולא מכיר את הפקולטה. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 20:08, 18 בדצמבר 2015 (IST)

מלחמת עריכה

למקרה שלא שמת לב, עריכותיך בערך זכויות בעלי חיים הפכו למלחמת עריכה. נסה להימנע מכך. דוד שי - שיחה 05:15, 18 בינואר 2016 (IST)

שמאל רדיקלי בישראל, ימין רדיקלי בישראל

תודה לך על השתתפותך בהצבעה שבדף "שמאל רדיקלי בישראל" ו"ימין רדיקלי בישראל". לפי בדיקתי, הצבעתך לא תיספר במניין ההצבעות, מכיוון שיש לעמוד בדרישות להשתתפות בהצבעה: ותק של 30 ימי פעילות ו-100 עריכות במרחבי התוכן ב-90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה. אף שהצבעתך לא תיספר, הדברים שכתבת לא נמחקו, כי אם הועברו מפרק ההצבעה לפרק הצבעת המשתתפים ללא זכות הצבעה.

באפשרותך לבדוק האם יש לך זכות הצבעה באמצעות תוסף (גאדג'ט) בהעדפות. בלשונית "גאדג'טים", תחת הפסקה "שונות", יש לבחור באפשרות "סקריפט לבדיקת זכות הצבעה" (הוראות נוספות).

אם מבדיקתך עולה כי בעת פתיחת ההצבעה כן הייתה לך זכות הצבעה, באפשרותך לפנות אליי כדי שאבדוק את הנושא שנית.

בברכה, חזרתישיחה 09:02, 4 בפברואר 2016 (IST)

שלום משתמש:חזרתי. הרגע הרצתי בדיקה עם הגדג'אט והופיע שיש לי זכות הצבעה. גם היסטוריית העריכות הענפה שלי (כמעט תמיד היא ענפה ועוברת בהחלט את ה-100 ברבע שנה) תעיד על כך. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 11:03, 4 בפברואר 2016 (IST)
הסיבה לכך היא שהחתימה שלך מקושרת לשם המשתמש הקודם שלך, ולכן הבדיקה הישירה בדף ההצבעה הראתה שאין לך. אנא שנה את חתימתך כך שלא תקושר לשם המשתמש הקודם שלך. תודה. חזרתישיחה 20:11, 4 בפברואר 2016 (IST)
שיניתי. ‏[משתמש:|Ben-Yeudith] 07:30, 5 בפברואר 2016 (IST)
תוקן. Ben-Yeudith 07:33, 5 בפברואר 2016 (IST)

הסרת תבנית

כאשר ויקיפד שם תבנית מסוג עריכה, שכתוב או השלמה על ערך שכתבת, אין זה ראוי שתסיר אותה ללא דיון. הסרת התבנית רק מחזקת את הגישה המובעת כלפיך, שעריכתך כוחנית, ושאינך מאפשר לאיש לגעת בערך שבשליטתך. דוד שי - שיחה 20:04, 27 בפברואר 2016 (IST)

יש כלל ברור כזה ברשימת הכללים? אם כן, אסיר בעצמי את התבנית ואכתוב בדף שיחתך "אנא סליחתך על הסרת התבנית" או משפט דומה. מעניין, דווקא כן "נגעת בערך" בשאר העריכות שלך שלאף אחת מהן לא התנגדתי. אני חושב שאתה נופל להסתה דוד, שלחתי לך גם מייל בנושא שאתה מוזמן לקרוא. Ben-Yeudith 20:06, 27 בפברואר 2016 (IST)
אדם נחשד באונס. "איזה שטויות", אמר להגנתו, "אני יכול להצביע על אלף נשים שלא אנסתי". להבדיל, כמובן, גישתך הכוחנית אינה נבחנת בעריכות רבות שלהן לא התנגדת, אלא דווקא בעריכות שבהן התנגדת בתוקף ללא דיון וללא הנמקה ראויה. דוד שי - שיחה 20:16, 27 בפברואר 2016 (IST)
אתה לא עונה לעניין, ביקשתי ממך ציטוט מכתבי הכללים ואמרתי שאבקש מחילתך ברבים אם טעיתי - לא נתת ציטוט כזה. אם אתה יורד לרמת קלף הג'וקר של "הוא מתנגד כמעט לכל עריכה, תענישו אותו!!!" אני מופתע, זה לא מתאים לך. לפחות מיתנת את דבריך כעת מ"אינך מאפשר לגעת בערך שבשליטתך" ל "עריכות שאליהן התנגדת בתוקף ללא דיון וללא הנמקה ראויה". אני מאחל לך להשתתף בדיונים עם אותם דתיים רפורמיים, סלפני המקורות אשר אמר עליהם הרב בחיי "בטנם אלוהיהם". אולי עם החודשים (או השנים) תבין עם מי יש לך עסק. Ben-Yeudith 20:19, 27 בפברואר 2016 (IST)
Ben-Yeudith, אתה לא ויקיפד חדש, לכן ודאי ידוע לך שחלק נכבד מכללי ויקיפדיה הם כללים, שנוצרו על ידי הסכמה כללית וכללים אלה לא נופלים מהכללים שהתקבלו בפרלמנט, לכן לדרוש לראות "איפה זה כתוב", זה לא לעניין. כמשתמש ותיק אני יכול להעיד שיש כלל התנהגות של איסור הורדת תבנית תחזוקה, אלא אם הושלמו התיקונים המבוקשים. מקובל לשאול את מניח התבנית, אם התיקונים בוצעו לשביעות רצונו ואם מניח התבנית לא בסביבה מבקשים חוות דעת של ויקיפדים נוספים לפני הורדת התבנית. נכון שכבר היו חריגות מדרך ההתנהגות הנכונה, כבר היו מי שהפרו כלל זה, אבל זה עדיין לא נותן לך זכות להפר שוב את הכלל. בברכה. ליש - שיחה 05:24, 2 במרץ 2016 (IST)
אריה, חלילה אני לא אומר שאתה ממציא, אבל אף פעם לא שמעתי על כלל כזה שתקף לכל תבנית בכל מצב (או שאני לא מבין אותך נכון); הייתי עד למספר פעמים בהם ויקיפדים התנגדו להנחת תבניות XYZ בערך נתון ואף בנימוק מאד משכנע. במקרה הזה התרשמתי שעצם הנחת התבנית איננה מעשה תורם ולכן הסרתי אותה. לכתוב לי "אינך רשאי לעשות זאת" זו מבחינתי חציית גבול של דוד בתור בירוקרט. Ben-Yeudith 07:21, 2 במרץ 2016 (IST)
בן יהודית הסביר[3] את הסרת התבנית, ומבחינה פרוצדורלית איני רואה כל פגם במעשיו, אלא בהחזרת התבנית ללא דיון. אין שום היגיון להמציא כלל לפיו לגבי תוכן ערך השנוי במחלוקת, פיתרון הביניים הוא 'גרסה יציבה', אך מי שחולק עליה רשאי להסביר לקוראים, מתוך סוגריים מסולסלים, שהגרסה שבערך שגויה או מוטה. אני מבקש שמי שטוען שיש כלל כזה, שיציג אסמכתא לדבריו, שכן גם הכללים הבלתי כתובים של ויקיפדיה היו אמורים לפחות לזכות לגיבוי במזנון מדי פעם, בין 2003 לבין עכשיו. בברכה, גנדלף - 13:10, 02/03/16
ליש ודוד שי צודקים. מקובל שטיעון הגרסה היציבה אכן לא תופס לתבניות תחזוקה ואכן יש נוהג שלא להסיר אותם עד למיצוי הדיון בדף השיחה. צודקים גם Ben-Yeudith וגנדלף שמתרעמים על כך שהכלל הזה לא כתוב. זה בהחלט מצב עניינים שצריך לשנות. יורי - שיחה 13:47, 2 במרץ 2016 (IST)

דיון בבירורים

לפי הכללים עלי להודיע לך על דיון שפתחתי בעניינך בדף הבירורים. גילגמש שיחה 18:47, 1 במרץ 2016 (IST)

אתה ממציא עניין ומבזבז את הזמן של כולנו סתם. מה עובר עליך? אין לך במה להתעסק החודש? Ben-Yeudith 23:05, 1 במרץ 2016 (IST)

נחסמת

לנוכח דבריך המחרידים למשתמש:Eladti בויקיפדיה:בירורים נחסמת ליממה. דוד שי - שיחה 07:48, 2 במרץ 2016 (IST)

אתה משתמש בסמכותך לרדוף אותי באופן כוחני, אני רוצה להקיא מההתנהלות שלך. Ben-Yeudith 07:51, 2 במרץ 2016 (IST)
אתה עדיין יכול להשתתף בדיון בעניינך באמצעות כתיבה מחוץ לחשבון או על ידי כתיבה בדף שיחתך ובקשה להעברת התגובה לדיון בבירורים. יורי - שיחה 09:36, 2 במרץ 2016 (IST)
תודה רבה יורי על כתיבת דברים אלה! Ben-Yeudith 09:49, 2 במרץ 2016 (IST)
דוד שי אני חושב שהחסימה מיותרת. כל עוד מתנהל הדיון, יש לאפשר לבן יהודית את זכות התגובה ההוגנת Eladti - שיחה 10:25, 2 במרץ 2016 (IST)
לפני החסימה התלבטתי בסוגיה שאתה מעלה, והחלטתי שהחסימה במקומה. אני שמח לגלות שאתה מתייחס באורך רוח לדבריו כלפיך, אבל תגובתו התוקפנית כלפיך, ובכלל זה תקיפת אמונתך הדתית, מחייבים תגובה. לא אני שללתי מבן-יהודית את זכות התגובה ההוגנת, אלא מעשיו שללו זאת ממנו. שים לב שהוא לא התנצל על דבריו כלפיך.
חבל שיורי התעלם מדברי בן-יהודית "אני רוצה להקיא מההתנהלות שלך". דוד שי - שיחה 10:59, 2 במרץ 2016 (IST)
לא אמרתי שהחסימה לא במקומה. אמרתי שלסווג את דבריו כ"מחרידים" זו הגזמה פרועה ושבמקרה הזה אפשר היה לחשוב להתייחס לדבריו בסלחנות ופשוט למחוק את המשפטים שעוברים על כללי ההתנהגות לאור העובדה שניכר שהוא אמר את הדברים בשעת כעס. יורי - שיחה 11:09, 2 במרץ 2016 (IST)
אסתפק בכך שלא אמרת שהחסימה לא במקומה. מזמן לא זכיתי ממך לעידוד כזה. דוד שי - שיחה 11:16, 2 במרץ 2016 (IST)
Ben-Yeudith כתבת תגובה בדף השיחה וביקשת ממני להעביר אותה לדיון בבירורים אולם דקה לאחר מכן מחקת אותה. האם אתה עדיין רוצה שאעביר אותה לבירורים? יורי - שיחה 19:07, 2 במרץ 2016 (IST)
היי, תודה יורי, אני מעדיף לכתוב אותן ועוד כמה דברים עוד כמה שעות ספורות שהחסימה ההבלית והלא חוקית תסתיים. Ben-Yeudith 01:54, 3 במרץ 2016 (IST)

אני עדיין מנוע מלערוך למרות שתמה החסימה

החסימה שבוצעה הייתה צריכה ליפוג ב-5:47 בבוקר אך זה לא קרה ודוד שי אחראי לכך שהדיון כולו לא תקין. Ben-Yeudith 07:16, 3 במרץ 2016 (IST)

ההצבעה שפתח דוד שי לא חוקית

מעבר לשקרים עליי ועלבונות אישיים כלפי בתקציר ההצבעה שפתח, בשל בעיה טכנית אני מנוע כבר שעתיים (החסימה הייתה אמורה להסתיים ב5:47 בבוקר) לכתוב את הסיכום שלי ואת ההצהרה שלי שבה אני מצהיר על פרישה מרצון מויקיפדיה העברית כל עוד דוד שי משמש בה כביקורקט, מעט לאחר נעילת הדיון. Ben-Yeudith 07:13, 3 במרץ 2016 (IST)

ההצבעה שפתח דוד היא חוקית, ואתה חסום לעריכה למשך יום עד 7:47 בבוקר. תוכל לכתוב את דבריך בדף הברורים בשעה זו, או לכתוב אותם כאן ולבקש שיועברו לדף הבירורים. ערן - שיחה 07:23, 3 במרץ 2016 (IST)
אז למה עד כה הופיע לי 5:47 ? אוכל לשלוח תצלום מסך. Ben-Yeudith 07:29, 3 במרץ 2016 (IST)
ייתכן שהזמן המופיע אצלך הוא עקב הגדרות לא טובות במיוחד:העדפות => מראה => שעה. בברכה, ערן - שיחה 07:31, 3 במרץ 2016 (IST)
הזמן המופיע אצלי הופיע שם במתאם מדויק לזמן בו הקרקס הזה התחיל (שעה 5:47). Ben-Yeudith 07:33, 3 במרץ 2016 (IST)
אין לך מה להגיד על זה אה? Ben-Yeudith 08:01, 3 במרץ 2016 (IST)
תוודא שמופיע שעון אסיה/Jerusalem. ערן - שיחה 08:02, 3 במרץ 2016 (IST)
השעה המופיעה שם היא שעתיים אחורה (כלומר 6:05), וזה מוזר מאד שזה שונה (אני חלילה לא אומר שאתה ערן שינית את זה), כי כשהחשבון שלי נחסם לעריכה באופן פתטי בעבר באותו הקשר, לא קרתה תופעה כזו. אולי ויקיפד מסוים בעל הרשאות טכניות מאד נרחבות חיבל לי בזה - אני יודע שתגיד שזה לא סביר בעליל או לא ייתכן וכו' אגב. Ben-Yeudith 15:26, 3 במרץ 2016 (IST)

יהדות משיחית

שים הגנה על הערך. אני לגמרי מסכים איתך, אני בעצמי הערתי לאנונימי הזה. (למרות שהייתי שמח לפתיח חדש, הוא צריך לעבור אישור מסודר בדף השיחה) – אסף (Sokuya)שיחה 21:58, 16 באפריל 2017 (IDT)

לבקשתך נחסמת

לבקשתך נחסמת. חופשה מהנה.--היידן 19:10, 17 באפריל 2017 (IDT)

לבקשתו בדף השיחה שלי, אסיר את החסימה כעת. Ldorfmanשיחה 01:00, 5 באוגוסט 2017 (IDT)

אולי כשאשוב אדביק זאת בדף המשתמש שלי

לדעתי, איזון הוא בד"כ דבר חשוב.

Ben-Yeudith 08:04, 15 במאי 2017 (IDT)

שבתי לגיחה בלבד

ותרמתי רבות לערך ביקורת האתאיזם מן הכתובת 79.182.108.206. מוזמנים לקרוא, אך יש עוד עבודה על הערך. Ben-Yeudith 18:27, 25 ביולי 2017 (IDT)

דוא"ל ששלחת

קיבלתי את הדוא"ל אבל אני לא יודע כיצד לפתוח אותו, אתה יכול לעזור לי בבקשה?

היי, אתה יכול לשלוח לי אימייל מהמערכת כאן? אשיב שם. חוץ מזה, אתה מוזמן לכתוב לי מייל שלך בצורה מאובטחת (בתעתיק עברי נניח) ואשלח לשם בהודעה רגילה. Ben-Yeudith 21:47, 26 ביולי 2017 (IDT)
אני לא יודע איך לשלוח, אתה יכול בבקשה להדביק את ההודעה כאן?Nadav M. Perlman - שיחה 22:11, 26 ביולי 2017 (IDT)
אני מעדיף שלא כי הפנייה אישית. אתה מוזמן לכתוב לי המייל שלך ואשלח לשם מחוץ לויקיפדיה. Ben-Yeudith 22:15, 26 ביולי 2017 (IDT)
משתמש:Nadav M. Perlman, עליך לברר מה הבעיה בפתיחת האימייל. אני מציע שתפנה לקהילה דרך "דלפק הייעוץ" (בתפריט מימין אם הדפדפן שלך באנגלית או אולי משמאל אם בעברי), או שפשוט תעשה CTRL+F ותכתוב "ייעוץ" (ללא מרכאות) ותלחץ אנטר עד שתגיע לתפריט הצדדי שמופיע באופן כללי בכל הדפים בויקיפדיה. אחרי שתלחץ "ייעוץ" תשאל ב"דלפק הייעוץ" מה הבעיה ותכתוב שם גם באיזה ספקית מייל אתה משתמש כי הרי המייל ששלחתי לך לא אמור להיות האחרון שתקבל בויקיפדיה ועדיף לרדת לשורש הבעיה. Ben-Yeudith 10:20, 27 ביולי 2017 (IDT)

תקשורת חברתית

היי. ראיתי שביקשת הבהרה כאן. משום מה, מה שכתבתי בתקציר העריכה שלי במענה אליך יצא קטוע, אז אני מגיבה לך כאן: תחשוב על ההבדל בין תקשורת חברתית בפייסבוק לזו שבוויקיפדיה: רשתות חברתיות קיימות לשם בנייה ותחזוק של חיי חברה. הפלטפורמות של רשתות חברתיות הרבה יותר מעודדות שיתוף בחיים אישיים, העלאת תמונות אישיות, חיבור לאנשים ע"י תחומי עניין בקבוצות, דיונים והזמנות לאירועים. בוויקיפדיה המטרה היא לבנות אתר ידע ולא חיי חברה, והתקשורת בהתאם למה שנדרש להשגת המטרה. דוג'רית - שיחה 15:08, 11 באוגוסט 2017 (IDT)

יותר ברור, תודה. :) Ben-Yeudith 19:22, 11 באוגוסט 2017 (IDT)

שלום, אנא הסר הצבעתך, אין לך זכות הצבעה. חזרתישיחה 00:17, 13 באוגוסט 2017 (IDT)

ביוסינתזה

שלום! הצעת את הערך הנ"ל לכתיבה בתבנית:לטיפול דחוף. נא לציין מקורות לכתיבת הערך. תודה, ‏עמיחישיחה 09:53, 15 באוגוסט 2017 (IDT)

אהלן, לא הבנתי, אם אני כבר אוסף מקורות אני אכתוב בעצמי (כעת אין לי זמן לכתוב אותו בצורה רצינית). לפי מה שאני מבין הדף משמש רק להצעת ערכים בלי שום פעולה נוספת... Ben-Yeudith 09:58, 15 באוגוסט 2017 (IDT)
לפחות תן לנו בינוויקי? ‏עמיחישיחה 00:51, 20 באוגוסט 2017 (IDT)
אני לא יודע בדיוק למה הכוונה. הערך Biosynthesis יוכל להוות בסיס לכך אני מניח. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 03:38, 20 באוגוסט 2017 (IDT)
בדיוק. ככה עושים (אנ')עמיחישיחה 14:10, 20 באוגוסט 2017 (IDT)

שחזור בערך לירגלוטייד

שלום רב, ראיתי ששחזרת עריכה שלי בטענה שהפרעת אכילה זלילתית היא תת סוג של הפרעת אכילת יתר. לצד זאת השתמשת במונח באנגלית שתואם דווקא למושג של אכילת יתר.

לאור הבלבול שלי - אשמח שתרחיב בנושא בליווי מקורות בערך המרכזי הפרעת אכילת יתר שנכתב זה עתה. כי שם זה לא מצויין.

תודה מראש, ALPR - שיחה 16:48, 20 בספטמבר 2017 (IDT)

שלום עלכם וחג שמח, משתמש:ALPR. תודה רבה שאתה פונה אליי באופן אישי בעניין זה. צר לי מאד שפעלתי כך, אנא שחזר עריכתי. ההפנייה שיצרת אכן נכונה ועריכתי ראויה לשחזור. אני רוצה גם לחלוק עימך שהשם שניתן לערך ("הפרעת אכילת יתר") לדעתי מטעה והטעה גם אותי בשחזור כי "אכילת יתר" יכולה להיגרם מכמה סיבות, כגון: עודף גרלין, מיעוט ב GLP-1 הומאני, חוסר בלפטין ועוד, ו binge eating היא רק גורם אפשרי לכך.
עוד דבר, בבקשה תרגיש חופשי ליצור הפניות לערך סקסנדה שכן זה יעזור לקדמו מגוגל. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 20:06, 20 בספטמבר 2017 (IDT)

הבהרה לגבי מלחמת עריכה

יש תרשים מפורט בויקיפדיה:מלחמת עריכה שמסביר כלל מאד ברור - ברגע שיש שחזור אחד של משתמש בשל אי הסכמה, יש לפנות לדף השיחה כדי להגיע להסכמה. לא לתקצירי עריכה, לא לדפי שיחה אישיים, לא למייל - אך ורק לדף השיחה של הערך. אני מבקש שתזכור זאת להבא, ותמנע מהתנהגות זו בהמשך. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 23:49, 26 בספטמבר 2017 (IDT)

גארפילד, אינני חייב להשתתף בדיונים עם אנשים שאני חושב שנוטים להגיב בדיונים באופן לא ענייני אז לכן לא פניתי לדף שיחה והבעתי תמיכתי בעורך Shomer דרך תקציר העריכה. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 01:32, 27 בספטמבר 2017 (IDT)

ויקיפדיה:כללי התנהגות בין חברי הקהילה

אני מניחה שנפגעת מדבריו של נרו יאיר (למרות שלא הבנתי כל כך מדוע), אבל האיחולים שאיחלת לו הם הפרה של ויקיפדיה:כללי התנהגות בין חברי הקהילה והם לא מקובלים, ועשויים להוביל לחסימה. אני לא ממהרת להשתמש בקלף הזה אבל באמת שהגזמת. אני מבקשת שתמחוק את האיחולים שאיחלת לו, ושתמנע להתבטא בצורה כזו בפעם הבאה. אם יש לך תחושה שמשתמש מסוים מזלזל בך באופן סדרתי, אתה יכול לפתוח דיון בויקיפדיה:בירורים. • צִבְיָהשיחה • ו' בתשרי ה'תשע"ח 23:38, 26 בספטמבר 2017 (IDT)

צביה יקירתי, עם כל הכבוד העצום שיש לי אלייך, אני עומד מאחורי האיחולים שאיחלתי לאדם הזה שכבר שנים מטריד אותי ומנסה לשלהב אותי פעם אחר פעם לדיוני סרק. כבר מזמן איבדתי אימון במערכת ה"בירורים" בויקיפדיה. אני לא רואה את עצמי משתמש בה אי פעם או נוטל חלק באיזה שהוא דיון בה. אלו שעשו בה שימוש לרעה לסגירת חשבונות או הוצאת תסכולים מן היום יום (ספק בגלל קשר גרוע עם אלוהיו) יחפשו מערכת צדק איכותית יותר ואשקול להשתמש בה. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 00:34, 27 בספטמבר 2017 (IDT)
עדיין, גם אם אדם כלשהו מוציא אותך מהכלים, המקום לאיחולים כאלה הוא בלב ולא בדפי שיחה. אני מבינה שנרו יאיר מרגיז אותך, יכול להיות גם שבקביעות - אני מאמינה שלכל אחד כאן יש משתמש אחד או שניים או שלושה שמרגיזים אותו מדי פעם (לי בטוח יש), אך זה עדיין לא מצדיק התבטאות כזו. אני לא מבקשת ממך להתנצל, כי אני לא מאמינה בהתנצלויות מבוימות, כן מבהירה שלהבא התבטאות כזו תגרור חסימה. אם אתה מרגיש שמישהו מחרפן אותך אתה מוזמן לפרוק את הלב אצלי בדף השיחה או במייל. • צִבְיָהשיחה • ז' בתשרי ה'תשע"ח 00:51, 27 בספטמבר 2017 (IDT)
רגע רגע, האדם הזה לא הוציא אותי מהכלים או חירפן אותי, האדם הזה הכעיס אותי על שהטריל אותי בדף שיחתי וביזבז את זמני. אני חושב שלעתים יש טעם באותם איחולים גם בדפי שיחה ולעתים אפילו שווה להיחסם על כך, או אולי פשוט לעזוב את הקהילה הזאת שכבר נמאס לי לתת עליה את זמני בתנאים האלה. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 01:25, 27 בספטמבר 2017 (IDT)
בוא נאמר כך: אם תתבטא כלפיי או כלפי מישהו אחר בסגנון מעין זה שכתבת עכשיו - אחזור בי, בלי נדר, מההסכמה למחיקת הדברים. אולי העובדה שלא תוכל להתכחש לסגנון החמור שלך ולמחוק אותו כשבא לך תגרום לך לשלוט בעצמך טוב יותר, כי ריסון ושליטה עצמית הם דבר חשוב מאוד, בפרט במיזם משותף. אציין עוד שהטענות של בן יהודית כלפיי הזויות. בערך אמנון יצחק הוסיף משתמש אחר מידע שלדעתי (וכפי שהתברר היום גם לדעת אחרים) לא היה רלוונטי. שחזרתי אותו, והמשתמש האחר פתח במלחמת עריכה. בן יהודית הוא שהחליט להתערב ולהצטרף למלחמת העריכה, ואני מקווה שבשלב הזה כבר הבין שזו הייתה מלחמת עריכה. לא הטרדה, לא ניסיונות לשלהב ולא נעליים. בן יהודית הוא שהחליט להיכנס למלחמת עריכה. נרו יאירשיחה • ז' בתשרי ה'תשע"ח • 01:20, 27 בספטמבר 2017 (IDT)
ריסון ושליטה עצמית הם דברים חשובים שאתה וודאי לוקה בהם, הסטייה שלך לביטול תורה תעלה לך ביוקר אצל אלוהיך אני משוכנע. צביה. בסה"כ תמכתי בגרסת משתמש אחר, צריך להפסיק את ההצגה הזאת. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 01:30, 27 בספטמבר 2017 (IDT)
בהתאם לאזהרתי, נחסמת ליום. הפרה חוזרת של הכללים תגרור חסימה ממושכת יותר. המלצה אגבית שלי: אל תתערב ביחסים בין אלוהים לאנשים שאתה לא מכיר. • צִבְיָהשיחה • ז' בתשרי ה'תשע"ח 01:49, 27 בספטמבר 2017 (IDT)
ולמען הסר ספק, נרו יאיר - לא ניסיתי לומר שאתה מטריד את בן יהודית או מציק לו. אלא שאם הוא מרגיש כך שינקוט בצעדים אחרים. • צִבְיָהשיחה • ז' בתשרי ה'תשע"ח 01:51, 27 בספטמבר 2017 (IDT)
צביה. אני לא מבין בכלל למה לא פנית אליי באימייל, נתת לנרו יאיר כר פורה להמשיך ולהגיב ולהגיב ולהגיב כאן את כל דברי הסרק האלה. אני מבקש שכל הדיונים הללו יימחקו. אני רוצה לעזוב את הקהילה ולהפסיק לתרום מהחשבון הזה. אני מבקש למחוק את הדיונים האחרונים ולתת לי לעזוב כאן ברוח טובה. לתמיד. אני לא מוכן לתרום יותר מחשבון זה בתנאים האלה בויקי העברית. רק מדי פעם, לעתים רחוקות, כאנונימי או מחשבון אחר ולא בויקי העברית. אני מבקש ממך למחוק את כל זה ואני אומר לכם, תישארו בסרט של עצמכם בלעדיי צביה. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 01:54, 27 בספטמבר 2017 (IDT)

הבהרה בפני הקהילה ופנייה חוזרת אל נרו יאיר

טענתך כלפיי שגויה כי במהלך כל שנותיי בויקיפדיה, למעט אותם 2 מקרים שציין ואולי עוד מקרה או 2 מן העבר, פניתי תמיד לדף שיחה בעת מלחמת עריכה לאחר שחזור לגרסה יציבה ולא הסתפקתי בתקציר העריכה. היסטוריית העריכות שלי בכללותה תעיד על כך שאני באופן כללי תמיד עשיתי את זה ולמעשה אחד הויקיפדים עימם נכנסתי להכי הרבה מחלוקות וסכסוכים בעבר היה נרו יאיר ומכאן האווירה הגדולה של חשדנות ועיונות. במקרה הזה הנחתי שאין טעם לפנות לדף השיחה ועשיתי יציאה מן הכלל לכלל זה כי כאמור הנחתי שרוב של 2 לעמות 1 יספיק כי מדובר במשפט בודד, בטח אחרי שכבר נימקתי עריכתי בתקציר העריכה, והנחתי שנרו יאיר לא ימשיך לעסוק בכך. אבל אני כן ידעתי שזה הכלל, כלומר אני כן ידעתי שבדרך כלל זה המסלול הנכון והיסטוריית העריכות שלי מ-4 השנים האחרונות בערך מ-5 השנים בהן אני רשום, תעיד שידעתי שזה הכלל (אני ביצעתי בערך 20 אלף עריכות ואף ויקיפד לא עבר על כל עריכותיי ולא ראה כלל המחלוקת שנקלעתי אליהן ולכן לא יכול להיות נוכח לכך שבאופן כללי אני פועל רק לפי הכללים. הטענה "עושה רושם שאחרי כל השנים עוד לא הצלחת להבין מהי מלחמת עריכה, ושכל המשנה ידו על התחתונה והוא צריך לעבור לדף השיחה" שגויה וקיצונית. אני מודה שלא התנסחתי נכון בניסיון להעביר את המסר שאני מודה בכך שזה הכלל, ובכך אולי הגברתי לצערי את החשדנות והעוינות אבל האופן בו התנסחת אתה מעיד מבחינתי על חוסר כבוד וזלזול. לא הייתי מעז לפנות כך לאף אחד ומבחינתי מי שפונה כך הוא על תקן "מכריז מלחמה". אני מכיר את הכללים האלה היטב והפעם מרצוני האישי ומתוך כוונה מודעת לא פעלתי לפי כלל ספציפי זה וכל טענה אחרת היא מבחינתי פשוט שגגה או שקר. אני מצהיר לפני הקהילה שאם נרו יאיר יתנצל בפניי בלב שלם על הניסוח הקיצוני והמזלזל לדעתי בו נקט כאן אשר אכן נעלבתי ממנו מאד כויקיפד פעיל שתרם רבות למיזם ועל כל עלבון אחר שכתב לי כאן, אז אני אתנצל בלב שלם בפניו על כל איחול עונש רוחני או פיזי ועל כל עלבון שכתבתי לו כאן, הן כלפיו באופן אישי והן על אמונתו הדתית, מכעיס או מזלזל ככל שיהיה, ונשים סכסוך זה מאחורנו ואני להבא אשתדל להסביר טוב יותר אם אני מודע לכלל ואם חרגתי ממנו בכוונה וממילא אמנע לחלוטין לחרוג מכלל זה של פנייה לדפי שיחה בעת מחלוקת ואם לא ארצה לדון בנושא אקבל את השיבה לגרסה יציבה ופשוט לא אכתוב בדף השיחה מאום ואשאיר זאת למי שרוצה לכתוב בדף השיחה באותו הקשר, וכך אפעל תמיד בלי נדר, אלא אם ישתנו הכללים. כך או אחרת, אני כן מתכנן לעזוב את ויקיפדיה העברית ולהפסיק באופן כללי לתרום אליה מסיבות שאפרט כשאעזוב. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 03:05, 27 בספטמבר 2017 (IDT)

אין טעם לדון איתך, האשמותיך כלפיי שקריות, הסגנון שלך חמור ביותר, וכשאני כותב את זה, או כשמפעילים מבהירים לך שאתה נכנס למלחמת עריכה ועובר על כללי ההתנהגות, אתה לא שולט בעצמך, מתפרץ, ובסוף פשוט מוחק הכול מדף השיחה. לא רק אני נצרכתי להסביר לך בפעם המי יודע כמה מהי מלחמת עריכה, גם גארפילד נאלץ לעשות זאת. אם הלשון שלי היא לדעתך "חוסר כבוד וזלזול" - מה אני אמור לומר על איחולי עונשים בעולם הבא והכרזות שאיני יהודי ומה לא. אם רצונך לעזוב את ויקיפדיה העברית - זו זכותך. אם לא תעזוב - אעמוד על כך שהבהרות המפעילים כלפיך יהיו בדף השיחה הנוכחי. הכללים חלים על כולנו, גם עליי וגם עליך. נרו יאירשיחה • ז' בתשרי ה'תשע"ח • 13:11, 27 בספטמבר 2017 (IDT)
התגובה הזו מוכיחה את כל טענותיי. אני לא לא שלטתי בעצמי ולא התפרצתי ולא נעליים. כתבתי דברים שאני בסך הכללי עומד מאחוריהם באופן מוחלט ובמיוחד כעת. יש דברים שראוי שתשמע כאן גם לא ממני. מה שגארפילד כתב לא מבטל אות ממה שכתבתי. הצלחה בטוב לכם לתמיד. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 17:12, 27 בספטמבר 2017 (IDT)
כנראה ששני מפעילים ובירוקרט חושבים אחרת, ואם אתה שואל אותי - הם נהגו בך בכפפות של משי. נרו יאירשיחה • ז' בתשרי ה'תשע"ח • 17:54, 27 בספטמבר 2017 (IDT)
דעתך לא משנה לי מאום. אני ניסיתי להיות בסדר איתך והודתי שהשבתי לך בצורה לא טובה ולא כיבדת אותי. מרגע זה ואילך אינני רוצה לשמוע ממך מילה לעולם ושלא תכתוב כלום בדף השיחה הזה. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 18:00, 27 בספטמבר 2017 (IDT)

לא תשא את שם ה' לשווא

הזכרת שם אלוהיו של משתמש אחר כאקט מתריס שוב ושוב היא פעולה חמורה, אל תחזור על זה ואל תענה לי. ביקורת - שיחה 14:23, 27 בספטמבר 2017 (IDT)

סליחה, אינך יכול לכפות עליי לא להשיב אם אכן יש לי מה להשיב. הפעולה הזו הייתה מיותרת ואני מצר עליה ללא כל קשר לנרו יאיר. אני שוקל להיחסם לצמיתות בעצמי עוד היום כי יצא לי החשק להישאר כאן. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 17:19, 27 בספטמבר 2017 (IDT)

רוחניות מלאכים

הועבר לשיחה:רוחניות. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 05:28, 31 באוקטובר 2017 (IST)

אי אפשר

שלום בן יהודית. למרבה הצער, אינך יכול להמשיך בהשתתפות פעילה בוויקיפדיה, כולל השתתפות בדיונים ובויכוחים על עריכות, ובאותה עת לבקש שלא יפנו אליך בדף שיחתך. כלומר, אתה יכול לבקש, אבל אל תצפה שמישהו יכבד בקשה זו. אין בזה היגיון. בברכה, פרינציפ - שיחה 19:59, 2 בדצמבר 2017 (IST)

שלום ראובן ושבוע טוב. ראשית, אם איני טועה, ניתן לכתוב סקריפט שייארכב אוטומטית את כל מה שמופיע בדף השיחה שמתחת לבקשה זו (תוך צירוף הבהרה כי הנכתב יאורכב מיידית). מעבר לכך, מלבד ההיגיון הטהור במציאותנו (לוגיקה טהורה), יש גם היגיון אישי והיגיון ציבורי. אני מפציר בך באופן ידידותי לא להחליט עבור ויקיפדים אחרים מה ייראה להם הגיוני. לדעתי זה שפנית אלי כאן בדף זה, לא מכבד את בקשתי והיה עדיף שתכתוב זאת במייל. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 20:15, 2 בדצמבר 2017 (IST)
ממש לא. וגם אל תארכב דיונים פעילים, לא באופן אוטומטי, לא באופן ידני, לא על ידי מלאך ולא על ידי שרף, לא כאן ולא בכל דף אחר בוויקיפדיה העברית. חזרתישיחה 20:28, 2 בדצמבר 2017 (IST)
שלום ושבוע טוב גם לך חזרתי. ראשית זה אפשרי מבחינה טכנית במסגרת הויקיפדיה (אני מניח) אך לגבי הכללים אינני יודע. מכל מקום, הישנה הגדרה ברורה אצלנו למונח "דיון פעיל"? אם מישהו כתב לי משהו והשבתי לו ועברו שבועיים והוא לא השיב לי, איך לשיטתך נקבע אם מדובר ב"דיון פעיל"? כמו כן, אם אינני טועה, מפעילים יכולים לנעול דף שיחה (לפחות כאשר משתמש נחסם לצמיתות, כולל בשל בקשתו האישית) או לפחות להפעיל מנגנון אירכוב אוטומטי במקרה כזה.
שבועיים ללא תגובה זה בהחלט דיון לא פעיל. חזרתישיחה 20:34, 2 בדצמבר 2017 (IST)
אוקיי, ואני שואל בשיא הכנות, מה לגבי שבוע?... האם יש הגדרה "מדויקת" במסגרת הקהילה?... בתודה, ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 20:47, 2 בדצמבר 2017 (IST)
מפאת חשיבות העניין עבורי אני מבקש שוב ממשתמש:חזרתי, להשיב ברצינות לשאלה זו. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 21:14, 2 בדצמבר 2017 (IST)
אין הגדרה מדויקת. לטעמי - לפחות שבוע. חזרתישיחה 21:16, 2 בדצמבר 2017 (IST)
אז אם אין הגדרה מדויקת על מי אני אמור לסמוך, על דעתך? (אשר נראית לי סבירה לחלוטין) או על דעה שטרם נחשפתי אליה?... יש כאן בעיה חמורה שעל הקהילה פעם אחת ולתמיד לפתור אותה. לדעתי. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 21:18, 2 בדצמבר 2017 (IST)
יש עניין של שכל ישר. לא כל דבר אפשר לתחום בחיינו בהגדרות (למרות שזה היה יכול להיות מאד נוח). תלוי בנושא ובאדם אתו אתה משוחח. • צִבְיָהשיחה • י"ד בכסלו ה'תשע"ח 21:28, 2 בדצמבר 2017 (IST)
יש עניין כזה אבל נוכחנו כולנו שאין היגיון ציבורי (שכל ישר) אחד לכל, או כלל, הויקיפדים. אני גם לא טוען לרגע שהכל מתוחם, אבל במסגרת הקהילה יש לתחם זאת. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 21:38, 2 בדצמבר 2017 (IST)
רוב האנשים שנתקלתי בהם בויקיפדיה יודעים מתי נכון לארכב ומתי לא. תמיד אפשר לקחת עודף של כמה ימים כדי להיות בטוחים. • צִבְיָהשיחה • י"ד בכסלו ה'תשע"ח 21:42, 2 בדצמבר 2017 (IST)
יודעים במקרה הזה שקול עבורי ל"מארכבים ומניחים שלא יתקפו אותם על כך". אבל אין שום מוסכמה בנושא והכל לשיקול המפעילים. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 06:23, 3 בדצמבר 2017 (IST)
אין שום קשר למפעילים, הם לא קובעים מתי צריך לארכב, או בהקשר לדיון כאן - מתי לא לארכב. אם היית מארכב אתמול או עכשיו את הדיונים הנוכחיים, זה לא סביר, ופנייה למפעילים להתערב ולמנוע ארכוב טרם עת תהיה מוצדקת. חזרתישיחה 06:57, 3 בדצמבר 2017 (IST)
משתמש:חזרתי, באופן כללי אני מסכים אך מסייג לגבי המפעילים - הייתי עד למקרים בהם הם אירכבו לפי שיקולם. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 20:32, 3 בדצמבר 2017 (IST)
צודק, הם אירכבו לפי שיקולם. או כשדיון הסתיים, או כשהחליטו שאין טעם להמשיך להתנצח. זה לא המקרה שהצגת בהתחלה - לארכב אוטומטית כל מה שנכתב בדף השיחה הזה. זה פשוט לא הגיוני: מישהו יפנה אליך בשאלה לגיטימית כלשהי - ושאלתו תיעלם מיידית לנבכי ארכיונך כאילו לא הייתה ולא נכתבה. חזרתישיחה 23:01, 3 בדצמבר 2017 (IST)
בהתחלה דיברתי נטו על אי הרצון לנהל שיחות בדף שיחה זה ורק אחרכך אזכרתי אירכוב אוטומטי כחלופה. במחשבה שנייה, אירכוב אוטומטי הוא בעייתי כי ייתכן ובפנייה יכתבו דברים שראויים לתגובה גם אם לא כובדה בקשתי המקורית (אשר אני מבין לליבם של אלה הרואים בה מוזרה). לכן אני בקשר עם המפעילים לגבי עזיבה טוטאלית ובאופן כזה שלא אוכל לחזור לפעול מחשבון זה גם אם ממש ארצה. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 23:31, 3 בדצמבר 2017 (IST)

הארכיון שלך לא נגיש באופן פשוט

שלום לך, בבקשה הוסף תיבת ארכיון או קישורים ברורים אחרים לדפי השיחה המאורכבים שלך. תודה. חזרתישיחה 20:33, 2 בדצמבר 2017 (IST)

חזרתי, למיטב זכרוני, יש חובה (או יותר נכון, נוהג מוסכם) לארכב דיונים ישנים אך אין חובה להציג קישור ישיר לדפי הארכיון מדף השיחה. אף על פי כן, Ben-Yeudith, אם אתה מתכוון להישאר פעיל בוויקיפדיה ברמה כזו או אחרת, מטעמי נימוס, כדאי שדפי הארכיון שלך יהיו נגישים. יורי - שיחה 20:41, 2 בדצמבר 2017 (IST)
ממש אין חובה (או יותר נכון, נוהג מוסכם) לארכב דיונים ישנים, אך להעביר דיונים לארכיון נסתר זה כמו למחוק תוכן מדפי שיחה, שזה אסור. אף אחד לא צריך לחפש האם יש ארכיון ואם יש - היכן. חזרתישיחה 20:44, 2 בדצמבר 2017 (IST)
יורי כבר השיב עבורי (בברכת שלום ושבוע טוב, יורי). אני מתכוון לעזוב את ויקיפדיה העברית. בגלל שנכון להיום לא ניתן למחוק חשבון ולהפוך את כל תרומותיי לתרומות Ghost, אני מתכוון בבוא העת לארכב גם את הדף הזה, לבקש נעילה של כל הדפים הקשורים בי, ולעזוב לצמיתות. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 20:49, 2 בדצמבר 2017 (IST)
אני בספק שהסרה גורפת של כל הקישורים לארכיונים היא תקינה. אתה לא יכול גם להשאר וגם לעזוב בו זמנית. אם אתה רוצה להשאר ואני רואה שאתה עורך בוויקיפדיה, אז השאר. אם אתה רוצה לעזוב, אז תעזוב. המצב הנוכחי הוא לא סביר. גילגמש שיחה 20:50, 2 בדצמבר 2017 (IST)
שלום ושבוע טוב גילגמש. בשום שלב לא עברתי על שום כלל ואף ויקיפד אינו יכול לכפות עליי את דעותיו האישיות... ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 20:53, 2 בדצמבר 2017 (IST)
זהו שאני לא בטוח שזה כך. אף על פי שאני תומך במחיקת ארכיונים לאחר זמן מה (במיוחד אם המשתמש פורש מוויקיפדיה) אני חושב שתחת הכללים הנוכחיים סביר לבקש שיוצג קישור ברור לארכיונים, בוודאי לאלה האחרונים. בלי קישור לא ניתן לאתר בצורה פשוטה את השיחות בארכיון ובשביל זה הוא קיים. לכאורה אפשר היה לא לארכב כלל כי הכל בלאו הכי מופיע בגרסאות קודמות. הארכיון מקל על חיפוש השיחה. לכן, הסרת הקישור נראית לי לא סבירה. אבדוק אחר כך אם נתקלנו במקרה דומה בעבר ומה הייתה הפעולה שננקטה. בלי קשר לשאלה החוקית אני חושב שעליך באמת לבחור אם אתה עוזב או נשאר. כבר כמה פעמים ביקשת שיחסמו אותך ללא הגבלת זמן רק כדי לבקש לאחר זמן מה שהחסימה תוסר. גילגמש שיחה 20:56, 2 בדצמבר 2017 (IST)
עד כה עזבתי פעמיים לתקופה של מעל 3 חודשים (פעם אחת 4 חודשים ופעם אחת 5 חודשים). כמו שאמרתי מקודם, אני מתכוון לעזוב באופן טוטאלי על כך הכרוך בכך כולל הצהרה ששמתי לי כלל לא לערוך לעולם בויקיפדיה העברית, בשום צורה ומשום מכשיר. בכל מקרה, אני שוב אומר שלמיטב ידיעתי, תוך שנסמכתי על דברי משתמש:Yuri, לא עברתי על שום כלל ואף ויקיפד אינו חייב להציג קישור לארכיונים שלו. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 21:04, 2 בדצמבר 2017 (IST)
חזרתי, הכוונה שלי הייתה כמובן שאין למחוק דיונים בדפי שיחה אלא לארכב אותם. למיטב זכרוני, אין שום כלל או נוהג שקובע שיש להציג קישור לדיונים המאורכבים בדף השיחה. מי שמאוד מתעניין בארכיון דף השיחה של Ben-Yeudith יוכל למצוא אותם בעצמו ללא קושי יוצא דופן. יורי - שיחה 21:01, 2 בדצמבר 2017 (IST)
למיטב ידיעתי זה הנוהג. בכל מקרה, בן יהודית - אם תחליט סופית מאד שאתה עוזב, יהיה אפשר לדון לאור זה מה לעשות עם דף השיחה והארכיונים. אבל אין טעם לדון בכך כל פעם מחדש משום שכל תקופה אתה אומר שאתה עוזב אבל לא עושה זאת בפועל. פשוט תחליט מה אתה מעוניין לעשות. • צִבְיָהשיחה • י"ד בכסלו ה'תשע"ח 21:03, 2 בדצמבר 2017 (IST)
א. ב-27 לספטמבר השנה שחררה צביה את בן יהודית מחסימה בנימוק "כדי שיוכל לערוך את דף המשתמש שלו לפני שייחסם לצמיתות על פי בקשתו". ב. אני לא מוצא הרבה טעם בחובת הארכוב אם אין קישור ברור בדף המשתמש. לא מספיק שאפשר לחפש את הארכיון. הרי באותה מידה ניתן לטעון שמי שרוצה ימצא את מה שקרה בעבר בגירסאות הישנות. נרו יאירשיחה • י"ד בכסלו ה'תשע"ח • 21:06, 2 בדצמבר 2017 (IST)
Ben-Yeudith, קח בחשבון שהתשובה שנתתי לך לגבי קישור לדפי הארכיון הייתה בהנחה שאתה פורש מהמיזם. אם אתה מתכוון להישאר פעיל בצורה כזו או אחרת אני לא בטוח שזה מקובל שלא תציג קישור לדפי הארכיון שלך. אומנם אין כלל כתוב שיש לעשות זאת, אבל לא זכור לי שראיתי משתמשים פעילים שלא עושים זאת ועל כן יש מקום לטענה שזה הנוהג. יורי - שיחה 21:10, 2 בדצמבר 2017 (IST)
שלום ושבוע טוב נרו יאיר. שמחתי לקרוא את כלל דבריך אלה, אשר לדעתי הם דברי טעם. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 21:15, 2 בדצמבר 2017 (IST)
משתמש:Yuri, ואם אני מכבד את הכללים הכתובים אך לא מנהג ספציפי, מה הסנקציה? לחסום אותי לצמיתות? הרי זה דבר שאני מעוניין בו ואהיה בקשר עם המפעילים בעניין זה בפרטי אך לא באמת עזבתי לצמיתות אם דף שיחתי לא אורכב (ללא הצגת קישור לארכיון כשם שהצעת) ואינו ננעל לעריכה (הרי מה ההיגיון אם אעזוב אך כל ויקיפד יוכל לכתוב בדפים אלה באין מפריע). ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 21:36, 2 בדצמבר 2017 (IST)
בעניין הסתרה לצמיתות של ארכיונים של מי שעזב, אני מתנגד לזה, כי הניסיון מראה שרבים מקרב מי שעזבו חוזרים בשמות משתמש אחרים. כן לגיטימי שמי שעזב יבקש שדף שיחתו יינעל. נרו יאירשיחה • י"ד בכסלו ה'תשע"ח • 21:44, 2 בדצמבר 2017 (IST)
מהי הסתרה לצמיתות של ארכיונים? למיטב ידיעתי אלו אינם נמחקים אלא בצעד הנדיר של מחיקת חשבון. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 22:03, 2 בדצמבר 2017 (IST)
מה זה מחיקת חשבון? נרו יאירשיחה • י"ד בכסלו ה'תשע"ח • 23:11, 2 בדצמבר 2017 (IST)
לפי מה שאני הבנתי, מדובר בפעולה נדירה בה נמחק טוטאלית חשבון משתמש כך שמישהו אחר יוכל ליצור אותו מחדש ושזה קרה פעמים מעטות מאד. אני לא יודע מה קורה עם העריכות אחר כך - אם הן נמחקות או נשארות והתורם הופך להיות מוצג כ Ghost או משהו בסגנון זה. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 23:17, 2 בדצמבר 2017 (IST)
שורה תחתונה: האם בכוונתך ליצור קישור מדף זה לארכיון השיחות של דף זה? חזרתישיחה 07:00, 3 בדצמבר 2017 (IST)
בוקר טוב. אני מרגיש כאילו אתה מנסה לתחקר אותי ולתקוף אותי. לא ברור לי למה אתה שואל את זה כל עוד בהיותי לא עושה כן לא הפרתי שום כלל מכללי ויקיפדיה והרי נוהג איננו כלל. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 07:29, 3 בדצמבר 2017 (IST)
הנוהג מחייב. יש חשיבות לקישור ברור לארכיון מהסיבות שכתבתי למעלה, ולדבריך היו דברי טעם. נרו יאירשיחה • ט"ו בכסלו ה'תשע"ח • 09:55, 3 בדצמבר 2017 (IST)
ולכן, Ben-Yeudith, בבקשה הוסף קישור ברור מראש דף זה, כמקובל. תודה, חזרתישיחה 14:02, 3 בדצמבר 2017 (IST)
נרו יאיר, לא הבנתי נכונה את דבריך. חשבתי שכתבת שבגלל כפתור ה"גרסאות קודמות", ניתן לראות את הארכוב אך טעיתי וזו אכן לא ציפייה סבירה כי הנה הגיעו עריכות רבות שדחפו מטה את תקציר העריכה שלי שם שמעיד שהדף אורכב. תאמין או לא, אני לא מוצא מדוע הנוהג מחייב - לא ראיתי כלל לפיו חובה להציב תיבת ארכיון (או קישור לארכיון) ולא ראיתי כלל לפיו נוהג כל שהוא שאינו כלל מפורש הוא מחייב. מעבר לכך, אין לי שום רצון להוסיף תיבת ארכיון. אם ביורוקרט יוסיף תיבת ארכיון, לא אתנגד לעריכתו - אני מכבד באופן כללי את הביורוקרטים שמנהלים אתר זה. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 18:31, 3 בדצמבר 2017 (IST)

הבירוקרטים לא מנהלים פה דבר. אני מופתע שאחרי שנים רבות כל כך שאתה עורך פה עדיין לא למדת את הכללים הבסיסיים שעל פיהם פועלים כאן. אני מבקש שתוסיף את הקישור בעצמך או שנצטרך לחסום את החשבון שלך ללא הגבלת זמן בלי שתהיה לך יכולת לקבל שחרור חסימה כמו ושאתה נוהג לעשות לאחרונה. אם לא תוסיף את הקישור לתיבת הארכיונים בדף המשתמש שלך כמקובל, אפנה לבירורים כדי לפתוח הצבעת חסימה רשמית להפסקת הביזיון הזה. אני חושב שלאחרונה העיסוק הוויקיפדי שלך הפך למזיק ואתה מבקש חסימה ושחרור כדי להטיל עומס על המערכת ולהפריע לפעילותה השוטפת וכנ"ל האירוע הזה שניפחת מעבר לכל פרופורציה. גילגמש שיחה 18:35, 3 בדצמבר 2017 (IST)

לטעון שלא למדתי את הכללים הבסיסיים בגלל שטענתי שאין כלל כתוב להוסיף תיבת ארכיון (או כלל כתוב להקפיד על נוהג) זה היקש קיצוני ושגוי. אני מציע לא להאריך זמן ולנעול את חשבוני לצמיתות (ללא אפשרות שחרור - שזה הכי קרוב למחיקה, מה שאני מעוניין בו) תוך מחיקה ונעילה של דפי המשתמש שלי. הרי ציינתי בדיון זה שאני מתכוון לעזוב. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 18:39, 3 בדצמבר 2017 (IST)
כתוב כאן במפורש שיש חובה כזו. • צִבְיָהשיחה • ט"ו בכסלו ה'תשע"ח 19:12, 3 בדצמבר 2017 (IST)
זה נכון שכתוב שם (וכך רוב המשתמשים נוהגים) אבל משום מה ראיתי כבר הפרה של הכלל הזה אצל כמה משתמשים, בהם מפעילת מערכת. בקרה וייעוץשיחה • ט"ז בכסלו ה'תשע"ח • 19:15, 3 בדצמבר 2017 (IST)
TZivyA, אל תאכלי לוקשים - מדובר בדפוס פעילות קבוע. בכל פעם שבן יהודית מרגיש קצת מאויים הוא יוצא בהצהרות שהוא עוזב לנצח. עוברים כמה שבועות והוא חוזר לכאן כאילו כלום לא היה. תני לי לנחש שאנחנו לפני גל נוסף שכזה. Eladti - שיחה 19:17, 3 בדצמבר 2017 (IST)
כמו כן, הערה - למיטב ידיעתי אין אופציה כזו למחוק משתמש לחלוטין. הצעד הכי קיצוני שאנחנו עושים זה לחסום משתמש ללא הגבלת זמן ולנעול את דפי השיחה והמשתמש שלו מעריכה. זה יקרה כשבן יהודית יצהיר כאן שהוא מעוניין בכך, ולא רק מתכוון. • צִבְיָהשיחה • ט"ו בכסלו ה'תשע"ח 19:18, 3 בדצמבר 2017 (IST)
מעבר לפרשנות שהוצגה, ככלל אני מסייג דברי, גם אם הצהרתי שבכוונתי לעזוב, השתדלתי לציין שייתכן שאשוב או שהייתה תפנית כל שהיא. בברכת ערב טוב, ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 19:32, 3 בדצמבר 2017 (IST)
ומי כתב את זה: "אני מתכוון לעזוב באופן טוטאלי על כך הכרוך בכך כולל הצהרה ששמתי לי כלל לא לערוך לעולם בויקיפדיה העברית, בשום צורה ומשום מכשיר"? חזרתישיחה 23:04, 3 בדצמבר 2017 (IST)
מה שכתבתי תגובה אחת לפניך מכוון לפעמים הקודמות שבהם כתבתי שבכוונתי לעזוב, לא לפעם זו. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 23:28, 3 בדצמבר 2017 (IST)

שאלה בהכה את המומחה

שלום, האם תוכל להתייחס לשאלתי בדיון? תודה.31.154.81.12 22:51, 19 בדצמבר 2017 (IST)

שלום, אינני יודע באיזו שאלה מדובר, אם הכוונה לשאלה בנושאי ביטקויין, אני בקושי יודע מה זה מעבר לשם של זה אז לא אוכל לסייע. אגב, התרשמתי ממך לטובה ואני מזמין אותך להירשם לויקיפדיה (בשם בדוי אם חשובה לך האנונימיות). ‏ClinicalCosmologist‏ • שיחה 18:14, 20 בדצמבר 2017 (IST)
תודה קריצה, התכוונתי לויקיפדיה:הכה את המומחה#שאלה לגבי הריבית במשק.31.154.81.12 15:30, 21 בדצמבר 2017 (IST)
אני לא יכול להתעמק כעת אך אני נזכר שלא הבנתי בדיוק את התשובה. תסכים לסקור לערוך אותה במידת הצורך (למשל להוסיף הבהרות למונחים ברמת סוגריים אם תראה צורך)? אני אעבור על זה מאוחר יותר בלי נדר. ‏ClinicalCosmologist‏ • שיחה 15:38, 21 בדצמבר 2017 (IST)

ארכוב

ביחס לשיחת הערך שש בש, בהחלט היה מקום לארכוב, אבל לא נכון לארכב הכול. נכון להשאיר את הדיונים האחרונים. • בקרה וייעוץשיחה • ג' בטבת ה'תשע"ח • 10:43, 21 בדצמבר 2017 (IST)

שלום לך משתמש:בקרה וייעוץ, השארתי 2 דיונים... אירכבתי כל מה שהיה עד חודש מרץ (מלבד דיון אחד שטרם נענה). ‏ClinicalCosmologist‏ • שיחה 10:49, 21 בדצמבר 2017 (IST)
לפי שיקול דעתך. דף ארוך מקשה על ההתנהלות, אבל הקורא אינו מרוויח הרבה מדף ריק. • בקרה וייעוץשיחה • ג' בטבת ה'תשע"ח • 10:51, 21 בדצמבר 2017 (IST)
אכן לפי שיקול דעתי ואני מסכים שקורא לא מרוויח הרבה מדף ריק, כאמור השארתי את מה שטרם נענה מחודש מרץ ואילך. אם אתה חולק עליי אז שנינו יודעים שזכותך המלאה לשחזר. ‏ClinicalCosmologist‏ • שיחה 10:52, 21 בדצמבר 2017 (IST)
אני משתדל לא לשחזר משתמשים ותיקים. אני מעדיף לדבר. • בקרה וייעוץשיחה • ג' בטבת ה'תשע"ח • 10:55, 21 בדצמבר 2017 (IST)
סחטיין, זה משפט יפה שנדיר להיתקל בו בויקיפדיה ואגב התרשמתי לטובה מפועלך ומן השיח שלך בזמן הקצר בו ראיתי אותך תורם. ‏ClinicalCosmologist‏ • שיחה 10:56, 21 בדצמבר 2017 (IST)
אנא בטל את הארכיון והחזר השיחות למקומן הקודם. 11 שיחות לא ארוכות יכולות להישאר שם. השיקולים לארכוב של שיחת ערך שונים מהשיקולים של ארכוב דף שיחת משתמש. אם דף השיחה של ערך לא כבד מאוד-מאוד – לא מארכבים, כי זה יותר נוח למי שרוצה לברר/לשאול לעבור על דף שיחה אחד בלבד. בשיחת משתמש אפשר לארכב בתדירות גבוהה יותר, אך רצוי להשאיר שיחות אחרונות גם אם הדיון בהן הסתיים. תודה. חזרתישיחה 19:33, 21 בדצמבר 2017 (IST)
אם אתה מתנגד לעריכתי אתה מוזמן לשחזר אותה. מכיוון שאין כללים חד משמעיים בנושא והארכוב נראה לי טוב, אין לי רצון לשחזר, בברכה, ‏ClinicalCosmologist‏ • שיחה 19:37, 21 בדצמבר 2017 (IST)

שש בש

תעשה לי טובה אישית, ותפסיק להכניס שאלות למרחב הערכים... בשביל זה יש דף שיחה... זה לא הגיוני שאלה שכל שאלה שיש לך תכניס לתוך מרחב הערכים בתוך תבנית הבהרה... • בקרה וייעוץשיחה • ד' בטבת ה'תשע"ח • 19:24, 21 בדצמבר 2017 (IST)

לא כל שאלה שיש לי אני מכניס למרחב הערכים בתוך בקשת הבהרה; מניסיוני בויקיפדיה אין טיפול טוב יותר במשפט שויקיפד תופס כעמום על ידי הוספת בקשת הבהרה. ‏ClinicalCosmologist‏ • שיחה 19:26, 21 בדצמבר 2017 (IST)
כן, אבל מה זה הניסוח ”אני נשבע שאני מרגיש שזה לא אינטואיטיבי” בתוך תבנית הבהרה? נשפך לי הקפה מרוב צחוק... • בקרה וייעוץשיחה • ד' בטבת ה'תשע"ח • 19:29, 21 בדצמבר 2017 (IST)
לא נראה לי שהכיתוב "בצד הסמוך אליו" יובן אינטואיטיבית על ידי כלל הקוראים, שני הצדדים סמוכים אל השחקן ולכן לדעתי צריך לחשוב על ניסוח אחר, אולי "הצד שלו" או משהו אחר. ‏ClinicalCosmologist‏ • שיחה 19:32, 21 בדצמבר 2017 (IST)

קנאביס רפואי

שלום, יצרת שגיאת ציטוט: קיימים תגי <ref> עבור קבוצה בשם "hebrew", אך לא נמצא תג <references group="hebrew"/> מתאים, או שחסר </ref> סוגר. אנא תקן. חזרתישיחה 14:03, 22 בדצמבר 2017 (IST)